Sarkooma

Hei! onko täällä muita sarkoomapotilaita? Itselläni rankat hoidot takana ja nyt jännitellen odottelen tietoa, ovatko hoidot tepsineet vai eivät. Onko muilla kokemusta kirkassolusarkoomasta?

67

31043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi lillan :)
      Minulla on kirkassolusarkooma:) Siis clear cell sarcoma.
      Todettu 2008 ja 2011 uusi. :)
      Hoitoina olen saanut sädehoidon leikkaukset. En muita:D
      Laitatko sposti osoitteen niin voin kertoa enemmän :D

    • siellä täällä

      Heips!
      Täällä ilmoittautuu myös sarkoomapotilas. Missä teidän kasvaimet ovat olleet? Kertoisitteko lisää kirkassolusarkoomasta. Minulla itselläni on erittäin harvinainen epidermaalinen stromaalinen sarkooma, alunperin kohdusta lähtöisin. Nyt levinneenä sinne tänne..

      • No heissan!
        En itse asiassa osaa kertoa kirkassolusarkoomasta juuri mitään. Itse kyselen mieluummin lääkäriltäni, kuin etsin netistä tietoa. Syöpähoidot kun kehittyvät niin huimaa vauhtia koko ajan, että vuoden vanha tieto netissä voi olla jo tosi vanhaa. Minulla kasvain, tai kolme pientä, olivat polven yläpuolella reisilihakseen ja reiden ojentajajänteeseen kiinnittyneinä. Leikkauksen jälkeen piti opetella uudestaan kävelemään, mut kyllähän tuo nyt jo sujuu. Takana säde- ja sytostaattihoidot. Tällä hetkellä odotan tietoa siitä, onko tauti levinnyt vai ei.


    • Pikkuh.

      Hei!

      Itse en osaa sen kummemmin kirkassolusarkoomasta kertoa :) Itselläni se oli kyynärvarressa josta operoitiin ja tehostettiin sädehoidolla. Ja nyt kun metari löytyi olkavarresta niin annettiin etukäteen sädehoitoa.
      Jos tämä yleensä leviää niin se leviää maksaan ja keuhkoihin..
      Mutta onneksi ne ovat olleet puhtaat...

    • kyhmyreisi

      Hei!
      Minulle ilmestyi yhtäkkiä vasempaan reiteen "kyhmy/kuoppa". Ollut nyt pari viikkoa. Se näkyykin ihan selkeästi ja tuntuu. Ei semmoista tarkkarajaista pattia,mutta kun kokeilee niin tuntuu kyhmy,kuoppa,kyhmy. Hankala selittää... :D Ei ainakaan pitäis selluliittiä olla ;) Ei ole kipeä, ainoastaan reiteni tuntuu menevän "maitohapoille" järkyttävän helposti nykyään.
      Kannattaakohan näyttää lääkärille?

      • Tottakai sun kannattaa näyttää sitä lekurille! Luultavasti se on joku aivan vaaraton rasvapatti tai vastaava, mut eipähän tarvitse sit enää miettiä ja murehtia. Reippaasti vaan :)


      • Anonyymi

        Kannattaa.
        Nìn alkoi minunkin pehmytkudossarkooma.
        Radikaali leikkaus ja nyt vuosikymmenten jälkeen taitaa uusia. Odottelen vastausta.


    • kyhmyreisi

      Nyt on huomiselle lääkäriaika... Nyt on pari päivää ollut reisikyhmyn lisäksi aivan järkyttävät "luusäryt" etenkin "kyhmyjalassa", mutta myös toisessa, sekä lonkissa ja selässä. Oon kävelly,kun joku mummo kumarassa :D Kyhmynpuoleinen polvi myös mustelmilla, vaikken ole sitä tietääksini mihinkään telonut.

      • Hei!

        Olet varmastikäynyt jo tohtorilla mutta muista vaatia tutkimuksia..itselläni meni vuosi väärällä diagnoosilla kun ei tutkittu.....


    • pattijalka

      No joo kävin.. Oli lääkäri ihmeissään ja sanoi ettei muhkura ole anatomisesti mitenkään mahdollinen... Lihakset kun menevät kaikki pitkittäin ja tuo kuoppa on poikittain. Otatti jonku lihasentsyymikokeen ja tulehdusarvot ja sanoi et jos ne on ok nii sit neurologille(?!) En kyl ihan tajua miks neurolle...

      • Ohhoh! Olipa todella ovela veto tohtorilta laittaa patteineen neurolle...
        No mutta kait ne lääkärit tietää....
        Sarkoomaahan on syytä epäillä jos patti on yli 5cm.....


      • hoidoissa
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

        Ohhoh! Olipa todella ovela veto tohtorilta laittaa patteineen neurolle...
        No mutta kait ne lääkärit tietää....
        Sarkoomaahan on syytä epäillä jos patti on yli 5cm.....

        Lääkärihän otatti tiettyjä kokeita. Aivan loogisesti seuraava osoite on neurologi.


    • pattijalka

      No niinpä, ei kai se auta ku luottaa niiden ammattitaitoon :D Miten sulla se siten loppujen lopuksi diagnosoitiin? Oliko sulla ihan selkeä patti? Ku tuo mun näyttää lähinnä siltä ku reisilihas ois syöpyny pois viiden sentin alueelta :D Hankala selittää,mut oudolta se näyttää/tuntuu...

    • pattijalka

      Soittelin labraan tuloksista ja se CK-arvo oli ihan normaali eli 79. Eli siis lihaksissa ei vikaa vai?

      • Pikkuh.

        Hei!

        Minulle ilmaantui ihan selvä kyhmy/patti raajaan... ja sitä diagnosoitiin miten sattuu ja sitten kun olin vuoden odotellut niin menin yksityiselle röntgeniin niin lähti homma toimiin ja nopeaan... nyt olen hyvässä hoidossa ja hyvissä käsissä


    • tattis

      millaiset ennusteet on yleensä sarkooman etäpesäkkeissä keuhkoissa? aiemmin sarkooma leikattu ja sytot ja säteet saatu. Etäpesäkkeet hyppäsivät kehiin sit myöhemmin. muutama niitä on, isoin 5-6mm.

      • sarkoomagirley

        Hei!

        itselläni ei ole ollut metareita keuhkoissa että olen huono sanomaan mutta minun lääkärini sanoi että mitä ihmettä sinä tilastoilla ja ennusteilla teet ? Koska jokainen meistä on elimistöltään erinlainen niin ei kannata tukeutua tilastoon vaan hoitaa itsensä parhaalla mahsollisella tavalla ja uskoa että paranee.
        Olen kuullut että monilta on leikattu metareita keuhkoista moneenkin kertaan ja vieläkin ovat maapallolla :D


      • siellä täällä

        Heips!

        Mulla on sarkooma ja leikattu 5 kertaa sieltä ja täältä. Viimeisin leikkaus oli viime keväänä - keuhkoista. Mulla oli muistaakseni yksi pieni pompula oikean keuhkon alaosassa. Hoitona oli oikean keuhkon alalohkon poisto tähystysleikkauksella.

        Nyt taas yskä vaivaa ja pelkään että taas löytyy jotakin keuhkoista ;(

        Mutta sisulla mennään ja taistellaan vastaan. Sarkooma on kyllä pirullinen kaveri kun se ilmaantuu yhtäkkiä sinne tänne.


      • Onko toivoa
        siellä täällä kirjoitti:

        Heips!

        Mulla on sarkooma ja leikattu 5 kertaa sieltä ja täältä. Viimeisin leikkaus oli viime keväänä - keuhkoista. Mulla oli muistaakseni yksi pieni pompula oikean keuhkon alaosassa. Hoitona oli oikean keuhkon alalohkon poisto tähystysleikkauksella.

        Nyt taas yskä vaivaa ja pelkään että taas löytyy jotakin keuhkoista ;(

        Mutta sisulla mennään ja taistellaan vastaan. Sarkooma on kyllä pirullinen kaveri kun se ilmaantuu yhtäkkiä sinne tänne.

        Minulls leikattiin Sarkooma 5-v sitten nyt kävin kuvissa oli taas ilmaantunut viimeksi meni munuainen nyt se taitaa olla suolistossa tai ylä vatsassa..kamala odottaa tietoa mitä voi tehdä...ahdistaa..


      • Tessaloniki
        siellä täällä kirjoitti:

        Heips!

        Mulla on sarkooma ja leikattu 5 kertaa sieltä ja täältä. Viimeisin leikkaus oli viime keväänä - keuhkoista. Mulla oli muistaakseni yksi pieni pompula oikean keuhkon alaosassa. Hoitona oli oikean keuhkon alalohkon poisto tähystysleikkauksella.

        Nyt taas yskä vaivaa ja pelkään että taas löytyy jotakin keuhkoista ;(

        Mutta sisulla mennään ja taistellaan vastaan. Sarkooma on kyllä pirullinen kaveri kun se ilmaantuu yhtäkkiä sinne tänne.

        Sarkoomaan sairastunut kaipaisi kohtalotovereista seuraa kirjoitelkaa [email protected]


      • :)
        Tessaloniki kirjoitti:

        Sarkoomaan sairastunut kaipaisi kohtalotovereista seuraa kirjoitelkaa [email protected]

        Sairastatko mitä sarkoomaa?


      • Tessaloniki
        :) kirjoitti:

        Sairastatko mitä sarkoomaa?

        liposarkooma


    • tattis

      no en ymmärrä kun olen lukenut juurikin että etäpesäkkeitä myös leikattaisiin mutta siihen ei ole lähdetty?! mitään oireita pesäkkeet ei ole tehneet missään vaiheessa, ainakaan vielä. Nyt sit ekana kokeilaan ifosfamidi sytoa. Vuosi sitten oli IA hoito. Millaiset vasteet yleensä on edes näihin pesäkkeisiin sarkoomien kohdalla? pirullinen tauti, vuoden se pysyi poissa ja PAM elämä uusiksi. raskasta :( jotenkin vain helpompi näin vieraille kirjoittaa.. vaikkakin täällä :/

      • sarkoomagirley

        Hei !
        Kaikki potilaat sarkoomineen on varmaan aikalailla erinlaisia tapauksia niin varmasti on hoidotkin. joku on sanonut että keuhkometareita hoidetaan pelkästään sädetyksellä, toinen on saanut kaikki herkut mitä vain voi antaa ja toiset vain leikataan...
        Vasteista en osaa sanoa mitn :)


    • Hejssan kaikki kohtalotoverit!

      Ikävää, että näinkin monella sama tauti löytyy, mut ainakin tiedetään ettei olla yksin!
      Syöpäyhdistyksestä kun ei löydy meille edes tukihenkilöä, mut onpahan joku foorumi, missä vaihtaa ajatuksia! Toivotan kaikille oikein hyvää alkanutta viikkoa :) Kuten tätini sanoisi: häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!

    • kummitäti...

      kuinka monelle teistä on tehty amputaatio? Mun pienelle soskon tytölle tehtiin lun kasvain oli lonkassa. Koko jalka lonkasta asti poustettiin. Nyt on etäpesäkkeet toisess lonkassa ja keuhkoissa. :(

      • kummitäti...

        anteeks noi kirjoitusvirheet, kirjotin puhelimen pienillä näppäimillä :D


      • pikkuhööö

        Iltaa!!

        Onpa ikävä kuulla todella ikävä kuulla.
        Ainakin itselle kun sarkooma todettiin niin kirurgi sanoi heti että se on yksi vaihtoehto, että raaja joudutaan amputoimaan. Nyt on kaksi kertaa leikattu ja tietenkin toivon, että saan raajani pitää.
        Netissä on omat sivut amputaatiopotiaille - tutustuppa niihin voi olla että saat sieltä vertaistukea koska sitä tarvii niin omaiset kuin läheiset.
        Pienelle tytölle terveisiä ja halit. Muistakaa, että ole yksin tämän taudin kanssa.


    • pattijalka

      Tänään taas lääkärille näytt'ään tuota reittä. Polvi ollu ihan pirun kippee ja jalka tuntuu kävellessä muutenkin oudolle. Mitenhän on, näkyykö esim. ultrassa heti jos on jotain poikkeavaa? Vai röntgenissä? Vähän jännittää...

    • pattijalka

      Lääkärissä käyty! Kovin oli kummastuneen oloinen taas tuo lääkäri. Pisti reiden ja polven natiivikuviin. Tulokset huomenna iltapäivällä. Huolestuttamaan jäi, kun hän sanoi että tulosten jälkeen varataan neurologille seuraava aika ja sitten tod.näk tulee TYKS seuraavaksi...(Kävin siis yksityisellä)
      Huh, pitkä aika odottaa huomiseen... ://
      Jos siis luussa on jotain outoa sehän näkyy noissa kuvissa,mutta jos pehmytkudoksessa niin sitten ei näy? Eikö?

    • isä............

      Teini-ikäiseltä lapseltani löytyi viime vuoden lopulla keuhkon ja selkärangan välistä kasvain. Poistettiin tähystyksellä juuri ennen vuodenvaihdetta. PAD kestikin kauan eikä vieläkään ole nimeä taudilla, kuitenkin matala-asteinen pahanlaatuinen sarkoomatyyppinen (pehmytkudos). Varmuudeksi tehtiin uusi leikkaus, jossa keuhkolohko ja rintaontelon pintaa sekä imusolmukkeita poistettiin. Ne olivat puhtaita. Mistään muualta ei magneetti- ja CT-kuvissa löytynyt mitään. Sytoja tai säteitä ei tule, kontrollit enää edessä.

    • pattijalka

      Röntgen puhdas, eli luihin asti ei ainakaan mitään.. Lääkäri sanoi sen olevan tietenkin hyvä asia,mutta reisi tutkittava ehdottomasti,kun muutos silminnähden näkyvissä. Huomiseksi varattiin sitten neurologille aika.. Katotaas taas sen jälkeen.
      Voihan se olla, että reidestä vain rasvakudos tuosta kohtaa ohentunut tai jotain muuta harmitonta.

      • miettiihän

        jatkoa....
        Tosin ihmetyttää miksei reittä katsottu ultraäänellä, miksi neurologille? Eikös ultrauksessa näkyis helposti, jos kudoksessa jotaiin epäilyttävää?


    • tattis

      Täällä on amputoitu oikea käsi juuri multineen. Ifosfamidi hoidolla ollaan ja katsotaan miten pesäkkeiden käy :/ virushoitoihinkin jo vähän tutustuttu. teillä mitään tietoa niistä sarkoomien tai etäpesäkkeiden hoitoon?

    • Höpsp-

      Isälle..... Hyvä ettei muualta elimistöstä löytynyt mitään !!!! Että CT:t oli puhtaat.
      Pattijalka: Menet vain neurologille ja kysyt että onko mahdollista että olis jotain muuta ja pitäisikö tutkia jotenkin muuten????
      Tattis: Kerrotko ennemmän miten meni? MIten sait itsesi kasaan kun kuulit amputaatiosta? yms.

    • Voimia Tattikselle! Olisi tosi kiva kuulla enemmän kokemuksistasi. Minulla ei tällä hetkellä selkeää taudin uusiutumista, mutta "lisääntynyttä verekkyyttä sädehoidetulla alueella" ja joku outo "rustotuumori", joka ei kuitenkaan "vastannut merkkiaineeseen". Vitsi kun joskus saisi suomeksi näitä diagnooseja...
      Miten se Ifosfamidi annetaan? Sivuvaikutukset? Miten oot henkisesti jaksanut amputaation?

    • Tattis

      voiko keuhkometareista koskaan täysin parantua? ja onko kellään kokemusta sytojen tehosta noihin?

      • siellä täällä

        Hyvä kysymys Tattis. Mulla todettiin keuhkometari vuosi sitten. Hoitona keuhkolohkon poisto ja sytot. Nyt olen "hoitotauolla" - ollut jo reilut puoli vuotta. 3 kk välein kontrollit ja aina kauhulla odotan löytyykö jotain. Nyt pelkään vielä enemmän koska helmikuussa oli mystinen yskä neljä viikkoa.

        Ehkä se on niin että kaikkea ei enää keuhkometariaikana saada kehosta pois mutta kasvaimet voivat olla lepotilassa vuosienkin ajan... Tässä uskossa haluan ainakin itse olla.


      • Tattis
        siellä täällä kirjoitti:

        Hyvä kysymys Tattis. Mulla todettiin keuhkometari vuosi sitten. Hoitona keuhkolohkon poisto ja sytot. Nyt olen "hoitotauolla" - ollut jo reilut puoli vuotta. 3 kk välein kontrollit ja aina kauhulla odotan löytyykö jotain. Nyt pelkään vielä enemmän koska helmikuussa oli mystinen yskä neljä viikkoa.

        Ehkä se on niin että kaikkea ei enää keuhkometariaikana saada kehosta pois mutta kasvaimet voivat olla lepotilassa vuosienkin ajan... Tässä uskossa haluan ainakin itse olla.

        oliko sulla minkä kokoinen etäpesäke keuhkossa? tai useampia? olemme miettineet/kiinostuneet myös virushoidosta jossain vaiheessa jos niitä pääsisi kokeilemaan. Mikä sarkooma sinulla on ja oliko sairautesi minkä ajan poissa kun metarit iskivät? ja kuinka se hoidettiin?mitä tohtorit ovat sanoneet yleensäkkin keuhkometareiden ennusteesta? Eli onko sinulla jotenkin pysähtynyt kasvu tai onko niitä enää lainkaan? anteeksi paljon kysymyksiä.. :)


      • siellä täällä
        Tattis kirjoitti:

        oliko sulla minkä kokoinen etäpesäke keuhkossa? tai useampia? olemme miettineet/kiinostuneet myös virushoidosta jossain vaiheessa jos niitä pääsisi kokeilemaan. Mikä sarkooma sinulla on ja oliko sairautesi minkä ajan poissa kun metarit iskivät? ja kuinka se hoidettiin?mitä tohtorit ovat sanoneet yleensäkkin keuhkometareiden ennusteesta? Eli onko sinulla jotenkin pysähtynyt kasvu tai onko niitä enää lainkaan? anteeksi paljon kysymyksiä.. :)

        Heippa taas!
        Ei kysymykset haittaa, toivottavasti voisin olla avuksi.
        Muistaakseni minulla oli pari pientä nasturaa toisessa keuhkossa. Onneksi samassa keuhkolohkossa jolloin lohkon poisto riitti.. (toivottavasti).
        Minulla on pehmytkudossarkooma, harvinainen sellainen elikäs epidermaalinen stromaalinen sarkooma. Alunperin löydetty sattumalöydöksenä kohdusta. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen olin ns. terve 6 vuotta! Sitten tuli eka metari. Ja sen jälkeen näitä metareita on löydetty vielä 2 kertaa noin puolentoista vuoden välein. Leikkaus on mulla aina ykköshoitona ja leikkauksia on nyt takana 5 :(
        Leikkausten lisäksi aina myös sytot sekä estrogeenin estäjä piikkihoitona (pitkävaikutteinen) sekä nyt myös tablettina (femar). En ole kysellyt ennusteita koska totuushan on se että olen saanut pysyvän elämänkumppanin -halusin tai en. Ajattelen että metareita putkahtelee jatkossakin ja toivottavasti! ne pystytään leikkaamaan. Mutta tuleehan joskus sekin päivä jolloin niille ei enää tehdä mitään.
        Tällä hetkellä minulla on pari uinuvaa metaria sekä yksi aktiivisuutta näyttävä metari vatsan alueella. Lisäksi mystinen yskä ;( Luulen että huhtikuun kontrollissa kuulen taas kenkkuja uutisia.
        Jos haluat jatkaa viestintää syvällisemmin, laitappa meiliosoitteesi.


      • 2 rintasyöpää
        siellä täällä kirjoitti:

        Heippa taas!
        Ei kysymykset haittaa, toivottavasti voisin olla avuksi.
        Muistaakseni minulla oli pari pientä nasturaa toisessa keuhkossa. Onneksi samassa keuhkolohkossa jolloin lohkon poisto riitti.. (toivottavasti).
        Minulla on pehmytkudossarkooma, harvinainen sellainen elikäs epidermaalinen stromaalinen sarkooma. Alunperin löydetty sattumalöydöksenä kohdusta. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen olin ns. terve 6 vuotta! Sitten tuli eka metari. Ja sen jälkeen näitä metareita on löydetty vielä 2 kertaa noin puolentoista vuoden välein. Leikkaus on mulla aina ykköshoitona ja leikkauksia on nyt takana 5 :(
        Leikkausten lisäksi aina myös sytot sekä estrogeenin estäjä piikkihoitona (pitkävaikutteinen) sekä nyt myös tablettina (femar). En ole kysellyt ennusteita koska totuushan on se että olen saanut pysyvän elämänkumppanin -halusin tai en. Ajattelen että metareita putkahtelee jatkossakin ja toivottavasti! ne pystytään leikkaamaan. Mutta tuleehan joskus sekin päivä jolloin niille ei enää tehdä mitään.
        Tällä hetkellä minulla on pari uinuvaa metaria sekä yksi aktiivisuutta näyttävä metari vatsan alueella. Lisäksi mystinen yskä ;( Luulen että huhtikuun kontrollissa kuulen taas kenkkuja uutisia.
        Jos haluat jatkaa viestintää syvällisemmin, laitappa meiliosoitteesi.

        Onko tuo sarkoomakin hormoniperäinen kun saat samaa estolääkitystä kuin rintasyöpätoipilaatkin? Minulla ollut kaksi erityyppistä rintasyöpää ja syön estolääkkeenä aromasinia.


      • siellä täällä
        2 rintasyöpää kirjoitti:

        Onko tuo sarkoomakin hormoniperäinen kun saat samaa estolääkitystä kuin rintasyöpätoipilaatkin? Minulla ollut kaksi erityyppistä rintasyöpää ja syön estolääkkeenä aromasinia.

        Yes. Mulla on hyvin hormoniriippuvainen kasvain sen takia estrogeenin estäjät.


      • Tattis
        siellä täällä kirjoitti:

        Heippa taas!
        Ei kysymykset haittaa, toivottavasti voisin olla avuksi.
        Muistaakseni minulla oli pari pientä nasturaa toisessa keuhkossa. Onneksi samassa keuhkolohkossa jolloin lohkon poisto riitti.. (toivottavasti).
        Minulla on pehmytkudossarkooma, harvinainen sellainen elikäs epidermaalinen stromaalinen sarkooma. Alunperin löydetty sattumalöydöksenä kohdusta. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen olin ns. terve 6 vuotta! Sitten tuli eka metari. Ja sen jälkeen näitä metareita on löydetty vielä 2 kertaa noin puolentoista vuoden välein. Leikkaus on mulla aina ykköshoitona ja leikkauksia on nyt takana 5 :(
        Leikkausten lisäksi aina myös sytot sekä estrogeenin estäjä piikkihoitona (pitkävaikutteinen) sekä nyt myös tablettina (femar). En ole kysellyt ennusteita koska totuushan on se että olen saanut pysyvän elämänkumppanin -halusin tai en. Ajattelen että metareita putkahtelee jatkossakin ja toivottavasti! ne pystytään leikkaamaan. Mutta tuleehan joskus sekin päivä jolloin niille ei enää tehdä mitään.
        Tällä hetkellä minulla on pari uinuvaa metaria sekä yksi aktiivisuutta näyttävä metari vatsan alueella. Lisäksi mystinen yskä ;( Luulen että huhtikuun kontrollissa kuulen taas kenkkuja uutisia.
        Jos haluat jatkaa viestintää syvällisemmin, laitappa meiliosoitteesi.

        olisko sulla sellaista osoitetta laittaa mistä ei tunnista ? en viiti omaani antaa kun siitä huomaa :D


      • siellä täällä
        Tattis kirjoitti:

        olisko sulla sellaista osoitetta laittaa mistä ei tunnista ? en viiti omaani antaa kun siitä huomaa :D

        ööö...ei. ainakaan vielä. en ole kirjautunut näille sivuille, on vaan tavallisia meiliosoitteita. kehittelen jotain..


      • tattis
        siellä täällä kirjoitti:

        ööö...ei. ainakaan vielä. en ole kirjautunut näille sivuille, on vaan tavallisia meiliosoitteita. kehittelen jotain..

        Kehitteleppäs niin voitais vaikka meilia vaihtaa :)


    • Kirahvi007

      Voiko ihmisellä olla useampi syöpä samaan aikaan? Käyn sarkooman takia kontrollissa kolmen kuukauden välein, mut eilen löysin rinnasta kyhmyn, jota nyt aletaan työterveyshuollossa tutkia...

    • Tattis

      Lilian66 liekkö yv ni tullut? laitoin joku viikko sitten?

      • Moi! Ja kiitos oli tullut. Vastasin pitkästi, mut nyt en saa sitä lähtemään?


      • tattis
        lillan66 kirjoitti:

        Moi! Ja kiitos oli tullut. Vastasin pitkästi, mut nyt en saa sitä lähtemään?

        no voi kurja.. käyn kattoo onko se tullut.


    • Near

      Sarkoomani takia vasen jalkani ja oikea käteni ovat vakavasti vaurioituneet. myös keuhkoni ovat kärsineet lievää vahinkoa olen saanut kaikki kuviteltavissa olevat hoidot ja ohjeeni on että etsikää hyvä kirurgi mahdollisimman nopeasti! (Ei ongologi vaan kirurgi!)

    • Kuvittelin jo nähneeni pahimman mitä maailmalla olisi tarjota kunnes painajaiset alkoivat postraumaattisenstressireaktion takia. (Mennin interferonista psykoossiin ja mielisairaalasta päästyäni herään lähes joka yö kammottavimpiin mahdollisiin kuviteltavissa oleviin painajaisiin! Ironista on että näin samanlaisia unia myös syöpähoitojen ajan, ja pidin niitä silloin onnellisina unina!

    • juzaaaa

      Kokemuksieni takia olen päättänyt omistaa lyhyen jäljelläolevan elinaikani sarkoomien etsimiseen ja tuhoamiseen siis ellei kenelläkään ole jotain sitä vastaan?

      • Eric Foreman

        Ja haluan korostaa ettei tämä ole vain jokin päähänpisto aloitin tämän jo pari vuotta sitten, mutta nyt minulla on viimmein käytössäni tarvitsemani teknologia!


      • Md:Strange
        Eric Foreman kirjoitti:

        Ja haluan korostaa ettei tämä ole vain jokin päähänpisto aloitin tämän jo pari vuotta sitten, mutta nyt minulla on viimmein käytössäni tarvitsemani teknologia!

        Olen käyttänyt 4 aiempaa viestiäni suosikkinimimerkkejäni viimmeistä kertaa. Uskoakseni ainoa facta jonka te minusta tarvitsette on se että olen suomalainen. Tämän päivän jälkeen en enää koskaan esiinny salanimillä, (ellei ole pakko)!.


    • /-/
    • Patriootti

      Niin ja kun nyt olen kerran tälle palstalle alkunut höpisemään niin vaadin että eräs tuttuni joka oli vasenkätinen ja väärin perustein vankilassa ja hän myös menetti vasemman kätensä hoitovirheeseen vaadin että hänet vapautetaan ja hänen rikottu kätensä korvataan parhaimmilla mahdollisilla kuviteltavissaolevilla kyborgineettisillä komponenteilla. Miksikö vaadin tälläistä. No sanotaan vaikka näin että se tyyppi oli aina hirvittävän kiltti kaikille, ja mä tartten ryyppykaverin! tiedänkyllä ettei minulla ole valtaa päättää rikollisten armahduksista mutta sillä miehellä oli hyvä sydän

    • aino64

      mulla on jokapäivä polttavia kipuja koko kropassa. Nyt imestyi sitten patti s¨¨ariluun seutuviin. Oliskohan tämä sarkoomaa? Minkalaisia ovat sarkoomakivut?, mulla pahin aika on öisin.

    • Apua-teinille

      Mulla on ollut nyt yli kolme viikkoa pahan flunssan oireet, ja samoihin aikoihin ilmestyi kipeä patti alaselkään. Lääkärillä on käyty useasti ja verikokeita on otettu paljon mutta sairaus ja patti ovat yhä mysteeri. Selän kipu on erittäin kovaa ja istuessa pahinta. Kipu säteilee koko selkärankaan. Kuulostavatko nämä sarkoomalta? Nyt saaduissa kokeissa ei näy mitään, jos seuraavien verikokeiden avulla ei löydy mitään, on lähete sisätautilääkärille sairaalaan. Jännitys alkaa olemaan aika kova..

    • CARIBEan79

      Mulla löydettiin iso patti pitkittäisen reisilihaksen päältä ja juuri menossa lääkäriin. Patti on parin kananmunan kokoinen mutta se ei ole ollut kipeä niin en ole aijemmin huomannut. Kamalan kovaa väsymystä ollut kuukausia ja kroonista kipua muutoinkin. jännitän onko tämä sarkoomaa. Isäni kuoli syöpään.

      • Bjunki

        Mikä se oli?


    • Anonyymi

      Onko kenellekään alkanut sarkooma luupatilla ? Itselleni on ilmaantunut toiseen olkapäähän, solisluun kärkeen patti, joka tuntuisi kasvavan luusta. On n. 2-3 cm mittainen ja selvästi koholla.
      Kävin lääkärissä ja sain lähetteen röntgeniin, joten odotan nyt kuvaukseen pääsyä. Välillä esim patin puoleisella kyljellä nukkuessa tuntuu kipua olkapäässä. Samoin jotkin liikkeet sattuvat.

      • Anonyymi

        Varmaan leikattu jo, jos se oli syöpää. Mikä se oli? Oliko se tiukasti paikallaan vai voiko sitä liikutella? Kiinnostaisi kun ystävällä on samanmoinen heiluva kovahko patti.


      • Anonyymi

        Mulla on ollut samanlainen ja kipeä, netistä löytyi mikä se oli ja sen nimi, minun ainakaan ei ollut vaarallinen, se meni pois niin etten huomannutkaan.
        Mikä sinun pattisi oli ?


    • Anonyymi

      Minulta leikattiin dermatofibrosarkooma 5.5v sitte. Onneksi ei ole tarvittu muutahoitoa vielä. Mahasta poistettiin kananmunan kokone patti. Hidas kasvune on. Itelläki 15v varmaa kasvanut enneko näky ihon pinnalla.

    • Anonyymi

      Alaselässä on isohko patti; vaikuttaa koko pakaraan toisella puolella aiheuttaen lantiokipua ja hermokipua. Miten tämä kuuluisi tutkia ?

    • Anonyymi

      Kirjoittelen pehmytkudos sarkoomasta. 5kk sitten ilmoitettiin että minulla on sellainen. Oli niinkuin olisi heitetty kylmä märkä rätti päin naamaa. Sytostaatteja ei pysty aina antamaan koska maksa-arvot ovat niin korkealla. Leikkaamaan ei pystytä ennenkuin se kasvain vähän pienenee. Kyllä elämä kulkee kuin jossain sumussa. Tulevaisuudesta en tiedä mitään. Jos näin jatkuu niin ei ole paljon vaihtoehtoja. En ole uskovainen mutta joku on määärännyt että nyt on minun vuoroni lähteä. Sana syöpä on 24/7 mielessä paitsi silloin kun yrittää nukkua. Ei tästä selviä ainakaan henkisesti. Eikä myöskään syövästä. Omaiset ovat huolissaan,kaikkein eniten vaimo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe