Ulkona -30 C : kuin palmun alta

Ultra Bra

Lähti aamulla käyntiin -30 C pakkasessa kuin palmun alta, laakista eikä mitään rykimistä. Noin 5 min ajon jälkeen kabiinissä mukavan lämmin. Ajettavuus loistava, kankeudesta ei tietoakaan, kulkee suoraan kuin juna vaikka kova itätuulikin yritti autoa heiluttaa.

On se vaan loistava talviauto.Nyt oli ajossa Saab 9-3SS, 1.8T kitkarenkailla.

50

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pointti oli?

      Totta kai autot lähtevät käyntiin normaalisti myös talvella eikä Opelin tai Fiatin moottoreissa pitäisi siinä suhteessa olla mitään erikoista. VaikkaS aab on halpa eikä laatukaan ole hääppöinen, ovat moottorit kuitenkin ihan samaa laatua kuin muissakin konsernin tuotteissa.

      • Saaabbinisti

        Saab on tutkitusti varma peli talvella. Mitä kovempi pakkanen sen parempi on Saab, auto joka on tehty Pohjolan oloihin.


    • Saabisti1

      Minun Saabini jämähti umpijäähän jo 10 asteen pakkasella. Näyttää olevan yleistä Saabeille.

      • kesää odotellessa

        Näin on. Jäätyvät todella herkästi nämä Saabit. Minulla jämähti 20 asteiseenkin talliin jo syyskuussa eikä ole liikkunut sen jälkeen.. tulisi jo kesä, että pääsisi liikkeelle.

        Kuulin lisäksi naapurilta, että Hänen työpaikallaan erään miehen vaimon sukulaisella oli Saab jäätynyt. Ihan umpijäähän jo elokuun lopulla. Aika noloa.


    • Saab Premium nro.1

      Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa :)

      • Ufo-Manninen

        Eli rajaton riemu.


    • Saab Premium nro.1

      Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa :)

      • vähissä on riemut ..

        Köyhällä on halvat huvit, ale-saabilla vielä halvemmat.


      • .
        vähissä on riemut .. kirjoitti:

        Köyhällä on halvat huvit, ale-saabilla vielä halvemmat.

        peräaukko puhuu...


    • Ex-Toyotisti

      Ruotsissa tehdyt Premium Saabit lähtee hyvin käyntiin kovillakin pakkasilla. Harmi naapurin hinauspalvelulle, mutta onneksi heille japsien ja korean poikien kulkineita riittää lavalle pilvin pimein.

      • Ois kiva tietää

        Ei ole näkynyt yhtään hybridi tojoa sen jälkeen kun mittari putosi -15 alle. Niitä kuitenkin muutama naapurustossa. Eikö ne toimi pakkasella vai pelkääkö ne että lelu menee rikki?

        Vai onko ne kaikki pajalla hajalla odottamassa kuukausi tolkulla uusia osia?


    • a siantuntia

      kyllä toyoyta kin lähtee käntiin vaikka kovalakin pakkassella olen kokeilut niin 39 asteen pakkassessa lähti käytiin ihan hyvin kun palmun alta ja lämpeää nopesti ylensä kyllä käytän lämitintä niin ei tarviste raaputaa ikkuniota

      • TM Talviauto 2011

        TM Talviauto 2011 testissä oli Tojota parempi kuin Saab.
        Saabia ei enään valmisteta ja se on paras uutinen kautta aikain.


      • TotuudenMuuntelua
        TM Talviauto 2011 kirjoitti:

        TM Talviauto 2011 testissä oli Tojota parempi kuin Saab.
        Saabia ei enään valmisteta ja se on paras uutinen kautta aikain.

        Onko TM totuuden torvi? Ei todellakaan uskottavuus ko aviisin testeihin laskenut kuin lehmän häntä viimeiset 35 vuotta.

        Katsoppas tero niitä mainoksia niin tiedät testitulokset jo etukäteen. Ilmaisia lounaita ei ole olemassa edes toimittajilla.

        Olet sokea - tyypillinen tapaus joka keuhkoaa toisen merkin palstalla vaikki koko ajan hoet mantraa jotta itse olisit uskossasi vahva. Piruparka;D


    • TM Talviauto 2011

      TM:n talviautotestissä Saab ei lämmennyt tavoitelämpötilaan edes puolessa tunnissa, Tojota lämpeni kaikkein nopeimmin ja pakkasta ei ollut kuin -20.

      Saab-hörhön jutut on todistetusti hatusta vetäisty, se on nähty jo monta kertaa.

      • Kuuleppas tero

        Saabini lohko on patarautaa eikä alumiinia. Heti kun auto on käynnissä alkaa nesteet lämmetä ihan ilman lohkolämmitintä. Nyt kun mittarissa -30 menee peräti 500 metriä pidempään että puhaltaa jo kunnolla lämmintä. Toki puhun maantienopeuksista en ruuhkaköröttelystä;D


      • Kuuleppas Hörhö
        Kuuleppas tero kirjoitti:

        Saabini lohko on patarautaa eikä alumiinia. Heti kun auto on käynnissä alkaa nesteet lämmetä ihan ilman lohkolämmitintä. Nyt kun mittarissa -30 menee peräti 500 metriä pidempään että puhaltaa jo kunnolla lämmintä. Toki puhun maantienopeuksista en ruuhkaköröttelystä;D

        Ihan sama mitä selität, TM:n testi tehdään juuri tuollaisten hörhöjen takia, Esso-paari ja muut jutut on erikseen ja mitattu fakta erikseen.

        TM:n testin voi jokainen kestotilaaja käydä lukemassa vaikka heti arkistosta.

        Ja testistä selviää kiistattomasti että Saab ei lämpene pakkasella.


      • Onse vaan kummaa
        Kuuleppas Hörhö kirjoitti:

        Ihan sama mitä selität, TM:n testi tehdään juuri tuollaisten hörhöjen takia, Esso-paari ja muut jutut on erikseen ja mitattu fakta erikseen.

        TM:n testin voi jokainen kestotilaaja käydä lukemassa vaikka heti arkistosta.

        Ja testistä selviää kiistattomasti että Saab ei lämpene pakkasella.

        Kun joka ikinen kerta kun lähden näillä pakkasilla liikkeelle joudun pudottamaan lämpöjä vähän ajan päästä ettei tule tukala olo. Kaikki lasit kirkkaina vaikka 50 kiloinen koira läähättämässä paksissa. Pakkasta -30 ja huom ilman lohkolämmitintä ja sisätilanlämmitintä etukäteen.

        Menee teikäläiseltä yli hilseen miten kuuma voi olla autossa muulloinkin kuin kesäkelillä.
        Olet typerä sokeassa uskossasi TM testeihin. Painotukset vaihtevat mielivaltaisesti haluttua lopputulosta myötäillen.

        Olen tilittänyt autoja kaltaisiltasi teroilta. Jokohan kohta sinun vuorosi?


      • matulan haamu
        Kuuleppas tero kirjoitti:

        Saabini lohko on patarautaa eikä alumiinia. Heti kun auto on käynnissä alkaa nesteet lämmetä ihan ilman lohkolämmitintä. Nyt kun mittarissa -30 menee peräti 500 metriä pidempään että puhaltaa jo kunnolla lämmintä. Toki puhun maantienopeuksista en ruuhkaköröttelystä;D

        Ne rautalohkoiset B205/235-koneet tosiaan lämpenee todella nopeasti, 1km kohdalla työntää kuumaa ja 5km kohdalla termostaatti aukeaa keli kuin keli.

        Ne tietää kellä sellainen on ollut tai on.


      • onSeJoo kummaa
        Onse vaan kummaa kirjoitti:

        Kun joka ikinen kerta kun lähden näillä pakkasilla liikkeelle joudun pudottamaan lämpöjä vähän ajan päästä ettei tule tukala olo. Kaikki lasit kirkkaina vaikka 50 kiloinen koira läähättämässä paksissa. Pakkasta -30 ja huom ilman lohkolämmitintä ja sisätilanlämmitintä etukäteen.

        Menee teikäläiseltä yli hilseen miten kuuma voi olla autossa muulloinkin kuin kesäkelillä.
        Olet typerä sokeassa uskossasi TM testeihin. Painotukset vaihtevat mielivaltaisesti haluttua lopputulosta myötäillen.

        Olen tilittänyt autoja kaltaisiltasi teroilta. Jokohan kohta sinun vuorosi?

        Esson-paarissa kuulee näitä hörhön jorinoita päivästä toiseen, onneksi asioista on testattua tietoa olemassa jotka osoittaa saab-hörhöjen väitteet totaaliseksi p****njauhannaksi...

        Kumpaakohan uskoisi, hörhöä vai TekniikanMaailmaa ?


      • TM uskovainen?
        onSeJoo kummaa kirjoitti:

        Esson-paarissa kuulee näitä hörhön jorinoita päivästä toiseen, onneksi asioista on testattua tietoa olemassa jotka osoittaa saab-hörhöjen väitteet totaaliseksi p****njauhannaksi...

        Kumpaakohan uskoisi, hörhöä vai TekniikanMaailmaa ?

        Testit voidaan muokata painotuksiltaan halutun lopputuloksen saamiseksi.

        Aivot omaaava tajuaa sen sanomattakin vaan sinä et.

        Määrittele hörhö .


      • Testattu = faktaa
        TM uskovainen? kirjoitti:

        Testit voidaan muokata painotuksiltaan halutun lopputuloksen saamiseksi.

        Aivot omaaava tajuaa sen sanomattakin vaan sinä et.

        Määrittele hörhö .

        Kun mitataan auton lämpeämistä samoissa olosuhteissa (-20) samaan aikaan, miten hörhö tässä kohtaa muokkaa painoituksiaan ?

        Tojota lämpesi 18 minuutissa 23 asteeseen taajama-ajossa, Saabi ei lämmennyt edes puolessa tunnissa, jonka jäkeen testi lopetettiin. Tässä ei saab-hörhön esson-paari jutut auta yhtään.


      • Saabbisti Essolta
        Testattu = faktaa kirjoitti:

        Kun mitataan auton lämpeämistä samoissa olosuhteissa (-20) samaan aikaan, miten hörhö tässä kohtaa muokkaa painoituksiaan ?

        Tojota lämpesi 18 minuutissa 23 asteeseen taajama-ajossa, Saabi ei lämmennyt edes puolessa tunnissa, jonka jäkeen testi lopetettiin. Tässä ei saab-hörhön esson-paari jutut auta yhtään.

        Esson baareista löytyy rehelliset ihmiset jotka eivät valehtele eikä heitä voi lahjoa. Kyllä kansa tietää että Saab on aito ja oikea talviauto. Tojo on rimpula Saabin rinnalla. Diesel Saabikin on läpimämpi kuin bensa Anjovis.


      • Hhöörrr höörrr
        Saabbisti Essolta kirjoitti:

        Esson baareista löytyy rehelliset ihmiset jotka eivät valehtele eikä heitä voi lahjoa. Kyllä kansa tietää että Saab on aito ja oikea talviauto. Tojo on rimpula Saabin rinnalla. Diesel Saabikin on läpimämpi kuin bensa Anjovis.

        Olet varmaan kovaa valuuttaa Suhmuran Aapeeseellä ja sen kyllä jutuista huomaa. Faktat on kuitenkin faktoja, ominaisuudet on mitattu ja mittaus voidaan toistaa, lopputulos on aina sama.


      • TM testit syvältä
        Hhöörrr höörrr kirjoitti:

        Olet varmaan kovaa valuuttaa Suhmuran Aapeeseellä ja sen kyllä jutuista huomaa. Faktat on kuitenkin faktoja, ominaisuudet on mitattu ja mittaus voidaan toistaa, lopputulos on aina sama.

        Ko aviisi tuli liki 35 v kestona. Nykyään täynnä mainoksia jotka "sattumalta" testeissä menestyneen tuotteen.

        Eikä ole harvinaista että maahantuoja "viritellyt" testiyksilöä. Koskee muitakin kuin autoja.

        Samat autot toisessa lehdessä eri lopputulos. Että silleen.

        Missä on suhmuran Aapeesee?


      • Hörrr hhööörrr
        TM testit syvältä kirjoitti:

        Ko aviisi tuli liki 35 v kestona. Nykyään täynnä mainoksia jotka "sattumalta" testeissä menestyneen tuotteen.

        Eikä ole harvinaista että maahantuoja "viritellyt" testiyksilöä. Koskee muitakin kuin autoja.

        Samat autot toisessa lehdessä eri lopputulos. Että silleen.

        Missä on suhmuran Aapeesee?

        Selityksiä näyttää riittävän, linkkiä odotellessa siihen toiseen testiin :D))

        Kyllähän sinä Suhmuran aapeeseen tiedät, se on siinä hevosmiesten tietotoimiston vieressä, sieltähän nämä sinunkin "tiedot" on peräisin.


      • "tiedot"
        Hörrr hhööörrr kirjoitti:

        Selityksiä näyttää riittävän, linkkiä odotellessa siihen toiseen testiin :D))

        Kyllähän sinä Suhmuran aapeeseen tiedät, se on siinä hevosmiesten tietotoimiston vieressä, sieltähän nämä sinunkin "tiedot" on peräisin.

        Liki 30 vuoden kokemus alalta lähes kaikista merkeistä joten "paina hattua".


      • Terv. Esson baarista
        Hörrr hhööörrr kirjoitti:

        Selityksiä näyttää riittävän, linkkiä odotellessa siihen toiseen testiin :D))

        Kyllähän sinä Suhmuran aapeeseen tiedät, se on siinä hevosmiesten tietotoimiston vieressä, sieltähän nämä sinunkin "tiedot" on peräisin.

        Oikeat tiedot löytyy kirkonkylän Essolta ja Gulfilta. Kymmenien .... eikun satojen vuosien kokemus, vanhoja taksikuskeja, rekkamiehiä, kunnanjohtajia, Maskun ja Tokmannin myyjiä, itseoppineita korjaajia jne.

        Tieto on lajaa ja syvää, monissa sukupolvissa testattua faktaa: Saab ja Volvo ovat talviautoja, muut on rimpuloita.


      • Ja sen kyllä näkee
        Terv. Esson baarista kirjoitti:

        Oikeat tiedot löytyy kirkonkylän Essolta ja Gulfilta. Kymmenien .... eikun satojen vuosien kokemus, vanhoja taksikuskeja, rekkamiehiä, kunnanjohtajia, Maskun ja Tokmannin myyjiä, itseoppineita korjaajia jne.

        Tieto on lajaa ja syvää, monissa sukupolvissa testattua faktaa: Saab ja Volvo ovat talviautoja, muut on rimpuloita.

        Kolmen Saabin kokemuksella voin sanoa että Saabeissa ei ole mikään parempaa talvella, 70-luvulla isot pyörät ja etuveto antoivat hieman etua mutta nykyään etupainoinen Saab on huonompi talvella kuin moni korealainen.


      • Eri kategoriaa
        Ja sen kyllä näkee kirjoitti:

        Kolmen Saabin kokemuksella voin sanoa että Saabeissa ei ole mikään parempaa talvella, 70-luvulla isot pyörät ja etuveto antoivat hieman etua mutta nykyään etupainoinen Saab on huonompi talvella kuin moni korealainen.

        Entry level korealaisia verrataa tojoon ei Saabiin. Se että vetävillä pyörillä on painoa parantaa pitoa ääriolosuhteissa. Jos lipsahtaa jorpakkoon on parempi mennä keula edellä kuin poikittain.

        Mitä huonompi keli sen parempi Saabi muihin nähden.

        Toki makuasioista turha kiistellä tämä vain minun näkemys.

        KOrealaisista sen verran että on hienoa kun myöntävät jopa 7 vuoden takuun. Se kertoo minulle luottqamuksesta tuotteensa laatuun.

        Saabin kohdalla ongelmia ilmaantui GM "laatukäsityksen" myötä


      • hör-hör-hölle
        Eri kategoriaa kirjoitti:

        Entry level korealaisia verrataa tojoon ei Saabiin. Se että vetävillä pyörillä on painoa parantaa pitoa ääriolosuhteissa. Jos lipsahtaa jorpakkoon on parempi mennä keula edellä kuin poikittain.

        Mitä huonompi keli sen parempi Saabi muihin nähden.

        Toki makuasioista turha kiistellä tämä vain minun näkemys.

        KOrealaisista sen verran että on hienoa kun myöntävät jopa 7 vuoden takuun. Se kertoo minulle luottqamuksesta tuotteensa laatuun.

        Saabin kohdalla ongelmia ilmaantui GM "laatukäsityksen" myötä

        Tuo on todella vain sinun näkemys, oma kokemus sen sijaan kertoo että näkemykselläsi ei ole totuuden kanssa mitään tekemistä, Essolla pyörivillä tyypeillä on aina jalat tukevasti ilmassa.


      • Esson baari
        Ja sen kyllä näkee kirjoitti:

        Kolmen Saabin kokemuksella voin sanoa että Saabeissa ei ole mikään parempaa talvella, 70-luvulla isot pyörät ja etuveto antoivat hieman etua mutta nykyään etupainoinen Saab on huonompi talvella kuin moni korealainen.

        Turhaa puhetta kun sinulla ei ole kokemusta eikä vertailupohjaa. Kyllä Essolla tiedetään mitkä autot kestää ja mitä jopa korjata. Korealaisten pelleistä ja talviominaisuuksista en puhuisi yhtään mitään. Eivät sovi Pohjolan oloihin.


      • Veijon veli
        Esson baari kirjoitti:

        Turhaa puhetta kun sinulla ei ole kokemusta eikä vertailupohjaa. Kyllä Essolla tiedetään mitkä autot kestää ja mitä jopa korjata. Korealaisten pelleistä ja talviominaisuuksista en puhuisi yhtään mitään. Eivät sovi Pohjolan oloihin.

        Teikäläisiä riittää asiakkaina, yleensä asutte savossa ja teille ei kelpaa mikään todistettu tieto koska luetun ymmärtäminen on teille mahdotonta. Laput silmillä eläminen on teille tyypillistä, usein olette työttömiä koska muuten ei aika riitä tutuuksien julistamiseen ja eipä niitä töitäkään teille riitä kun että mitään mistään tajua. Suurin osa teistä on saabisteja, johan sen tältä palstalta näkee.


      • Jungmanni
        Veijon veli kirjoitti:

        Teikäläisiä riittää asiakkaina, yleensä asutte savossa ja teille ei kelpaa mikään todistettu tieto koska luetun ymmärtäminen on teille mahdotonta. Laput silmillä eläminen on teille tyypillistä, usein olette työttömiä koska muuten ei aika riitä tutuuksien julistamiseen ja eipä niitä töitäkään teille riitä kun että mitään mistään tajua. Suurin osa teistä on saabisteja, johan sen tältä palstalta näkee.

        Mikä loistava havainto: Saab palstalla suurin osa on Saabisteja ! Minkä neron olemmekaan sinussa menettäneet.

        Silloin kun järki loppuu alkaa solvaaminen ja pilkkaaminen. Tyypillistä Tojo-trollia.


      • Siinä taas näkee
        Jungmanni kirjoitti:

        Mikä loistava havainto: Saab palstalla suurin osa on Saabisteja ! Minkä neron olemmekaan sinussa menettäneet.

        Silloin kun järki loppuu alkaa solvaaminen ja pilkkaaminen. Tyypillistä Tojo-trollia.

        Kuten edellä todettiin, teikäläiselle luetun ymmärtäminen on mahdotonta...


      • TB-baarista
        Terv. Esson baarista kirjoitti:

        Oikeat tiedot löytyy kirkonkylän Essolta ja Gulfilta. Kymmenien .... eikun satojen vuosien kokemus, vanhoja taksikuskeja, rekkamiehiä, kunnanjohtajia, Maskun ja Tokmannin myyjiä, itseoppineita korjaajia jne.

        Tieto on lajaa ja syvää, monissa sukupolvissa testattua faktaa: Saab ja Volvo ovat talviautoja, muut on rimpuloita.

        Pakko todeta: tuo on täyttä faktaa !


    • 5645646

      Kunnon autoissa on automaattinen ilmastointi, ei tarvitse säätää lämpöä kuten Saabissa.

      • Harri Saabisti

        Taitaa olla niin, että suurimmassa osassa Saabeista oli automaatti-ilmastointi 10v ennen esimerkiksi nyt Toyotaa. Vuonna 2002 lähes jokaisessa Saabissa oli autom.ilmastointi kun taas silloisiin Toyotiin alkoi tulla niitä tehottomia manuaali-ilmastointeja joista piti aina kysyä kuljettajalta, että onko ilmastointi nyt päällä...

        ;-)


      • Saab-Winter

        Saab on tutkitusti paras talviauto. Ollut sitä jo 38 vuotta.


    • Minulla..

      ei ole Saabit ollut milloinkaan lämmityksessä kovimmillakaan pakkasilla, ja hyvinhän nuo on käyntiin lähteneet. Akulta se kylläkin vaatii kuntoa ja hyvä olisi olla talveen sopivat öljyt moottorissa.
      Itseasiassa tulin kuuluisaksi kylmäkäynnistyksistä jo vanhaan aikaan kun omistin 1976 -mallisen ysiysin. Siinäpä sitä oli eräillä miettimistä kun muutaman sekunnin starttauksella Saab käynnistyi, ja tulivat siihen tulokseen että "ainakin sillä on auto kunnossa kun käynnistyy kelissä kun kelissä".

    • Saku-Lönnqvist

      Kyllä ... Kuin palmun alta tänäkin aamuna. Tosin pakkasta enää 28 astetta mutta siitä huolimatta vasitenkin kun auto oli ollut lentokentän ulkoparkissa kuukauden kun pistäydyin Thaimaassa.

    • saabistit

      saad 900i vm 1988 käynistyi -31pakkasesta ilman lohkoa ihan hyvin ja 5minuutin käytön jälkeen puhalsi lämmintä.

    • sairausko

      Joo, ei tuolla teillä näytä muita autoja liikkuvan kuin vanhoja Saabeja, muut eivät lähde nääs käyntiin. Voi pyhä Saab!

    • Saab-hyvä-talvella
    • TB-huoltoaseman-baari

      Saab on nyt tutkitusti luotettavin talviauto. Vale, emävale, tilasto. Eli Saab on 890% varmuudella paras talviauto.

      • saabbisti

        Jos haluaa auton, joka talvella varmimmin jättää tienposkeen, on Saab ehdoton valinta, sillä huonompia ei ole. 890%.


    • Toyotassa.parempi

      Saab on nyt tutkitusti epävarmin talviauto tiellejättämstilaston jumbo. Toyota pärjäsi parhaiten ja Saab oli viimeisellä sijalla melkein 9 kertaa useimmin hinurin kyydissä. Että semmonen laatupriimiumi!

      • 95owner

        Jaahas...löytyi vielä yksi ketju, jossa voi tätä huhaaksi todistettua tilastoa jakaa.
        Selvennykseksi: Saabin valmistus lopetettiin 2011 ja "tilasto" koski 0 - 3 vuotiaita autoja. Ja toinen asia: jos autossa on huono akku, niin se on kuskin vika, ei automerkin.


    • Saaabbinisti

      Saab on kotonaan kovassa pakkasessa. Tehty Pohjolassa Pohjolan oloihin.

    • Saabbisti

      Saabillani ikää kohta 10 vuotta, mutta en ole aikeissa vaihtaa, koska lähti tänäkin aamuna niin nätisti käyntiin, tosin pakkasta vain 17 astetta. Ja on niin mukava ajettava myös kylmänä. Todettakoon että vaihdoin akun kesällä ja laitoin 74 Ah akun vanhan tilalle, joka on nyt kierrätyskäytössä aurinkosähköpaneeleiden tukena.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4108
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2019
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1941
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      58
      1557
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1452
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1405
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      100
      1328
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1226
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1131
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1063
    Aihe