Avensis 2012 Diesel - webasto vakiona?

Jajajadadkasdsadkkdj

Moi, kuuluuko webasto tai eberi, uuden diesel-anjoviksen vakiovarusteisiin? Toyotan-nettisivuilta ei varustelutettelossa sitä mainita mutta yleisluontoisessa esittelyssä sen kerrotaan kuuluvan vakiovarustukseen diesel-malleissa? Luulisi listattavan vakiovarusteisiin, sen verran arvokas värkki kuitenkin. Jos kuuluu vakiona, kuuluuko kellokin?

Kävin koeajamassa uuden facelift 2.0 diiselin . Mielestäni ulkomuoto keulan osalta mennyt huomattavasti parempaan suuntaan. Sisältä oli himpun muovisen oloinen, mutta varusteita oli kattavasti. Ajo-ominaisuudet olivat ihan kelvolliset ja ohjaustunnossa oli selkeä parannus, oli suorastaan tunnokas ohjaus toyotaksi. Kone oli ns. peruskone, sillä pärjää joskin sporttisuutta sitä on turha hakea. Vanhempaan 2.2:een verrattuna käyntiääni oli sivistyneempi, kylmäänä ei raksuttanut pahasti.

Kokonaisuutena facelifin myötä myynti saanee lisää nostetta etenkin kun hinta ja varusteet ovat kohdillaan. Ja ainakin omakohtaisest koettuna taas toyota-liikkeet hyvittävät vanhasta toyotasta huomattavasti paremmin kuin ei-toyota liikkeet, puhutaan lähes 5 tuhannen euron eroista hyvitykissä, auton todellinen arvo on 17-18 t€!

31

4468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aak

      eberi on dieseepl malleissa vakiona. Jotta voi käyttää esilämmitykseen tarvitsee lisäksi kellon ja polttoainepumpun. Asennus on toyotalla kallista, mutta löytyyhän asentajia muualtakin.

      • tojojannu

        pari väittämää meni väärin.
        ei tarvitse kelloa, onnistuu vaikka napilla tai kaukosäätimellä.
        ei tarvitse polttoainepumppua, kun sekin tulee tehtaalta vakiona.

        tarvitsee esim. c-kitin kellolla tai kaukolla, hinta tonnin kahden puolen asennettuna


      • takkari
        tojojannu kirjoitti:

        pari väittämää meni väärin.
        ei tarvitse kelloa, onnistuu vaikka napilla tai kaukosäätimellä.
        ei tarvitse polttoainepumppua, kun sekin tulee tehtaalta vakiona.

        tarvitsee esim. c-kitin kellolla tai kaukolla, hinta tonnin kahden puolen asennettuna

        "ei tarvitse kelloa, onnistuu vaikka napilla"
        Millä napilla esilämmitetään?


      • Zurruck
        takkari kirjoitti:

        "ei tarvitse kelloa, onnistuu vaikka napilla"
        Millä napilla esilämmitetään?

        Se tarkoitti varmaan kauko-ohjaimen nappia...

        Auton oma nappi toimii vain, kun auto on käynnissä.


    • 338lm

      Itse kysyin kaverilleni 2008 malliin asennusta (kolme kuukautta sitten) ja sanoivat että kello systeemin kanssa noin 1100€ ja perus kaukoohjaimella (ei kannata ottaa kuulemma tätä) 1500€ ja noin 1700€ kalliimmalla ohjaimella jossa kello ja automaattinen lämmitysajan lasku ym toimintoja (itselläni juuri tämä paketti).

      Asennetaan ainakin noihin malleihin myös toinen pumppu ja työhön menee 6.5 tuntia merkkihuollon mukaan.

      • aak

        mulle asennettiin perus kello ja polttiainepumppu helsinginautosähkössä vuonna 09 uuteen aveen hintaa tuolloin 650. Nyt kysyin uuteen hintaa 100 enemmän.lopulta sovin kauppoja tehdessä että toyota asentaa hintaa 500.


    • ---------

      Mulle asennettiin Helsingin Herttoniemessä (ei tojota, en ny muista mikä) kaukosäädin siihen eberiin. Lisäksi vedettiin myöhemmin eberille oma polttoainelinja (ainakin 2007 mallissa eberiasentajan mukaan eberi otti polttoaineen auton linjasta kaikkien suodattimien jälkeen ja pumppu väsy imemään suodattimien läpi paksua kiisseliä talvella).

      Kaukkarin asennus 1000 €. Polttoainelinja oli jotain 300 €.

      En tiedä moniako malleja noita kaukkareita on, tässä voi asettaa kolmelle päivälle (tai ylipäätään kolme lämmitysaikaa) valmiiksi. Tai käynnistää/katkaista manuaalisesti lämmityksen koska haluaa. Lämmitysaika valitaan itse jos käynnistellään manuaalisesti, mutta jos asettaa kellolla sen lämmityksen esim. klo 08.00 lämmin, niin käynnistyy itsekseen ennen tätä itse itseään komentaen omaan aikaansa jotta on sitten lämmin klo 08.00.

      Aluksi olin sitä mieltä, että onpa köyhää kun ei noita esivalintoja ole kun kolme paikkaa... mutta käytännössä olen todennut, että ihan hyvä että niitä ei ole kovin montaa, niin ei auto turhaan lämmittele itseään jos lähtöaikoihin tuleekin muutoksia (eli kolmen päivän välein joutuu säätää aamulämmitykset, ei voi laittaa koko viikkoa valmiiksi).

      Ja laitetaan nyt tähänkin vielä ne varotuksen sanat: Käytti sitä lämppäriä esilämmitykseen kellolla/kaukolla tai sitten ajon aikana, niin vähintään 20 minuuttia se poltto pitäs olla päällä. Muuten nokeentuu ja menee rikki ajan mittaan. Sitä lämppäriä pitäs poltella sillontällön myös lämpimillä säillä (kerran pari kuussa) että se pysyy kunnossa. Kylmillä ilmoilla (yli 25 pakkasta)esilämmitys voi takkuilla, sitä voi koittaa auttaa tankkaamalla arktista diisseliä jos on luvattu kylmiä päiviä. Niin ja vielä sellanen vinkki, että riippuen miltä korkeudelta tankkia lähtee eberin polttoainelinja, niin tälle korkeudelle pitäs olla diisseliä tankissa polttimen käyttöä varten (ei koskene niitä vehkeitä joissa lämppärille on haarotettu jostain moottorin polttoainelinjasta syöttö). Itsellä eberin linja noin puolentankin korkeudella, joten sen verran pitää olla aina Eberin käyttöä varten kakkua tankissa.

      • bensaa 1,8 paras!

        Huh mitä värkkejä nuo nykydiiselit! Vielä pitää olla joku lämmittimen värkki savuamassa, lisäämässä korjauskuluja ja kuluttamassa naftaa. Ja sitten varauduttava pakkasiin arkitsella laadulla, just juu....

        Ja sitten se säästö: täyttä potaskaa kuvitella reaalisia säästöjä disukalla. Ostakaa ihmiset Avesta 1,8 bensamalli. Paras hinta-laatusuhde, kone on pirtsakka kun osaa ja opettelee käyttämään tarvittaessa vaihteita.Ja jos ottaa automaattina, multi drive S, on kone parempi siinäkin kuin vähemmän kierrosherkkä 2,0 bensa.

        Ykskasi bensa menee maantieajossa 5,5-6 litralla ja taajamassakin 6,5:llä. Ei paljoa diiselin pito kannata ja bensavehkeessä ei tartte palella 30 asteenkaan pakkasissa ja miettiä jähmettyykö polttoaine vai ei.


      • spritmonitor.de
        bensaa 1,8 paras! kirjoitti:

        Huh mitä värkkejä nuo nykydiiselit! Vielä pitää olla joku lämmittimen värkki savuamassa, lisäämässä korjauskuluja ja kuluttamassa naftaa. Ja sitten varauduttava pakkasiin arkitsella laadulla, just juu....

        Ja sitten se säästö: täyttä potaskaa kuvitella reaalisia säästöjä disukalla. Ostakaa ihmiset Avesta 1,8 bensamalli. Paras hinta-laatusuhde, kone on pirtsakka kun osaa ja opettelee käyttämään tarvittaessa vaihteita.Ja jos ottaa automaattina, multi drive S, on kone parempi siinäkin kuin vähemmän kierrosherkkä 2,0 bensa.

        Ykskasi bensa menee maantieajossa 5,5-6 litralla ja taajamassakin 6,5:llä. Ei paljoa diiselin pito kannata ja bensavehkeessä ei tartte palella 30 asteenkaan pakkasissa ja miettiä jähmettyykö polttoaine vai ei.

        "Ykskasi bensa menee maantieajossa 5,5-6 litralla ja taajamassakin 6,5:llä"

        Totuus näyttäisi olevan että keskikulutus asettuu pikkuisen alle 8 litran.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/432-Avensis.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2007&constyear_e=2011&power_s=103&power_e=111&gearing=1


      • Jaksaa mennä
        bensaa 1,8 paras! kirjoitti:

        Huh mitä värkkejä nuo nykydiiselit! Vielä pitää olla joku lämmittimen värkki savuamassa, lisäämässä korjauskuluja ja kuluttamassa naftaa. Ja sitten varauduttava pakkasiin arkitsella laadulla, just juu....

        Ja sitten se säästö: täyttä potaskaa kuvitella reaalisia säästöjä disukalla. Ostakaa ihmiset Avesta 1,8 bensamalli. Paras hinta-laatusuhde, kone on pirtsakka kun osaa ja opettelee käyttämään tarvittaessa vaihteita.Ja jos ottaa automaattina, multi drive S, on kone parempi siinäkin kuin vähemmän kierrosherkkä 2,0 bensa.

        Ykskasi bensa menee maantieajossa 5,5-6 litralla ja taajamassakin 6,5:llä. Ei paljoa diiselin pito kannata ja bensavehkeessä ei tartte palella 30 asteenkaan pakkasissa ja miettiä jähmettyykö polttoaine vai ei.

        Bensa 1,8 ja dieselin ero on kuin vertaisi mopoa ja autoa..., sillä erolla että autossa on diesel.


      • kokeillaan?
        Jaksaa mennä kirjoitti:

        Bensa 1,8 ja dieselin ero on kuin vertaisi mopoa ja autoa..., sillä erolla että autossa on diesel.

        Lähetään viivalle 1,8 bensa vs. 2,0 diiseli. Lyön tonnista vetoa että kattelet takavalojani.


      • Turbo laulaa
        kokeillaan? kirjoitti:

        Lähetään viivalle 1,8 bensa vs. 2,0 diiseli. Lyön tonnista vetoa että kattelet takavalojani.

        Ai olet vaihtanut jo dieseliin... kyllä ne bensat on nuhaisia ja vaatii ihan karseeta kierrätystä.


      • Laskee IL
        bensaa 1,8 paras! kirjoitti:

        Huh mitä värkkejä nuo nykydiiselit! Vielä pitää olla joku lämmittimen värkki savuamassa, lisäämässä korjauskuluja ja kuluttamassa naftaa. Ja sitten varauduttava pakkasiin arkitsella laadulla, just juu....

        Ja sitten se säästö: täyttä potaskaa kuvitella reaalisia säästöjä disukalla. Ostakaa ihmiset Avesta 1,8 bensamalli. Paras hinta-laatusuhde, kone on pirtsakka kun osaa ja opettelee käyttämään tarvittaessa vaihteita.Ja jos ottaa automaattina, multi drive S, on kone parempi siinäkin kuin vähemmän kierrosherkkä 2,0 bensa.

        Ykskasi bensa menee maantieajossa 5,5-6 litralla ja taajamassakin 6,5:llä. Ei paljoa diiselin pito kannata ja bensavehkeessä ei tartte palella 30 asteenkaan pakkasissa ja miettiä jähmettyykö polttoaine vai ei.

        Kuluista
        http://www.iltalehti.fi/autot/2012083015798408_au.shtml


      • kylläkelpaa

        Citroenin C5 diesel-malleissa vakiona kaukosäädöllä. Säästää muutaman tonnin ja on todella hyvä käyttää. Lähtiessä aina lämmin auto ja moottori. Keli kun keli niin lähtee kuin palmun alta.


    • LaMag

      Minulle Toyotan Avensis 2.2 Dieseli oli ensimmäinen Diesel auto bensa vehkeiden jälkeen ja vähän kokeilun ilosta ostin. Siis en uutena vaan uuden karheana jolloin hinnasta lähti se kymppi pois.

      Kaksi ja puoli vuotta ajanut tällä itse ja jos vertaan bensaan niin eipä ole mitään pahaa sanottavaa tosin ei ollut bensa vehkeestäkään.

      Polttoaine säästöjä on mielestäni turha ajatella minun kilometreillä noin 30tkm vuodessa.

      Puhutaan Dieselin lämpenemisestä ja mielestäni kunnollinen Webasto/Eberi paketti tekee autosta jopa mukavamman kuin bensa, siis kauko-ohjaimella voit unohtaa lasien raaputtamisen ja varmasti riittää lämpö joka tilanteessa.

      Polttoaineen jäätyminen on myös ihmeellinen asia, itse tankkaan normaalisti sitä mitä huoltamolta saa ja huollatan auton kuten huoltokirja neuvoo eikä yllättäen ole ollut mitään ongelmia. Myös Webasto/Eberi paketti toimii kuten on luvattu eli ei muuta kuin taas jännityksellä talvea odottamaan.

    • Mr. X

      Mulla maksoi maahantuojalla asennettuna1200 euroa. Sisälsi esilämmityksen sisältävän sarjan T91 kauko-ohjaimella.
      On se niin kiva talvella painaa kauko-ohjaimen nappia puoli tuntia ennen töihin tai kotiin lähtöä. Auto lämmin ja ikkunat auki jäästä.
      Ajoin Enontekiöltä tänne etelään 1100 kilometriä. Ajotietokoneen mukaan kulutus 4,4 litraa/100km. Tankkauksesta laskettuna vain 4,1l/100km.
      Nyt ajettu 2 kuukaudessa runsaat 7000km ja keskikulutus pyörinyt siinä 5,1 litran tienoilla.

      • passatrules

        Missä oli kaksi kk sitten pakkaset?


      • ajanu2kkaikanakesäll
        passatrules kirjoitti:

        Missä oli kaksi kk sitten pakkaset?

        Varmaan tarkoitti eri asiayhteyttä...


    • Mr. X

      Tiedoksi passatrulesille. Mulla on ollut kahdessa edellisessäkin diesel Avessa eberi, joten kokemusta on.

      • hondaaac

        miksi ostaa joku lisälämmitin dieselautoon
        osta sellainen auto joka on lämmin ilman lisälaitteita
        honda accord diesel on sitä


      • Asentaja
        hondaaac kirjoitti:

        miksi ostaa joku lisälämmitin dieselautoon
        osta sellainen auto joka on lämmin ilman lisälaitteita
        honda accord diesel on sitä

        Siksi koska esilämmitys oikein käytettynä säästää moottoria, polttoainetta sekä ympäristöä.


      • ja kuljettajan...
        Asentaja kirjoitti:

        Siksi koska esilämmitys oikein käytettynä säästää moottoria, polttoainetta sekä ympäristöä.

        on mukava tulla lämpimään autoon.
        Omassa työpaikassani ei ole lohkolämmitysmahdollisuutta, joten lisälämmitin kaukosäätimellä on tarpeen (talvella!).


      • hontahyyty
        hondaaac kirjoitti:

        miksi ostaa joku lisälämmitin dieselautoon
        osta sellainen auto joka on lämmin ilman lisälaitteita
        honda accord diesel on sitä

        Ikean lähelle mäkeen oli Honda Accordi hyytyny kehätielle hesassa männä viikolla. En tiedä oliko autossa mielestäsi kovin lämmintä kun se siinä pari päivää oli. Itse sanoisin että mittari ollut miinuksella.

        Kyllä se esilämmitys tekisi siinäkin autossa hyvää. Kylmäkäynnistys vastaa satojen kilometrien ajoa.


    • The Köle

      Nappulasta käynnistettävä kuuluu vakiona n. 1000e hintaan saa lisävarsteena joko kellon tai kauko.ohjaimen.... -itse kannatan kauko-ohjainta, varsinkin kun on liukuva työaika.

      Tosiaan joo....ainakaan minun mielestäni tuossa ohjauksessa ei ole enää oleellista moitittavaa.... ohjauspyörä sopivan kokoinen, ohjaus kevyt, nopea ja tarkka, joki voi jollekin toki olla ongelma.......

      Ko. moottori on kaksiluontoinen. -sillä pärjää, muttaa vääntöä saisi olla enemmänkin 1000-1600rpm 1600-2400 löytyy paperilla paras vääntö. Sillä kun ajaa, on melko taludellinen auto.

      -mutta jos haluaa "edetä", niin kuutosen kannattaa unohtaa moottoritietä lukuunottamatta kokonaan ja kepittää 2000-3500rpm alueella......

      • piste väliin

        "Nappulasta käynnistettävä kuuluu vakiona n. 1000e hintaan"


      • The Köle
        piste väliin kirjoitti:

        "Nappulasta käynnistettävä kuuluu vakiona n. 1000e hintaan"

        Jep! -se oli hypännyt kauko-ohjaimen "väliin" :-)


      • takkari

        Saisi olla toinen turbo, alakierroksille.
        Käytän kuutosta satasen rajoituksilla ja hyvin toimii.


      • The Köle
        takkari kirjoitti:

        Saisi olla toinen turbo, alakierroksille.
        Käytän kuutosta satasen rajoituksilla ja hyvin toimii.

        "Saisi olla toinen turbo, alakierroksille"

        -varmaan näin tai jotain tällaista....

        "Käytän kuutosta satasen rajoituksilla ja hyvin toimii."

        -juu toimii tasaisella nopeudella, mutta ohittamaan en lähtisi kuutosella 100 nopeudella, jos vähänkään huono ohitusmatka tai näkyvyys......


    • 2.0 D

      Halvimmalla selviää, kun asennus tehdään koneen vaihdon yhteydessä.

      • Epä S. Elvää

        mikä asennus ja minkä koneen yhteydessä?


    • vw on parempi

      Maksaa 9 500,- marmoritiskillä asennuksineen ja ohjekirjoineen, varma tieto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe