Onko puhallusvillan ainoa oikea levitystapa sen puhaltaminen koneella? Vai voisiko sitä järkevästi levittää myös ilman koneita, ihan käsipelillä?
Käsittääkseni konelevitys on tosi pölisevää touhua ja ilman jonkinlaista avaruuspukua siitä ei selviä?
puhallusvillan itselevitys
5
4298
Vastaukset
- sanomalehtipaperi
Mihinkä olet sitä laittamassa? Samaa tavaraa saa nykyisin myös levytavarana. Puhallettaessa ei mitään avaruuspukua tarvita. Yksinkertaiset suojaukset riittää. Jos puhaltaa alapohjaan, niin kämppä on kyllä sen näköinen kun on elokuvien kummitustalot. On sitä puhallusvillaa levitetty myös haravalla. Tulos eri ole hyvä.
- villapuru
Puhallusvilla pitää levittää koneella, jotta villa möyhentyy riittävästi. Koneen saa yleenä ilmaiseksi lainaan kun ostat puhallusvillan.
Ainakin Parocilla on myytävänä villapurua, joka on kuin puhallusvillaa, mutta soveltuu käsin levitykseen esim. haravalla. Lisäsin itse ko. villapurua yläpohjaan viime kesänä ja levitin haravalla. Onnistui hyvin. - kari j
Selluvilla muuten pölisee yllättävän vähän.
Omaan talooni asensin selluvillat itse lainakoneella ja hyvin onnistui.
Suojaimina riitti tavallinen paperinen hengityssuojain. - ml213.
Jos tarkoitat todella puhallusvillaa eli lasipohjaista eristettä, niiin ihon ja hengityksen suojaus tulee olla erityisen hyvä. Taas selluvillan voi levittää vaikka sortsit jalassa ilman paitaa.Kunhan käyttää hengitys suojainta.
Selluvillaan ei liity kosteusongelmia,- vaikka yläpohjassa olisi vuotoja. - 19+6
Selluvillaankin liittyy kosteusongelmia, jos yläpohjassa on vuotoja. Selluvillan hygroskooppisuus ei ole päätä huimaava...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179