Huovutetut lapaset

kaisa

Kudoin koulussa lapaset huopanen langasta. Kun ne olivat muuten valmiit mutta niitä ei oltu vielä pesty, niin ne olivat saman kokoisia kuin muillakin. Mutta pesun jälkeen, vaikka venytin ne, niin ne sopivat ehkä kolme vuotiaalle lapselle vaikka tein ne naisten koolla. Pesukoneessa oli lisäksi yksi pyyhe ja nuo pestiin villapesulla. Pesuainetta käytettiin. Mikä vikana?

9

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huopanen

Niiden on tarkoituskin kutistua 'valtavasti' :)

• kaisa

Mutta ne kutistui liikaa. Muilla tuli sopivia mun lapasista tuli kovia ja mahtuu juuri ja juuri 3 vuotiaalle.

• hupsista vaan

olisko lämpötila ollut liian korkea tai olet neulonut löysempää kuin muut ( -> työ on 'päässyt' kutistumaan)...

Jos neuloit koulussa, niin kysypä opettajalta...

• sadat tossut

Ei ehkä mikään vikana , sinällään. Eri pyykkikoneet huovuttaa eri tavalla. Vai pestiinkö ne kaikki samassa koneessa?

Olen tehnyt paljon huovutushommia ja onnistunut hyvin. Sitten minulla meni pyykkikone rikki ja ostin uuden. Uusi kone on ilmeisesti erilainen pesuohjelmien osalta, kun sillä ei saa huovutettua niin hyvin kuin entisellä. Tein kolmet aikuisten tossut ja laitoin 40 asteen kirjopesulle huopumaan, mukaan vanha lakana ja farkut. Ei kutistuneet juuri minkään vertaa. Sama toistamiseen. Eipä paljon enempää kutistuneet. Sitten 60 astetta ja sain sopivat. Olen pitänyt tapanani oikoa ja vähän venyttää kosteana noita huovuttamiani tekeleitä.

Harmi kun et saanut sopivia. En ole varma olisitko venyttämällä heti pesun jälkeen,
      saanut niitä isommiksi. Nyt ne on auttamattomasti pienet, eikä voi korjata.

• hehheeheh

En tiedä vaikuttaako se, mutta itse olen ainakin aina pessyt normaalilla koneen pesuohjelmalle 40asteessa.

• tossutäti

Kerroppas aloittaja minkä kokoiset ne oli ennen koneeseen laittoa, itselläni nenee kyynärpään yläpuolelle.
      Paljonko oli silmukoita yhteensä?

• kaisa

No silmukoita oli aluksi 40. Sitten 18 cm ja peukunpaikka 20 cm ja kavennus. Peukalo: 11 cm ja kavennus

• paljon tehnyt

Missä asteessa huovutit? Varmaan 60 on liikaa, kannattaa aina aloittaa 40 pikaohjelmalla.

• patina58

Mulle kävi kanssa noin tän nykyisen koneen kanssa 40 asteessa.Eilen huovutin sitten 30 asteessa tunnin ohjelmalla ja sittenkin sai töitä tehdä,että sai venytettyä oikeaan mittaan.Kannattaa tehdä koetilkkuja joita huovuttaa ensin eri asteissa jne..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3422
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3252
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3078
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      50
      2663
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1983
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1880
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1555
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1445
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1350
    Aihe