Subaru OB:n vikavalo pakkasella ja luistoeston sammuminen.

Subarutex

Mulla 2011 subaru outback. Olen ollut tyytyväinen, mutta nyt pakkasella syttyi mittaristoon moottorin, luistoneston ja (P):n keltaiset valot. Samalla lähti luistonesto ja cruise. Onko kellään ollut samanlaista vikaa? Kannattaako vaihtaa merkkiä?

20

14063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle kustaa

      Valistuneita veikkauksia
      Joku hetkellinen häiriö..."jarruvalopoltin rikki. umpiossa kosteutta . jarrupolkimen tai kytkinpokimen autocruisetunnistimen kontakihäiriö kosteudesta / kylmästä.
      Laitapa sisätilan lämmitin kuskin jalkatillan tunniksi pariksi.

    • Forester 4veto

      Eipä ole vika varsinaisesti. lisäilma venttiiliin kertyy kosteutta ja vika ei vaikuta ajoon kuinkaan. Itse korjasin vian jättämällä auton tyhjäkäynnille 40min ja sisälle puhallusta vain vähän että kone kuumenee normi kesälämpöihin ja sulattaa kuivaa paikat . helppoa ja yksinkertaista . Vika myös poistuu itsekseen kun kelit lämpenee ja tulee pidempää ajoa eli kuumenee paikatta mutta kova avuhti pitää onehuoneen kylmänå ja putket ei kuumene ja aukee eli tyhjäkäynti korjaa asian. cruise ei toimi ja cruisen valo vilkkuu harvakseltaan moottori vaika valon loistessa . Nou Panik ei vika vaan poistuva ongelma itsekseeen.

    • OB diisseli

      Olet jo saanutkin ihan asiallisia neuvoja. Ei kannata huolestua.

      Täällä samanlainen auto, ja heti uutena viime talven pakkasilla oven lukko ja vaihteen näyttönumero lakkasivatt toimimasta. Nuo viat poistuivat itsestään, kun sää lämpeni.

      Ihan vastaavasti edellisen talven pakkasilla Honda CRV:n moottorin vikavalo alkoi palaa, mutta lyhyt aika lämpimässä tallissa sen sammutti.

      Jos vain mahdollista, kannattaa kovalla pakkasella välttää ainakin lyhyitä ajoja.

      • weekutonen

        Minulla saman tyyppinen homma ja se oli egr jossa oli vika.Siitä tulee jatkumo moottorinhäiriövalo>luistonesto pois ja cruise pois.


      • 2urabus
        weekutonen kirjoitti:

        Minulla saman tyyppinen homma ja se oli egr jossa oli vika.Siitä tulee jatkumo moottorinhäiriövalo>luistonesto pois ja cruise pois.

        Täälä kans OB diiselin vm. _10 , mootorin, luistoneston ja (P) vikavalot syytyi kun auto seisoi tunnin reilun ajon jälkeen. huollossa tänään sanottiin että erg- venttiili jumittunut ja täytyy vaihtaa. hinta yli 300egee kahden tunnin työt , melkein 600egee että melko kallista lystiä? voikohan venttiilin puhdistaa ja saada kuntoon? voi näitä nykyajan diiseleitä!!!


      • Yx vaan
        2urabus kirjoitti:

        Täälä kans OB diiselin vm. _10 , mootorin, luistoneston ja (P) vikavalot syytyi kun auto seisoi tunnin reilun ajon jälkeen. huollossa tänään sanottiin että erg- venttiili jumittunut ja täytyy vaihtaa. hinta yli 300egee kahden tunnin työt , melkein 600egee että melko kallista lystiä? voikohan venttiilin puhdistaa ja saada kuntoon? voi näitä nykyajan diiseleitä!!!

        Älä usko sitä merkkihuoltoa. Ne vetää sinua höplästä. Kyseinen häiriö poistuu itsestään muutaman käynnistykerran jälkeen. esim. seuraavana päivänä sitä ei ole enää. Olen nähnyt tuon omassa Forressani neljänä talvena. Syy voi olla juuri tuo lisäilmaventtiiliin kertyvä kosteus. Kierrä se merkkihuollto kaukaa, niillä on rahapula konsernissa ja tekeevät ihmisille kiusaa öljyn ylitäyttöjä myöten. Itsekin laittaisin öljyä koneen täytteen, jos sen hinta on 30 euroa litra. Kyllähän se kannattaa. 5W40 C3 öljy maksaa 4 litraa 26,90.


    • Subarutex

      Vaihdettiinko se egr-venttiili huollossa vai nollattiinko vain virheilmoitus? Tuleeko tätä jatkumoa sitten aina käytävä huollossa nollaamassa? Liittyykö se aina kovaan pakkaseen, pätkäajoon vai onko tämä jatkumo toistuvaa, jolloin auto menee vaihtoon. Luulin subarua laatuautoksi mutta kuitenkin tuli jo eka vika 10tkm: n kohdalla. Tähän ei pysty edes volsvagen...

      • OB2010

        Melkein kaikki uudet autot ovat käyneet takuuajalla vähintään kerran korjaamossa. Sitähän varten takuu onkin, jotta pystyisi korjaamaan auton virheet ilman kustannuksia...
        Itse ainakin olen ostamassa uutta Subaru Outbackia 2.5l bensa ja manuaalivaihteistolla, koska Subben diisseli ei ole kovinkaan hyvä/nopa lämpenemään talven pakkasilla. Onko kenelläkään kokemusta 2.5l bensakoneesta ja 6 lovisesta manuaaliaskista?


      • weekutonen

        Egr-venttiili vaihdettiin takuuseen.Egrin vika voi poistua itsestäänkin.Se tutkii venttilin asentoa ja vertaa sitä siihen missä venttiilin pitäisi olla .Likaantuminen ja kuluminen voi aiheuttaa ko.hälytyksen.Minulla vika poistui jo ennen egrin vaihtoa eikä vaadi vikamuistin kuittuuta.


    • Subarutex

      Pidin yön tallissa ja valot sammui ja auto toimi pakkasessa ainakin 500km yhteen pötköön..

      • mökkimies

        Eiköhän vikavalot taas kohta syty uudestaan. Itselläni samoja ongelmia Foresterin dieselin (-10) kanssa. Vika paikallistettu hiukkassuodattimen tienoille ja maanantaina lupasivat tehdä huollossa asialle jotain.


      • Tietäätää
        mökkimies kirjoitti:

        Eiköhän vikavalot taas kohta syty uudestaan. Itselläni samoja ongelmia Foresterin dieselin (-10) kanssa. Vika paikallistettu hiukkassuodattimen tienoille ja maanantaina lupasivat tehdä huollossa asialle jotain.

        Joopajoo . Et ole eka. Gaaddamm niitä subaruitA pitää polkea ja nokkaan tuulensuojaa että kone saavuttaa kunnollisen käyntilämmön. Muuten ne nokeaa loukut tukkoon!


      • mökkimies
        Tietäätää kirjoitti:

        Joopajoo . Et ole eka. Gaaddamm niitä subaruitA pitää polkea ja nokkaan tuulensuojaa että kone saavuttaa kunnollisen käyntilämmön. Muuten ne nokeaa loukut tukkoon!

        Tuskinpa siellä meikäläisen ajotyylillä mikään on tukossa. Anturi vaihtoon ja matka jatkuu.


      • diesel forre -09
        mökkimies kirjoitti:

        Tuskinpa siellä meikäläisen ajotyylillä mikään on tukossa. Anturi vaihtoon ja matka jatkuu.

        Sama homma lapinreissulla.
        Pakkasta -26 - -38.
        Auto toimi hyvin ja valot sammuivat etelään päästyä.

        Diesel Forre -09


      • Yx_vaan
        diesel forre -09 kirjoitti:

        Sama homma lapinreissulla.
        Pakkasta -26 - -38.
        Auto toimi hyvin ja valot sammuivat etelään päästyä.

        Diesel Forre -09

        Sama homma viime talvena. Moottorin ohjauslaitteen päivitys, ei ole näkynyt enää ainakaan -26...-32 pakkasilla. Minulla valot sammuivat parin käynnistyskerran jälkeen = joku hetkellinen vikakoodi? Oli se muistiin kuulemma jäänyt.


    • Ajakaa kuumaksi

      Ääh noita samoja alkusarjan juttuja aja vaan menemään. Keulaa ajoviimalta kiinni ,jäähdytyksen silti toimittava. Kone ei saavuta lämpöjään ja aja kosteutta pois.

    • sisssos sentään kun

      Huollossa sanottiinettä OB diisseli ei tarvii nokkamaskia mutta kyllä taidan laittaa josko lämpiäs paremmin? kenellä kokemusta? Entä coolerin aukko konepellissä?

    • subaru_2010 outback

      Mulla subaru outback 2010 , luistoneston ja (P):n keltaiset valot syttyivät kun jarrutti
      nopeasti , ja jäivät palamaan kun starttasi niin , että painoi hieman jarrua.Vika oli
      palanut jarruvalojen sulake.

      • Anonyymi

        Joo. Minulla 09 diesel ob. Alkoi palaa keltainen jarrujen häiriövalo ja luistoneston pois valo. Viaksi paljastui palanut jarruvalojen sulake. Peräkärryn viallinen pistoke syynä. Ei tartte siis aina alkaa koko autoa purkamaan.


    • osku9

      Mulla foresterissa sama vika käytin merkkiliikkeessä, egr venttiili rikki. hinta 488€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      39
      4627
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      47
      3270
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3236
    4. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      491
      2856
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      211
      2084
    6. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      151
      1957
    7. Romillt veressä

      Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      47
      1696
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1577
    9. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1311
    10. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1262
    Aihe