Paljonko pitää silmän etäisyyden olla, jos ase esim 375 h&h? Laatuvehkeissä etäisyys lienee pitempi.
Silmän etäisyys
3
357
Vastaukset
- olli
375 ei ole mikään kovapotkunen ase, kyse on lähinnä rekyylin tottumuskysymyksestä jos ei ole paljoa kokemusta tällaisista keskikoon kalibereista.
Kiikariksi riittää esim. meoptan R1r 3-12x56, jossa on melko pieni silmänväli, muistaakseni 8cm, tämä nyt vain esimerkkinä silmänetäisyytensä johdosta, jokainenhan valitsee kiikarinsa muiden henkilökohtaisten perusteidensa mukaan.- yrrikki
375 on kovapotkuinen kaliberi, mutta yleensä aseet siinä kaliberissa ovat sen verran isoja painoltaan ja mittasuhteiltaan ettei rekyyli välity ampujalle niin kovana. Itse olen ampunut asesepän rakentamalla 2,9 kg painoisella 375 h&h:lla ja voi sanoa että verrattuna saman painoiseen .308 Tikka T3:een potku on erittäin epämiellyttävä.
itse olen kuitenkin samaa mieltä että silmänetäisyys voi olla 375:llä ihan samaa luokkaa kuin pienemmillä kalibereilla mikäli ampuja kykenee hallitsemaan aseen rekyylin. Jos taas ei pysty, niin silloin lienee paikallaan harkita uudemman kerran kaliberivalintaa.
- Potkaisu
Senttikin on pitkä matka, jos se riittää pitämään kiikarin reunan irti silmäkulmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352206
- 841293
- 561288
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...351215- 631171
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39884Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122769- 31721
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi21572Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55565