Asun vuokralla kerrostalossa ja vaikka en polta ja parvekkeenovi on aina kiinni, sisällä haisee paha tupakan haju. Viikonloppuisin se voimistuu. Käytävä haisee myös välillä enemmän ja vähemmän tupakalle.
Isännöinti ei voi asialle mitään ja kukaan muu ei ole asisata huomauttanut. Haju aihettaa hengenahdistusta ja kaikki tekstiilit, uudetkin , on kohta pahan hajusia. Saanko koskaan sitä pois?
Eipä ole muuta vaihtoehtoa, kuin etsiä asunto, jossa on parempi ilmanvaihto, tässähän "raitis" ilma tulee tuolta käytävästä.
Tupakanhaju huoneistossa kerrostalossa
65
10906
Vastaukset
- asdfasfasdafs
Naapuriko siellä sisällä polttelee? Itselläni oli sama ongelma, naapuri tuprutteli sisällä ja haju tuli rappukäytävän kautta asuntooni. Valitettavasti ongelmasta pääsi eroon vasta naapurin muuttaessa pois, silloinkin kesti aikansa ennen kuin haju haihtui.
- ap.
Täällä on useampi naapuri tupakoitsija. Mutta ei kaikki varmaan sisällä polta. Ja omistusasuntojahan nää on.
Tupakka on niin rajoitettu nykyisin, mutta asumiseen ei ole rajoitukset yltäneet. Mutta...katsastellaan uutta asuntoa ja niin, että olis parempi ilmastointi. - paljolle allerginen
ap. kirjoitti:
Täällä on useampi naapuri tupakoitsija. Mutta ei kaikki varmaan sisällä polta. Ja omistusasuntojahan nää on.
Tupakka on niin rajoitettu nykyisin, mutta asumiseen ei ole rajoitukset yltäneet. Mutta...katsastellaan uutta asuntoa ja niin, että olis parempi ilmastointi.No kun se on kuule pikkuisen vaikeaa rajoittaa ihmisten elämää omien seinien sisällä. Miten luulet estäväsi naapuria polttamasta kotonaan ? Samallalailla ne sinunkin kaalisopat häiritsee naapureita, kaalisoppa haisee oikeasti paskalle. Joten heti kun sinun kotoasi ei mitään hajuja lähde, niin voit odottaa muilta samaa.
- ap.
paljolle allerginen kirjoitti:
No kun se on kuule pikkuisen vaikeaa rajoittaa ihmisten elämää omien seinien sisällä. Miten luulet estäväsi naapuria polttamasta kotonaan ? Samallalailla ne sinunkin kaalisopat häiritsee naapureita, kaalisoppa haisee oikeasti paskalle. Joten heti kun sinun kotoasi ei mitään hajuja lähde, niin voit odottaa muilta samaa.
No joo, ruuan käryt saan nekin kaupan päälle. Enkä keittele kaalisoppia ja ruuanlaitto on vähäistä, koska ei ole liesituuletinta.
En voikkaan estää polttamasta, mutta silti on kumma, kun tupakka alkaa olla kielletty joka paikassa. Mun puolesta saa vetää vaikka hasista, kunhan tään kodin sisälle ei käryt tule.
Päänsärky ja poskiontelot kipeenä koko ajan. Vaikuttaa jo työntekoon ja elämän laatuun. Revi siitä,, - ??????
ap. kirjoitti:
No joo, ruuan käryt saan nekin kaupan päälle. Enkä keittele kaalisoppia ja ruuanlaitto on vähäistä, koska ei ole liesituuletinta.
En voikkaan estää polttamasta, mutta silti on kumma, kun tupakka alkaa olla kielletty joka paikassa. Mun puolesta saa vetää vaikka hasista, kunhan tään kodin sisälle ei käryt tule.
Päänsärky ja poskiontelot kipeenä koko ajan. Vaikuttaa jo työntekoon ja elämän laatuun. Revi siitä,,Haju ei aiheuta yhtään mitään vaivoja, se haju ei ole = savu. Oletko varma, ettei asunnossasi ole kosteutta, huono ilmanvaihto jne ? Ne aiheuttaa poskiontelotulehduksia ja päänsärkyjä. Tietenkin, jos olet esim. koira-/kissa- tms. allerginen, voi olla, että edellisellä asukkaalla on sellainen ollut ja oireilet sen takia. Vai oletko tosiaan jynssännyt ja kuurannut kotisi, myös verhalautojen takaa ? Itselle oli tälläinen tapaus.
- hei täällä minä
?????? kirjoitti:
Haju ei aiheuta yhtään mitään vaivoja, se haju ei ole = savu. Oletko varma, ettei asunnossasi ole kosteutta, huono ilmanvaihto jne ? Ne aiheuttaa poskiontelotulehduksia ja päänsärkyjä. Tietenkin, jos olet esim. koira-/kissa- tms. allerginen, voi olla, että edellisellä asukkaalla on sellainen ollut ja oireilet sen takia. Vai oletko tosiaan jynssännyt ja kuurannut kotisi, myös verhalautojen takaa ? Itselle oli tälläinen tapaus.
Kokemusta on toisellakin entisellä asukkaalla kerrostalossa jossa poltettiin joka paikassa vähän väliä. Päätä särki ja pahimmillaan tuli huonovointi. Asiaan ei auttanut muu kuin raikas ilma ellei juuri ikkunankin alla poltettu jolloin piti vain odotella hajun hälvenemistä tuskastuneena.
Suosittelen myös parempaa asumistilaa, tiivisteitä ei niin vain vaihdella eikä muihin asukkaisiin vaikuteta ellei ole sääntörikkomukset käynnissä. - Nointyhmäeivoiolla
?????? kirjoitti:
Haju ei aiheuta yhtään mitään vaivoja, se haju ei ole = savu. Oletko varma, ettei asunnossasi ole kosteutta, huono ilmanvaihto jne ? Ne aiheuttaa poskiontelotulehduksia ja päänsärkyjä. Tietenkin, jos olet esim. koira-/kissa- tms. allerginen, voi olla, että edellisellä asukkaalla on sellainen ollut ja oireilet sen takia. Vai oletko tosiaan jynssännyt ja kuurannut kotisi, myös verhalautojen takaa ? Itselle oli tälläinen tapaus.
Ja mistähän se haju sitten tulee? Olet todella tietämätön allergiasta. Jos joku haisee, on ilmassa partikkejea, jotka laukaisevat oireet. Kala-allergikko voi saada pahan kohtauksen, samoin tupakanhaju voi sen tehdä.
Paskakin haisee siksi, että siinä on hajupartikkelej. Oleilehan muutama hetki ripulipaskan hajussa, niin kohta on yrjö. - Seoällöttävä
Ettei olis oma kuoleman haju!
- ???????
Naapuri polttaa sisällä. Varmaankin siksi, kun ruikutusta tulee jos parvekkeelle menee polttamaan. Eli kumpi sitten parempi, se että sinä pidät ikkunasi kiinni kun naapuri käy tupakalla, vai se, että kodissasi haisee koko ajan tupakka ?
- ap.
heh...ikkunat on kiinni ja käry tulee lasitetun parvekkeen kautta myös. Ikkunoiden raosta ja oven raoista. Kyllä se vaan on niin vanhoissa taloissa, missä ilmankierto perustuu ihan johonkin muuhun kuin koneelliseen, että tupakka ei haise muuten kuin tekemällä umpion tästä lukaalista.
lasitettu parveke on vielä pahempi, haju jää sinne pyörimään.
- laki voimaan
Parasta kaikkien kärsivien, tupakoimattomien kannalta olisi että tehtäisiin laki jossa kiellettäisiin tupakointi kokonaan kerrostaloissa, myös parvekkeella. Siellä asuu ihmisiä jotka on sairaita, pieniä lapsia, ja ihmisiä jotka ei itse polta, tupakka on terveydelle haitallinen, niin miksi pitää joutua kärsimään. Tupakan himoinen kyllä jaksaa käydä ulkona vetämässä nikotiiniannoksensa. KAIKKI KERROSTALOT SAVUTTOMIKSI HETI.
- astma
Olimme samanlaisessa "hajuhelvetissä" asuessamme kerrostalossa. Tupakan savut ja viinan hajut tulivat käytävän kautta postiluukusta huoneistoomme. Mitkään konstit eivät auttaneet...nukkuminen oli aika ajoin mahdotonta...yöt menivät valvoessa tuossa savun hajussa.
Ostaessamme asuntoa meille vakuutettiin, että koko kerrostalo on savuton eli tupakointi on siellä kielletty?! Isännöitsijän kautta koetimme saada asiaa kuntoon mutta tuloksetta.
Muu ei auttanut kuin muuttaa pois.
Lakiin pitäisi saada täyskielto tupakoinnille kerrostaloissa! - jotain rajaa
astma kirjoitti:
Olimme samanlaisessa "hajuhelvetissä" asuessamme kerrostalossa. Tupakan savut ja viinan hajut tulivat käytävän kautta postiluukusta huoneistoomme. Mitkään konstit eivät auttaneet...nukkuminen oli aika ajoin mahdotonta...yöt menivät valvoessa tuossa savun hajussa.
Ostaessamme asuntoa meille vakuutettiin, että koko kerrostalo on savuton eli tupakointi on siellä kielletty?! Isännöitsijän kautta koetimme saada asiaa kuntoon mutta tuloksetta.
Lakiin pitäisi saada täyskielto tupakoinnille kerrostaloissa!Minullakin on astma. Ja naapuri polttaa parvekkeella, haju tulee sisälle, jos ikkuna on auki, mutta osaan laittaa sen kiinni siksi aikaa, kesälläkin. Jos sinulla on tosiaan on niin paha astma, ettet pärjää ihmisten keskellä, kannattaa muuttaa omakotitaloon metsän keskelle, tosin siellä on sitten kesällä kaikenlaista siitepölyä. Minun astmani pahenee vain jos joudun haistelemaan hajuvedessä kylpeneitä ihmisiä.
Itse en polta,mutta enpä ole koskaan kärsinyt naapureiden tupakoinnista,mutta yhdestä kärsin.Parkkipaikalla olevien autojen pakokaasut,kun niitä tyhjäkäytellään kovilla pakkasilla aamusta ilaan talon parkkipaikoilla.Eiköstähän pitäisi sada samanlainen laki kuin tuohon tupakointiin.KAIKKI KERROSTALOT SAVUTTOMIKSI HETI
- mk
astma kirjoitti:
Lakiin pitäisi saada täyskielto tupakoinnille kerrostaloissa!Jos on omistusaunto niin taloyhtiön on atiivistettavä seinat ja lattiat niin ettei savu tule naapuriasunnosta toiseén ja tupakanpolton saa loppumaan kun esittä yhtiöjärjestyksen muutosta ja sinne pukälä ettei asuntojen sisällä saa pölttää ja sillä voi myös parveketupakoinnin lopettaa jos saatte riittävästi killon taakse porukkaa koska tämä vaattii2/3 enemmistön yhtiökokouksessa jos menee äänestykseen.
- ap.
Kerrakin joku joka ymmärtää. Olen samaa mieltä.
- ap.
astma kirjoitti:
Lakiin pitäisi saada täyskielto tupakoinnille kerrostaloissa!Minulla ei ole tupakan polttoa vastaan mitään . Mutta jos ahdistaa kotona se haju, ei tosiaan saa kunnolla nukuttua, mitä teet? Kärsit. Päänsärky jatkuva.
- ap.
jotain rajaa kirjoitti:
Minullakin on astma. Ja naapuri polttaa parvekkeella, haju tulee sisälle, jos ikkuna on auki, mutta osaan laittaa sen kiinni siksi aikaa, kesälläkin. Jos sinulla on tosiaan on niin paha astma, ettet pärjää ihmisten keskellä, kannattaa muuttaa omakotitaloon metsän keskelle, tosin siellä on sitten kesällä kaikenlaista siitepölyä. Minun astmani pahenee vain jos joudun haistelemaan hajuvedessä kylpeneitä ihmisiä.
haju tulee mun asunnossa oven raosta ja käytävästä, suljetun parvekkeen oven ja ikkunoiden raosta,,,siis normaalin ilmanvaihdon seurauksena.
Ikkunat on kiinni. - kärytön koti
Kerrostalon saa savuttomaksi tänäkin päivänä, jos on enemmistö taloyhtiössä, siis yhtiökokouksssa on savuttomuuden puoltajia. Yhtiökokous pystyy tuon päätöksen tekemään, mutta hallituksen päätös pelkästään ei riitä. Kutsukaa kokoon ylimääräinen yhtiökokous, siellä asian voi käsitellä ja pitää äänestyksen. Itse asun savuttomassa yhtiössä, myös parveketupakointi on kielletty.
Asiasta ei ole ollut minkäänlaista sanaharkkaa. Se joka polttaa, käy pihalle järjestetyllä tupakkapaikalla polttamassa. Kaikki ovat tyytyväisiä.
En tiedä sitten vuokrataloista, miten niissä toimitaan, mutta kyllä niitäkin on jo savuttomia, siis kokonaan, ei saa polttaa parvekkeillakaan. - !!!!!!
ap. kirjoitti:
haju tulee mun asunnossa oven raosta ja käytävästä, suljetun parvekkeen oven ja ikkunoiden raosta,,,siis normaalin ilmanvaihdon seurauksena.
Ikkunat on kiinni.No pistä ne ikkunat auki, tai sitten olet jo luulosairas hajuesi kanssa.
- ,-.,
Itse ymmärän tupakoijia ,itse kun olen polttanut ,tuommoinen polttamisen rajoitus tuntuu turhanpäiväseltä, toisaalta nyt kun olen lopettanut tupakanpolton niin humaan että aika hyvin se tupakka haisee j,a tosi pahalle ja täyttä myrkkyä savukin.
- Vakuutustarkastaja10
kärytön koti kirjoitti:
Kerrostalon saa savuttomaksi tänäkin päivänä, jos on enemmistö taloyhtiössä, siis yhtiökokouksssa on savuttomuuden puoltajia. Yhtiökokous pystyy tuon päätöksen tekemään, mutta hallituksen päätös pelkästään ei riitä. Kutsukaa kokoon ylimääräinen yhtiökokous, siellä asian voi käsitellä ja pitää äänestyksen. Itse asun savuttomassa yhtiössä, myös parveketupakointi on kielletty.
Asiasta ei ole ollut minkäänlaista sanaharkkaa. Se joka polttaa, käy pihalle järjestetyllä tupakkapaikalla polttamassa. Kaikki ovat tyytyväisiä.
En tiedä sitten vuokrataloista, miten niissä toimitaan, mutta kyllä niitäkin on jo savuttomia, siis kokonaan, ei saa polttaa parvekkeillakaan.samaa mieltä, eli olitte kaukokatseisia ja järjestitte tupakointipaikan ulos. Poltan itse ja pidän ehdotonta kieltoa hieman kyykyttämisenä. Mutta silloin kun enenmmistö päättää omasta puolestaan parhaan vaihtoehdon ja antaa silti
vähemmistölle oikeuden polttaa taloyhtiön pihalla jossakin alueella/katoksessa, nostan hattua. Koska ehdottomilla kielloilla saatetaan tulevaisuudessa luoda pohjaa myös muunlaisen tavanomaisen asumisen toiminnan kieltämiselle taloyhtiössä. Otan esimerkkinä skenaarion jossa kasvissyöjiä tulee enemmistönä taloyhtiöön hehän voivat sen savuttamisen perusteella kehittää lihanvalmistuksen kieltämistä taloyhtiössä. Kun kieltämisen perusteena on muille aiheutettu mahdollinen terveyshaitta, askel seuraavaan kieltoon voi olla lyhyt. Siksi taloyhtiökokouskaan ei noin vain voi kieltää ellei se sitten ole täysin 100% yksimielinen asiassa. Tupakoiva voi valittaa asiasta ja jos jälkikäteen rajoitetaan jonkun oikeuksia taloyhtiössä, on valittaja vahvoilla. Onneksi kukaan tupakoitsija ei vielä ole käyttänyt tätä mahdollisuutta. Koska ensijainen velvollisuus on taloyhtiöllä pitää huolta rakenteista ettei niissä ole ilmavuotoja, jo paloturvallisuudenkin takia. Siksi tupakansavun leviäminen kannattaa tutkia. Kysynyksessä voi olla huolimattomasti tiivistetty läpivienti esim. tupakoitsijan asunnossa. Tupakoitsija voi kuolla savuun jos naapurin asunnossa syttyy tulipalo ja savu leviää hänen asuntoon. Näin saatetaan tutkia mhadollisesti taloyhtiön hallituuksen toimia asiassa jossa on vain kielletty tupakointi savuhaittaan vedoten eikä asiaa olee sen enemmälti tutkittu. Siksi kannattaa edetä varovasti näiden ehdottomien kieltojen kanssa voipi tulla taloyhtiölle kalliiksi. Vakuutusyhtiö kieltäytyy korvaamasta vahinkoa koska taloyhtiö on ollut tietoinen savun kulkeutumisesta asunnosta toiseen. - :))
mk kirjoitti:
Jos on omistusaunto niin taloyhtiön on atiivistettavä seinat ja lattiat niin ettei savu tule naapuriasunnosta toiseén ja tupakanpolton saa loppumaan kun esittä yhtiöjärjestyksen muutosta ja sinne pukälä ettei asuntojen sisällä saa pölttää ja sillä voi myös parveketupakoinnin lopettaa jos saatte riittävästi killon taakse porukkaa koska tämä vaattii2/3 enemmistön yhtiökokouksessa jos menee äänestykseen.
Kaiiiii ne voi tiivistää, asukkaat maksaa tietenkin sen.
- uudeltamaalta
ap. kirjoitti:
Minulla ei ole tupakan polttoa vastaan mitään . Mutta jos ahdistaa kotona se haju, ei tosiaan saa kunnolla nukuttua, mitä teet? Kärsit. Päänsärky jatkuva.
olen kärsinyt samaisesta ongelmasta.siihen ei auta mikään koska tupakoivat eivät itse päätä elämästään vaan tupakka naputtaa tahtia.jos tulee pienikin vastoinkäyminen palaa hermot ja on päästävä imuttamaan. itse muutin kaikki keinot kokeiltuani pois ja nyt asun savuttomassa paikassa, päätä ei särje eikä silmiä kirvele.ja ennenkaikkea voin pitää ovia auki aina kun haluan.
- lain puolesta
Asiaa! Kerrostaloissa asuu tupakoimattomien, lasen ja vanhusten lisäksi vielä allergisia ja astmaatikkoja. Kesällä hellettä 30 ja asunto lämpenee, vaan et voi tuulettaa jos naapuri polttaa parvekkeellaan.
Tupakanhimoinen jaksaa kyllä vetäistä nikotiininsa muualla. Hakekoot vaikka nuuskaa ruotsinlaivalta - kunhan eivät parvekkeellaan haisuta.
Muuten ei juuri liikuta. - mitävoisintehdä
astma kirjoitti:
Lakiin pitäisi saada täyskielto tupakoinnille kerrostaloissa!Mutta meidän naapurit ovat vielä pahempia:
Naapurit juovat alkoholia, paistavat grillillä jotain ja tupakoivat parvekkeella! Ja viinan haju parvekkeella on aina ihan sietämätön. Puhuvat ääneen illalla ja kuuntelevat musiikkia. JOSKUS KÄYVÄT JOPA SUIHKUSSA.
Harrastavat päivisinkin seksiä ( kuulin, kun kuuntelin heidän makuuhuoneen seinän takaa). Nyt jo rappukäytävässäkin haisee seksi! Olen allerginen sille.
- Kaikesta ne valittaa
Onpa ahdasmielistä sakkia! Juurikin poltin, ja taidanpa polttaa toisen putkeen.
- ahdasta
Tupakoijat on ahdasmielisiä kun eivät ymmärrä tupakoimattomia. Ahdasmielisyyttä sekin.
- arvuutus
ttodennäöisesti putkistokuilun läpi menevät sähköjohdot on eristämättä ja kerrosten väliset paloeristykset ovat huolimattomuudella tai sabotaasilla
jätetty pois.ilamastoinnin imuvuoto kerää tupakansavun mistä tahansa kerroksesta
alipaineen ja virheellisen eristyksen takia..itse löysin vian tupakansavulla, joka meni alakerran asunnon kautta omaan asuntooni palaten. korjasin omani itse, vaikeus on siinä, että kaapistoja joutuu purkamaan. sitä ei talo viitsi tehdä.
kyllä vuodot pitäisi kuulua kunnan tekniselle virastolle valittaen.- ap.
tää on omistusasunto, yksityinen siis. On kaiketi tulossa ilmastointiremontti joskus. En käsitä, miten tuolla rappukäytävässä voi haista niin voimakkaasti. ja sieltähän see kiertää tänne asuntoon ja pois venttiileistä.
Äänieristys on olematon..olen kuitenkin kyläillyt vanhoissakin kerrontaloissa ja ei siellä tällästä kolinaa ja jyskettä ole ollut. no mut..on muitakin asuntoja. - ozzy
ap. kirjoitti:
tää on omistusasunto, yksityinen siis. On kaiketi tulossa ilmastointiremontti joskus. En käsitä, miten tuolla rappukäytävässä voi haista niin voimakkaasti. ja sieltähän see kiertää tänne asuntoon ja pois venttiileistä.
Äänieristys on olematon..olen kuitenkin kyläillyt vanhoissakin kerrontaloissa ja ei siellä tällästä kolinaa ja jyskettä ole ollut. no mut..on muitakin asuntoja.Valitat uudestaan isännöitsijälle.Heidän asia on selvittää mistä haju tulee.Isännöit sijän asia on hoitaa ongelmat, siitähän ne rahaa saa. Minäkin valitin rapun hajusta ja huoltomiehet kävivät kaikkien mahdollisten syyllisten luona. Ei haise enää.
- ladetsy
Yhdyn edelliseen... talossa on jäänyt joku aukkoeristys tekemättä.
Huvittaa kun täällä jotkut kirjoittaa jo autojen tyhjäkäynnistä ja siitä voiko polttaa tupakkaa omassa asunnosaan. Nyt kun oli melkein -30 minä pidin 10min pakuani tyhjäkäynnillä ennenkuin lähdin ajamaan. Paku oli kyllä lämppärissä, mutta ei se auta että moottori on lämmin. Säälin pakuani koska esim. pakkia ei tarvinnut runnoa päälle, kun antoi sen rauhassa vähän aikaa käydä.
Toki laissa on määräyksiä tyhjäkäynnistä, mutta sitähän sovelletaan kovilla pakkasilla ihan yleisesti.
Miettikää mitä kirjoitatte tupakan poltosta. Itse en polta, mutta tiedän sentään jotain määräyksistä ja laista Eihän kukaan voi kieltää omassa kiinteistössä tupakointija. Tiedän jo yhden tapauksen jossa kerrostalon yhtiökokous joutui perumaan tupakka kiellon. Eli vuokrasunnoissa kielto kyllä onnistuu, mutta ei omistusasunnoissa. Tietenkin tuntuu nykypäivänä ihmeelliseltä että joku polttaa sisällä, mutta minkäs sille mahtaa. - savuton781
Katso nyt ensin, että ilmanvaihto pelaa ja ilma kulkee oikeaan suuntaan. Itselläni oli edellisessä asunnossa sama ongelma. Ilmanvaihdossa oli vikaa ja naapureiden poistoilma ja savut tuli meille, kun ilmanvaihto kanava ei puhaltanut meidän asunnosta pois vaan veti muiden omat meille. Asia korjattiin, ja ongelma helpotti huomattavasti, muttei kokonaan. Lopulta muutin pois, koska kaikki omat vaatteetkin haisi kokoajan tuhkakupilta vaikken siis itse polta.
- naamanen
Minä asun luhtitalossa ja ongelmana oli paha ruuan katku. Se tarttui vaatteisiin ja verhoihin, aina haisi kärvennetyltä sipulilta tai kaalilta.
Kun taloissamme suoritettiin ilmasoinnin puhdistus, sanoin heille hajuhaitasta. Minulle vastattiin että ei se voi ilmastointikanavasta tulla se haju.
Lopulta kyllästyin ja teippasin muovirasian ilmastointiventtiilin päälle tukkeeksi. Nyt ei haise kärvennykset enää! - ap.
Kyllä täällä vetoa on venttiileistä, vaan en tiedä miksi muiden ruokakäryt mun asunnossa haisee.. Tuo kaikkien tekstiileiden haju on totta, mietin vaan , että saako koskaan tätä lemua pois. Uusi sänkykin on ostettu.
- proteisti
Kerrostaloasunnoissa tapahtuva tupakointi pitäisi lailla kieltää kokonaan! Allergia- ja astmaliitto voisi tehdä aloitteen eduskunnalle tästä asiasta. Tupakointi on saatu jotenkin aisoihin julkisissa tiloissa, mutta kodit ovat täysin asian ulkopuolella. Jos talossa asuu paljon nuoria, on tilanne täysin hallitsematon. Minulla on tästä kokemusta. Haistatus tästä tupakoinnista huomauttamisesta tai liian äänekkäästä musiikin kuuntelusta on yleensä vastauksena.
- Kielletäänkaikki
Kielletään kerrostaloissa asuminen niin loppuu tuo paskan jauhaminen.
- Tupakoijat Siperiaan
Te tupakoitsijat ette voi ymmärtää kuinka yököttävän oksettavalta haisee teidän tupakointinne,vaatteenne lemuavat,hiuksenne haisevat,hengityksenne haisee! Onneksi en kuulu joukkoonne! Valitettavasti teidän käryytyksenne vaikuttaa monissa paikoissa,kerrostaloissa ei voi tuulettaa kesälläkään kun naapuri vetää Norttia parvekkeellaan ja hajut tulee suoraan asuntooni,tai kadullakin edelläkulkeva imee TUTTIAAN (tupakkaa),varmaankin tupakointinne johtuu liian aikaisesta rintaruokinnan lopetuksesta kun pitää posket lommolla olla jotain lohtua imemässä,vai?? Kaikki tupakoitsijat pitäisi muiluttaa Siperiaan niin ei tulis enää hajuhaittoja teidän törkeästä ja itsekkäästä toiminnasta! Hyi helvata mitä porukkaa! Mielisairas tai ääliö täytyy olla joka vapaaehtoisesti hengittää savua!
- löysät housuissa?
Niin, näin siinä nyt sitten kävi kun ajoitte tupakoitsijat pois parvekkeelta sisätiloihin. Me varoitimme teitä että näin käy. Ette uskoneet.
p.s.
en polta.- enkeli herran
sulle löysät housuissa. voi kun olet niin fiksu ihminen. oikeen "varoitit meitä" kaikkia vai. onko sulla kenties monta persoonaa. itse en polta enkä hyväksy ollenkaan tupakointia. ite kieltäisin kerrostaloissa kokonaan tupakoinnin. onko sulla jotain patoutunutta vihaa koko suomen kansaa vastaan kenties?
Siunausta päivääsi joka tapauksessa.
- dfgn lmöpo
Älä vuokralainen vikise,sulla ainoa vika on päässä.Siellähän sen ei tarvitse suuri ollakkaan.
Kokeileppas hankkia vaikka oma elämä. - Onko tottakaan
Parasta kaikkien kärsivien, tupakoimattomien kannalta olisi että tehtäisiin laki jossa kiellettäisiin tupakointi kokonaan kerrostaloissa, myös parvekkeella. Siellä asuu ihmisiä jotka on sairaita, pieniä lapsia, ja ihmisiä jotka ei itse polta, tupakka on terveydelle haitallinen, niin miksi pitää joutua kärsimään. Tupakan himoinen kyllä jaksaa käydä ulkona vetämässä nikotiiniannoksensa. KAIKKI KERROSTALOT SAVUTTOMIKSI HETI.
Mites saatais myös kaikki kerrostalot alkoholittomiksi ja huumeettomiksi??? Ne aiheuttaa unettomuutta hillumalla yökaudet. Eikös nuo tupakoivat ole jo laitettu puun ja kuoren väliin, ottakaa välillä joku muu hampaisiinne. Voihan niitä kerrostaloja rakentaa sekä savuttomille, että savuttelijoille! Siks toisekseen se haju ei ole vaarallista terveydelle, ainoastaan savu....- röökii ?
Niin ja sitte voisi laittaa sellasia kerrostaloja, joissa saa asua vaan puun halaajat ja 'pussi-rotta-kenguruiden' suojelijat. Ja väheksymättä mitenkään männyn ytimen nävertäjien suojeluyhdistystä. Pitäisi laittaa isännöitsijäntodistukseen asunto-osakeyhtiön suunnitelma kaiken maailman tuhotoukkien suojelemiseksi ja sarvijaakkojen soidintanssin seuraamiseksi vuosittain. Tästä raportit sitten Heslsingin Yliopiston Korkeasti Tieteelliseen sarvijaakkojen tutkimusprojektiin. imbecillis clausus
- tupakka ++
kylläpäs on kukkahattutädit taas liikenteessä.Minä savuttelen missä haluan ettekä te sille mitään voi.Menkää asumaan korpeen ja pitäkää kerrankin turpanne kiinni.
- uun.
ei tietenkään voidakkan mutta tälläset älykääpiöt näkyy kaikista parhaiten.Älykkyys osamäärä nolla.Tupakka on vienyt miestä kun pässiä narussa.
- Ime savuu HORO :)
Taidanpa lähteä tupakalle rappukäytävään , saatanan astmaatikko :)
- elämä on lyhyt
Päässää täytyy olla keuhkosyöpää (toivottavasti?) aiheuttavan tupakansavun lisäksi aika paljon kusta, jotta tuollainen viisaus ulostuu.
- naapurin tupakat
Asuin kerrostalohuoneistossa, jonka alakerrassa oli asunut ja asui kova tupakoitsija. Käryt tulivat yksiön huonetilaan eteisen vaatekaappien takaa, selvisi mittauksissa. Rakennus oli vanha 1960-luvulla valmistunut kerrostalo, jossa seinätkin olivat väärällään. Tapetit piti sommitella käsin leikkaamalla, muuten olis nurkat ollu vinksin vonksin. Vian löytymisen jälkeen laitoin silikonia saumoihin, mutta siitä tuli alipaine huoneistoon ja postiluukku 'vihelsi'. Ei auttanut, kuin laittaa alipaineventtiili rapun oveen, jotta vihellys loppui.
Pinttynyt tupakan haju ei lieventynyt, ja niinpä sitten vaihdoin asuntoa. Se oli sisäilmaltaan raikas ja oli helppo hengittää. - itsellä tuli
vaatehuoneeseen naapurista tupakan hajua, olin isännöitsijään yhteydessä mut mitään ei tapahtunu joten tukin itse koko aukon. ja nyt on hyvä ollu.
- haju tuli tänne
siis ilmastointiaukon kautta
- ruiku rui
oi oi te pahan maailman murjomat kurjat.Kyllä on kamalaa kun naapurit tekevät kaikkea kauheaa.Ihan polttavat sisällä kallista tupakkia ja vielä käyttävät autojaan tyhjäkäynnillä vain siksi että säästäisivät autojaan jotta vanha uskollinen menopeli kestäisi vielä muutaman reissun bensaa hakemaan jonka reissun seurauksena saadaan taas lisää verorahoja,joista osa ohjataan teidänkin maailman murjomien asumistukeenne.Asiaan on helppo ratkaisu: menkää töihin ja ansaitkaa palkkanne jotta voitte muuttaa minne haluatte,eikä tarvitse elää loisina kerrostalomurjuissa naapureitaan vahtien.Itse olen asunut kerrostalossa,rivitalossa ja nykyään omakotitalossa enkä ole koskaan vahtinut naapurien tekemisiä,vaan olen käynyt töissä niin kuin muutkin naapurit.Tosin en ole asunut slummikortteleissa,mutta sehän on jokaisen oma valinta missä luukuttaa.
- wel.
Olipa vuodatusta nenässäsi on varmaan jokin vika.
- typerää *
Minä olen tupakoitsija itse mutta en voi ymmärtää ihmisiä jotka polttaa sisällä tai autossa ! Minusta seon ällöttävää ja toisten ihmisten kiusaamista!
Tyttäreni vuokra-asunossa alkoi juuri samanlainen ongelma kuin tämän ketjun aloittajalla, yhtäkkiä alkoi tulemaan jostain tupakansavu keittiöön ( !!! ) jostain, myös rapussa haisi. Itse käyn tyttären parvekkeella tupakalla kun siellä vierailen ja siitä ei tule kuulemma hajua sisälle läheskään niin paljoa kuin tuosta toisesta lähteestä. Joillain on myös kummallinen tapa että pitää sytyttää tupakka rappukäytävässä juuri ennen ulos menoa ! Tällainen idiootti meni edelläni kerran ulos kun lähdin tyttäreltä. Oli muuten n. 50-60v. naisihminen, eli ei nuorisoa. Ehkä se on tämä samainen nainen joka vetelee savuja kotonaan tai jonkun toisen kodissa ja levittää savunsa kaikkien koteihin. - LM 4,50 aski
voi tytär parkaa...Ettei muka ole tottunut tupakan hajuun jos äityli röökaa.Taitaa olla asenne ongelma äidillä ja tyttärellä.Tupakanvastainen kamppanja näköjään puree joihinkin pelleihin...
- sama ongelma
Täällä ja asuu kusipäitä yläkerrassa.Elävät kun lehmät pellossa,tupankan polttajista suurin osa samanlaisia kun koiran ulkoiluttajat.Kukaan muu ei ole mitään ku he...näin se vaan menee...
- laillista myrkytystä
Kun jotkut laillisesti tai laittomasti myrkyttävät toisten asuntoja, ei voi muuta toivoa kuin että keuhkosyöpä tehoaisi näihin ja nopeasti.
- haajah
itellä sama ongelma.tiivistin elementtien saumat eli katon ja seinien liitos kohdat silikoni massalla.meillä auttoi.voi savu tulla myös alapuoleltakin.lattia listat irti ja tiivistys sinne,
- anneliisezz
kypsymätöntä toivoa toisille sairauksia.
- 4an2on0
Surullista että ihmisillä on näinkin vähän sisältöä elämässään että pitää näistä pikku asioista ruveta vuodattamaan kaikkialla. No kai ne siellä pienessä mielessä rupee pienetkin asiat vaikuttamaan suurilta. Mutta jospa nyt antaisin hieman valoa teidänkin elämäänne; ostakaa ionisaattori niin eipä haise enää. Jättäkää se sormilla osoittelu lapsille ja koittakaa nyt edes vähän kehittää itseännekin ja ehkä jopa etsiä ratkaisuja jotka eivät riistä toisilta vapauksia kun niistä tuskin itsekkään olisitte valmiita luopumaan.
- minävaantaas
säädä venttiileitä keittiön liesikuvussa ja kylppärissä noin puolet pienemmälle (tämä ei ole sallittua, mutta ei siitä isoa haittaakaan ole).
uusi sisimmäiset tiivisteet parvekkeen puoleiseen huoneeseen sekä oveen että ikkunaluukkuun, älä jätä rakoja kuin max 5cm yläpuolelle.
tarkista että toisella puolella asuntoa olevissa ikkunaluukuissa on jätetty tiivistettä yläpuolelta pois noin 10-15cm (ellei lautasia seinässä).
uusi sisäänkäynnin/sisäoven tiivisteet jottei käytävästä tule hajuja sisään.
käy ruuvaamassa puolet suuremmalle ylimmän kerroksen rappukäytävän venttiilin (auttaa rapun hajuihin).
jos sisäänkäynnin päällä on suuri tuloventtiili, laita se minimille jottei pihassa polttelu tuo savuja rappuun...
tässäpä nyt aluksi apua. - iv-asentaja
eihän vaan naapurisi ole laittanut liesituuletinta yhteiseen poistokanavaan tai naamurisi polttaa rappukäytävässä
- Täti-ihminen
Isännöinti voi ja sen pitääkin tehdä asialle jotakin. Taloyhtiön velvollisuus on hoitaa asia kuntoon, hajut ja savut eivät kuulut kuin siihen asuntoon, jossa ne tuotetaan. Tiesithän, että mitä enemmän tuuletat ja vaihdat ilmaa asunnossasi, sitä varmemmin asuntosi alipaineisena imaisee hajut rapukäytävästä sisään? Paljon toki riippuu asunnon ilmastoinnista, onko se painovoimainen (=ainoa terveellinen) vai koneellinen.
Nyt otat uudelleen isännöitsijäntoimistoon yhteyden vaikkapa kirjeellä, jossa yksilöit tarkkaan ongelman laadun, laajuuden ja vaatimuksesi. Asuntoon saattaa tulla hajuja myös rakenteellisten virheiden takia (esim. rakenteiden saumat, puuttuva sisäovi jne). Jos tämä ei johda toimenpiteisiin, ota yhteyttä kunnan ympäristötoimistoon ja pyydä heitä tutkimaan asia. Onko asunnossa aikaisemmin asunut tupakoitsija? - ketjupolttajako?
miksi tupakansavua tulee asuntoon, jos ei haise käytävällä, miten voi päästä, ei kai poistoilmaventtiilistä voi ilmaa tulla asuntoon ja muuten ikkunat kiinni..
- Porno-Jalmari
Yleensä ne älyltään hieman haasteelliset polttavat tupakkaa, sellaiset huonosti koulutetut ihmisrauniot. Elämänkoululaiset...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753617
- 622704
- 812657
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582428Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1922363Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2682230- 461953
- 441769
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151501EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491428