Hankala alku

-PA-

Olen tammikuussa 2012 aloittanut yksityisyrittäjä, tarjoan koulutetun hierojan palveluita. Niin kuin moni arvaa, en saa starttirahaa. Vastaanottoni on ollut nyt yli kuukauden pystyssä ja asiakasvirta on ollut hyvin vähäistä lehtimainoksista ja fleyreistä huolimatta. Kuukausi tuloni jäädä reippaasti alle 500euron eli olen todella persauki. Minulla ei siis ole mitään muita tuloja.

Kelan sivuilla yritin laskurilla katsoa paljon voisin saada yleistä asumistukea, EN YHTÄÄN. Syynä on kai se, että avopuolisoni tienaa bruttona noin 1800€/kk.

En siis kuvitellut että tässä heti olisi varaa merenrantatonttiin ja mersuun. Millä ihmeellä mä elän! Ensi kuusta lähtien pitäisi alkaa maksaa YEL:iä (kun en tiennyt ettei sitä olisi ollut pakko heti hommata), mutta ei mulla rahaa semmoseen ole.. hyvä ku pystyn liiketilavuokran(150€), kämpän vuokran(250€) ja verot maksamaan(63€ joka toinen kk). Laskuja en ole pystynyt maksamaan ollenkaan...

Harmittaa olla nuori tyhmä aloitteleva yrittäjä kun ei tiedä mistään mitään.

Nyt kaipaan kipeästi hyviä/asiallisia neuvoja.
Apua, mikä avuksi? :(

40

2368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • y.rittäjä

      Tarjoa yrityksille hieronpalveluita, menet sinne hieromaan, laita alueellinen google adwords mainonta jollakin 4-5km säteellä toimipaikastasi hyvillä avainsanoilla, hieroja,hyvä hieroja, hieroja tapiola, heirontaa tapiola, tapiolassa hierontaa, halpa hieroja, katso ensin millä hakusanoilla kilpailijat touhuavat, aloita vaikka jollakin 1-2€ päiväbudjetilla, jos et itse osaa luoda adwords mainontaa joku nörttikaverisi tekee sen kyllä.
      Painata lappuja ja jaa niitä postiluukuista sisään jollakin tutustumistarjouksella lähialueellesi. Mene aamulla bussipysäkeille juna-asemille jakamaan tietoa itsestäsi.
      Soittele ilmaisjakelu lehtiin, ne tekevät mielellään juttuja aloittelevistta yrittäjistä - saat alueellesi hyvää mainosta. Kysele tutuilta joskos tarvitsevat firmassaan palveluitasi.
      Tarjoa palveluitasi isommille hyvinvointilaitoksille-fysikaaliset..
      Varaudu siihen,että vuosi pari menee asiakaskunnan kasaan saamiseen. Jos saat kulut ekana vuonna maksettua, hyvä on.
      Muuta erilleen paperilla avopuolisistasi, niin saat asumistukea.
      Jos homma tökkii raskaasti - lopeta heti.
      Tsemppiä

    • kllklö

      tällästä se yrittäminen on

    • 14+3

      Toimiala perustuu hyvin pitkälle "puskaradiomainontaan". Ei juuri auta, vaikka miten paljon uhraat rahaa mainontaan, asiakkaat odottavat muiden myönteisiä kokemuksia. Vakioasiakkuussuhteita muodostuu hitaasti ja pitkän ajan kuluessa vähitellen, mikäli teet hommasi riitävän hyvin!
      Kuuntele asiakkaan toiveita. Asiakaspalvelu on aivan ehdottoman tärkeää tässäkin palveluammatissa.
      Tuon Yel-vakuutuksen voit ehkä muuttaa pienemmälle tulotasolle, mikäli et saa nykyisiä vakuutusmaksuja maksettua. Kannattaa neuvotella vakuutusyhtiösi kanssa. Yel-vakuutusta ei tarvitse maksaa ollenkaan, mikäli vuositulosi jäävät alle 7105 euron.
      Yel on toisaalta tärkeässä roolissa yrittäjällä. Tulevan eläkkeen suuruus määräytyy vahvistetun Yel-tulon mukaan maksetuista vakuutusmaksuista.
      Jos sairastut ja joudut pitämään sairaslomaa (lääkärintodistus) pidempään, kela maksaa sairaspäivärahaa vahvistetun Yel-tulon mukaan. Kelan verkkosivuilla on tästä aiheesta lisätietoa.

    • niin se vaan

      Olen itse nyt siirtymässä kortistosta yrittäjäksi ja oletan ettei mitään tuloja ole ainakaan hetialkuunsa, joten siinä pitää ottaa lusikka kauniseen käteen, ja etsiä tilapäishommia jostakin. Starttiraha (jos se myönnetään) niin rajoittaa työssäkäyntiä, mutta ei kokonaan estä, niinkuin käytännössä on työttömyyskorvauksen kanssa. Sen olen jo huomannut, että jos jotain sivubusinestä meinaa, niin sen valmisteluun pitää varata aikaa, eikä mikä tahansa luonnistu, kun pitäisi olla vielä laadultaan sellaista, että voi tehdä luppoaikana joustavasti ilman että asiakkaat siitä kärsii. Velkaa en haluaisi ottaa, kun tuskin se rahavirta hetikohta alkaa juoksemaan, niin sitten on lirissä niiden maksuerien kanssa. Menoja olen yrittänyt karsia ensimmäisenä, sitä ihmeesti löytää halvempia vaihtoehtoja kun on pakko, mutta onhan tässä jo harjoiteltukin.

    • .

      Mikä tuo 63€ vero on? Yritä perua tuo yel vakuutus!

    • draivia

      Hanki ne ensimmäiset asiakkaat vaikka hieromalla puoleen hintaan ja jos sillä ei yhtään ovelle ilmaannu niin puolita niin kauan että on jono.

    • ...

      Jos liikevaihtosi jää kuukaudessa vain muutamaan tonniin niin voinet hyvin osoittaa ettet ole YEL-vakuutusvelvollinen, eli ota yhteys vakuutusyhtiöön ja irtisano vakuutus. Vaikka siitä joudut varmasti hetken maksamaan niin tee muutos nyt heti, sen voi aina aloittaa uudelleen ja aloittavan yrittäjän allennuskuukaudet voit käyttää myöhemmin. Muista ettei YEL-vakuutusyhtiö ole viranomainen joten heidän varoittelut ja myyntipuheet voit unohtaa, Eläketurvakeskus on tässä maassa ainoa viranomainen joka voi sinut pakottaa ottamaan vakuutuksen.

      Muuta ennakkoveroa vastaamaan liikevaihtoasi jotta et joudu maksamaan ainakaan ylimääräistä muutenkin tiukassa tilanteessa, sitä voi muttaa myöhemmin uudelleen jos tilanne paranee.

      Ja se neuvo toiselta keskustelijalta, eli tee vaikka ilmaiseksi niin saat uusia asiakkaita.

    • niin se vaan

      En kyllä yhtään arvaa, niin että miksi et saa starttirahaa?

      • YrittäjäKK

        Ei meilläkään päin saa starttirahaa ainakaan parturi-kampaajat ja hierojat.
        Eli ei se starttiraha ole mikään itsestäänselvyys.


      • pa-ka
        YrittäjäKK kirjoitti:

        Ei meilläkään päin saa starttirahaa ainakaan parturi-kampaajat ja hierojat.
        Eli ei se starttiraha ole mikään itsestäänselvyys.

        Starttirahaa ei myönnetä, jos on asianomaisia ammatinharjoittajia liikaa siis on ylitarjontaa...


    • sdfghjklöölkj

      Alku on aina vaikeaa. Asiakashankinta vie oman aikansa vaikka mitenkä mainostaisit. Mainonnan suhteenkin kannattaa pistää jäitä hattuun. Kaikenlaiset nettinäkyvyyden myyjät hyökkää heti kimppuun kuin hyeenalauma kun olet rekisteröitynyt kaupparekisteriin. Usein käykin niin että uusi yrittäjä hakkaa rahaa sellaiseen mainontaan joka käytännössä tuo koskaan rahoja takaisin. Luota mainonnassa enemmän omaan jalkatyöhön kuin lipeväkielisten myyntimiesten vakuutteluun näkyvyydestä. Ovipumppusi ei huuda hoosiannaa vaikka kuinka lehdissä mainostaisit. Kohdista mainontasi vaikkapa kuntosaleille. Käy saleilla tapaamassa potentiaalisia asiakkaita. kerro itsestäsi. Jaa vaikka mainoksia postilaatikoihin tai muuta vastaavaa. Luo kontakteja. kun saat asiakkaita sisalle niin puskaradio hoitaa loput.

      Mieti onko sinun toimitilat oikeassa paikassa. Jonkin kuntokeskuksen tai muun vastaavan yhteydessä vuokrat on suuremman mutta potentiaalinen asiakasvirta on myös suurempi.

      Hiljaiseloa saattaa kestää pari vuottakin ja sinun on elettävä se aika jotenkin. Ota osa-aika töitä jostakin jolla pystyt elämään.

      Itse perustin tilitoimiston kuusi vuotta sitten. Ensimmäiseksi minulle tuli kolme pientä vasta aloittanutta toiminimeä. Elannon hankin ajamalla taksia viikonloppuisin ja välillä arkenakin. Pikku hiljaa asiakkaita alkoi tulla lisää, joista aika suuri osa oli taksiautoilijoita joille olin päässyt itseäni mainostamaan samalla kun kävin hankkimassa elantoa. Kun tein työn hyvin, asiakkaat suosittelivat ja sain taas lisää asiakkaita. Positiivinen kierre oli valmis. Mainontaan en pistänyt rahaa käytännössä lainkaan jos mainonnaksi ei lasketa nettisivuja ja ne on mahdollista saada todella edullisesti esimerkiksi oppilastyönä jos itse ei osaa tehdä.

      Nyt asiakaskanta on jo niin suuri että olen palkkaamassa työntekijää, mutta se että aloin täysin elää omilla hommilla vei aikaa noin neljä vuotta, mutta mainontaan en rahoja hakannut. Edelleenkin ajan välillä taksia puhtaasti harrastuspohjalta mutta sillä työllä mahdollistin se että pystyin aloittamaan yritystoiminnan tyhjästä.

    • lopeta jo

      Yrittäminen ei kannata Suomessa

    • Älä nyt kuitenkaan laita itseäsi alehintaan työnorjaksi, hajotat suotta itsesi.
      Paikkakunnan käypä hinta on helppo selvittää, sitä voit tutustumisalennuksen verran alentaa. muista että mikään ei ole sen vaikeampaa kuin nostaa hintaa.
      Hyvin tehty asiakaspalvelu tuo ajanpäälle asiakkaita. yrittäminen on raaka laji.
      Mainonta ei todellakaan ole automaatti joka tuo töitä, myyntimiehiä kyllä riittää.
      tsemppiä paljon.

    • kmd

      pienyrittäjällä on se kuuluisa 5 vuoden aikajana...eli jos viidessä vuodessa et pääse "omillesi",niin kannattaa harkita jatkoa tarkasti.

    • Moi, sä oot menny lankaan pahan kerran kuten moni muukin. Yrittäjiksi houkutellaan vaikka millä konstilla, korulauseilla ja muulla roskan puhumisella. Mutta julkisuudessa ei haluta eikä uskalleta kertoa millaista yrittäjien ensimmäiset 3-5 vuotta todellisuudessa on. Annoit siitä pienen kuvauksen, todellisuudessa et ole nähnyt vielä mitään, siis miten suomalainen yhteiskunta kohtelee alkavia ja yrittäjiä yleensä. Tästä hommasta annetaan yleensä aivan väärä kuva ja jos jotain artikkeleita hommasta on, niin ne vain niistä hannu hanhista. Todellista elämää ei uskalleta julkaista, tästä maasta loppuisivat yrittäjät. En tässä sinua arvostele, harmittaa puolestasi, että olet siinä samassa liemessä, johon yleensä kaikki joutuvat, paisi ne muutamat hannu hanhet.

      Ehkä kannattaisi oikeesti meittiä, jos pistät pillit pusiin, se tulee halvemmaksi kun joutua ulosottokierteeseen, johon tuo lienee johtavan.
      Alkavalla yrittäjällä kun pitäisi olla vähintään kolmen vuoden palkka ja kulurahat säästössä jo alkutilanteessa, muuten tulee katastrofi. Se on sata varma juttu.

      Sulla on varmaan vielä luottotiedot yms kunnossa, joten vedä korkki veneestä ja katsastele ihan normi palkkatyö. Ei sekään herkkua varmaan oo , mutta sulla on laikisääteiset puolellas, nyt olet lainsuojaton joka kohdassa. Ei sua kukaan auta, se on varmaa, yrittäjä on lypsylehmä alkukilometreistä alkaen, ei tuettava.
      Sen tulet huomaamaan varsin nopeasti. Olen sen nähnyt ja tiedän todellakin mitä yrittäjä saa, ei ainakaan mitään hyvää, päivastoin.
      Jos joskus kauan aika sitten olisin tiennyt mitä yrittäjänä oleminen suomessa on, olisin todellakin jättänyt nämä lypsylehmän hommat jo ennen alkua.
      Nyt vaan katsellaan kun kiristetään, puristetaan ja ahdistetaan. siksi en muuten edes laajenna, vaikka valtakunnassa sitä katsotaan vähemmän suopein silmin.
      Ei kannata, säästän itseäni, jos en lisää henkilökuntaa. Itse yrittäjä ei hyödy laajentamisesta muuta kun lisää työtä palkatta.
      Tässä sulle miettimistä, kuten sanoin, ei tuohon ole mitään selvää konseptia, siis muuta kun että lopeta alkuunsa, elämä on helpompaa, jätä tuska muille. Ota palkkatyö

      Tv
      Yrittäjä PKS alueelta

      • mk

        Se riippuu mitä yrittää mutta ei tämä talvivaaran kaivoksen omistaja niin käyhä mies ole kun osakeannilla muutman satamiljoonaan sai että laitto kaivoksen pystyyy. Pikkuyrrittäjät ovat asia erikseen mutta en ole koskaan nähnyt köyhää yrittäjää mutta se on siitä kiinni mitä yrittää että silleen.


      • sdfghjklöäkjh
        mk kirjoitti:

        Se riippuu mitä yrittää mutta ei tämä talvivaaran kaivoksen omistaja niin käyhä mies ole kun osakeannilla muutman satamiljoonaan sai että laitto kaivoksen pystyyy. Pikkuyrrittäjät ovat asia erikseen mutta en ole koskaan nähnyt köyhää yrittäjää mutta se on siitä kiinni mitä yrittää että silleen.

        >>en ole koskaan nähnyt köyhää yrittäjää mutta se on siitä kiinni mitä yrittää että silleen. >>

        Tästä lauseestasi käy kyllä selväksi että olet palkansaaja. Köyhiä yrittäjiä on Suomessa pilvin pimein, se joukko on vain sellaisia hiljaisia puurtajia jotka ei juuri valita. Yrittävät vain selvitä päivästä toiseen. Optimismi on yrittäjille tyypillinen ominaisuus. Vaikka kuinka huonosti menisi niin aina vaan jaksetaan uskoa parempaan huomiseen.

        Kerron oman tarinani, koska sen päätepiste on hyvinkin ajankohtainen juuri nyt. Olen vuonna 1995 aloittanut palvelualan pienyrittäjänä. Siitä hetkestä alkaen on rahatilanteeni ollut koko ajan kuilun partaalla. Töitä on ollut, mutta siitä saatava hinta liian pieni. Joka vuosi osa laskuista on kiertänyt olosoton kautta, samoin veroja. Jotenkin katastrofista on aina päästy kitkuttelemaan eteenpäin ja heti kun jossain välissä on vähänkin helpottanut, niin jo on taas ollut uusi lama ovella odottamassa.

        Muutama vuosi sitten työmäärä kasvoi sen verran että palkkasin työntekijän ja se oli elämäni suurin virhe. Aikaisemmin olin aina joustanut oman tuloni kohdalla ja vaimon palkkatuloilla välillä maksettiin firman laskuja mutta sitten kun oli palkattu työntekija niin kulupuolella ei enää ollutkaan lainkaan joustoa.

        Myös työssä käytetyt koneet ja laitteet alkoivat hajoamaan käsiin. Niitä kun käytettiin miten sattuu, eihän ne olleet omia vaan firman.

        Koko sinä aikana kun minulla on ollut palkattu työntekijä, on hänen palkkansa ollut suurempi kuin minun firmastani saama tulo. Silti olen jatkuvasti saanut kuulla olevani "rikas yrittäjä kapitalisti". Työntekijäni palkka on kymppitonnin enemmän vuodessa kuin minun oma palkka ja palkalliset kesälomat.

        Työskentelen toimialalla jolla on erittäin suuret vakuutusmaksut. Työntekijäni jatkuvan välinpitämättömyyden ja "firma maksaa" asenteen johdosta vakuutusmaksuni nousivat yhdessä vuodessa useita tuhansia euroja mikä lopulta katkaisi kamelin selän.

        Oma palkkani olisi taas laskenut ja vain siksi että toiset toimii niin kuin ei millään olisi mitään väliä. Nyt olenkin päättänyt lopettaa koko paskan. Työntekijälle ilmoitan irtisanomisesta ensi viikolla ja itse lähden opiskelemaan uutta alaa.

        Yrittäjyyteen en silti ole uskoani täysin menettänyt. Yrittäjyys on elämän tapa, mutta täytyy vain hakeutua sellaiselle alalle missä on mahdollista hinnoitella työnsä siten että sillä voi elää. Työntekijän palkkaamisen suhteen olen jatkossa erittäin varauksellinen, mutta jos tarjolla on vastuuntuntoinen fiksu tyyppi niin saatan senkin vielä tehdä että palkkaan jonkun mutta helvetin tarkkaan katson kenet otan. Jos koeajalla vähänkin näyttää siltä että kyseessä on välinpitämätön ay aktivisti niin lähtee kuin leppäkeihäs. Toista firmaa ei työntekijät enää konkkaan aja.


      • voi jeena,
        mk kirjoitti:

        Se riippuu mitä yrittää mutta ei tämä talvivaaran kaivoksen omistaja niin käyhä mies ole kun osakeannilla muutman satamiljoonaan sai että laitto kaivoksen pystyyy. Pikkuyrrittäjät ovat asia erikseen mutta en ole koskaan nähnyt köyhää yrittäjää mutta se on siitä kiinni mitä yrittää että silleen.

        idiootti!!


    • mk

      Ota alkuun 5-10000€ lainaa yritykselle ja sillä elät siihen saakka kun on riittävästi asiakkaita että silleen.

      • blaaaaa.

        tyhmä Blaaaaaaaaaaaa


    • joo, metsään meni

      Tuota sulla tuntuu olevan avopuoliso, joka varmaan osallistuu asunnon maksuun, ja ruoan ostoon. Et siis ole opiskellut yritystoiminnasta yhtään mitään ennen kuin yrityksen pistit pystyyn ? Ensin opiskellaan, tiedettäisiin sekin että YEL on pakollinen, vero on pakollisia jne. Nyt vain pistät tulot ja menot allekkain ja katsot mitä jää....Ja tietenkin olisi kannattanut etukäteen selvitellä, onko suomessa tarpeeksi jo noita hierojia ? Ala jolle ei saa starttirahaa on riskialtis, eli niille ei ole tarvetta. Olisko ollut kuitenkin parempi, että olisit pelkän toiminimen pistänyt ja hommannut kasaan menevän hoitopöydän ? Eli sinä olisit mennyt sinne missä asiakkaat ovat ?

      • varovainen alku

        töihin Ja heti, vaikka siivoushommia. Pari vuotta teet hierontaa iltaisin, jotta maine kasvaa. sitten mietit kannattaako vai ei kokopäiväisenä


      • Meni meni.

        Kuten tekstisikin osoittaa, opiskelu ei ole ratkaisu . . . . mm. YEL;hän ei ole aloittavalle yrittäjälle pakollinen.


    • yrittäjäkin

      Tervetuloa yrittäjksi. Luulitko että heti yritys alkaa nettoamaan. Siihen menee jonkun aikaa kyllä. Helppoa ei ole kun asiakaskunta täytyy itse haalia. Varmaan alat ymmärtää, miksi työntekijöillekään ei "haluta" maksaa valtavia palkkoja. Kun ei tuotot yksinkertaisesti riitä. Ei aina edes yksinyrittäjällä ole tulot sitä luokkaa että edes minimipalkoille pääsisi.
      Mutta jos olet vaikka nainen voit hakea Finnveralta esimerkiski naislainaa, tai jos mies niin jotain muuta.
      Selvitä voitko hakea jotain muuta tukea. Liity paikkakuntasi yrittäjäyhdistykseen. Sekin kyllä maksaa, mutta saat lainopillisia neuvoja ja vertaistukea, muun muassa. Miksi muuten et saanut starttirahaa?
      Ala tekemään myös koti-yrityskäyntejä. Opettele oheishoitoja hieronnan lisäksi. Kaso tarkasti mihin mediaan laitat ilmoituksiasi. Että se menee perille oikeaan segmettiin eli asiakaskuntaan. Esimerkiksi paikkakunnan lehdet ja niissä jatkuva ilmoitus esim. liikehakemistopalstoilla.

      • Hah, hah :D

        "Mutta jos olet vaikka nainen voit hakea Finnveralta esimerkiski naislainaa, tai jos mies niin jotain muuta."

        Naisia tässä maassa autetaan ja hyysätään, miehet myyköön vaikka persettään,
        jos eivät muuten rahaa saa.


      • hömötiainen25
        Hah, hah :D kirjoitti:

        "Mutta jos olet vaikka nainen voit hakea Finnveralta esimerkiski naislainaa, tai jos mies niin jotain muuta."

        Naisia tässä maassa autetaan ja hyysätään, miehet myyköön vaikka persettään,
        jos eivät muuten rahaa saa.

        vitut naisia hyysätä. Ainakaan eteläpohjanmaalla. Finvera on perseestä. Ei mitään apuja naisyrittäjille


    • Yritkjdks

      Vai ei yrittäminen kannata? Se on niin tapauskohtaista. Itselläni on nyt reilu vuosi takana hommaa ja laskutus keskiarvo liikkuu 6000-7000 euron paikkeilla alvittomana.

      On niin ihanaa kun ei tartte enää stressata!

      • 'äiohyoåäuy

        Ei se aina kannatakkaan eikä laskutuksen määrä kerro juuri mitään kannattavuudesta.

        Olet nyt yrittänyt reilun vuoden, eli ensimmäisen vuoden lopullinen verotuskaan ei ole vielä valmistunut. Odota nyt pari vuotta, palkkaa yksi työntekijä ja kerro sitten vieläkö pyyhkii hyvin.


      • yritkjkd
        'äiohyoåäuy kirjoitti:

        Ei se aina kannatakkaan eikä laskutuksen määrä kerro juuri mitään kannattavuudesta.

        Olet nyt yrittänyt reilun vuoden, eli ensimmäisen vuoden lopullinen verotuskaan ei ole vielä valmistunut. Odota nyt pari vuotta, palkkaa yksi työntekijä ja kerro sitten vieläkö pyyhkii hyvin.

        No omat tulot on 3 kertaistunut ja työmäärä puolittunut. En halua kehua, vaan kannustaa ihmisiä yrittäjyyteen!


    • el reino

      Hei! Vältä sopimuksia : maksat vain hakujen mukaisesta nettinäkyvyydestä...Ei riitä rouvankaan tulot "hakumäärän" maksamiseen. Hyviä neuvoja mainontaasi tuossa edellä. ps Älä päästä sisälle eläkevakuutusmyyjiä : ) ------ neuvokaa kaveria lisää perusjutuissa

    • Fysioyrittäjä

      Olet siis saanut 500€ laskutuksen kuukaudessa, joka tarkoittaa noin 20€ päivässä? Teet siis tunnin päivässä töitä? Nyt mars lähialueen yrityksiin kiertämään, ilmoitusta Offeriumiin tai Grouponille, ensinäynti puoleen hintaan jne., koita saada keinkaa kuntosaleille, tarjoa itseäsi tuntitöihin fysikaalisille hoitolaitoksille. Siinä alkuun.

    • Minulla on sinulle

      ilmainen neuvo, lopeta ajoissa, ennen kuin hankit lisää velkaa.
      Olin yrittäjänä 2000-luvun puolessavälissä, enkä ole koskaan
      ollut niin köyhä, mitä silloin olin :(

      Muista erään päivän, jolloin laskin rahojani, vähän yli 2€ oli rahaa
      ruokaan, eikä tämä ole vitsi. Suomessa ei kannata yrittää.
      Tämä on oikea yritteliäisyyden tyssääjä koko valtio, byrokratioineen,
      veroineen, maksuineen.

      Normaali palkkatyö (jos sellaista suinkin saat) on helpompaa
      ja sinulla jää siitä sentään rahaa elämiseen.

      Tsemppiä!

      • Kokoonen

        Olin yrittäjänä n.15 vuotta. Luojan kiitos, että pääsin siitä touhusta kunnialla eroon. Ei koskaan yrittäjäksi enää!


      • Samoilla linjoilla..
        Kokoonen kirjoitti:

        Olin yrittäjänä n.15 vuotta. Luojan kiitos, että pääsin siitä touhusta kunnialla eroon. Ei koskaan yrittäjäksi enää!

        aivan kauheaa touhua 24/7 töissä ja rahaa jää käteen vähemmän kuin siivojalla!
        Suomi ei ole yrittämisen luvattu maa :(


    • yrittäjä itsekin.

      "asiakasvirta on ollut hyvin vähäistä lehtimainoksista ja fleyreistä huolimatta."

      Ei markkinointia noilla yksin hoideta.

      Onko firmallasi kunnolliset eli yksinkertaisen tyylikkäät kotisivut? Jos ei ole, niin äkkiä hommaamaan semmoiset.

      Samaten puhelin käteen ja soittelemaan potentiaalisia yritysasiakkaita läpi ja paikanpäällekin käymään. Kunnon vain aloitustarjouksia ynnä muuta sellaista. Kannattaa ehdottomasti kysellä joltain tutuilta alan yrittäjältä, miten homma pelaa.

      • hömötiainen25

        Niinpä asiakasvirta on tosiaankin olematonta, ei ovi käy. Mainostaminen on kallista ja ei välttämättä tuo yhtään asiakasta.
        Tulossa on nettisivut, kun ne on pakko teettää, kun joutui huijatuksi puhelimessa synty n. 1500€ sopimus hömöjota ei voinut purkaa.
        Yrittäjä on lainsuojaton, sopimus voi syntyä suullisesti puhelinkeskustelun aikana, jos satut sanomaan yhdenkään myöntyvän sanan. minäkin sanoin silloin, että no laita niitä papereita. tulemaan. Ja se oli siinä. Jos ei olis maksanut laskua niin luottotiedot olis menny.


    • YriPyriTeeTahdolla

      Terve!

      Aloittajalle: Jos sulla on mies, joka tienaa, niin kai hän osallistuu taloudenpitoon myös? Parisuhde, niin yhdessä niin hyvässä kuin pahassa :) Näin sen pitäisi mennä.

      Markkinoida voi edullisestikkin. Usko pois. Entisenä yrittäjänvaimona, tulevana yrittäjänä, entisenä puhelinmyyjänä jne. tiedän, että markkinointia voi tehdä muutoinkin, kuin vaan maksamalla älyttömiä summia.

      NETTISIVUT: Googlella em. voi alkuun tehdä yksinkertaiset sivut. Rumat ovat kuin mitkä :D (saa niistä ihan hienotkin), eikä tarvitse maksaa kellekkään. Toinen on Blogi, eli bloggeri tai wordpress. Tässä avainasemassa on optimointi ja sivujen säännöllinen päivittäminen. Molempiin saa muistaakseni laitettua oman domainin (ja noi blogit saa optimoitua aika hyvin, jos jaksaa pikkasen nähdä vaivaa). Facebook sivut ja tykkääjlle tyrkkynä vaikka alennus hierontaan ehtona, että julkaisevat seinällään. Päivittelet sitä. EI MAKSA MITÄÄN! LAtat vaikka kaverit tykkäämään ensin, mutta parasta ois, jos saisit käyneet asiakkaat aktvoitumaan (bvinkkaat vaikka hieronnan yhteydessä, että juu on muuten FB:ssä sivut ja jos haluat tietoa tarjouksista ym. kätevästi, niin kannattaa klikata meidän sivuille")

      Unohda kaikki puhelinmyyjät, jotka myyvät puhelimitse nettisivuja, näkyvyyttä jne.jne.jne.jne. 90% nistä on pelkkää rahanryöstöä, trust me, tiedän mistä puhun...toki oikeasti toimivia juttujakin on, mutta se on aika työn ja tuskan takana selvittää kuka ja mikä, joten jos tarvitse mainontaa ym. Ota itse selvää!

      YRITYKKSET: Mene käymään, jätä sinne alennuslappuja tai tarjoudu johonkin häppeninkiin ym. Jos hellä on vaikka TYKY-päiviä tms. Ota selvää, voitko käöyttää liikuntaseteleitä ym. tai mennäs iihen mukaan, että asiakkaat voi maksaa niillä? Kysele päiväkodeista saatko jäättää em. Äitienpäiväksi tarjousta äideille näkyviin heidän lmoitustaululle ymv. Käytä mielikuvitusta!

      YEL kannattaa pienentää ja arviot pitää realistisina heti alkuun. Ne voi sitten nostaa, kun rahaa alkaa tulemaan enemmän.

      Tai sitten, lopetat ennenkuin olet kerinnyt edes aloittaa, jos rahotus on jäämässä jäihin, ettekä saa em. pankista lainaa.

      Aina ennen kuin yrittäjäksi ryhtyy on pakko laskea realistisesti ne tulot. Ja niitä ei useinkaan alkuun ole ja jos on, ne ovat pieniä. Varsinkin tietyillä aloilla.

      Asiakkaat ei löydä heti yritystä, ne eivät löydä sitä välttämättä vielä vuodenkaan sisään. Ja ne eivät muista sinua, jos et pidä meteliä, kannusta tulemaan uudestaan jne. Pieni lappunen , johon merkataan joka hieronta kerta ja viides kerta puoleen hintaan tmv. Voimassa vuoden tai puolivuotta.

      Oiken, oikein paljon tsemppiä ja voimia! Yrittäjyys ei todellakaan ole mikään oikotie onneen, e todellakaan, mutta jossain vaiheessa se voi tulla kannattavammaksi, kuin toisen leivissä työskentely.

      • mustaavalkeaa

        "Aloittajalle: Jos sulla on mies, joka tienaa, niin kai hän osallistuu taloudenpitoon myös? Parisuhde, niin yhdessä niin hyvässä kuin pahassa :) Näin sen pitäisi mennä."

        Uskomatonta, mutta totta: joskus on tilanteita, joissa myös puoliso on hyvin niukkatuloinen. Tai työtön. Tai sairas. Ajatella.


    • mediadeus

      Kyllähän alku aina on hankalaa, mutta ei pidä heti lannistua. Myös mainonnalle ja markkinoinnille kannattaa uhrata aikaa, vaivaa ja rahaakin - sopivasti.

      Esim. Mediadeus: http://www.mediadeus.fi/ tarjoaa laadukkaita kotisivupalveluita, sekä perinteistä graafista suunnittelua.

    • Tsemppiii

      Ota joku toinen duuni, esim lehtien jakamista. Sit kun asakkaita on tarpeeksi, alat päätoimiseksi yrittäjäksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe