ArvotVSoireet

Listataan

>Minulla lähtö arvot TSH 10,1 T4V 15 - ilmanlääkitystä, OIREET: Väsymys, uneliaisuus, koomainen olo, heikotus, voimattomuus, kivut/säryt, lihaskrampit ja elohiiret ympärikehoa, ummetus, silmäluomien kasvojen ja raajojen turvotus, painonnousu, ruokahaluttomuus, AHDISTUS, masennus, haluttomuus, psyykkinen hitaus/hitaus muutenkin, tunne että jalat pettää alta, huimaus (keikkuminen), unohtelu/muistamattomuus, paniikkitilat, sydämen tykytys,apattisuus..

>25ug ei poistanut oireita, tosin ensimmäisenä päivänä olin kun liikatoimintainen, mutta sitten olo palasikin jo samaksi.

>50ug, ARVOT: TSH 2,51 T4V 18 olo parani, jäljellä oireista apaattisuus, ahdistus, masennus, huimaus, ruokahaluttomuus, itkuisuus (paino ei laske vaikkei syö)

MUUTAMAN VIIKON JÄLKEEN OLO ROMAHTI TAAS!!

> 75ug ARVOT: TSH 3,75, T4V 16 OIREET: Väsymys, uneliaisuus, ahdistus, masennus, vaikea nukkua öisin, palelu, turvotukset, lihasheikkous, lihaskrampit ja värinät, kivut, hiustenlähtö, ummetus, huono muisti, voimattomuus, sydämentykytys, jaksamattomuus, ruokahaluttomuus

>100ug ei vaikutusta! Olo sama kun yllä.

>125ug ARVOT: TSH 0,77, T4V 17 Olo on hyvä, virkeä ja normaali! Tätä kesti 3 viikkoa jonka jälkeen taas olo romahti!! En käynyt labroissa, nostin tyroksiinin

>150 ug OLO EI HELPOTA, mutta labroissa TSH 0,08 ja T4V 21!! Silti on täysin vajaatoiminnan oireet: Väsymys, voimattomuus, apaattisuus, itkusuus, lihasvärinät ja krampit, huimaus, kasvojen turvotus..

>175 ug Olo on hetken parempi, sitten tulee liikatoiminnan oireita..hikoilu, heikot jalat, ripuli, kovat sydämentykytykset, ärtyneisyys, säpinä, ajatukset pyörii hirveetä vauhtia AHDISTUS... Arvoista en tiedä, kun en käynyt labroissa.

>annosta alensin takasin 125 ug, kolmepäivää olo taas HYVÄ ja NORMAALI, mutta neljäntenä päivänä: lenkin jälkeen kamala heikotus, tähtien näkeminen, sydämentykytys, lihakset värisi ympäri kehoa, voimattomuus, huimaus, kamala väsy.. viidentenä päivänä eli tänään: VÄSY, PALELU, HORKKA, VOIMATTOMUUS ja APATIA, mikään ei kiinnosta, huvita... ihan kamalaa :(

Mitä helkkaria mä teen? Onko muilla mennyt olo ja arvot ristiin?? Ja millä tuo paranis sitten, millä hiton annoksella? Mua alkaa ahdistamaan koko tää tilanne, en jaksa enään tätä :( Mun parisuhde kärsii..mä kärsin.. Tuli mieleen et onko tää tyypillistä jos tyroksiini ei riitä? Et pitäs vaihtaa amoir tyreoidiin? (vai mikä se oli) Vai voiskohan mulla olla kaiken hyvän lisäksi lisämunuaisissa jotain.. en tiedä, oon epätoivonen. Seuraavat labrat parinviikon päästä ja mä en vaan jaksa. :( Nyyh.

Listatkaa teiän arvoja ja oireita ... pieni vertaistuki vois helpottaa tähän väliin :)

5

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maikki-64

Hei!
      Kaikilla ei Thyroxin auta vajaatoimintaan. Itselläkin sitä hoidetiiin kuusi vuotta sillä, arvot keikkuivat miten kuten "rajoissa" tai vähän huonommalla puolella, solutasolla koko ajan vajaalla, sanoi lääkärini. Oireita: jaksamattomuus, väsymys, masennus, lihas- ja nivelkivut, keskittymisvaikeudet, huonontunut muisti, kovat turvotukset, peruslämpö laskenut 35,8 - 36.1:een, kylmät sormet ja varpaat, kuiva iho jne. Vihdoin löysin uuden hyvän lääkärin joka vaihtoi Armour Thyroidiin. TSH laskenut eka kerran hyviin lukemiin ja oireista kadonnut suurin osa!!!! Etsi sellainen lääkäri joka osaa tuota määrätä, niitä löydät kilpirauhasfoorumilta.

• Listataan

Kiitos Maikki vastauksesta:) Mutta mulla on silti ollut hyvätkin arvot, mutta oireet kamalat ja olo kamala :( Se aina auttaa hetkellisesti kun nostaa thyroxiiniä, sitten se taas romahtaa, vaikka arvot silti hyvät.. ja sitten tuleekin liikatoiminnan oireita, jolloin lasken tyroksiinia ja muutaman päivän taas olo hyvä, kunnes olen ihan vajaatoimintainen koko akka. Pää tässä sekoaa ja mielenterveys kärsii. Höh, ei tämä ole kivaa. Täytyy huomenna ehdottaa josko kokeilisi tuota toista lääkettä. Kiitos vinkistä :)
        Niin olen kuullut että toisessa lääkkeessä olisi kaikki t1-t9, kun taas tyroksiinissä vain tuo t4v..

• jauza jätkä

Tässäpä tietoa.

Arvot vitun hyvät, olot vitun huonot.

Yksityisellä endolla käynnin jälkeen;

Tyroksiini 50mikroa, olo vitun hyvä.

Että joskus näinkin.

• balanx

siteerauksenpätkiä: "MUUTAMAN VIIKON JÄLKEEN OLO ROMAHTI TAAS!!

> 75ug ...

>100ug ei vaikutusta! Olo sama kun yllä.

>125ug ARVOT: TSH 0,77, T4V 17 Olo on hyvä, virkeä ja normaali! Tätä kesti 3 viikkoa jonka jälkeen taas olo romahti!! En käynyt labroissa, nostin tyroksiinin

>150 ug OLO EI HELPOTA, mutta labroissa TSH 0,08 ja T4V 21!! Silti on täysin vajaatoiminnan oireet: ...

>175 ug Olo on hetken parempi, sitten tulee liikatoiminnan oireita..hikoilu, heikot jalat, ripuli, kovat sydämentykytykset, ärtyneisyys, säpinä, ajatukset pyörii hirveetä vauhtia AHDISTUS... Arvoista en tiedä, kun en käynyt labroissa.

>annosta alensin takasin 125 ug, kolmepäivää olo taas HYVÄ ja NORMAALI, mutta neljäntenä päivänä: ---"

Milloin olet viimeksi nostanut/laskenut annosta? Vaikuttaa siltä, että et ole perillä tyroksiinin puolittumisajasta eli sen kokonaisvaikutusajasta.

Tyroksiini puolittuu vasta 6 -8 viikon kuluttua, joten sinä aikana on turha tehdä mitään oletuksia sen vaikutuksesta. Nyt jos olet vekslannut annosta alle kahden kuukauden, niin ihan turha samasta syystä myöskään käydä labroissa, koska niissä ei ole mitään tolkkua.

Olet niinsanotussa tyroksiinikarusellissa. Et ole saanut lääkäriltä hyviä ohjeita. Sinuna (sekä vajaa- että ylitoiminnan kärsineenä) ottaisin kaksi kuukautta yhden ison tabletin ja katsoisin sitten labrat ja olon. Sen perusteella miettisin, että kokeileeko kahdeksi kuukaudeksi siihen pienen tabletin (25) lisäksi. Sitten taas labra ja olotsekki. Joskus se pienen tabletinkin lisä on liian suuri. Sitten vaan sitä vähennetään puolella.

Tuo 175 ug on aika hurja annos. Milloinkahan senkin otit viimeksi? 150ug annoksella kävit labroissa ja jos et ollut syönyt edes sitä 125 annosta kahta kuukautta labrat saattoi herjata sen aikaista yliannostusta.

Sopivan annoksen ja hyvän olon saavuttaa vain kärsivällisyydellä. Ei kannata katsoa uuden annoksen oloa edes vielä seuraavana viikkonakaan vaan ehkä kuukauden kuluttua siitä saatta saada jotain viitettä, mutta odottaa silti vielä toisen kuukauden sillä ja tarkistaa labrat.

Eli tietoa tyroksiinin puolittumisesta, vaikutuksesta ja kärsivällisyyttä. Eikä noin, että nostetaan annosta, vaikka ei ole labroja tsekannut. Ylitoiminta on vähintäänkin yhtä ikävää, kuin vajaatoiminta. Sen lisäksi tosi huono sydämelle, mielelle ja koko keholle.

Toivottavasti osasin selilttää tarpeeksi selkeästi ja toivottavasti tästä oli apua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe