jos et juo olet hylkiö

Nyyh..

Menetin kaikki kaverini, kun en enää jaksanut lotrailla alkoholin kanssa. Ketään ei tuntunut kiinnostavan tehdä muuta kun notkua aina pullo kädessä. Itse olisin halunnut käydä leffassa, tehdä ruokaa yhdessä, kävelyllä, pelailla pelejä jne. Ketään ei kiinnostanut?! Nyt olen sitten yhden kaverin varassa. Aika yksinäiseltä tuntuu. Toivoisin niin, että saisin jostain oikeita ystäviä ilman jatkuvaa alkoholin mukana oloa...

40

3391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se tuntuu olevan. Itte oon kans semmonen etten juo niin vähissä on kaverit ja oikeita ystäviä on tuskin lainkaan. Mut ei tää yksinäisyys mua pahemmin häiritte, se vaan et kun ei oo kaveria kenen kanssa käydä tapahtumissa ym. niin vähän tympii kun aiemmin oli edes se yksi vaan nykyisin ei oo ketään.

    • minni maus

      Ehkä ne muutkin jättää sen alkon vähemmälle, kun vähän kasvaavat.

      • fdsfgsdgdfg

        Jep. Ne perustaa perheen ja dumppaavat vanhat kaverit helv.ettiin


      • åååååååååååååååååå

        Luuletko? Oikeasti, luuletko?


    • Nyyh..

      Minä olen myös tavallaan yksinäisyydestä nauttiva susi, mutta olisi kiva käydä kerran kuussa vaikka kaveria tapaamassa tai joskus puhella vaikka puhelimessa maailman menosta. Monet entisistä ystävistäni ovat jo parisuhteessa ja "viina virtaa" silti joka viikko. Ikääkin löytyy jo, joten ei heitä ainakaan näytä ikä hidastavan. Ihmetyttää vain, että pidetään niin outona ja erilaisena sitä, että haluaisin tehdä jotain omasta mielestä normaalia heidän kanssaan.

    • näin täällä

      Mä jäin yksin kun en enää ostanut kaljaa kavereille. kun tarjoomine loppui niin kaverit hylkäs. ollaan sit yksin vaikka loppu elämä

    • raittiina-

      Minkä ikäinen olet? 18-22v ikäsillä alkaa nykyään olla trendi ettei ne juo.

    • mies20v.

      Itse olin hylkiö vaikka kävin baarissa juomassa kuukausien ajan.
      Lopetin kun siitä ei jäänyt mitään käteen.

    • Hermannibelle

      Jtjtjtj jagk jdmtg tjha j

    • 13+20

      Ei se juomisesta ole kiinni, piireissä voi pysyä vaikka olisin absolutisti. Ongelma vain on, ettei kukaan jaksa selvänä katsella/kuunnella kännisiä ihmisiä. Ainakin näin yliopistomaailmassa alkottomat eventit ovat aika harvinaisia, ja silloinkin jotain hieman teennäistä ja mukahauskaa sontaa.

      Totta kuitenkin on, että nykymaailmassa on hyvin vaikea onnistua sosiaalisesti ilman em. alkonhuuruisiin tapahtumiin osallistumista ja siellä ihmisiin tutustumista. Piirit muodostetaan siellä ja sen ulkopuolella niihin on vaikea päästä kunnolla sisään. Tutustua voi, mutta yleensä se lopulta johtaa siihen kysymykseen "tuutko bileisiin x", jos et mene, olet outo.

    • kyllästynyt!!!

      Kohtalotovereita ollaan. Oon ollut nyt juomatta noin 3 kk, paitsi muutaman kerran olen pari ottanut. Ihan vapaasta tahdosta olen päättänyt että näin on hyvä. Nojoo, mulla oli (tuntuupa hyvältä sanoa oli eikä on!) alkoholiongelma. Join ahdistukseen ja pahaan oloon. Mitä siitä sain? Pahemman olon ja liikakiloja. Onneks juomattomuudella olen karistanut liiat kilot jo pois. :)

      Mutta tosiaan, itekin oon huomannu sen että aika moni "kaveri" kaikkoaa. Kyllä mä baariin lähden mielelläni seuraks, kunhan vaan saan ilman arvostelua juoda veteni/kokikseni/alkoholittoman drinkkini.

      Mä oon siis törmänny myös tälläseen, että monille tuntuu olevan kamala ongelma mun juomattomuus.

      "Miks sä et juo?" "Ota ny tosta" "Vedetään kunnon kännit" "Viiraaks sulla päässä kun sä et juo"

      Noi on kiltimmästä päästä, on mulle sitten ihan raivottukin siitä kun en juo.

      Mistähän löytäisi ihmisiä, joilla liikkuu muutakin päässä kun pelkkä ryyppääminen-juominen-kännit-viinaa-kaljaa-plaaplaaplaa!

      • "Mä oon siis törmänny myös tälläseen, että monille tuntuu olevan kamala ongelma mun juomattomuus."

        Mutta silti kaikki ajattelee että absolutistit on niitä kyttääjiä.


    • JUOMINEN ON SAMOIN KUIN USKOKIN pakoa yksinåisyydestä
      Omien ristiriitojemme takia tulemme tuon yksinäisyyden seinän eteen ja kun emme tiedä mitä sen takana on pelästymme ja pakenemme toiset juomiseen toiset uskoon sekä kaikenlaisiin harrastuksiin, ettei meidän tarvitse kohda tuota yksinäisyyttä

      KUN emme tiedä mitä sen tuollapuolen on koska uskonnot ovat pelotelleet sinne atsomasta
      Siihen tarvitaan kuitenkin energiaa, mutta olemme kuluttaneet tuo energian ja sen takia pakenemme yksinäisyyttä

      Olen ja monet muutkin tehnyt henkilökohtaisen ratkaisun ja kerännyt tuot energiaa tunnevoimaa
      Meidän tunteillamme on syy koska kohdistamme sen sellaisiin asioihin jotka toisivat meille hyötyä
      Jos kuitenkin esim. meditaatiossa motiivitta keskitymme tunteillamme rakastamaan kokonaisuutta, niin saamme tuon voiman jolla murtautua tuon muurin läpi jolloin vapaudumme menneisyyden vakilasta ja vapaus koitta ja yksinäisyys muuttuu yksinolevuudeksi, joka taas on olemista yhtä kaiken kanssa
      Silloin myös kaikki kärsimyksemme pelkomme ja väkivaltaisuudemme päättyy ikuisiksi ajoiksi ja voimme elää
      tässä ihanassa maailmassa tuntematta tuskaa ja ahdistusta
      Eikä tämä ole uskon asia vaan ymmärryksen ja oivaluksen asia
      Puhun kokemuksesta, en teoriasta

    • mies+30

      Eihän juominen tuo kuin pahan olon

      Baarissa,terassilla yökerhossa voi olla ihan mukavaa joskus käydä ja vaikka nauttii sen yhden oluen..viihdyn nykyisin hyvin vaikka nautii sen pari olutta.Kesällä kyllä lähtee mielluummin vaikka järvelle kalalle kun baariin.

    • Säälittäviä!

      Sehän se onkin suuri ongelma sellaisille, jotka on koko nuoruuden notkunut baareissa.
      Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa harrastamaan ns. normaalien ihmisten toimintaa.
      Itse notkuin baareissa 10v. Löysin sieltä kaverin ja menin naimisiin.
      Muutama vuosi meni ihan hyvin, mutta sitten puolisoni palasi juoppojen seuraan.
      Baarikaverit ja viina vei hänet hautaan 50vuotiaana.
      Monelle käy niin.

    • Alkoholiton

      Kaikki juopot on läheisriippuvaisia.Selvinpäin eivät osaa seurustella koska ovat viinan takia menettäneet sosiaalisen käyttäytymismallin.Eli turvallisessa seurassa on hyvä rypeä kaatokännissä kun ei mitään muuta elämässä enään ole heille omasta mielestään.
      Käyttäytymismalli otetaan monesti jo varhain kotioloissa omat ihanat vanhemmat näyttää esimerkkiä suurimmalle osalle alkoholisteista.
      Toiset ihanat vanhemmat näyttää juuri päinvastaista mallia ja tällä porukalla rakennetaan suomea ei alkoholistit mitään saa aikaiseksi kuin päänsä sekaisin.
      Ei ne ota mitään vastuuta eikä ne kyllä sitä pystyisi edes kantamaan on niin matala rima josta loikataan helposti kapakkaan kavereiden luokse ja asiat jää tekemättä,näin se vaan menee.Kiitos

      • tuiougö

        Et nyt taida tietää, mitä läheisriippuvuudella tarkoitetaan. Jos haluat tutustua oikeasti aiheeseen niin kirjoita googleen läheisriippuvuuus.


    • ...

      Aika paskassa porukassa oot hengaillu. Onks ne kaikki jotain spugeja?
      Ei tuommosen lössin perään kannata haikailla.

    • jepjep

      alkoholiton kirjoitti hyvin, sillä sitähän nää on!

    • Minä.

      Lopetin jo vuosia sitten alkoholin käytön ja samalla vaihtui ystäväpiiri. Nyt minulla on uudet ystävät ja en ole haikaillut päivääkään entisiä kavereitani. Ihmisillä jotka käyttävät alkoholia on merkillinen asenne,he ihmettelevät miksi en käytä alkoholia,mutta eivät kanna huolta kavereistaan jotka käyttävät liikaa alkoholia. Jokaisella alkoholia käyttävällä pitäisi päässä raksuttaa,miksi joudun käyttämään alkoholia,miksi en pysty rentoutumaan ja pitämään hauskaa ilman alkoholia? Jotain vikaa on silloin mielenterveydessä,jos täytyy käyttää alkoholia edellä mainitsemissa tilanteissa/ hyvänolon hankkimiseen.

    • olet tähti

      Eikun:
      Hylkiöitä tulee niistä, joita ei kiinnosta muuta tehdä kuin juoda. Yletöntä juomista saa kyseenalaistaa ja arvostella.

      Löydät kyllä kavereita, juomattomia ja sellaisia, joiden kanssa ei tarvitse juoda samaan tahtiin. Liity kaikenlaisiin harrastuspiireihin, kyllä niistä lopulta löytyy, älä luovuta etsinnöissä!

    • Kyllähän se silloin joskus 18-20 vuotiaana oli melko yleistä että aina kun tapasi ystäviä niin alkoholia oli tarjolla, joskus otin, joskus en. Eivätkä ystäväni siitä mitään numeroa tehneet. Alkoholi alkoi väistymään sitten muiden asioiden tieltä kun ikää tuli enemmän, iltaa pystyi yhdessä viettämään ilmankin ihan hyvin.

      Itse en ole mikään absolutisti, mutta todella harvoin tulee kuitenkin juotua. Minulle ei ole mikään ongelma mennä kesällä terassille juomaan tuoppi tai vaikka kaksikin jos muu seurue niin tekee. Mutta ihan hyvin voin mennä läheiseen kahvilaa tai vaikka Hesburgeriin kylmää limsaa juomaan muiden seurassa, minulle tärkeintä on se seura, ei niinkään se mitä sitä yhdessä tehdään. Toki jossain se raja minullakin kulkee, mitään perskännejä en ala seuranvuoksi ottamaan, mutta sillalta on tullut alas hypättyä muiden perässä. :D

    • Nyyh..

      Kyllä ikää löytyy jo 30v:) Ei entiset ystäväni enää mitään teinikännejä väännä, mutta on "viinin maistelu" bileitä eli porukka lopulta aika kännissä. Kesäisin pitäisi sitten aina tavata jossain terassilla huurteisen parissa. Jos on juhannuksia tms juhlapyhiä, niin aina kokonnutaan viinakassit notkuen. Joskus mentiin jonkun mökille ihan vaan grillailemaan, niin siellä piti sitten janojuomaksi kaikkien pelkkää alkoholia lipittää. Eli melkeen kaikkiin tapaamisiin liittyy aina alkoholi, eikä se jää vaan siihen yhteen tai kahteen tuoppiin. Ei entiset ystäväni mitään deekuja/alkoholisteja olleet. Ehkäpä he ovat huomanneet, että jos ilmoittaa pitävänsä illanistujaiset jossa on alkoholia, niin porukkaa kummasti lappaa enemmän paikalle = enemmän suosiota ja tutustuu uusiin ihmisiin. Töissäkin on ihmisiä, jotka olisivat halunneet tutustua minuun paremmin, mutta kun en ottanut "tuutko terassille" kutsuja vastaan, olen ainoa työporukastani joka on hylätty porukasta. Eli ainoa jota ei työpäivän päätteeksi kutsuta minnekkään. Muut ovat ystävystyneet siellä viinan merkeissä.

    • Itse nuorena myös menin mukaan ja läträsin alkoholin kanssa, jotta en erottuisi joukosta. Mutta kun ei vain maistunut, aloin pikku hiljaa jättää seurustelujuomisen.

      Kun vanhempana näin, miten 3 läheistä pilasi elämänsä viinalla (firmat meni, avioliitto ja terveys) niin en edes aikuisena juurikaan maista alkoholia.

      Jos sinua yhtään lohduttaa, vanhemmiten absolutismia hyväksytään paremmin.

      Poikani ei myöskään ollut viinaan menevä, mutta ratkaisi sen niin, että oli autolla, jolloin ei voinut ottaa. Vanhempana ei enää käyttänyt autoa tekosyynä, vaan sanoi suoraan, että ei tee mieli.

      Kaverisi on vielä kypsymättömiä. Hanki joku uusi harrastus, solmit uusia ystäväyyssuhteita sitä kautta.

    • Anonyymi

      Sulla se o helppoa jos sut kutsutaan johonkin. Koko kaveri porukka ottamassa ja minä vaan yksin kotona

      • Anonyymi

        Sellaisesta kaveriporukasta voi ja pitää irrottautua. Hanki uusi kaveriporukka! Tai ainakin yksi kaveri ensi alkuun.
        Mitkä ovat sinun kiinnostuksen aiheesi, mistä pidät ja mitä tykkäät tehdä. Hankkiudu sitten samanhenkisten ihmisten pariin ja uskaltaudu tutustumaan. Kotoa ei kukaan tule hakemaan, siellä saat homehtua maailman tappiin.
        Kaikki maailman ihmiset eivät ryyppää ja juhli, on paljon muunkinlaisa ihmisiä ja esim fb-ryhmistä löytyy joka lähtöön. Senkin kautta voi tutustua ja laajentaa verkostoaan.
        Kaikki on itsestä kiinni. On uskaltauduttava ulos ja oltava edes hieman vastaanottavainen ja sen verran avoin että joku uskaltaa ottaa kontaktia sinuun ja että itse uskaltaa sen tehdä. En ole koskaan kuullut että ketään olisi syöty kun on jossain vaikka harrastuspiirissä tehnyt tuttavuutta toiseen!


    • Anonyymi

      Jos juot olet hylkiö.

    • Anonyymi

      Se on tosiaan aika jännä juttu että yleensä juomattomuuttaan täytyisi selitellä, juomista ei niinkään.

      Jos tai kun irtaantuu kaveriporukasta kun ei enää huvita juoda niin usein toiset ajattelevat että raitistunut ehkä jollain tavalla ylpistyy ja muka katsoisi " pahasti " näitä edelleen juovia.
      Toki sellaisiakin raitistuneita on joista tulee kovin ylpeitä.

      Kun taas katsoo asiaa juovan ihmisen kannalta niin hän saattaa ajatella raitistuneesta kaverista ehkä hieman kateutta sisältäviä ajatuksia, että kun tuokin pystyi lopettamaan. Tällä edelleen juovalla kun yleensä on itsesyytöksiä, etenkin silloin jos juominen on ongelma.

      Voin rehellisesti sanoa toipuneena alkoholistina että tunsin aikoinaan joskus kateutta sellaisia ihmisiä kohtaan jotka osasivat ottaa kohtuudella tai eivät ottaneet ollenkaan. Enhän voinut sitä ääneen sanoa silloin kun itse ryvin syvällä pohjalla. Ryyppyporukka ei olisi ymmärtänyt ollenkaan.

      Totta sekin kun lopettaa juomisen niin aika yksin jää, kaverit eivät lähde minnekään mukaan jos pitää yrittää olla kuivin suin.
      Mä onneksi olen sosiaalinen ihminen ja pystyn mennä yksikseni moniin paikkoihin, siellähän sitten tapaa uusia ihmisiä ja olen saanut uusia kavereitakin.

      Ne ihmiset jotka eivät käytä alkoholia mitenkään suuria määriä tai ongelmallisesti ymmärtävät aivan hyvin jos joku ei käytä lainkaan.
      Itse yleensä sanon että en ota sen takia koska se on ollut aikoinaan paha ongelma ja se on riittänyt hyvin selitykseksi.

      Sen olen elämäni varrella oppinut että sen takia ei kannata juoda että kelpaisi porukkaan, ajatella että tulisi paremmin hyväksytyksi.

    • Anonyymi

      Olet aivan väärässä. Lotrasin nuoruuteni alkoholilla, ei löytynyt naista, eikä todellisia ystäviäkään. Onneksi ystävät löytyi myöhemmin muualta. Nykyään kolmekymppisenä tuntuu että jos lotraa alkoholilla on hylkiö. Se on juuri päinvastoin kuin sanoit.

    • Anonyymi

      Niinhän se menee että jos ei juo niin alkoholia käyttävien mielestä on hylkiö, ja sitten jos juo niin on hylkiö raittiiden mielestä.

      Kuten monissa muissakin jutuissa niin kyllähän ihmiset viihtyvät porukoissa joissa on oman itsen kaltaisia ihmisiä, että löytyy yhteistä puhumista ja tekemistä.

    • Anonyymi

      Jouduin töissä A-hoitoon joka kestää vuoden. Nyt 3kk melkein raittiina, oon tietyissä tilanteissa ottanu saunakaljan kun en haluu kertoo. Lämmin kesä, kaverit aina terassilla kutsuja tulee välillä mutta en vastaa mitään. Osa kavereista perustanu perheen, niitä näkee harvemmin mutta sillonki terdelle/mökille. Hyvä puoli ettei enää krapuloita, ne oli karmeita kun join liikaa ja uni tulee jos onnistuu olemaan miettimättä näitä öisin. Aamulla töihin, töistä kotiin, nettiä, youtubea, nukkumaan. vloppusin välillä vanhempien luo, muuten yksin. tuleva kesäloma ei kiinnosta, mitä mä teen?! 36v ei uusia kavereita niin vaan saa. En voi alkaa uudestaan juomaan, muuten tod näk. ongelmat töissä toistuu. Ei puolisoa, liika masis ees yrittää. Kynnys oottaa yhteyttä juoppokavereihin ja olla vesilinjalla kasvaa joka päivä. yhdelle kaverille voisin muuten kertoa syyn vesilinjaan, mutta sitten tietää kaikki. Loppuelämä yksin? Nyyh todellakin :'(

    • Anonyymi

      " Sitten kaikki tietää.."

      Mikä siinä pelottaa, jos kertookin kavereille totuuden ?
      Kertoo suoraan, mikä tilanne töissä tuli juomisen takia.

      Kenties jotkut kaverit ymmärtävät asian aivan hyvin, ja saattaisivat ehkä kanssasi tehdä jotain, tai lähteä jonnekin, selvin päin.

      Jos joku kaveri ei asiaa tajua, niin sellainen ei ole hyvä kaveri.

      Tsemppiä sulle, ja koita jaksaa, vaikkei pelkästään töiden takia, vaan myös itsesi vuoksi.

    • Anonyymi

      kyl mä nyt jaksan koska pakko. jos ei ois ees duunia niin mitä mä sitten teen?! kumpa elämä ei ois pakollista :'(

      • Anonyymi

        Elämä on tavallaan pakollista, ei kai tänne turhaan synnytä.

        Ja kun nyt vain jaksat, niin ajan myötä varmasti fiilikset helpottavat, ja osaat nauttia elämästä ja olemisesta.
        Ilman viinaakin pystyy elämään, ja joskus se on ihan hauskaakin.

        Älä pidä jaksamista pakkona, pidä sitä mahdollisuutena.
        Mahdollisuutena löytää jotain uutta elämään.
        Kaikki on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on tavallaan pakollista, ei kai tänne turhaan synnytä.

        Ja kun nyt vain jaksat, niin ajan myötä varmasti fiilikset helpottavat, ja osaat nauttia elämästä ja olemisesta.
        Ilman viinaakin pystyy elämään, ja joskus se on ihan hauskaakin.

        Älä pidä jaksamista pakkona, pidä sitä mahdollisuutena.
        Mahdollisuutena löytää jotain uutta elämään.
        Kaikki on mahdollista.

        Elämällä on merkitys


    • Anonyymi

      Mikä vuosi olet syntynyt ja mikä kk luonne?

    • Anonyymi

      Ole onnellinen, että pääsit eroon mokomasta ryyppyremmistä. Tuo on pitkässä juoksussa vain ja ainoastaan hyvä asia.

      Hyvää joulun odotusta sinulle <3

    • Anonyymi

      Avioliitostakin pääsee kun ei käy vieraissa

    • Anonyymi

      Itse menetin kuolemalle ystäviä, vanhempana ihmisenä..Olet nuori ja tehnyt oikeat päätöksesi,jonka hinta kuitenkin on yksinäisyys.Valitettava!Jokaiselle on helppo sanoa menen aktiviteeti,asukastalot,ymm. Luulin on helppoa,löytää joku jolle,ulkoilu merkitsisi jotain ja sielultaan saman kaltaisuutta.Oli harhaluulo.Oli vihastunnut myös lehdistön lööpit eläkeläis naiset juo!Juovat, Kuolet ystäväni kun eivät juoneet eivät tupakoineet.Olivat aktivisia ulkoilijoita ,huonoista jaloista tai muutoin kivuista,säryistä,Mutta eivät valitaneet niistä!Menin sitten lopulta joku aktiviteetti,kuin kerho toiminta. Avain sana sellä :olisi kiva joskus tavata juodaa viiniä ja jutellaan tai menään paarin kaljalle! Mutta kun en juo.Tuo viini ja kalja, tupakointi kuitenkin tulee kaikialla esille: Yksin auvista miehistä/ naisista jotka eläkellä syystä tai toisesta tai iän takia eläkellä.Se juominen ja krapula aamut peitetään säryillä ja kivuilla,Kun niiden takia unta ei tullut.Kerhotoiminassa olet ulkopuolinen ulkoistettu,Koska ei viinan tuomaa historiaa ja en juo edes viiniä .He Sanovat esim. meidät on valittu se toinenkin ryhmä. Sinne pääsee vain vetäjän valitsemat ihmiset.Sinulla ei asiaa, oot uusi. Ja mitän näkyvytä oikeasti ei ole,mitä helkutia se ja se ryhmä on?Sala seurojako pitää kerhotiminnan vetäjätkin? Onko kaikki tarkoitettu vain nille yksinäisille,joilla juomistausta ja yhä juovat? Raivo raitis ei kuulu joukoon! Terv. vaan itä-hesan lähiöstä.Alkoholi erotaa todella ihmisä kaikessa ikään katsomatta !Jos et juo ,se on koettu 100% .Sinut syrjäytetään kaikessa .

    • Anonyymi

      Pääkaupunki setu vanhempi väki kokontu bubit kaljalle ja notkuu bubejen ovilla rökillä. Jos et ole tupakoiva etkä kaljaa juoja,olet yksin. Nuorison läytää tai aikuisetkin nuoret: Asukastalot, Erinlaisita kerhotiminosta ja aktiviteista. Löydät ystävän PUNANEN RISTI. DIAKONILAITOS, HELSINKI MISSION. Klikaat sivuja ja lähdet heidän ilmotamin kohtaamispaikohin. Kenenkään ei tarvitse olla yksin,he julistavat kuten julistaa D-aema Kallio. D-asema -Kontula. Katso heidän F.B. sivut on laajat ja toiminta näkyvää. Kontula D-aseman F. B. näkyvät sivut minimaaliset ja kuin sala seuran olisi?Vaikka kuluvat samaan diakonilaitokseen kaikki kolme outo. No joka tapauksesta sieltä löysin aidon ystävän,jonka kanssa päivittäin nuorina aikuisina ja työtöttöminä tehdän vaikka mitä yhdessä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4066
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2169
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1664
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1360
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe