5 vuoden aikana lentoihin sijoitettu ~5000 € . Pisteitä kerätty 52.000 kappaletta. Näiden pisteiden yhteenlaskettu arvo on maksimissaan 200 euroa, kun ottaa huomioon että palkintolennosta joutuu maksamaan lentokenttäverot ja maksut, jotka muodostavat about 50% lipun ovh hinnasta.
Bonus siis karkeasti ottaen: 200/5000 = 4%
Huomattavaa, että S-Bonuskortilla saa 5% arvoista bonusta kun ostaa vuodessa yli 540 euron edestä.
Johtopäätelmät: Finnairin palkintolentoetu on pelkkää kaupallista kusetusta. Pisteiden keräämisellä saatava rahamääräinen etu jää huonommaksi kuin kaupan kassalla.
Finnair Plus -palkintojärjestelmä
11
1005
Vastaukset
- K-kenkä
No sun sitten vaan tarvii käydä siellä Alepassa enemmän ja jättää reissut muille jos S-etukortti on sun juttu.
- väärin!
"Huomattavaa, että S-Bonuskortilla saa 5% arvoista bonusta kun ostaa vuodessa yli 540 euron edestä."
No ei tosiaankaan pidä paikkaansa! Näkee kyllä millaista "asiantuntemusta" tällä tunteita herättävän lentomatkailun suoli24-paskapalstalla oikein on.- Katkeraa omaa virhet
Juuri näin. Kannattaa tosin liittää linkki faktoihin, niin nämä inttäjät eivät käy viisastelemaan lisää.
http://www.hok-elanto.fi/index.php?id=bonus
"Bonus 5 %, kun talouden kuukausiostokset 1500 euroa."
Johtopäätelmät: kysyjän ei kannata ihmetellä, miksi rahat ja pisteet ja bonukset valuvat hukkaan. Matikkapää auttaa. Ja se viistonnia viidessä vuodessa Finnairille ei todellakaan ole paljon. Sori vaan.
- ...
900 itse asiassa
http://www.s-kanava.fi/web/vk/bonus- mitä sattuu
Tai sitten 1200 euroa... Jos valitsee sivulta vaikka Etelä-Karjalan osuuskaupan. Olikohan noi jotain pienempiä paikkoja?
No joka tapaukessa 540 eurolla ei 5 % bonusta tule, vaan kyse on noin tonnista KUUSSA, enemmän tai vähemmän.
- stopkyykytykselle
Finnairin pitäisi kyllä korjata Finnair Plus -ohjelmaansa. Sen tulisi tuottaa lisäarvoa myös vähemmän, mutta tunnollisesti kotimaisin siivin lentäville. Vaikkapa vain kymmenen vuoden välein, jos vuoden lennot on kerran Kanarialle ja takaisin.
- Star gold
Mutta toisko tuollainen palkitseminen Finnirille enemmän hyötyjä kuin kuluja? Bonusohjelmat eivät ole mitään hyväntekeväisyyttä. Tosiasia taitaa olla, että kukaan täysijärkinen ei valitse lentoyhtiötä jonkun 10 vuoden päässä häämöttävän palkinnon takia. Syystä tai toisesta Finairille uskolliset harvemmin matkustavat näyttävät olevan uskollisia ilman palkintojakin, ja toisaalta jos ne kyllästyvät Finnairiin, ei joku vuosien takana häämöttävä palkinto paljoa siinä paina.
Jos harvoin matkustaville aletaan antaa parempia piste-etuja, niin usein matkustavat vaativat edut itselleen samassa suhteessa. Ja se taas jo tulee kalliiksi yhtiölle.
- b000nus
LIsäksi asiantuntijat eivät ole ottaneet huomioon mistä 5% boonukset kerätään...
esimerkki
uusi saippua automaattikonetelineellä
Prisma 11,90
Tokmanni 9,90
(jouluna 2011)
Canon eos 500 camera
prisma 699
anttila 299
paljon paljon muuta, että sellasta - Malus
Mistä oikein riittää ihmisiä, jotka juoksevat kaiken maailman poonusten perässä ja tekevät niistä ison numeron ja haloon ja sitten vielä ruikuttavat, kun ne ovat niin mitättömiä? Ei tarvitse vastata, tiedän kyllä mistä...
Lentoyhtiöiden ”bonusjärjestelmillä” on kaksi tarkoitusta: sitouttaa asiakkaita (niin että he ostavat paljonkin huonompaa tai kalliimmalla KUN SIITÄ SAA BOOONUKSIA!!!) ja kerätä laillisesti asiakkaista ostotietoja markkinointia ja vähän tuotesuunnitteluakin varten. Kustannus yhtiölle tietysti minimoidaan, eli etuja annetaan juuri sen verran, että tarpeeksi moni asiakas luulee niillä olevan merkitystä.
Prosenttien laskeminen on pellen hommaa. Niin kauan kuin typeriä bonusjärjestelmiä on, voi niistä ottaa kotiin sen mikä on tullakseen. Mutta ei se hyöty yhtään kasva siitä, että se lasketaan. Laskeminen vain saa ihmisen kuvittelemaan, että keskittämällä ostoja voisi saavuttaa jotain. Tosi fiksua maksaa monta sataa enemmän jostain lennosta jotta saisi laskennallisen parin euron bonuksen, joka sekin haihtuu siihen, ettei pisteille oikeasti ole järkevää käyttöä.
”Bonusmatka” toki maksaa enemmän kuin lentoyhtiön ”ilmaisesta” lennosta vaatimat maksut (joissa muuten ei ole yhtään veroa ellei kyse ole vain Suomen sisäisestä lennosta, jolloin veroa on muutama prosentti alvia). Lentokenttämaksut, majoitus ja liikkuminen kohteessa maksavat helposti monta vertaa enemmän. Eikähän siinä mitään jos oikeasti halusi matkustaa kivaan kohteeseen, mutta jos motiivina oli että pitäähän bonuspisteet käyttää vaikka ei yhtään huvita eikä olisi aikaakaan lähteä sinne, mihin pisteillä nyt sattuu pääsemään, niin onpahan taas harrastettu hölmöilyä. - Leijona
Finnairin bonusmatkoista maksetaan välttämättömät virainomaismaksut. Esimerkkinä Helsinki Bangkok lento, hinta esimerkkinä 1100e jossa viranomaismaksuja seuraavasti.
Tämä lista sisältää kaikki verot, viranomais- ja muut maksut per henkilö.
Insurance and fuel fee (YR) 220,00 EUR
Security Charge (DQ) 3,93 EUR
Other Tax/Charge (XU) 1,20 EUR
Passenger Fee (International) (FI) 7,88 EUR
Passenger Service Charge (Domestic) (TS) 17,14 EUR
Yhteensä 250,15 EUR
Finnair ei ota mitään "ylimääräisiä" maksuja Bonusmatkoista.
250e on huomattavasti vähemmän kuin 1100e. Jos ottaa tämän bonusmatkan säästää 850e. Etusi tässä vaihtoehdossa on siis alennusta 77,2 %. Ei paha etu ollenkaan. Huomattavasti parempi kuin osuuskauppojenne 5% edut.
Verot voi itse tarkistaa Finnairin sivuilta varaamalla matkan, lippusivulla on esitetty laskelma veroista , jonk saa auki kysymysmerkkiä painamalla.- pisteistä hyötyä
Tuo polttoainelisämaksu (fuel fee) on näistä oikeastaan ainoa jonka avulla lentoyhtiö voi 'pelata' eli laskuttaa tuon muodossa myös palkintomatkalaisilta ylimääräistä.
Itse olen huomannut että usein varsinkin kotimaan lennoilla saa palkintomatkoissa piste/euro -suhteessa aika paljonkin etua muihi palkintomatkoihin verrattuna koska maakuntakentiltä toisille (esim. Jyväskylä-Kittilä) lennetään käytännössä aina helsingin kautta ja normaalihintaiset liput usein törkykalliita.
Kotimaan välilaskulliset reitit meno-paluulennot maksavat usein 300-400 euroa ja vastaava palkintomatka 19.000 finnair-pistettä. Kun vertaa tätä esim. bangkokin menopaluu-palkintolentoon (148.000 pistettä) niin äkkisältään pisteistä saa paljon enemmän hyötyä kotimaan lennoissa kuin kaukoreiteillä. Bangkokiin kun finskin reittilennolla pääsee lähes milloin tahansa n. 1000 eurolla, usein allekin.
Kotimaassa tekisi siis lähes 8 menopaluupalkintomatkaa samalla finnairin pistemäärällä mitä menee yhteen bangkokin menopaluupalkintomatkaan.
Sama logiikka äkkisältään toimii myös vertailussa euroopan palkintomatkoihin:
Usein kotimaan lennot maksavat käytännössä lähes saman verran euroissa kuin euroopan lennot, mutta kotimaan lennon saa lunastettua paljon vähemmillä pisteillä (19.000 vs. 44.000 pistettä).
Kertookohan tämä käytännössä siitä että kotimaan lennot ovat niin reilusti ylihinnoiteltuja että niitä voi antaa palkintopisteillä "halvemmalla" lahjaksi koska kalusto kuitenkin lentää usein vajaana ja ainoa lisäkustannus palkintomatkalaisesta käytännössä on se pieni polttoaineen lisäkulutus mikä tulee matkustajan ja tämän matkatavaroiden painosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876