Valmistun FM:ksi ja muodollisesti päteväksi aineenopettajaksi toukokuussa. Gradua ja yhtä syventävää opintojaksoa lukuun ottamatta olen siis valmis ja määräaikaisuuksiakin opettajana jo tehnyt, mutta jos haen nyt sellaisia 1.8. alkavia virkoja, joiden hakuaika päättyy jo ennen kuin ehdin valmistua, niin otetaanko hakemustani huomioon? Kirjoitan siis kyllä hakemuksiin sen, että saavutan pätevyyden ennen viran alkamista, mutta pitääkö hakuhetkellä olla pätevä, jotta hakemus otetaan huomioon?
Vastaukset 2
- ItsekinMelkeinFM:)
Pitää olla pätevä jo hakuhetkellä, valitettavasti - itselläni on sama tilanne kuin sinulla. Mutta kannattaa silti hakea ainakin joihinkin ei-niin-suosittuihin paikkoihin, esim. syrjäkyliin ja toisaalta myös pk-seudulle. Mutta esim. Jyväskylässä, Tampereella ja Turussa tarjokkaita on niin paljon, ettei tuskin epäpätevänä vielä virkaa saa.
- Ope---
Kannattaa hakea, ainakin pieniltä paikkakunnilta! Itse sain paikan "melkein pätevänä" maisterina. Virkani oli aluksi määräaikainen sen vuoksi, etten ollut hakuhetkellä pätevä. Sain paperit ennen työn aloittamista ulos yliopistosta. Virkani muuttui vakituiseksi 4 kuukaudessa, koska vastaavassa virassa ollut jäi eläkkeelle kunnassa:)
Mutta totta on sekin, että suurissa kaupungeissa riittää päteviäkin hakijoita, jolloin sinua ei voida "melkein pätevänä" valita pätevän edelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361810- 76630
- 50615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48537Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532