Onko muilla tapausta että olisi vauvalla kaksi varvasta kasvanut yhteen? Meillä tytön oikeassa jalassa ukkovarpaasta seuraavat kaksi on yhdessä muuten paitsi ihan ylhäältä (tyttö nyt 7kk). Lääkäri sanoi ettei jalassa haittaa (sormissa olisi eri asia) eikä sille yleensä edes tehdä mitään jos ei aiheuta ongelmia.
Mietityttää vain noiden varpaiden kynnet, ne on niiiiin onnettoman pienet etten oikeasti uskalla edes leikata kun pelkään että koko kynsi irtoaa! Mutta kuitenkin ne pitäisi lyhentää kun kasvavat hiukan ylöspäin ja pelkään että takertuvat sukkaan kiinni :(
Jotkut muutkin kynnet, myös toisen jalan, ovat mielestäni jotenkin "hassun" malliset. Esim. yksi kasvaa aivan varvasta myöden vähän alaspäin. Liittyyköhän se "oire" tuohon syndaktyliaan vai onkohan jotain muuta? Vai onko normaalia että varpaat/kynnet ovat vauvalla vielä vähän miten sattuu?
Yhteen kasvaneet varpaat
4
4231
Vastaukset
- Yffuxjjkx
Mä oon 48v ja mulla myös kyseiset varpaat yhdessä. Ei haittaa mitenkään. Lapsena näin yhden vanhemman naisen jolla oli kanssa nämä varpaat yhdessä. Koulussa kiusattiin vähän sen takia mutta ne voi kyllä leikkauttaa erilleen jos haluaa. Ei oo periytyvää.
- Anonyymi
Anteeks vaan on periytyvää :D mun isoäidillä, äidillä, mulla ja molemmilla lapsillani on tämä "vika".
- 1säpappa
Mulla on kaveri, jolla on molemmissa jaloissa kaikki varpaat yhteenkasvaneet.
Ei kuulemma haittaa yhtään, ja hän on jopa ylpeä erilaisista jaloistaan. - normal123
minullakin on oikeassa jalassa iso varpaasta 2 seuraavaa kasvaneet yhteen. ei haittaa mitenkään ja ovat kasvaneet normaalisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä962005Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2861827Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3201644Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1971520Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931081- 291036
- 511027
- 57994
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56988- 67964