Vihaan syöpää!

Suruviitta

Se tulee lupaa kysymättä, ihan puun takaa kesken kaiken elämän. Tekee elämästä tuskan niin fyysisesti kuin henkisestikin. Vie hautaan nuorenkin ihmisen muutamassa kuukaudessa jos niiksen tulee. Jäljelle jää vain suru ja kaipaus meille jälkeenjääneille. Kuolema kuuluu vanhuuteen, ei lapsuuteen tai nuoruuteen.
Mikä tarkoitus on sillä että elämä loppuu kesken?Usein vielä silloin kun elämä muutoin hymyilee ja näyttää valoisammat puolensa.

10

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toipunut.

      Oletko sairastunut syöpään,mikä syöpä sinulla on,tai omaisellasi?

      • Suruviitta

        52-vuotias kälyni kuoli leukemiaan vain 4kk sairastettuaan. Meni lääkäriin ihan muissa asioissa ja syöpä löytyi yllättäen. Agressiivinen tauti, johon hoidot eiväöt tehonneet ja nyt sitten hautajaiset tulossa. Ei voi ymmärtää ei............


    • Eräs sp

      Suruvaippa, oletko lukenut mm. Syöpäjärjestön sivuja, www.cancer.fi?
      Siellä on osiona "sururyhmä". Siinä kirjoitetaan surusta ja muusta.
      Ei voi ymmärtää aina... mutta sinun elämäsi jatkuu, jaksamishalit, päivä kerrallaan!

    • Eräs sp

      Pahoittelen lukihäiriötäni.
      Siis, Suruviitta, kirjoitukseni on tarkoitettu sinulle.

      • Suruviitta

        Kiitos linkistä. Anteeksi...........oletin että tämä on palsta jossa voi syöpäpotilaat ja omaiset kirjoittaa suruistaankin. Kälyni poismeno koskettaa kuitenkin minunkin elämääni..............syvältä. Mielessä pyörii yhdessä vietetty aika, lapseni ristiäiset ........olihan hän lapseni kummi. Kuinka haavoittuvainen onkaan ihmisen maallinen maja. Vaikka kuinka olisi halu elää ja olla, jos fysiikka pettää, ei siihen voi vaikuttaa millään lailla. mutta elämä on..............nautitaan siitä niin kauan kun voimme ja iloitaan jokaisesta onnenpipanasta ja ilonhetkstä. sillä surun aikakin tyulee meille jokaiselle..............vuorollaan, ollaan ihmisiä toisillemme.


    • 100%:n perhe

      On vaan mukauduttava!

      Perusterveellä, hyväkuntoisella vaimollani havaittiin yli 10-vuotta sitten, 52-vuotisena, yhden sortin verisyöpä.
      Elinikäennuste 3 - 12 vuotta.
      Kuukausittaisilla labrakokeilla tarvittaessa säädetty pillerilääkitys on pitänyt oireet kurissa.

      Itselläni todettiin täysin yllättäen keväällä syöpä peräsuolessa. 67-v.
      Putkea pois 30cm sulkija säästyen.

      Eihän näille mitään mahda.

      Minun silpomiseni merkitsi väistämätöntä, toivottavasti ohimenevää muutosta elämäntavoissa.

      Jos en olisi aloittanut eläköitymistäni työttömyyden muodossa 16-vuotta sitten niin nyt harmittaisi miten vähäisiksi olisivat terveet joutopäivät jääneet.

      Mutta, työn sankarit kamppailkoot 68:aan!

    • Minun äiti kertoi kun sairastuin, kuinka hänellä oli vaikeaa kohdata paras ystävä.
      He olivat koko odotusajan viettäneet aikaa paljon yhdessä ja olivat siis yhtäaikaa raskaana.
      Suru oli kamala kun lapsella todettiin pian akuutti leukemia, ja hoito tuohon aikaa oli kehnoa 70-luvulla.
      Äitini iloitsi terveestä lapsestaan ja ystävä asui sairaalassa, se lapsi terve lapsi olin minä.
      Kysyin äidin tuntemuksia miltä hänestä tuntui iloita minusta ja kävikö hän katsomassa vauvaa sairaalassa. Onneksi he kykenivät asiaa yhdessä suremaan ja käymään läpi. Kun 2-viikkoa hautajaisista oli mennyt, tuosta lapsensa menettäneestä tuli sylikummini kuten he olivat sopineet.
      Minun kastejuhlia siirrettiin tuon tapahtuman vuoksi.
      Minulle asiaa ei kerrottu lapsena, vaan vasta nyt ja en voi ymmärtää miltä hänestä on mahtanut tuntua kun elämä pettää. Kyseessähän oli sylivauva vielä.
      Äitini sanoi että hän itki tapahtuman johdosta ja rukoili jumalaa että minä en sairastuisi, mutta toisin kävi. Sen takia äitini murtui kun kuuli uutisen minun syövästäni ja osasyy oli tämä tapahtuma. Vaikka kuinka yritin selittää että tämä syöpä löydettiin ajoissa ja hoito on tehokasta. Näin äidin kasvoilta pelon se oli sanoinkuvaamaton katse. Uskon että tällä 70-luvun tapahtumalla on äitini suhtautuminen sairauteeni.

      Omaisille tämä asia on raskas.

      Osanottoni sinulle.

    • .ra

      Kaysoin ohjelman jossa alle kolmekymppinen pienten lasten sairastui rintasyöpään,Ikävä jotta myöhempään syöpä oli levinnyt maksaan ja luustoon,sekä toiseen rintaan.Voimia hänelle toivotan,Ohkelmassa kerrottiin jotta jo alle 30 sairastuu myös syöpään.

    • lilli,

      Mistä ohjelmasta on kysymys?
      Minä sairastin syövän alle 30.vuotiaana,nyt olen nelikymppinen ja kaikki ok.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe