Siis osa suomalaisista on sitä mieltä, että presidenttinä voisi olla homoseksuaali, mutta ei ole toivottavaa että presidentillä olisi itseään nuorempi vaimo?
Mikä logiikka?
349
504
Vastaukset
- miinuksia
Kyllä nainen on sentään nainen, vaikka olisi miestä paljon nuorempi! Mikähän mahtaa olla Antonion ikä, ei hänkään Haaviston ikäiseltä näytä? Onkohan parikymppinenkään? Siinä kaksi miinusta, nuori ja homo! Niinistön vaimo on vain nuori! Lisäksi Antonio on ulkomaalainen! Joten 3 miinusta.
- tomppa2006
Olen todella helpottunut sanoistasi. Täällä sentään tuntuu olevan realisteja eikä mitään haihattelijoita, jotka ovat valmiita lähtemään mukaan mihin tahansa kohellukseen muiden taivaanrannan maalareiden kanssa.
Nainen on sentään nainen, eikä leskimieheltä ole kiellettyä uuden suhteen aloittaminen naisen kanssa. - Totuus on
Anton on yli kolmekymppinen. Taitaa olla saman ikäinen kuin Jenni Haukio.
- miinuksia
tomppa2006 kirjoitti:
Olen todella helpottunut sanoistasi. Täällä sentään tuntuu olevan realisteja eikä mitään haihattelijoita, jotka ovat valmiita lähtemään mukaan mihin tahansa kohellukseen muiden taivaanrannan maalareiden kanssa.
Nainen on sentään nainen, eikä leskimieheltä ole kiellettyä uuden suhteen aloittaminen naisen kanssa.Tosiasiassa varmasti se suurin syy, miksi Haavistoa ei valittu, oli hänen homoseksuaalisuutensa. Eikä valita vielä 6 vuoden kuluttuakaan, asiat eivät muutu niin nopeasti eikä tarvitsekaan. Nyt hehkutetaan suvaitsevaisuuden puolesta, mutta voi ilmetä paljon asioita, joista homot leimaantuvat negatiivisesti. Inhimillisyys tekee meistä ihmisiä, ei homoja!
miinuksia kirjoitti:
Tosiasiassa varmasti se suurin syy, miksi Haavistoa ei valittu, oli hänen homoseksuaalisuutensa. Eikä valita vielä 6 vuoden kuluttuakaan, asiat eivät muutu niin nopeasti eikä tarvitsekaan. Nyt hehkutetaan suvaitsevaisuuden puolesta, mutta voi ilmetä paljon asioita, joista homot leimaantuvat negatiivisesti. Inhimillisyys tekee meistä ihmisiä, ei homoja!
mää en usko tohon niinistö oli vaan niin vahvoilla ennakkosuosikkina musta tuntuu että hän olis vieny voiton vaikka kuka ois ollu vastustajana ja toisaalta kyllähän se semmoinen asia on että homoseksuaalisuus on vielä vähän vieras asia niin meillä kun muuallakin.
- tomppa2006
miinuksia kirjoitti:
Tosiasiassa varmasti se suurin syy, miksi Haavistoa ei valittu, oli hänen homoseksuaalisuutensa. Eikä valita vielä 6 vuoden kuluttuakaan, asiat eivät muutu niin nopeasti eikä tarvitsekaan. Nyt hehkutetaan suvaitsevaisuuden puolesta, mutta voi ilmetä paljon asioita, joista homot leimaantuvat negatiivisesti. Inhimillisyys tekee meistä ihmisiä, ei homoja!
Juuri näin, näitä homppelimiehiä ei ihan vähään aikaan valita presidentiksi, jos koskaan. Luulen monen äidin ja isän muuttavan käsitystään suvaitsevasta ihmisestä, kun törmää omien lastensa kanssa kunnon homotouhuihin. Hyi helvete!
- hyvä valinta
Itseään nuorempi mies sentään kelpaa! Onhan Haavistonkin puoliso 20- vuotta nuorempi. Yllättävän huonosti Antonio puhuu Suomea, vaikka on ollut maassa jo 15 vuotta. Kyllä seuraavaa kertaa varten pitäisi mennä kielikursseille.
Niinistön Jenni on fiksu ja edustava. Oikein hyvä presidenttipari!- tomppa2006
Me saimme ehkä kaikkien aikojen edustavimman presidenttiparin. Kyllä olisi loppuneet meikäläisen ulkomaanmatkat, jos Haavisto olisi valittu. Ei olisi kehdannut lähteä selittämään Suomen homomyönteisyyttä.
- ei enää homoja
Seuraavia presidentinvaaleja silmällä pitäen pitäisi säätää laki, jossa presidentin puoliso täytyy olla eri sukupuolta kuin presidentti ja mieluummin vielä suomalainen!
- Kyllä kelpaa
tomppa2006 kirjoitti:
Me saimme ehkä kaikkien aikojen edustavimman presidenttiparin. Kyllä olisi loppuneet meikäläisen ulkomaanmatkat, jos Haavisto olisi valittu. Ei olisi kehdannut lähteä selittämään Suomen homomyönteisyyttä.
Todella upea presidenttipari.
- Sivusta seurannut
Lähtikö keskustelusi pois 5-kymppisten puolelta sheriffin toimesta? Aikas hyvän keskustelun sait aikaan homovastaisuudesta,jatka samaan malliin ei kaikki finskit ole seksuaaliselta suuntautumiseltaan poikkeavia. .)
m.o.t- tomppa2006
Lähti kuin hauki rannasta! Ehkä sefulta ei löytynyt sitä paljon puhuttua suvaitsevaisuutta? Voisi kuvitella että olisi kaikkien etujen mukaista, jos keskustelupalstoilla keskusteltaisiin eikä tarvittaisi mitään erotuomaria, joka poistaa itselleen sopimattomia mielipiteitä.
Suomen kansa osasi valita presidentin. mot. - Sivusta seurannut
tomppa2006 kirjoitti:
Lähti kuin hauki rannasta! Ehkä sefulta ei löytynyt sitä paljon puhuttua suvaitsevaisuutta? Voisi kuvitella että olisi kaikkien etujen mukaista, jos keskustelupalstoilla keskusteltaisiin eikä tarvittaisi mitään erotuomaria, joka poistaa itselleen sopimattomia mielipiteitä.
Suomen kansa osasi valita presidentin. mot.En tiedä kenen intresseissä on 5-kymppisten palstan alasajo?
Itse sain työpaikan naisilta haukut kun ilmoitin Niinistön olevan sopiva minulle. Meidän pitää kuulemma siirtyä moderniin yhteiskuntaan ja sitä paitsi Niinistön vaimo sopisi ikänsä puolesta tyttäreksi Saulille. Kyllä on oikein kaksinaismoraalia. :) - tomppa2006
Sivusta seurannut kirjoitti:
En tiedä kenen intresseissä on 5-kymppisten palstan alasajo?
Itse sain työpaikan naisilta haukut kun ilmoitin Niinistön olevan sopiva minulle. Meidän pitää kuulemma siirtyä moderniin yhteiskuntaan ja sitä paitsi Niinistön vaimo sopisi ikänsä puolesta tyttäreksi Saulille. Kyllä on oikein kaksinaismoraalia. :)Ihan samalla tavoin kävi aikoinaan 40 palstalle. Sheriffi sen meni poistoillaan pilaamaan. Ei ole enää asiattomuuksia, mutta eipä ole keskustelijoitakaan.
Luin samanlaisen vertauksen Saulin mukamas tyttärestä. Eikai nyt viiskymppiset naiset voi olla mustasukkaisia itseään nuoremmalle naiselle, josta nyt sattumalta tulee presidentin puoliso. - palstailija
tomppa2006 kirjoitti:
Suomen kansa osasi valita presidentin. mot.Ainakin mun koneella se on siellä vielä.
Mulle tuli vaan tunne että haluat tulla toiselle palstalle tällä asiallä kauhoomaan.
No siitä vaan mua ei kiinnosta koko aihe.
Onhan täällä eri ihmisiäkin kun viiskymppisissä jos on meitä samojakin.
Ja tätä juttua yleensä on täällä niin paljon käsitelty puolesta ja vastaan että...... - Sivusta seurannut
palstailija kirjoitti:
Ainakin mun koneella se on siellä vielä.
Mulle tuli vaan tunne että haluat tulla toiselle palstalle tällä asiallä kauhoomaan.
Ja tätä juttua yleensä on täällä niin paljon käsitelty puolesta ja vastaan että......Mitä oikein höpiset, ei siellä enää mitään kesk. ole? Eikä varmaan mistään kauhomisesta ole kyse, oletko itse joku rekistyröidyssä parisuhteessa miehen kanssa asuva?
- .......
Mitä oikein höpiset, ei siellä enää mitään kesk. ole? Eikä varmaan mistään kauhomisesta ole kyse, oletko itse joku rekistyröidyssä parisuhteessa miehen kanssa asuva?
- tomppa2006
palstailija kirjoitti:
Ainakin mun koneella se on siellä vielä.
Ja tätä juttua yleensä on täällä niin paljon käsitelty puolesta ja vastaan että......Ei minulla ole mitään tarvetta keskustella asiasta monella eri palstalla. Kirjoitin avauksen 50 palstalle heti seitsemän jälkeen ja se katosi melkein heti. Ajattelin että kokeilen onneani täällä, jossa ei ole sheriffiä ja on ainakin vielä pysynyt.
- Sivusta seurannut
....... kirjoitti:
Nyt on kyllä kyse eri keskustelusta :))
- palstailija
tomppa2006 kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tarvetta keskustella asiasta monella eri palstalla. Kirjoitin avauksen 50 palstalle heti seitsemän jälkeen ja se katosi melkein heti. Ajattelin että kokeilen onneani täällä, jossa ei ole sheriffiä ja on ainakin vielä pysynyt.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10406404
Mikäs tää sitten on.
Mikset jatkanut tähän. - kumpi ensin
tomppa2006 kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tarvetta keskustella asiasta monella eri palstalla. Kirjoitin avauksen 50 palstalle heti seitsemän jälkeen ja se katosi melkein heti. Ajattelin että kokeilen onneani täällä, jossa ei ole sheriffiä ja on ainakin vielä pysynyt.
Siellähän on nimim. miljoonan aloitus, jossa myös juostaan homoja karkuun.
- palstailija
Nyt on kyllä kyse eri keskustelusta :))
No hyvin vaan saatiin se homous esiin tässäkin eri aiheen alotuksessa.
Sama juttua vähän lisäillen eri sanoja joukkoon :)) - tomppa2006
palstailija kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10406404
Mikäs tää sitten on.
Mikset jatkanut tähän.Tämä keskustelu on aivan eri aiheesta. Miksi sinua ärsyttää se, että tälle palstalle tehdään aloituksia?
- palstailija
tomppa2006 kirjoitti:
Tämä keskustelu on aivan eri aiheesta. Miksi sinua ärsyttää se, että tälle palstalle tehdään aloituksia?
Luepa vastauksiasi.
Homot on tämänki ketjusi ydin, vaikka kuinka yrätä väittää muuta.
Homous ja se että sinä et hyväksy heitä.
Tee mun puolesta alotuksia vaikka kuinka paljon, ei se mua haittaa.
Eikä varsinkaan se että tälle palstalle tehdään alotuksia, olenhan paljon täällä.
Mutta älä sinäkään yritä väittää muuta kun saa lukea sun vastauksistasi ja alotuksistasi :))) - 1.1947
tomppa2006 kirjoitti:
Minunkin yksi aloitus hävisi aika pian. Ei saisi olla homovastainen. Ihmisiä kunnioitan, mutta en selvää syntiä hyväksy. Harmittaa se, kun kirkkokin johtaa ihmisiä harhaan.
Oli iso huoli siitä, jos homopari olisi maata edustamassa. Mihin heitä olisi edes kutsuttu?
Onhan Jenni aika nuori, mutta aikuinen silti. Omakin äitipuoli oli itseäni vain 10 vuotta vanhempi, joten se ikä ei hätkäytä. Sauli leskenä on ollut aivan vapaa ottamaan vaimon. Kaiken lisäksi he rakastavat toisiaan.
Hyvä presidenttipari onneksi tuli, onnea vaan heille ja runsasta Jumalan siunausta ja varjelusta! - 16 + 2
tomppa2006 kirjoitti:
Tämä keskustelu on aivan eri aiheesta. Miksi sinua ärsyttää se, että tälle palstalle tehdään aloituksia?
Miksi ette pysy siellä 50 palstalla, yritättekö pilata tämänkin meille 60 tarkoitetun?
Toinen toistaan kahjompia laukoo viisauksiaan, olette todella ei toivottuja. - tomppa2006
palstailija kirjoitti:
Luepa vastauksiasi.
Homot on tämänki ketjusi ydin, vaikka kuinka yrätä väittää muuta.
Homous ja se että sinä et hyväksy heitä.
Tee mun puolesta alotuksia vaikka kuinka paljon, ei se mua haittaa.
Eikä varsinkaan se että tälle palstalle tehdään alotuksia, olenhan paljon täällä.
Mutta älä sinäkään yritä väittää muuta kun saa lukea sun vastauksistasi ja alotuksistasi :)))Tämä keskustelun ydin on presidenttimme.
- tomppa2006
16 + 2 kirjoitti:
Miksi ette pysy siellä 50 palstalla, yritättekö pilata tämänkin meille 60 tarkoitetun?
Toinen toistaan kahjompia laukoo viisauksiaan, olette todella ei toivottuja.Siellä on niin pahansisuinen sefu, että poistaa keskustelut ennen kuin ne ovat alkaneet tai poistaa viestejä keskustelun aikana, niin ettei kukaan enää ymmärrä asiasta mitään, kun välistä puuttuu viestejä.
- tiina...
suomi sai hyvän presidentin ihan sama kuka se puoliso on vaikka en ymmärrä naisia jotaka ovat isänsä ikäisen miehen kansaa yhdessä se on kumminkin jennin oma asia ja paljon täälläkin palstalla on kirjoittajia joilla ei ole homoseksuaalisuutta vastaan eikä täällä oo enää siitä kirjoiteltukkaan mutta toitpa tännekkin ton lempiaihees väännettäväks ja käännettäväks.
- tomppa2006
Et pystynyt vastustamaan kiusausta, vaan tulit vääntämään ja kääntämään lempiaihettasi, kuten kirjoitit ettet ymmärrä naisia jotka ovat isänsä ikäisen miehen kanssa? Miten se suvaitsevaisuutesi on siis nyt?
Mies siis saa olla isänsä ikäisen miehen kanssa, mutta isänsä ikäisen naisen kanssa ei. - alapeukkua
ns. suvaitsevaiset ovat kaikista suvaitsemattomampia sen todistaa kirjoituksesi
- tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
Et pystynyt vastustamaan kiusausta, vaan tulit vääntämään ja kääntämään lempiaihettasi, kuten kirjoitit ettet ymmärrä naisia jotka ovat isänsä ikäisen miehen kanssa? Miten se suvaitsevaisuutesi on siis nyt?
Mies siis saa olla isänsä ikäisen miehen kanssa, mutta isänsä ikäisen naisen kanssa ei.mää kirjoitin tässä presidentti parista enkä ymmärrä myöskään sitä jos nainen on poikansa ikäisen miehen kanssa ei se mun elämääni vaikuta millään lailla ja jokainen saa tehdä omat valintansa ymmärrys ja suvaitsevaisuus on mun mielestä eri asiat.
- tiina...
alapeukkua kirjoitti:
ns. suvaitsevaiset ovat kaikista suvaitsemattomampia sen todistaa kirjoituksesi
jos mää en ymmärrä mitä sää kirjoitat merkkaaks se samaa että mää oon suvaitsematon :o
- rautalangasta malli
tiina... kirjoitti:
jos mää en ymmärrä mitä sää kirjoitat merkkaaks se samaa että mää oon suvaitsematon :o
"enkä ymmärrä myöskään sitä jos nainen on poikansa ikäisen miehen kanssa "
onko tämä mielestäsi suvaitsevaisuutta? - tiina...
rautalangasta malli kirjoitti:
"enkä ymmärrä myöskään sitä jos nainen on poikansa ikäisen miehen kanssa "
onko tämä mielestäsi suvaitsevaisuutta?voi rautalanka ymmärrys ja suvaitsevaisuus on mulle eri asia se siitä lähdetään lenkille pakkanen on laskenu ja aurinko paistaa iloista ja aurinkoista päivää vaan sullekkin.
- tomppa2006
tiina... kirjoitti:
mää kirjoitin tässä presidentti parista enkä ymmärrä myöskään sitä jos nainen on poikansa ikäisen miehen kanssa ei se mun elämääni vaikuta millään lailla ja jokainen saa tehdä omat valintansa ymmärrys ja suvaitsevaisuus on mun mielestä eri asiat.
Sinä vaan et suvaitse monia asioita, jotka toisten mielestä ovat hyvin ymmärrettäviä. Edesmennyt äitini sanoi isälleni, että jos hänestä aika jättää ennen isää, niin tämän pitää hankkia itselleen uusi nainen. Ja isäni teki näin ja elää erittäin hyvää elämää ja olen hänen puolestaan onnellinen. Äitini oli suvaitsevainen ja viisas ihminen, eikä antanut ikähaarukkaa misää uuden naisen pitää olla.
- tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
Sinä vaan et suvaitse monia asioita, jotka toisten mielestä ovat hyvin ymmärrettäviä. Edesmennyt äitini sanoi isälleni, että jos hänestä aika jättää ennen isää, niin tämän pitää hankkia itselleen uusi nainen. Ja isäni teki näin ja elää erittäin hyvää elämää ja olen hänen puolestaan onnellinen. Äitini oli suvaitsevainen ja viisas ihminen, eikä antanut ikähaarukkaa misää uuden naisen pitää olla.
niin määkin sanoisin miehelleni ja se olis taas hänen asiansa ottasko tyttärensä ikäisen vai ei sun isälläsi varmaan on sit sun ikäinen ystävä kun puhut niin asian puolesta mutta se on hänen asiansa en ymmärrä mutta ei siinä mitään pahaa ole mun mielestä onko se niin vaikee ymmärtää jokainen elää tyylillään.
- tiina...
mitä sää sekoilet eihän tässä oo kukaan homoista kirjoitellu muakin monesti harmittaa että tarttee teidänlaisillenne vastailla mutta toivon että jostain vielä löytys ihmisiäkin.
- Pär itse
tiina... kirjoitti:
mitä sää sekoilet eihän tässä oo kukaan homoista kirjoitellu muakin monesti harmittaa että tarttee teidänlaisillenne vastailla mutta toivon että jostain vielä löytys ihmisiäkin.
Tompalla on tapana puskailla ja vastailla itselleen.
Pekka on yksi tukinikkinsä tällä kertaa - tiina...
Pär itse kirjoitti:
Pekka on yksi tukinikkinsä tällä kertaano joo sitä mää en tiennykkään kiitti vinkistä =)))))
- tomppa2006
Pär itse kirjoitti:
Pekka on yksi tukinikkinsä tällä kertaaTämä on väärä tieto. Kävin välillä syömässä ja sillä aikaa tulee tällaista soopaa. Ettei vaan olisi suuressa oveluudessaan nittaminax heittänyt panetteluviestin ja yrittää vierittää syyllisyyttä tompan niskaan.
Minä kestän kyllä vastailla ilman mitään tukinikkejä. - Pär itse
tiina... kirjoitti:
no joo sitä mää en tiennykkään kiitti vinkistä =)))))
Sillä on tapan nostaa hirveä hässäkkä jos sitä vastustetaan.
Niin nytkin. tomppa2006 kirjoitti:
Tämä on väärä tieto. Kävin välillä syömässä ja sillä aikaa tulee tällaista soopaa. Ettei vaan olisi suuressa oveluudessaan nittaminax heittänyt panetteluviestin ja yrittää vierittää syyllisyyttä tompan niskaan.
Minä kestän kyllä vastailla ilman mitään tukinikkejä.Jos sä poika rupeet vainoharhailemaan, mä voin sanoa sulle et mene takas sinne mistä tulitkin. Mun ei tarvii puskailla niinku sun.
- tiina...
Nittaminax kirjoitti:
Jos sä poika rupeet vainoharhailemaan, mä voin sanoa sulle et mene takas sinne mistä tulitkin. Mun ei tarvii puskailla niinku sun.
just niin oon ihan samaa mieltä.
- tomppa2006
tiina... kirjoitti:
Tytöt, tytöt . Älkää nyt ihan tosissanne.
Jos tomppa-setä antaisi teille vähän namusia sovinnoneleenä? - tiina...
tiina... kirjoitti:
tää ei ollut mun viesti.
- sinun paikkasi
Kunta: Soini (vaalipiiri: Vaasa)
1. Niinistö Sauli KOK 925 86.0%
2. Haavisto Pekka VIHR 150 14.0%- tomppa2006
Sinun paikkasi on sitten Ahvenanmaalla!
- sinun paikkasi
tomppa2006 kirjoitti:
Sinun paikkasi on sitten Ahvenanmaalla!
Noora Hautakangas on tuolta kotoisin...
- toiseksi tullut
Toteamuksesi, kysymyksesi on asetettu väärin.
"Homoseksuaalipresidentti / itseään nuorempi vaimo presidentillä."
Homoseksuaalipresidentti / Heteropresidentti.
Itseään nuorempi puoliso homopresidentillä / Itseään nuorempi puoliso heteropresidentillä.
Totuus kuitenkin on se, että pitkälti yli miljoona suomalaista äänesti Haavistoa presidentiksi. Yhtenä vaikuttimena tulokseen oli kuitenkin se, ettei haluttu äänestää ääriporvaria. Kun paras vaihtoehto karsiutui ensimmäisellä kierroksella, niin ei sitten löydettykää enää sopivaa ehdokasta.
Hyvä tulos kuitenkin Haavistolta, täytyy myöntää. Jos toisella kierroksella olisi ollut Väyrynen, niin hän olis saanut paljon enemmän kannatusta koko suomesta, mutta pääkaupunkiseudunäänet olisivat kuitenkin tuoneet Niinistölle voiton.
Itselle on se ja sama mitä joku on yksityiselämässään. Teot punnitaan vasta tehdyn työn perusteella. Äänestyksessä ei koskaan voi tietää ehdokkaiden kykyä toimia tehtävässään. Harva poliitikko voi pitää lupaamansa linjan, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen. Homoja on ollut hyvin monissa tehtävissä, ja ihan kelvollisesti he pääsääntöisesti ovat toimineet. Voisipa sanoa jopa niin, että erilaisuus kasvattaa ymmärtämään erilaisuutta. Silloin päätökset ovat yleensä tasapuolisia, kaikki huomioon ottavia.- tomppa2006
Todellinen totuus on se, ettei toiseksi tullut ole koskaan saanut näin vähän ääniä, koska puolitoista miljoonaa suomalaista jätti äänestämättä. Siis enemmän mitä sinun ehdokkaasi edes sai ääniä. Eli ei se mikään hyvä tulos ollut, vaan erittäin huono.
- :-)))))))
tomppa2006 kirjoitti:
Todellinen totuus on se, ettei toiseksi tullut ole koskaan saanut näin vähän ääniä, koska puolitoista miljoonaa suomalaista jätti äänestämättä. Siis enemmän mitä sinun ehdokkaasi edes sai ääniä. Eli ei se mikään hyvä tulos ollut, vaan erittäin huono.
Samalla periaatteella voidaan sanoa, ettei Niinistö saanut niin suurta mandaattia, kuin prosentit osoittavat.
- tomppa2006
:-))))))) kirjoitti:
Samalla periaatteella voidaan sanoa, ettei Niinistö saanut niin suurta mandaattia, kuin prosentit osoittavat.
Koskaan aikaisemmin voittaja ei ole ollut yhtä selvä. Tästä tuloksesta ei kannata spekuloida, eikä mainostaa että Haavisto oli myös voittaja, sillä hän ei saavuttanut yhtään mitään!
tomppa2006 kirjoitti:
Koskaan aikaisemmin voittaja ei ole ollut yhtä selvä. Tästä tuloksesta ei kannata spekuloida, eikä mainostaa että Haavisto oli myös voittaja, sillä hän ei saavuttanut yhtään mitään!
Kyllä hän mielestäni nyt jotain saavutti kun sentään pääsi toiselle kierrokselle vaikka saikin huonosti ääniä eilen eikä voittanut.
- tomppa2006
Nittaminax kirjoitti:
Kyllä hän mielestäni nyt jotain saavutti kun sentään pääsi toiselle kierrokselle vaikka saikin huonosti ääniä eilen eikä voittanut.
Taidat nyt olla homomyönteinen?
tomppa2006 kirjoitti:
Jaa, missäs kohtaan niin lukee ja mitä sitten vaikka olisinkin. Yksikään homo ei ole minua kiusannut.
- ????????????
tomppa2006 kirjoitti:
Etkö pysty parempaan keskusteluun, kuin tekemään oletuksia?
- tomppa2006
Nittaminax kirjoitti:
Jaa, missäs kohtaan niin lukee ja mitä sitten vaikka olisinkin. Yksikään homo ei ole minua kiusannut.
Minua on yksi homo kiusannut ja se tuntui pahalta. Sinä mainitsit että Haavisto saavutti jotain, mutta et kertonut mitä vaan jätit vastauksen ikäänkuin ilmaan, koska et edes itse keksinyt mitä hän saavutti.
tomppa2006 kirjoitti:
Minua on yksi homo kiusannut ja se tuntui pahalta. Sinä mainitsit että Haavisto saavutti jotain, mutta et kertonut mitä vaan jätit vastauksen ikäänkuin ilmaan, koska et edes itse keksinyt mitä hän saavutti.
Ehkä sun kannattaa lukea uudestaan mun vastaus.
- tomppa2006
Nittaminax kirjoitti:
Ehkä sun kannattaa lukea uudestaan mun vastaus.
Ahaa, Haavisto siis pääsi toiselle kierrokselle, joten hän saavutti jotain vaikka koki rökäletappion? Naisen logiikkaa.
Nittaminax kirjoitti:
Nitta, minuakaan ei ole homot kiusanneet, heterot kyllä tai ainakin yks heteroksi itseään mainostava.
tomppa2006 kirjoitti:
Niin, vai tarkoitatko että jotain konkreettista saavuttanut. No mä voin heittää saman kysymyksen sulle et mitä Niinistö saavutti, muuta ku pressan nimityksen.
No voi voi jos YKSI homo on pikkusta nyt kiusannut. Olisit tyytyväinen että olet heidänkin silmissään niin kiinnostava jos et peräti kauniin näköinen. Olisin sinuna imarreltu, mä en heille kelpaa.tomppa2006 kirjoitti:
Ahaa, Haavisto siis pääsi toiselle kierrokselle, joten hän saavutti jotain vaikka koki rökäletappion? Naisen logiikkaa.
Juuh ja jätti monet muut heteroehdokkaat taaksensa.
Anceli kirjoitti:
Nitta, minuakaan ei ole homot kiusanneet, heterot kyllä tai ainakin yks heteroksi itseään mainostava.
Hih..niin muakin ja kiusaa vieläkin, eikä loppua näy. :)
- tomppa2006
Nittaminax kirjoitti:
Niin, vai tarkoitatko että jotain konkreettista saavuttanut. No mä voin heittää saman kysymyksen sulle et mitä Niinistö saavutti, muuta ku pressan nimityksen.
No voi voi jos YKSI homo on pikkusta nyt kiusannut. Olisit tyytyväinen että olet heidänkin silmissään niin kiinnostava jos et peräti kauniin näköinen. Olisin sinuna imarreltu, mä en heille kelpaa.Uskon ettet heille kelpaa. He eivät ole kiinnostuneita naisista, joten he eivät ole sinulle vaaraksi.
- tomppa2006
???????????? kirjoitti:
Sinänsä kummallista, kun ei kukaan äiti varmaan halua lapsestaan homoa, niin juuri naiset ovat kaikkein eniten puolustamassa heitä.
- ????????????????????
tomppa2006 kirjoitti:
Sinänsä kummallista, kun ei kukaan äiti varmaan halua lapsestaan homoa, niin juuri naiset ovat kaikkein eniten puolustamassa heitä.
- tomppa2006
???????????????????? kirjoitti:
Jäikö sinulle sama levy päälle. Etkö pysty parempaan keskusteluun, kuin toistamaan samaa lausetta?
- Vaalin tarkoitus
Nittaminax kirjoitti:
No voi voi jos YKSI homo on pikkusta nyt kiusannut. Olisit tyytyväinen että olet heidänkin silmissään niin kiinnostava jos et peräti kauniin näköinen. Olisin sinuna imarreltu, mä en heille kelpaa.Mitäs muuta luulet sen Niinistön halunneen saavuttaa, siis muuta kuin pressan tittelin, toimen ja palkan?
Ja nyt sinäkin trollaamassa täällä.
Henkkarit pöytään, nulikka.- hoh hoijakkaa
Teo teki myös mahalaskun tälle palstalle, kun joutui riitoihin anjaniinan kanssa.
- totuus esiin.
Älä välitä monella on hyvin vähän mistä ottaa.
Olisihan se komeeta kun presidentin vastaan otolla olisi kaksi "miestä" ottanut vastaan vaikka luulen molenpien olevan naisia. Kumpi mahtaa olla "nainen" luulen sen olevan Haaviston. - kas kummaa
hoh hoijakkaa kirjoitti:
Teo teki myös mahalaskun tälle palstalle, kun joutui riitoihin anjaniinan kanssa.
Ei taida tompalla olla sen suurempaa menestystä täällä kuin teollakaan.
Kummallisen ärhäköitä ja ylimielisiä molemmat. - tomppa2006
yohuuhkaja kirjoitti:
Oikeastaan voisit painua fantasioinesi takaisin nelikymppisiin mihin kuulutkin.
Oletko jo selvittänyt mitä se trollaaminen tarkoittaa?
- Lorena*
Siis millä logiikalla suitsutetaan suvaitsevaisuutta? Eikö sen vastakohta ole suvaitsemattomuus. Jos jonkun ajatusmaailma on omani vastainen, olen silloin suvaitsematon toisen mielipiteen esittäjää kohtaan ja siihen vapaassa maassa minulla on kansalaisen vapaus esittää oma mielipiteeni.
Ei mielipiteen vapautta voi kukkahattu-tädit ja korkokenkä-ukkelit keneltäkään estää, vaikka suvaitsevaisuus teemalla kamppanjaa terävöitettiin nimenomaan pudokkaan puolelle.Jos kaikki kansat olisivat suvaitsevaisia mikä globaalikaaoottinen tilanne siitä muodostuisi ja sitäpaitsi se on mahdotonta.
Näissä vaaleissa kansaa yritettiin ujuttaa Behavioristiseen ajatusmalli putkeen, kaikki omat ajatukset pois ja putkesta tullaan kaiken suvaitsevina ulos.
Onneksi suurin osa kansasta jattelee omilla aivoillaan ja eivät ole kaikkien tuulien vietävissä.
Googleta:
Behaiviorisminen opetusmalli
Kognitiivinen opetusmalli- Lorena*
Tästä linkistä selviää em opetuslinkit ts miten tosiasiassa voidaan johtaa.
http://www.tiedonpuu.fi/lehti/lehti.php?sivu=aihe&juttu=2004b5&kode=
On hyvä olla tietoinen tästäkin näkökulmasta.
- L - L
Hiivatin hyvä ja perusteltu kysymys!
Luulisi joidenkin hihuleiden silmien avautuvan.- tomppa2006
Onhan se kummallista, kun jossakin asiassa pitää olla niin helkutin ymmärtäväinen ja suvaitsevainen. Sitten taas toisaalta ollaan niin perikonservatiivisia että!
- bessie*
Jaa, minusta hiivatin tyhmä kysymys, L - L?
Ihmiset ajattelevat miten ajattelevat, ja saavat ajatuksensa julkituodakin. Mikä siinä niin kamalasti riepoo, että kaikki eivät ajattele (tai sen kummemmin ajattelematta tunne) samalla tavalla?
Pitäisikö minun ja muiden samanlaisten mielestäsi ruveta väkisin kasvattamaan meiltä puuttuvia pelon, vihan, halveksunnan, ilkeyden ja ylemmyyden tunteita muita kohtaan, meille samantekevien, lähes merkityksettömien seikkojen perusteella. - L - L
bessie* kirjoitti:
Jaa, minusta hiivatin tyhmä kysymys, L - L?
Ihmiset ajattelevat miten ajattelevat, ja saavat ajatuksensa julkituodakin. Mikä siinä niin kamalasti riepoo, että kaikki eivät ajattele (tai sen kummemmin ajattelematta tunne) samalla tavalla?
Pitäisikö minun ja muiden samanlaisten mielestäsi ruveta väkisin kasvattamaan meiltä puuttuvia pelon, vihan, halveksunnan, ilkeyden ja ylemmyyden tunteita muita kohtaan, meille samantekevien, lähes merkityksettömien seikkojen perusteella.Vinoutunutta suvaitsevaisuutta.
Älä tee yksinkertaisesta asiasta turhan monimutkaista!
Pelkistetty kysymys.
Miksi kritisoidaan iäkkäämmän miehen suhdetta nuoreen naisrouvaan mutta ei ikääntyneen miehen suhdetta nuoreen miesrouvaan?
Vain aivopesun tulokselliset kohteet näkevät kysymyksessä muita ulottuvuuksia. - tomppa2006
L - L kirjoitti:
Vinoutunutta suvaitsevaisuutta.
Pelkistetty kysymys.
Miksi kritisoidaan iäkkäämmän miehen suhdetta nuoreen naisrouvaan mutta ei ikääntyneen miehen suhdetta nuoreen miesrouvaan?
Vain aivopesun tulokselliset kohteet näkevät kysymyksessä muita ulottuvuuksia.Täällä oli hyvin sanottu vinoutuneesta suvaitsevaisuudesta.
- bessie*
L - L kirjoitti:
Vinoutunutta suvaitsevaisuutta.
Pelkistetty kysymys.
Vain aivopesun tulokselliset kohteet näkevät kysymyksessä muita ulottuvuuksia.Pelkistetty kysymys, kuten sanoit L-L, ja juuri siksi se mielestäni on tyhmä kysymys.
Minun pelkistetty kysymykseni voisi olla; ovatko SAMAT ihmiset kritisoineet iäkkäämmän miehen suhdetta nuoreen naisrouvaan ja ylistäneet ja ihailleet ikääntyneen? miehen suhdetta nuoreen mieheen?
Olen jonkin verran ihmisten kanssa keskustellut presidentin vaaleista. Yksikään ei ole kritisoinut Niinistön parisuhdetta. Ei kyllä pahemmin Haavistonkaan, mutta kai nyt sinäkin myönnät, että presidentiksi pyrkivän homoseksuaalin suhdetta "kritisoidaan" ehdottomasti enemmän jo ilman ikäeroakin? Siksi pidän aloituksen kysymystä tyhmästi aseteltuna, ja mitä tulee noihin muihin ulottuvuuksiin, niin se aloituksen sana "logiikka" oli se ulottuvuus joka minut sai reagoimaan alunperin.
Kysäisen uudestaan, pitäisikö mielestäsi kaikkien suhtautua esim. homoseksuaaleihin jotenkin syrjivästi ja torjuvasti ja vielä julistaa inhoaan, vai voisitko hyväksyä sen, että on meitä joita ei toisten mieltymykset ja ominaisuudet häiritse ollenkaan. Ja varmuuden vuoksi, EN tarkoita että hyväksyisin ja suvaitsisin mitä tahansa.
Jos kaikki kansat olisivat suvaitsevaisia niin tää maailma olisi huomattavasti parempi paikka elää kun kukaan ei vihaisi ketään. All you need is love.
- tomppa2006
Beatles ei takuuvarmasti laulanut homojen oikeuksien puolesta. Itselleni miehen ja naisen välinen rakkaus on suuri ja pyhä asia, enkä mielelläni sotke tähän mitään homoutta, transvestiitteja tai muitakaan seksuaalisesti poikkeavia.
- tsa--
tomppa2006 kirjoitti:
Beatles ei takuuvarmasti laulanut homojen oikeuksien puolesta. Itselleni miehen ja naisen välinen rakkaus on suuri ja pyhä asia, enkä mielelläni sotke tähän mitään homoutta, transvestiitteja tai muitakaan seksuaalisesti poikkeavia.
Itselleni miehen ja naisen välinen rakkaus on suuri ja pyhä asia.
Sinuna en kirjoittaisi noin, kun muistaa mitä olet naapuripalstalla ruikuttanut. - tomppa2006
tsa-- kirjoitti:
Itselleni miehen ja naisen välinen rakkaus on suuri ja pyhä asia.
Sinuna en kirjoittaisi noin, kun muistaa mitä olet naapuripalstalla ruikuttanut.Minä en koskaan ruikuta.
tomppa2006 kirjoitti:
Minulle rakkaus riittää ja kaikki saakoot rakastaa omien mieltymyksiensä mukaan. En minä ole kukaan tuomitsemaan tai määräilemään mikä on oikein ja mikä on väärin. Minä ajattelin hieman samalla tavalla homoseksuaalisuudesta kun olin nuorempi, mutta olen muuttanut kantaani. Ei häiritse ellei minua häiritä ja jos minua häirittäisi niin sehän olisi vain positiivista palutetta (aina voi sanoa ei, vai?)
- deesi
tomppa2006 kirjoitti:
Itseasiassa, aikalaiset pohtivat monestikin heidän homouttaan.VAikka kaikki olivatkin naimisissa
John Lennon oli bi, se on varmaa tietoa - tomppa2006
deesi kirjoitti:
Itseasiassa, aikalaiset pohtivat monestikin heidän homouttaan.VAikka kaikki olivatkin naimisissa
John Lennon oli bi, se on varmaa tietoaKumma juttu kun olen lukenut hänen elämänkertansa ja sitä ei mainittu siinä. Tiedän toki että on monenlaista varmaa tietoa, heh.
- deesi
tomppa2006 kirjoitti:
Kumma juttu kun olen lukenut hänen elämänkertansa ja sitä ei mainittu siinä. Tiedän toki että on monenlaista varmaa tietoa, heh.
Sinun tietosi ei ole sen kummepaa kuin muidenkaan.On tai ei
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=117470
http://beatle.wordpress.com/2008/09/12/paul-mccartney-and-yoko-furious-over-john-lennons-gay-lust-book/ - L - L
Kaikkien kansojen suvaitsevaisuus olisi myös ratkaisu väestöräjähdykseen?
Hommpeliliitot kunniaan maapallon säästymisen nimissä! - tomppa2006
L - L kirjoitti:
Kaikkien kansojen suvaitsevaisuus olisi myös ratkaisu väestöräjähdykseen?
Hommpeliliitot kunniaan maapallon säästymisen nimissä!No niin täällä on menty jo astetta pidemmälle hyvien puolien etsimisessä homoudessa. Maailma pelastuu, mutta mitä me kaikilla naisilla tehdään?
Olen aivan Paloman linjoilla ja antaisin ihmisen olla sitä, mitä hän synnynnäisiltä taipumuksiltaan on. Suuntautumisen muuttaminen ei onnistu, vaikka jokunen huuhaa-käyttäytymis-"tieteilijä" niin väittääkin.
Ja kyllä, tosi konservatiivinen taidat olla. Heterona mieitipä, jos sinulta kiellettäisiin kokonaan suhde naiseen. Varmaan hiukka hermostuisit. Jospa vaikka tulisit tälle vuosituhannelle. :)- tomppa2006
tinat kirjoitti:
Olen aivan Paloman linjoilla ja antaisin ihmisen olla sitä, mitä hän synnynnäisiltä taipumuksiltaan on. Suuntautumisen muuttaminen ei onnistu, vaikka jokunen huuhaa-käyttäytymis-"tieteilijä" niin väittääkin.
Ja kyllä, tosi konservatiivinen taidat olla. Heterona mieitipä, jos sinulta kiellettäisiin kokonaan suhde naiseen. Varmaan hiukka hermostuisit. Jospa vaikka tulisit tälle vuosituhannelle. :)En minäkään ketään muuttamassa ole, mutta olen nyt ilmoittanut etten ole homojen ylin ystävä.
En oikein ymmärrä miksi normaali naisen ja miehen välinen parisuhde pitäisi kieltää, jotta homoseksuaalit saisivat omille poikkeaville taipumuksilleen oikeutusta. Enkä myöskään ymmärrä sitä, miksi naiset ovat ajamassa homojen asiaa? - ???
tomppa2006 kirjoitti:
En minäkään ketään muuttamassa ole, mutta olen nyt ilmoittanut etten ole homojen ylin ystävä.
En oikein ymmärrä miksi normaali naisen ja miehen välinen parisuhde pitäisi kieltää, jotta homoseksuaalit saisivat omille poikkeaville taipumuksilleen oikeutusta. Enkä myöskään ymmärrä sitä, miksi naiset ovat ajamassa homojen asiaa?Alkaako naisvihamielisyytesi taas nostamaan päätään?
- tomppa2006
??? kirjoitti:
Alkaako naisvihamielisyytesi taas nostamaan päätään?
Ei ole koskaan ollut mitään naisvihamielisyyttä, joten ei voi nytkään alkaa nostamaan päätään...nostamaan päätään, olipa typerästi kirjoitettu.
tomppa2006 kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut mitään naisvihamielisyyttä, joten ei voi nytkään alkaa nostamaan päätään...nostamaan päätään, olipa typerästi kirjoitettu.
Miten sinusta homoseksuaalien sopisi elää: kieltää suuntautumisensa, teeskennellä heteroa, kieltäytyä elämästä hänelle normaalissa suhteessa, olla suljettuna vankilaan tai sairaalan suljetulle, siis miten sinä asian ratkaisisit, kun et annan erilaisuudelle mahdollisuutta olla olemassa? Pelottaako, kauhistuttaako, näetkö painajaisia ... oletko pelottavien mielikuvien vallassa?
Eli siis, oletko itse asiassa koskaan yrittänyt nähdä asiaa homoseksuaalin kannalta?- hetero <3
tomppa2006 kirjoitti:
En minäkään ketään muuttamassa ole, mutta olen nyt ilmoittanut etten ole homojen ylin ystävä.
En oikein ymmärrä miksi normaali naisen ja miehen välinen parisuhde pitäisi kieltää, jotta homoseksuaalit saisivat omille poikkeaville taipumuksilleen oikeutusta. Enkä myöskään ymmärrä sitä, miksi naiset ovat ajamassa homojen asiaa?Voi elämän kevät tuota logiikan puutetta! Kuka on esittänyt, että heterosuhteet pitäisi kieltää? Sinähän luet tekstejä kuin 1.1947 Raamattua.
Kun ihminen on suvaitsevainen, hän ei paheksu heterosuhteita enempää kuin homosuhteitrakaan. Sitä on suvaitsevaisuus. - Joopajoo
hetero <3 kirjoitti:
Voi elämän kevät tuota logiikan puutetta! Kuka on esittänyt, että heterosuhteet pitäisi kieltää? Sinähän luet tekstejä kuin 1.1947 Raamattua.
Kun ihminen on suvaitsevainen, hän ei paheksu heterosuhteita enempää kuin homosuhteitrakaan. Sitä on suvaitsevaisuus.Niinpä. Sinulla taitaa heittää tuo luetun ymmärtämisen taito.Opettelepas lukemaan, mitä on kirjoitettu, ennen kuin pistät sormesi näppäimille v.astataksesi.
Niin, ihmiset ovat montaa mieltä, häiritseekö sinua jos jotkut ovat tuota mieltä?
Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.
Minua ei häiritse eikä vaivaa millään tavalla, maailmassa on vakavampiakin ongelmia.- tomppa2006
En halua paneutua maailman vakavampiin ongelmiin. Kyllä minua häiritsee se, että miksi mies ei saisi olla itseään nuoremman naisen kanssa, jos kerran mies voi mukamas olla vaikka miehenkin kanssa? Siis todella.
tomppa2006 kirjoitti:
En halua paneutua maailman vakavampiin ongelmiin. Kyllä minua häiritsee se, että miksi mies ei saisi olla itseään nuoremman naisen kanssa, jos kerran mies voi mukamas olla vaikka miehenkin kanssa? Siis todella.
Jaa, sitten sinun täytyy puuhastella noiden itseäsi häiritsevien pikkuongelmien parissa.
Voi olla ettet niille mitään mahda, ihmisten aivopeseminen vaatii järeitä keinoja, onko sinulla?
Ja kautta aikainhan mies on ollut itseään nuoremman naisen kanssa, miten se nyt on muuttunut ongelmaksi?
Hyväksy se mitä et voi muuttaa ja muuta se minkä voit.
Liian vaikeaa?- tomppa2006
Anceli kirjoitti:
Jaa, sitten sinun täytyy puuhastella noiden itseäsi häiritsevien pikkuongelmien parissa.
Voi olla ettet niille mitään mahda, ihmisten aivopeseminen vaatii järeitä keinoja, onko sinulla?
Ja kautta aikainhan mies on ollut itseään nuoremman naisen kanssa, miten se nyt on muuttunut ongelmaksi?
Hyväksy se mitä et voi muuttaa ja muuta se minkä voit.
Liian vaikeaa?No niinhän minä puuhastelenkin itseäni häiritsevien ongelmien kanssa. Näethän kuinka paljon viestejä jo on tullut tähän keskusteluun, vaikka en minä mitään aivopesua kenellekään yritä tehdä. Päinvastoin jotkut yrittävät saada minusta homomyönteisempää, toivotonta.
No niin, nythän tämä tuli selväksi, että kautta aikain mies on ollut itseään nuorempien naisten kanssa. Samaa mieltä siitä, että aivan turha siitä tehdä mitään ongelmaa.
Tuo sinun viimeinen virkkeesi ei kyllä saa minulta kannatusta. Esimerkiksi en pysty muuttamaan pedofiilejä tai naisten raiskaajia. Enkä varmasti myöskään tule koskaan hyväksymään heitä! tomppa2006 kirjoitti:
No niinhän minä puuhastelenkin itseäni häiritsevien ongelmien kanssa. Näethän kuinka paljon viestejä jo on tullut tähän keskusteluun, vaikka en minä mitään aivopesua kenellekään yritä tehdä. Päinvastoin jotkut yrittävät saada minusta homomyönteisempää, toivotonta.
No niin, nythän tämä tuli selväksi, että kautta aikain mies on ollut itseään nuorempien naisten kanssa. Samaa mieltä siitä, että aivan turha siitä tehdä mitään ongelmaa.
Tuo sinun viimeinen virkkeesi ei kyllä saa minulta kannatusta. Esimerkiksi en pysty muuttamaan pedofiilejä tai naisten raiskaajia. Enkä varmasti myöskään tule koskaan hyväksymään heitä!Aivan niin, aivopesu on vaikeaa, molemmin puolin.
Se viimeinen virke olikin kysymys.
Minustakin on liian vaikeaa hyväksyä kaikkea, mutta kun kaikkia asioita ei voi muuttaa, täytyykö vain yrittää elää niiden kanssa. Kärsiä, kiroilla ja kiristellä hampaitaan, vai yrittää olla kuin ei huomaisikaan. Elämä ja sen moninaiset ongelmat eivät päästä ihmistä helpolla.- tomppa2006
Anceli kirjoitti:
Aivan niin, aivopesu on vaikeaa, molemmin puolin.
Se viimeinen virke olikin kysymys.
Minustakin on liian vaikeaa hyväksyä kaikkea, mutta kun kaikkia asioita ei voi muuttaa, täytyykö vain yrittää elää niiden kanssa. Kärsiä, kiroilla ja kiristellä hampaitaan, vai yrittää olla kuin ei huomaisikaan. Elämä ja sen moninaiset ongelmat eivät päästä ihmistä helpolla.Ahaa, nyt meni täällä jakeluun.
Tätä kaiken hyväksymistä minä vastustan. Vaikka nuoriso ja kaikki Suomen naiset olisivat sitä mieltä, että homoseksuaalisuus tulee hyväksyä, niin minä en ole samaa mieltä. Eikai muiden maailma siihen kaadu, eikä heidän tarvitse alkaa aikuista miestä käännyttämään. - ihmetEllen'
tomppa2006 kirjoitti:
Ahaa, nyt meni täällä jakeluun.
Tätä kaiken hyväksymistä minä vastustan. Vaikka nuoriso ja kaikki Suomen naiset olisivat sitä mieltä, että homoseksuaalisuus tulee hyväksyä, niin minä en ole samaa mieltä. Eikai muiden maailma siihen kaadu, eikä heidän tarvitse alkaa aikuista miestä käännyttämään.Eikö tuo ole rasittavaa.
Hokea koko ajan samaa ?
Kyllä me jo ymmärrämme että sinä et homoja hyväksy.
Aivan kuin olisit epävarma itsestäsi kun sitä pitää monessa ketjussa hokea. tomppa2006 kirjoitti:
Ahaa, nyt meni täällä jakeluun.
Tätä kaiken hyväksymistä minä vastustan. Vaikka nuoriso ja kaikki Suomen naiset olisivat sitä mieltä, että homoseksuaalisuus tulee hyväksyä, niin minä en ole samaa mieltä. Eikai muiden maailma siihen kaadu, eikä heidän tarvitse alkaa aikuista miestä käännyttämään.Onkohan ihminen siten rakennettu, että olis tosi kivaa, kun kaikki muut hyväksyisivät juuri sen saman kuin minä, koska minusta se on oikein sillä tavalla kuin itse ajattelen.
Vaihda minän paikalle sinä.
Nämä ovat juuri niitä suvaitsevaisuusjuttuja, että pystyy ymmärtämään ja hyväksymään sen ikävän tosiasian, että jokaisella on ja saa olla se ikioma mielipide, ihan kaikissa asioissa.
Toinen hyväksyy homot, miksei joku toinen voi hyväksyä ihmistä, joka hyväksyy homot.
Maailma ei näihin spekulaatioihin kaadu, se on varma juttu.
Vähän joustavuutta ei tekisi monellekaan pahaa, ei minullekaan joissakin asioissa, täytyy tunnustaa.- tomppa2006
Anceli kirjoitti:
Onkohan ihminen siten rakennettu, että olis tosi kivaa, kun kaikki muut hyväksyisivät juuri sen saman kuin minä, koska minusta se on oikein sillä tavalla kuin itse ajattelen.
Vaihda minän paikalle sinä.
Nämä ovat juuri niitä suvaitsevaisuusjuttuja, että pystyy ymmärtämään ja hyväksymään sen ikävän tosiasian, että jokaisella on ja saa olla se ikioma mielipide, ihan kaikissa asioissa.
Toinen hyväksyy homot, miksei joku toinen voi hyväksyä ihmistä, joka hyväksyy homot.
Maailma ei näihin spekulaatioihin kaadu, se on varma juttu.
Vähän joustavuutta ei tekisi monellekaan pahaa, ei minullekaan joissakin asioissa, täytyy tunnustaa.Meillä on työpaikalla muutamia tällaisia ihmisiä, jotka hyväksyvät mukisematta toisten ajatusmaailman. Minusta he ovat raivostuttavia, kun ei heistä saa mitään otetta, kun aina ollaan vaan joo joo...
Aika harvat ovat ihan todella olleet tekemisissä homojen kanssa, eikä tarvitse tapahtua kuin jokin yllättävä tai negatiivinen seikka heidän elämässään, kun tavallinen suomalainen muodostaa homovastaisen mielipiteen. Sen verran uudesta asiasta on kuitenkin vielä kyse.
Myös minä myönnän tarvitsevani joustavuutta monissakin asioissa.
*hymyilee* tomppa2006 kirjoitti:
Meillä on työpaikalla muutamia tällaisia ihmisiä, jotka hyväksyvät mukisematta toisten ajatusmaailman. Minusta he ovat raivostuttavia, kun ei heistä saa mitään otetta, kun aina ollaan vaan joo joo...
Aika harvat ovat ihan todella olleet tekemisissä homojen kanssa, eikä tarvitse tapahtua kuin jokin yllättävä tai negatiivinen seikka heidän elämässään, kun tavallinen suomalainen muodostaa homovastaisen mielipiteen. Sen verran uudesta asiasta on kuitenkin vielä kyse.
Myös minä myönnän tarvitsevani joustavuutta monissakin asioissa.
*hymyilee*En muista koskaan kohdanneeni todella raivostuttavaa ihmistä, työssäni enkä muuallakaan.
Myötäilijöitä on aina ja ehkä he eivät vain uskalla olla erimieltä.
Mutta jos kaikkien kanssa on samaa mieltä, ei siitäkään mitään tule. Ja sitten joku raivostuu. :)
Ei kai homous mikään uusi asia ole, siltä vaan tuntuu, kun on kulunut niin vähän aikaa siitä, kun sitä ei enää luettu rikokseksi.
Mutta ihmisten mieli muuttuu hitaasti, joidenkin vielä hitaammin ja heidän on vaikea hyväksyä mitään mikä poikkeaa omista arvoista ja ajatusmaailmasta.
*hymyillään*
- Onko tässä
vielä jotain uutta kerrottavaa ?
Sauli Niinistöhän sinne Mäntyniemeen muuttaa jos et sitä tiedä !
http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/2012020615170470_pd.shtml- tomppa2006
On oikein hyvä että Sauli Niinistö muuttaa Mäntyniemeen, oikein hyvä.
- Onko tässä
tomppa2006 kirjoitti:
On oikein hyvä että Sauli Niinistö muuttaa Mäntyniemeen, oikein hyvä.
Saa nähdä vaihtavatko tuon mersun johonkin toiseen merkin nyt kun on nuori presidentinpuoliso ?
http://www.iltasanomat.fi/autot/nain-jarjesteltiin-virka-auto-uusi-presidentti-ei-paasekaan-valitsemaan/art-1288443607559.html
- bessie*
Niin, mikä logiikka todellakin?
Itse kyllä päättelisin, että ihmisille, joille toisten seksuaalinen suuntautuminen on samantekevää, ei myöskään parien keskinäiset ikäerot merkitse mitään.
Yritän nyt ajatella oikein loogisesti, miksi joku haluaa tehdä aloituksen tuollaisella asettelulla. Saa nähdä pääsenkö loogisen ajattelun avulla ensivaikutelmaani myönteisempään tulokseen.
.- pyhässä hengessä
Suvatsevaisuutta 100% ei ole missään maassa kaikkein vähiten Israelissa.
Suomessa yritetään näytellä kuinka hyvin on, yhden tapahtuman varjolla sopii hyvin Suomi kuvaan sen vääristymiseen. - tomppa2006
Ihan piruilua tämä oli koko avaus, mutta näin tosiaan tuo suvaitsevaisuus käännettiin itseään vastaan ja sanana suvaitsevaisuus menettää koko ajan merkitystään, kun se tuotiin mukaan tähän homokeskusteluun.
Olen jopa tehnyt töitä homojen kanssa, joten en minä heitä kappaleiksi revi tavatessani sellaisen. Ja minä olen niin suvaitsevainen, että hyväksyn pareilla suuriakin ikäeroja. tomppa2006 kirjoitti:
Ihan piruilua tämä oli koko avaus, mutta näin tosiaan tuo suvaitsevaisuus käännettiin itseään vastaan ja sanana suvaitsevaisuus menettää koko ajan merkitystään, kun se tuotiin mukaan tähän homokeskusteluun.
Olen jopa tehnyt töitä homojen kanssa, joten en minä heitä kappaleiksi revi tavatessani sellaisen. Ja minä olen niin suvaitsevainen, että hyväksyn pareilla suuriakin ikäeroja.Niinhän sä nyt väität että piruilua, kun et muuta voi. Ei täällä nyt kaikki ollutkaan ihan samaa mieltä kuin sinä.
- bessie*
tomppa2006 kirjoitti:
Olen jopa tehnyt töitä homojen kanssa, joten en minä heitä kappaleiksi revi tavatessani sellaisen. Ja minä olen niin suvaitsevainen, että hyväksyn pareilla suuriakin ikäeroja.Tuskinpa tämä palsta pystyy sanojen merkitystä horjuttamaan. Ei suvaitsevaisuus ja sen merkitys horjahdakaan, vaikka jotkut parempaan argumentointiin kykenemättömät kuorossa huutaisivat tuota säälittävän yksinkertaista poruaan ja lapsellista saivarteluaan, että suvaitsevaiset ne vasta suvaitsemattomia ovatkin, kun eivät suvaitse meitä joilla on oma mielipide ja arvot. Mistä he muka senkin ovat tietävinään, oikeasti? Ja miksi he aliarvioivat kanssaihmisiään väittämällä etteivät nämä kykene sietämään ja ymmärtämään erilaisia mielipiteitä ja niiden esittäjiä?
- tomppa2006
Nittaminax kirjoitti:
Niinhän sä nyt väität että piruilua, kun et muuta voi. Ei täällä nyt kaikki ollutkaan ihan samaa mieltä kuin sinä.
Ei kaikki ole samanlaisia kuin sinä, että hakevat täältä samanhenkisiä keskusteluita ja sitten suuttuvat ja raivoavat, jos keskustelut eivät etene heidän toivomallaan tavalla. En minä ole sinun kaltaisesi. Kestän vallan mainiosti eriävät mielipiteet eikä minun tarvitse vetäytyä puskiin huutelemaan, kuten eräiden, heh.
tomppa2006 kirjoitti:
Ei kaikki ole samanlaisia kuin sinä, että hakevat täältä samanhenkisiä keskusteluita ja sitten suuttuvat ja raivoavat, jos keskustelut eivät etene heidän toivomallaan tavalla. En minä ole sinun kaltaisesi. Kestän vallan mainiosti eriävät mielipiteet eikä minun tarvitse vetäytyä puskiin huutelemaan, kuten eräiden, heh.
Todistahan poika väitteesi. Alat liikkua aika heikoilla jäillä.
- tomppa2006
bessie* kirjoitti:
Tuskinpa tämä palsta pystyy sanojen merkitystä horjuttamaan. Ei suvaitsevaisuus ja sen merkitys horjahdakaan, vaikka jotkut parempaan argumentointiin kykenemättömät kuorossa huutaisivat tuota säälittävän yksinkertaista poruaan ja lapsellista saivarteluaan, että suvaitsevaiset ne vasta suvaitsemattomia ovatkin, kun eivät suvaitse meitä joilla on oma mielipide ja arvot. Mistä he muka senkin ovat tietävinään, oikeasti? Ja miksi he aliarvioivat kanssaihmisiään väittämällä etteivät nämä kykene sietämään ja ymmärtämään erilaisia mielipiteitä ja niiden esittäjiä?
Ja vaikka olisi kuinka kykenevä verbaalisilta taidoiltaan, aina löytyy joku jonka sanan säilä taipuu vielä paremmin ja joku joka pystyy esittämään asiat vakuuttavammin. Tuo toisen kirjoittajan aliarvioiminen on suurin pahe, samoin kuin kuvitelma omasta erinomaisuudestaan.
- bessie*
tomppa2006 kirjoitti:
Ja vaikka olisi kuinka kykenevä verbaalisilta taidoiltaan, aina löytyy joku jonka sanan säilä taipuu vielä paremmin ja joku joka pystyy esittämään asiat vakuuttavammin. Tuo toisen kirjoittajan aliarvioiminen on suurin pahe, samoin kuin kuvitelma omasta erinomaisuudestaan.
Nuo verbaaliset taidot ja sanan säilät eivät minua niinkään kiinnosta, ellei sisältö kiinnosta, ja vakuuttavuus täällä on minulle lähinnä sitä,voinko uskoa mielipiteen aidoksi.
Kirjoittajien mielipiteet jokainen arvioi omalla tavallaan ja oman ymmärryksensä mukaan. Minulla ei ole kykyä, eikä ehdottomasti pienintäkään halua, arvioida onko jollakin kuvitelma omasta erinomaisuudestaan.
Olen kyllä huomannut, että täällä aika paljon tunnetaan ja tiedetään, millaisia toiset kirjoittajat ovat, ja mitä he ajattelevat itsestään ja muista. - tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
koska oot alkanu kestämään eriävät mielipiteet viikonlopun aikana vai vai ihan tässä alkuviikosta.
- pekka...
tiina... kirjoitti:
koska oot alkanu kestämään eriävät mielipiteet viikonlopun aikana vai vai ihan tässä alkuviikosta.
ihan sitä samaa sinulle.
- puolustusasianajaja
pekka... kirjoitti:
ihan sitä samaa sinulle.
Tiinan puolustukseksi on sanottava että nyt Tomppa tekee samaa mistä tiinaa syyttää.
Eli on suvaitsematon.
Eikö koko Tompan ketju perustukin suvaitsemattomuudelle ?
Hän ei suvaitse ihmisiä joita ei haittaa kenenkään homous. - tomppa2006
bessie* kirjoitti:
Nuo verbaaliset taidot ja sanan säilät eivät minua niinkään kiinnosta, ellei sisältö kiinnosta, ja vakuuttavuus täällä on minulle lähinnä sitä,voinko uskoa mielipiteen aidoksi.
Kirjoittajien mielipiteet jokainen arvioi omalla tavallaan ja oman ymmärryksensä mukaan. Minulla ei ole kykyä, eikä ehdottomasti pienintäkään halua, arvioida onko jollakin kuvitelma omasta erinomaisuudestaan.
Olen kyllä huomannut, että täällä aika paljon tunnetaan ja tiedetään, millaisia toiset kirjoittajat ovat, ja mitä he ajattelevat itsestään ja muista.Kyllä minä ainakin olen ihan aidosti homovastainen ihminen, enkä häpeä yhtään myöntää asiaa, eikä se tee minusta erinomaista, vaan paremminkin vilpittömän ja rehellisen miehen.
- tomppa2006
puolustusasianajaja kirjoitti:
Tiinan puolustukseksi on sanottava että nyt Tomppa tekee samaa mistä tiinaa syyttää.
Eli on suvaitsematon.
Eikö koko Tompan ketju perustukin suvaitsemattomuudelle ?
Hän ei suvaitse ihmisiä joita ei haittaa kenenkään homous.Mitä tarkoittaa:
"Hän ei suvaitse ihmisiä joita ei haittaa kenenkään homous" - puolustusasianajaja
tomppa2006 kirjoitti:
Mitä tarkoittaa:
"Hän ei suvaitse ihmisiä joita ei haittaa kenenkään homous"Hän ei suvaitse ihmisiä joita ei haittaa kenenkään homous
Täsmälleen tätä - tomppa2006
puolustusasianajaja kirjoitti:
Hän ei suvaitse ihmisiä joita ei haittaa kenenkään homous
Täsmälleen tätäOlet vaikea ihminen.
Jos tarkoitat etten suvaitse ihmisiä, joita kenenkään homous ei haittaa, olet väärässä.
Jos tarkoitat etten suvaitse ihmisiä, joille homous kenessäkään ei haittaa, olet väärässä.
Minä suvaitsen kaikkia ihmisiä, joita homous ei haittaa! tomppa2006 kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen ihan aidosti homovastainen ihminen, enkä häpeä yhtään myöntää asiaa, eikä se tee minusta erinomaista, vaan paremminkin vilpittömän ja rehellisen miehen.
Ehkä ei tee sinusta erinomaista ja kenties vilpittömän ja rehellisenkin, mutta joka tapauksessa su vait se mat to man ja kovan. Erilaisuutta et ehkä hyväksy, mutta voisit sen kuitenkin ihmisenä sallia. Toisen ihmisen elämän laatu on aivan yhtä tärkeä kuin omasikin. Siitä on kysymys. Suvaitsemattomuus ajaa ihmsiä kaappeihin ja sehän ei ole oikeaa elämää.
- tomppa2006
tinat kirjoitti:
Ehkä ei tee sinusta erinomaista ja kenties vilpittömän ja rehellisenkin, mutta joka tapauksessa su vait se mat to man ja kovan. Erilaisuutta et ehkä hyväksy, mutta voisit sen kuitenkin ihmisenä sallia. Toisen ihmisen elämän laatu on aivan yhtä tärkeä kuin omasikin. Siitä on kysymys. Suvaitsemattomuus ajaa ihmsiä kaappeihin ja sehän ei ole oikeaa elämää.
Ei tämä lisää sinun suvaitsevaisuuttasi, että neuvot minua sallimaan homoseksuaalisuuden.
tomppa2006 kirjoitti:
Ei tämä lisää sinun suvaitsevaisuuttasi, että neuvot minua sallimaan homoseksuaalisuuden.
Kovuutta on vaikea suvaita, siinä olet oikeassa ... voi minua raukkaa! :))
- sallimunnauraa.
tomppa2006 kirjoitti:
Luuletko sen olevan sinusta kiinni?
Voisi myös katsoa "sairaudeksi" hakeutua itseään huomattavasti nuoremman naisen/miehen puolisoksi. Näillä kriteereillä molemmat miehet ovat epänormaaleja...
- itsekin äijä
Huomattavasti nuoremman naisen ottajaa kutsutaan viriiliksi mieheksi ja taatusti se ei ole mikään sairaus. Ymmärrän sen kyllä harmittavan vanhempia naisia ;(
- haarahaukka'
itsekin äijä kirjoitti:
Huomattavasti nuoremman naisen ottajaa kutsutaan viriiliksi mieheksi ja taatusti se ei ole mikään sairaus. Ymmärrän sen kyllä harmittavan vanhempia naisia ;(
Harmittaako pitäisi jos näkee vanhan äijän juoksevan suoro kourassa nuorien tyttöjen perässä ?
Olkaa hupajamatta.
Säälittävänä semmoista pidetään - aiga
haarahaukka' kirjoitti:
Harmittaako pitäisi jos näkee vanhan äijän juoksevan suoro kourassa nuorien tyttöjen perässä ?
Olkaa hupajamatta.
Säälittävänä semmoista pidetäänOnneksi ei sentään homona. ;D;D
itsekin äijä kirjoitti:
No miksi sanotaan naista joka huolii vanhemman miehen?
- tiina...
itsekin äijä kirjoitti:
vanhat äijät ei ota nuoria naisia ne on ne nuoret naiset jotka ottaa vanhoja äijiä saa hyvän elintason eikä tartte kattoo samaa naamaa viitäkyt vuotta.
itsekin äijä kirjoitti:
Ei minua mikään harmita paitsi mitä nyt vähän säälittää tollanen oman biologian ja jähmettyneen aivotoiminnan välisen oikosulun aiheuttama pakkomieltymä.
Tosin ei pois mun lautaselta.
Pikkasen laittaa ajattelemaan kaikkia niitä vanhuksia joilla ei oo ketään niitä hoitamassa ja puolustamassa kun ne tekevät noita tyhmyyksiään. Sitten kun pankkitili on tyhjä ja kevytkenkä tipotiessään alkaa taas kelvata ikäluokan mummojen päiväkaffeet. (HUOM: tää ei liity presidenttiin eikä hänen vaimoonsa millään tapaa)tiina... kirjoitti:
vanhat äijät ei ota nuoria naisia ne on ne nuoret naiset jotka ottaa vanhoja äijiä saa hyvän elintason eikä tartte kattoo samaa naamaa viitäkyt vuotta.
hyvä pointti...toi ei tarvi katsoo samaa naamaa
- tomppa2006
tiina... kirjoitti:
Uskon ihan vilpittömästi Niinistön valinneen Jenninsä, ei suinkaan toisinpäin. Sillä Saulilla varmasti oli varaa mistä valita. Ja vielä vanha sananlasku:
Akka otetaan ja mies saadaan. - Haavistoa äänestänyt
tiina... kirjoitti:
Onko näin silloinkin, kun nuori mies ottaa vanhemman miehen?
- taiga58
Nittaminax kirjoitti:
No miksi sanotaan naista joka huolii vanhemman miehen?
Kullankaivajaksi
tomppa2006 kirjoitti:
Uskon ihan vilpittömästi Niinistön valinneen Jenninsä, ei suinkaan toisinpäin. Sillä Saulilla varmasti oli varaa mistä valita. Ja vielä vanha sananlasku:
Akka otetaan ja mies saadaan.Se oli sitä aikaa kun isä lampun osti.
Maailma on muuttunut.- salt&pepper
tomppa2006 kirjoitti:
Akka otetaan ja mies saadaan.Termi sugardaddy sopinee hyvin tähän kuvioon ?
tomppa2006 kirjoitti:
Akka otetaan ja mies saadaan.Yks lysti kumpi valitsi kumman, mutta mua ei ainakaan kiinnosta jokeripokeri poks naama, jos ulkonäöstä puhutaan.
taiga58 kirjoitti:
Kullankaivajaksi
Saattaapi olla ja pikaisen perinnön haikailijaksi, oman edun tavoittelijaksi ymm.
- tomppa2006
Paloma.se.co kirjoitti:
Se oli sitä aikaa kun isä lampun osti.
Maailma on muuttunut.Kumma juttu miten vähän perusasiat loppujen lopuksi muuttuvat.
- bessie*
Nittaminax kirjoitti:
Saattaapi olla ja pikaisen perinnön haikailijaksi, oman edun tavoittelijaksi ymm.
Minä kutsuin äidiksi.
- ihimetelläänkö??
Osahan on aina jonkun kanssa eri mieltä, onneksi.
Onneksemme emme asu yhden aatteen valtiossa.
Minua ei haittaa kenenkään parinvalinta, kunhan heille itselleen se on sopiva.
Omassa elämässä riittää elämistä omiksi tarpeiksi, onneksi.- tomppa2006
Joo, aika vaikeata se yhteisymmärrys voi joskus olla esim. oman puolison kanssa, heh.
Sellaisen vaaran tunnistan välinpitämättömyydessä, että ihminen lakkaa kiinnostumasta asioista. Esimerkiksi minua tämä homomeininki presidentinvaalien yhteydessä kiinnosti tavattoman paljon. - ihimetelläänkö??
tomppa2006 kirjoitti:
Joo, aika vaikeata se yhteisymmärrys voi joskus olla esim. oman puolison kanssa, heh.
Sellaisen vaaran tunnistan välinpitämättömyydessä, että ihminen lakkaa kiinnostumasta asioista. Esimerkiksi minua tämä homomeininki presidentinvaalien yhteydessä kiinnosti tavattoman paljon.Oma avioliittoni on erittäin onnellinen, joten älä tee vääriä johtopäätöksia, hih.
Elämään toki mahtuu tavallisesti muutakin, ja mielekäs, tapahtumarikas ja tyydyttävä maailmankuva antaa energiaa elää omaansa täysillä, uskoen useimpien muidenkin niin tekevän.
Meillä eletään yhteisymmärrystä sadalla.
Minua taas nuori vaimo tai toisen ehdokkaan puoliso eivät mietityttäneet lainkaan.
Ihmisyys ei ole sukupuolesta, saati sen kiinnostuksen suuntautuneisuudesta kiinni.
Itseäni on mietityttänyt paljon enemmän kohu, joka on, minusta, ollut täysin sivuseikkoihin menevää. Ja, jota on käytetty usein erittäin rumastikin vastapuolta kohtaan. Tavalla, jota itse ehdokaskin on hävennyt, ja anteeksipyytänyt. - tomppa2006
ihimetelläänkö?? kirjoitti:
Oma avioliittoni on erittäin onnellinen, joten älä tee vääriä johtopäätöksia, hih.
Elämään toki mahtuu tavallisesti muutakin, ja mielekäs, tapahtumarikas ja tyydyttävä maailmankuva antaa energiaa elää omaansa täysillä, uskoen useimpien muidenkin niin tekevän.
Meillä eletään yhteisymmärrystä sadalla.
Minua taas nuori vaimo tai toisen ehdokkaan puoliso eivät mietityttäneet lainkaan.
Ihmisyys ei ole sukupuolesta, saati sen kiinnostuksen suuntautuneisuudesta kiinni.
Itseäni on mietityttänyt paljon enemmän kohu, joka on, minusta, ollut täysin sivuseikkoihin menevää. Ja, jota on käytetty usein erittäin rumastikin vastapuolta kohtaan. Tavalla, jota itse ehdokaskin on hävennyt, ja anteeksipyytänyt.Ei ole lainkaan pahasta nostaa kissaa pöydälle ja keskustella todellisista asioista. Sillä minusta on hyvin oleellista, onko Suomen presidentti homo vai ei?
- ihimetelläänkö??
tomppa2006 kirjoitti:
Ei ole lainkaan pahasta nostaa kissaa pöydälle ja keskustella todellisista asioista. Sillä minusta on hyvin oleellista, onko Suomen presidentti homo vai ei?
Missä minä sen olen kieltänyt?
Kai silti minäkin saan sanoa omia mielipiteitäni, omia?
Vainko paheksunta on sallittua?
Minulla ei ole halua, saati tarvetta, lukita muitten suita.
Minulle puolestani homous/lesbous on ominaisuus ihmisessä, yksi monen monien seassa. - tomppa2006
ihimetelläänkö?? kirjoitti:
Missä minä sen olen kieltänyt?
Kai silti minäkin saan sanoa omia mielipiteitäni, omia?
Vainko paheksunta on sallittua?
Minulla ei ole halua, saati tarvetta, lukita muitten suita.
Minulle puolestani homous/lesbous on ominaisuus ihmisessä, yksi monen monien seassa.Tottakai saat sanoa ja on jopa hyvin toivottavaa omien mielipiteiden tuominen keskusteluun.
Minun puolesta homous on ominaisuus, josta on pelkästään haittaa ihmiselle. tomppa2006 kirjoitti:
Tottakai saat sanoa ja on jopa hyvin toivottavaa omien mielipiteiden tuominen keskusteluun.
Minun puolesta homous on ominaisuus, josta on pelkästään haittaa ihmiselle.Niin mitä sinä sitten tekisit tuolle ominaisuudelle, suosittelisitko lobotomiaa? Käskisit muuttua heteroksi?
Miksi annan jonkun toisen ominaisuuden noin voimakkaasti haitata itseäsi, vaikka se ei koske itseäsi ollenkaan? Pelkäätkö erilaisuutta niin paljon?- Mä vaan
tinat kirjoitti:
Niin mitä sinä sitten tekisit tuolle ominaisuudelle, suosittelisitko lobotomiaa? Käskisit muuttua heteroksi?
Miksi annan jonkun toisen ominaisuuden noin voimakkaasti haitata itseäsi, vaikka se ei koske itseäsi ollenkaan? Pelkäätkö erilaisuutta niin paljon?Olemme saaneet aimo annoksen suvaitsevaisuuskeskustelua, varmasti ihan tervettä ja tarpeellista. Mutta minullekin on hiukan ikävä sivumaku joskus tuosta sanasta tullut. Pitäisikö suvaita suvaitsemattomuuttakin...Suvaitsevaisuudessa voi olla jopa ylenkatsetta, suvaitsenpa nyt tuota, tai ainakin sanon suvaitsevani, mutta itse en halua tuollainen olla. En erityisemmin pidä myöskään ilmaisusta "erilaisuuden sietäminen", sillä siedettävät asiat ovat yleensä ikäviä tai kiusallisia. Suvaitsevaisuudesta voi olla vielä pitkäkin matka todelliseen hyväksymiseen ja suvaitsevaisuuskin jäädä vain huulille. eikä se ulotu sydämeen.
Tarpeeksi neutraaleja ilmauksia ei ole helppo keksiä, mutta pitääkö kaiken kielenkäytön olla hajutonta, mautonta jä väritöntä, ettei vaan kenenkään varpaille astuisi. Tasa-arvo on oikein hyvä sananakin. Ihmisillä on kuitenkin oikeus omiin arvoihinsa ja niiden puolustamiseen, tietenkin muitten oikeuksia polkematta. - bessie*
Mä vaan kirjoitti:
Olemme saaneet aimo annoksen suvaitsevaisuuskeskustelua, varmasti ihan tervettä ja tarpeellista. Mutta minullekin on hiukan ikävä sivumaku joskus tuosta sanasta tullut. Pitäisikö suvaita suvaitsemattomuuttakin...Suvaitsevaisuudessa voi olla jopa ylenkatsetta, suvaitsenpa nyt tuota, tai ainakin sanon suvaitsevani, mutta itse en halua tuollainen olla. En erityisemmin pidä myöskään ilmaisusta "erilaisuuden sietäminen", sillä siedettävät asiat ovat yleensä ikäviä tai kiusallisia. Suvaitsevaisuudesta voi olla vielä pitkäkin matka todelliseen hyväksymiseen ja suvaitsevaisuuskin jäädä vain huulille. eikä se ulotu sydämeen.
Tarpeeksi neutraaleja ilmauksia ei ole helppo keksiä, mutta pitääkö kaiken kielenkäytön olla hajutonta, mautonta jä väritöntä, ettei vaan kenenkään varpaille astuisi. Tasa-arvo on oikein hyvä sananakin. Ihmisillä on kuitenkin oikeus omiin arvoihinsa ja niiden puolustamiseen, tietenkin muitten oikeuksia polkematta.Kaikkeen kyllästyy, kun tarpeeksi kyllästetään.
Olen samaa mieltä tuosta, että oman suvaitsevaisuuden julistaminen VOI olla merkki korostuneesta minäkuvasta, sillä eihän tietenkään kenenkään oikeus olla olemassa ja ihmisarvo voi, eikä koskaan saisi olla muiden suvaitsevaisuudesta riippuvainen.
Keskustelua vain on kovin vaikea käydä, jos pyrkii välttämään käyttökelpoisimpia sanoja. Kirjoitettu viestintä voi vaatia sanoja, joita muuten en ihmisiä kohdatessani koskaan tarvitse. Arvelen, että itse usein käytän (kirjoittaessani) sanaa suvaitsevaisuus silloin kun se on asenteena minulle itsestäänselvyys, jota tavallisissa kasvokkain kohtaamisissani en edes koskaan ajattele, saati että tähdentäisin. "Erilaisuuden sietäminen" taas sopii mielestäni silloin kun kirjoitan esim. ihmisistä joiden seurassa en erityisemmin (ainakaan jatkuvasti) viihdy ja joiden julkituodut ajatukset voivat jopa loukata minua. Silti heidänkin oikeutensa olla oma itsensä, omine asenteineen, on minulle itsestäänselvyys.
Tasa-arvo on oikein hyvä sana, mutta miten sitä voisi käyttää esim. suvaitsemisen tai sietämisen tilalla, luontevasti?
Ihanne ehkä olisi, ettei kenenkään koskaan pitäisi joutua puolustelemaan syntymässä saatuja ominaisuuksiaan? Tasa-arvoista ja toista kunnioittavaa keskustelua voi aina käydä, terävästikin.
- nukkuva äänestäjä
Miksi ihmeessä otit tuon homoseksuaalisuuden tähän aloitukseen?
Eikö olisi riittänyt, että olisit todennut sen totuuden, että molemmilla ehdokkailla on itseään paljon nuorempi puoliso.- tomppa2006
Onko tällä palstalla tapana ruotia muiden tekemiä aloituksia ja esittää niihin parannusehdotuksia?
- vähempi riittää
tomppa2006 kirjoitti:
Onko tällä palstalla tapana ruotia muiden tekemiä aloituksia ja esittää niihin parannusehdotuksia?
Kyllä, jos aloittaja jankuttaa yhtä ja samaa. Mielipiteesi on kuultu voit lopettaa.
- tomppa2006
vähempi riittää kirjoitti:
Kyllä, jos aloittaja jankuttaa yhtä ja samaa. Mielipiteesi on kuultu voit lopettaa.
Ottaako sinua päähän, jos joku juttelee keskustelupalstalla?
- pynje
Haavistoa äänesti koulutetut hyvätuloiset, avarakatseiset, ennakkoluulottomat.
Haavistoa jätti äänestämättä työttömät juntit joilla ei ole elämässä muuta kuin Suoli24....
http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2012/02/06/haaviston-kannattajat-asuvat-kalleimmin/201222541/139- tomppa2006
Oletko ylpeä siitä, että kuulut tuhon joukkoon, josta jäi vielä mainitsematta homoseksuaalit, sillä tokihan he nyt myös äänestivät Haavistoa. Ikävä vaan että teidän äänimääränne oli pienin mitä koskaan on annettu toisella kierroksella.
- tomppa2006
tomppa2006 kirjoitti:
Oletko ylpeä siitä, että kuulut tuhon joukkoon, josta jäi vielä mainitsematta homoseksuaalit, sillä tokihan he nyt myös äänestivät Haavistoa. Ikävä vaan että teidän äänimääränne oli pienin mitä koskaan on annettu toisella kierroksella.
Piti kirjoittaa tuohon joukkoon, mutta tuli vahingossa "tuhon" joukkoon.
- tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
Piti kirjoittaa tuohon joukkoon, mutta tuli vahingossa "tuhon" joukkoon.
ei voi olla totta että sää vielä jaksat jankuttaa...
- jankutijank
tiina... kirjoitti:
Miehen on pakko.
Kukaan ei näytä jaksavan hänen kanssaan enää. - Toimeentuleva
Joukosta unohtuivat.
- Kritiikittä muoti-ilmiöitä seuraavat.
- Ennakkoluulottomuudessaan toisin ajattelevia syrjivät.
- Tässä hetkessä elävät.
- Jatko olisi loukkaavaa. - tomppa2006
Toimeentuleva kirjoitti:
Joukosta unohtuivat.
- Kritiikittä muoti-ilmiöitä seuraavat.
- Ennakkoluulottomuudessaan toisin ajattelevia syrjivät.
- Tässä hetkessä elävät.
- Jatko olisi loukkaavaa.Tottakai tästä homomyönteisyydestä tuli jollekin ihan muoti-ilmiö, jonka perään he rupesivat soittamaan torvia.
Homovastaisia pitää alkaa syrjimään, kuten myös liian nuoren puolison valitsevia.
Suomi eikä mikään muukaan valtio ei ole vielä valmis valitsemaan homopresidenttiä.
Meinasin jatkaa vielä mutta huomasin sen jo loukkaavaksi. - tomppa2006
tiina... kirjoitti:
Tiina, miksi vaan sinä saat kirjoittaa täällä?
- tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
Tiina, miksi vaan sinä saat kirjoittaa täällä?
totta kai kaikki saa kirjoittaa täällä mutta ihmettelin vaan miten sää jaksat jankuttaa samaa asiaa aina vaan.
- tomppa2006
tiina... kirjoitti:
totta kai kaikki saa kirjoittaa täällä mutta ihmettelin vaan miten sää jaksat jankuttaa samaa asiaa aina vaan.
Tiina, miksi vaan sinä saat jankuttaa täällä samaa asiaa aina vaan?
- tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
Tiina, miksi vaan sinä saat jankuttaa täällä samaa asiaa aina vaan?
uskomaton.
- tomppa2006
tiina... kirjoitti:
uskomaton.
Periksiantamaton.
En ole lukenu koko pitkää ketjua. Haluan/haluaisin olla liberaali, liberalisti.
Jokaisen hlökohtainen asia tuo seksuaalinen suuntautuneisuus, en veisi ketään lääkäriin sen vuoksi!. Mutta tässä tilanteessa/asemassa, josta nyt oli kyse, myös minun mielipiteeni muuttui tässä asiassa..- ehkä taas...
jos Haavisto olisi voittanut, niin kyllä olisi Suomesta tullut kuuluisa ja etenkin uuden vuoden juhlissa.
ehkä taas... kirjoitti:
jos Haavisto olisi voittanut, niin kyllä olisi Suomesta tullut kuuluisa ja etenkin uuden vuoden juhlissa.
Uuden vuoden juhlissa? Kuins Itsenäisyyspäivä.. edelläkävijä maana, hyvä asia.
Mutta tää oma pieni ajatusmaailma :/- leijaillen
ehkä taas... kirjoitti:
Sekö meidän suomalaisten kauhuskenaario on, että maailmalla meidät huomattaisiin?
Ettei mahdutakaan riepumaton alle piiloon?
Huiiiii....! - tomppa2006
En minäkään ole ketään hoitoon ohjaamassa, vaan koko keskustelun tarkoitus oli herättää ihmiset tuosta avarakatseisuuden harhasta, jota jotkut nyt kuvittelevat olevansa, kun myöntävät hyväksyvänsä homot ja samaan aikaan toitottavat, että Niinistöllä on aivan liian nuori vaimo.
- RosaLiiin
Valitettavasti en lukenut edellisiä,
mutta rohkenen kysellä kysymyksesi logiikan perään.
Ei presidentin valinta ole valintaa vain yhden osa-alueen kohdalla,
ainakin itse tein vertailua ehdokkaiden kesken ja lopulta kokonaisuus ratkaisi,
kumman halusin nähdä Mäntyniemen herrana.
Ei äänestyslapussa kysytty homoseksuaali vai nuori vaimo.
Näissä vaaleissa vain tämä sukupuolinen suuntautuneisuus nousi arvoon arvaamattomaan, kiitos meidän ahdasmielisten suomalaisten.
Olisi ollut hauska nähdä miten olisi käynyt jos edellinen kysymys olisi ollut vain yksi luonteva ominaisuus ja jokaisen oma asia miten ja millaisessa parisuhteessa haluaa elää eikä mikään punainen vaate niin kuin se monille oli yksi ja melkeinpä ainut kriteeri. Joskus tuntui siltä.
Ehkä näiden vaalien ja Pekka Haaviston rohkeuden ansiosta meistä suomalaisista tulee avarakatseisempia ja älyämme että ei tämmöisillä asioilla johdeta maata.
Olisit voinut kysyä miksi niinistö on parempi presidentiksi koska hänellä on koira ja Haavisto huonompi koska hänellä on kissa, esimerkiksi. ( en tosin tieddä onko hänellä kissaa)- tomppa2006
En minäkään tiedä, onko Pekalla kissaa eikä totta puhuen, niin kovin paljoa kiinnostakaan.
Jotenkin en usko avarakatseisuutemme lisääntynyneen yhtään tämän homomarssin esiintulemisen myötä. Päinvastoin jollain tuntuvat vihapuheet ja uhma lisääntyvän koko ajan enemmän ja se ei ole hyvä asia, itse en kuulu tuohon poppooseen.
Sukupuolinen suuntautuminen merkitsi todella paljon näissä vaaleissa ja vaikka taiteilijat ja muut julkkikset nousivat sankoin joukoin kannattamaan Haavistoa (he ovat aina vähemmistön puolella), niin en usko tavallisen kadunmiehen homomyönteisyyden parantuneen yhtään. - RosaLiiin
tomppa2006 kirjoitti:
En minäkään tiedä, onko Pekalla kissaa eikä totta puhuen, niin kovin paljoa kiinnostakaan.
Jotenkin en usko avarakatseisuutemme lisääntynyneen yhtään tämän homomarssin esiintulemisen myötä. Päinvastoin jollain tuntuvat vihapuheet ja uhma lisääntyvän koko ajan enemmän ja se ei ole hyvä asia, itse en kuulu tuohon poppooseen.
Sukupuolinen suuntautuminen merkitsi todella paljon näissä vaaleissa ja vaikka taiteilijat ja muut julkkikset nousivat sankoin joukoin kannattamaan Haavistoa (he ovat aina vähemmistön puolella), niin en usko tavallisen kadunmiehen homomyönteisyyden parantuneen yhtään.Kadunmiehellä pitää ilmeisesti olla aina joku mörkö,
jos se ei ole ryssä niin se on homo,
kunhan saa jotain "vihollista" vastaan taistella.
Siinä voi olla jopa kadunmiehen pätemisen tarvettakin,
"olenpahan mies, jumakauta, oikea mies..."
loppuun voisi lisätä, että mukamas ...
Kyllä sellainen ideslisti olen, että suomi olisi paljon onnellisempi maa jos jokainen saisi olla mitä on.
Olkoon sitten vaikka se kadunmieskin siellä yksinäisessä ylhäisyydessään
nyrkkiä puiden ja hammasta purren ja viinaa juoden.
Aika tylsää hänen elämänsä jos vihasta pitää ilo repiä.
Mikä lienee kadunmiehen ilo ja onni? - tomppa2006
RosaLiiin kirjoitti:
Kadunmiehellä pitää ilmeisesti olla aina joku mörkö,
jos se ei ole ryssä niin se on homo,
kunhan saa jotain "vihollista" vastaan taistella.
Siinä voi olla jopa kadunmiehen pätemisen tarvettakin,
"olenpahan mies, jumakauta, oikea mies..."
loppuun voisi lisätä, että mukamas ...
Kyllä sellainen ideslisti olen, että suomi olisi paljon onnellisempi maa jos jokainen saisi olla mitä on.
Olkoon sitten vaikka se kadunmieskin siellä yksinäisessä ylhäisyydessään
nyrkkiä puiden ja hammasta purren ja viinaa juoden.
Aika tylsää hänen elämänsä jos vihasta pitää ilo repiä.
Mikä lienee kadunmiehen ilo ja onni?Ehkä juuri tässä on se paljon puhuttu naisen ja miehen välinen ero? Miehellä pitää olla jokin vihollinen.
Olen kirjoittanut paljon miehekkyydestä ja miehisyydestä. Homoudessa ei ole kumpaakaan.
Kadunmiehen ilo ja onni ovat kotona odottava vaimo ja perhe. Kadunmiehelle perinteiset perhearvot ovat kunniassa, eikä hän hötkyile modernin yhteiskunnan muoti-ilmiöille. - Antakaa armo
tomppa2006 kirjoitti:
Ehkä juuri tässä on se paljon puhuttu naisen ja miehen välinen ero? Miehellä pitää olla jokin vihollinen.
Olen kirjoittanut paljon miehekkyydestä ja miehisyydestä. Homoudessa ei ole kumpaakaan.
Kadunmiehen ilo ja onni ovat kotona odottava vaimo ja perhe. Kadunmiehelle perinteiset perhearvot ovat kunniassa, eikä hän hötkyile modernin yhteiskunnan muoti-ilmiöille.Luuletko että joku homo on pyytänyt syntyä homona?
Luuletko että äiti tai isä on toivonut lapsestaan homoa?
Luuletko että sisarukset ovat odottaneet innolla itselleen homo sisarusta?
Eikö heillä ole tarpeeksi vaikeaa löytää paikkansa perheessä ja yhteiskunnassa ilman kaltaisiasi vouhottajia.
En minäkään pyytänyt vammaani, silti sen sain ja sen kanssa on elettävä vaikka aina löytyy ilkeitä kiusaajia.
Itse haluaisin ettei vammaani kiinnitettäisi huomiota ja niin luulen monen homonkin ajattelevan omasta poikkeavuudestaan. Liika puolestapuhuminen on myös usein haitaksi, se saa vastakkain ajattelevat takajaloilleen.
Antaisitte meidän erilaisten olla omissa oloissamme.
- Homo fatigue
Nyt sä Tomppapoika olet kyllä hakoteillä!
Huutelet logiikan perään kun vertaat omenoita ja appelsiineja.
Ja muuten...se sydämenasiasi, että et pidä homoseksuaaleista, on varmaan jo kaikkien tiedossa, joten vaihda levyä.- tomppa2006
Vastasin jo yhdelle kaltaisellesi, että onko täällä tapana arvostella toisten tekemien aloitusten tasoa ja sen jälkeen ruveta tekemään parannusehdotuksia, neuvoja ja jopa kieltää toista enää kirjoittamasta, heh.
- ...
Olet ihan oikeassa. Mikä suomalaisia oikein vaivaa valittaessa presidenttiä?
Kekkosesta voi olla montaa mieltä, mutta hän oli Presidenttien Presidentti.
Koivisto..no joo. Käyttäytyi kuin presidentti, vaikka oli suuren laman pääarkkitehteja.
Sitten kun kansa pääsee valitsemaan 1994:
Ahtisaari: Vaappuva ylipainoinen demari, jolla ei ollut politiikasta juuri kokemusta. Valtakausi mitäänsanomaton.
Ja eikun paranee.
Halonen: Setan ex-puheenjohtaja, vahvan punainen, presidentti-instituution budjetin moninkertaistaja lenteli Afrikassa verovaroilla mainostamassa sosiaaliturvaa. DDR:n tunnustamiskomitean aktiivi. Käytti röyhkeästi nimitysoikeutta lisäämään änkyräfeministikavereitaan julistamaan omaa propagandaansa. Kehui Mannerheimia pilkkaavaa taideteosta, muttei sietänyt omaansa. Huhujen mukaan yritti estää Ahtisaaren nobelin.
Ja nyt olisi pitänyt mukamas valita Haavisto:
Homo, kyseenalaisilla syilla intin luistanut, opintonsa keskeyttänyt paperin väärentäjä, valeprofessori, sai potkut YK työstä kun ei oltu tyytyväisiä, miljonäärigrynderi, valehtelija jne. Jonka puoliso on baaritappelija, parturikampaaja, rattijuoppo homoseksuaalinen poika.- tomppa2006
Ehdottoman samaa mieltä kanssasi, että miten aina se huonoin vaihtoehto kaivetaan esiin ja koetaan jokin heureka liputtamalla tämän puolesta. Onneksi nyt sentään kävi hyvin tämän Haaviston kanssa.
Mutta minun ainakin täytyy henkilökohtaisena mielipiteenä sanoa, että Halosen valtakausi oli hyvin mitäänsanomaton. Monasti tunsin syvää myötähäpeää. - tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
Ehdottoman samaa mieltä kanssasi, että miten aina se huonoin vaihtoehto kaivetaan esiin ja koetaan jokin heureka liputtamalla tämän puolesta. Onneksi nyt sentään kävi hyvin tämän Haaviston kanssa.
Mutta minun ainakin täytyy henkilökohtaisena mielipiteenä sanoa, että Halosen valtakausi oli hyvin mitäänsanomaton. Monasti tunsin syvää myötähäpeää.mää tunnen myötähäpeää sun reppanan kirjoituksia kohtaan.
- minä se olen
tomppa2006 kirjoitti:
Mutta minun ainakin täytyy henkilökohtaisena mielipiteenä sanoa, että Halosen valtakausi oli hyvin mitäänsanomaton. Monasti tunsin syvää myötähäpeää.TOTTA ! Halosen kaudella on kaikki arvot hävinneet, kuin se vanha pieru saharaan !
Optiot ovat suurentuneet moninkertaiseksi, ja ns.perinteiset vähemmistöt ovat unohtuneet täysin homojen peukuttamisen ja nostamisen alle, eikä yksikään poliitikko piispoja myöten muusta enää puhukkaan, kuin homojen oikeuksista, ja niiden papeiksi vihkimisestä ! - yksi miljoonasta
tiina... kirjoitti:
mää tunnen myötähäpeää sun reppanan kirjoituksia kohtaan.
Mitähän jos sinäkin menisit vastaamaan, sinulle esitettyyn kysymykseen, tässä ketjussa ja jättäisit nimittelyt sisällesi.
Tuollainen teksti, jonka juuri kirjoitit, ei ole mitään muuta, kuin riidanhakua.
ps. mä äänestin Haavistoa - tomppa2006
minä se olen kirjoitti:
TOTTA ! Halosen kaudella on kaikki arvot hävinneet, kuin se vanha pieru saharaan !
Optiot ovat suurentuneet moninkertaiseksi, ja ns.perinteiset vähemmistöt ovat unohtuneet täysin homojen peukuttamisen ja nostamisen alle, eikä yksikään poliitikko piispoja myöten muusta enää puhukkaan, kuin homojen oikeuksista, ja niiden papeiksi vihkimisestä !Ollaan huomattu, miten seksuaalisten vähemmistöjen asioista on tullut koko maan tärkeimpiä jutskia. Ihan rehellisesti sanottuna, ei ollut kovinkaan edustava presidentti Suomella.
- tiina...
yksi miljoonasta kirjoitti:
Mitähän jos sinäkin menisit vastaamaan, sinulle esitettyyn kysymykseen, tässä ketjussa ja jättäisit nimittelyt sisällesi.
Tuollainen teksti, jonka juuri kirjoitit, ei ole mitään muuta, kuin riidanhakua.
ps. mä äänestin Haavistoakyllä herra tai rouva kersantti jonkin verran vaan ottaa päähän toi tompan arvostelu millon haavistoo millon halosta kohtaan anteeks vaan kun toin esille mielipiteeni ihan väärässä paikassa kun multa ei kysytty mitään ei muuten sultakaan enpä tienny että tänne oli laadittu uudet säännöt enkä haasta riitaa sanon vaan mielipiteeni sillon kun tuntuu siltä sun kiellostas huolimatta mukavaa päivän jatkoa.
- tiina...
tiina... kirjoitti:
kyllä herra tai rouva kersantti jonkin verran vaan ottaa päähän toi tompan arvostelu millon haavistoo millon halosta kohtaan anteeks vaan kun toin esille mielipiteeni ihan väärässä paikassa kun multa ei kysytty mitään ei muuten sultakaan enpä tienny että tänne oli laadittu uudet säännöt enkä haasta riitaa sanon vaan mielipiteeni sillon kun tuntuu siltä sun kiellostas huolimatta mukavaa päivän jatkoa.
vielä jäi sanomatta että saa kai tänne kirjoittaa vaikkei peesaakkaan aloittajaa.
- tomppa2006
tiina... kirjoitti:
mää tunnen myötähäpeää sun reppanan kirjoituksia kohtaan.
Tunnen myötähäpeää sinun kirjoitustapaasi kohtaan.
- yksi miljoonasta
tiina... kirjoitti:
vielä jäi sanomatta että saa kai tänne kirjoittaa vaikkei peesaakkaan aloittajaa.
Enhän mä mitään poistumiskäskyä ole antanut. Sinä sen sijaan tuolla ylempänä myötäilet Nitan poistumiskäskyä. Sallithan sen muille, mihin itsekkin sorrut.
Enkä minä myötäile aloittajaa, koska kannatin Haavistoa, mutta ei mun sen takia tarvitse törkyjäkään kirjoittaa.
Niinistöön en luota pätkäkään ja liian vanhakin, mutta en myöskään siedä sitä, että häntä mollataan nuoresta vaimosta, koska nuorihan se Haavistonkin puoliso on. - xxxyyyv
tomppa2006 kirjoitti:
Tunnen myötähäpeää sinun kirjoitustapaasi kohtaan.
Me tunnemme myötähäpeää tyhmyyttäsi ja jankutustasi kohtaan
- tiina...
yksi miljoonasta kirjoitti:
Enhän mä mitään poistumiskäskyä ole antanut. Sinä sen sijaan tuolla ylempänä myötäilet Nitan poistumiskäskyä. Sallithan sen muille, mihin itsekkin sorrut.
Enkä minä myötäile aloittajaa, koska kannatin Haavistoa, mutta ei mun sen takia tarvitse törkyjäkään kirjoittaa.
Niinistöön en luota pätkäkään ja liian vanhakin, mutta en myöskään siedä sitä, että häntä mollataan nuoresta vaimosta, koska nuorihan se Haavistonkin puoliso on.no hyvä alkoi jo tuntua sananvapauteen puuttumiselta mut ok sitte.
- tosipresidenteistä
Tähän voisi todeta, että ainoastaan Ahtisaari ja Niinistö ovat olleet oikeita presidenttejä niistä jotka kansa on valinnut. Minäkin äänestin heitä molempia. Sen sijaan suuresti ihmettelen suomalaisia naisäänestäjiä. Ensin he äänestivät Elisabeth Rehnin toiselle kierrokselle. Seuraava suosikki oli Uosukainen. Hän kuitenkin romahti jo eka kierroksella. Sitten löydettiin jostain ihmeestä Halonen. Hänet vielä äänestettiin presidentiksi, vieläpä kaksi kertaa. Ei kyllä äänestäjät tunnu paljon ajattelevan ketä äänestävät. Tässä tapauksessa ainoa syy oli se että nainen piti saada presidentiksi.
En ymmärtänyt miksi kirjoittaja kritisoi Ahtisaarta. Hän oli palkintonsa ansainnut ja oli presidenttinäkin hyvä. Eihän toisella kierroksella voinut äänestää kuin häntä. Ei ollut muuta mahdollisuutta.
Kekkonen oli vallassa liian kauan, ja oli väärin että vieras valtio sekaantui Suomen asioihin puuttumalla vuoden 1962 vaaleihin. Ehkäpä lopuksi voidaan todeta, että Suomen kaikkien aikojen parhaat presidentit eivät ole kansan valitsemia. Heidät valitsi eduskunta tai edellisen presidentin valitsijamiehet poikkeustilanteessa kriisivuosina. Kenet kansa olisikaan valinnut kriisivuosina jos heille ois annettu valta valita. - ei mitään logiikkaa
tosipresidenteistä kirjoitti:
Tähän voisi todeta, että ainoastaan Ahtisaari ja Niinistö ovat olleet oikeita presidenttejä niistä jotka kansa on valinnut. Minäkin äänestin heitä molempia. Sen sijaan suuresti ihmettelen suomalaisia naisäänestäjiä. Ensin he äänestivät Elisabeth Rehnin toiselle kierrokselle. Seuraava suosikki oli Uosukainen. Hän kuitenkin romahti jo eka kierroksella. Sitten löydettiin jostain ihmeestä Halonen. Hänet vielä äänestettiin presidentiksi, vieläpä kaksi kertaa. Ei kyllä äänestäjät tunnu paljon ajattelevan ketä äänestävät. Tässä tapauksessa ainoa syy oli se että nainen piti saada presidentiksi.
En ymmärtänyt miksi kirjoittaja kritisoi Ahtisaarta. Hän oli palkintonsa ansainnut ja oli presidenttinäkin hyvä. Eihän toisella kierroksella voinut äänestää kuin häntä. Ei ollut muuta mahdollisuutta.
Kekkonen oli vallassa liian kauan, ja oli väärin että vieras valtio sekaantui Suomen asioihin puuttumalla vuoden 1962 vaaleihin. Ehkäpä lopuksi voidaan todeta, että Suomen kaikkien aikojen parhaat presidentit eivät ole kansan valitsemia. Heidät valitsi eduskunta tai edellisen presidentin valitsijamiehet poikkeustilanteessa kriisivuosina. Kenet kansa olisikaan valinnut kriisivuosina jos heille ois annettu valta valita.Haluan kommentoida tähän, että tämä koko presidenttiongelma on lähtöisin suomalaisnaisista, joita äänestäjistä on enemmistö. He olevat olevinaan niin kansainvälisiä ja suursuvaitsevaisuudessaan kuvittelevat, että presidenttinä voisi olla homo. Siis ihan hirveätä.
- ?=?
ei mitään logiikkaa kirjoitti:
Haluan kommentoida tähän, että tämä koko presidenttiongelma on lähtöisin suomalaisnaisista, joita äänestäjistä on enemmistö. He olevat olevinaan niin kansainvälisiä ja suursuvaitsevaisuudessaan kuvittelevat, että presidenttinä voisi olla homo. Siis ihan hirveätä.
Pitäisikö siis naisilta ottaa pois äänestysoikeus, ensimmäisenä maassa maailmassa?
Onhan monissa maissa korkeissa poliittisissa viroissa homoja/lesboja.
Vai etkö tiennyt sitä? - tiina...
tiina... kirjoitti:
no hyvä alkoi jo tuntua sananvapauteen puuttumiselta mut ok sitte.
kiva tiina... kun kirjoittelet mun puolesta me kyllä tohon aikaan laulettiin vielä loppulaulua muskarissa.
- ei mitään logiikkaa
?=? kirjoitti:
Pitäisikö siis naisilta ottaa pois äänestysoikeus, ensimmäisenä maassa maailmassa?
Onhan monissa maissa korkeissa poliittisissa viroissa homoja/lesboja.
Vai etkö tiennyt sitä?Ei en tiennyt enkä usko, mutta tiesitkö sinä että medioissa valtaosa työväestä on homoja ja lesboja. Homojen suosikkiammatti on Suomessa medianomi tai toimittaja. Sekä TV:n sisustussuunnittelija, kansanedustaja ja muutenkin medioissa esillä olevat ammatit.
- ?=?
ei mitään logiikkaa kirjoitti:
Ei en tiennyt enkä usko, mutta tiesitkö sinä että medioissa valtaosa työväestä on homoja ja lesboja. Homojen suosikkiammatti on Suomessa medianomi tai toimittaja. Sekä TV:n sisustussuunnittelija, kansanedustaja ja muutenkin medioissa esillä olevat ammatit.
Tiesin, ja tiedän. Kaikki uusi, josta ennen ei ole edes saanut puhua, on alussa ylikorostettua. Kunhan aika kuluu, kukaan ei kiinnitä asiaan pätkääkään huomiota.
Onneksi sivistyksen/tietämyksen lisääntyminen poistaa turhia pelkoja. - Antakaa armo
?=? kirjoitti:
Tiesin, ja tiedän. Kaikki uusi, josta ennen ei ole edes saanut puhua, on alussa ylikorostettua. Kunhan aika kuluu, kukaan ei kiinnitä asiaan pätkääkään huomiota.
Onneksi sivistyksen/tietämyksen lisääntyminen poistaa turhia pelkoja.Toistan vielä kun et sinäkään tunnu ymmärtävän.
Luuletko että joku homo on pyytänyt syntyä homona?
Luuletko että äiti tai isä on toivonut lapsestaan homoa?
Luuletko että sisarukset ovat odottaneet innolla itselleen homo sisarusta?
Eikö heillä ole tarpeeksi vaikeaa löytää paikkansa perheessä ja yhteiskunnassa ilman kaltaisiasi vouhottajia.
En minäkään pyytänyt vammaani, silti sen sain ja sen kanssa on elettävä vaikka aina löytyy ilkeitä kiusaajia.
Itse haluaisin ettei vammaani kiinnitettäisi huomiota ja niin luulen monen homonkin ajattelevan omasta poikkeavuudestaan. Liika puolestapuhuminen on myös usein haitaksi, se saa vastakkain ajattelevat takajaloilleen.
Antaisitte meidän erilaisten olla omissa oloissamme.
- Hetsku
Jos nyt lopetettaissiin tämä homomeuhkaaminen, ei tätä jaksa enää erkkikään.
- tomppa2006
Osuiko arkaan paikkaan?
- tiina...
luuletko että loppuu kun on kerran päässy alkuun tai vaikka kuinka monennen kerran peesaajia piisaa jos ei muuten niin sit oma puska pölähtää loppumiseen ei usko erkkikään.
tiina... kirjoitti:
luuletko että loppuu kun on kerran päässy alkuun tai vaikka kuinka monennen kerran peesaajia piisaa jos ei muuten niin sit oma puska pölähtää loppumiseen ei usko erkkikään.
Hih...samaa mieltä :)
- 22
tomppa2006 kirjoitti:
Osuiko arkaan paikkaan?
Älä jaksa, vain nettipeelot käyttäyy laillasi. Ei tarvitseitse olla homo ärsyyntyessään tästä jatkuvasta meuhkaamisesta millä pidetään yllä homo/suvaitsevaisuuskeskustelua.
Yhtä paljon alkoi ärsyttämään vähemmistökiintiöiden käyttäminen telkkarissa, nykyään ei tule katsottua enää yhtään sisustus/kokki/muotiohjelmaa.
No voihan sitä tietysti jättää kokonaan avaamatta tiettyjen avaukset joiden tietää kääntyvän aina samaan peelovääntöön. - tomppa2006
tiina... kirjoitti:
Nyt sää tyttö rupeet vainoharhailemaan. Minun ei tarvii puskailla niinku sun.
- 22
tiina... kirjoitti:
Sinä olet kaikista pahin homohössöttäjä täällä, voisit jo lopettaa provoomisen. Jatkuvasta meuhkaamisestasi johtuen on homovastaisuus ennemminkin lisääntynyt kuin vähentynyt näillä muutamalla palstalla.
- tomppa2006
22 kirjoitti:
Älä jaksa, vain nettipeelot käyttäyy laillasi. Ei tarvitseitse olla homo ärsyyntyessään tästä jatkuvasta meuhkaamisesta millä pidetään yllä homo/suvaitsevaisuuskeskustelua.
Yhtä paljon alkoi ärsyttämään vähemmistökiintiöiden käyttäminen telkkarissa, nykyään ei tule katsottua enää yhtään sisustus/kokki/muotiohjelmaa.
No voihan sitä tietysti jättää kokonaan avaamatta tiettyjen avaukset joiden tietää kääntyvän aina samaan peelovääntöön.Minua ärsyttää ihan sama asia telkkarissa nuo vähemmistökiintiöiden käyttäminen. Ei minun ollut tarkoitus tehdä tästä keskustelusta mitään loanheittoa, mutta huomasin muutamilla vastaajilla alkavan pahasti keittää ja sain siitä pienen pikkupirun itselleni. Sorry vaan.
- 22
tomppa2006 kirjoitti:
Sinä tomppa olet tiinan kanssa pahimmat puskailijat ja homopaskan jauhajat, olen korviani myöten täynnä teidän provoilua
- tomppa2006
22 kirjoitti:
Sinä tomppa olet tiinan kanssa pahimmat puskailijat ja homopaskan jauhajat, olen korviani myöten täynnä teidän provoilua
En minä voi pakottaa sinua olemaan täällä, kyllä tämä on ihan vapaaehtoista ja minä kirjoitan vain rekatulla nikillä, toisin kuin esimerkiksi sinä itse.
- tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
kivalta kuulosti toi tyttö =)))))
- tiina...
22 kirjoitti:
pistä esimerkki mun homopaskan jauhamisestaja puskailemisesta puska kakskaks hyvä se on puskasta provoilla.
- Hetsku
tomppa2006 kirjoitti:
Minua ärsyttää ihan sama asia telkkarissa nuo vähemmistökiintiöiden käyttäminen. Ei minun ollut tarkoitus tehdä tästä keskustelusta mitään loanheittoa, mutta huomasin muutamilla vastaajilla alkavan pahasti keittää ja sain siitä pienen pikkupirun itselleni. Sorry vaan.
Homoja joka tuutista nykyään. Ankarat ajat ovat edessä jossa tarvitaan miehekkäitä heteroita tekemään miehekkäitä asioita.Ei guggenheim homoja sun muita pyllypettereitä jotka kääntää toisenkin posken.
- ihmettelen vaan
tiina... kirjoitti:
pistä esimerkki mun homopaskan jauhamisestaja puskailemisesta puska kakskaks hyvä se on puskasta provoilla.
etkö ihan todella ymmärrä minkälaisia jännitteitä ja eripuraa täällä provoilullasi aiheutat vähemmistöjen ja valtaväestön kesken ?
- Petsku
tomppa2006 kirjoitti:
Osuiko arkaan paikkaan?
Tomppa, älykäs ihminen tietää milloin on aika lopettaa.
Tyhmempi, se jauhaa aina vaan ja syyttelee viattomatkin siinä sivussa - tiina...
ihmettelen vaan kirjoitti:
etkö ihan todella ymmärrä minkälaisia jännitteitä ja eripuraa täällä provoilullasi aiheutat vähemmistöjen ja valtaväestön kesken ?
minäkö eihän tää mun aloitus ole enhän mää tässä mitään provoile mutaman viestin oon kirjoittanu uudesta presidentti parista ja siinä se pari kertaa vastannu tompalle munko syy tää nyt taaaaaaaas on.
- tiina...
22 kirjoitti:
Sinä olet kaikista pahin homohössöttäjä täällä, voisit jo lopettaa provoomisen. Jatkuvasta meuhkaamisestasi johtuen on homovastaisuus ennemminkin lisääntynyt kuin vähentynyt näillä muutamalla palstalla.
minäkö muka pahoista pahin vaikka en puoliakaan yhtä ilkeesti sano mitä tomppa jankkaa vaan samaa vanhaa virttä koko ajan suvaitsemattomuus ei lopu ilman asioihin puuttumista eikä homovastaisuus kirjottelemalla lisäänny.
- tiina...
tiina... kirjoitti:
minäkö muka pahoista pahin vaikka en puoliakaan yhtä ilkeesti sano mitä tomppa jankkaa vaan samaa vanhaa virttä koko ajan suvaitsemattomuus ei lopu ilman asioihin puuttumista eikä homovastaisuus kirjottelemalla lisäänny.
katohan mää oon ollu täällä samaan aikaan kun lapselapsen kanssa muskarissa mielenkiintoista...
- ei yllätys
tomppa2006 kirjoitti:
Tomppa, ei tarvita korkeampaa matematiikkaa sen havaitsemiseen, että tulit palstalle ja puskat kymmenkertaistuvat.
Varsinkin puolestapuhujasi. Samoin tiinan haukkujat.
Temppusi on näin nähty nyt
Voi olla vanha, mutta ei tarvitse olla tyhmä
- Varma Tieto
Tosiasiat tosiasioina. Noin huonoa tuosta pressan vaalien II-kierroksella tuskin koskaan tullaan rikkomaan. Yleensähän ero on ollut vain jokusen prosentin, ei kymmenissä prosenteissa.
- tomppa2006
Lopputulos onneksi ratkaisee. Vaikka kuinka hehkutetettiin yltiöpositiivista asennetta Haaviston joukossa, niin tosiasiassa heille tuli rökäletappio.
- vlebb
tomppa2006 kirjoitti:
Lopputulos onneksi ratkaisee. Vaikka kuinka hehkutetettiin yltiöpositiivista asennetta Haaviston joukossa, niin tosiasiassa heille tuli rökäletappio.
Jaahas, Tommi on palannut päivystyspaikalle.
Kela ilmeisesti maksaa kohtuullisen korvauksen ? - bblev
vlebb kirjoitti:
Kela ilmeisesti maksaa kohtuullisen korvauksen ?Onkohan maanisdepressiivinen vai mikä villi aina välillä hänellä?
- raittiusvalistus
vlebb kirjoitti:
Kela ilmeisesti maksaa kohtuullisen korvauksen ?Turmiolan Tommi
- vahi
raittiusvalistus kirjoitti:
Turmiolan Tommi
Oletko varmasti ihan oikealla ikäryhmäpalstalla?
- ivah
vahi kirjoitti:
Oletko varmasti ihan oikealla ikäryhmäpalstalla?
Olen.
Mutta miltä sinusta tuntuu.Oletko ?
Haavisto ilmiö!
Haluamatta loukata ketään niin mieleeni tulee sopulien joukkovaellus.
Porhaltavat porukalla vaikka hukkumaan mutta ilmeisen tärkeää on olla joukossa.
Em. ilmiö on kuten mikä tahansa muoti.
On hienoa kuulua yhdensuuntaistettujen aivojen joukkoon.
Valtavirrasta poikkeavia syyllistetään mutta kun kaikki eivät syyllisty!- yx sopuli
Eikö se Niinistö hype ollut sitten sopuli-ilmiö ?
Kommunistikin äänesti kokoomuslaista ? - yes joo
Suomen kansa on valinnut hetero-presidentin. That's it.
- DD;-)
Kukas se mies olikaan, joka siellä Niinistön vaalivalvojaisissa spiikkasi. DDD
- kontra-basso
DD;-) kirjoitti:
Kukas se mies olikaan, joka siellä Niinistön vaalivalvojaisissa spiikkasi. DDD
Meinaatko että tapahtuu löystymistä eikä ihan oikeasti kaikki puppelit olekaan haaviston miehiä.;))
- DD;-)
kontra-basso kirjoitti:
Meinaatko että tapahtuu löystymistä eikä ihan oikeasti kaikki puppelit olekaan haaviston miehiä.;))
juu
- Hyvä valinta
Mun mielestä molemmat ehdokkaat olivat hyviä. Olen tyytyväinen Niinistön valintaan, mutta olisin ollut tyytyväinen Haaviston valintaankin. Ja kummallakin on niin niin söpöt puolisot. Tulevaisuudessa Haavistolla on paremmat mahdollisuudet tulla valituksi, kun viikatemies on putsaillut äänioikeutettujen rivejä.
Jotenkin musta näytti, että Haavisto oli tavallaan huojentunut, kun varmistui, ettei tullut valituksi. Kisaan lähtiessään hän tuskin oletti, että edustamastaan pienestä puolueesta voisi tulla valituksi presidentiksi.
Sauli Niinistöllä on muuten villin näköinen hymy. Yleensä hänellä on sellainen hallittu ja kiristetty hymy. Voiton jälkeen on näkynyt persoonallinen kurittoman nulikan virne. Ihan hyvä, ettei miäs olekaan niin tylsä kuin esittää. - isot/pienet asiat
Presidentti Halonen on tehnyt
pitkän ja kunnioitettavan uran.
Voimme kiittää häntä monista hyvistä asioista myös.
Ja ihailla hänen kestokykyään, niin monta ryöpytyksen ja myrskyn kohinaa on ympärillä vellonut.
Mikään yhteiskunta ei ole liikkumaton staattinen tila, kehitystä tapahtuu koko ajan.- höp-sistä
Tarja oli rähmällään Kremlin ukkojen edessä!
Mitä olivat Tarjan aikaansaannokset?
Ei tule muuta mieleen, kuin G.W.Bushin solmion oikominen jossain YK-kokouksessa.
Halosella ei ole mitään osuutta koululaitoksemme huipputasoon tai Pisa-tesien loistaviin tuloksiin, pikemminkin päinvastoin.
Ei ole mitään osuutta paitsi biubaun ja muiden kavereiden suojatyöpaikkoihin.
- -ö
Kaiken lukemani perusteella, rumuus on ratkiriemukasta, ilkeys ikimuistettavaa.
Siinä se logiikkaa, jota sinä haet.
Haet ihmisvihaavuutta, rakkaudettamuutta, inhoa.- tiina...
Selviä vihapuheita havaittavissa myös sinun viestissäsi, joten ole tarkkana kuka sen ensimmäisen kiven heittää. :)
tiina... kirjoitti:
Selviä vihapuheita havaittavissa myös sinun viestissäsi, joten ole tarkkana kuka sen ensimmäisen kiven heittää. :)
tomppa se saa nyt vapaasti käyttää mun nimmaria puskailuunsa kukaan muu näin aikasin oo liikenteessä mua nukutti hyvin yhdeksään asti en kyllä ihan ymmärrä mitä tosta saa mutta ehkä niin paljon että kannattaa...
tiinaex kirjoitti:
tomppa se saa nyt vapaasti käyttää mun nimmaria puskailuunsa kukaan muu näin aikasin oo liikenteessä mua nukutti hyvin yhdeksään asti en kyllä ihan ymmärrä mitä tosta saa mutta ehkä niin paljon että kannattaa...
Ja tuossa oli jopa käytetty pilkkua ja pistettä. :) Eli ei ollut aito.
Nittaminax kirjoitti:
huomasin mutta jotenkin nää taas lisäänty kun tomppa palas kehiin nimimerkillään vaikka on kai se puskissa koko ajan.
Nittaminax kirjoitti:
en muuten onnistunu hyväksyyn pyyntöä oliskohan jossain joku täppä joka estää sen tein taiken minkä voin ;)))))
tiinaex kirjoitti:
en muuten onnistunu hyväksyyn pyyntöä oliskohan jossain joku täppä joka estää sen tein taiken minkä voin ;)))))
Siellä on jotain vikaa taas. :)
- Miten niin
63% äänestäneistä oli sitä mieltä että nuori vaimo on ihan OK.
Joten eihän ne halunneet homppeliparia Mäntyniemeen.kun ei ollu muuta vaihtoehtoo pääasia että haavisto päihitti väyrysen niinistön voitto nyt oli selvä jo ennen vaalejakin olis luullu olevan vieläkin selvempi puolisoihin turha ottaa kantaa ne tulee siinä mukana.
- tomppa2006
tiinaex kirjoitti:
kun ei ollu muuta vaihtoehtoo pääasia että haavisto päihitti väyrysen niinistön voitto nyt oli selvä jo ennen vaalejakin olis luullu olevan vieläkin selvempi puolisoihin turha ottaa kantaa ne tulee siinä mukana.
Kuules nyt TIINA. Kyllä se olit ihan sinä itse joka otit Niinistön vaimon esiin. Rupesit herjaamaan häntä Saulin tyttäreksi.
- uns ki
tomppa2006 kirjoitti:
Kuules nyt TIINA. Kyllä se olit ihan sinä itse joka otit Niinistön vaimon esiin. Rupesit herjaamaan häntä Saulin tyttäreksi.
Onko luetun ymmärtäminen on noin vaikeata ??
Mitenkäs...tuo luku nimimerkissä, onko se syntymävuosi ??
Tässä sinulle palstaa: http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4003 tomppa2006 kirjoitti:
itehän sää aloituksen teit ja kysyit mielipiteitä jos vastaan niin onko siinä nyt sit jotain väärin hänhän vois ikänsä puolesta olla tytär näinhän se asia on.
- demeter
Onneksi olkoon, tomppa2006. Hyvin olet saanut ketjusi vetämään, vaikka - hunksia lainaten - aiheesta on keskusteltu ennenkin. Tarkoitan nyt homokeskustelua, joksi tämäkin näyttää muuttuneen.
Minä en valinnut presidentin puolisoa vaan presidenttiä, mutta on selvää, että Haaviston suuntautuneisuus nousi otsikoihin, ellei muutoin, niin vastustajien toimesta.
Napakasti olet kantaasi puolustanut, eikä siinä mitään. Vähän tietenkin jää miettimään, mistä noin iso vastustus, mutta en aio ehdottaa, että se johtuisi homofobiasta..))
Yhtä mieltä olen siitä, että tuo "suvaitsevaisuus" on usein vain huulilla, ei sydämessä, mutta minkäs me sille voimme ?
Jossakin kirjoitit - en ole lukenut ihan koko ketjua - että homot ovat epäluotettavia. En puutu yleistykseen, koska koen, että siinä on jotakin perää minunkin mielestäni. Puhuisin kuitenkin epävakaudesta ja niiden kohdalla jotka vielä ovat kaapissa. Mutta eikö se oli täysin "loogista" ? Siis väistelevä, epävakaa käytös, jos on iso asia salattavana ?
Siinäkin mielessä Pekka Haavisto on tehnyt ison palveluksen niille, jotka eivät ole olleet yhtä rohkeita. Avoin ja luonteva suhtautuminen omaan laatuun antaa "luvan" muillekin olla oma itsensä, mikä se laatu sitten onkin.- tomppa2006
Kiitos demeter
Ja, muistan HTZA:n tuolta 5-kymppisten puolelta, jossa möys muistutti usein sanoilla - aiheesta on keskustelu ennenkin, vaikka sortuikin myös itse samaan paheeseen.
En minäkään puolisoa valinnut, tämä aihe tule erään vastaajan vastauksessa, jossa hän alkoi halveeraamaan Niinistön puolisoa.
Ihan oikeasti minua ärsyttävät homoseksuaalit ja Haaviston rohkeudesta voisin kertoa sen, että kävin katsomassa häntä Porvoon S-marketissa. Turvamiesten ympäröimänä Haavisto ei ottanut katsekontaktia kenenkään, jonka kanssa puhua ja loppujen lopuksi paikalta poistettiin ärhääkkäämpiä kannanottajia. Ei jäänyt kovin hyvä maku miehestä, vaikka kuinka avoimesti ja julkisesti onkin tuonut homoutensa esiin. Ehkäpä silti kantaa sitä riippakiveä harteillaan koko elämänsä. Salamyhkäistä se kampanjointi oli ainakin täällä, vähän niin kuin katsomaan sirkukseen erikoisia ihmisiä. - puskistania
tomppa2006 kirjoitti:
Kiitos demeter
Ja, muistan HTZA:n tuolta 5-kymppisten puolelta, jossa möys muistutti usein sanoilla - aiheesta on keskustelu ennenkin, vaikka sortuikin myös itse samaan paheeseen.
En minäkään puolisoa valinnut, tämä aihe tule erään vastaajan vastauksessa, jossa hän alkoi halveeraamaan Niinistön puolisoa.
Ihan oikeasti minua ärsyttävät homoseksuaalit ja Haaviston rohkeudesta voisin kertoa sen, että kävin katsomassa häntä Porvoon S-marketissa. Turvamiesten ympäröimänä Haavisto ei ottanut katsekontaktia kenenkään, jonka kanssa puhua ja loppujen lopuksi paikalta poistettiin ärhääkkäämpiä kannanottajia. Ei jäänyt kovin hyvä maku miehestä, vaikka kuinka avoimesti ja julkisesti onkin tuonut homoutensa esiin. Ehkäpä silti kantaa sitä riippakiveä harteillaan koko elämänsä. Salamyhkäistä se kampanjointi oli ainakin täällä, vähän niin kuin katsomaan sirkukseen erikoisia ihmisiä."...minua ärsyttävät homoseksuaalit....kävin katsomassa häntä Porvoon ..."
Ärsytti niin paljon että oli ihan pakko mennä katsomaan ?
Pahimpia homojen mollaajia ovat kaappihomot. "demeter"
Kun viisaus ei riitä, on pakko alkaa hölmöilemään.
Muuten ei kaksinpuhelua synny.
Osaisin minäkin tehdä homo-aloituksen, vaan en alennu siihen, elän edelleenkin toivossa että saan aikaan Fiksujen ketjun.
Harmi vaan että palstalla ei enää innostuta elimien oikeinkäytöstä.
Ja minullekin on saattanut käydä niin että minua kiinnostavista asioista olen sortunut tupla-aloitukseen ja vanhojen kaivelemiseen, peesereikä ei kylläkään kuulu niihin.
Joitakin se kiinnostaa, aina vain. Muuta kun ei monellakaan enää toimivana ole. :)
H.- demeter
tomppa2006 kirjoitti:
Kiitos demeter
Ihan oikeasti minua ärsyttävät homoseksuaalit ja Haaviston rohkeudesta voisin kertoa sen, että kävin katsomassa häntä Porvoon S-marketissa. Turvamiesten ympäröimänä Haavisto ei ottanut katsekontaktia kenenkään, jonka kanssa puhua ja loppujen lopuksi paikalta poistettiin ärhääkkäämpiä kannanottajia. Ei jäänyt kovin hyvä maku miehestä, vaikka kuinka avoimesti ja julkisesti onkin tuonut homoutensa esiin. Ehkäpä silti kantaa sitä riippakiveä harteillaan koko elämänsä. Salamyhkäistä se kampanjointi oli ainakin täällä, vähän niin kuin katsomaan sirkukseen erikoisia ihmisiä.Jaa, ikävä että sinulla on Haavistosta tuollainen kokemus, tomppa2006.
Omani on erilainen, mutta se ei tietenkään oikeuta mitätöimään jonkun muun kokemusta.
Mitä tuohon kuvaukseesi tulee, uskon Haaviston, kuten useimpien meistä, aistivan aika herkästi sen ilmapiirin, mikä eri paikoissa vallitsee. Jos se on kovin kielteinen, tarvitaan paljon sisäisiä voimia murtamaan vastustus. Eikä niitä voimia aina ole. Siksi turvamiehet ovat välillä tarpeen, jos viha - niin mikä viha ? - saa liian suuret mittasuhteet...
Nythän meidän ei kuitenkaan tarvitse Haaviston suuntautuneisuutta enää puida. Meillä ei ole homopresidenttiä ja "valtakunnassa on kaikki hyvin". Vai onko ? - manni-matikka
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Osaisin minäkin tehdä homo-aloituksen, vaan en alennu siihen, elän edelleenkin toivossa että saan aikaan Fiksujen ketjun.
Ja minullekin on saattanut käydä niin että minua kiinnostavista asioista olen sortunut tupla-aloitukseen ja vanhojen kaivelemiseen, peesereikä ei kylläkään kuulu niihin.
Joitakin se kiinnostaa, aina vain. Muuta kun ei monellakaan enää toimivana ole. :)
H.Fiksujen ketju on mahdottomuus jos sinä itse osallistut keskusteluun :)
- tomppa2006
demeter kirjoitti:
Jaa, ikävä että sinulla on Haavistosta tuollainen kokemus, tomppa2006.
Omani on erilainen, mutta se ei tietenkään oikeuta mitätöimään jonkun muun kokemusta.
Mitä tuohon kuvaukseesi tulee, uskon Haaviston, kuten useimpien meistä, aistivan aika herkästi sen ilmapiirin, mikä eri paikoissa vallitsee. Jos se on kovin kielteinen, tarvitaan paljon sisäisiä voimia murtamaan vastustus. Eikä niitä voimia aina ole. Siksi turvamiehet ovat välillä tarpeen, jos viha - niin mikä viha ? - saa liian suuret mittasuhteet...
Nythän meidän ei kuitenkaan tarvitse Haaviston suuntautuneisuutta enää puida. Meillä ei ole homopresidenttiä ja "valtakunnassa on kaikki hyvin". Vai onko ?Kyllä minun mielestä valtakunnassa asiat on nyt paremmin, mitä ne olisi jos meillä olisi homopresidentti. Tämä on minun näkemykseni.
Ja vielä tuosta epävakaudesta mikä monella homolla on näkyvänä luonteenpiirteenä. Vaikutelma että on jotain salattavaa, se ei ole hyvä kenellekään ihmiselle. Luin jostain kommentista tässä keskustelussa, että moni homo ajattelee olevan parasta ettei heidän poikkeavuuteen kiinnitettäisi huomiota ja liika puolestapuhuminen on vaan haitaksi. Tiedä sitten mikä on oikein? - demeter
tomppa2006 kirjoitti:
Kyllä minun mielestä valtakunnassa asiat on nyt paremmin, mitä ne olisi jos meillä olisi homopresidentti. Tämä on minun näkemykseni.
Ja vielä tuosta epävakaudesta mikä monella homolla on näkyvänä luonteenpiirteenä. Vaikutelma että on jotain salattavaa, se ei ole hyvä kenellekään ihmiselle. Luin jostain kommentista tässä keskustelussa, että moni homo ajattelee olevan parasta ettei heidän poikkeavuuteen kiinnitettäisi huomiota ja liika puolestapuhuminen on vaan haitaksi. Tiedä sitten mikä on oikein?Ei minustakaan (tomppa2006) "vaikutelma siitä, että on jotakin salattavaa, ole hyväksi kenellekään". Mutta jos vastassa on nyrkki, pieksäminen tai sitten
leimautuminen pervoksi koko loppuiäkseen, niin moni on katsonut viisaammaksi pysyä kaapissa.
Et varmasti ole katsonut homowesterniä "Brokeback Mountain". Se antoi hiukan vihiä siitä, millainen voi olla "paljastuneiden" homojen kohtalo. Eihän elokuva dokumentti ollut, mutta hyvin olisi voinut olla, niin julmia ja ahdasmielisiä asenteet ja niistä lähtevä käyttäytyminen voivat olla.
Se, että homoudesta on tullut lähes muoti-ilmiö, pistää tietenkin miettimään
mistä se kertoo. Yksi asia on kuitenkin varma: poikkeavan ihmisen osa ei
ole helppo, kuten itsekin totesit, ja tuskin muiden tuomitseva suhtautuminen siitä helpompaa tekee. Rehelliseen mielipiteeseen meillä kuitenkin on kaikilla oikeus. Ja siksi toisekseen, tämä asennevamma (homofobia), jos sitä nyt sellaisena pitää, koskee yleensä vain varttuneempaa väkeä, ei nuoria niinkään. tomppa2006 kirjoitti:
Kiitos demeter
Ihan oikeasti minua ärsyttävät homoseksuaalit ja Haaviston rohkeudesta voisin kertoa sen, että kävin katsomassa häntä Porvoon S-marketissa. Turvamiesten ympäröimänä Haavisto ei ottanut katsekontaktia kenenkään, jonka kanssa puhua ja loppujen lopuksi paikalta poistettiin ärhääkkäämpiä kannanottajia. Ei jäänyt kovin hyvä maku miehestä, vaikka kuinka avoimesti ja julkisesti onkin tuonut homoutensa esiin. Ehkäpä silti kantaa sitä riippakiveä harteillaan koko elämänsä. Salamyhkäistä se kampanjointi oli ainakin täällä, vähän niin kuin katsomaan sirkukseen erikoisia ihmisiä.sää oot sit pimee ja lue uudestaan jos ymmärrät mutta ei oo eka kerta kun pistät asiat toisen kirjoittajien syyksi se on sun tyylis että voit jankata ja jankata loputtomiin.
hunksz kirjoitti:
"demeter"
H.hatsansaa sää oot ihana oon todennu sen tässä muutaman päivän aikana kun tää jäkäti jää täällä läpättää oon joskus pitäny sua turhanpäiväisenä höpöttäjänä mutta tälle töttöröölle kaikki jää toiseks ja ihan hyvä.
- tomppa2006
tiinaex kirjoitti:
sää oot sit pimee ja lue uudestaan jos ymmärrät mutta ei oo eka kerta kun pistät asiat toisen kirjoittajien syyksi se on sun tyylis että voit jankata ja jankata loputtomiin.
Et sinäkään niitä valoisimpia tai elämänmyönteisempiä ihmisiä ole ja osaat myös jankata ja jankata loputtumiin.
tomppa2006 kirjoitti:
Et sinäkään niitä valoisimpia tai elämänmyönteisempiä ihmisiä ole ja osaat myös jankata ja jankata loputtumiin.
ikävä kyllä olen erittäin valoisa ja elämänmyönteinen mutta täytyy sanoo että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan enkä ymmärrä mitä pahaa olen sulle tehnyt kun väännät mun kirjoitukset aina päälaelleen mutta ehkä jotain sellaista mitä en itse ymmärrä.
- tomppa2006
tiinaex kirjoitti:
ikävä kyllä olen erittäin valoisa ja elämänmyönteinen mutta täytyy sanoo että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan enkä ymmärrä mitä pahaa olen sulle tehnyt kun väännät mun kirjoitukset aina päälaelleen mutta ehkä jotain sellaista mitä en itse ymmärrä.
Miksi annat itsellesi oikeuden nälviä muita kirjoittajia? Äsken haukuit minua pimeäksi jne ja kertoessani myös sinussa olevan parantamisen varaa ja ennen kaikkea jatkat päivästä päivään tuota samaa satojen viestien jankutusta. Sinulle jos jollekin voisi sanoa, että katso hyvä ihminen mitä kirjoitat ennen kuin painat sitä "LÄHETÄ" -näppäintä.
tomppa2006 kirjoitti:
Miksi annat itsellesi oikeuden nälviä muita kirjoittajia? Äsken haukuit minua pimeäksi jne ja kertoessani myös sinussa olevan parantamisen varaa ja ennen kaikkea jatkat päivästä päivään tuota samaa satojen viestien jankutusta. Sinulle jos jollekin voisi sanoa, että katso hyvä ihminen mitä kirjoitat ennen kuin painat sitä "LÄHETÄ" -näppäintä.
onkohan se nyt kumminkaan ihan sun asias neuvoo mua täällä palstalla jos sää nälvit mua mulla on ihan yhtä suuri oikeus nälviä sua mutta tää on hyvin tuttua kerran aikaisemminkin haukuit mua yhden pitkän ketjun alusta loppuun itse aloitit ja pikkuhiljaa huomaamatta käänsit asian mun syyksi siinkun tässäkin ketjussa on käynyt vaikken oo montaakaan viestiä edes kirjoittanut sen verran saat mut pikku vihjeilläs kirjoitteleen että voit jatkaa loputtomiin onks tolle joku nimi.
- tomppa2006
tiinaex kirjoitti:
onkohan se nyt kumminkaan ihan sun asias neuvoo mua täällä palstalla jos sää nälvit mua mulla on ihan yhtä suuri oikeus nälviä sua mutta tää on hyvin tuttua kerran aikaisemminkin haukuit mua yhden pitkän ketjun alusta loppuun itse aloitit ja pikkuhiljaa huomaamatta käänsit asian mun syyksi siinkun tässäkin ketjussa on käynyt vaikken oo montaakaan viestiä edes kirjoittanut sen verran saat mut pikku vihjeilläs kirjoitteleen että voit jatkaa loputtomiin onks tolle joku nimi.
Viimeksi minä lopetin kirjoittamisen sinulle, koska en kerta kaikkiaan jaksanut enää jankuttaa kanssasi samaa asiaa viestistä toiseen. Nyt en anna periksi, vastaan jokaikiseen viestiisi, kunnes lopetat tuon räksöttämisen!
tomppa2006 kirjoitti:
Viimeksi minä lopetin kirjoittamisen sinulle, koska en kerta kaikkiaan jaksanut enää jankuttaa kanssasi samaa asiaa viestistä toiseen. Nyt en anna periksi, vastaan jokaikiseen viestiisi, kunnes lopetat tuon räksöttämisen!
voidaanhan me jatkaa tätä loputtomiin mutta vaihdetaan välillä aihetta toi sun lemppari aihe ja sana homo jota käytät jokaisessa viestissäs ei vaan kiinnosta mua eikä enää pressan vaalitkaan jään mielenkiinnolla odottamaan mikä sana tässä meni pieleen.
- tomppa2006
tiinaex kirjoitti:
voidaanhan me jatkaa tätä loputtomiin mutta vaihdetaan välillä aihetta toi sun lemppari aihe ja sana homo jota käytät jokaisessa viestissäs ei vaan kiinnosta mua eikä enää pressan vaalitkaan jään mielenkiinnolla odottamaan mikä sana tässä meni pieleen.
Jos et kerran halua jatkaa loputtomiin, niin lopeta se tyhjänpäiväisten vastausten lähettäminen.
tomppa2006 kirjoitti:
Jos et kerran halua jatkaa loputtomiin, niin lopeta se tyhjänpäiväisten vastausten lähettäminen.
ihan yhtälailla sää voit lopettaa noitten älykkäiden vastaustes lähettämisen jos tiedät mitä sana lopettaa meinaa.
- tomppa2006
tiinaex kirjoitti:
ihan yhtälailla sää voit lopettaa noitten älykkäiden vastaustes lähettämisen jos tiedät mitä sana lopettaa meinaa.
Tiedän minä.
tomppa2006 kirjoitti:
Tiedän minä.
kuulehan tompsukka tuolla olis viiskymppisissä sun aloituksessa vastauksia pilvin pimein siellä vois olla asiaakin eikä vaan asian vierestä.
- tomppa2006
tiinaex kirjoitti:
kuulehan tompsukka tuolla olis viiskymppisissä sun aloituksessa vastauksia pilvin pimein siellä vois olla asiaakin eikä vaan asian vierestä.
Mitäpä jos huolehtisit vaan omista asioistasi?
- NYT LOPPU!!!!!
tiinaex kirjoitti:
NYT MOLEMMAT LOPETTAVAT TÄHÄN TUON TYPERÄN KINASTELUN, SE ON STOP!!!!!!
tomppa2006 kirjoitti:
Mitäpä jos huolehtisit vaan omista asioistasi?
mun asiat on niin hyvässä jamassa ettei niissä oo huolehtimista mää ajattelin auttaa sua siirtyyn tonne lähemmäs omanikäisiäsi älykkäitä keskustelukumppaneita saattaa olla että tytöillä on jo ikävä tai sit saattaa olla ettei huokasevat helpotuksesta kun pääsevät susta eroon.
- tomppa2006
tiinaex kirjoitti:
mun asiat on niin hyvässä jamassa ettei niissä oo huolehtimista mää ajattelin auttaa sua siirtyyn tonne lähemmäs omanikäisiäsi älykkäitä keskustelukumppaneita saattaa olla että tytöillä on jo ikävä tai sit saattaa olla ettei huokasevat helpotuksesta kun pääsevät susta eroon.
Siirry vaan.
NYT LOPPU!!!!! kirjoitti:
NYT MOLEMMAT LOPETTAVAT TÄHÄN TUON TYPERÄN KINASTELUN, SE ON STOP!!!!!!
hyvä kun teit siitä lopun just äskön kun kirjoitin tota viimestä ajattelin että lopetan tän turhanpäiväisen lässytyksen ei jaksa enää rupee oikeen jo haukotuttaan tietysti riippuu siitä mikä on loppukaneetti.
- tomppa2006
tiinaex kirjoitti:
hyvä kun teit siitä lopun just äskön kun kirjoitin tota viimestä ajattelin että lopetan tän turhanpäiväisen lässytyksen ei jaksa enää rupee oikeen jo haukotuttaan tietysti riippuu siitä mikä on loppukaneetti.
Lopeta sitten kanssa, äläkä aina vaan länksytä!
- skieke
tomppa2006 kirjoitti:
Siirry vaan.
Voi perkele, mies päivystää täällä aamusta iltaan.
Oletko huomannut että ulkona on talvi, se valkoinen on lunta.
Menisit vaikka töihin, ehkä ei pyörisi homot kokoajan mielessä.
- aika herätä.
Homoista, he yleensä ovat hyvin älykkäitä, on melkein apinamaista 2012 tehdä pilaa heistä, ehkä Jeesus oli ensimmäinen.
Samoin nuori - vanha on aivan sama asia, mitä se kuuluu muille Heidän onni.- tomppa2006
Niinkö?
- hyvinmenee.....
tomppa2006 kirjoitti:
Niinkö?
Ehdottomasti paras postauksesi ikinä !!
Jatka samaan malliin. - yksi,kaksi.....
tomppa2006 kirjoitti:
Niinkö?
Kyllä näin on, TV Suomessa kuka (oli) on... hyvä ohjelman johtaja jne.
On hyvin huonoa haukkua jotain mistä ei tiedä.
- ?:))
Siis, mitä puoliso presidentinviranhaltijan toimeen pätevyyteen kuuluu?
- tomppa2006
Kellä vittu, sillä valta (nainen on parisuhteen päättäjä). vanha suom.sananlasku
- demeter
tomppa2006 kirjoitti:
Kellä vittu, sillä valta (nainen on parisuhteen päättäjä). vanha suom.sananlasku
Ei pitäisi, mutta mua nauratti toi tompan sananlasku. Tosihan se on, vaikka onkin roisi. Sitpaitsi kuulin sen ensimmäisen kerran ihan fiksun naisen suusta eräässä TV-ohjelmassa. Lienee siis levinnyt ihan eliitin piiriin, vai onko sieltä lähtöisin..))
- libe......
demeter kirjoitti:
Ei pitäisi, mutta mua nauratti toi tompan sananlasku. Tosihan se on, vaikka onkin roisi. Sitpaitsi kuulin sen ensimmäisen kerran ihan fiksun naisen suusta eräässä TV-ohjelmassa. Lienee siis levinnyt ihan eliitin piiriin, vai onko sieltä lähtöisin..))
Saksalla on aina valta Suomessa.
- Oho!
demeter kirjoitti:
Kommentoin tässä muutamaa viestiä ylempänä olevaa kirjoitustasi.
"Jossakin kirjoitit - en ole lukenut ihan koko ketjua - että homot ovat epäluotettavia. En puutu yleistykseen, koska koen, että siinä on jotakin perää minunkin mielestäni."
Oletko todella tuota mieltä? Kuinka monta epäluotettavaa homoseksuaalista sinä tunnet niin hyvin että uskallat tuommoista väittää? - demeter
Oho! kirjoitti:
Kommentoin tässä muutamaa viestiä ylempänä olevaa kirjoitustasi.
"Jossakin kirjoitit - en ole lukenut ihan koko ketjua - että homot ovat epäluotettavia. En puutu yleistykseen, koska koen, että siinä on jotakin perää minunkin mielestäni."
Oletko todella tuota mieltä? Kuinka monta epäluotettavaa homoseksuaalista sinä tunnet niin hyvin että uskallat tuommoista väittää?Luitko koko tekstin (oho!) vai irroititko vain tuon osan ja jos, niin miksi ? Täsmensin epäluotettavuuden epävakaudeksi ja perustelin miksi olin sitä mieltä.
- Oho!
demeter kirjoitti:
Luitko koko tekstin (oho!) vai irroititko vain tuon osan ja jos, niin miksi ? Täsmensin epäluotettavuuden epävakaudeksi ja perustelin miksi olin sitä mieltä.
Luin minä koko tekstisi, eikä se siitä paremmaksi muuttunut.
Epäluotettavuus on eri asia kuin epävakaus.
Kysynkin uudestaan: kuinka monta epäluotettavaa/epävakaata homoseksuaalista sinä tunnet henkilökohtaisesti? Onko epäluotettavia/epävakaita henkilöitä enemmän homoseksuaalisten kuin heteroiden keskuudessa? - demeter
Oho! kirjoitti:
Luin minä koko tekstisi, eikä se siitä paremmaksi muuttunut.
Epäluotettavuus on eri asia kuin epävakaus.
Kysynkin uudestaan: kuinka monta epäluotettavaa/epävakaata homoseksuaalista sinä tunnet henkilökohtaisesti? Onko epäluotettavia/epävakaita henkilöitä enemmän homoseksuaalisten kuin heteroiden keskuudessa?Oikeinko tilille vedät (Oho!) ? En mielestäni ole sinulle tilivelvollinen, mutta kysymykseesi voin vastata. Olen tuntenut aika monta homoseksuaalia henkilökohtaisesti, tosin kauan sitten. Voihan olla, että se mikä oli silloin, ei päde enää.
Mistäpä minä tuon tietäisin, onko epävakaita/epäluotettavia henkilöitä enemmän homoseksuaalien kuin heteroiden keskuuudessa.
Vähän tuntuu tuo kyssärisi tarkoitushakuiselta, enkä oikein saa kiinni, mihin sillä pyrit. - Oho!
demeter kirjoitti:
Oikeinko tilille vedät (Oho!) ? En mielestäni ole sinulle tilivelvollinen, mutta kysymykseesi voin vastata. Olen tuntenut aika monta homoseksuaalia henkilökohtaisesti, tosin kauan sitten. Voihan olla, että se mikä oli silloin, ei päde enää.
Mistäpä minä tuon tietäisin, onko epävakaita/epäluotettavia henkilöitä enemmän homoseksuaalien kuin heteroiden keskuuudessa.
Vähän tuntuu tuo kyssärisi tarkoitushakuiselta, enkä oikein saa kiinni, mihin sillä pyrit."Kyssärini" o l i tarkoitushakuinen. Ja annoitkin jo vastauksen kysymykseeni.
- demeter
Oho! kirjoitti:
"Kyssärini" o l i tarkoitushakuinen. Ja annoitkin jo vastauksen kysymykseeni.
Hyvä että kelpasi. Ikävä jos asiat jäävät vaivaamaan...
- tomppa2006
demeter kirjoitti:
Ei kannata sulkea silmiään tosiasioilta. Yksinäiset miehet voivat uhota jotain omasta vallastaan, mutta parisuhteessa pitää olla realisti. Nähtiin se taas miten esim. Mikael Jungnerille kävi, erohan siitä tuli kun ei ollut kunnolla.
- ...
tomppa2006 kirjoitti:
Ei kannata sulkea silmiään tosiasioilta. Yksinäiset miehet voivat uhota jotain omasta vallastaan, mutta parisuhteessa pitää olla realisti. Nähtiin se taas miten esim. Mikael Jungnerille kävi, erohan siitä tuli kun ei ollut kunnolla.
Eikös Mikael Jungner perunut jo eronsa?
- tiinaex...
... kirjoitti:
Eikös Mikael Jungner perunut jo eronsa?
peru se kertaalleen mut erosi sitten taas uudelleen mää rakastan juoruilua hyväntahtoista sellaista ja uskoisin että ihminen joka sanoo ettei koskaan juoruile eikä välitä juoruilusta on varmaan aika yksinäinen hällä ei oo varmaan ystäviä joiden kanssa juoruilla en haluais kuvitellakkaan itteeni sellaiseen asemaan
- tiinaex...
tiinaex... kirjoitti:
peru se kertaalleen mut erosi sitten taas uudelleen mää rakastan juoruilua hyväntahtoista sellaista ja uskoisin että ihminen joka sanoo ettei koskaan juoruile eikä välitä juoruilusta on varmaan aika yksinäinen hällä ei oo varmaan ystäviä joiden kanssa juoruilla en haluais kuvitellakkaan itteeni sellaiseen asemaan
kiitos taas kerran sulle joka kirjoittelet mun puolesta mun pitääkin tässä lähtee hakeen jumppakaveria kiireen vilkkaa kun on pitkä matka ja sit meen töihin palaan illalla jos on aikaa.
- Anna uskon tulla,,,,
Usko Eevertti Luttinen vastasi kysymykseen nykyisestä hallintoasioisya näin...
Mutta jos
nyt joku asia pitää sanoa niin hallituskulut, niissä on rutosti hinkkaamista, Luttinen läväytti. :DD- tomppa2006
Aika hauskoja munasaannoksia, heh.
- kotkotkoo
luulenpa että moni on ollut homojen kanssa tekemisissä ja pitäneet näistä ihmisistä ei se homous aina näy... suomalaiset ovat niin täynnä ennakkoluuloja
.
tähän asti ei kansan tiedossa ole ollut kuka politiikko on homo ja kuka ei. onko
suomen asiat olleet hyvin ? ei ole tarve muutoksiin , vai ? homotko on kaiken huonon politiikan takana tai ei homot ?
on ihme että ulkomaan matkat suomalaisia kiinnostaa kovasti mutta ulkomaalaisia ei voida hyväksyä.
useassa maassa on lakeja ja ennakkoluuloja mutta ei se estä yhteistyötä ja kanssakäymistä. kyllähän suomikin on hyväksynyt maita joissa ei elo demokratiaa.- tomppa2006
Olen ollut homojen kanssa tekemisissä ja pidän heitä aivan ihmisinä, ei siinä mitään.
Mutta minä en halua Suomen presidentiksi homoseksuaalia.
- Peräkammarin tyttö
Ehkä sinun olisi pitänyt aloittaa keskustelu homoseksuaalien suvaitsemattomasta käyttäytymisestä heteroja kohtaan, niin olisimme kenties päässeet ongelman ytimeen, miksi heteroja pitäisi ajaa kaappiin ja väheksyä. Tällä suvaitsemattomalla toimella on suurin osa heteroista ajettu palstoilta pois, vaikka meille ei edes ole omaa palstaa kuten on homoseksuaaleilla. Jostain syystä tästä aiheesta keskustelu on mahdoton. Suvaitsevaisuus keskusteluja pitäisi käydä heteroja jyräämällä 100/0
Mutta aiheeseen jätin äänestämättä toisella kierroksella, koska oli selvääkin selvempi kumpi voittaa ja oma ehdokkaani Väyrynen jyrättiin tarkoituksellisesti kenties pois, koska silloinhan vasta olisi todellinen kamppailu käyty todellisista aiheista eli olemmeko eu kielteisiä vaiko myönteisiä.
Mielestäni Väyrynen olisi ollut hyvä keulakuva suomelle, naimisissa saman kumppanin kanssa kuin nuorena. Josta olisi tullut tasapainoinen kuva myös nuorisollemme. Olisimme tarvinneet tälläistä, no alamäki jatkukoon. Ehkä tulee päivä kun heterot alkavat puolustautumaan inhimillisen tasapainoisen kansakunnan rippeitä keräämään jälleen takaisin.
Mietin kyllä sitäkin vaihtoehtoa jos tämä toinen olisi valittu, paljonko ihmisiä olisi häpeästä muuttanut maastamme vai olisiko tämä hyväksytty kuten muutkin sortotoimenpiteet historiassa ruotsin ja venäjän vallat. Mitä se olisi todellisuudessa aiheuttanut. Olisiko maassamme käyty sisällissota, olisimmeko laittaneet korkean muurin jonnekin ja eristäneet ihmisiä eripuolille.
Eräs henkilö vihjaili, että roomakin aikoinaan kaatui yhdessä päivässä, olisiko meille käynyt niin.- tomppa2006
Puhut ja kirjoitat asiaa. Suvaitsevaisuus keskustelut ovat tosiaan jyränneet heterot ja oikeastaan meille pitäisi jo saada omat palstat, jonne ei homoilla tai homomyönteisillä olisi asiaa...hehee, ei vaiskaan. Mutta ei kyllä tunnu mukavalta miettiä minkälainen joukkopako häpeästä olisi tullut, jos tämä toinen olisi valittu. Kyllä ihan todella on näitä mielipiteeltään erittäin jyrkkiä suomalaisia.
- jihuu..
tomppa2006 kirjoitti:
Puhut ja kirjoitat asiaa. Suvaitsevaisuus keskustelut ovat tosiaan jyränneet heterot ja oikeastaan meille pitäisi jo saada omat palstat, jonne ei homoilla tai homomyönteisillä olisi asiaa...hehee, ei vaiskaan. Mutta ei kyllä tunnu mukavalta miettiä minkälainen joukkopako häpeästä olisi tullut, jos tämä toinen olisi valittu. Kyllä ihan todella on näitä mielipiteeltään erittäin jyrkkiä suomalaisia.
Eipä tarvitsekaan vaihtaa Suomen kansalaisuutta Viron kansalaisuuteen. Mies jo uhkasi, että voidaan joutua vaihtaan kansalaisuutta, jos Haavisto voittaa.
- !!!
tomppa2006 kirjoitti:
Miten helvetti enemmistöä voi jyrätä? Voi pyhä sylvi sinua ja kaltaisiasi!
Kuka häpeää ja ketä? Minä ainakin häpeän sinun puolestasi ja kiitän luojaani ettei sinulla ole lukijota tämän palstan ulkopuolella. Vai onko? - jihuu..
!!! kirjoitti:
Miten helvetti enemmistöä voi jyrätä? Voi pyhä sylvi sinua ja kaltaisiasi!
Kuka häpeää ja ketä? Minä ainakin häpeän sinun puolestasi ja kiitän luojaani ettei sinulla ole lukijota tämän palstan ulkopuolella. Vai onko?Kyllä kovasti kaikki muusikot ja julkkikset yritti jyrätä Haaviston ideologiaa läpi, mutta Luojan kiitos eivät onnistuneet.
Menehän sinä taas sovittelemaan naisten vaatteita karvaisen miehen kehosi peitteeksi. ;))
- 7y7y7
Ihan sama, kuka on presidentti, onko puoliso nuori vai vanha, mies vai nainen.
Minun elämäni ei siitä miksikään muutu, enkä suutu.- Kuulut joukkoon
maan hiljaiset :)
- RRee
Haaviostoa jäi äänestämättä siksi, että se on nössö, joka piirre ei mielestäni käy presidentille. Niinistö taas on selvästi oikeistolainen ja jotenkin koti diktaattorilta vaikuttava . Joten syrjäytymispuheita tuskin kuullaan 6:teen vuoteen. En äänestänyt kumpaakaan. Kumpikin vaikutti hieman pohjalla, sekä homoseksuaalisuus, että hyvin paljon nuorempi vaimo.
Ahtisaaren voittajaa ei vaan helpolla tästä maasta löydy ja silti hän oli vain yhden kauden presidenttinä??? Sosiaalidemokratiaa???mää äänestin ja ihan sama oli mulle kummasta tuli presidentti niinistön oma asia jos haluu elää nuoren naisen kanssa haavistolla ei muuta mahdollisuutta jos ei sit olis valinnu yksinäistä elämää onhan se tietysti erikoista ja monelle mahdoton tehtävä kun siitä on jo enemmän kun mun elinikä kun on viimeks ollu oikeistolainen presidentti en osaa sanoo kuka olis ollu paras mulle on kaikki kelvanneet ahtisaaret ym...
- Kuule tiina
Mites se lupaus ettet sä kirjota enää tähän keskusteluun?
mää lupasin etten vastaa enää tompalle ja oon lupaukseni pitäny tää mun viimeinen viesti oli testi ja hetihän se stalkkaaja on perässä.
- ei mitään
Siinä on mies jonka mielestä pitkä ketju on hieno, jollei sitä kukaan muu jatka, jankuttaa itse jotain ja toivoo että saa jonkun suuttumaan.
Nyt sen voi sanoa ääneenkin
HÄN ON HÄIRIKKÖ - HETKINEN
ei mitään kirjoitti:
Siinä on mies jonka mielestä pitkä ketju on hieno, jollei sitä kukaan muu jatka, jankuttaa itse jotain ja toivoo että saa jonkun suuttumaan.
Nyt sen voi sanoa ääneenkin
HÄN ON HÄIRIKKÖEikös tässä ollut jankutuksen jatkajana hiiva-tiina.
Eihän Tomppa ole ollu moneen päivään joten haukut väärää puuta - pyrskistä
HETKINEN kirjoitti:
Eikös tässä ollut jankutuksen jatkajana hiiva-tiina.
Eihän Tomppa ole ollu moneen päivään joten haukut väärää puutaHei tomppa sut tunnetaan vaikka luikit puskassa
- tiina-viiva
pyrskistä kirjoitti:
Hei tomppa sut tunnetaan vaikka luikit puskassa
kyllä itse ketju on ok mut tomppa on ällöttävä ja keskustelunaihe myös hyvä mut mua ei saa vainota mulla on vatsatauti ja mies makaa sohvalla mmm. kiusaa ja pissahätäkin on.
- ...
tiina-viiva kirjoitti:
kyllä itse ketju on ok mut tomppa on ällöttävä ja keskustelunaihe myös hyvä mut mua ei saa vainota mulla on vatsatauti ja mies makaa sohvalla mmm. kiusaa ja pissahätäkin on.
Ahdistaako tomppaa kun jäi toiseksi :)
- Marko-.,-.,-.
Mitä tuosta, yllätys oli vain kuin Pekalla on niin nuori mies, kehui häntä lehdessä.
Eihän näin kaunista tarinaa voi heti pois jättää, järkyttänyt monen suomalaisen kyyneliin.- AleksanterSuur
Aika monelta homomyönteiseltä on tämä jäänyt huomaamatta kun on pitänyt kaikessa kiireessä etsiä huonoja puolia niinistöstä.
Yksi toinen asia mikä minua vaivaa näissä samaa miessukupuolta tykkäävistä.
Miksi homojen pitää olla aina käytökseltään tuollaisia drama-queeneja? - Jo-op
AleksanterSuur kirjoitti:
Aika monelta homomyönteiseltä on tämä jäänyt huomaamatta kun on pitänyt kaikessa kiireessä etsiä huonoja puolia niinistöstä.
Yksi toinen asia mikä minua vaivaa näissä samaa miessukupuolta tykkäävistä.
Miksi homojen pitää olla aina käytökseltään tuollaisia drama-queeneja?Tosin monet miehet ovat aikamoisia nirppanokkia ja neitejä ylipäätään nykyaikana, ei enää uskalleta olla se perinteinen miehekäs mies.
Mutta kyllä naisetkin ovat, tosi monet jopa. Täällä palstallakin sen huomaa.
Joten ehkä se liittyy enemmänkin ihmisyyteen ylipäätään. Tietyt ihmiset nyt vaan ovat sellaisia? - AleksanterSuur
Jo-op kirjoitti:
Tosin monet miehet ovat aikamoisia nirppanokkia ja neitejä ylipäätään nykyaikana, ei enää uskalleta olla se perinteinen miehekäs mies.
Mutta kyllä naisetkin ovat, tosi monet jopa. Täällä palstallakin sen huomaa.
Joten ehkä se liittyy enemmänkin ihmisyyteen ylipäätään. Tietyt ihmiset nyt vaan ovat sellaisia?Samoin minä miellän sen kuuluvan johonkin kummaan ihmistyyppiin. Tehdään itsestä turhaa numeroa.
- ...
AleksanterSuur kirjoitti:
Samoin minä miellän sen kuuluvan johonkin kummaan ihmistyyppiin. Tehdään itsestä turhaa numeroa.
Tässä on oikein hyvä diagnoosi.
Kevät tullut, handekilla ja teolla työllisyystyöt loppuneet, joutavat riekkaseen palstoilla, viinihiiva taas sekoamassa, hunksilla ja anjaniinalla epätoivoinen haku päällä jne. Hupaisia nettipersoonia. ... kirjoitti:
Tässä on oikein hyvä diagnoosi.
Kevät tullut, handekilla ja teolla työllisyystyöt loppuneet, joutavat riekkaseen palstoilla, viinihiiva taas sekoamassa, hunksilla ja anjaniinalla epätoivoinen haku päällä jne. Hupaisia nettipersoonia.Vastasinhan sulle tuonne 50 palstalle DW....et mikä haku.
Sefu poisti sen ja sinä tulit tänne puskiin?
Tuolla 50 kirjoitit sen nimmarillasi ;))))
Sanoin sulle, et sä oletat ihmisitä asioita ja levittelet niitä totuuksina pitkin palstoja vaik et tiedä hevon kukkuu niistä kohteista, joita herjailet.
Sanoin senkin, et olen pitänyt sinun tyylistäsi, mut nyt panee miettimään, et kuin paljon sä puskialet ja herjaat ihmisä ilman perustavanlaatuista TIETOA...
Näin kaikkine sun herjas mitä mullekirjoitit ennenkuin ne ähti bittitaivaaseen.
Kerro nyt siis oikeesti DW,,,mikä haku mulla on päällä?
Anteeks vaan nyt 60 ihmiset, sanoin aina et en tule tänne palstalle, kun en tänne ikäni puolesta kuulu, mut nyt näyttää siltä et nää puskataiteilijat tulee tänne itkeen kun sefu poistaa ne tuolla muualla ja mä haluun seurata näitä itseenikohdistuvien herjojen jälkiä...eli kaiss it munkin pitää tänne tulla.
Välttämättä ette varmaan mua haluis tänne...anjaniina_ kirjoitti:
Vastasinhan sulle tuonne 50 palstalle DW....et mikä haku.
Sanoin sulle, et sä oletat ihmisitä asioita ja levittelet niitä totuuksina pitkin palstoja vaik et tiedä hevon kukkuu niistä kohteista, joita herjailet.
Sanoin senkin, et olen pitänyt sinun tyylistäsi, mut nyt panee miettimään, et kuin paljon sä puskialet ja herjaat ihmisä ilman perustavanlaatuista TIETOA...
Anteeks vaan nyt 60 ihmiset, sanoin aina et en tule tänne palstalle, kun en tänne ikäni puolesta kuulu, mut nyt näyttää siltä et nää puskataiteilijat tulee tänne itkeen kun sefu poistaa ne tuolla muualla ja mä haluun seurata näitä itseenikohdistuvien herjojen jälkiä...eli kaiss it munkin pitää tänne tulla.
Välttämättä ette varmaan mua haluis tänne...Auts typot...näin käy kun nopeesti kirjoittaa
- Heti aamusta
anjaniina_ kirjoitti:
Välttämättä ette varmaan mua haluis tänne...Sä sitten jaksat vainota ja seurata ihmisiä palstoilta toisille. Jatkuvasti syyttelet muita asioista joita itse teet. Handekin tuli tänne kun hänen henkilötietojaan levittelit 50 palstalla. Pysyisit nyt siellä kun olet häätänyt sieltä ihmiset jotka eivät hypi pillisi mukaan.
Terv. määräilyyn kyllästynyt - 2012...-
anjaniina_ kirjoitti:
Auts typot...näin käy kun nopeesti kirjoittaa
Olkaamme kaikki ystävällisiä toisillemme, tietenkin yksinkertaisinta kirjoittaa muista kun mistään muusta ei ole tietoa kirjoittaa, ehkä vetää mukaan joitakin lehtikirjoituksia.
Otsinkon asiasta ei täälläpäin koskaan mitään mainita eikä lehdissä kirjoiteta elämme vuotta 2012.
Tämä on kaikille. - pysyisit poissa
anjaniina_ kirjoitti:
Välttämättä ette varmaan mua haluis tänne...kukaan ei halua sua tänne riitelemään.
- huh hus muualle
Heti aamusta kirjoitti:
Sä sitten jaksat vainota ja seurata ihmisiä palstoilta toisille. Jatkuvasti syyttelet muita asioista joita itse teet. Handekin tuli tänne kun hänen henkilötietojaan levittelit 50 palstalla. Pysyisit nyt siellä kun olet häätänyt sieltä ihmiset jotka eivät hypi pillisi mukaan.
Terv. määräilyyn kyllästynytja tiedossa on kuinka paljon hän on paljastellut muittenkin ihmisten asioita, epäluotettava akka.
Heti aamusta kirjoitti:
Sä sitten jaksat vainota ja seurata ihmisiä palstoilta toisille. Jatkuvasti syyttelet muita asioista joita itse teet. Handekin tuli tänne kun hänen henkilötietojaan levittelit 50 palstalla. Pysyisit nyt siellä kun olet häätänyt sieltä ihmiset jotka eivät hypi pillisi mukaan.
Terv. määräilyyn kyllästynytArvoisa "määräilyyn kyllästynyt " ;)))
Ei voi kuin nauraa...ihan isot miehet valittaa et naiset määräilee ;)
Siel on tuol 50 palstatilla joka on ihan valkee, aina kun näpäyttää vastaa kenttää...
Ja sinne voi kirjoittaa ihan mitä vaan ;)))
On ihan eri juttui jos muija istuu siin vieressä, näpytellessäs ja kertoo sulle mitä saat kirjoittaa...joku muu sitä ei varmaan pysty sulle sanoon jostain 500 km päästä ;)
Tai jos pystyy ni eiks vika ole ihan sussa ittessäs ;)))Heti aamusta kirjoitti:
Terv. määräilyyn kyllästynytNiin , syyttelen muita?
Siitäkö et ne vainoaa tiettyjä ihmisiä, niin kuin minua ja tiinaa?
Juuh, otetaas nyt asia oikein todella pöydälle DW.
Toivon ettet räkytä puskista niinkuin aikamiehillä on tapana vaan vastaat ihan itse puskahuutoos nimimerkillläsi.
Otetaas ny kissa pöydälle...mikä se on minussa joka sinua nyppii niin pahasti?
Sekö et mulla on mielipiteuitä ja jäykkä niska?
Vaiko se ettet sä saa ääntäs kuuluviin tarpeeks paljon?
Ja sit sä roikut mun ja tiinan kintereillä niin puskista kuin nimmarillas?
Kerro ny mikä mättää, niinkoitsn vastaisuudessa korjata asian.
Vai eiks susta ole miestä siihenkään....tuut vaan sit psukasta mieroileen jotain alentavaa?
Niinkuin sanoin, olen palstoilla talvisin paljon, kesemmällä en niinkään.
Mut jos joku minussa häiritsee olisi paljon fiksumpaa kertoa se, ei luimuilla kaikkien herjojen kans puskissa?
Vai mitä olet mieltä?
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh942294Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1731876- 1791436
- 240882
- 62789
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11786- 66786
- 55692
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611