Meidän pikkukoiralla on ikävä infektio jaloissa. Lääkärin kalliit aineet eivät auttaneet siihen. Kurja oli pitää koiralla kotona aina törppöä päässä ettei se saanut nuoltua myrkyllistä lääkettä.
Nyt olen lueskellut netistä kaikenlaisia sivustoja ja tullut siihen tulokseen että koitan ruokasoodan ja auringonkukkaöljyn seosta.
Ruokasooda kuulemma tappaa sieni-infektioita tehokkasti. Auringonkukkaöljy on kuulemma paras keskosen ihoa suojaava rasva.
Kumpikaan niistä ei ole hengenvaarallinen nuoltuna, joten yrittänyttä ei laiteta.
Onko muilla ollut samanlaista vaivaa koiralla? Mitkä konstit ovat tepsineet?
Kerron myöhemmin tuottiko kokeiluni tulosta.
Jalkasieni tai -hiiva koiralla
10
3163
Vastaukset
- kikkelitonttu
ei
- -
Onko sillä ollut Malaseb -nimistä shampoota? Mun koiralle määrättiin sitä, kun tassuissa ja muuallakin ihossa oli hiivaa, ja se auttoikin.
Tätäkin voi kokeilla ainakin tulehdukseen. En tiedä tehoaako itse hiivaan, mutta tulehtunutta ja rikkinäistä ihoa se kuitenkin parantaa.
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/VETRAMIL-VET-HAAVAVOIDE-30-ML-TUUBI
Niin, ja maitohappobakteerejahan sille kannattaa syöttää. - luomuhurtta
omalle koiralle auttoi varvasvälien syvään tulehdukseen ja haavoittumiseen seuraava konsti. Ruokalusikka mäntysuopaa litraan vettä ja sitten vedellä pestään tassut likomäriksi ja kuivataan huuhtelematta. Kolmena päivänä peräkkäin. Ohjeen sain eläintarvikelikkeestä jossa myydään myös homeopaattisia aineita.
- :/
Olen kuullut, että luontaistuotekaupasta saatava mehiläisvaha parantaisi ainakin ihmisten kynsisienen. Ehkä voi auttaa koirallekin, ja ei ole myrkyllistä.
- ?
Tarkoittanet mehiläiskittivahaa eli propolista?
- kikkelitonttu
? kirjoitti:
Kyllä
- :/
? kirjoitti:
En nyt muista sen kummemmin tuon nimeä, kun että mehiläisvahaa se on. En tiedä onko koirille sitä kukaan käyttänyt, mutta tulipa vain mieleen että joku joskus sanoi sen parantavan ihmisten kynsisienen. Miksei sitten koirankin? Voihan kysyä luontaistuotekaupasta, että mitä mieltä ovat ja voisiko auttaa, tai onko jotain muuta ainetta heillä, joka koiralle sopisi.
- kikkelitonttu
aha
- ppp30
Oma koirani kärsi samoista vaivoista ja meillä auttoi 3 kk:n maitohappobakteerikuuri ja laimennettu betadine liuos tassuihin. Hiiva asuu suolistossa, joten ainoa keino parantaa se on parantaa suolisto. Ulkoisten lääkkeiden käyttäminen hoitaa vain oireita, ei oireiden syytä.
Eli ostat maitohappobakteerikapseleita (mitä enemmän eri bakteerikantoja, sen parempi) ja annat koiralle yhden kapselin joka ilta 3 kk:n ajan. Aluksi oireet pahenevat (hiiva alkaa poistua elimistöstä), mutta parin kk:n päästä alkaa parantua. Ja siirrä koira vehnättömään ruokavalioon.
Tassujen hoitoon paranemisen aikana veteen laimennettu betadine joka ilta ja aamu. Meillä ei ole tuon kuurin jälkeen ollut minkäänlaisia ongelmia.- 17
PPP30 kiitos vinkistä.
Koitankin maitohappobakteereja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733