Miten tehdä persoonallisuustesti kotisivulle?

testintekijä

Niin, haluaisin tehdä nettisivuilleni "persoonallisuustestin" tyyliin Mikä eläin olet?. Eli niin, että ensin olisi muutama monivalintakysymys, joista sitten valitaan sopivat vastaukset ja lopuksi klikataan Laske tulokset-nappia, ja ohjelma ilmoittaa esimerkiksi, mikä eläin olet. Onko tällaiseen olemassa jotain valmista pohjaa, vai pitääkö tuo tehdä alusta asti itse?

6

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietojen tallennus

Mikäli haluat vastaavanlaisen testin sivuillesi pitää sinun muistaa että tulokset tulee myös tallentaa jonnekkin. Eli tarvitset jokatapauksessa joko tietokannan tai vastaavan (esim. notepad.txt riittää periaatteessa) johon tallennat tiedot.

Tietenkin yksi vaihtoehto on ottaa valmis kyselysivusto ja liittää se omaasi esim. iframella? Ei ehkä "hienoin" vaihtoehto mutta vaihtoehto kuitenkin :)

• 6 plus 13

Kato jonkun testin lähdekoodista mallia. Ei oo vaikee. Lopussa joku post-nappi joka postaa tulokset vaikka php skriptille joka laskee oikean tuloksen, helppoa kun vähä perehtyy :)

• 12 plus 13

Niin ja php ei tietty.näy käyttäjälle, mut voihan siinä käyttää js. (Itse en käyttäis, inhoan js:ää katsos, periaatteita..)

• 12 plus 15
        12 plus 13 kirjoitti:

Niin ja php ei tietty.näy käyttäjälle, mut voihan siinä käyttää js. (Itse en käyttäis, inhoan js:ää katsos, periaatteita..)

Eli siis näin::

Formin action attr. vaikka laske.php

/form

Laske.php
        $pisteet = 0;
        If(valittu valinta 1)
        $pisteet = 1;

Jne. :)

• 18 plus 2
        12 plus 15 kirjoitti:

Eli siis näin::

Formin action attr. vaikka laske.php

/form

Laske.php
        $pisteet = 0;
        If(valittu valinta 1)
        $pisteet = 1;

Jne. :)

Mihi vittuun se input kenttä hyppäs. Kuitenki radionappi joka ois valinta 1.

• testintekijä
        18 plus 2 kirjoitti:

Mihi vittuun se input kenttä hyppäs. Kuitenki radionappi joka ois valinta 1.

Kiitos vinkeistä, täytyy alkaa tuota php:tä tutkia vähän tarkemmin, jos saisin testin aikaiseksi.

Löysin yhden ohjeen, miten testi toteutetaan javascriptillä, ja sain sen toimimaankin, mutta mieluummin käyttäisin php:tä minäkin, kun sillä on muutenkin sivut tarkoitus pakertaa. Hallussa on valitettavasti vasta alkeet, mutta tekemällä kai sitä oppii :)...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2464
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      31
      2104
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      82
      1703
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      307
      1588
    5. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      18
      1376
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      141
      1319
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      70
      1137
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1018
    9. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      1003
    10. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      1000
    Aihe