Mitä laittaa päälle tansseihin?? (N)

farkuissa fuskaava

Moikka!
Mitä te naiset tapaatte laittaa päälle lavatansseihin?
Itse olen aina ja jokapaikassa vannoutunut farkuissa menijä. Lähteäkö lavalle mekossa, farkuissa vai suorissa housuissa? Kokemusta ei ole oikein karttunut lavatansseista.
Haluaisin näyttää pukeutumisella, että osaan oikeasti ja tanssia melko hyvinkin,(tämä viejiltä kuultua, eikä itse keksittyä). En ole ihan nuori enkä ihan vanhakaan, tyttömäinen ja siro kylläkin ja sitä pilkettä silmästä löytyy.

Miehet, minkälainen (vieras) nainen kiinnittää huomionne rivissä?

99

9270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vinkki

      Naisena antaisin sellaisen vinkin että koko mustaan asuun ei ainakaan kannata pukeutua, jos haluaa erottua joukosta eikä paikalla ole tuttuja.

      • Sauli Haavisto

        Miehenä antaisin sellaisen vinkin, että hillittyihin, tummiin sävyihinkin voi pukeutua, ei miehet sokeita ole. Parempi harmooninen asukokonaisuus kuin haukiuistin.


      • Mustavalkoistakin
        Sauli Haavisto kirjoitti:

        Miehenä antaisin sellaisen vinkin, että hillittyihin, tummiin sävyihinkin voi pukeutua, ei miehet sokeita ole. Parempi harmooninen asukokonaisuus kuin haukiuistin.

        Vaihtoehto kokomustalle ei nyt ihan liene kuvaamasi "haku-uistin". Välimuotoja kun on paljonkin ja kivoja.

        Hämärässä helpottaa näkemistä kummasti, mitä haun kohteena olevalla on päällä jotain muuta kun mustaa, koska joissain pakoissa on melko hämärää. Meitä hämäräsokeitakin on liikkeellä. :) Eipä siis kannata ajatella pelkästään omasta näkökulmasta.


      • MustissaViihdyn

        Koko mustassa olin eilen ja lähes joka pelin tanssin. Joku muu oli hakukriteerit kun vaatteiden väri :-)


      • Naiset hameessa tansseihin enkä sannut minihameesa. Hameen värisävyillä ei merkitystä. 10 centtiä hameen mitta polven yläpuolella niin ei haittaa kädenalitansseja. katsokaa miten hamenaiset ovat enemmän suosiossa.


    • tangon taikaa

      No itse kyllä aika useasti pukeudun mustiin; pitkät housut ja joku tumma tunika ja hyvin olen mielestäni päässyt tanssimaan tuntemattomienkin kanssa..

      Kannattaa laittaa sellaiset vaatteet, joissa viihtyy ja on hyvä tanssia, eipä kait siihen muuta neuvoa ole:)

    • Käytäntö opettaa

      Etpä taida kovinkaan hyvin osata tanssia, jos se on vielä epäselvää miten pukeutua lavatansseihin.

      • farkuissa fuskaava

        Kuinka rakentava vastaus! Seuraavaksi voisit jakaa tietotaitoasi, jota sinulla selvästi on=) Tansseissa näkee kaikkea iltapuvusta verkkareihin, nahkapohjista lenkkareihin ja lapikkaisiin!
        Kyse onkin siitä, millä tavoin annan ymmärtää, että osaan ja haluan tanssia?


      • viedään, viedään
        farkuissa fuskaava kirjoitti:

        Kuinka rakentava vastaus! Seuraavaksi voisit jakaa tietotaitoasi, jota sinulla selvästi on=) Tansseissa näkee kaikkea iltapuvusta verkkareihin, nahkapohjista lenkkareihin ja lapikkaisiin!
        Kyse onkin siitä, millä tavoin annan ymmärtää, että osaan ja haluan tanssia?

        Hyvin sanottu.. Itse olen jo keski-ikäinen, hoikka ihan mukiinmenevä, osaan tanssia ja yleensä pääsen lattialle myös vieraassa paikassa.
        Kysyit suurinpiirtein sitä, että miten saisit itsesi lattialle myös siellä, missä ei vielä tiedetä sinun haluavan ja osaavan tanssia?
        Joudun ihan miettimään asiaa, kun en ole tullut ajatelleeksi. No ensiksikin tärkeää on että erotut joukosta; kaunis, kirkkaan värinen asuste mustissa vaatteissa (huivi, vyö, hiuspompula tms). Liehuvahelmainen hame/mekko, mielellään värillinen. Siis jotakin jolla erottua massasta (mustaa on lahes kaikilla etenkin talvisin). Ei liian paljastavia/avaria kaula-aukkoja, ne voi pelottaa "vain tanssimaan tulleita" miehiä. Naiseillisimmat ovat kengät, joissa on korko..
        Sitten kun menet tyrkylle, seuraa aluksi muiden tanssi-/tyrkkyriviä ja katso, mistä haetaan minkätyyppisiä tanssijoita (jokaisella tanssipaikalla on omat järjestelmänsä). Hakeudu siihen kohtaan riviä, josta haetaan heti aluksi ja seiso suoraan miesriviä päin, mutta ei ihan ensimmäisenä rivissä. Jos olet pitkä, anna sen näkyä, katso miehiin päin yleisesti. Pidä ilme iloisena, hymyile (vaikka omille vitseille), lähde iloisesti hakijan mukaan, jos hän on "hakukunnossa", vaikka ei olisikaan juuri sinun tyyppiäsi.
        Rohkeutta, iloisuutta ja itseluottamusta eleisiin ja ilmeisiin; olet tullut tanssimaan ja se näkyy. Tanssitaito on se joka vain paranee ja jokainen mies vie vähän erilailla, joten aluksi voi tuntua, että et olekaan aivan niin hyvä, kuin olit uskonut.. Saat varmaankin vielä aivan erilaisia vastauksia, mutta poimi itsellesi ne sinulle sopivimmat... ja ei kun menoksi


      • farkuissa fuskaava
        viedään, viedään kirjoitti:

        Hyvin sanottu.. Itse olen jo keski-ikäinen, hoikka ihan mukiinmenevä, osaan tanssia ja yleensä pääsen lattialle myös vieraassa paikassa.
        Kysyit suurinpiirtein sitä, että miten saisit itsesi lattialle myös siellä, missä ei vielä tiedetä sinun haluavan ja osaavan tanssia?
        Joudun ihan miettimään asiaa, kun en ole tullut ajatelleeksi. No ensiksikin tärkeää on että erotut joukosta; kaunis, kirkkaan värinen asuste mustissa vaatteissa (huivi, vyö, hiuspompula tms). Liehuvahelmainen hame/mekko, mielellään värillinen. Siis jotakin jolla erottua massasta (mustaa on lahes kaikilla etenkin talvisin). Ei liian paljastavia/avaria kaula-aukkoja, ne voi pelottaa "vain tanssimaan tulleita" miehiä. Naiseillisimmat ovat kengät, joissa on korko..
        Sitten kun menet tyrkylle, seuraa aluksi muiden tanssi-/tyrkkyriviä ja katso, mistä haetaan minkätyyppisiä tanssijoita (jokaisella tanssipaikalla on omat järjestelmänsä). Hakeudu siihen kohtaan riviä, josta haetaan heti aluksi ja seiso suoraan miesriviä päin, mutta ei ihan ensimmäisenä rivissä. Jos olet pitkä, anna sen näkyä, katso miehiin päin yleisesti. Pidä ilme iloisena, hymyile (vaikka omille vitseille), lähde iloisesti hakijan mukaan, jos hän on "hakukunnossa", vaikka ei olisikaan juuri sinun tyyppiäsi.
        Rohkeutta, iloisuutta ja itseluottamusta eleisiin ja ilmeisiin; olet tullut tanssimaan ja se näkyy. Tanssitaito on se joka vain paranee ja jokainen mies vie vähän erilailla, joten aluksi voi tuntua, että et olekaan aivan niin hyvä, kuin olit uskonut.. Saat varmaankin vielä aivan erilaisia vastauksia, mutta poimi itsellesi ne sinulle sopivimmat... ja ei kun menoksi

        Kaunis kiitos!


      • On jo opettanut (M)

        Rumat ne vaatteilla tanssii.
        Itse en usko, että pu-mu tai va-mu sähkötys toimii yhtään yli sen olemuksen, joka on ihmisen olemuksessa itsessään.


      • Värejä vaihteleva
        On jo opettanut (M) kirjoitti:

        Rumat ne vaatteilla tanssii.
        Itse en usko, että pu-mu tai va-mu sähkötys toimii yhtään yli sen olemuksen, joka on ihmisen olemuksessa itsessään.

        Jotkut kyllä pitävät mitä merkillisempiä hakuperusteita. Kun minulla oli sininen paita niin eräs hakija sanoi hakevansa sinä iltana sinipaitaisia. Ei sen puoleen flaxia piisaa muutenkin kiitettävästi oli väri mikä vaan.


      • Vaihda hakukoodia
        Värejä vaihteleva kirjoitti:

        Jotkut kyllä pitävät mitä merkillisempiä hakuperusteita. Kun minulla oli sininen paita niin eräs hakija sanoi hakevansa sinä iltana sinipaitaisia. Ei sen puoleen flaxia piisaa muutenkin kiitettävästi oli väri mikä vaan.

        Me tanssijat ollaan aika pahastikin juuttuneita vakiintuneisiin käytäntöihin. Joskus tuleekin "ahaa elämys" ja alkaakin ajattelemaan että jotain voisikin tehdä toisin. Yllättävän vaikeaa se toisin tekeminen usein kuitenkin on.

        Yksi mahdollisuus vakiintuneiden käytäntöjen muuttamiseen on alkaa käyttämään jotain hakukoodia, mikä selvästi poikkeaa vakiintuneesta käytännöstä. "Tänään haen vain sinipaitaisia" on yksi koodi mikä varmaan ohjaa vaihtelevampaan hakuun kuin se aikaisempi vakiintunut hakukoodi. Hyvä hakukoodi olisi "tänään haen vain tuntemattomia", tätä olen joskus kokeillut hyvällä menestyksellä - narinoista huolimatta.

        Mikä tahansa tavallisesta poikkeavaan hakuun johtava hakukoodi voi olla virkistävästi poikkeavan tanssi-illan perusteena. Ja voihan siitä koodista tilanteen mukaan joustaakin, mutta hyvin se tuo vaihtelua vakiintuneisiin hakuihin. Mitä merkillisempiä hakukoodeja, sen hauskempaa.


      • sinisilmätyttö
        On jo opettanut (M) kirjoitti:

        Rumat ne vaatteilla tanssii.
        Itse en usko, että pu-mu tai va-mu sähkötys toimii yhtään yli sen olemuksen, joka on ihmisen olemuksessa itsessään.

        Olen täysin samaa mieltä, ei ne vaatteet tee naisesta sen parempia tai huonompia. Se kokonaisuus sen tekee. Silmäkontakti on paras.


    • katse peiliin

      Paras vinkki on se viihtyy niissä vaatteissa eivätkä ne kiristä eli ovat käytännölliset. Hame ei saa olla liian kaponen.

      Asian vierestä hieman vielä kommenttia. Naisten pitäisi hieman katsoa peiliin miltä ne puetut rytkyt näyttää päällä, esim. vyötäröltä ja takapuolelta. Kauhea tiukkoja epäsopivia alusvaatteita käyttävät hoikatkin naiset. Jos sellaisen päälle vedetään tiukka trikoopaita niin makkarankuoriefekti on valmis, vaikka nainen olisi hoikka. Vyötärölle tulee ihopoimuja kun vyötärö on liian tiukka alushousuissa tai sukkahousuissa. Mielestäni pukeutuminen lähtee hyvin istuvista alusvaatteista. Kokoa isompi hipsterimallinen alushousu sopisi mielestäni monelle paremmin kuin ylösnouseva korkeavyötäröinen kiristävä malli. Hipsterimalliset ei myöskään kiristä peffasta. Telttaan en kehota ylipainoisenkaan pukeutumaan, mutta niitä makkaroita ei pidä hoikankaan antaa tursua huonosti istuvista liian pienistä alushousuista tai rintsikoista.

    • parkettien partav. 3

      Hakurivistä ei tule paljon naisen pukeutumista seurattua. Kasvot, hiukset, hymy, ja se jokin joka mielyttää silmää, ja riippuu tietenkin kappaleesta mikä soitetaan. Nainen tanssittavan kappaleen mukaan.

      Baarin puolella, voi tarkastella naista lähemmin. Kyllä farkutkin sopii.
      Nainen joka on pukeutunut : tanssijan näköiseksi, rumat tanssikengät, ja ilmekin sellainen että olen kaikki kurssit käynyt. Vältän tällaista naista.

      Mutta tuore , ensikertalainen, nopeasti oppiva, hyvin seuraava, tanssipaikalle väärin pukeutunut - kiinnostaa

      • kyysyy

        Kiinnostaminen edeltää tekemistä, joten miten nopeasti oppivan tunnistaa edeltäkäsin?


      • RumatKengät

        Ne rumat tanssikengät on vaan niin hyvät jalalle ei hankaa ja niillä voi tanssia koko illan, muuten kyllä pukeudun ja laittaidun nätiksi sekä myös niin, että viihdyn vaatteissani. Tanssimaanhan sitä on tultu, nauttimaan hyvistä vienneistä. Miksi ei saisi antaa kuvaa, että osaan tanssia? Jokaisella on omat kriteerit mitä sieltä tansseista haetaan eikä kenenkään pitäisi arvostella niitä. Joku hakee seuraa joku elämän kumppania ja osa vaan rakastaa tanssia niin, että se on pääosassa. Koskaan ei voi tietää vaikka lähteekin VAIN tanssimaan niin voi kohdata sen oikean, elämä on ihmeellistä ja arvaamatonta,siinä ei kengät ja vaatteet silloin ole pääosassa :-).


    • Nainentanssilavoilta

      Itse suosin lähinnä ns. teknisiä vaatteita. Tanssiessa tulee hiki. Farkut on muuten hyvät mutta kuumat ja melko paksut. Kivan näköiset urheilu paidat/ tunikat on kivoja, joskus käytän myös mekkoja (ei puuvillaisia) legginsien kera. Lähinnä tärkeää että vaatteet on mukavat päällä, ei näy hikitahrat, eikä ne ole kuumat. Tanssipaikalle tulen joku fleecepusero tms. lämmin päällä jonka jätän sitten lavan reunalle, naulakkoon tai penkille odottamaan jos tulee viileä olotila. Tanssilenkkarit on mun tanssikengät, korkoja en osaa käyttää. Paljon näkyy naisten käyttävän hameita (n.polven mittaisia) mutta kannattaa käyttää alla jotain leggareita tms pöksyjä ettei hame paljasta liikaa.. Värillinen paita on hyvä jos haluaa erottua (varsinkin paikassa jossa ei yleensä käy) rivistä. Pääsääntöisesti näkyy ihmiset pukeutuvan mustiin talvella ja kesällä sitten värikkäämin.

      • Helmat heiluu :)

        "mutta kannattaa käyttää alla jotain leggareita tms pöksyjä ettei hame paljasta liikaa.. "

        No ei paljasta minun tanssihameeni ainakaan, koska niissä on vuori, joka ei nouse leveämmän helman lailla. Leggareita en jalkaani laita, vähenemään ne onneksi on. En tykkää, mutta makuasioita nuo ovat. Pölhöin näkemäni yhdistelmä oli hame, leggarit ja säärystimet..


      • Viattomuus meni?

        Siis haittaako se jos alkkarit joskus vilahtaa vai mitä niillä leggareilla pitää peitellä? Suojellaanko sillä itseä vai sitä potentiaalista näkijää, joka joutuu todistamaan tuota "noloa" spektaakkelia?


      • Aivan sama
        Viattomuus meni? kirjoitti:

        Siis haittaako se jos alkkarit joskus vilahtaa vai mitä niillä leggareilla pitää peitellä? Suojellaanko sillä itseä vai sitä potentiaalista näkijää, joka joutuu todistamaan tuota "noloa" spektaakkelia?

        Jokainen nolostukoon vain omasta puolestaan. Toisia ei kuulu hävetä. Jos tykkää pikkareita esitellä niin ei se minun tanssi-iltaani hetkauta suuntaan tai toiseen.


      • huh huh
        Helmat heiluu :) kirjoitti:

        "mutta kannattaa käyttää alla jotain leggareita tms pöksyjä ettei hame paljasta liikaa.. "

        No ei paljasta minun tanssihameeni ainakaan, koska niissä on vuori, joka ei nouse leveämmän helman lailla. Leggareita en jalkaani laita, vähenemään ne onneksi on. En tykkää, mutta makuasioita nuo ovat. Pölhöin näkemäni yhdistelmä oli hame, leggarit ja säärystimet..

        Tää oli aika hyvä! Olen samaa mieltä myös leggareista; eivät ne kuulu mielestäni tanssihameen alle, hikinenhän siinä on koko alakerros, lyhyemmän tunikan kanssa ne ovet ihan jees.. Itsellä on tansseissa AINA hame/mekko, tietysti eri mittaisia, mutta lyhyin ehkä vähän polven yläpuolelle. liehuvia ovat kaikki ja jos joku saa traumoja siitä että jenkan pyörteissä voi vilahtaa dim*up-sukan reuna ja pöksyt, niin johan on kumma. Eiköhän jokainen tanssimassa käyvä ihminen ole NAHNYT elämänsä aikana jossakin säärtä, reittä, jopa pyllyn ja ainakin pöksut pyykkinarulla. Älkää nyt viitsikö!!
        Mutta sanompa vielä että pukeutukaa jokainen ihan kuten haluatte muiden näkevän itsenne, mitä se meille muille kuuluu...


      • Helema
        huh huh kirjoitti:

        Tää oli aika hyvä! Olen samaa mieltä myös leggareista; eivät ne kuulu mielestäni tanssihameen alle, hikinenhän siinä on koko alakerros, lyhyemmän tunikan kanssa ne ovet ihan jees.. Itsellä on tansseissa AINA hame/mekko, tietysti eri mittaisia, mutta lyhyin ehkä vähän polven yläpuolelle. liehuvia ovat kaikki ja jos joku saa traumoja siitä että jenkan pyörteissä voi vilahtaa dim*up-sukan reuna ja pöksyt, niin johan on kumma. Eiköhän jokainen tanssimassa käyvä ihminen ole NAHNYT elämänsä aikana jossakin säärtä, reittä, jopa pyllyn ja ainakin pöksut pyykkinarulla. Älkää nyt viitsikö!!
        Mutta sanompa vielä että pukeutukaa jokainen ihan kuten haluatte muiden näkevän itsenne, mitä se meille muille kuuluu...

        Mie oon kuitenki sitämieltä et onhan siellä kuitenkin pikkarit. ..ite tanssin yleensä kellohameessa


    • Waude odottaa

      Minihame vesirajan yläpuolelle sopiva asu sinulle,fuskaaja kun olet
      varmaan omistat minihameen,ensi kesän suurinta muotia punainen
      30cm pitkä minihame.

    • tanssitäti

      Farkut eivät ole lavatanssiasu. Diskoon se voi käydä mutta lavatanssit on oma juttunsa. Hame, voi olla lähes minkä mittainen tahansa, ei ihan mini kuitenkaan lavatansseissa. Eikä missään nimessä kapea. Jos laitat kapean hameen pälle, otaksutaan, ettet ole tanssitaitoinen. Kengät ei saa olla kantapään takaa remmillä, vaan kanta pitää olla tuettu, ettei kovassakaan vauhdissa nilkka muljahda. Hyvä kenkä voi olla korkeakorkoinen ja sillä sitli jaksaa vaikka koko illan tanssia.
      Pusero sellainen, jossa ei näy hikiläntit, jos on herkkä hikoilemaan.

      Pitkät housut eivät ole ehkä paras mahdollinen tanssiasu muutenkaan lavatansseissa. Vaikka olisikin suorat housut. Tanssi on myös esteettinen laji ja millainen näky on kun kaksi ihmistä tanssii ja kummallakin pitkät housut jalassa. Näyttää kuin kaksi miestä siinä.

      Itse laitan lähes aina hameen, joka on lähes nilkkoihin asti ja siihen sopivan puseron. Pitemmässä hameessa ei tarvi hätäilä että jotain vilahtaa vaika pyörähtelisi vinhempaankin. Vaikka olen kyllä hjoskus sortunut niihin suoriin housuihinkin. Varsinkin jos on kylämä ilma.

      • Ikä vaikuttaa

        Tätiosastolle ja varttuneimmille daameille ihan hyvä ohje. Nuorilla daameilla oli taas melko koomista jos pitkä nilkkaa asti ulottuvat hameet olisi..


      • Eioleikäkymysys

        Näen aika usein pitkiä helmoja nuorilla naisilla. Itse en ole iältäni niin nuori, mutta helmat eivät uletu nilkkaan asti eikä eres polveen.


    • Kultakenkä

      Pukeudu vaatteisiin, joissa juuri sinä näytät hyvältä, ja joissa sinun on hyvä olla! Toiselle sopii farkut, toiselle kellohame, minihamekin sopii jos omistat kauniit sääret. Pitkät kalsarit l. legginsit heittäisin huuthelkkariin! Niitä useat miehet vihaavat, kuumatkin ovat. Eli pukeudu oman vartalotyyppisi mukaan! Saat käyttää korkokenkiäkin, jos olet varma ettet niillä kenenkään jalkoja tallo. Matalat tanssikengät ovat kuitenkin mukavammat, ja viestittävät myös jotain tanssitaidoistasi.

    • kukkamekkofarkut :)

      Itse käyn vähintään kerran viikossa lavalla, kesällä joskus kolmesti.
      Siinä oppii jo hiukan pukeutmisesta. "Himo-harrastajat" yleensä hakevat vain toisiaan, asusta kun yleensä näkee kuka todella osaa tanssia. Vanhemmat papat tykkää "kukkamekkoisista" naisista ja hakevat sellaisia. Jos nuorekas bändi, on myös nuorempaa tanssiporukkaa jotka taas hakee nuorekkaampia. Mutta kun naama tulee tutuksi haetaan yleensä ahkerasti kun huomaavat että osaa tanssia, oli asu, bändi, porukka millainen tahansa. Katsopa tuonne tanssi.net sivuilta, siellä löytyy hiukan vinkkejä.

    • MrSharp

      Leveä hame polven yläpuolelle ja korkokengät miellyttävät miehen silmää. Tyylikäs kokonaisuus on kuitenkin paikallaan.
      Nainen housuissa ei juuri miehestä eroa, joten tanssista jää kyllä kaikenlainen jännite pois. Jotkut menee tansseihin vain " jumppaamaan", minä en.

      • esteetti-homekorva

        Täysin samaa mieltä "MrSharp*in" kanssa. En hae housuasuista naista, tai trikookalsarit hame lenkkarit- tyyppejä. Haluan nauttia naisellisuudesta myös visuaalisesti, myös silloin, kun katselen naisriviä ennen hakua, tai muuten vain seuraan naisia joita muut tanssittavat. Haen sitten miellyttävän näköisiä ja kauniisti tanssivia naisia. Kyllä jumppaamassa ovi käydä, mutta onko pakko mennä tanssipaikalle?


      • Tärkeä pointti

        "Nainen housuissa ei juuri miehestä eroa, joten tanssista jää kyllä kaikenlainen jännite pois."

        - minulla yksi syy on laittaa pitkät housut, jos tiedossa on tanssit, joissa potkitaan ja tallotaan jaloille. Nilkat on paremmin suojassa, kun paksut polvisukat voi taitella nilkkojen suojaksi lahkeiden alla. Lahkeet myös hieman suojaavat. Iskuille arat nilkat ei aina halua ottaa iskuja ja kolhuja vastaan, varsinkin jos edellisetkään eivät ole parantuneet. Miettikääpä miehet myös tätä näkökulmaa kun olette vaatimassa naisille hametta tanssiasuksi. Aivan järkevä, vai mitä? Oman hyvinvoinnin vuoksi ei aina teitä itsekkäitä miehiä haluta väen väkisin miellyttää pukeutumalla hameeseen, jossa nilkoille on luvassa kipeitä iskuja.


      • dgfjkh

        Ettei vain tiukkapyllyinen farkkutyttö kuitenkin kiinnostaisi.........


      • On sattunut
        Tärkeä pointti kirjoitti:

        "Nainen housuissa ei juuri miehestä eroa, joten tanssista jää kyllä kaikenlainen jännite pois."

        - minulla yksi syy on laittaa pitkät housut, jos tiedossa on tanssit, joissa potkitaan ja tallotaan jaloille. Nilkat on paremmin suojassa, kun paksut polvisukat voi taitella nilkkojen suojaksi lahkeiden alla. Lahkeet myös hieman suojaavat. Iskuille arat nilkat ei aina halua ottaa iskuja ja kolhuja vastaan, varsinkin jos edellisetkään eivät ole parantuneet. Miettikääpä miehet myös tätä näkökulmaa kun olette vaatimassa naisille hametta tanssiasuksi. Aivan järkevä, vai mitä? Oman hyvinvoinnin vuoksi ei aina teitä itsekkäitä miehiä haluta väen väkisin miellyttää pukeutumalla hameeseen, jossa nilkoille on luvassa kipeitä iskuja.

        Tämä on se ainainen tanssien varjopuoli. Ahtaassa mennään ja kaikki
        ei jaksa varoa, vaan tanssitaan hurmioitunut ilme kasvoilla, liikkeet on
        laajat ja uroitten pitää vielä tytölle näyttää miten mahtavasti kulkee tällä
        luonnonlahjakkaalla tanssimiehellä.
        Siinä ei sitten paljoa jonkun pikkutytön nilkat tunnu viulukotelon
        kokoisen kävelykengän tiellä.


      • Silmät ratkaisevat
        dgfjkh kirjoitti:

        Ettei vain tiukkapyllyinen farkkutyttö kuitenkin kiinnostaisi.........

        Minua ainakin kiinnostaa :)
        Pääasia että tunnet olosi mukavaksi niissä vaatteissa johon olet pukeutunut.
        Minusta nainen voi olla aivan hyvin pukeutunut niin housuihin kuin hameeseen/mekkoonkin.
        Mulla ei ole hakukriteerinä ollut milloinkaan naisen pukeutuminen.
        Toko siisti pitää olla.


      • yiöoiuhuöoi
        esteetti-homekorva kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä "MrSharp*in" kanssa. En hae housuasuista naista, tai trikookalsarit hame lenkkarit- tyyppejä. Haluan nauttia naisellisuudesta myös visuaalisesti, myös silloin, kun katselen naisriviä ennen hakua, tai muuten vain seuraan naisia joita muut tanssittavat. Haen sitten miellyttävän näköisiä ja kauniisti tanssivia naisia. Kyllä jumppaamassa ovi käydä, mutta onko pakko mennä tanssipaikalle?

        Minä taas haen naista enkä vaatteita, siellä sisällä se on ja miksi rajoittaisin hakuni vain osaan naisista jonkun epäoleellisen jaottelun takia.


      • sinisilmätyttö
        Silmät ratkaisevat kirjoitti:

        Minua ainakin kiinnostaa :)
        Pääasia että tunnet olosi mukavaksi niissä vaatteissa johon olet pukeutunut.
        Minusta nainen voi olla aivan hyvin pukeutunut niin housuihin kuin hameeseen/mekkoonkin.
        Mulla ei ole hakukriteerinä ollut milloinkaan naisen pukeutuminen.
        Toko siisti pitää olla.

        Minä olen kuullut monen miehen juuri kertovan, että he eivät kiinitä huomiota niinkään naisten vaatetukseen, mutta silmät ovat ne jotka herättävät kiinnostuksen hakea tanssimaan.


    • tanssssija

      Täysin sama minun kohdallani.
      En koskaan hae jumppasaliasuista naista kumitossuissa. koska mielestäni tanssit ovat seurapiiritapahtuma eikä kuntojumppatunti.
      Tiukka tuppihame ei myöskään viestitä hyvästä tanssijasta.
      Saatisitten jos naisen olalla roikkuu suurehko käsilaukku pitkässä
      hihnassa.
      Lyhyehkö kellohame on aina vaan pirteän ja hyvän näköinen vaate ja asukokonaisuus paranee, jos pystyy tanssimaan tanssikengillä rumien
      lenkkarinronttosten sijaan.

      • Hameessakin

        "Lyhyehkö kellohame on aina vaan pirteän ja hyvän näköinen vaate ja asukokonaisuus paranee, jos pystyy tanssimaan tanssikengillä rumien
        lenkkarinronttosten sijaan. "

        - toki toki pystyy kun on olemassa matalia tanssikenkiä.. Vaihtoehtoja siis on lenkkareiden ja korkkaritanssikenkien välillä.


    • sydämein niin haluaa

      Minä taas hain nykyistä vaimoani eka kertaa, juuri sen vuoksi, että hän oli pukeutunut persoonalliseen musta-valkoiseen housuasuun. Leveät lahkeet ja korkkarit. Kymmenkunta vuotta on vierähtänyt ja vieläkin lempparimme on hidas valssi, jota saa keinuen liihottaa ympäri lavaa.

    • Tämä on aina kiinnostavaa keskustelua, tämä vaatetusasia nimittäin. :D Itse olen vuosien kokemuksen perusteella huomannut, että kyllä paras asu on se, joka ei kiristä, hiosta, eikä ole ihan "massavaate". Siis tekninen materiaalina on hyvä ajatellen joustavuutta, hikiläiskien vaaraa, ja miltä tuntuu ulkoilmaan lähtiessä. Paksut märät puuvillaiset tuntuvat itsestäni vihonviimeiseltä. Lisäksi puuvillaisessa sylitanssien jälkeen on oik.puoleinen rinta yleensä likomärkä :(. Olen samaa mieltä, että joku väriläiskä asusteen muodossa esim. piristää.. Naisena toivoisin MIEHILTÄKIN hieman enemmän väriä. On todella helppo bongata joku erottuva asu mieluisan tanssitettavan yllä musta -valkoharmaasta massasta. Vaikkei olisi likinäköinenkään, on hämärässä vaikea erottaa kuka on kuka...

    • rennosti nauttien

      Riippu tanssipaikasta hieman, miten pukeudutaan. Pienillä rantalavoilla saattaa olla kesälomalaisia farkuissa, tai paikkataskuissa.Isoilla lavoilla kaydessämme, pukeudumme aina sellaiseen "normaaliin" tanssiasuun. Mutta joskus esim. lähirantaan lenkkareissa ja farkuissa. Harmittaa silti vietävästi, jos joutuu jalkoja nostelemaan liiaksi, sopivan luiston puutteessa.

    • tanssityttö

      Joku kyseli tuossa aiemmin, mitä legginseillä peitellään. Esimerkiksi suonikohjuja. Kuinka mielelläni omistaisin siloiset nätit sääret, jotka voisivat olla vapaina kaikista sukkahousuista ja muista vermeistä. Mutta kun näin ei ole, enkä ole suonikohjujeni ja säärieni kanssa niin sinut että niitä avoimesti esittelisin, peitän ne. Legginssit ovat kuitenkin viileämmät kuin sukkahousut, kun sitä jalkaterää ei ole. Tiedän, että on miehiä joita se haittaa, mutta eipä tuo ole ollut esteenä tanssiin pääsylle :) Hyvin on hakijoita riittänyt :)

      Tämä vain lisänäkökulmana asiaan.

    • Outo perustelu

      "Legginssit ovat kuitenkin viileämmät kuin sukkahousut, kun sitä jalkaterää ei ole."

      - tätä kommenttia en ymmärrä. Etkö siis käytä tanssikengissä sukkia? Mahtaa kärytä tanssikengät.
      En usko että legginsit ovat viileämmät, nilkoista harvoin hikoillaan.. Kyllä sukkahousuissa löytyy hiostamattomia materiaaleja kun hieman etsii.

      • tanssityttö

        Ei sille mitään voi jos et usko :) Itse olen kokeillut ja minulla se toimii näin. Sukkahousuja käytän ainoastaan talvisin.Ja tanssikengässä on avokassukka. Ei käryä tanssikengät :)


    • jfdlkjfdökjfl

      Joskus aiemminkin täällä on ollut ivallisia kommentteja että miten niin muka leggingsit ovat viileämmät, nilkastako muka hikoilet, hahhahhaa. Mutta kyllä sillä vain on merkitystä, aivan kuten silläkin on merkitystä onko paita hihaton vai onko siinä lyhyet hihat, tai ulottuuko hiha ranteeseen asti vai vain vähän yli kyynärpään. Pienen ihoalueen peittämisellä/paljastamisella on iso merkitys sille kuinka ihminen palelee tai kokee olonsa kuumaksi ja tukalaksi. Hassulta tuntuu, mutta itsekunkin sopii kokeilla.

    • 18+2

      Sellaiset vaatteet joissa itse viihdyt.
      Olen käynyt tanssimassa jo yli 40 vuotta ja aina on vientiä riittänyt, vaikka olen ollut farkuissa tai suorat housut päällä. Hametta tai mekkoa en käytä kuin kotioloissa joskus helteillä. Nykyään lavoilla näkee kaikenlaista arkistakin pukeutumista, joskus kymmeniä vuosia sitten oli tapana laittaa "ykköset".

      • Tyyliä ja keveyttä

        Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Makuja on monia. Tansseihin pukeudutaan mieluiten niin, että tuntuu hyvältä ja näyttää hyvältä omaan silmään. Olen sitä mieltä, että pukeudun tyylilläni ja ne jota tyylini mielyttää hakevat minua tanssimaan. En pukeudu massan mukaan, vaan ompelen itse trikoosta kevyitä tanssivaatteita. Kellohame heilahtaa ja sääret vilahtaa. Mustastakin tykätään, anakin minun kohdalla.


    • Paita pulma

      Mikä olisi paras paita? Monesti on selkä märkänä jo parin humpan jälkeen. Vai eikö auta muu kuin vaihtaa tai kuivatella wc:n föönillä?

      Itse käytän mieluiten hametta, joka menee polven alle mutta siinä on kaistaleiden vuoksi hulmuavaa helmaa. Monet miehet ovat kommentoineet, että tykkävät sellaisista ;)

    • Erotu joukosta

      Minihame punainen kesällä.talvella voit pukea siistin mustan hameen,ja pikkareita ei tarvi laittaa,siihen istuva puninen paita.

      Tansseissa jopa naisilla epäsiistiä asuja,puhtaat vaatteet,ei sivuhajuja,
      eikä halpaa hajuvettä.

    • tanssit jatkuu aamuu

      Mä sanon kaikille naisille aina saman jutun " sulla on kivat ja persoonalliset vaatteet" , aika mukavasti lohkee...piparia... pienellä vaivalla. Jotkut vielä valitaa, ettei vonkaaminen kannata...

    • lavatanssijatar

      Lavatansseihin laitan enimmäkseen hameen ja puseron. Välillä laitan kellohameen, johon minulla on myös tärkätty alushame joka hiukan näkyy mekon alta. Useimmat tanssivaatteet olen ostanut kirpparilta ja saanut niistä enemmän kehuja kuin tavallisesta kaupasta ostetuista. Jalkineina olen käyttänyt usein lenkkareita sekä mustia tanssikenkiä, joissa pieni korko.

    • tuntumat

      Suosittelen kellohametta ja pikkarit voit jättää pois.

    • Lavaonkesäpaikka

      Jos aikoo mennä talviaikaan lavatansseihin, kannattaa pukeutua toppavaatteisiin ja panna lämmintä allekin. Lavoilla kun on nääs ulkolämpötila niin kesällä kuin talvellakin. Saattaapihan se fuskaamisliike vähän lämmittää jos jaksaa oikein ahkerasti ja kipakasti ...

      • TiedoksiTietämättömälle

        Et ilmeisesti ole tietoinen että lavatansseja järjestetään ympärivuotisesti. On katsos kesälavoja ja on talvilavoja. Takin voit jättää talvilavalla vartioituun narikkaan.


      • Ainakinmeilläpäin

        "Talvilavoja" kutsutaan kai useimmiten tanssipaikoiksi ja / tai -taloiksi. Ihan kaiketi siitä syystä, kun talvipaikat eivät voi olla lavoja, jotka ovat paaaljon avoimempia paikkoja kuin talvella lämmitettävät.


      • EilenTalvilavalla

        Höpön höpöä, lavatanssit ne on talvellakin talvilavoilla ja tottakai ne lämmitetään, Suomi kun on kylmä maa. Joillakin kesälavoillakin on lämmitystä mm. Esakalliolla.


      • Revisiitä

        Höpötä kuule vaan itseksesi. Lava on lava ja tarkoittaa aivan eri asiaa kuin talo, joka on talo. Rakennuskulttuuri taitaa olla sulle vieras käsite.


      • revisinätästä
        Revisiitä kirjoitti:

        Höpötä kuule vaan itseksesi. Lava on lava ja tarkoittaa aivan eri asiaa kuin talo, joka on talo. Rakennuskulttuuri taitaa olla sulle vieras käsite.

        Lava voi olla vaikka tanssilava tai kuormalava tai jätelava. Silloin kun puhutaan tanssilavasta, lava on lava vaikka olisi millaisessa rakennuksessa tai vaikka taivasalla. Ja jos tanssilava muuttuisi lavasta taloksi kun laitetaan seinät ja lämmitys, ei kai siellä voisi olla lavatanssejakaan, vaan talotanssit, niinkö?


      • Talvilavakävijä
        Revisiitä kirjoitti:

        Höpötä kuule vaan itseksesi. Lava on lava ja tarkoittaa aivan eri asiaa kuin talo, joka on talo. Rakennuskulttuuri taitaa olla sulle vieras käsite.

        Talvella lavatansseja tanssitaan talvilavoilla. Käsittämätöntä saivartelua nimestä. Ravintolatanssit on eri juttu, niitä tosin enää harvassa paikassa.

        Onkohan tuolla hyvä meno?

        http://www.savonsanomat.fi/savo/Tahkolla-järjestetään-alkuvuodesta-talvilavatansseja/548152


      • Talollatanssitaan

        Enpä taida saivarrella yksin, näyttää saivareita olevan liikkeellä muitakin. Heh ja höh.


      • Talvilavalle
        Talvilavakävijä kirjoitti:

        Talvella lavatansseja tanssitaan talvilavoilla. Käsittämätöntä saivartelua nimestä. Ravintolatanssit on eri juttu, niitä tosin enää harvassa paikassa.

        Onkohan tuolla hyvä meno?

        http://www.savonsanomat.fi/savo/Tahkolla-järjestetään-alkuvuodesta-talvilavatansseja/548152

        Talvilava siis Tahkollakin kyseessä, tiedoksi vaan talotanssijalle, heheheee....


      • Rakenteissaoneroa

        Vuosia - tai vuosikymmeniä? - sitten naapurikaupungin Rantasipissäkin järjestettiin lavatansseja. Tanssien nimi tai nimitys on iiihan eri asia kuin se ovatko tanssien fyysinen paikka oikea lava vai talo. Mutta ehkä tämä on liian vaikea ajatus joillekin.


    • perussetti.riittää

      Tässä nuorehkon miehen mieltymykset:
      - Ei korkokenkiä. Ovat vaaralliset, kun tulee tallomisia.
      - Ei mustavalkoisia pro-tanssikenkiä. Tulee mielikuva liiasta panostamisesta ja pätemisestä.
      - Ei käsilaukkua. Lienee selvää kaikille, jotka ovat oikeasti tanssineet.
      - Ei liian kapeaa hametta. Vaikeuttaa tanssimista.
      - Ei liian omituisesti kuvioituja vaatteita. Persoonallinen saa olla, mutta olisi hyvä olla myös jotakuinkin normaali.
      - Mitä vähemmän meikkiä sen parempi. Makuasia tietenkin.
      - Vaatteiden pitäisi pysyä päällä (riisutaan sitten kun on sen aika). Yllättävän usein jollain naisella on väljä paita, joka valuu koko ajan olkapäiltä, ja tanssiessa nyppii parin sekunnin välein sitä ylös. On se ehkä kätevä tapa paljastella rintaliivien olkaremmiä, jos sellainen fetissi on, mutta antaa myös vaikutelman pukeutumiskyvyttömyydestä.
      - Ei liian pitkää poninhäntää, varsinkaan kovilla esineillä kiinnitettynä. Voi lyödä miestä pahastikin naamalle pyörähdyksissä.
      - Ei paljasta selkäosaa. Tuntuu ikävältä (naisesta riippuen joko liian intiimiä tai inhottavaa) laittaa hikinen käsi hikiseen selkänahkaan.
      - Kyllä: joku suht' tavallinen ehkä kevyesti kuvioitu mekko tai hame paita, n. polvipituinen. Ei tarvita mitään ihmeitä. Housutkin on ok muttei ihan niin kiva.

      • Perusjuntinsettivain

        Oletko ihan aikuisten oikeasti sitä mieltä että naisten pitää kysyä pukeutumisasioita ohjeita sinulta tai joltakulta muulta mieäheltä? Siinä tapauksessa toivottavasti olet ja pysyt ikuisesti ilman minkäänlaista naikkosta. En toivo kenellekään noin ahdasta tulevaisuutta.


      • SeLuetunYmmärrys

        "Oletko ihan aikuisten oikeasti sitä mieltä että naisten pitää kysyä pukeutumisasioita ohjeita sinulta tai joltakulta muulta mieäheltä?"

        - Niinkö siinä sanottiin ihan aikuisten oikeesti? Luepa uudestaan. Kun nuorehko mies kertoo asiallisesti omat mieltymyksensä Huom. omat, niin kannattakaako sitä tulkita yleiseksi ohjeeksi? Luetunymmärtäminen on toki joskus vaikeaa. .


      • väärä_puu
        Perusjuntinsettivain kirjoitti:

        Oletko ihan aikuisten oikeasti sitä mieltä että naisten pitää kysyä pukeutumisasioita ohjeita sinulta tai joltakulta muulta mieäheltä? Siinä tapauksessa toivottavasti olet ja pysyt ikuisesti ilman minkäänlaista naikkosta. En toivo kenellekään noin ahdasta tulevaisuutta.

        Ketjun aloittaja kysyi, syytä häntä jos kysymys ei ole mielestäsi hyvä. Jokainen saa vastata omilla mielipiteillään, niitä kun juuri kysyttiinkin. Se on sitten eri juttu, jos joku avaa uuden ketjun julistaakseen omia mielipiteitä totuuksina.


      • tangonHuumaa
        Perusjuntinsettivain kirjoitti:

        Oletko ihan aikuisten oikeasti sitä mieltä että naisten pitää kysyä pukeutumisasioita ohjeita sinulta tai joltakulta muulta mieäheltä? Siinä tapauksessa toivottavasti olet ja pysyt ikuisesti ilman minkäänlaista naikkosta. En toivo kenellekään noin ahdasta tulevaisuutta.

        Mielestäni "perussetti.riittää" kirjotti todella asiallisen viestin. Perustelutkin on juuri noin.
        Tietenkin kaikki saa pukea päällensä mitä haluaa.


      • Todellinenfloppi

        " Ei liian omituisesti kuvioituja vaatteita. " - Meikälle lainattu lause oli liikaa. Jos jonkun vaatteen kuviointi, kuosi, tuottaa ongelmaa, niin korvain väliss' on joko ahdasta tai aakeeta ja laakeeta kuin Pohojanmaan pelloilla. Miten sellainen voi vaati "normaaliutta" keneltäkään ja jopa hiusten pituutta ja meikin määrää.


      • flipflophuhhahhei
        Todellinenfloppi kirjoitti:

        " Ei liian omituisesti kuvioituja vaatteita. " - Meikälle lainattu lause oli liikaa. Jos jonkun vaatteen kuviointi, kuosi, tuottaa ongelmaa, niin korvain väliss' on joko ahdasta tai aakeeta ja laakeeta kuin Pohojanmaan pelloilla. Miten sellainen voi vaati "normaaliutta" keneltäkään ja jopa hiusten pituutta ja meikin määrää.

        Ei kukaan ole vaatinut mitään. Puhuttiin mieltymyksistä. Kyllä sitä oudon mekon naista voi tanssittaa, mutta tykätä enemmän jonkun toisen asuvalinnasta. Vaate- ja meikkityyli kertoo ihmisen esteettisestä mausta, arvomaailmasta ja luonteesta. Totta kai niillä on väliä, jos johonkuhun haluaa tutustua. Myös se, että pitää niitä täysin yhdentekevinä, kertoo paljon. Hiusten pituudella ja sitomistavalla on käytännön merkitystä - tiedät kyllä sitten, kun saat kovamuovisesta letinpidikkeestä naamallesi.


      • persoonallisena
        flipflophuhhahhei kirjoitti:

        Ei kukaan ole vaatinut mitään. Puhuttiin mieltymyksistä. Kyllä sitä oudon mekon naista voi tanssittaa, mutta tykätä enemmän jonkun toisen asuvalinnasta. Vaate- ja meikkityyli kertoo ihmisen esteettisestä mausta, arvomaailmasta ja luonteesta. Totta kai niillä on väliä, jos johonkuhun haluaa tutustua. Myös se, että pitää niitä täysin yhdentekevinä, kertoo paljon. Hiusten pituudella ja sitomistavalla on käytännön merkitystä - tiedät kyllä sitten, kun saat kovamuovisesta letinpidikkeestä naamallesi.

        "Vaate- ja meikkityyli kertoo ihmisen esteettisestä mausta, arvomaailmasta ja luonteesta."
        Voi kertoa paljonkin, kun asian tiedostaa ja osaa tuota kieltä "lukea". Ei vain aina tule ajatelleeksi, tanssilavallakaan.


      • ohmygood
        flipflophuhhahhei kirjoitti:

        Ei kukaan ole vaatinut mitään. Puhuttiin mieltymyksistä. Kyllä sitä oudon mekon naista voi tanssittaa, mutta tykätä enemmän jonkun toisen asuvalinnasta. Vaate- ja meikkityyli kertoo ihmisen esteettisestä mausta, arvomaailmasta ja luonteesta. Totta kai niillä on väliä, jos johonkuhun haluaa tutustua. Myös se, että pitää niitä täysin yhdentekevinä, kertoo paljon. Hiusten pituudella ja sitomistavalla on käytännön merkitystä - tiedät kyllä sitten, kun saat kovamuovisesta letinpidikkeestä naamallesi.

        Miten vaate kertoo arvomaailmasta? Katsokaa vaikka Norjan massamurhaajaa, ei poika mene hupparissa käräjille vaan tyylikkäässä puvussa. Myös aikoinaan yksi saksalainen pukeutui silminnähden tyylikkäästi kulloiseenkin tilanteeseen sopivalla asusteella.


      • Pedanttinen

        No eikö se juuri kerro luonteesta: pashkantärkeä.


      • fsdgdhsgfhds
        ohmygood kirjoitti:

        Miten vaate kertoo arvomaailmasta? Katsokaa vaikka Norjan massamurhaajaa, ei poika mene hupparissa käräjille vaan tyylikkäässä puvussa. Myös aikoinaan yksi saksalainen pukeutui silminnähden tyylikkäästi kulloiseenkin tilanteeseen sopivalla asusteella.

        Omassa arvomaailmassani tasapainoinen huomaamattomuus on plussaa, ja tanssivaatteista kyllä näkee onko toinen samoilla linjoilla vai kerjääkö huomiota räikeillä kuvioilla, teksteillä, liialla hienoudella tms.


    • vaatetuksentakiakyllä

      Vanha miees vastaa Laita aialliset vaatteet niin loppu hoituu. Kerran ulkomailla kieltäytyi naisten kanssa lähtemästä, Pukeutumin meni uusiksi, mutta illan jälkeen sain kiitokset, että olit oikeassa.j

    • Toistaiseksi

      Ei ole ollut ongelmia naisten vaatetuksen suhteen, kunhan jättävät ne käsilaukut jonnekin..Silmät ne on jotka ratkaisee..haenko vai ei. Joku viittasi myös meikin määrään. Jos sitä ihan kamalasti on, tulee jo mieleen naamio.
      Mukavia tansseja kaikille :)

      • Silmätsiisnäkyivätalta

        Tästä muistui mieleen: kauan sitten vuonna nolla se mies joka yhä vieläkin asuu meillä ja pitää virallista puolison paikkaa, haki tanssimaan ekan kerran siitä 'naamiosta' huolimatta joka meikällä oli. Mulle oli sattunut vahinko ja sitä piti peitellä kunnolla maskeeraten, aina oli ollut meikkiä, mutta sillä kerralla niin maan perusteellinen paklaus, että oli omastakin mielestä liikaa.

        Avioliiton alkuvuosina sama tyyppi sitten kuitenkin ilmootti, että mitä turhaa paklaat, ei se siitä miksikään muutu. Miten tämä yhtälö on ymmärrettävä, minä en, mutta olenkin ollut aina huono yhtälöissä.


      • xcxcxvcbvnnbmmn
        Silmätsiisnäkyivätalta kirjoitti:

        Tästä muistui mieleen: kauan sitten vuonna nolla se mies joka yhä vieläkin asuu meillä ja pitää virallista puolison paikkaa, haki tanssimaan ekan kerran siitä 'naamiosta' huolimatta joka meikällä oli. Mulle oli sattunut vahinko ja sitä piti peitellä kunnolla maskeeraten, aina oli ollut meikkiä, mutta sillä kerralla niin maan perusteellinen paklaus, että oli omastakin mielestä liikaa.

        Avioliiton alkuvuosina sama tyyppi sitten kuitenkin ilmootti, että mitä turhaa paklaat, ei se siitä miksikään muutu. Miten tämä yhtälö on ymmärrettävä, minä en, mutta olenkin ollut aina huono yhtälöissä.

        Ymmärrettävissä vaikka sillä, että vaikka jokaisella on mieltymyksiä niin harvalla on varaa nirsoilla kovin paljon, joten esim. liika meikki hyväksytään jos nainen on muuten ok.


    • jovain2

      Pukeudu sen mukaan mikä miellyttää omaa silmääsi ja ole oma itsesi. Ei se sen kummempaa ole. Älä käytä esim riippuvia korvakoruja tms. Mitkä voivat tarttua tanssipartnerin kaulukseen etc.

    • Mieliksi

      Mekko tietysti ylle lavatanseihin kesällä, alle ritsikat tietty, sukkanahaliivit nylonit jalkaan korkkarit.

      • turvallisuusHoi

        Ei korkkareita! Miettikää sen raukan jalkaa, jonka päälle tallotte kuitenkin.


      • Tähtiäleijuiilmassa

        Tiedän mitä meinaat. Silloin kun tanssin paljon, niin olen pari kertaa saanut korkkarista tällin jalkapöydälle. Arvaa millaisia sanoja sanoin?


      • Silmälle-ruokaa

        Komppaan 100 % Ei ainakaan legginssejä. Tulee mummoni mieleen niistä.


      • kammottavaa

        Onneksi on kalsarit vähentyneet huomattavasti naisilla. Ehkä joissain leiritanssien illoissa näkyy joitakin riekalehameita kalsareineen. Voiko rumempaa olla.


      • Haluaisinnähdäsinut

        Tiedän paaaljon asioita ja aiheita jotka ovat paaaljon rumempia kuin leggarit, jotka eivät ole rumat ollenkaan. Riippuu tosin ehkä hieman leggareista ja vähän niitten kantajastakin.


      • näin-on-totuus
        Tähtiäleijuiilmassa kirjoitti:

        Tiedän mitä meinaat. Silloin kun tanssin paljon, niin olen pari kertaa saanut korkkarista tällin jalkapöydälle. Arvaa millaisia sanoja sanoin?

        Miehen kengän kantapäästä olen saanut usein ruhjeen jalkapöytään,mutta en kertaakaan naisen korkkarista.


      • PahaaOnJälki
        näin-on-totuus kirjoitti:

        Miehen kengän kantapäästä olen saanut usein ruhjeen jalkapöytään,mutta en kertaakaan naisen korkkarista.

        Lienet poikkeus. Veikkaan että korkkarinaiset vetävät puoleensa kehnon tanssitaidon omaavia miehiä eivätkä osaa varoa muita. Daami sitten loikkaa piiitkän taka-askeleen fuskussa ja vaarassa ovat monen jalkapöydät.


    • Ho_ho

      Ketju on aloitettu jo 31.1.2012. Eiköhän "farkuissa fuskaava" osaa jo pukeutua ;-)
      Kevättä kaikille :-)

      • veljet.mikä.nainen

        Paitsi jos kyseessä on Ilona. Hyvin oppi hän lukemaan, riisumaan muttei pukemaan. Kun hän farkkuja napitti, sitä katsoa tapitti...


    • YlleTansseihinJaJälkeen
    • Pepsia_ja_jaffaa

      Japanilaiset tanssihousut kannattaa ehdottomasti laittaa mekon tai hameen alle. Tällä tavalla saa parhaat viennit ja tiedä vaikka joku pyytäisi saatille.

    • Suositeltavaa

      Minä laitan aina vaatteet päälle kun lähden ihmisten ilmoille. En kysele keneltäkään kun olen oppinut sen tavan jo ihan pienestä pitäen.

    • kuuma-kesä-tulossa

      Pukeutukaa naiset seksikkäästi tansseihin. Brittitutkimuksen mukaan miehet pitivät näitä naisia älykkäämpinä, mielenkiintoisena persoonana, uskollisina, uskottiin olemaan halukkaampia harrastamaan seksiä sekä saavuttamaan merkityksellinen työstatus. Itse tansseissa käyneenä olen tullut samaan tulokseen.

      • SexyDress

        Tähän kommentoisin myös, että toimii. Seksikkäät eivät kuitenkaan ole naisten käyttämät kalsarit. Eilen tansseissa onneksi vain yhdellä näkyi valkoiset kalsarit jalassa. On jo niin lääääst siison ne.


    • Anonyymi

      Farkut on mun juttu, siis farkuissa. Panostan paitaan. Asenne on mennä kuuntelemaan hyvää musikkia ja jos luoja suo pääsen tanssimaankin. Itse arvostan omannäköisiä mukavia ja siistejä kokonaisuuksia ja se ei aina tarvi olla mekko tai hame. Itse olen itsevarmempi, kun puen mukavat tukevat alusvaatteet ja kauniin puseron, jossa ei tarvi jännittää että valuuko ja pysyykö päällä.

    • Anonyymi

      Ei farkkuja ainakaan eikä korkkareita.

    • Anonyymi

      Laita kukkamekko

    • Anonyymi

      No varmaan vaatteita kannattaa laittaa päälle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe