Siivoojan palkka+toimeentulo

xxx

Kertokaapa te arjen sankarit paljonko te saatte palkkaa siivoustyöstä. Siis paljonko jää käteen verojen jälkeen ja tuleeko sillä toimeen. Arvosta todella paljon siivoojan työtä ja niin kun laulussakin sanotaan "kiitos ja kunnia aina jäävät saamatta,kuka sankariksi nostaa raskaan työnsä raatajan" Omistan tän teille kaikille siivoojille! :)

134

27746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voittaisko halvin?

      Entäs näin päin...

      Mitäpä sinä olisit valmis maksamaan vaikka ammattitaitoisesta kotisiivouksesta per tunti yritykselle? Ja minkä suuruisen osan siitä summasta haluaisit menevän siivoojalle?

    • xxx

      Halvin ei välttämättä voittaisi jos tekee työt huonosti. Siksi kysyinkin että paljonko siivojalle jää käteen,sinulta en saanut vastausta kysymykseeni. Hyvälle siivoojalle vois kotisiivouksesta maksaa jopa 50-60e/h

    • turun uunnasta

      14 työtuntia 101 euroa käteen. 3 iltana viikossa kaksi alaikaäistälasta.Siitä voi laskea sehän on mielestäni alaarvoista.

      • Oman onnen boss:)

        Itte saan puhtaana 3500 - 4000 euroa kk. Aiemmin työskentelin firmoilla, sitten otin ennakkoverokortin ja myyn itseni ja työni yrityksille. Tosin hommat ovat ilta- ja viikonloppu painotteisia, hällä väliä. Kaikki jää itselle. Paitsi tietysti itse pitää maksaa verot (arvioida ennakkoon) ja muut maksut. Myös vakuutukset. Mutta olen vapaa ja iloinen. Lomatkin ovat säädeltävissä tarpeen mukaan.
        Teen myös kotikeikkoja. En veloita yli 30 euroa tunti. Kaikkihan riippuu myös siitä kuinka ahneeksi kukin heittäytyy. Ahneilla on ahdas loppu. Minulle riittää että työllistyn tasaisesti ja suht säännöllisesti. Haluan olla luotettava, rehellinen ja edullinen. Tuossa järjestyksessä.


      • observer''
        Oman onnen boss:) kirjoitti:

        Itte saan puhtaana 3500 - 4000 euroa kk. Aiemmin työskentelin firmoilla, sitten otin ennakkoverokortin ja myyn itseni ja työni yrityksille. Tosin hommat ovat ilta- ja viikonloppu painotteisia, hällä väliä. Kaikki jää itselle. Paitsi tietysti itse pitää maksaa verot (arvioida ennakkoon) ja muut maksut. Myös vakuutukset. Mutta olen vapaa ja iloinen. Lomatkin ovat säädeltävissä tarpeen mukaan.
        Teen myös kotikeikkoja. En veloita yli 30 euroa tunti. Kaikkihan riippuu myös siitä kuinka ahneeksi kukin heittäytyy. Ahneilla on ahdas loppu. Minulle riittää että työllistyn tasaisesti ja suht säännöllisesti. Haluan olla luotettava, rehellinen ja edullinen. Tuossa järjestyksessä.

        Alueellinen 4H-järjestö teki siivouksia ym. 29€/h, mistä siivooja sai sen 9€ ja 20 meni "hallintokuluihin ja lakisääteisiin maksuihin". Kuka siinä tienasi ?
        Ilmeisesti vaan joutavanpäivät johtajat ja "piiripääliköt" .
        Mutta ei ne siivoojatkaan tyhmiä olleet, sillä tekivät töitä vain vähän ja ottivat laajasta asiakaspiiristä maksajat itselleen. Töitä kympin tunti pimeänä, joten kaikki tuli puhtaana käteen. Näin se toimii.


      • Jeh.
        observer'' kirjoitti:

        Alueellinen 4H-järjestö teki siivouksia ym. 29€/h, mistä siivooja sai sen 9€ ja 20 meni "hallintokuluihin ja lakisääteisiin maksuihin". Kuka siinä tienasi ?
        Ilmeisesti vaan joutavanpäivät johtajat ja "piiripääliköt" .
        Mutta ei ne siivoojatkaan tyhmiä olleet, sillä tekivät töitä vain vähän ja ottivat laajasta asiakaspiiristä maksajat itselleen. Töitä kympin tunti pimeänä, joten kaikki tuli puhtaana käteen. Näin se toimii.

        Jos siivooja sai 9.00 niin lakisääteiset kulut ovat noin 5,40 euroa, joten päältä menee 14.50 euroa. Jos veloittivat 29,00 niin hallintokulut olivat siis toiset 14,50 euroa ! Kallis systeemi, todella kallis.
        Eli toden totta johtajat ja piiripäälliköt tienasivat tosi hyvin.


      • ihme homma-------
        Oman onnen boss:) kirjoitti:

        Itte saan puhtaana 3500 - 4000 euroa kk. Aiemmin työskentelin firmoilla, sitten otin ennakkoverokortin ja myyn itseni ja työni yrityksille. Tosin hommat ovat ilta- ja viikonloppu painotteisia, hällä väliä. Kaikki jää itselle. Paitsi tietysti itse pitää maksaa verot (arvioida ennakkoon) ja muut maksut. Myös vakuutukset. Mutta olen vapaa ja iloinen. Lomatkin ovat säädeltävissä tarpeen mukaan.
        Teen myös kotikeikkoja. En veloita yli 30 euroa tunti. Kaikkihan riippuu myös siitä kuinka ahneeksi kukin heittäytyy. Ahneilla on ahdas loppu. Minulle riittää että työllistyn tasaisesti ja suht säännöllisesti. Haluan olla luotettava, rehellinen ja edullinen. Tuossa järjestyksessä.

        sulla menee veroon 50-60%


      • utelias 1
        Jeh. kirjoitti:

        Jos siivooja sai 9.00 niin lakisääteiset kulut ovat noin 5,40 euroa, joten päältä menee 14.50 euroa. Jos veloittivat 29,00 niin hallintokulut olivat siis toiset 14,50 euroa ! Kallis systeemi, todella kallis.
        Eli toden totta johtajat ja piiripäälliköt tienasivat tosi hyvin.

        kuka maksaa alv , työhön käytettävät aineet ja välineet yms.


      • vähän tietoo
        Jeh. kirjoitti:

        Jos siivooja sai 9.00 niin lakisääteiset kulut ovat noin 5,40 euroa, joten päältä menee 14.50 euroa. Jos veloittivat 29,00 niin hallintokulut olivat siis toiset 14,50 euroa ! Kallis systeemi, todella kallis.
        Eli toden totta johtajat ja piiripäälliköt tienasivat tosi hyvin.

        voi perjantai. mietipä siihen pesuaineet, työkalut, markkinointi, vuokrat..


    • Laitsari

      n.1800 euroo kk käteen sisältää ilta ja viikolopputyöt vastaavasti viikolla vapaata. ammatti Laitoshuoltaja koulun käynyt.

      • toinen laikkari

        en usko


      • Laitsari
        toinen laikkari kirjoitti:

        en usko

        ei tarvii uskoo, olen kaupungin palveluksessa sinä varmaan jossain siivousfirmassa


      • spinaali

        JAA... Mulla erikoissairaanhoitajan tutkinto ja kaikki ikälisät, päivätyö ja käteen jää noin 1600-1700e. Hyvin tienaat kaupungilla


      • 4+2
        spinaali kirjoitti:

        JAA... Mulla erikoissairaanhoitajan tutkinto ja kaikki ikälisät, päivätyö ja käteen jää noin 1600-1700e. Hyvin tienaat kaupungilla

        Maksat liikaa veroja. Kannattaa tilata uusi verokortti.


      • hoitsuli123
        spinaali kirjoitti:

        JAA... Mulla erikoissairaanhoitajan tutkinto ja kaikki ikälisät, päivätyö ja käteen jää noin 1600-1700e. Hyvin tienaat kaupungilla

        Höpön löpön!!!!


      • Laitsari kirjoitti:

        ei tarvii uskoo, olen kaupungin palveluksessa sinä varmaan jossain siivousfirmassa

        Minäkin olen kaupiungin palveluksessa, eikä meillä' ole viikonloppu työt edes sallittuja sen enmpää kuin ylityötkään..Missähän kaupungissa näin mainiosti palkkaa maksavat ??


      • Laitsari
        hunajainen79 kirjoitti:

        Minäkin olen kaupiungin palveluksessa, eikä meillä' ole viikonloppu työt edes sallittuja sen enmpää kuin ylityötkään..Missähän kaupungissa näin mainiosti palkkaa maksavat ??

        Kyllä se nyt vaan on niin että tienaan 1800 kk > 30.000/vuosi
        lauantailta tulee 20% pyhistä 100% iltavuoro klo 22 asti.
        Eihän joka paikassa ole samanlaista, olen Helsingin kaupungilla töissä > sairaalassa.


      • Laitsari kirjoitti:

        Kyllä se nyt vaan on niin että tienaan 1800 kk > 30.000/vuosi
        lauantailta tulee 20% pyhistä 100% iltavuoro klo 22 asti.
        Eihän joka paikassa ole samanlaista, olen Helsingin kaupungilla töissä > sairaalassa.

        No se selittääkin sen :) Olisit heti maininnut olevasi sairaalassa hommissa.


      • 3+16.
        hunajainen79 kirjoitti:

        Minäkin olen kaupiungin palveluksessa, eikä meillä' ole viikonloppu työt edes sallittuja sen enmpää kuin ylityötkään..Missähän kaupungissa näin mainiosti palkkaa maksavat ??

        Kaupunki siivouttaa satamaterminaalit, sairaalat, uimahallit viikonloppuisin ja iltaisin. Näistä saa hyvät viikonloppukorvaukset eivätkä ne ole ylityötä vaan vapaapäivät ovat kiertäviä.


      • koulutettu minäkin
        hunajainen79 kirjoitti:

        Minäkin olen kaupiungin palveluksessa, eikä meillä' ole viikonloppu työt edes sallittuja sen enmpää kuin ylityötkään..Missähän kaupungissa näin mainiosti palkkaa maksavat ??

        Kaupungilla minäkin. Viikonlopputöistä tienää reippaasti, samoin iltalisät ovat hyvä lisuke. Sunnuntaistahan saa tuplapalkan. Meillä Helsingissä taas viikonlopputyöt ovat "pakollisia" eli se on kerrottu jo työpaikkailmoituksessa aikoinaan. Mielellään niitä tekeekin, kun saa reilusti lisää palkkaansa. Ilman viikonloppuduunareita mm sairaalat, satamat ja metro ei pyörisi.


      • koulutettu minäkin
        spinaali kirjoitti:

        JAA... Mulla erikoissairaanhoitajan tutkinto ja kaikki ikälisät, päivätyö ja käteen jää noin 1600-1700e. Hyvin tienaat kaupungilla

        Pelkkä päivätyö siis sinulla. Viikonloppu- ja iltalisät lisäävät reippaasti palkkaa.


      • ....................
        koulutettu minäkin kirjoitti:

        Kaupungilla minäkin. Viikonlopputöistä tienää reippaasti, samoin iltalisät ovat hyvä lisuke. Sunnuntaistahan saa tuplapalkan. Meillä Helsingissä taas viikonlopputyöt ovat "pakollisia" eli se on kerrottu jo työpaikkailmoituksessa aikoinaan. Mielellään niitä tekeekin, kun saa reilusti lisää palkkaansa. Ilman viikonloppuduunareita mm sairaalat, satamat ja metro ei pyörisi.

        meillä ei sairaalaa siivoa kunta vaan yksityinen, terveyskeskusken siivous tehdään arkisin. uimahalli toki siivotaan joka pöisä mutta on jo kesätauolla.


      • Anonyymi

        1670. Laitoshuoltaja. 15.v takana. Kipa työehtosopimus. 2013 vuoteen asti kvtes. Hyvät lomat ym edut. Siirrettiin 2013 siivoushenkilöstö eri firmalle. Kaik mäni.


    • hgiuf

      Isolla yksityisellä siivoilen 6-7,5h illassa, noin 1100-1200 jää käteen.

    • 119

      1400 jää käteen verojen jälkeen.

      Tuleeko sillä toimeen? Se taas on suhteellista. Voinko ostaa kaiken mitä haluan? En. Saanko laskut maksettua ym.? Kyllä.

    • Pilvi

      Onko siivoustyön tunnit laskettu tiukasti?vai pärjäisikö siivoojan tällänen rauhalinen keskiikäinen...ei mikään durasel pupu!Vai riippuuko ihan paikasta

      • pikku musta

        Siivoustyössä ei pärjää "rauhallinen", jos se tarkoittaa rauhallista työtahtia. Koko ajan tehdään ja täydellä vauhdilla. Mutta kyllä sitä jaksaa, etenkin määräaikaisessa suhteessa ja työn jälki täytyy olla hyvä. Ainakin minulle, toiselle keski-ikäiselle, se on kunnia-asia, joka kyllä huomataan. Sain kutsun taas hommiin työnantajalle, jolle työskentelin viime keväänä määräaikaisena:)


      • duracell pupunen

        kyllä pärjää kunnallisella puolella. Meillä on yksityisen firman siivoojalle sama alue tehtävä puoli tuntia nopeammin kuin kunnan siivoojan.
        Kunnan siivoojilla ei ole kiirettä.


      • masa
        duracell pupunen kirjoitti:

        kyllä pärjää kunnallisella puolella. Meillä on yksityisen firman siivoojalle sama alue tehtävä puoli tuntia nopeammin kuin kunnan siivoojan.
        Kunnan siivoojilla ei ole kiirettä.

        ei pidä paikkansa samalla lailla on painetava töitä


      • duracell pupunen kirjoitti:

        kyllä pärjää kunnallisella puolella. Meillä on yksityisen firman siivoojalle sama alue tehtävä puoli tuntia nopeammin kuin kunnan siivoojan.
        Kunnan siivoojilla ei ole kiirettä.

        voi voi, mistä olet mahtanut tuollaista sontaa saada päähäsi?? meillä tiukennetaan koko ajan ja väkeä eläköityy eikä ketään saada kaikkien tilalle...että miten meillä on löysää ?? Hyvä kuin nuorena saan kaikki tyött tehtyä, itsekin teen puolentoista ihmisen hommat päivittäin ja apua ei ole saatavilla.


      • elmiira78
        pikku musta kirjoitti:

        Siivoustyössä ei pärjää "rauhallinen", jos se tarkoittaa rauhallista työtahtia. Koko ajan tehdään ja täydellä vauhdilla. Mutta kyllä sitä jaksaa, etenkin määräaikaisessa suhteessa ja työn jälki täytyy olla hyvä. Ainakin minulle, toiselle keski-ikäiselle, se on kunnia-asia, joka kyllä huomataan. Sain kutsun taas hommiin työnantajalle, jolle työskentelin viime keväänä määräaikaisena:)

        Rauhallinen pärjää, koska riehujalla kohoaa verenpaine ja pumppu pettä. Totuus on joka tapauksessa se, että kukaan ei nykyään voi tehdä "hyvin" eli niin kuin itse haluaisi.


      • eläkeläinen
        hunajainen79 kirjoitti:

        voi voi, mistä olet mahtanut tuollaista sontaa saada päähäsi?? meillä tiukennetaan koko ajan ja väkeä eläköityy eikä ketään saada kaikkien tilalle...että miten meillä on löysää ?? Hyvä kuin nuorena saan kaikki tyött tehtyä, itsekin teen puolentoista ihmisen hommat päivittäin ja apua ei ole saatavilla.

        Ja tarpeeksi kun valitat kuvan kanssa niin saat kohta potkut kun työnantajasi tai kateellinen työkaveri lukee.Minäkin olen ollut sairaalassa siivoojana Helsingissä mutta yksityisen palveluksessa sekä rappu siivojana oli vapaata ei kytätty.Nythän tämä on mennyt sellaiseksi, jos ei ole esimies paikalla niin silloin yhdet tekee työt kun toiset lusmuilee.Meikäläinen on nyt onnellinen kun ei tarvitse olla töissä että vahataan missä oli ja miksi ei luuta heilu.Et tee kuin omat hommat , mitoitettu väärin. Uskokaa se jo naiset työaika on jokaisella mikä on ja nopeampi et ole vaikka kuinka yrität.Siis teet vaan omat työt.Palkkaan olin tyytyväinen käteen jäi n. 1900€ verohan sen jokaisella ratkaisee.Puhukaa alkupalkasta


      • koulutettu minäkin
        hunajainen79 kirjoitti:

        voi voi, mistä olet mahtanut tuollaista sontaa saada päähäsi?? meillä tiukennetaan koko ajan ja väkeä eläköityy eikä ketään saada kaikkien tilalle...että miten meillä on löysää ?? Hyvä kuin nuorena saan kaikki tyött tehtyä, itsekin teen puolentoista ihmisen hommat päivittäin ja apua ei ole saatavilla.

        Miten niin teet puolentoista ihmisen työt? Jos teet työsi ja käytät siihen normaalin kokoaikatyön verran olet tehnyt yhden ihmisen työn.

        Jotkut tietysti vertaavat nykyistä työtahtiaan kymmenen vuoden takaiseen tai vieläkin kaukaisempiin aikoihin, jolloin ei ollut mm koneita auttamassa.


      • ....................
        koulutettu minäkin kirjoitti:

        Miten niin teet puolentoista ihmisen työt? Jos teet työsi ja käytät siihen normaalin kokoaikatyön verran olet tehnyt yhden ihmisen työn.

        Jotkut tietysti vertaavat nykyistä työtahtiaan kymmenen vuoden takaiseen tai vieläkin kaukaisempiin aikoihin, jolloin ei ollut mm koneita auttamassa.

        niin no kun 5 tiimistä jää yksi ihminen pis ja puolikas toiselta niin kyllä siinä väkisinkin joutuukemään vähän enemmän kuin on ns. mitoitettu samat työt n ja lisää vain keksivät koko ajan.


    • matematiikkaa

      Mitä sitä kyselemään, koska sen voi selvittää. Kiinteistöpalvelualan työntekijöitä koskeva TES sanoo, että kokopäiväistä siivoustyötä tekevälle henkilölle maksetaan 1335€/kk. Joka on siis bruttopalkka. Pienipalkkaisena henkilönä siivooja ei maksa tietenkään kovin paljon veroa, sanotaan nyt vaikka 10% mukaan. Eli verot, tellit, vellit yms. vähennettynä tuosta jää jotain tonni ja rapiat käteen.

      • laitoshuoltaja

        Kuntayhtymällä siivoojana. Vero on kylläkin enemmän kuin n. 10%. Ikälisineen brutto noin 1740.00 kk. Vero 16.5%. Riittäääkö?, kyllä laskuihin kun elää kurissa ja nuhteessa. Kaikkea tarvitsemaansa ei saa, saati haluamaansa. Mutta niinhän se on elämässä muutenkin. Ja pidän työstäni. Samanlaisia päiviä ei juuri ole, työn jäljen näet heti, liikkuva, näet paljon ihmisiä ja yllättäviä tilanteita ja vuoroon vauhtia ja leppoisampaa. Palkka ja arvostus työtämme kohtaan pitäisi olla parempi, totta mutta kunhan itse arvostaa ja pitää tekemisistään niin on jo paljon. Lisätyön otin yksityiseltä.


      • entisajan siivooja
        laitoshuoltaja kirjoitti:

        Kuntayhtymällä siivoojana. Vero on kylläkin enemmän kuin n. 10%. Ikälisineen brutto noin 1740.00 kk. Vero 16.5%. Riittäääkö?, kyllä laskuihin kun elää kurissa ja nuhteessa. Kaikkea tarvitsemaansa ei saa, saati haluamaansa. Mutta niinhän se on elämässä muutenkin. Ja pidän työstäni. Samanlaisia päiviä ei juuri ole, työn jäljen näet heti, liikkuva, näet paljon ihmisiä ja yllättäviä tilanteita ja vuoroon vauhtia ja leppoisampaa. Palkka ja arvostus työtämme kohtaan pitäisi olla parempi, totta mutta kunhan itse arvostaa ja pitää tekemisistään niin on jo paljon. Lisätyön otin yksityiseltä.

        Sinut haluaisin siivoamaan meille. Asenteesi on oikea. Itselläni oli samanlainen joskus nuorena siivoojana, kun päivisin teimme normaalisiivouksia ja yöllä raaputimme nk. kovaa vahaa suurista tiloista. Työvälineenämme oli partakoneenterä. Aikaa kului paljon, vaan tuli kaunista jälkeä, kun ei kiirehditty, eikä kukaan ollut hoputtamassa nopeampaan tahtiin. Se oli 60-luvun alkua. Palkka oli 120 mk/kk. En osaa suhteuttaa summaa tähän aikaan, mutta raha riitti sen aikaisiin menoihini. Kuukausipalkka oli turvallinen. Tuntipalkan huonona puolena näenkin sen, että se jouduttaa työnantajaa piiskaamaan ja työntekijä on orjatyövoimaa.
        Mistä löytyy "vanhanaikainen" työtään kunnioittava ja siitä huolehtiva ihminen, jolle mielelläni maksan könttäsumman, enkä toden totta halua yhtään kotitalousvähennyksiä.


      • PIENI VINKKI!!!!!!

        Nämä alle 1400€/kk olevat kuukausipalkat on siitä mielenkiintoisia, että näillä ei sitten kerry ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan vaadittavaa työssäoloehtoa....

        Moniko tietää tämän? Siis tuo alle 1400€/kk koskee just vuoden takaisia liksoja, nyttemmin raja taitaa olla vielä korkeampi.

        Itsellänikin jäi ansiosidonnaiset saamatta, kun työssäoloehto ei kertynyt liian alhaisen kuukausipalkan takia, töissä kerkesin olla lähes 2,5v ja arvata saattaa, että oli aikamoinen ylläri...


      • Puhdasta tulee
        entisajan siivooja kirjoitti:

        Sinut haluaisin siivoamaan meille. Asenteesi on oikea. Itselläni oli samanlainen joskus nuorena siivoojana, kun päivisin teimme normaalisiivouksia ja yöllä raaputimme nk. kovaa vahaa suurista tiloista. Työvälineenämme oli partakoneenterä. Aikaa kului paljon, vaan tuli kaunista jälkeä, kun ei kiirehditty, eikä kukaan ollut hoputtamassa nopeampaan tahtiin. Se oli 60-luvun alkua. Palkka oli 120 mk/kk. En osaa suhteuttaa summaa tähän aikaan, mutta raha riitti sen aikaisiin menoihini. Kuukausipalkka oli turvallinen. Tuntipalkan huonona puolena näenkin sen, että se jouduttaa työnantajaa piiskaamaan ja työntekijä on orjatyövoimaa.
        Mistä löytyy "vanhanaikainen" työtään kunnioittava ja siitä huolehtiva ihminen, jolle mielelläni maksan könttäsumman, enkä toden totta halua yhtään kotitalousvähennyksiä.

        Tästä löytyy, jos paikka on vielä auki! Olen entisajan siivooja, teen hyvää työtä ja huolella!


      • 11+4=
        PIENI VINKKI!!!!!! kirjoitti:

        Nämä alle 1400€/kk olevat kuukausipalkat on siitä mielenkiintoisia, että näillä ei sitten kerry ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan vaadittavaa työssäoloehtoa....

        Moniko tietää tämän? Siis tuo alle 1400€/kk koskee just vuoden takaisia liksoja, nyttemmin raja taitaa olla vielä korkeampi.

        Itsellänikin jäi ansiosidonnaiset saamatta, kun työssäoloehto ei kertynyt liian alhaisen kuukausipalkan takia, töissä kerkesin olla lähes 2,5v ja arvata saattaa, että oli aikamoinen ylläri...

        JHL:n sivulla ei sanota sanaakaan siitä, että alle 1400 e/kk ansaitseva ei saisi ansiosidonnaista:
        Päivärahan suuruus määritellään mm. palkkatodistuksista / palkkalaskelmista, jotka asiakas toimittaa kassaan, kun hän hakee päivärahaa. Kassa ei tee ennakkolaskelmia päivärahan suuruudesta. Päiväraha lasketaan vasta, kun henkilö hakee kassasta päivärahaa.
        Päiväraha määritellään vähintään 26 kalenteriviikon palkkakertymästä. palkaksi huomioidaan vakiintunut palkka, eli kertymästä vähennetään esim. lomarahat, lomakorvaukset ja muut mahdolliset ylimääräiset korvaukset.
        Kertymästä vähennetään tämän jälkeen 4,13 % (vuonna 2014) työntekijän työttömyysvakuutus- ja työeläkemaksua vastaavana osuutena ennen kuin päiväraha määritellään.


    • Levykehys+moppi

      Saan puhtaana n.1,300e Takana yli 30v työtä ja kaksi ammattitutkintoa. Brutto ikälisineen ihan ok. Yksistään JHL:än jäsenmaksut n.20,00e Kunta-alalla menossa alasajo, YKSITYISTETÄÄN siivous,kiinteistö,ruokapalvelut. Itsellä ikää jo 55-v EI HYVÄLTÄ NÄYTÄ tulevaisuus. Nyt varmaan joku aattelee,et vi...un hyvä palkka.Mutta se jatkuva pissan,kakan,veren,yrjön,ja muun henk.kunnan sötökset,ja aamuyöstä työhön lähtö vuosien saatossa voi "hieman" ruveta rasittamaan.

      • himokas siivooja

        Ei siellä ole pakko olla, minä kerran kuulin kun joku valitti kun se ja se on sairaslomalla, otettas sijainen esimies sanoi että jos ei halua työtä tehdä ei ole pakko kukauden irti sanominen ja olet vapaa.Älkää tehkö ylimääräistä siellä työ pisteissä ei ketään voi pakottaa yli töihin .Minä en ole monta kertaa suostunut , olet ammattiliiton jäsen olen myös JHL.ssä maksan vaan 5€ kuukaudessa jäsen maksua mutta on etuja sitäkin enemmän.Kysykää joskus pääluottamusmieheltä tai jos on siivojien luottamusmies niin heiltä onko pakko tehdä ylitöitä jatkuvasti. Jää sairaslomalle ja levolle pyydä kuntoutusta åläkä narise täällä sivuilla.


      • ...
        himokas siivooja kirjoitti:

        Ei siellä ole pakko olla, minä kerran kuulin kun joku valitti kun se ja se on sairaslomalla, otettas sijainen esimies sanoi että jos ei halua työtä tehdä ei ole pakko kukauden irti sanominen ja olet vapaa.Älkää tehkö ylimääräistä siellä työ pisteissä ei ketään voi pakottaa yli töihin .Minä en ole monta kertaa suostunut , olet ammattiliiton jäsen olen myös JHL.ssä maksan vaan 5€ kuukaudessa jäsen maksua mutta on etuja sitäkin enemmän.Kysykää joskus pääluottamusmieheltä tai jos on siivojien luottamusmies niin heiltä onko pakko tehdä ylitöitä jatkuvasti. Jää sairaslomalle ja levolle pyydä kuntoutusta åläkä narise täällä sivuilla.

        Ainakin L&T:llä oli aivan normaalia että jos yksi oli saikulla niin sen saikulla olevan työkohde jaettiin muiden tehtäväksi eikä tilalle otettu ketään. Tai jos oli haastavampi kokopäiväsen kohteen siivooja lomalla niin sinne otettiin joku tilalle mutta työaika oli lyhyempi. Esim 8 h kohteen tuuraaja joutui tekemään samat työt 6 tunnissa. Tämä on tapa millä firma säästää.


      • koulutettu minäkin
        himokas siivooja kirjoitti:

        Ei siellä ole pakko olla, minä kerran kuulin kun joku valitti kun se ja se on sairaslomalla, otettas sijainen esimies sanoi että jos ei halua työtä tehdä ei ole pakko kukauden irti sanominen ja olet vapaa.Älkää tehkö ylimääräistä siellä työ pisteissä ei ketään voi pakottaa yli töihin .Minä en ole monta kertaa suostunut , olet ammattiliiton jäsen olen myös JHL.ssä maksan vaan 5€ kuukaudessa jäsen maksua mutta on etuja sitäkin enemmän.Kysykää joskus pääluottamusmieheltä tai jos on siivojien luottamusmies niin heiltä onko pakko tehdä ylitöitä jatkuvasti. Jää sairaslomalle ja levolle pyydä kuntoutusta åläkä narise täällä sivuilla.

        "Jää sairaslomalle" ??? Miten voi "jäädä" sairaslomalle jos on terve? Valehtelemallako? Ja jättää sitten työkaverinsa pulaan - reiluako?


    • pärjää...

      Jos on vaikka kuntayhtymällä sairaalassa laitoshuoltajana niin käteen jäävä palkka on viikonloppu- ja iltalisineen tuo 1800 euroa. Viikolla vapaita tietenkin viikonlopun sijasta. Itsellä joka kolmas viikonloppu vapaa. Juhlapyhistä tietenkin ansaitsee enemmän. Minulle sama tehdä niitäkin kun ei enää pieniä lapsia.

    • 5 vuotta laikkarina

      Siivous työn palkka näyttää olevan laidasta laitaan ,kunnallisella puolella palkat ovat aina ikä lisineen korkeammat kuin yksityisellä sektorilla.Työskentelen laitoshuoltajan ammattitutkinnon käyneenä kunnan siivoojana 1710,00e/kuukadessa ,-verot 1400,00e tällä hetkellä osittaesella hoitovapaalla käteen jäävä osuus 1270,00e josta kela korvaa 70,00e kuussa.Toimeen tulee kun on myös mies työssä.Kyllä kunnallisellakin puolen siivojan työ on raskasta ja likaista,etenkin vanhainkodissa.Pidän ja arvostan työtäni siitä huolimata.Ammatin valinta on jokaisen omassa halussa ...

    • postimiehen kaveri

      Ei sitä postinkantaja paljon enemmän tienaa
      Työaika nykyään 06.00- 14.15
      Paukkupakkasilla ei ole pakkasrajoja

    • pexi pekoni

      maksakaa siivoojille joskuskunnon palkka.täydet tunnit esim .3oo0{ käteen ,niin saatte työntekijöitä.lopettakaa joutava puhe..kyllä ihmiselle pitää työstä maksaa niin ,ettäsillä asumisensa.ruokansa.ym.saa.2000 nettonona siis käteen.

    • mallukka

      Minä olin eräässä metallialan tehtaassa töissä 16 v. Se oli urakkatyö, tykkäsin kovasti. Palkkaa sain n. 1450-1600€/kk käteen. Vero oli pros. oli 24. Nyt olen työkyvyt.eläkkeellä ollut kaksi vuotta. Ei mitään koulutusta alalle vaan menin harjoittelijaksi ja sain vakipaikan.

      • mallukka

        Siis, minun työ ei ollut siivousta vaan olin valmistamassa tuotteita. Joskus haaveilin että kouluttaudun ja perustan oman siivousfirman tai pesulan mutta haaveeksi jäi kun sain tuon mainitsemani työpaikan.


    • moppi maija

      Ai, tuleeko siivooja toimeen sillä palkalla jota työstään saa?! EI, sanon minä! Olen osa-aikainen ja aloitan työt joka aamu ma-pe klo 5. Nousen jo klo 4! Loppuvkosta ei enään menoo jaksaa nousta ylös. Laskinpa tuos huvikseni että minulle jää n.1100 e käteen.. Hölmöhän olen kun noin pienellä palkalla juoksen helmat torvella ja kiireellä. .. Siivoojaa ei arvosteta niin kauan kun näkyy työssään.. Taitaisin saada enempi kortistostakin!

      • ???

        Siis osa-aikainen. Osa-aika työstä saa tietenkään osa-aika työn palkan. Ei silloin voi saada kokoaika työn palkkaa. Ei muillakaan aloilla jos tekee osa-aikaista työaikaa.


      • masa

        puhut vähä mutta asiaa ,näin on


      • Januski

        Sama homma itsellä. Ei paljon palkalla hurrata.


    • EsKaLa

      Kaupungin palveluksessa: LAITOSHUOLTAJAN PALKKALASKELMA (virallinen):
      TEHTÄVÄKOHTAINEN PALKK: 1772.42;
      TYÖKOKEMUSLISÄ 3% KVTES: 53.17;
      YÖTYÖKORVAUS: 69.50;
      MAKSUKAUDEN ANSIO: 1895.09;
      VEROENNAKKO 11,5%: -217.94 (asuntolainan verovähennys);
      ELÄKEMAKSU 5,15%: -97.60;
      TYÖTT.VAK.M. 0,60%: -11.37;

      MAKSETAAN 1568.18

      • tylle_rö

        Minulla jää tuo käteen ilman lisiä. Lisien kanssa 1800. Vero% 17,5. Joulukuun palkka lisien kanssa oli yli 2000 euroa. Työpaikka sairaalassa.


      • ihme ja kumma
        tylle_rö kirjoitti:

        Minulla jää tuo käteen ilman lisiä. Lisien kanssa 1800. Vero% 17,5. Joulukuun palkka lisien kanssa oli yli 2000 euroa. Työpaikka sairaalassa.

        Kaikki on suhteellista. Valtion työntekijäportaan eläke on 2100 €, käteen jää 1600 .
        Se maksetaan siis siitä, että makaa sohvalla tai puuhastelee mitä huvittaa.
        Eihän se ole paljon rahaa, mutta tarkka ihminen pärjää sillä ihan hyvin.


      • jep jeps juuh

        työkokemuslisä tarkoittaa joka allalla lalla lalla että osaa olla gona ja myös sitä että osaa nakiittaa alokkaita.


      • tylle_rö
        ihme ja kumma kirjoitti:

        Kaikki on suhteellista. Valtion työntekijäportaan eläke on 2100 €, käteen jää 1600 .
        Se maksetaan siis siitä, että makaa sohvalla tai puuhastelee mitä huvittaa.
        Eihän se ole paljon rahaa, mutta tarkka ihminen pärjää sillä ihan hyvin.

        Niin on suhteellista. Joku saa eläkettä 20000 euroa kuukaudessa. Siinä jää suomalaisen palkkatyöläisen 3000 euron keskiansio pieneksi.
        Työeläkkeellä oleva on YLEENSÄ ansainnut eläkkeensä ja voi makailla vaikka sohvalla päivät.


      • usko jo

        Missähän kaupungissa noin alhainen menoja on jokaisella erilailla.Minulla ei ole enää lainoja olemme mieheni kanssa saanneet talon omaksi mikäs on nyt ollessa .Ei vaihdeta sohvia joka vuosi niinkuin eräät siitä tulee uutta velkaa .Jos näin elää kuin sijat pellossa niin ei riitä mikään palkka.


    • pexi pekoni

      siivoojille jakaikille vähintäin 3000 käteen siis verojojen jälkeen jakaikille kokoaikaduuni heti.yli10.000palkkoja vain tosiammattilaisille,lääkärit ym.elintärkeät ammattilaiset-kukaan ei tarvitse kuukadessa yli 10.000 jokapäiväiseen elämään.

    • Hei,mielen kiinnnolla luin noita siivojan palkkoja .itse olen hoito apulainen nimikkeellä.amattini on sairaala-apulainen .tehen 2-vuorotyötä viikonloppuja 5 viikon lukujärjestyksellä .olen ruotsinpuolella töissä ja asun myös siellä bruttoni on 20355kr. mitähän se olis euroiksi väänettynä?? olisko 2030e???? siintä veroy jäsenmaksut pois niin käteen jää 16500e jotain tämmöistä en osaa euroiksi laskea.sorry. työ on todella raskasta ja täytyy olla joka paikan höylä vaikka et ole hoitajakaan lääkkeet antaa insuliini pistää kaupassa käynti ,aamupesut ruuan lämmitykset siivoukset ja suihkutukset päivittäin.en valita palkaani mutta vastuu on kova ja vaihtasin mielelläni päivä töihin siivoukseen muta kun kerran olet tuohon hommaan mennyt niin ei näy pääsevän omaan ammattiin ja olen tehnyt tätä hommaa v.1997 ja 9kk-koulutus työkokemusta on siivous puolelle myös/

      • rak.siivooja

        20355 SEK = 2314 EUR
        16500 SEK = 1 876.4 EUR


      • Miia

        hoito apulainen ei saa antaa lääkkeeitä myös ei saa pistää insuliini


      • soppaa
        Miia kirjoitti:

        hoito apulainen ei saa antaa lääkkeeitä myös ei saa pistää insuliini

        Sairaala-apulainen SAA antaa lääkkeet hoitajan jakamasta dosetista tai valmiista lääkejakelupussista. Eiköhän tuo tarkoita sitä, että hoitajat ovat pöydälle lääkkeet jakaneet ja sairaala-apulainen, jos auttaa syöttämisessä, antaa ne lääkkeet siinä samalla.

        Insuliinia ei saa pistää kouluttamaton, pitää olla lähihoitaja.


    • siivööjä

      Työkokemuksestani siivoojana on jo hieman vaille 10 vuotta. Silloin käteen jäi noin 900 euroa, kun teki täyttä työviikkoa. Ylitöillä joskus nousi nettotulot enimmillään 1100. Veroprosentti oli 13-14 prosentin pinnassa. Kyllä sillä yksinelävä toimeen tuli, kun tarkkaan katsoi menonsa, eikä ostanut juuri mitään ylimääräistä. Vuokra oli tosin silloin turhankin iso, asuin yksin kaksiossa, joten parisensataa olisi säästänyt kun olisin muuttanut halpaan yksiöön. Vuokraan meni siis minulla puolet palkasta.

      Isolla firmalla olin töissä, ja nuo luvut eivät nykyisin ihan pitäisi paikkaansa vastaavista työmääristä, kun taulukkopalkat ovat hieman nousseet. Tosin niinpä on vuokratkin ja elintarvikkeet.

      • laitsari

        Olen tällä hetkellä vuorotteluvapaalla, teen siivoustyötä saan liitolta käteen 900 euroa. Ihan kiva huilia välillä


    • Siivoustakin tehnyt

      Sain noin 1400€/kk, tunti hiukan päälle 9€ pikkufirmassa. Jokainen voi laskeskella itse paljonko tein tunteja kuukaudessa tai viikossa, päivät vaihteli melko suuresti 4 tunnista 10 tuntiin. Jos olisin jäänyt siivoojaksi, niin kyllähän tuo palkka tuosta olisi ajan myötä noussut.

      Tuona aikana avopuolison kanssa maksettiin vuokraa puoliksi, mitä jäi minulle maksettavaa noin 250€, laskut vaihtelee, että kyllähän siinä säästöjä kertyi.

      Vaan kun ei ole kyse siitä paljonko tienaan, siivoustyö on sellaista ettei se todellakaan kaikille sovi. Joskus olen tienannut jopa vähemmän, mutta nauttinut työstä enemmän. Jos ei teillä pahemmin kokemusta siivouksesta ole ja ryhdytte niitä töitä tekemään, niin kyllä voi olla pikkuinen yllätys se työn raskaus, erityisesti päälle 10 tunnin päivinä. Muuten taas voi olla todella puuduttavaa käydä 4-5 tuntia moppia heiluttamassa, tai pomppia omalla autolla pitkin kaupunkia tunnin kohteita. Sanotaanko näin että suosittelen niille, jotka ihan oikeasti ovat kiinnostuneita puhtaanapidosta. Ei teille joille siivous on "kunhan tässä parempaa saa".

    • juuriharjalla puhdst

      Oikein kovasti kun jynssään niin saan 3500 käteen. Siinä kyllä on jo kynnet verillä.

    • äo98

      kUN ON TYHMÄKSI SYNTYNYT NIIN ON HYVÄ ETTÄ EDES PÄÄSEE SIIVOAMAAN.

      • no sinähän se sitten ole idoiotismin ruummiillistuma,,,luuletko sinä kotona loisiuva luuseri että siivomaan pääsee kuka tahansa, katsos mäntti kun sekin vaatii vuoden koulutuksen ja tutkinnon päälle...mistä teitä idiootteja oikein sikiää..??!!


      • Iloinen siivooja :)

        Hahhahahaa.
        Mullapa on yo-merkonomin paperit, nyt teen työtä mistä tykkään. Siivoan ihmisten koteja.
        Tienaan ihan OK ja parasta tässä että asiakkaat ei vaihtais mua mihinkään, maksavat kiltisti pyydetyn ja jouluna tulee kortit ja kiitokset.
        Suurin osa asiakkaista on kivoja ja kehuja tulee, kun työt tekee hyvin.

        Mieluummin teen tätä työtä kuin edellistä, jossa muiden tekemät virheet kostautui mulle. Jos joku jätti jotain tekemättä, niin puhelimeen vastanneelle (mulle) purettiin kaikki kiukku.

        Nyt ainakin tiedän, että miten olen työni tehnyt, olenko ansainnut haukut vai kehut. Ja saadut kehut kannustaa toki tekemään työt hyvin jatkossakin.

        Kyllä mä tästä työstä tykkään, enkä vaihtais, vaikka vähän paremmin tienaisinkin "omalla alalla"


      • Anonyymi
        hunajainen79 kirjoitti:

        no sinähän se sitten ole idoiotismin ruummiillistuma,,,luuletko sinä kotona loisiuva luuseri että siivomaan pääsee kuka tahansa, katsos mäntti kun sekin vaatii vuoden koulutuksen ja tutkinnon päälle...mistä teitä idiootteja oikein sikiää..??!!

        Ai jaa, minä olin jo keski-ikäistyvä, pitkäaikaistyötön alkoholisti (pomo ei sitä kyllä tiennyt) ja hain osa-aikaista siivoojan paikkaa ilman mitään koulutusta ja kokemusta, ja sain paikan. Töissä olen edelleen ja lisätuntejakin saanut. Kyllä osa-aikaisenakin pärjää, koska silloin saa asumistukea ja soviteltua päivärahaa. Ja jos en joisi niin voisi olla rahaa jopa johonkin parempaan vaatekappaleeseenkin.


    • Itselle jää käteen 1300 verojen jälkeen, kunnan listoilla olen ..

    • häähääää

      mulle jää verojen jälkeen reilut 2ke....
      mut mä en ookkaa siivoja:D

    • ääliökö

      Minä siivoan kotona 7 päivää viikossa ja saan palkaksi akan vittuilut kun se ei tiedä missä sen tavarat on. Se raukka kun ei osaa pitää vaatteitansa kun lattialla. Kiitoksi saan pihtausta, vaikka sille on joka päivä tarjolla lämmin ja vaihteleva ruoka.

      Siinä sitä palkkaa...

      • Jospa laitat sen mansikkaessun naulaan ja tuut miesten kirjoihin takas,vai oletko tosiaan jo munas myyny


    • Hmmm...

      Kuulin, että siivoojan palkka on huono...

    • Yuukkis

      Olen vielä pari kuukautta opiskelijana ja siivoan osa-aikaisesti junia. Tämänhetkinen palkkani on 9,75€/h. Aloitin joulukuussa 2011 ja silloin palkka oli vielä 9,29€/h. Se nyt nousi tuossa uudenvuoden jälkeen. Sunnuntaisin ja juhlapyhisin palkka on sitten tupla. Teen yövuoroja melko usein, koska minulle yleisimmin osuu 4.30-12.30 vuorot (lähinnä lauantaisin, muulloin on 4.30-kun koulu alkaa).
      Saas nähä heruuko mulle täypäiväisesti tunteja kun valmistun koulusta, toivottavasti sillä muuten ei oo varaa elää kun opintotukikin loppuu ihan kohta...

    • köyhäoon77

      sijaisuuksia, palkkaa 0-1500 euroa /kk. enimmäkseen 300-700. Työkokemusta yli 10 v.

    • Uskottekos?

      Noin 500-700 euroa kuussa, yksityisellä, tarvittaessa aina keikalla, vakikohteitakin seassa.
      Paremminhan te kunnallisen puolen elätte...Itse saan asumistukeakin, ja huippu, ettei palkka riitä peruselämiseen. Työtunneista korvaus, monia "pikku"asioita omalla ajalla.

    • wersailes

      Kaikki raha mikä on enempi kun työkkärit, on plussaa! Meil suomalaisilla on vaan se tapa et aina pitää narista ja valittaa. Pääasia et pärjää ja on suht onnellinen. Ei kukaan kuutakaan saa vaikka haluais =D

    • minimee345

      Minkä takia täällä kysellään paljonko jää käteen? Jokainen voi tehdä ihan oman verosuunnitelman ja käteen jää ihan eri määrä. Toinen tekee isolla veroprosentilla, tienaa vähän käteen mutta saa paljon palautuksia. Toinen pienellä prosentilla ja saa mätkyjä. Joillain on täydet matkakuluvähennykset ja asuntolainan korkojen vähennykset niin veroprosentti on 10% vähemmän kuin toisella.

      Verratkaa bruttopalkkoja!

      • Anonyymi

        Kerrotko miten saan kikkailtua tonnin nettipalkan kolmeen tonniin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko miten saan kikkailtua tonnin nettipalkan kolmeen tonniin?

        Siis netto...


    • junasiivooja

      tuntipalkka 8.75 ja 7,5 tuntia päivässä,vero 13%

    • xxx

      kiitos kaikille kommenteista!Palkkaan kotiini siivoojan ja maksan 52e/h -verot =)

    • näinon

      ja minun palka on 300 euroo kuusa ja kehut pääle, yle hyvi oo pärjännä, mitä josku ole käyny sossuluukult toimintatonnii kysymäsä ku vortumi vaatii satkuu, näläkä kurisee vattasa, joskus saa, toisinaa ei, miten laskee..nuukast ko ellee, niin voip et ei näläkää kuole..anta toiste ne talletella suure seteli...hyvä ku o töit!! mitä työ turhii vaaiatta!

    • pakko tehdä näin

      teen kotona auto remppaa ihmisille 30e tunti ja suoraan käteen.töitä on niin paljonko kehtaa tehdä.kyllä oma työ kannattaa.meni kyllä ohi siivous työn mut kuiten.....

    • valtion laikkari

      noin 1700 käteen, 17,5 veroprosentti...tuntiliksa jotai päälle 13 e, työaika normi 8 tuntia ma-pe. 12 vuoden työkokemus, ikälisä ei ole, palkka koostuu tehtäväkohtaisesta ja hlökohtaisesta palkanosasta, joka käsittääkseni oin käytössä myös kuntapuolella. Itse olen Valtiolla. En sairaalassa.
      Henkilökohtainen palkanosa on joku reilu 30%, en muista ulkoo....

    • --------------------

      Sairaalan laitoshuoltajana n. 30 000e vuosi ilman työkokemuslisiä. Siitä noin kaksi vuotta.

    • .

      ..

    • henu89, tku

      siivoomaan pääsee kuka vaan ilman koulutusta... iteki tehny jo 4 vuotta, niit töit siihe mitää kokemust tai koulutust vaadi, tiedän ehkä pari joilla joku koulutus on... meilleki töihin otetaan vaa kuka vaa halukas.. olen isolla firmalla tällä hetkellä ja jos hyvin käy niin brutto palkka noin 1500 - 1700, siitä siis vielä verot pois. nykyään ollaan aika tarkkoi ettei kukaan vahingossakaan pääse tekee mitää ylitöit. parhaiten tienaa ku tekee yövuoroi totta kai ja töitä vain arkisin.

      • Halu kouluttautua

        Kyllä tuli kommentti siivoojalta että työtä voi tehdä kuka vaan.Se on nähty vuosien varrella minkälaisia tunareita on alalle pyrkinyt ja ovet paukkuen lähtenyt.Kyllä hyvään siivoukseen tarvitaa myös tieto taitoa,ettei mene pilaamaan kenenkän omaisuutta.Siivoojan pitää arvostaa omaa työtää eikä odottaa että saisi sitä muualta.Olen ollut 35v siivousalalla ja koulutuksen myötä kiinnostus alaan vasta tuli.Nuorena onnisti saada vanhemmalta ammattiihmiseltä kunnon opastusta mutta kunnon koulutus vasta teki minustakin ammattilaisen.


    • Itse saan 1800 e kuussa verojen jälkeen. Kokemusta kaksi vuotta eikä ole kuin ompelijan koulutus, mutta työnjälkeni on todella siistiä ja nopeaa.

    • 2+10

      Laitoshuoltaja sairaalassa, brutto 1970 € (ei viikonloppuja, sis. ikälisät), netto ~1550 €, ihan hyvin tulee toimeen, ei törsättävää muttei tarvitse kituuttaakaan.

    • likasa1

      Palveluohjaajana Sol Palveluilla. Vuosiansio n. 30 000e. Taitaa siis tehdä n. 2500e/kk. En valita...

      • ...

        Jännä juttu että sinulle maksetaan SOLlilla noin paljon. Kävin siellä juuri haastattelussa ja minulle sanottiin että ohjaaja saa rapiat 11/h. Se ei siis ole lähelläkään 2500/kk.


      • Kohtuullinen liksa

        30000 e/v on noin 2300e/kk kun ottaa vuosiansiosta pois lomapalkat.

        Kuinka monta tuntia viikossa teet töitä? Onko sinulla työpuhelin aina auki ja vastaat siihen työajan ulkopuolellakin?


    • kovan työn raataja

      talvel noin 1800-2000 jää käteen. mut kesää odotellessa 4000-6000 €. rupekaa pesee ikkunoita..

    • 444777999

      Mulla jää verojen jälkeen käteen n. 1400-1500. Tulen sillä hyvin toimeen koska olen naimisissa ja meillä on mieheni kanssa yhteinen tili mihin palkat menevät. Jos asuisin yksin olisi kyllä huomattavasti tiukempaa jos joutuis sen joku 600e laittaa vuokraan ja muut laskut maksaa yksin..

    • Moppi3

      Mulla jää käteen n.1500.Pakko tulla tuolla toimeen.

      • Nälkä

        Eläkeläisenä samaa työtä tehneenä saan käteeni 1100e sillä on tultava yksin toimeen.


    • ihmettelevä

      "Sairaalan laitoshuoltajana n. 30 000e vuosi ilman työkokemuslisiä. Siitä noin kaksi vuotta:"

      Ja missä maassa mahtaa tämä "sairaala" olla? Laitoshuoltajalla on huono palkka, tuntipalkka on 9-10 euron paikkeilla. Millähän matematiikalla siitä kertyy "n. 30 000 euroa vuosi ilman työkokemuslisiä"? Taitaa olla aprillipila!

      • sairaalasta

        Ei tuo kohtuuttomalta kuulosta, edellyttäen, että tekee viikonloppuja ja pyhiä. Illat kun ovat hyväntekeväisyyttä. Toisilla on osasto, jossa tehdään kolmea vuoroa (synnäri, leikkaussalit, ensiapu jne.) eli yölisät.

        KVTES on ihan ok, oma tuntipalkka 12,45 € ikälisillä. Simppeliin duuniin nähden ihan jees.


    • siivooja1

      olen kunnalla töissä ja kuukaudessa käteen jää noin 1400,saan tosin kaikki ikä lisät, kiitos kauniista sanoistasi ,t,siivooja

    • vaihtelevasti

      Käteen n. 700, 9.25/ tunti. Riippuu paljonko on tunteja se voi vaihdella. Joskus saattaa saada jopa vajaan tonnin.

    • 4 työkohdetta

      Saan osa-aikatyöstä bruttona jonkun 300-400 e, lisäksi soviteltua päivärahaa (uuden suojaosuuden 300 e takia täyden tuen, joka on korotettu, koska perheessä lapsia).
      Veroprosentti on vaan sitten lähempänä kahtakymppiä.
      Pienen matkakorvauksen saan tällä hetkellä, mutta en kaikkien työkohteiden väliltä.
      Aika huonosti tullaan toimeen, koska puolisolla toiminimi, joka tuottaa ajoittain ainoastaan 0-400 e.

    • Riina-Irmeli

      Myinkö itseni liian halvalla, kun saan 10,50/h?
      Verot tuosta pois vielä.
      Ikää yli 50, kokemusta toimistotöistä 20 vuotta, avustajantöistä pari vuotta ja nyt aloitin siivoojana. Koulutusta alalle ei ole, mutta yo ja muita koulutuksia (sihteerin tosin).
      Työnantajan kanssa sovittu 1-37,5 h/viikko vaihtelevasti tilanteen mukaan.

      Menikö halvalla? Paljonko kannattaisi pyytää lisää, jos koeaika tyydyttää kumpaakin osapuolta?

      • Kohtuu kaikessa

        Keskitasonpalkkahan tuo on siivoustyöstä, mutta mitä teet sitten, jos sinulle tarjotaan vain 1h/viikko? Jos vaikka sattuu ettei naama enää miellytä. Ei kannata tehdä tuollaisia työsopimuksia. No, aina ei voi tietysti valitakaan.


    • Suit sait sukkelaan

      Joskus jää käteen 1400, ja joskus jopa 1700-1800 e, riippuen ihan tehdyistä tunneista. Laitoshuoltajana sairaalassa pks. Tutkinto on ja pari ikälisää. Laikkari tienaa pari saturaista vähemmän kuin aloittava lähihoitaja - eli ei huonosti ollenkaan.

      Riina-Irmelin kysymykseen, myykö hän työnsä liian halvalla vastaisin, että ei kannata alussa alkaa liikoja ahnehtimaan, ellei ole siivousalan koulutusta eikä -kokemusta.

      Samalla tavalla siivoustyössä vaaditaan pätevyyttä ja ammattitaitoa kuin muillakin aloilla. Meitä kouluttautuneita ja pitkän kokemuksen omaavia nimittäin on, eikä alalla tosiaankaan ole mitään takavuosien hajahiuksista, hikoilevaa ja tanakkaa apukoulun käynyttä siivoojaa huljuttamassa kalsarinlahjerättiä vesiämpärissä-touhua ; )

    • myymeli

      Kyllä siivoojan työssä on monenlaista,riippuu myös työparin fiiliksistä,aina ei päivät samanlaisi,toivottavasti ei tulisi pahaa mieltä aiheutettua kenellekkään.

    • siivoojan palkka

      Hyvinkään ISS siivous maksaa 8eur/h, vaikka olisi paljon työkokemusta ja olisit jo jäämässä eläkkeelle..

      • oikeus ja kohtuus..

        Työnantajan kannattaisi katsoa kiinteistöalan tes (työehtosopimus), missä luokitellaan
        kiinteistö- ja puhdistusalan palkat. Tässä tapauksessa jos 8 euroo tunti, niin alakanttiin menee, ei oikea tunti palkka.


    • hml1

      Hämeenlinnan ISS 9,56/h. Onneksi pääsin jo oman alan töihin takaisin, ei kaunista sanaa esimiehiltä saanut tai edes kutsua työntekijöiden joulutapaamiseen, vaikka työni hyvin hoidinkin (asiakas oli tyytyväinen)

    • Tyttönendc10

      Pk seutu yhdellä firmalla 10.20e/h toisella 11.4 e/h. Tehdassiivousta. Omalla toiminimellä laskutan 33e/h sis alv. kokemusta 6v. Ikinä en tekis siivoushommaa alle 9.7e/h! Kk tuloista ei hajuukaan ku tulee niin monesta paikasta.

    • diilisti

      Ensinnäkin, kiitos julkisesta huomioimisesta. Tunnille olen saanut vajaat 10,5 euroa. osas-aikaisena n. 70-110 h/kk. vaihdellut siis toimeentulo, mutta kyllä sillä on tavallisen arjen pärjännyt.

    • Aliarvostettuna

      Kaupungilla laitoshuoltana, koulutettu. Ei iltavuoroja, ei viikonloppuja. Brutto 1857€ netto 1316€/kk. Työkokemuslisä 3 %. Veroprosentti 20. Töitä painetaan niska limassa ja sijaisia ei oteta. Lomaa vuodessa 28 pv, palkatonta saa anoa milloin huvittaa, tosin silloin tietää että muut tekevät sinunkin työsi.
      Koen että palkka on huono työn raskauteen ja henkiseen paineeseen sekä kiireeseen nähden. Lopettaisin jos olisi vaihtoehto.

      • tarskista-vero-fi

        Sulla toi veroprosentti ei ole oikea.


    • Tntop

      Miten niin ei ole? Senhän saa ite päättää maksaako mätkyjä vai ottaako palautuksia sitten joskus?

    • Siivooja90

      Teen osaaikaisesti,eli kuukaudessa n.800 e/kk plus pamilta soviteltua päivärahaa

    • luumusoppa

      2000€ vastaava kerroshoitaja.

    • laitoshuoltaja2007

      Keikkatyöläinen laitoshuoltaja. Tuntipalkka 10.47/h.

    • laitoshuoltaja2007

      Ja nykyisessä työssäni kokemuslisiä ei kuulemma makseta saatika ammattilisää. Tykkään kuitenkin työstäni tosi paljon, ihania asiakkaita, paras työpaikka ikinä.

      • Anonyymi

        Juu, ikälisät vaihdettiin koulutuslisään siirtymäajalla tuossa vuoden 2007 paikkeilla. Liitto siis muutoksen takana.


    • Kotisiivooja

      Kotisiivooja 11,80 €/h kuussa tuoneista riippuen 1950-2050€

    • Kggjk

      yksinkertasesti käteen saan 1570. Kaupungin työntekijä. Päivätyö. Sen mukkaan eletään mitä jää, vaihdoin asunnon pienempään, pienempi vuokra.

    • Toimeentuloton

      800-1100 Riippuen tunneista. Siitä vuokra syö 720 johon asumistuki auttaa 120. Työmatkakulut ottaa 240 pois ja lopulla sitten elätetään 2, kun opiskelija poika on vielä kotona. Kuten näkyy varastoon ei jää yhtään joten kun karessia ei pysty kattamaan on hiukan orjamaisessa asemassa ei ole mahdollisuutta lopettaakaan ja joka kuukausi vanhemmat auttaa kolmesataa. Näin on neljävuotta menty. 3 vaatekappaletta ostettu sinä aikana ja on ajoittain luovuttu mm. vessapaperista, pesuaineista ja kahvista.

      • Anonyymi

        Ja mitään lapsilisiä, elatusmaksuja, toimeentulotukea tai soviteltua päivärahaa et jostain syystä saa?


    • Anonyymi

      Hei Olen Daniel tesfamicael

    • Anonyymi

      12 tunnin työ siivojalle

    • Anonyymi

      1400 e, tuosta vähennetty verot yms kokoaikatyö mut silti tuntuu kurjalta kun raataa eikä tuon enempää saa kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Niin ja tuntipalkka 11,73...


    • Anonyymi

      Liksaa tulee hyvin mutta se osa millä pitää elättää yhteiskunnan tukemaa ruokaa jonottavaa on sika suuri .

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe