Onko virkatut verhot enää muotia?

hani

Hei teille kaikille jotka tykkäätte tehdä käsitöitä. Jäin itse työttömäksi viime kesänä ja aikani kuluksi olen alkanut tekemään noita vanhoja käsitöitä joita tehtiin silloin 70- luvulla. Nykyään kun ei ole varaa ostaa verhoja eikä mitään muutakaan, niin kaivon kaapista vanhan valkoisen lakanan ja virkkasin reunaan pitsin. Samasta kankaasta sain myös salusiinit ja tuli ihan siistit, vaikka itse sanonkin. Tykkäisin porista idearikkaitten ihmisten kanssa näillä sivuilla.

8

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näpertäjä minäkin

Hyvä että sait mieleisesi verhot. Minullakin on tälläiset nyt ikkunassani.Minä en kulje muodin mukaan laitan usein ikkunoihini uusia verhoja piristäähän ne.Olen siis verho hullu olen joskus vuosia sitten virkannut useita pitsiverhoja vaikka eivät olekkaan muotia.Niskani eivät enää tykkää näistä käsitöistä mutta teen kuitenkin jonkin verran kaiken näköistä aikanikuluksi.

• hani

Mä olen kans värkännyt ikäni kaikenlaista kivaa. Aina pitää olla jotain suunnitteilla ettei ihan tylsisty. Se on varmaan sitä luovuutta....

• pitsireuna salusiini
    • pitsiä....

Kaikki retrohan on nyt 'in' ja miksi tyytyä valkoiseen kun voi värjätä! Eli lakanakangasta ja vaaleaa pitsiä, ja sen jälkeen koko homma värinapin kanssa pesukoneeseen... :)

• Merseroitu

Mitä niitä värjäämään, valkoinenhan on nyt muotia, ihan trendi. Käykää vähän kaupassa tai kirjastossa selailemassa sisutuslehtiä.

• pitsiä...

Merseroidulle: olen sisustussuunnittelija ja kaikki eivät pidä valkoisesta. Turhaa mitään sisustuslehtiä selailee ja sisustaa sen mukaan! Koti pitää olla asujansa näköinen! Joku pitää valkoisesta, hyvä niin. Itse pidän turkoosista ja se näkyy kodissani!

• yx virkkaaja

Täällä myös eräs himovirkkaaja.Olen nuorena tyttönä aloittanut virkkaamisen ja sitä on jatkunut vuosikymmeniä.Verhoja,sängynpeitteitä,liinoja,viime vuosina salomonin solmulla paljon huiveja ja toppeja sekä pitempiä tunikoita.Myyn tuotteita ystäville ja tutuille jotka antavat niitä lahjoiksi ja itsekkin olen usein vienyt tuliaiseksi huivin jotka ovatolleet mieluisia.Olen myös tehnyt lukuisia bonzoja ,sekä puseroita ja muita asusteita .Se on hyvä harrastus,minulle se ainakin on ollut terapiaa,siinä sielu lepää ja ihanaa aina kun saa työn valmiiksi.Aina siintää jo mielessä että mitä sitten alan tekemään kun saan tämän valmiiksi.Niin unohdin ,että olen paljon virkannut myös pikkutytöille ihania lierihattuja,joita on ollut kiva antaa lahjasi ja myynytkin olen niitä.Tuntuu että aika menee polusta jos ei käsityötä ole käsissä,samalla niitä tekee kun telkkaria kahtelee.

• nurin-oikein
        yx virkkaaja kirjoitti:

Täällä myös eräs himovirkkaaja.Olen nuorena tyttönä aloittanut virkkaamisen ja sitä on jatkunut vuosikymmeniä.Verhoja,sängynpeitteitä,liinoja,viime vuosina salomonin solmulla paljon huiveja ja toppeja sekä pitempiä tunikoita.Myyn tuotteita ystäville ja tutuille jotka antavat niitä lahjoiksi ja itsekkin olen usein vienyt tuliaiseksi huivin jotka ovatolleet mieluisia.Olen myös tehnyt lukuisia bonzoja ,sekä puseroita ja muita asusteita .Se on hyvä harrastus,minulle se ainakin on ollut terapiaa,siinä sielu lepää ja ihanaa aina kun saa työn valmiiksi.Aina siintää jo mielessä että mitä sitten alan tekemään kun saan tämän valmiiksi.Niin unohdin ,että olen paljon virkannut myös pikkutytöille ihania lierihattuja,joita on ollut kiva antaa lahjasi ja myynytkin olen niitä.Tuntuu että aika menee polusta jos ei käsityötä ole käsissä,samalla niitä tekee kun telkkaria kahtelee.

Täällä toinen samanlainen himovirkkaaja, myös neulon, mutta vähemmän.
        Langat ovat lähes aina esillä ja televisiota katsellessa syntyy isompia ja pienempiä virkkaustöitä.
        Nyt on meneillään patalappubuumi, nättejä malleja uudessa Patalappuja a la carte-kirjassa.
        Ja voihan niitä suunnitella itsekin!
        Kivaa tekemistä on.
        En myy käsitöitäni, vaan annan erilaisiin arvontoihin voitoiksi ja joskus viemisiksi tai lahjoiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3372
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      45
      3184
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2688
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      86
      1487
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82