Paljonko pitää silmän etäisyyden olla, jos ase esim 375 h&h? Laatuvehkeissä etäisyys lienee pitempi.
Silmän etäisyys
3
313
Vastaukset
- olli
375 ei ole mikään kovapotkunen ase, kyse on lähinnä rekyylin tottumuskysymyksestä jos ei ole paljoa kokemusta tällaisista keskikoon kalibereista.
Kiikariksi riittää esim. meoptan R1r 3-12x56, jossa on melko pieni silmänväli, muistaakseni 8cm, tämä nyt vain esimerkkinä silmänetäisyytensä johdosta, jokainenhan valitsee kiikarinsa muiden henkilökohtaisten perusteidensa mukaan.- yrrikki
375 on kovapotkuinen kaliberi, mutta yleensä aseet siinä kaliberissa ovat sen verran isoja painoltaan ja mittasuhteiltaan ettei rekyyli välity ampujalle niin kovana. Itse olen ampunut asesepän rakentamalla 2,9 kg painoisella 375 h&h:lla ja voi sanoa että verrattuna saman painoiseen .308 Tikka T3:een potku on erittäin epämiellyttävä.
itse olen kuitenkin samaa mieltä että silmänetäisyys voi olla 375:llä ihan samaa luokkaa kuin pienemmillä kalibereilla mikäli ampuja kykenee hallitsemaan aseen rekyylin. Jos taas ei pysty, niin silloin lienee paikallaan harkita uudemman kerran kaliberivalintaa.
- Potkaisu
Senttikin on pitkä matka, jos se riittää pitämään kiikarin reunan irti silmäkulmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1212779- 872451
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651890- 1761830
- 561817
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581596Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461586- 1231403
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3991337Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281289