Takasumari ensimmäiseksi

Suman ensimmäisenä

Volvossani on sumuvalot samassa keinukytkimessä niin, että ensin syttyy etusumarit ja vasta sen jälkeen takasumarit. Etusumuvaloja en kaipaa kuin katsastuksessa, mutta takavalolle olisi toisinaan tarvetta pyrykeleillä. Auton takanahan se lumi pöllyää eikä edessä.

Onko laillista vaihtaa kytkentä niin päin, että takasumarit syttyisivät ensin ja ne siis saisi toimimaan yksinkin?

30

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Periaatteessa kyllä, mutta käytännössä ehkä ei. Laki sanoo, että etusumuvaloja voi käyttää ajovalojen asemesta. Toisaalta etu- ja takavalojen on oltava päällä aina kun käyteteään ajo- tai sumuvaloja.

Nyt jos vaihdat "etusumuvalot takasumareiksi" kytkimessä, niin edessä ei pala kuin etuvalot ja takana takavalot ja takasumari. Ei siis ole lailliinen yhdistelmä. Edessä on takasumuvalon kanssa palettava joko etuajovalot tai etusumuvalot.

En tunne Volvon valokytkentöjä, mutta jos ajovalot pitää olla sytytettynä, ennen kuin sumuvaloja voi käyttää, niin silloin ei ole estettä vaihtaa sumarien kytkennät ristiin. Siloin palavat ajovalot aina etu- tai takasumujen kanssa.

• voi voi töpinää

"Laki sanoo, että etusumuvaloja voi käyttää ajovalojen asemesta", siis mikä laki noin sanoo, taitaa olla töpinän oma laki, vähän samaa luokkaa miten rotta tulkitsee.
        Sumuvaloja saa käyttää ainoastaan kelin niin vaatiessa, en nyt luettele variaatioita kun oikeat autoilijat ne varmaan tietävät.
        Kun et kerran tunne kytkentöjä niin miksi pitää arvailla, kun palaa jos eli ei tai palaa aina jos ei pala jo ja kun ja kun ja jos, pläääplää plää.

• Voi voi...
        voi voi töpinää kirjoitti:

"Laki sanoo, että etusumuvaloja voi käyttää ajovalojen asemesta", siis mikä laki noin sanoo, taitaa olla töpinän oma laki, vähän samaa luokkaa miten rotta tulkitsee.
        Sumuvaloja saa käyttää ainoastaan kelin niin vaatiessa, en nyt luettele variaatioita kun oikeat autoilijat ne varmaan tietävät.
        Kun et kerran tunne kytkentöjä niin miksi pitää arvailla, kun palaa jos eli ei tai palaa aina jos ei pala jo ja kun ja kun ja jos, pläääplää plää.

Idiootti mätämuna olet. Kerrankin on tarjolla asiallista tietoa, jota voi soveltaa mihin automerkkiinn hyvänsä noilla reunaehdoilla. Jos ymmärtää yhtään valojen toiminnasta. Jos ei ymmärrä niin voi kukea käsikirjasta.

Sinulla ei olllut ainoatakaan ajatusta vastata aloittajan kysymykseen. Vit..ilet vain kaikille ja yrität tuhota koko keskustelupalstan. Minäkin toivotan sinulle että painut vit...n täältä. Siis tuonne voivit...n eli mäntäkirnuun.

• voi voi ja voi voi
        Voi voi... kirjoitti:

Idiootti mätämuna olet. Kerrankin on tarjolla asiallista tietoa, jota voi soveltaa mihin automerkkiinn hyvänsä noilla reunaehdoilla. Jos ymmärtää yhtään valojen toiminnasta. Jos ei ymmärrä niin voi kukea käsikirjasta.

Sinulla ei olllut ainoatakaan ajatusta vastata aloittajan kysymykseen. Vit..ilet vain kaikille ja yrität tuhota koko keskustelupalstan. Minäkin toivotan sinulle että painut vit...n täältä. Siis tuonne voivit...n eli mäntäkirnuun.

Olikos sinulla sitten tarvetta juosta mutkille vai mikä oli sinun viestisi aloittajalle, minun viestin tarkoitus töpinälle oli puuttua virheelliseen lain tulkintaan sekä oikaista töpinän ajatuksia, jos ei tunne Volvon valojen toimintaa niin miksi kommentoi ollenkaan.
        Saatko muuten ominavuin sen herneen pois nenukasta.

• Voi voi
        voi voi ja voi voi kirjoitti:

Olikos sinulla sitten tarvetta juosta mutkille vai mikä oli sinun viestisi aloittajalle, minun viestin tarkoitus töpinälle oli puuttua virheelliseen lain tulkintaan sekä oikaista töpinän ajatuksia, jos ei tunne Volvon valojen toimintaa niin miksi kommentoi ollenkaan.
        Saatko muuten ominavuin sen herneen pois nenukasta.

Kattele vaan itte peiliin. Vastaa sinäkin nyt möläyttelyistäsi, missä kohtaa tuossa tulkittiin lakia väärin? Mikä oli antisi aloittajalle? Ei mitään. Yrität vaan sönköttää joutavia ja sotkea selvää asiaa. Jollain lailla vajakki oot.

• voi voi ja voi voi
        Voi voi kirjoitti:

Kattele vaan itte peiliin. Vastaa sinäkin nyt möläyttelyistäsi, missä kohtaa tuossa tulkittiin lakia väärin? Mikä oli antisi aloittajalle? Ei mitään. Yrität vaan sönköttää joutavia ja sotkea selvää asiaa. Jollain lailla vajakki oot.

Mitä sinä oikein meuhkaat, sinulla ei ole ollut osaa eikä arpaa keskusteluun, sinulle ei tarvinne lain vääriä tulkintoja kertoa jos et osaa itse niitä tulkita.
        Sinä olet se joka siinä sönköttää joten ota reppusi ja häivy. Mennessäsi voit todellakin katsoa peilistä millainen tuplavajakki itse olet.
        Kaikenlaisia taliaivoja sitä palstoille eksyy.
        Menehän nyt jo tuutimaan, tämä ei ole sinun ikäisillesi sopivaa luettavaa.

• 25
        voi voi ja voi voi kirjoitti:

Mitä sinä oikein meuhkaat, sinulla ei ole ollut osaa eikä arpaa keskusteluun, sinulle ei tarvinne lain vääriä tulkintoja kertoa jos et osaa itse niitä tulkita.
        Sinä olet se joka siinä sönköttää joten ota reppusi ja häivy. Mennessäsi voit todellakin katsoa peilistä millainen tuplavajakki itse olet.
        Kaikenlaisia taliaivoja sitä palstoille eksyy.
        Menehän nyt jo tuutimaan, tämä ei ole sinun ikäisillesi sopivaa luettavaa.

Lopeta nyt jo saat..na hyvän sään aikaan. Sinä se olet joka täällä pask.a jauhaa.
        Voit pyyhkiä kirjoituksillasi. Menes nyt itse lukemaan ne asetukset, niin ei tarvitse täällä meuhkata.

• Sumari ensimmäisenä

Volvossa ajo- ja sumuvalot eivät mitenkään riipu toisistaan. On siis mahdollista ajaa niin, että edessä on pelkät etuvalot (parkit) ja samalla etusumuvalot päällä.

Toivomani kytkentä johtaa tosiaankin siihen, että on mahdollista ajaa edessä pelkät parkit päällä ja takana takasumari päällä. Jos tällainen kytkentä on kielletty, täytynee unohtaa koko juttu, vaikka käytännössä en tietenkään tällä tavalla aikonut ajaa. Tarkoitus oli vain käyttää pelkkää takasumaria ajovalojen lisäksi.

Toinen vaihtoehto olisi tietysti poistaa etusumuvalot, mutta silloin takavalo taitaa edellisen perusteella muuttua laittomaksi.

• Aika tyhmä olet, jos pitää lähteä selittämään aikojen alusta, milloin mitäkin valoja voi ja saa käyttää. Mutta kun et ymmärtänyt pätkääkään kirjoituksestani, jossa rajasin reunaehdot, niin turhaa on yrittää loistaa tyhmyydellään. Voit samantien suksia mäntäkirnuun. Oikeastaan turhaa heitellä helmiä sijoille, et varmaan ymmärrä assosiaatiota kirnuunkaan.

• voi voi töpinää

Arvatenkin sinusta ei ole selittäjäksi sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta voithan itsellesi selvittää ja päivittää "tietosi" ennenkuin tulet näinkin julkiselle palstalle esittämään typerää, no naurunalaiseksi olet jo itsesi saanut useamman kerran. Sinun reunaehtojen rajaaminen on yhtä kuin juostessa kuseminen.

• voi voi töpinää kirjoitti:

Arvatenkin sinusta ei ole selittäjäksi sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta voithan itsellesi selvittää ja päivittää "tietosi" ennenkuin tulet näinkin julkiselle palstalle esittämään typerää, no naurunalaiseksi olet jo itsesi saanut useamman kerran. Sinun reunaehtojen rajaaminen on yhtä kuin juostessa kuseminen.

Minun ei tarvitse selittää selvää asiaa, mutta selitä nyt Sinä kun osaat, mikä ei pitänyt kirjoituksessani paikkaansa?
        Sinun tekstisi sen sijaan oli täyttä puuta heinää.

• käytänkö vai enkö

"Laki sanoo, että etusumuvaloja voi käyttää ajovalojen asemesta",

kerrohan töppö se lainkohta missä noi lukee, minäkin olen kiinnostunut.

• ._.

Mitä jos laittaisit oman katkaisijan takasumarille?

• Anteeksi kun puutun vastaukseesesi. Jos laittaa oman kytkimen takasumuvalolle, niin on syytä erottaa virtapiiri vaihtoreleellä auton sumuvalopiiristä. Eli lisäkytkimen olessa päällä katkeaa piiri auton sumuvalokytkimelle.

Minä asensin erillisen takasumuvalokytkimen releineen, jota käytän päiväajovalojen kanssa tarvittaessa.

• voi sen töpinä
        Täpinä kirjoitti:

Anteeksi kun puutun vastaukseesesi. Jos laittaa oman kytkimen takasumuvalolle, niin on syytä erottaa virtapiiri vaihtoreleellä auton sumuvalopiiristä. Eli lisäkytkimen olessa päällä katkeaa piiri auton sumuvalokytkimelle.

Minä asensin erillisen takasumuvalokytkimen releineen, jota käytän päiväajovalojen kanssa tarvittaessa.

Kyllä palstalaiset tietää että olet idiootti, mutta että noinkin idiootti niin se on "aivan uutta". Laittomuudet senkuin jatkuu, siis päväajovaloilla takasumuvalo palaa, voi tsiisus että olet idiootti sanon minä ja moni muukin. Saatan olla tietenkin väärässä jos käytät vaan takasumuvalokytkintä releineen ja varsinainen sumuvalo ei pala.
        Olisiko joskus sellainen hetki aikaa ajatteluun ennenkuin julkaisee tänne mielipuolisia juttuja.
        Tuli varmaan niinpaljon avonaisia asioita etten tänään enää vaivaudu odottamaan, saatta mennä vielä yöunet kun ei niitä sinun vastauksia voi nauramatta lukea.

• voi sen töpinä kirjoitti:

Kyllä palstalaiset tietää että olet idiootti, mutta että noinkin idiootti niin se on "aivan uutta". Laittomuudet senkuin jatkuu, siis päväajovaloilla takasumuvalo palaa, voi tsiisus että olet idiootti sanon minä ja moni muukin. Saatan olla tietenkin väärässä jos käytät vaan takasumuvalokytkintä releineen ja varsinainen sumuvalo ei pala.
        Olisiko joskus sellainen hetki aikaa ajatteluun ennenkuin julkaisee tänne mielipuolisia juttuja.
        Tuli varmaan niinpaljon avonaisia asioita etten tänään enää vaivaudu odottamaan, saatta mennä vielä yöunet kun ei niitä sinun vastauksia voi nauramatta lukea.

Se parhaiten nauraa, joka Sinulle kuoppaa kaivaa. En ole koskaan mainostanut tuota omaa kytkentääni "lailliseksi", mutta poliisin päivystäjä tutki asetuksia kanssani kasvotusten ja totesi, että talonpoikaisjärjellä tulkittuna on sallittua. Asetus edelllyttää ajovalojen palavan takasumuvalon kanssa. Hän tulkitsi etusumuvalon, lyhyet ajovalot ja päiväajovalot asetuksen edellyttämiksi ajovaloiksi. Sama oli insinöörin tulkinta katsastuksessa. Em. huolimatta en koskaan ole sanonut, että ko. kytkentä on laillinen. Viimesen päälle järkevä se on.

Mitä vihjaat, että laittomuudet jatkuu? Etusumarit korvaavat ajovalot silloin kun sumareita voi käyttää, ei muutu miksikään, vaikka mitä väittäisit.

Parasta kannaltasi onkin, kun lähdet karkuun, sillä olet totaalisen väärässä tässä
        asiassa. Et pysty kumoamaan riviäkään kirjoituksestani, vaikka kuinka hoet naurunalaisuudesta. Sinä se tässä olet altavastaaja.

• töpinä on suossa
        Täpinä kirjoitti:

Se parhaiten nauraa, joka Sinulle kuoppaa kaivaa. En ole koskaan mainostanut tuota omaa kytkentääni "lailliseksi", mutta poliisin päivystäjä tutki asetuksia kanssani kasvotusten ja totesi, että talonpoikaisjärjellä tulkittuna on sallittua. Asetus edelllyttää ajovalojen palavan takasumuvalon kanssa. Hän tulkitsi etusumuvalon, lyhyet ajovalot ja päiväajovalot asetuksen edellyttämiksi ajovaloiksi. Sama oli insinöörin tulkinta katsastuksessa. Em. huolimatta en koskaan ole sanonut, että ko. kytkentä on laillinen. Viimesen päälle järkevä se on.

Mitä vihjaat, että laittomuudet jatkuu? Etusumarit korvaavat ajovalot silloin kun sumareita voi käyttää, ei muutu miksikään, vaikka mitä väittäisit.

Parasta kannaltasi onkin, kun lähdet karkuun, sillä olet totaalisen väärässä tässä
        asiassa. Et pysty kumoamaan riviäkään kirjoituksestani, vaikka kuinka hoet naurunalaisuudesta. Sinä se tässä olet altavastaaja.

Onneksi sinun juttusi ovat tuulesta temmattua lätinää, ei niitä kukaan ota todesta vaikka kuinka yrität toisin väittää. Et pysty sanojasi perumaan, olet kirjoittanut palturia, yrittänyt arvailla ja erilaisilla sanahelinöillä puolustaa itseäsi. Olet raukkamainen ja itsepäinen pässi.
        Miten sinun on niin vaikea tunnustaa olevasi väärässä, nyt kun ihan oikeasti olet väärässä.
        Eli suossa olet taas kerran.

• vastausta odottaen

Huhuu töpinä töppö, vastaa vai pakenitko vuorille, mikä laki sallii sumuvalojen käytön ajovalojen asemesta? Vastaa äläkä venkoile.

• Tieliikennelaki sallii etusumuvalojen käytön ajovalojen asemasta siloin kun etusumuvaloja tarvitaan, eli täyttyy ajovalopakko ilman ajovalojen käyttöä.
        Oletko tosiaan noin tyhmä, ettet ymmärrä, mistä on kysymys? On itsestään selvyys, että lakia pitää noudattaa, eli olosuhteiden oltava laissa esitetty.

Nolottaako nyt?

• eikö hävetä
        Täpinä kirjoitti:

Tieliikennelaki sallii etusumuvalojen käytön ajovalojen asemasta siloin kun etusumuvaloja tarvitaan, eli täyttyy ajovalopakko ilman ajovalojen käyttöä.
        Oletko tosiaan noin tyhmä, ettet ymmärrä, mistä on kysymys? On itsestään selvyys, että lakia pitää noudattaa, eli olosuhteiden oltava laissa esitetty.

Nolottaako nyt?

Ei nolota yhtään, nyt kun olet tarkistanut laista kohdan sumuvalojen käytöstä niin kyllä se sitten sinullekin selvisi. Hyvä, alat pikkuhiljaa ymmärtämään. Lisäsitkin tuohon tekstiin tuon alunperin puuttuvan "silloin (ei siloin) kun etusumuvaloja tarvitaan", eihän niitä välttämättä tarvita vaan on edellytykset niiden käytölle. Muutenkin sepustuksesi on uudelleenkirjoitettu, soititko kenties rotalle ja pyysit konsultointiapua.

• eikö hävetä kirjoitti:

Ei nolota yhtään, nyt kun olet tarkistanut laista kohdan sumuvalojen käytöstä niin kyllä se sitten sinullekin selvisi. Hyvä, alat pikkuhiljaa ymmärtämään. Lisäsitkin tuohon tekstiin tuon alunperin puuttuvan "silloin (ei siloin) kun etusumuvaloja tarvitaan", eihän niitä välttämättä tarvita vaan on edellytykset niiden käytölle. Muutenkin sepustuksesi on uudelleenkirjoitettu, soititko kenties rotalle ja pyysit konsultointiapua.

Kirjoitin jo 6 vuotta sitten samasta asiasta tällä palstalla. Keskustelu pulpahtaa esiin muutaman kuukauden välein. Kyllä on aihetta olettaa, että kaikki ajokortin omistavat tietävät tasan tarkkaan, milloin sumuvaloja saa käyttää, ei sitä joka kerta tarvitse alusta kelata. Osoittaa vaan, ettet vieläkään ymmärrä, mistä tässä keskustellaan.

Taidat olla itse rotta, siltä saivartelusi vaikuttaa. Asiaa et pysty kirjoittamaan, mutta lyöntivirheet etsit kiitettävästi. Muuhun raukka et pysty.

• koitahan aikuistua
        Täpinä kirjoitti:

Kirjoitin jo 6 vuotta sitten samasta asiasta tällä palstalla. Keskustelu pulpahtaa esiin muutaman kuukauden välein. Kyllä on aihetta olettaa, että kaikki ajokortin omistavat tietävät tasan tarkkaan, milloin sumuvaloja saa käyttää, ei sitä joka kerta tarvitse alusta kelata. Osoittaa vaan, ettet vieläkään ymmärrä, mistä tässä keskustellaan.

Taidat olla itse rotta, siltä saivartelusi vaikuttaa. Asiaa et pysty kirjoittamaan, mutta lyöntivirheet etsit kiitettävästi. Muuhun raukka et pysty.

Miksi sinä torakka et voi kirjoittaa lausetta loppuun, minäkin voisin aloittaa lauseen sanalla voi, ja lukijat arvuuttelee mitenkähän se jatkuu, no minäpä jatkan, vittuu että olet tyhmä. Todella olet itse rotan kaltainen kiertäjä ja kaartaja.
        Tuossa kun kirjoitit että kaikki ajokortin omistajat tietävät tasan tarkkaan, milloin sumuvaloja saa käytttää niin varmasti rajasit itsesi pois siitä joukosta, näin ainakin oletan, ja yleensä olettamukseni on osunut oikeaan, tässä tapauksessa se ei ollut edes vaikeaa.

• koitahan aikuistua kirjoitti:

Miksi sinä torakka et voi kirjoittaa lausetta loppuun, minäkin voisin aloittaa lauseen sanalla voi, ja lukijat arvuuttelee mitenkähän se jatkuu, no minäpä jatkan, vittuu että olet tyhmä. Todella olet itse rotan kaltainen kiertäjä ja kaartaja.
        Tuossa kun kirjoitit että kaikki ajokortin omistajat tietävät tasan tarkkaan, milloin sumuvaloja saa käytttää niin varmasti rajasit itsesi pois siitä joukosta, näin ainakin oletan, ja yleensä olettamukseni on osunut oikeaan, tässä tapauksessa se ei ollut edes vaikeaa.

Mitä sekoilet? Mitä lausetta en ole kirjoittanut loppuu? Minkä lauseen olen aloittanut voi sanalla ja jättänyt kesken. Auta ihmeessä. Ei tuollainen ilmaan huitominen auta Sinua. Ei ole asiaa edes siteeksi Sinulla.

• töpinä toivoton

"Laki sanoo, että etusumuvaloja voi käyttää ajovalojen asemesta."

Siinä on kokonaisuudessaan kirjoittamasi lause pisteineen kaikkineen, etkö itse ymmärrä lauseen sisältöä, jos et niin voin avustaa.
      Et aloittanut mitään lausetta "voi" sanalla vaan mitä annoin konkreettisen esimerkin sinun tavastasi kommunikoida, et ymmärtänyt sitäkään.

Sinun arvailusi ja huutaminen on saanut niin mittavat naurunkohtaukset ettei mitään määrää, jatka vaan samaa rataa niin ei tältäkään palstalta huumori puutu.
      Olet sinä sellainen pelle.

• Miksi jankutat asiasta? Etkö tosiaan ymmärrä, että etusumuvaloja voi käyttää ajovalojen asemesta? Aloittaja nimenomaan tiedusteli mahdollisuutta käyttää vain takasumuvaloa, mutta kun se ei ole laillisesti mahdollista ellei edessä pala ajovalot tai etusumuvalot. Minä selvitin tekniikkaa jolla tuo pelkän takasumarin käyttö on mahdollista ja kytkentöjen mukaan laillista (ei sotketa tähän minun päiväajovaloja). Jos joku rikkoo liikeennelakia ajelemalla sumuvaloilla miten sattuu, niin kuin Sinä ilmeisesti tietämättömänä teet, ei kuulu minulle pätkääkään.

Olet todella epätoivoinen kun kirjoitat ainakin kahdella nimimerkillä samaan viestiketjuun. Muutat "nimimerkkiäsi" yhtenään. Etkö ilkeä identifioitua, tosin en minäkään noilla hengenlahjoilla. Esitä edes yksi asia tai kirjoituksesi täällä, jossa olisit ollut oikeassa. Sinä huutelet puskista ja olet pelkästään vinoilemassa ihmisille.

Kun et näköjään pysty esittämään ainuttakaan uskottavaa argumenttiä, niin minä lopetan tämän keskustelun kaikkien nimimerkkiesi kanssa tähän.

Osoitapa edes yksi minun kirjoitus koko kuuden vuoden aikana, jolloin olisin huutanut. Kyllä se olet Sinä joka täällä on huudellut.

• toivoton töpinä

No hyvä jos lopetat lätinäsi, noista lätinöistäsi ei ole kenellekään mitään hyötyä, päinvastoin nauru pidentää ikää, jos sanonta sallitaan. Edelleenkään et pystynyt vastaamaan kirjoituksiisi, et, koska olet niin tyhmä ettet ymmärrä mitä kirjoitat.

Etusumuvaloja ei voi käyttää ajovalojen asemesta ellei olosuhteet edellytä. Näin asia kerrotaan "liikeennelaissa", siis väärinkirjoitettuna.

Mutta pääasia että ymmärsit hävitä taistelun kunniallisesti.

• Ei edes vara rotta
        toivoton töpinä kirjoitti:

No hyvä jos lopetat lätinäsi, noista lätinöistäsi ei ole kenellekään mitään hyötyä, päinvastoin nauru pidentää ikää, jos sanonta sallitaan. Edelleenkään et pystynyt vastaamaan kirjoituksiisi, et, koska olet niin tyhmä ettet ymmärrä mitä kirjoitat.

Etusumuvaloja ei voi käyttää ajovalojen asemesta ellei olosuhteet edellytä. Näin asia kerrotaan "liikeennelaissa", siis väärinkirjoitettuna.

Mutta pääasia että ymmärsit hävitä taistelun kunniallisesti.

Etusumuvaloja ei voi käyttää ajovalojen asemesta ellei olosuhteet edellytä. Itsestään selvyys, kauaksi on pitkä matka. Mutta mitä tarkoittaa? Näin asia kerrotaan "liikennelaissa", siis väärin kirjoitettuna. Joo väärin kirjoitat, ei liikennelaissa noin sanota. Käypäs kurkkaamassa ja kirjoita oikein. Taidat nyt kyllä sinä sekoilla. Minä ainakin ymmärsin nuo töpinän jutut ja kyllä hän oikeassa on. Sinulla ajatus nyt harhailee pahemman kerran.

Saahan nähdä, malttaako töpinä lopettaa sinun höyhentämisen. Niin ristiin puhut.
        Mikä sen parempi hyöty on kuin jos ikä pitenee? Kysyn vaan?

• toivoton töpinä
        Ei edes vara rotta kirjoitti:

Etusumuvaloja ei voi käyttää ajovalojen asemesta ellei olosuhteet edellytä. Itsestään selvyys, kauaksi on pitkä matka. Mutta mitä tarkoittaa? Näin asia kerrotaan "liikennelaissa", siis väärin kirjoitettuna. Joo väärin kirjoitat, ei liikennelaissa noin sanota. Käypäs kurkkaamassa ja kirjoita oikein. Taidat nyt kyllä sinä sekoilla. Minä ainakin ymmärsin nuo töpinän jutut ja kyllä hän oikeassa on. Sinulla ajatus nyt harhailee pahemman kerran.

Saahan nähdä, malttaako töpinä lopettaa sinun höyhentämisen. Niin ristiin puhut.
        Mikä sen parempi hyöty on kuin jos ikä pitenee? Kysyn vaan?

Miksi sinäkin aloitat tuon lätinän, lue ensin viesti kunnolla ja hartaudella ennenkuin vastaat, töpinä kirjoitti "liikeennelaissa", huomasitko, väärin kirjoitettu.
        Ja alunperinkin töpinän lause jäi kesken, "Laki sanoo, että etusumuvaloja voi käyttää ajovalojen asemesta". Huomaatko tekstiä, siinä ei mainita mitään olosuhteista.
        Tästä on kyse, pitää olla tarkka kirjoituksissaan, ei mikään asia ole itsestään selvää varsinkaan silloin kun töpinä tarinoi.

• Ei edes vara rotta
        toivoton töpinä kirjoitti:

Miksi sinäkin aloitat tuon lätinän, lue ensin viesti kunnolla ja hartaudella ennenkuin vastaat, töpinä kirjoitti "liikeennelaissa", huomasitko, väärin kirjoitettu.
        Ja alunperinkin töpinän lause jäi kesken, "Laki sanoo, että etusumuvaloja voi käyttää ajovalojen asemesta". Huomaatko tekstiä, siinä ei mainita mitään olosuhteista.
        Tästä on kyse, pitää olla tarkka kirjoituksissaan, ei mikään asia ole itsestään selvää varsinkaan silloin kun töpinä tarinoi.

Voi voi raukkaa. Alat itse pikkuhiljaa tajuta olleesi hölmö kun et tajunnut selvää asiaa. Nussi sinä vaan pilkkua. Muuhun et pystykään. Taidat olla itse rotta. Samoja selityksiä, täsmää täysin. Sopii hyvin sinulle tuo nimimerkki. On oikein kuvaava. Käytä sitä jatkossakin.

• toivoton töpinä
        Ei edes vara rotta kirjoitti:

Voi voi raukkaa. Alat itse pikkuhiljaa tajuta olleesi hölmö kun et tajunnut selvää asiaa. Nussi sinä vaan pilkkua. Muuhun et pystykään. Taidat olla itse rotta. Samoja selityksiä, täsmää täysin. Sopii hyvin sinulle tuo nimimerkki. On oikein kuvaava. Käytä sitä jatkossakin.

Menikö taas yli hilseen, ei mikään ihme kun olet tuollainen änkyttäjä. Sinusta ei kyllä olekaan vara rotaksi, kerrontasi on niin köyhää, mitäänsanomatonta lätinää, aivan kuin töpinälläkin.
        Kuulut töpinän kanssa samaan kastiin, myös häviäjien osalta. Seuraavalla kerralla voit yrittää innokkaammin, mutta oletan että häviät senkin taistelun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      59
      3511
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2846
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2673
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2341
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2083
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1800
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1348
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1313
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1224
    Aihe