Subaru OB:n vikavalo pakkasella ja luistoeston sammuminen.

Subarutex

Mulla 2011 subaru outback. Olen ollut tyytyväinen, mutta nyt pakkasella syttyi mittaristoon moottorin, luistoneston ja (P):n keltaiset valot. Samalla lähti luistonesto ja cruise. Onko kellään ollut samanlaista vikaa? Kannattaako vaihtaa merkkiä?

20

15587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle kustaa

      Valistuneita veikkauksia
      Joku hetkellinen häiriö..."jarruvalopoltin rikki. umpiossa kosteutta . jarrupolkimen tai kytkinpokimen autocruisetunnistimen kontakihäiriö kosteudesta / kylmästä.
      Laitapa sisätilan lämmitin kuskin jalkatillan tunniksi pariksi.

    • Forester 4veto

      Eipä ole vika varsinaisesti. lisäilma venttiiliin kertyy kosteutta ja vika ei vaikuta ajoon kuinkaan. Itse korjasin vian jättämällä auton tyhjäkäynnille 40min ja sisälle puhallusta vain vähän että kone kuumenee normi kesälämpöihin ja sulattaa kuivaa paikat . helppoa ja yksinkertaista . Vika myös poistuu itsekseen kun kelit lämpenee ja tulee pidempää ajoa eli kuumenee paikatta mutta kova avuhti pitää onehuoneen kylmänå ja putket ei kuumene ja aukee eli tyhjäkäynti korjaa asian. cruise ei toimi ja cruisen valo vilkkuu harvakseltaan moottori vaika valon loistessa . Nou Panik ei vika vaan poistuva ongelma itsekseeen.

    • OB diisseli

      Olet jo saanutkin ihan asiallisia neuvoja. Ei kannata huolestua.

      Täällä samanlainen auto, ja heti uutena viime talven pakkasilla oven lukko ja vaihteen näyttönumero lakkasivatt toimimasta. Nuo viat poistuivat itsestään, kun sää lämpeni.

      Ihan vastaavasti edellisen talven pakkasilla Honda CRV:n moottorin vikavalo alkoi palaa, mutta lyhyt aika lämpimässä tallissa sen sammutti.

      Jos vain mahdollista, kannattaa kovalla pakkasella välttää ainakin lyhyitä ajoja.

      • weekutonen

        Minulla saman tyyppinen homma ja se oli egr jossa oli vika.Siitä tulee jatkumo moottorinhäiriövalo>luistonesto pois ja cruise pois.


      • 2urabus
        weekutonen kirjoitti:

        Minulla saman tyyppinen homma ja se oli egr jossa oli vika.Siitä tulee jatkumo moottorinhäiriövalo>luistonesto pois ja cruise pois.

        Täälä kans OB diiselin vm. _10 , mootorin, luistoneston ja (P) vikavalot syytyi kun auto seisoi tunnin reilun ajon jälkeen. huollossa tänään sanottiin että erg- venttiili jumittunut ja täytyy vaihtaa. hinta yli 300egee kahden tunnin työt , melkein 600egee että melko kallista lystiä? voikohan venttiilin puhdistaa ja saada kuntoon? voi näitä nykyajan diiseleitä!!!


      • Yx vaan
        2urabus kirjoitti:

        Täälä kans OB diiselin vm. _10 , mootorin, luistoneston ja (P) vikavalot syytyi kun auto seisoi tunnin reilun ajon jälkeen. huollossa tänään sanottiin että erg- venttiili jumittunut ja täytyy vaihtaa. hinta yli 300egee kahden tunnin työt , melkein 600egee että melko kallista lystiä? voikohan venttiilin puhdistaa ja saada kuntoon? voi näitä nykyajan diiseleitä!!!

        Älä usko sitä merkkihuoltoa. Ne vetää sinua höplästä. Kyseinen häiriö poistuu itsestään muutaman käynnistykerran jälkeen. esim. seuraavana päivänä sitä ei ole enää. Olen nähnyt tuon omassa Forressani neljänä talvena. Syy voi olla juuri tuo lisäilmaventtiiliin kertyvä kosteus. Kierrä se merkkihuollto kaukaa, niillä on rahapula konsernissa ja tekeevät ihmisille kiusaa öljyn ylitäyttöjä myöten. Itsekin laittaisin öljyä koneen täytteen, jos sen hinta on 30 euroa litra. Kyllähän se kannattaa. 5W40 C3 öljy maksaa 4 litraa 26,90.


    • Subarutex

      Vaihdettiinko se egr-venttiili huollossa vai nollattiinko vain virheilmoitus? Tuleeko tätä jatkumoa sitten aina käytävä huollossa nollaamassa? Liittyykö se aina kovaan pakkaseen, pätkäajoon vai onko tämä jatkumo toistuvaa, jolloin auto menee vaihtoon. Luulin subarua laatuautoksi mutta kuitenkin tuli jo eka vika 10tkm: n kohdalla. Tähän ei pysty edes volsvagen...

      • OB2010

        Melkein kaikki uudet autot ovat käyneet takuuajalla vähintään kerran korjaamossa. Sitähän varten takuu onkin, jotta pystyisi korjaamaan auton virheet ilman kustannuksia...
        Itse ainakin olen ostamassa uutta Subaru Outbackia 2.5l bensa ja manuaalivaihteistolla, koska Subben diisseli ei ole kovinkaan hyvä/nopa lämpenemään talven pakkasilla. Onko kenelläkään kokemusta 2.5l bensakoneesta ja 6 lovisesta manuaaliaskista?


      • weekutonen

        Egr-venttiili vaihdettiin takuuseen.Egrin vika voi poistua itsestäänkin.Se tutkii venttilin asentoa ja vertaa sitä siihen missä venttiilin pitäisi olla .Likaantuminen ja kuluminen voi aiheuttaa ko.hälytyksen.Minulla vika poistui jo ennen egrin vaihtoa eikä vaadi vikamuistin kuittuuta.


    • Subarutex

      Pidin yön tallissa ja valot sammui ja auto toimi pakkasessa ainakin 500km yhteen pötköön..

      • mökkimies

        Eiköhän vikavalot taas kohta syty uudestaan. Itselläni samoja ongelmia Foresterin dieselin (-10) kanssa. Vika paikallistettu hiukkassuodattimen tienoille ja maanantaina lupasivat tehdä huollossa asialle jotain.


      • Tietäätää
        mökkimies kirjoitti:

        Eiköhän vikavalot taas kohta syty uudestaan. Itselläni samoja ongelmia Foresterin dieselin (-10) kanssa. Vika paikallistettu hiukkassuodattimen tienoille ja maanantaina lupasivat tehdä huollossa asialle jotain.

        Joopajoo . Et ole eka. Gaaddamm niitä subaruitA pitää polkea ja nokkaan tuulensuojaa että kone saavuttaa kunnollisen käyntilämmön. Muuten ne nokeaa loukut tukkoon!


      • mökkimies
        Tietäätää kirjoitti:

        Joopajoo . Et ole eka. Gaaddamm niitä subaruitA pitää polkea ja nokkaan tuulensuojaa että kone saavuttaa kunnollisen käyntilämmön. Muuten ne nokeaa loukut tukkoon!

        Tuskinpa siellä meikäläisen ajotyylillä mikään on tukossa. Anturi vaihtoon ja matka jatkuu.


      • diesel forre -09
        mökkimies kirjoitti:

        Tuskinpa siellä meikäläisen ajotyylillä mikään on tukossa. Anturi vaihtoon ja matka jatkuu.

        Sama homma lapinreissulla.
        Pakkasta -26 - -38.
        Auto toimi hyvin ja valot sammuivat etelään päästyä.

        Diesel Forre -09


      • Yx_vaan
        diesel forre -09 kirjoitti:

        Sama homma lapinreissulla.
        Pakkasta -26 - -38.
        Auto toimi hyvin ja valot sammuivat etelään päästyä.

        Diesel Forre -09

        Sama homma viime talvena. Moottorin ohjauslaitteen päivitys, ei ole näkynyt enää ainakaan -26...-32 pakkasilla. Minulla valot sammuivat parin käynnistyskerran jälkeen = joku hetkellinen vikakoodi? Oli se muistiin kuulemma jäänyt.


    • Ajakaa kuumaksi

      Ääh noita samoja alkusarjan juttuja aja vaan menemään. Keulaa ajoviimalta kiinni ,jäähdytyksen silti toimittava. Kone ei saavuta lämpöjään ja aja kosteutta pois.

    • sisssos sentään kun

      Huollossa sanottiinettä OB diisseli ei tarvii nokkamaskia mutta kyllä taidan laittaa josko lämpiäs paremmin? kenellä kokemusta? Entä coolerin aukko konepellissä?

    • subaru_2010 outback

      Mulla subaru outback 2010 , luistoneston ja (P):n keltaiset valot syttyivät kun jarrutti
      nopeasti , ja jäivät palamaan kun starttasi niin , että painoi hieman jarrua.Vika oli
      palanut jarruvalojen sulake.

      • Anonyymi

        Joo. Minulla 09 diesel ob. Alkoi palaa keltainen jarrujen häiriövalo ja luistoneston pois valo. Viaksi paljastui palanut jarruvalojen sulake. Peräkärryn viallinen pistoke syynä. Ei tartte siis aina alkaa koko autoa purkamaan.


    • osku9

      Mulla foresterissa sama vika käytin merkkiliikkeessä, egr venttiili rikki. hinta 488€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      87
      4957
    2. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      174
      4336
    3. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      164
      4248
    4. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      89
      3445
    5. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

      Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      16
      3184
    6. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

      kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      14
      2910
    7. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

      Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      31
      2897
    8. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

      Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      2
      2776
    9. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

      ✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      54
      2648
    10. Nuoret pois politiikasta!

      Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!
      Maailman menoa
      29
      1834
    Aihe