Mikä ihmeen proakatemia?

aloittaja867

Eli siis TAMKin sivuilta luin liiketalouden alasta ja sieltä yrittäjyydestä. Siellä sanottiin että vuoden opiskelujen jälkeen voi hakea opiskelemaan yrittäjyyttä proakatemiaan. Tutkiskelin niitä sivuja sitten ja kuulosti kyllä todella mielenkiintoiselta ja minulle sopivalta opiskelumuodolta.

Kyselisinkin onko täällä jollakin kokemusta opiskelusta proakatemiassa? Kaikki pienikin tieto olisi avuksi, kiitos !

5

4012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No sehän

tarkoittaa poroakatemiaa, eli Lapin yliopistoa.

• Proakatemialainen

Hei,

Lisää tietoa löytyy Proakatemian omilta sivuilta:
      www.proakatemia.fi

Proakatemiassa opiskeli tapahtuu tiimeissä, jotka muodostavat oman osuuskunnan opiskelun alussa. 2,5 vuoden aikana tiimi myy yrityksille omia tuotteita tai palveluja, joita tiimiläiset tuottavat. Opiskelun aikana opiskelija saa itselleen kattavat verkostot yritysmaailmaan ja paljon käytännön kokemusta erilaisten projektien kautta.

• Toinen proaksulainen

Vastaus AP:lle tulee auttamatta myöhässä, mutta koska tämä postaus tuli vastaan Google-haulla ja tätä pohtii varmasti moni muukin, niin vastataan silti.

Vieraile sivuilla, niinkuin yllä mainittiinkin. Niitä pyritään parasta aikaa parantamaan, jotta sieltä löytyisi riittävästi tietoa. Ota rohkeasti yhteyttä Proakatemialla toimiviin yrityksiin ja kysy, saat suoran vastauksen opiskelijalta. Osuuskuntien yhteystiedot löytyvät osuuskuntien kotisivuilta, ja linkit kotisivuille löytyvät Proakatemian kotisivuilta. Voit olla yhteydessä myös sivuilta löytyviin yhteystietoihin. Ole tarkkana, kun joka vuotinen kiertue tulee TAMKiin kuntokadulle ja Ikaalisiin kertomaan. Tai tule rohkeasti käymään, niin näet jokapäiväistä toimintaa!

• vitun paska akatemia

Itse en ole käynyt Tampereen akatemiaa. En kerro missä itse olen sen käynyt, sillä saatan muuten olla tunnistettavissa.

Minusta meitä patistettiin ylisuorittamaan opettajien taholta. Noh, oli siellä sentään yksi ope joka välitti kaikista, mutta ei uskaltanut olla jämpti kollegoidensa kanssa. Opettajien/valmentajien tehtävä meillä oli seuraava: kahvinjuonti, nettisurffailu ja oppilaiden hiillostaminen. Uhkailuja oli varsinkin kirjoista ja kirjapiirit olivat usein ahdistavia hiillostustilaisuuksia. Väsyneitä opiskelijoita moitittiin itsekurin puutteesta ja laiskuudesta. Oppilaiden yritysprojektit eivät opettajia myöskään kiinnostaneet. Tuskin kukaan noista paskoista opettajista jaksaisi ensin tehdä 12 h työpäivän ja sitten lukea kahta kirjaa yhtä aikaa ja väsätä niistä monen sivun kirjoitelmia. Ja kaiken huippu oli se, että vain yksi noista valmentajista ollut työskennelyt yrittäjänä (AMK:mme yritystoiminnan opellakaan ei ole yrittäjyyskokemusta).

En suosittele akatemiamallia. Tuhlasin elämääni ja ajauduin burn-outiin, johon tarvittiin hoitoa. Ihmettelen miksi mediassa niin ihaillaan tuollaista sairasta vouhotusta. Opiskelijat vielä edistävät itse tuota muka kehumalla sitä, kuinka mahtava yhteishenki on ja verkostoja saadaan luotua isoihin ympyröihin.

• Anonyymi

Tuli googlettamalla vastaan, olen valmistunut akatemialta vuonna en kerro, koska tunnistus;

Todella rankka muoto. Tuntiopinnoissa opintopisteitä ropisee todella pienelläkin aikapanostuksella, kun taas akatemialla jokaisen opintopisteen eteen pitää painaa posket räässä hommia moninkertainen määrä. Itse tuntiopinnoissa sain parhaana vuonna 80 opintopistettä, eikä tullut edes hiki eikä pitänyt painaa samanlaisia tuntimääriä kuin akatemialla. ( olen ennen tätä ollut " normaalissa " tuntiopetusmuodossa tradenomiksi 2 vuotta, joten vertailupintaa löytyy ). Ei ole mitenkään tavatonta, että päivän minimipituus on sen 8h, mitä nyt muistelen, niin keskivertoviikossa tuli tehtyä kouluhommia noin 60h. Tuollaisilla 60h viikoilla saa puoleenvuoteen rimaa hipoen 30op. Usein myös viikonloppuinakin tuli painettua hommaa.

Hei nyt näyttää aika negatiiviselta. Mennääs plussiin ja miinuksiin vrt. " normaaliin / päiväopinto " tradenomiin

Työelämässä on todella paljon arvostettu akatemiatutkintoa, sekä useat haastatteluissa olleet aivan märkänä ajatuksesta, että on kokemusta yritystoiminnan pyörittämisestä. ( Työskenetelen itse parhaillaan yritysmyynnin parissa ) ( Tämä on enemmänkin oma mielipide, mutta omakohtaisen kokemuksen mukaan ainakin erotut aika paljon paremmin työnhakuprosessissa, kun sulla on joku muu kuin se sama myynnin & markkinoinnin tai hr & esimiestyön-tutkinto, joita valmistaa jokainen suomen ammattikorkeakoulu, mutta tämä tosiaan on ihan oma kokemus eikä mikään pro-gradu aiheesta )
      Osaan nyt kattavasti ja itseluottavin mielin pyörittää yritystoimintaa. Perustin päivätyön ohelle unelmani, sekä pyöritän nyt nettikauppaa sivubisneksenä yhden luokkalaisen kanssa
      Koen, että opin huomattavasti enemmän akatemiassa käytännön kautta, kuin mitä tunnilla nököttämällä. MM-luennoilta muistan ihan yhdellä kädellä mitattavan satsin tavaraa, vaikka hyviä arvosanoja niitin
      Tuloja yritystoiminnasta opiskelujen aikana

- Rankka. Siis oikeasti rankka. Pitkää viikkoa. Sinut tipautetaan syvään päätyyn pyörittämään yritystoimintaa tiimiläistesi kanssa. Siihen päälle opiskelut ja esseenkirjoitukset, niin aika hyvän suunnitelman saa opintojen kanssa joka periodille luoda, ellet halua palaa loppuun
      - Käyt luultavasti läpi aika monta existentiaalista kriisiä läpi, kun tulee riitoja ja erimielisyyksiä tiimiläisten kanssa sekä jaksoja, ettei yritystoiminta etene. " En koe oppivani mitään " pyörii aika monta kertaa mielessä. Sitten kun toiminta nytkähtääkin eteenpäin ja pätäkkää imuroidaan firman tilille, niin se unohtuu hyvin äkkiä. Nousu > laskukaudet. Kaikki oppiminen on itsestä kiinni, sekä siihen voi vaikuttaa. Jos suoritat teoriaopintojasi tavalla " kattelen tän seminaarin tässä toisella silmällä " - ei ole ihme, jos tuntuu ettei opi mitään. Itse tykkäsin opiskella teoriaa ihan oppikirjoista.
      - Kaikki on itsestä kiinni. Itsensäjohtaminen tulee tutuksi, sekä koko koulutusmuoto on sen varassa. Jos koet olevasi laiskahko sekä sinulle pitää ojentaa ja kertoa mitä tehdä ( esimerkiksi koulutehtävät ) niin tämä ei ole paikkasi. Tulet vain masentumaan ja saat kelan hengittämään niskaasi pisteiden puuttumisen johdosta.

Keskiössä koko mallissa on se, että luot siitä juuri niin hyvän ja kattavan paketin kuin haluat. Voit tuntiopinnoissakin mennä sieltä missä rima on matalin, sekä kävellä lukematta tentit ykkösillä läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3880
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2037
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe