Huovutetut lapaset

kaisa

Kudoin koulussa lapaset huopanen langasta. Kun ne olivat muuten valmiit mutta niitä ei oltu vielä pesty, niin ne olivat saman kokoisia kuin muillakin. Mutta pesun jälkeen, vaikka venytin ne, niin ne sopivat ehkä kolme vuotiaalle lapselle vaikka tein ne naisten koolla. Pesukoneessa oli lisäksi yksi pyyhe ja nuo pestiin villapesulla. Pesuainetta käytettiin. Mikä vikana?

9

1152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huopanen

      Niiden on tarkoituskin kutistua 'valtavasti' :)

      • kaisa

        Mutta ne kutistui liikaa. Muilla tuli sopivia mun lapasista tuli kovia ja mahtuu juuri ja juuri 3 vuotiaalle.


    • hupsista vaan

      olisko lämpötila ollut liian korkea tai olet neulonut löysempää kuin muut ( -> työ on 'päässyt' kutistumaan)...

      Jos neuloit koulussa, niin kysypä opettajalta...

    • sadat tossut

      Ei ehkä mikään vikana , sinällään. Eri pyykkikoneet huovuttaa eri tavalla. Vai pestiinkö ne kaikki samassa koneessa?

      Olen tehnyt paljon huovutushommia ja onnistunut hyvin. Sitten minulla meni pyykkikone rikki ja ostin uuden. Uusi kone on ilmeisesti erilainen pesuohjelmien osalta, kun sillä ei saa huovutettua niin hyvin kuin entisellä. Tein kolmet aikuisten tossut ja laitoin 40 asteen kirjopesulle huopumaan, mukaan vanha lakana ja farkut. Ei kutistuneet juuri minkään vertaa. Sama toistamiseen. Eipä paljon enempää kutistuneet. Sitten 60 astetta ja sain sopivat. Olen pitänyt tapanani oikoa ja vähän venyttää kosteana noita huovuttamiani tekeleitä.

      Harmi kun et saanut sopivia. En ole varma olisitko venyttämällä heti pesun jälkeen,
      saanut niitä isommiksi. Nyt ne on auttamattomasti pienet, eikä voi korjata.

    • hehheeheh

      En tiedä vaikuttaako se, mutta itse olen ainakin aina pessyt normaalilla koneen pesuohjelmalle 40asteessa.

    • tossutäti

      Kerroppas aloittaja minkä kokoiset ne oli ennen koneeseen laittoa, itselläni nenee kyynärpään yläpuolelle.
      Paljonko oli silmukoita yhteensä?

      • kaisa

        No silmukoita oli aluksi 40. Sitten 18 cm ja peukunpaikka 20 cm ja kavennus. Peukalo: 11 cm ja kavennus


    • paljon tehnyt

      Missä asteessa huovutit? Varmaan 60 on liikaa, kannattaa aina aloittaa 40 pikaohjelmalla.

    • patina58

      Mulle kävi kanssa noin tän nykyisen koneen kanssa 40 asteessa.Eilen huovutin sitten 30 asteessa tunnin ohjelmalla ja sittenkin sai töitä tehdä,että sai venytettyä oikeaan mittaan.Kannattaa tehdä koetilkkuja joita huovuttaa ensin eri asteissa jne..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe