Kiinteistövälitykset

tietämätön

Kommentteja? Minne kannattaa asunto laittaa myyntiin.

30

1650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sp-koti

      Sp-koti maltillinen välityspalkkio ja aunnot menevät nopeasti kaupaksi.

      • Kokemus

        Perustuu mihin? Kokemusta vailla olevia ns välittäjiä, ei uskottavuutta, ei koulutusta Ko tehtäviin, ei yhtään lkv-tutkinnon suorittanutta....kyllä on asiakkaat heikoilla. Ei tuurilla vaan taidolla....


      • qåpw
        Kokemus kirjoitti:

        Perustuu mihin? Kokemusta vailla olevia ns välittäjiä, ei uskottavuutta, ei koulutusta Ko tehtäviin, ei yhtään lkv-tutkinnon suorittanutta....kyllä on asiakkaat heikoilla. Ei tuurilla vaan taidolla....

        Minulla todella huonot kokemukset tästä liikkeestä.


      • Minullakin on
        qåpw kirjoitti:

        Minulla todella huonot kokemukset tästä liikkeestä.

        Kerro.


      • Perilläkö
        Kokemus kirjoitti:

        Perustuu mihin? Kokemusta vailla olevia ns välittäjiä, ei uskottavuutta, ei koulutusta Ko tehtäviin, ei yhtään lkv-tutkinnon suorittanutta....kyllä on asiakkaat heikoilla. Ei tuurilla vaan taidolla....

        Olisko se kilpailija toiselta puolen katua, joka näin hyvin on asioista perillä?


      • Anonyymi
        qåpw kirjoitti:

        Minulla todella huonot kokemukset tästä liikkeestä.

        Tosi huonot kokemukset myös minulla.
        Sovittu pyyntihinnasta ei pidä kiinni.
        Valmiit kauppakirjat kirjoitettu 20000 alle käyvä hinnan.
        Ostaja ja välittäjä paikalla valmiiden kauppakirjojen kanssa
        Tulee muka kalliiksi minulle, jos en hyväksy välittäjän tekemää alennushintaan.
        Kannatta olla tarkkana, kenelle antaa välitettäväksi Saattaa olla, että asiallisia välittäjä on jokaisessa välitysliikkeessä.


    • manit boyz

      Kuka hullu näin nettiaikana antaa asuntonsa välittäjälle?
      Kun myyt suoraan itse, saat mojovat hynät itse.
      Tarvitset vain digitaalikameran ja auttavan kirjoitustaidon puhelimen.
      Pikkuvaivalla tienaat noin 4000€

      • Ei välittäjää

        Olen samaa mieltä, on aivan järjetöntä käyttää tätä toisten omaisuudella kikkailevaa loiseläjien joukkoa. Olen itse myynyt Savonlinnakin kolme asuntoani, vaatii vähän perehtyneisyyttä ja viitseliäisyyttä, mutta siitä saa kyllä palkkansa. Mielenkiintoista katsoa, kun juoksevat saalistamassa ja esittelemässä niin asiantuntevana ihmisten koteja. Puolet porukasta ei edes tiedä uuden asuntoyhtiölain alkeellisimpia asioita.


    • Iso säästö

      Viime sunnuntain Helsingin Sanomien etusivulla oli Myyntiturvan ilmoitus. Mainoksen mukaan välityspalkkio olisi murto-osa markkinajohtajien palkkioista. On joku uusi.

      Ks. tarkemmin
      www.myyntiturva.fi

    • Kuka tietää?

      Up...

    • Somali

      Pittää Myyvä Ite Heloppo Homma

      • suositus

        Ite laittasin OPKK'lle :) välittäjät osaavat hommansa :) en ole kuullut haukuttavan (:


    • Nyttamperelainen

      Käytin itse sp-kotia ja möivät asuntoni nopeasti sovittuun hintaan. Jäi hyvä maku. Aktiivista porukkaa.

      • Kaikki revitään

        Voisiko kiinteistönvälittäjät vastata, miksi nykyisin on myynnissä sellaisia huoneistoja joissa on oudosti riisuttuja keittiöitä ja kylpyhuoneista. Nytkin on myynnissä Punkaharjun Tuunaantuvassa lomahuoneisto, josta on viety hella ja keittiölaatikot. Eikös Suomen lain mukaan keittiöön kuulu hella/uuni. Mikä tämä ilmiö on?


      • Jos asunnosta
        Kaikki revitään kirjoitti:

        Voisiko kiinteistönvälittäjät vastata, miksi nykyisin on myynnissä sellaisia huoneistoja joissa on oudosti riisuttuja keittiöitä ja kylpyhuoneista. Nytkin on myynnissä Punkaharjun Tuunaantuvassa lomahuoneisto, josta on viety hella ja keittiölaatikot. Eikös Suomen lain mukaan keittiöön kuulu hella/uuni. Mikä tämä ilmiö on?

        on riisuttu sinne kuuluvia varusteita, se vaikuttaa asunnon hintaa alentavasti enemmän kuin varusteiden hinta. Toisin sanoen viemällä muutaman kympin tai satasen arvoisia käytettyjä kalusteita, laskee samalla asunnon hintaa tuhansilla. Kannattaako?


    • Anonyymi

      No. Joku kehuu ja joku moittii. Huonon kokemuksen kokeneena, kuulun moittijiin.

    • Anonyymi

      Mehtonen on ainoa kiinteistövälittäjä Savonlinnassa.
      Muut on... no on niillä titteli ja yrittää elättää itsensä sillä.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti olet testannut kaikki välittäjät, kun noin varmasti tiedät.En alleviivais kommenttiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti olet testannut kaikki välittäjät, kun noin varmasti tiedät.En alleviivais kommenttiasi.

        Sanotaanko niin, että ihan jokaista en ole testannut, mutta läheltä seuranneena, aika paljon kiinteistövälittäjien palveluja käyttäneenä ja muiden kokemusasiantuntijoiden kanssa keskustelleena olen päätynyt edellä mainittuun päätelmään.
        Hiltunen on myös ihan hyvä.

        Monesti myyjät haukkuu kiinteistövälittäjän siksi, kun näkemys lappuun laitettavasta hinnasta eroaa liikaa ja sehän on tietenkin kiinteistövälittäjän vika.
        Jos kaksi eri kiinteistövälitysfirmaa antaa liian alhaisen hinta-arvion, niin silloin on kyse salaliitosta.


    • Anonyymi

      Ei kiinteistövälittäjillä ole mitään vastuuta siitä mitä myyvät, viat on ominaisuuksia ja kaikki on helposti korjattavissa. Myyjä vastaa sitten kiinteistövälittäjän virheistä mitä on valehdellut ostajalle. Parempi myydä itse ja säästää, hyviä alustoja on monia missä myydä.

      • Anonyymi

        Kiinteistövälittäjä ei vastaa talon virheistä, kun kiinteistövälittäjä ei omista sitä.
        Kiinteistövälittäjä vastaa myynnissä tapahtuneista virheistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinteistövälittäjä ei vastaa talon virheistä, kun kiinteistövälittäjä ei omista sitä.
        Kiinteistövälittäjä vastaa myynnissä tapahtuneista virheistä.

        Mutta kiinteistövälittäjä tekee arvion minkä mukaan ostaja sen ostaa, kiinteistövälittäjä myös kehuu aina myymänsä kohteet maastataivaisiin vailla mitään tietoa talon oikeasta kunnosta. Tuskin ostaisit autoakaan autonvälitys firmasta mikä ei tiedä autosta muutakun on neljä pyörää ja ratti sekä pärisee kivasti. Useamman osakkeen ostaneena ja useammassa käynyt kiinteistövälittäjän kanssa näytöillä niin ei voi kun ihmetellä niiden tietämättömyyttä rakennusteknisistä asioista. Enkä nyt osoita mitään yhtä firmaan vaan ihan yleisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kiinteistövälittäjä tekee arvion minkä mukaan ostaja sen ostaa, kiinteistövälittäjä myös kehuu aina myymänsä kohteet maastataivaisiin vailla mitään tietoa talon oikeasta kunnosta. Tuskin ostaisit autoakaan autonvälitys firmasta mikä ei tiedä autosta muutakun on neljä pyörää ja ratti sekä pärisee kivasti. Useamman osakkeen ostaneena ja useammassa käynyt kiinteistövälittäjän kanssa näytöillä niin ei voi kun ihmetellä niiden tietämättömyyttä rakennusteknisistä asioista. Enkä nyt osoita mitään yhtä firmaan vaan ihan yleisesti.

        Kuntoraporteista kyllä näkee talon kunnon ja suunnitelman mahdollisista tulevista remonteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntoraporteista kyllä näkee talon kunnon ja suunnitelman mahdollisista tulevista remonteista.

        Juuuuuu ja kuntoraportissa sanotaan aina että rakenteita avaamatta ei voida todeta rakenteen kuntoa muutoin kun päällisinpuolin,eli kuntoraportitkin on ihan huuhaata. Kosteus mittaus pintamittarilla näyttää yhden materiaalin läpi eli ei näytä vaikka vesieristeen alla olisi lampi.


    • Anonyymi

      Eivät juuri vakuuta ykskään.

    • Anonyymi

      Kannattanee ainakin kilpailuttaa KIINTEISTÖNvälittäjiä eli pyytää kirjallinen tarjous muutamalta, jotta voi vertailla välityshintoja ja samalla saa infoa myös välittäjän ammattitaidosta.

      • Anonyymi

        Se millä hinnalla kohde on otettu myyntiin,ei välttämättä ole hinta jolla kauppa totetuu.Joku toimisto houkuttelee korkealla hinnalla ja sitten levittelee käsiään kun ei toteudu ja joku myyntiedustaja keskittyy vaan stailailuun eikä muuta ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se millä hinnalla kohde on otettu myyntiin,ei välttämättä ole hinta jolla kauppa totetuu.Joku toimisto houkuttelee korkealla hinnalla ja sitten levittelee käsiään kun ei toteudu ja joku myyntiedustaja keskittyy vaan stailailuun eikä muuta ymmärrä.

        Tyhmää ottaa kohde myyntiin liian korkealla hinnalla, tehdä työtä sen eteen ja saada 0€ palkkaa, kun kohde ei mene kaupaksi.
        Jos taas hinnoitellaan väärin esim. 69 000€ ja sitten kuukauden päästä roikataan hinta yli ja laitetaan 64 000€, niin sehän tarkoittaa korkeintaan 50 000€ tarjousta. koska viestitään, että pitäs saada kauppoja aikaan. Joten hinnoittelu on tärkeä osa kiinteistövälittäjän ammattitaitoa. Myös se, että osaa sanoa asiakkaalle, että en ota asiakkaan hintatoiveella kohdetta välitettäväksi.

        Eräs nimeltä mainitsematon kiinteistövälittäjä, jolla on toimisto vanhemmassa punaisessa tiilirakennuksessa on ollut muutaman kerran melkoinen välittäjä.
        Kysyin itselle sopivaa näyttöaikaa erääseen minua kiinnostavaan yksiöön.
        Kaikki meni hyvin aikaa sopiessa, mutta olisi pitänyt ottaa puoliso mukaan, kun hän ei kahta kertaa kohdetta näytä... Kerroin, että kyseessä on sijoitusasunnon hankinta ja minä hoidan talouden sijoitusasiat. Jäi käymättä näytössä.
        Sitten kahdessa eri näytössä kysyin, että kuinka jätetään ehdoilla varustettu sitova tarjous. Sanoi, että kerro se ensin hänelle.
        Kerroin että tarjoan tämän verran ja tarjous on voimassa 48 tuntia.
        Tarjous oli kuulemma liian pieni ja 48 tuntia on liian lyhyt aika toimittaa tarjousta eteenpäin. Nykyään pyrin välttämään ko. kiinteistövälittäjän kohteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää ottaa kohde myyntiin liian korkealla hinnalla, tehdä työtä sen eteen ja saada 0€ palkkaa, kun kohde ei mene kaupaksi.
        Jos taas hinnoitellaan väärin esim. 69 000€ ja sitten kuukauden päästä roikataan hinta yli ja laitetaan 64 000€, niin sehän tarkoittaa korkeintaan 50 000€ tarjousta. koska viestitään, että pitäs saada kauppoja aikaan. Joten hinnoittelu on tärkeä osa kiinteistövälittäjän ammattitaitoa. Myös se, että osaa sanoa asiakkaalle, että en ota asiakkaan hintatoiveella kohdetta välitettäväksi.

        Eräs nimeltä mainitsematon kiinteistövälittäjä, jolla on toimisto vanhemmassa punaisessa tiilirakennuksessa on ollut muutaman kerran melkoinen välittäjä.
        Kysyin itselle sopivaa näyttöaikaa erääseen minua kiinnostavaan yksiöön.
        Kaikki meni hyvin aikaa sopiessa, mutta olisi pitänyt ottaa puoliso mukaan, kun hän ei kahta kertaa kohdetta näytä... Kerroin, että kyseessä on sijoitusasunnon hankinta ja minä hoidan talouden sijoitusasiat. Jäi käymättä näytössä.
        Sitten kahdessa eri näytössä kysyin, että kuinka jätetään ehdoilla varustettu sitova tarjous. Sanoi, että kerro se ensin hänelle.
        Kerroin että tarjoan tämän verran ja tarjous on voimassa 48 tuntia.
        Tarjous oli kuulemma liian pieni ja 48 tuntia on liian lyhyt aika toimittaa tarjousta eteenpäin. Nykyään pyrin välttämään ko. kiinteistövälittäjän kohteita.

        aika yks puoleinen selvitys, mutta jokaisella aina oma versio, ja ko välitysliikkeen kautta useita kauppoja tehneenä en oikein jaksa uskoa ettei myös vaimo olisi päässyt esittelyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aika yks puoleinen selvitys, mutta jokaisella aina oma versio, ja ko välitysliikkeen kautta useita kauppoja tehneenä en oikein jaksa uskoa ettei myös vaimo olisi päässyt esittelyyn.

        Kiinteistövälittäjä päätti itse, että vaimo mukaan tai ei näyttöä.
        Tein valinnan, koska minä ja vaimo päätämme itse omista menoista ja ASIAKASPALVELIJA (kiinteistövälittäjä) mukautuu tai on mukautumatta.
        Vaimo olisi päässyt halutessaan mukaan, mutta oli nähnyt tiedot ja kuvat ilmoituksesta. Sovittiin, että miksi molempia vaivata selvällä asialla, kun yksikin pystyy sen hoitamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe