Mitä tykkäätte? Minkalaista on? Kiirettä? Kokemuksia työstä. ois mahdollisuus lähtä semmoseen niin kiinnostaa. Palkan jo tiedän olevan vähän pienenlaisen.
Kiinteistönhoitajan työ?
11
8215
Vastaukset
- Tallkkkllkarr
Palkkaus on ihan hyvä ollut itselläni. n. 20-50 euroa tunnissa. Riippuu työmäärästä ja vuodenajasta hyvin paljon.
Muuten parempaa hommaa en osaa kuvitella. Kaikenlaista hommaa riittää, saa yleensä puuhastella yksin. Ihmisten henk. koht ongelmat tulevat tutuksi vuosien myötä. Saat kaikista asukkaista kaverin. Ovikelloasi soitetaan turhan usein...
Jos jotain valittamista niin ihmiset ottaa yhteyttä etenkin ovikellon kautta liian usein. Suihkun jälkeen kun kotona alasti käppäilee niin hei pitäis avata muka ovi.
Itse olen ollut alalla vasta 4 vuotta, ja nauttinut suurenmoisesti. Nykyisestä kämpästä poistin ovikellon niin on vähän helpottanut oloa. - talkkaar
Niin ja vastasin siis talonmiehen työhön.
Tuohon otsikon kiinteistönhoitajan työhön sanon vaan, että hui saakeli mitä hommaa. Sitä en suosittele jos on monta kohdetta. - khoita09
Kiinteistönhoitajan (huoltomies asukkaalle) tehtävät vaihtelevat firmoista riippuen. Itse olen tehnyt alan hommia nyt muutaman vuoden ja kohteita on parikymmentä. Pihahommat aikalailla automaattista toistamista (roskat, lamput jne.) ja tärkeät kohteet oppii ajan myötä. Pelisilmä kehittyy ja kohteista löytyy paljon korjattavaa, jos vain motivaatiota riittää. Olisin aika tarkkana isojen firmojen kanssa (L&T, ISS), kuulemma työmäärä on niissä aika suuri. Parempi jos sisähommia ja ulkohommia on reilusti jaoteltu, ettei uhraa puolta päivää yhdellä kotikeikalla, kun kiinteistöjen yleisilmettäkin pitää ylläpitää. Ole siis todella tarkkana siitä mihin firmaan menet töihin, muuten poltat itsesi loppuun.
Työssä kannattaa olla järjestelmällinen, tai hukutat itsesi valitusten virtaan. Välillä joudut priorisoimaan keikkoja kiireysjärjestyksen mukaan, sen oppii ajan myötä. Sosiaaliset taidot helpottavat työtä, aikamoista asukkaiden sielunhoitoa tämä välillä on. Käsistään pitää olla näppärä, tai ainakin nopea oppimaan, tumpeloa ei kukaan arvosta.
Ylitöitä saa painaa talvisin lumihommissa, keväisin hiekkaa nostaessa ja syksyisin lehtiä puhaltaessa. Parhaimmillaan työ on kiireetöntä kesällä, kun aurinko paistaa ja tuore nurtsi haisee juuri leikatulla pihalla. Itse viihdyn työssä, pidän kohteista, asukkaista ja puheenjohtajista.
Palkka bruttona ylitöineen rapia 30 000euroa.- huolto ja mies
Ei isoissa firmoissa aina kiire ole. Olen iss:llä ja mulla 4 taloa hoidossa.
- Kiinteistönhoitaja-7
Ei mullakaan kiire olen iss:llä ja 2 taloa hoidettavana. Palkka riippuu vuoen ajasta viime vuoden brutto noin 70000 Tänä vuonna jää aika paljon pienemmäksi.
- Kiinteistönhoitaja-8
Just joo,katso vaan Pamin sivuilta palkka taulukot niin näät että tollaisiin palkkoihin ei ole mahdollista ennenkuin helvetti jäätyy.Ollaan samassa palkkataulukossa siivoojien kanssa eli siitä voit päätellä onnistuuko toi 70000€ vuodessa,hyvä jos 30000€ ylitöineen vuodessa.Ja ei Iss:llä todellakaan pääse noin pienellä kohdemäärällä vaan kerrotaan toi nyt alkuun 4:llä.Ja tämä ainakin pätee Itä-Suomen Iss työntekiöihin ja kyseisessä firmassa itsekkin ja en kyllä voi kehua työoloja!
- iss hki
Kiinteistönhoitaja-8 kirjoitti:
Just joo,katso vaan Pamin sivuilta palkka taulukot niin näät että tollaisiin palkkoihin ei ole mahdollista ennenkuin helvetti jäätyy.Ollaan samassa palkkataulukossa siivoojien kanssa eli siitä voit päätellä onnistuuko toi 70000€ vuodessa,hyvä jos 30000€ ylitöineen vuodessa.Ja ei Iss:llä todellakaan pääse noin pienellä kohdemäärällä vaan kerrotaan toi nyt alkuun 4:llä.Ja tämä ainakin pätee Itä-Suomen Iss työntekiöihin ja kyseisessä firmassa itsekkin ja en kyllä voi kehua työoloja!
No meillä on helsingissä vähän eri katteet kiinteistöissä kun itä suomessa. Mulla riittä 4 liikkaria kattamaan mun palkan. Ja mitä palkkoihin tulee niin kyllä iss maksaa kunnolla jos olet hyvä mies ja tajuat pyytä jo alussa kunnolla.
- Seppo T.
Muistutuksena kaikille:
Älkää tehkö työtä vastentahtoisesti! Jos ketuttaa aamusta iltaan, vaihtakaa alaa. Palkkataulukot antavat suuntaa, eivät pakota ihmistä tekemään töitä alipalkattuina.
Kun emme nöyrry työnantajan edessä ja teemme työtä, niin että se itseä tosissaan kiinnostaa, saamme myös kiinteistöhoitoalan arvostuksen nostettua oikealle tasolle! - varainhoitaja
Aina pitää muistaa, että kiinteistönhoitajina olemme suomenkansalaisten yhden suurimman varallisuuden hoitajia eli kiinteistöjen. Että sillä asenteella eteenpäin.
- jjjj45
Monipuolinen paljon osaamista vaativa työ, mutta siinä se huonous piileekin eli liika paljon kuuluu asioita kiinteistön hoitajalla, kaikki mahdolliset jollakin tavalla kiinteistööön liittyvät, ajatteleppa ite hoidossa 10 isoa kiinteistöö(Kouluja, toimistoja, kauppoja) sää juokset vikakeikoilla kokoajan, kiire ainal, vika keikkojen lisäksi yrität hoitaa muut pakolliset eli pihat, iv-koneet, paloilmoittimet, huoltomiehille ovien avaukset, kaikki turhat kiinteistöissä kiertävät joilla ei itellä oo kiire mihinkään. pidät asiakkaat tyytyväisinä, kuuntelet kaikki paskaa. menee työnä ku ei muuta oo mutta mutta, vielä kaikki muuttuu. En suosittele oikeesti kenellekkään täysjärkiselle tätä hommaa.
- Povex Arska
Talkka niinrin töitä kannattaa kehittää.Työt eivät lopu! Muista asiakkaista niin metsä vastaa kuten sinne huutaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733