Subaru OB:n vikavalo pakkasella ja luistoeston sammuminen.

Subarutex

Mulla 2011 subaru outback. Olen ollut tyytyväinen, mutta nyt pakkasella syttyi mittaristoon moottorin, luistoneston ja (P):n keltaiset valot. Samalla lähti luistonesto ja cruise. Onko kellään ollut samanlaista vikaa? Kannattaako vaihtaa merkkiä?

20

15087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle kustaa

      Valistuneita veikkauksia
      Joku hetkellinen häiriö..."jarruvalopoltin rikki. umpiossa kosteutta . jarrupolkimen tai kytkinpokimen autocruisetunnistimen kontakihäiriö kosteudesta / kylmästä.
      Laitapa sisätilan lämmitin kuskin jalkatillan tunniksi pariksi.

    • Forester 4veto

      Eipä ole vika varsinaisesti. lisäilma venttiiliin kertyy kosteutta ja vika ei vaikuta ajoon kuinkaan. Itse korjasin vian jättämällä auton tyhjäkäynnille 40min ja sisälle puhallusta vain vähän että kone kuumenee normi kesälämpöihin ja sulattaa kuivaa paikat . helppoa ja yksinkertaista . Vika myös poistuu itsekseen kun kelit lämpenee ja tulee pidempää ajoa eli kuumenee paikatta mutta kova avuhti pitää onehuoneen kylmänå ja putket ei kuumene ja aukee eli tyhjäkäynti korjaa asian. cruise ei toimi ja cruisen valo vilkkuu harvakseltaan moottori vaika valon loistessa . Nou Panik ei vika vaan poistuva ongelma itsekseeen.

    • OB diisseli

      Olet jo saanutkin ihan asiallisia neuvoja. Ei kannata huolestua.

      Täällä samanlainen auto, ja heti uutena viime talven pakkasilla oven lukko ja vaihteen näyttönumero lakkasivatt toimimasta. Nuo viat poistuivat itsestään, kun sää lämpeni.

      Ihan vastaavasti edellisen talven pakkasilla Honda CRV:n moottorin vikavalo alkoi palaa, mutta lyhyt aika lämpimässä tallissa sen sammutti.

      Jos vain mahdollista, kannattaa kovalla pakkasella välttää ainakin lyhyitä ajoja.

      • weekutonen

        Minulla saman tyyppinen homma ja se oli egr jossa oli vika.Siitä tulee jatkumo moottorinhäiriövalo>luistonesto pois ja cruise pois.


      • 2urabus
        weekutonen kirjoitti:

        Minulla saman tyyppinen homma ja se oli egr jossa oli vika.Siitä tulee jatkumo moottorinhäiriövalo>luistonesto pois ja cruise pois.

        Täälä kans OB diiselin vm. _10 , mootorin, luistoneston ja (P) vikavalot syytyi kun auto seisoi tunnin reilun ajon jälkeen. huollossa tänään sanottiin että erg- venttiili jumittunut ja täytyy vaihtaa. hinta yli 300egee kahden tunnin työt , melkein 600egee että melko kallista lystiä? voikohan venttiilin puhdistaa ja saada kuntoon? voi näitä nykyajan diiseleitä!!!


      • Yx vaan
        2urabus kirjoitti:

        Täälä kans OB diiselin vm. _10 , mootorin, luistoneston ja (P) vikavalot syytyi kun auto seisoi tunnin reilun ajon jälkeen. huollossa tänään sanottiin että erg- venttiili jumittunut ja täytyy vaihtaa. hinta yli 300egee kahden tunnin työt , melkein 600egee että melko kallista lystiä? voikohan venttiilin puhdistaa ja saada kuntoon? voi näitä nykyajan diiseleitä!!!

        Älä usko sitä merkkihuoltoa. Ne vetää sinua höplästä. Kyseinen häiriö poistuu itsestään muutaman käynnistykerran jälkeen. esim. seuraavana päivänä sitä ei ole enää. Olen nähnyt tuon omassa Forressani neljänä talvena. Syy voi olla juuri tuo lisäilmaventtiiliin kertyvä kosteus. Kierrä se merkkihuollto kaukaa, niillä on rahapula konsernissa ja tekeevät ihmisille kiusaa öljyn ylitäyttöjä myöten. Itsekin laittaisin öljyä koneen täytteen, jos sen hinta on 30 euroa litra. Kyllähän se kannattaa. 5W40 C3 öljy maksaa 4 litraa 26,90.


    • Subarutex

      Vaihdettiinko se egr-venttiili huollossa vai nollattiinko vain virheilmoitus? Tuleeko tätä jatkumoa sitten aina käytävä huollossa nollaamassa? Liittyykö se aina kovaan pakkaseen, pätkäajoon vai onko tämä jatkumo toistuvaa, jolloin auto menee vaihtoon. Luulin subarua laatuautoksi mutta kuitenkin tuli jo eka vika 10tkm: n kohdalla. Tähän ei pysty edes volsvagen...

      • OB2010

        Melkein kaikki uudet autot ovat käyneet takuuajalla vähintään kerran korjaamossa. Sitähän varten takuu onkin, jotta pystyisi korjaamaan auton virheet ilman kustannuksia...
        Itse ainakin olen ostamassa uutta Subaru Outbackia 2.5l bensa ja manuaalivaihteistolla, koska Subben diisseli ei ole kovinkaan hyvä/nopa lämpenemään talven pakkasilla. Onko kenelläkään kokemusta 2.5l bensakoneesta ja 6 lovisesta manuaaliaskista?


      • weekutonen

        Egr-venttiili vaihdettiin takuuseen.Egrin vika voi poistua itsestäänkin.Se tutkii venttilin asentoa ja vertaa sitä siihen missä venttiilin pitäisi olla .Likaantuminen ja kuluminen voi aiheuttaa ko.hälytyksen.Minulla vika poistui jo ennen egrin vaihtoa eikä vaadi vikamuistin kuittuuta.


    • Subarutex

      Pidin yön tallissa ja valot sammui ja auto toimi pakkasessa ainakin 500km yhteen pötköön..

      • mökkimies

        Eiköhän vikavalot taas kohta syty uudestaan. Itselläni samoja ongelmia Foresterin dieselin (-10) kanssa. Vika paikallistettu hiukkassuodattimen tienoille ja maanantaina lupasivat tehdä huollossa asialle jotain.


      • Tietäätää
        mökkimies kirjoitti:

        Eiköhän vikavalot taas kohta syty uudestaan. Itselläni samoja ongelmia Foresterin dieselin (-10) kanssa. Vika paikallistettu hiukkassuodattimen tienoille ja maanantaina lupasivat tehdä huollossa asialle jotain.

        Joopajoo . Et ole eka. Gaaddamm niitä subaruitA pitää polkea ja nokkaan tuulensuojaa että kone saavuttaa kunnollisen käyntilämmön. Muuten ne nokeaa loukut tukkoon!


      • mökkimies
        Tietäätää kirjoitti:

        Joopajoo . Et ole eka. Gaaddamm niitä subaruitA pitää polkea ja nokkaan tuulensuojaa että kone saavuttaa kunnollisen käyntilämmön. Muuten ne nokeaa loukut tukkoon!

        Tuskinpa siellä meikäläisen ajotyylillä mikään on tukossa. Anturi vaihtoon ja matka jatkuu.


      • diesel forre -09
        mökkimies kirjoitti:

        Tuskinpa siellä meikäläisen ajotyylillä mikään on tukossa. Anturi vaihtoon ja matka jatkuu.

        Sama homma lapinreissulla.
        Pakkasta -26 - -38.
        Auto toimi hyvin ja valot sammuivat etelään päästyä.

        Diesel Forre -09


      • Yx_vaan
        diesel forre -09 kirjoitti:

        Sama homma lapinreissulla.
        Pakkasta -26 - -38.
        Auto toimi hyvin ja valot sammuivat etelään päästyä.

        Diesel Forre -09

        Sama homma viime talvena. Moottorin ohjauslaitteen päivitys, ei ole näkynyt enää ainakaan -26...-32 pakkasilla. Minulla valot sammuivat parin käynnistyskerran jälkeen = joku hetkellinen vikakoodi? Oli se muistiin kuulemma jäänyt.


    • Ajakaa kuumaksi

      Ääh noita samoja alkusarjan juttuja aja vaan menemään. Keulaa ajoviimalta kiinni ,jäähdytyksen silti toimittava. Kone ei saavuta lämpöjään ja aja kosteutta pois.

    • sisssos sentään kun

      Huollossa sanottiinettä OB diisseli ei tarvii nokkamaskia mutta kyllä taidan laittaa josko lämpiäs paremmin? kenellä kokemusta? Entä coolerin aukko konepellissä?

    • subaru_2010 outback

      Mulla subaru outback 2010 , luistoneston ja (P):n keltaiset valot syttyivät kun jarrutti
      nopeasti , ja jäivät palamaan kun starttasi niin , että painoi hieman jarrua.Vika oli
      palanut jarruvalojen sulake.

      • Anonyymi

        Joo. Minulla 09 diesel ob. Alkoi palaa keltainen jarrujen häiriövalo ja luistoneston pois valo. Viaksi paljastui palanut jarruvalojen sulake. Peräkärryn viallinen pistoke syynä. Ei tartte siis aina alkaa koko autoa purkamaan.


    • osku9

      Mulla foresterissa sama vika käytin merkkiliikkeessä, egr venttiili rikki. hinta 488€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe