Hurriganes

Honda CB-125

Kuka muistaa v.1975 kesällä Hurriganesin keikan Kolilla, Ile Kallio oli kitaristina. Muistaako kukaan lavan nimeä? Varmaankin jo purettu. Keikka ei siis ollut Ukkokolilla, vaan alhaalla hiekkatien varrella olevalla lavalla.Muita bändejä en enää muista. Hiekkatie päättyi leirintäalueelle. Vieläköhän tämä leirintäalue on voimissaan?

33

3990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskohan olis ollut

      Mäkilehto Kämppäri se leirintäalue?
      Tulihan tuolla pämpättyä yhdet kihlajaiset (hukkaan meni sekin).

      Kävikös Ganesit Kolillakin?

      Läibörin (Liperi) lavalla ne kävi ainakin v. - 75.
      Olin katsomassa.
      Joku tinttasi parkkipaikalta tullessa 100A:lla (n. 700 kg) jenkkini (n. 1900 kg) takapuskuriin.
      Arvatkaas kummalla ajo loppui siihen?

      • Honda CB-125

        Oliko tuo Mäkilehto camping jonkin lammen rannalla vai missä se kartalla sijaitsi? Saisin jotenkin hahmotettua tuon esiintymislavan. Sen vaan muistan että jonnekin pellolle piti jättää kulkupelit. Ja lava oli aivan siinä hiekkatien varressa.


      • Kun löydät Kolilta
        Honda CB-125 kirjoitti:

        Oliko tuo Mäkilehto camping jonkin lammen rannalla vai missä se kartalla sijaitsi? Saisin jotenkin hahmotettua tuon esiintymislavan. Sen vaan muistan että jonnekin pellolle piti jättää kulkupelit. Ja lava oli aivan siinä hiekkatien varressa.

        Purnuniemen (se oli siinä niemessä) ja Purnulahden niin olet leirintäalueella. Kyseessä on Pielisen lahti ihan siinä Kolin "alla". Tosin sitä Kämppäriä siinä ei enää ole.


      • Honda CB-125
        Kun löydät Kolilta kirjoitti:

        Purnuniemen (se oli siinä niemessä) ja Purnulahden niin olet leirintäalueella. Kyseessä on Pielisen lahti ihan siinä Kolin "alla". Tosin sitä Kämppäriä siinä ei enää ole.

        Senverran on selvinnyt, että leirintäalue oli Kotaniemen suunnalla. Olisko ollut Kaunisrannan Camping? Liekö sellaista edes ollut? Kolin kylältä oli varmaan 10 km hiekkatietä Kotaniemen suuntaan. Ja tuo keikkalava oli tämän hiekkatien varrella, sen muistan kun kaveri painoi prätkällään jyrkässä kurvissa metsähallituksen puolelle. Danny ei ollut tällä lavalla, jokin kitarabändi oli lämppärinä. Pitäis varmaankin kaivaa vanha Karjalainen arkistoista, niin sieltähän se selviäis. Keikkalava kiinnostaa, että miten suosion huipulla oleva Hurriganes on saatu tuonne korpeen. Porukkaa siellä oli kuitenkin pipona.


    • muriseva uno.

      Joo Hurriganes ja Danny oli samaan aikaan kiertueella 1975. Ilmeisesti koska
      Nusessa oli Sariolan tivoli Viimmeistä kertaa torilla ja Kajasteella nämä
      aikansa idolit vielä piti konsertin tulivat vilkaisemaan myös tivoli menoa
      että varmaan on ajassa liikkuneet ja se oli kuuma kesä ?

    • YKKK:lainen 73-75

      En muista tuota tapahtumaa, mutta muistatteko kun Hurriganes oli Nurmeksen MIkonniemellä keväällä -74 vai oliko -74.
      Järjestäjänä oli YKKK eli Ylä-Karjalan kauppakoulu.

    • muriseva uno.

      Saattoipa olla mutta sitten se on ollut talvikeikka ja
      Seppojen järjestämä kauppiksen kanssa sillä
      kesällä tanssit aina meni Kajasteen lavalle kesäisin
      Muuten Sepot on pitänyt Kajasteella tanssia nykyisin
      Aina huippu artistien kanssa Juhannuksesta lähtien
      jos oikein muistan joten tere tuloo ens suvena kylään

    • Kolifani

      Muistan kyllä Hurriganesit Kolilla 1975.Olin siellä serkkuni kanssa kasipuolikkaalla Fiatilla,samalla mallilla jolla nykyään ajetaan jokkista.Tapahtuman nimihän oli pontevasti " KOLI-ROCK".Paikka oli pieni tanssilava noin kilometri Kolin kylän keskuksesta Hotelli Kolin(Ukko-Kolin) suuntaan tien vasemmalla puolella heti urheilukentän jälkeen.Väkeä oli kovasti,tuhansia joka tapauksessa.Varmasti suurin osa kuulijoista oli lavan ulkopuolella ja se ei haitannut,sillä kauniissa kesäsäässä musiikki kuului tosi hyvin ainakin puolen kilometrin päähän.Hurriganes oli juuri silloin suosionsa huipulla,Get On ja Roundranner olivat ilmestyneet ja ilmeisesti tuo Kolin keikka lie sovittu jo ennen megasuosiota,muuten en ymmärrä,miten Hurriganes olisi paikalle saatu.Ja juuri tuohon aikaan Hurriganes oli parhaimmillaan,muistan kun I will stay jylisi kuumaan aurinkoiseen Kolin iltapäivään.Muistelen,että Karjalainen mutta myös Karjalan Maa teki ison jutun Koli-rokista.
      Kotaniemen leirintäaluehan oli 6-7 km Kolin kylältä Ahvenisen ja Enon suuntaan.Veikko Velinillä oli siellä niihin aikoihin pienlentokenttäkin.Leirintäalue hiipui,joskus varmaan 80-luvun alussa.Silloin siellä oli vielä pieni kioski ja jotain toimintaa.

      • Honda CB-125

        Kiitti tiedoista Kolifani. Onneksi joillakin vielä muisti pelaa. Koli-Rockhan oli sunnuntaina 13.7.1975. Mutta muistatko oliko siellä muita bändejä? Itse en muista kuin Hurriganesin. Mistähän sais kaivettua vielä vanhan Karjalaisen? Jos vaikka olis otettu valokuviakin. Vai onko sulla valokuvia tuosta keikasta? Ja tuo Kotaniemen leirintäalue kuulostaa tosiaankin siltä missä yövyttiin teltassa. Tanssilava ei kyllä tullut mieleen, koska bändikamat oli roudattu siihen lavan etuosaan ja yleisö seisoskeli ympäri metsikköä. Itsekin olin jonkun kiven päällä. Näin se aika vaan menee, 36 vuotta mennyt nopeasti.


      • Kale Illio
        Honda CB-125 kirjoitti:

        Kiitti tiedoista Kolifani. Onneksi joillakin vielä muisti pelaa. Koli-Rockhan oli sunnuntaina 13.7.1975. Mutta muistatko oliko siellä muita bändejä? Itse en muista kuin Hurriganesin. Mistähän sais kaivettua vielä vanhan Karjalaisen? Jos vaikka olis otettu valokuviakin. Vai onko sulla valokuvia tuosta keikasta? Ja tuo Kotaniemen leirintäalue kuulostaa tosiaankin siltä missä yövyttiin teltassa. Tanssilava ei kyllä tullut mieleen, koska bändikamat oli roudattu siihen lavan etuosaan ja yleisö seisoskeli ympäri metsikköä. Itsekin olin jonkun kiven päällä. Näin se aika vaan menee, 36 vuotta mennyt nopeasti.

        Moi, Karjalainen on mikrofilmattu ja lähin paikka, missä voit lukea niitä on Joensuun kaupunginkirjasto tai sitten yliopiston kirjasto. Henkilökunta neuvoo, mistä kelat löytyy ja miten laitteet pelaa.


      • Honda CB-125
        Kale Illio kirjoitti:

        Moi, Karjalainen on mikrofilmattu ja lähin paikka, missä voit lukea niitä on Joensuun kaupunginkirjasto tai sitten yliopiston kirjasto. Henkilökunta neuvoo, mistä kelat löytyy ja miten laitteet pelaa.

        Karjalaisen raportti luettu. Pääesiintyjät olivat Hurriganes, Alwari Tuohitorvi ja Juice & Coitus Int. tässä järjestyksessä. Sitten oli kuopiolaisia "hapulibändejä" kuten Spartacus, Spontius Maximus sekä Jamset. Joensuusta oli Gentlemen. Lämmittelybändit olivat olleet kuulemma aivan surkeita, niitä en ollut itse näkemässä. Ensimmäistä Koli-rockia oli todistamassa yli tuhat henkeä, sadepilvet ja vesipisarat. Aika kultaa muistot.


    • EkaJokeKarate

      Koli Rock v. 1975 oli Kolin jo aikoja sitten edesmenneellä lavalla noin kilometri kylältä Ukko-Kolille päin. Paikalla oltiin ja lavalla oli Alvari Tuohitorvi, Juice Leskinen ja Coitus Int sekä Hurriganes. Kova kattaus ja ikimuistoinen keikka.

    • Datsuntoyota

      Kyllä oli kiva keikka olla siellä kuuntelemassa. Tais olla eka tai toka ganes kuulla/nähdä. Porukkaa oli paljon ja ilma oli ihan nätti tais pikkasen sadettakin ripauttaa. Oltiin kolmistaan liikkeellä likkakamu ja kuski, jolla oli hieno ( M) ranneketju :)

    • Anonyymi

      Hurriganes iski sydämeen myös minun kohdallani. Kolin keikka ja Roadrunner-LP ruokki konva-bändejä ruoskimaan myös Ganes-musiikkia. Yksi porukoista oli Oinos-Jussin luotsaama Slemmy-yhtye.

    • Anonyymi

      Muistan tuon keikan hyvin koska olin itse rumpalina. Se oli itse asiassa juhannuksena 74

    • Anonyymi

      Sen oli pakko olla 1974, koska kuulin Kolin keikasta -75 Polvelan rippileirillä,
      ja arvatkaa potuttiko mitä olin menettänyt.

      • Anonyymi

        Et menettänyt mitään 1974, sillä keikka oli 13.7.1975.


    • Anonyymi

      Olitko edellistä edellinen muistelija rumpalina Joensuulaisessa Bändissä?

      • Anonyymi

        Enemmänkin Liperistä päin mutta voisi sanoa että joensuulainen.


    • Anonyymi

      Se tanssilava joutui tuhopoltetuksi.

    • Anonyymi

      Ei ne lämmittelybändit kyllä ihan surkeita olleet. Ainakin Gentlemania kehuttiin lehdissä. Kuopiolainen bändi esitti siellä biisin baby baby Tauno Palo...😊

      • Anonyymi

        Jep,niin me taidettiin soittaa ja intoa oli enemmän kuin taitoa. 🤣 Kitaristina oli tuossa bändissä tuolloin.


    • Anonyymi

      Gentlemen oli muuten Liperistä

    • Anonyymi

      En muista tuosta illasta ja viikosta mitään. Ja hyvin vähän tuonkaan ajan jälkeisistä tapahtumista. Mikä vuosi nyt on muuten?

    • Anonyymi

      Minä en muista. Kyselin kaverilta vaan ei hyökäänn muistanunna. Sanovat jotta ei ollunna Kolilla käynynnä tämäpähän Hurrikanes.
      Liekkös käynynnä?

      • Anonyymi

        Se oli kesäkuussa 1975. Hurriganeseissa oli silloin mukana Ile Kallio. Muistan,
        kun lavan takana treenasi I ain't what you do -komppia


    • Anonyymi

      Olin Koli Rockissa 13.7.1975. Ile Kallio oli siellä , oli ollut tasan kuukauden Hurriganesissa, Albert Järvisen viimeinen keikka oli 7.6. 1975.
      Mutta muistaako kukaan Hurriganesin eka keikkaa Pohjois-Karjalassa 30.3. 1973 Lieksan Pyllillä ? Ja Hurriganes kävi Lieksassa myös 19.10. 1973. 1974 Ganes vieraili ainakin Uuron lavalla 10.7 ja samana iltana myös lavalla Lieksassa.
      1975 ennen Koli rockia Hurriganes vieraili täälläpäin jo useasti: Ilomantsissa, Kiteellä, Nurmeksessa parikin kertaa. Jos kiinnostaa niin lukekaa Hurriganesin keikkakalenteri netistä.

    • Anonyymi

      Olin paikalla. Remu oli juur heittäny Albertin Hurriganesista ja Ile tullut tilalle. Paikalla oli myös Juice yhtyeineen ja Alwari Tuohitorvi ja viisi muuta bändiä joita en muista. Lava on sittemmin palanut. Oli ainut Kolirock tuo 1975. Näin silloin eka kerran Hurriganesin.. sen jälkeen kymmeniä kertoja, viimeksi Enokoskella jotain kymmenkunta vuotta sitten. Jutellutkin olen Remun kaa monilla keikkapaikoilla.

    • Anonyymi

      Juice kommentoi sateessa että vettä sataa ja mato nousee

    • Anonyymi

      Itseasiassa kaikki on vaan pelkkää mielikuvituksen tuotetta. Hurriganes eo ole käyny Kolilla.

      • Anonyymi

        No kyllä muuten kävi!!! Olin paikalla ja näin eka kertaa idolini Remun. Oli juttelemassa Juicen kanssa kun menin. Juice heitti keikka osuudellaan herjaa yleisön kanssa ja Hurriganes soitti hyvän keikan vaikka Ile Kallio oli juuri tullut takaisin bändiin Remun heitettyä Albertin mäkeen.


    • Anonyymi

      Ei minun muistaakseni ole käynyt hurriganes kolilla ikinä.

    • Anonyymi

      Katso Hurriganes kerälysivut/keikkakalenteri 13.7.1975. Ter. Paikallaollut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe