No niin

Ivecolla

Arvon pöllikuskit, mikä siinä on, että Scanian ja Volvon miehet ei saa puuta pois metsästä.
Tympäsee, kun päivittäin soitetaan, että tuu hakeen puut pois, kun valtamerkin miehet nostaa kännyt pystyyn.

41

1401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stalingrad -42

      totta turiset,meillä lukee ajosopimuksessa,että puu-auton täytyy
      olla jokin muu kuin scania-volvo!

    • Siilo

      Scanian omistajana sanon että sillä ei vaan yksinkertasesti voi, ku ne on suunnitellu sen pöllyytettyjen höyhenien ajoon.

    • kapellikyytiä

      Kumma juttu,tiedän kaksi isohkoa puunkuljetusyritystä jotka vaihtoivat Ivecot
      pois.Miten sillä alueella saadaan puu metsästä?

    • pöllijulli

      Minä saan puut sieltä mistä sinäkin. Että eläpä rehentele

      • ivecolla

        Mikä, merkki? Aika paljon luvattu.


      • pöllijulli
        ivecolla kirjoitti:

        Mikä, merkki? Aika paljon luvattu.

        Scania tai Volvo molemmat käy. Ei meillä ole ollut tapana muita kysellä apuun, jokaisen se on oma kuorma ajettava ei niitä ole muut ajalleet. Se taas on eriasia jos muut jättää persesenssit sulle kun tietää että sinä olet yllytyshullu etkä käsitä että sinua vedätetään


    • volvo-13

      minä en saa! en aja paska paikkoja. sitten kun kääntöpaikat ja tiet kunnossa, niin puut kyllä lähtee...!

    • EiIvecolla

      Minkähän takia täällä kaakon seudulla ei juuri Ivecoita pankot päällä näy? Onkohan yksi liikenteessä ja toinen seisoo Raskoneen pihalla. Ja ruotsalaisia taas on aikas runsaasti liikenteessä. Ajaako ne metsäkoneella puut pikitien varteen vai miten homma toimii jos Scanialla ja Volvolla ei puuta saa metsästä pois?

      Luulen, että paikalliset pöllikuskit ei tiedä ettei ruotsalaisilla pärjää metsässä ja ajaavat vaan. Älkää ihmeessä kertoko niille....

    • Pöllikkä

      Eikai kaakonkulmille kukkaa nolaamaa ihtiää ivecolla lähe :D

    • ivecolla

      Akselit napsuupi ruottalaisista poikki, jos lähtee Ivecon kanssa samoille lansseille.
      Sisukaan nykyään ole puuauto.

      • Pöllikkä

        Höpö höpö. Mie veikkaan et ivecolla ku polttaa rinteesee ketjut pääl monttua ni hinuri on se seuraava mikä vie mäjelle.... Toimiiks iveco ees näil keleil? Kokemus kertoo viikon sellasella seikkaillessa et ei .
        Kuka idiootti sisua ostaskaa? Mersun saap halvemmalla eikä oo mikää sekasikiö.
        Vmp.


      • ivecolla
        Pöllikkä kirjoitti:

        Höpö höpö. Mie veikkaan et ivecolla ku polttaa rinteesee ketjut pääl monttua ni hinuri on se seuraava mikä vie mäjelle.... Toimiiks iveco ees näil keleil? Kokemus kertoo viikon sellasella seikkaillessa et ei .
        Kuka idiootti sisua ostaskaa? Mersun saap halvemmalla eikä oo mikää sekasikiö.
        Vmp.

        Ruottalaisilla ei voi polttaa mäessä, toisessa kytkytin ylikuumenee ja toisessa menee AKSELI poikki, että näin.


    • Siilo

      Minä luulen että se Iveco taitaa olla sata kertaa mainettaa parempi, täällä kaikki jokka haukkuu on ajellu joillaki ensimmäisillä Stralliksilla tai toisen loppuun ajetulla ja huonosti pietyllä autolla

      mulla ei ole koskaan Ivecoa ollu, mutta meijän ajo rinkis on eikä ne ole todellakaan yhtään huonompia ku muukkaan merkit kaikki kuormat niillä on haettu ja viety.

      Eikä pidä alakaa verrata jotaki uitettua auto Scandinaavian varusteiseen autoon, ja sik toiseks pääsääntösesti kaikki autojen valmistajat käyttää samoja komponentteja autoissaan.

      monesti on vielä niinki ettei toisilla kestä hirven-nahkanen persekkää.

    • Scania Lb 110 s

      Scania on auto, itse ajan vielä 110 superilla, buldokilla, en kylläkään metsäajoja, mutta irtoperiä vedän kanikka on vm-1974 ja aivan huippu peli, pitemmillä keikoilla nukun hytissä ja tarkenee kun webasto lämmittää, muutenkin lämmin auto ja ihan rahtivehkeiden parhaimmistoa ja 10 lovinen aluevaihteisto planeetta. On saakuri Scania on auto, olen ajanutjoksus Ivecon rimpulalla ja ei lelu se on.

      • ivecolla

        Huomenta kaikille tasapuolisesti, heräilin tuossa ja ajattelin katsoa, mitä Ruotsalaisfanaatikot keksinyt viime yönä.
        Huolettaa vähän, kun ei oikein tule kommenttia.
        Haavistosta ei tullut presidenttiä, mikä varmaan ruotsalaisfanaatikoille järkytys.
        Tulee ne vielä kesäkelit, jotta ruotsalaisvemputtimillakin puu siirtyy.
        Pöllikkä ei ole varmaan kokenut moista, Völvölla kytkin ylikuumenee mäestä lähdettäessä,
        Scanian akselit lyö vitakselle ja pomppii ittensä mäkeen kiinni. Ps. tietty kyse kansan suosimasta akseliperästä.


      • väyry olis paras pre
        ivecolla kirjoitti:

        Huomenta kaikille tasapuolisesti, heräilin tuossa ja ajattelin katsoa, mitä Ruotsalaisfanaatikot keksinyt viime yönä.
        Huolettaa vähän, kun ei oikein tule kommenttia.
        Haavistosta ei tullut presidenttiä, mikä varmaan ruotsalaisfanaatikoille järkytys.
        Tulee ne vielä kesäkelit, jotta ruotsalaisvemputtimillakin puu siirtyy.
        Pöllikkä ei ole varmaan kokenut moista, Völvölla kytkin ylikuumenee mäestä lähdettäessä,
        Scanian akselit lyö vitakselle ja pomppii ittensä mäkeen kiinni. Ps. tietty kyse kansan suosimasta akseliperästä.

        tulkaas näyttää,miten sen volvon "kykyttimen" saa yli kuumenemaan!
        Ja yhtään scanian vetoakselia emme ole vaihtaneet.Puuta ajetaan
        yötäpäivää!


      • tukkirekka
        väyry olis paras pre kirjoitti:

        tulkaas näyttää,miten sen volvon "kykyttimen" saa yli kuumenemaan!
        Ja yhtään scanian vetoakselia emme ole vaihtaneet.Puuta ajetaan
        yötäpäivää!

        Mene tuommoiseen 5-10% mäkeen, jossa pino tietty ja siitä kuorma päälle, alkaa näkymään, tietty isihti, joka on nyt vahvistettu, että kestää jopa raskaan maidonajon
        Hauska mainos muuten Volvolta, että isifht vahvistettu, kun ei kestänyt raskasta maidonajoa.
        Miten helkkarissa tuommoisia lelulaatikoita sitten laitetaan pölliautoon, ei ymmärrä ei.


      • omin silmin nähty
        tukkirekka kirjoitti:

        Mene tuommoiseen 5-10% mäkeen, jossa pino tietty ja siitä kuorma päälle, alkaa näkymään, tietty isihti, joka on nyt vahvistettu, että kestää jopa raskaan maidonajon
        Hauska mainos muuten Volvolta, että isifht vahvistettu, kun ei kestänyt raskasta maidonajoa.
        Miten helkkarissa tuommoisia lelulaatikoita sitten laitetaan pölliautoon, ei ymmärrä ei.

        miksi sitten fuller ja muita "kestäviä"laatikoita on pajan lattiat täynnä!


        Mistä on sivuakselit poikki tai,,,,laakerit solmussa.


      • tukkirekka
        omin silmin nähty kirjoitti:

        miksi sitten fuller ja muita "kestäviä"laatikoita on pajan lattiat täynnä!


        Mistä on sivuakselit poikki tai,,,,laakerit solmussa.

        Joo, tuskin mikään on hajoamaton, mutta kestävyyseroja löytyy.


    • Hiuka

      Ei täällä Lapissa Ivecoja näe kuin pullan ajossa. Ja terminaalit on puuta pullollaan. Mistä lie sinne tulleet ja kenen ajamina..?

      • ivecolla

        Miekin ihmetellyt, kun käynyt siellä.
        Mistä ne puut tulee, kun ei kasva, kun sitä lapin käkkärämäntyä.


    • myös ivecolla

      Miekin oon saanut pöllit ja tukit pois ivecolla talaviteiltä ihan hyvin . Olen tyytyväinen jo maksettuuni autoon . On jo toinen iveco trakker kierroksessa 6 vuoden jälkeen . Toimiva peli ja passeli puu-autoksi

      • Saatanan rotta

        Se on vaan semmoinen homma että köyhän pitää ajaa vessa ivecolla, on muuten varmaan maailman paskin kuorma-auto. Ja ne katkasimetkin on sijoitettu sinne vänskärin puolelle että pitää olla pitkäkeppi mukana että niitä yltää painelemaan, ja se vaihdekeppi samanlainen kuin katkennut vasikanjalka.


    • Huonorahtari

      Viimeisessa Ajolinjassa on kuva katkenneesta Volvon vetoakselista!

    • Z19

      Menöö niitä akseleita muistakin kuin Ivecosta!

      • hothot3

        täällähän on pienimunaisten kerho koolla.kyllä Ivecolla puu liikkuu siinä missä valta merkeillä.Ei oo vielä tehty sellaista autoo josta viat puuttuis.Mulla on kokemusta joka merkistä jokaisessa hyvät ja huonot puolet.Menkää itä naapuriin kattoon millä puuta ajetaan.Siellä länsimerkit on asvaltilla oottamassa tikkuja


    • kli

      Manni on kans käypä kalikkaveturi. 1 800 000 kilsaa on ajettu ja vedot senkun vaan paranee.Eiköhän ne ole muovikrääsää kaikki kuormurit nykyään.

      • hykgt

        kli
        Kyllä sinä nyt löysäsit mannesta kunnon emävaleen 1800000km mannella puunajossa oi voi on muuten ollut kuusi scaniaa yksi manne joka on viellä toistaiseksi mulla,mutta ei enään kauan kauppoja hierotaan scanauton kanssa.
        vain että 1.8milj km no kerro tämä vale pikkupoijille älä pöllikuskeille.


    • Ivelo

      Kuka on se onnekas jolle tampereelle toimitettiin uusi teliveto Iveco jossa oli tehtaalla asennettu eri perävälitykset akseleihin ja ensimmäisellä kuormalla oli akselit kirjaimellisesti räjähtänyt paskas, auto oli korjattavana/akselin vaihdossa tampereen Raskoneella, Manneista on ollut paljon koneita auki tuolla samaisella korjaamolla sylinterinputkia vaihdetaan alle 200 000km ajettuihin Manneihin.

    • kakka996

      Mikä kuorma-autolle nimeksi??? Syntyi eilen!!! Neuvokaa :)

      • mies ivecossa

        aloittaja on oikeessa,.iveko tulee myös rahtipuolelle vauhdilla!Teollisuus ja
        kauppa ovat kyllästyneet valtamerkkien jatkuvaan paja rulettiin.Jatkuvasti
        jotain päivityksiä ym ohjelman ajoa.ja testauksia.Kylmä talvi tulossa
        volvo-scania myyjille!Ennen kevät aurinkoa joka toinen rahti auto on Iveco!!!


    • per-saukko

      eilen ajelin ivecolla 620 scanian perässä. ei karkuun päässy pikemminkin joka vastasessa oli tien tukkona.. että semmonen se scania on todellisuudessa..

      • Saatanan rotta

        Ne rekat/kuorma-autot mitään kilpureita ole. Ja sinunlaisesi hampppari jos pääsisi ajamaan kunnon autoa niin et ikinä enää kusisikaan Ivecoon päin.


    • Z19

      Milloi viimeksi olette nähnyt Ivecon tukkikuormassa tai rahtiautona tien päällä?
      Taitaavat olla korjaamolla kun ei näy tiellä...

    • Villasta

      Onko tietoa jollakin? Mulla straliss ja ihan jees kai. Nyt kun tuli taas kovemmat pakkaset ni muistu mieleen mitä piti kesäälä tehdä... Eli moottori lämpee ihan hyvin/ripeäst mutta hyttiin puhaltaa tosi haaleaa. Puhalsin omin keuhkoin kennoon ja ilma kulki läpi... Voiko siellä lämmityslaitteen kennossa olla joku säätötermari? Toinen jutska siit lisälämppäristä ei tunnu olevan isoa apua lämmitykseen, joten voiko se olla ns. Tulppana ettei kuuma vesi virtaa kennon läpi nopeasti.

    • 30 vuotta remmissä

      Ivegolle
      Älä sinä poikarukka höpötä tyhjää. kyllä kai mulla on jonkin verran tietoa puun ja hakkeen ajosta eri merkeillä.Että aivan tyhjää valehtelet ei sulle ole tullut yhtään pyyntöä scania ja volvo miehiltä.Tuskin olet edes ollut puuauton kyydissäkään olet voinut tarhanpihalla ollessasi sellaisen nähnyt.Kyllä jänpti on näin.

    • kuntoonko

      Niinpä ne erot
      480r scania -08 kiihtyy 0-80 1,2 km. 480 volvo fh 12 -08 0-80 1,5km. Mutta mersu 480 0-80 -09 katotaan kalenterista 2,5km matkalla tasamaalla. Mitenkä voi olla näin suuri ero eri merkeillä mersu täysin pa..a

      • kontoonko

        Ainiin scanialla ja volvolla kokonaispaino 70t ja mersulla vain 53t...hiton liiktraktori!!?


      • otaPOISpakokaasuj

        mesussa pakokaasujarru päällä,siitä se ero tulee.


      • JaMaMe

        Mersun keppivaihteella voi myös leikkiä Fulleria:Ajoin 4148 veekutosta vm.2008 kasettiyhistelmää,lähti nätisti liikennevaloista,kun pikkusen liikkeelle,niin kakkonen,nelonen ja isolle puolelle kutonen.Ilman kytkintä meni nätisti pykälät päälle,ei tietenkään vastamäkeen niinkuin noilla Fulleri-miehillä,mutta kuitenkin...


    • eiksNäin

      Outo aloitus ? Onko joitain muitakin merkkejä valmistettu Kuorma-Autoiksi ? Milloin ja missä ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      405
      4119
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      229
      2047
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1520
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      1003
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      127
      965
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      222
      906
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe