Uusi keskustelija

Inarinakka79

Hei esittelen itseni näin alkuun. Olen inarilainen kohta kahdeksankymmentä vuotias. Olen 9 lapsen äiti ja 13 lapsen isoäiti jja vaimo kohta kuusikymmentä vuotta. Harrastan käsitöitä ,ruoanlaittoa ja ulkoilua . Mukavia keskusteluhetkiä toivoo Inarinakka vaikka harvoin netissä käyn

11

127

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuoropoika

Kukas niitten lasten isä on?
      Kun olet Inarinakka 79 ja vaimo kohta 60 vuotta, en nyt ota ymmärtääkseni.
      Tarkoitatko että olet ollut jonkun uroksen vaimona 60v.

Selvä on otettava, ei sitä muuten tiijä

• Makriina ek

Hauskaa, että joukkoon saadaan osallistuja aina Inarista saakka.
      Näkemyksesi maailman menosta on varmasti saanut toisenlaisia sävyjä sieltä asti katsottuna.

Samaa ikäluokkaa tämän palstan osallistujat ovat, ja monenlaisia näkökulmia maailman menosta jokaisella.

Itselläni on kaksi lasta ja kolme lastenlasta, ja Uudellamaalla elämme kaikki melko lähellä toisiamme.

• Tervetuloa vaan. Perhasuhteistasi en oikein saanut selvää.

Olet 79-vuotias ja vaimosi 60. Teillä on 9 lasta ja 13 lastenlasta. Oletan myös, että vaimosi sitä ruuanlaittoa ja käsitöitä harrastaa. Ymmärsinkö oikein?

Teiillä on siellä tuo saamelaisten meri, jonka vesikin lienee ihan kristallinkirkasta ja maisemat komeat. Tiedäthän, että Inari on Suomen toiseksi syvin järvi Päijänteen jälkeen. Ihan tekisi mieli nähdä ja mato-ongella kalastaa.

Hyviä keväisiä talvipäiviä!

t. Ruuneperi

• Anteeksi sotkuni! Olet siis ollut vaimona kohta 60-vuotta. Tällaisia me lantalaiset olemme, ainakin minä.

• laukkuununohtunut

Äänestykset vielä... nekin pitää tehdä itse en äänestä muuten kuin HENKILÖKOHTAISESTI oikeana päivänä.

Tuossa joku hauska juttu: löytyi kaupasta ostettu kaljapurkki minkä olin unohtanut laukkuun ostoksilla, sen voi nauttia.

• Alkoipa tämä hauskasti väärinkäsityksineen. Luin aloituksen jo päivemmällä, mutta palasin vasta koneelle ja osallistun minäkin
        toivottamaan Inarin asukin tervetulleeksi mukaan.

Hienot on varmaan maisemat sielläpäin ja avarat näkymät, etelään verrattuna. Kovat pakkaset lienevät paukkuvat tällä hetkellä, mutta kevättä se kohta jo on.

Siellä asti en ole koskaan vielä ollut, poikani kyllä kalastellut ja saunonut tuttujensa luona ja ihastunut Inarinjärven rantamaisemiin.

Oliko se siikaa vai taimenta saivat siellä? sitä en muista, mutta monet kerrat on vaeltanut sielläpäin.

Täällä on liikenne puuroutunut ja kolarisuma on Lahdentiellä, perjantai-iltana kaikki kiirehtii kotiinsa työviikon jälkeen. Pari sataa autoa on ollut jumissa, ja 43 loukkaantunut.

Sellaista ruuhkaa aiheuttaa lumentulo vaan vieläkin, hyvä etten lähtenyt asioilleni tänään, hidastaa se liikennettä kehäteillä.
        Hyvää jatkoa vaan sinnepäin Suomea!

• Inarin akka 79 . Mukavaa kun olet löytänyt tämän 70
      Olet siis Äiti vaikka joku jo pikkusen sotkikin
      . Ja kyllä on mukavaa kun Pohjoisesta tulee keskusteluun ihmisiä . Täälä kyllä on jopa ulkosuomalaisiakin , niinkun minä ,
      Olen Tukholmassa. Mutta Tampereen likkoja alunperin.
      Sukuni on täällä ja sain samaa työtä täältä , olen kerinnyt 15 v tehdä tääläkin töitä.
      Tulinkin jo ikäihmisenä ,51vuotiaana, ja kivasti on mennyt .
      Ihmiset ovat niin samanlaisiajokapaikassa ,on vaan tutustuttava ,niin kaikki menee hyvin. Varsinkin näineläkeläisellä on mukavaa , Kun vaan terveyttä piisais ,ikää karttuu ---nytkin tässäkuussa täytän 78v

• SKUSAMMAKKO-

VIELÄKÖ ULLAMIRJAMI NIIDEN KIRVEIDEN KANSSA KESKUSTELET.?

• Inarinaka79

Oi kyllä täällä pakkaset paukuu oiskohan näyttäny 26 jos nyt muistan oikei ja ianat maisemat ja siksi täällä viihdynkin . On se niin kauheaa kiunka tuo lumi ja liukkaat tiet aiheuttavat onnettomuuksia! . Minun mieheni on toiminut täällä yrittäjänä ja itse olen ollut kotona ja osittain mieheni töissä mukana minusta tulee piaan isomummo lapsenlapseni laskettu aika on huomenna!!!

• kumae

Terveisiä sinne Inariin oikein paljon ja onnea tulevalle pienokaiselle.
        On mummilla sitten mummitettavia kun on 13, itselläni 1.
        Vieläkös siellä on synnytys osasto vai pitääkö lähteä lähimpään kaupunkiin?
        Viimekesänä kävin siellä ja taas tekee mieleni sinne. No ehkä kesällä, kun on vähän lauhemmat kelit.
        Se on se Inarinjärvi niin kaunis, kerran olen käynyt siellä ukonkivelläkin, ja Juutuan jokikin, olen saanut syödä sen ihania antimia, harreja.

Kirjoitelkaa kuulumisia ja kumpi tuli, pikku tyttö tylleröinen vaiko pikkupoika pulleroinen. Lapsen lapsi on aina jotain suurta ihanaa

• kumae kirjoitti:

Terveisiä sinne Inariin oikein paljon ja onnea tulevalle pienokaiselle.
        On mummilla sitten mummitettavia kun on 13, itselläni 1.
        Vieläkös siellä on synnytys osasto vai pitääkö lähteä lähimpään kaupunkiin?
        Viimekesänä kävin siellä ja taas tekee mieleni sinne. No ehkä kesällä, kun on vähän lauhemmat kelit.
        Se on se Inarinjärvi niin kaunis, kerran olen käynyt siellä ukonkivelläkin, ja Juutuan jokikin, olen saanut syödä sen ihania antimia, harreja.

Kirjoitelkaa kuulumisia ja kumpi tuli, pikku tyttö tylleröinen vaiko pikkupoika pulleroinen. Lapsen lapsi on aina jotain suurta ihanaa

Terveisiä vaan Inariin, on minulle tuttu paikka, olemme usein lapinmatkoillamme olleet Inarissa, olemme telttaileet nuorempina ja myöhemmin jossakin majoituspaikoissa yöpyneet. Vuonna 71 olimme Vaskojoen rannalla teltailemassa siinä Saamelais perheen mailla, meillä oli silloin omat poikamme mukana ja siinä perheessä oli yksi samanikäinen Reino niminen poika myöhemminkin kävimme samassa paikassa, mukavia ihmísiä. Saunassakin saimme käydä, joskus poikamme kirjoittelikin sille Reinolle.
        Inarinjärvellä ajelimme moottoriveneellä ja oliko se nyt Ukonkivi jonka ympäri kierrettiin.
        Myöhemmin siellä käydessämme siitä järven rannasta pääsi lentämään ja niin minäkin olin lennolla, siinä näki koko ison Inarinjärven.
        Viimeksi kävimme toissakesänä siellä ja mieli aina tekee uudestaan. Kävimmehän me kerran siellä karhunpesälläkin, Saamelaismuseossa olemme monta keraa käyneet, samoin Inarin vanhalla hautausmaalla.
        Aina sinne mieli tekee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      618
      2561
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      416
      2033
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1960
    4. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1556
    5. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      67
      1489
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1488
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      124
      1243
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      1050
    9. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      18
      1002
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      978
    Aihe