Windows Deployment Services, DHCP ja PXE boottaus

student

Taustatietoja:
Windows Server 2008 R2-palvelinkoneelle on asennettu DHCP-palvelu ja WDS-rooli. DHCP on konfiguroitu, ja osoitteiden jakelu toimii normaalisti. Samoin WDS-palvelu on konfiguroitu ja DHCP liitetty siihen. WDS:llä on luotu image Win 7 Enterprise 32-bittisestä versiosta palvelimelle. Palvelin on liitetty kytkimeen josta taas edelleen kytkennät ja asetukset asennettaville asiakaskoneille.

Ongelmana on PXE:n toiminta. Testasimme parilla "uudehkolla" läppärillä ja asennus saatiin toimimaan. Mutta ongelmia oli parin pöytäkoneen kanssa. Niissä PXE bootin avulla kone sai IP-osoitteen mutta ei yhdistänyt kuitenkaan varsinaiseen WDS-palveluun eli asennus ei lähtenyt käyntiin ja verkkobootti katkesi. Seuraavanlainen virheimoitus tulee näkyviin: "service did not reply to request on port 4011" ja tämän jälkeen yhteys katkeaa. Kaikissa koneissa on luonnollisesti "LAN boot" ominaisuus tuettu ja otettu käyttöön. Omituista on se että asennus tuntuu toimivan joittenkin koneiden kanssa ja joidenkin ei.

Kiitos mahdollisista vinkeistä ja avuista etukäteen.

T. Ihmettelijä

2

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

Se PXE yritti yhdistää porttiin 4011, eikä saanut vastausta siitä portista.
      En tiedä asiasta yhtikäs mitään, soita vaikkapa microsoftin tukeen.

• Biossissa voi olla erikseen vielä kytkentä reagoida PXE kutsuun. ei siis pelkkä lanin reagointi käynnistyksen yhteydessä riitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 55
      725
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      694
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      640
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38