Sähköhoidollisen tason huomioivat

Ihmiskunta Sinde

Olette tervetulleita, yleensä ainakin, opiskelemaan mitä tahansa alaam hoitoalalle..
-Joo, se pelottaa.
Inhimillisyys ja empatia
- Huomioimaton, hirveä stressi ja burn out..
Joo, se pelottaa.
Mikä muu yhteiskunnassa sovelluttaa?
Mikä helkkarin pykälä tätä muka koskee?
Sähköhoidollisen tason hyvin hallitsevat
-Joo, se pelottaa.
Hirveä kivuliaisuus ja heijasteet kasvoista ja kasvoissa, huomoimaton.
Ilmeisesti sähköhoidollisen tason huomioiminen
Muistillinen inhimillisyys ja empatia haluttavaa.
Joo, se pelottaa.
- Ei ehkä varaa.
Terveyskeskustelut, koskien toisen ihmisen läsnäoloa ja kehoa.
Niin, mä en saa kokeilla lapsenkasvatusta.
No, en edes eettiseltä tasolta, halua, joku sellainen poisluotaava, mukaanottava ominaisuus.
Sellainen nais-asia, ei ole lähtenyt naishommiinkaan.
Vrt. Eufoorinen sukupuolipisteistön koskettelu.

"Vaatii välitöntä kiireellistä hoitoa."
Eräs nimeltämainitsematon henkilö, joka tarvitsee apua ylipainoonsa.
Mitä kivaa mä löydän näistä hahmoterapeuteista tai ympäristön ihmisistä yleensä..
Joo, on mulla kai joku otos plastiikkakirurgisesta sekä rahatraumasta.
- Ja sitten seuraavat jotka esiinnytte ilman LSD:tä.

1. "Niin joo, mä en saa yrittää lapsenkasvatusta."
2. Mä en voi synnyttää....
3. No voiko sen hakea, kun se ei mene mihinkään.
4. Voiko se suostua edes johonkin ihmisiin ympäristössä, kun kokee noin, ettei voi puutteellisesti puuttua?

"Onko se noin paha nainen?"
Kuka siitä on luonut sellaisen?
Kuka antanut kenelle ja mitä? Tulee trauma itsellekkin, kun tämä meneen näin.
Älä ikinä ajattele eristäytymistä.
Mä rupean ajattelemaan pahalla.... '
Ymmärrätkö, se suututtaa?

No, ei sinne nyt enää kukaan halua mennä.

10

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilupaa:Sindevm-82

      Ei, eipä juuri tee mieli.
      Siis, lukeeko näihin jotkut LSD:t, jotka on pakollisia?
      Joo, lukee....

      ötökkä-lsd....
      Niin, mulla aivan varmasti turvapaperit päällä.
      Valheellinen maailma ja maailmankuva.
      Tuettava kyljestä, tarkasti munasarjojen kohdalta.
      Auttaa stressiin, kuin stressiin ja erityisesti ammattitaidottomaan Burn-outtiin.
      Oma lapsi ja lapsenkasvatus ei koskaan ole yhteisöllinen asia.
      Oma lapsi ja lapsenkasvatus ei koskaan ole yhteiskunnan mukava yksilöllinen asia.
      Oma lapsi ja lapsenkasvatus ei koskaan ole ympäristön mielestä (jatka tätä lausetta:)
      puutteellista inhimillisyyttä ja empatiaa, muita ihmisiä kohtaan.

      "Täällä on kaikki pilalla, kaikki pihalla. Yhteishaut ovat menneet pilalle, ihan aiheutetun Cp-vamman, naisten cp-vamman ja skitsofrenian takia. Ulkonäkövamman aiheuttaminen... Olenko tehnyt jotain väärin?
      - Huomaamme juuri, etteivät he huomaa ollenkaan miltä, he näyttävät, muiden ihmisten silmissä. Heidän asiansa lapsenkasvatuksen pyytäminen on paitsi rankaisevaa ja typerää, myös rumaa ja huonolta näyttävää."

      • lopeta Sinde, oma

        Se oli kanssa hauska juttu se Abdullah- muslimipoliisilääkäri.
        Joo, kiinnostais se, kun tästä toipuisi.
        Perheenä...


      • Sinde vm-82
        lopeta Sinde, oma kirjoitti:

        Se oli kanssa hauska juttu se Abdullah- muslimipoliisilääkäri.
        Joo, kiinnostais se, kun tästä toipuisi.
        Perheenä...

        "Anna mä tuun sun päähän, sä tarvit mua vielä monta kertaa."
        Niinpä, se on painostavaa ja alistavaa.
        Erityisesti hiusten kanssa.
        Joo, on se erillinen kypärä.
        Joo, on se tämä sama stressi ja burn out, mutta se on ihan pientä.
        En voisi koskaan loukata näin ja vahingoittaa, että ihan Neityt Maria-myytti on ja kaikkee.
        Se on ihan pientä ja kestää vain hetken.

        - "Ei lapsi päätä tällaisista itse."
        -"Ei mua tarvi laittaa vankilaan."
        - " Ei mua saa pakottaa ja painostaa vankilaan."

        "Onko vankila väkivaltaisille?"
        Huolissaan, kun olet Etelä-Suomesta-
        Joo, tästä menee joka kerta rikki.
        Sitten ei mene rikki, et sä siinä itse voi olla.
        Ei mua tarvitse huomioida.

        Seisoen häkkisängyssä:
        "Ei mua ole syytä vangita."
        "Ei siitä nyt vankilaan löydy"
        Voi kun jäähtyisi sulta tuo höyry.
        Täällä on keltaiset häkkisängyt ja höyryä.
        Voi ne seinät joskus vihertääkin.
        Ihan outo huone, vähän kuin ne helluntailaiset.
        Tämä on kai tärkeää.......

        Ei sitä höyryä ehkä sittenkään oikeasti ole, se vain näyttää siltä.
        Olipas se outo paikka....

        Taju vain pois.
        Ei taas sinne päähän.
        Ei taas tarvi sinne koskea
        Ei taas, haas, missä ne viipyy ne koskettimet.
        Entä säksättimet.
        Voi kun ne tulis jo.....
        Ne on kuumat, kuin kiehuva, ne hiukset.

        Entä jos on joku sellainen toisenlainen sopeutumattomuus, ja haluaa kysyä sähköhoidollista tasoa?
        Voitko miettiä miksi ei saa kysyä, jo ihan valmiiksi.
        Etttei tarvi suuttua.
        Avaruus
        - Ei mahdollinen
        - Ei aina


      • Ilmaiseksi:Sinde82
        Sinde vm-82 kirjoitti:

        "Anna mä tuun sun päähän, sä tarvit mua vielä monta kertaa."
        Niinpä, se on painostavaa ja alistavaa.
        Erityisesti hiusten kanssa.
        Joo, on se erillinen kypärä.
        Joo, on se tämä sama stressi ja burn out, mutta se on ihan pientä.
        En voisi koskaan loukata näin ja vahingoittaa, että ihan Neityt Maria-myytti on ja kaikkee.
        Se on ihan pientä ja kestää vain hetken.

        - "Ei lapsi päätä tällaisista itse."
        -"Ei mua tarvi laittaa vankilaan."
        - " Ei mua saa pakottaa ja painostaa vankilaan."

        "Onko vankila väkivaltaisille?"
        Huolissaan, kun olet Etelä-Suomesta-
        Joo, tästä menee joka kerta rikki.
        Sitten ei mene rikki, et sä siinä itse voi olla.
        Ei mua tarvitse huomioida.

        Seisoen häkkisängyssä:
        "Ei mua ole syytä vangita."
        "Ei siitä nyt vankilaan löydy"
        Voi kun jäähtyisi sulta tuo höyry.
        Täällä on keltaiset häkkisängyt ja höyryä.
        Voi ne seinät joskus vihertääkin.
        Ihan outo huone, vähän kuin ne helluntailaiset.
        Tämä on kai tärkeää.......

        Ei sitä höyryä ehkä sittenkään oikeasti ole, se vain näyttää siltä.
        Olipas se outo paikka....

        Taju vain pois.
        Ei taas sinne päähän.
        Ei taas tarvi sinne koskea
        Ei taas, haas, missä ne viipyy ne koskettimet.
        Entä säksättimet.
        Voi kun ne tulis jo.....
        Ne on kuumat, kuin kiehuva, ne hiukset.

        Entä jos on joku sellainen toisenlainen sopeutumattomuus, ja haluaa kysyä sähköhoidollista tasoa?
        Voitko miettiä miksi ei saa kysyä, jo ihan valmiiksi.
        Etttei tarvi suuttua.
        Avaruus
        - Ei mahdollinen
        - Ei aina

        Sähköhoidollinen taso:
        Inhimillisyys ja empatia
        "vaatii välitöntä kiireellistä hoitoa."

        - "Hoidetaanko me ilmaiseksi niitä?"


      • ei viitsisi nim.
        Ilmaiseksi:Sinde82 kirjoitti:

        Sähköhoidollinen taso:
        Inhimillisyys ja empatia
        "vaatii välitöntä kiireellistä hoitoa."

        - "Hoidetaanko me ilmaiseksi niitä?"

        täällä on häkkisänky, keltaiset seinät ja höyryä.
        Onko joku ilmasto ja sillä pakeneminen syynä?
        Joo, kun se sitä sänkyä siirsi, niin se *toska-kakusta sen myrskyn nosti.
        Saako myrskyä tehdä?
        Siitäkö mua syytetään?
        Mitä ihmeen hahmoterapiaa mä olen tehnyt, kun sua noin pelottaa?
        Sä olet valinnut noita aiheita.
        Niitä oli kaksi, ne koski ja käsitteli jotain tappamista, ja muilla ihmisillä elämistä.

        Sillä tavalla sen myrskyn teki.
        * Tosca- kakusta: on lapsen ajatus.

        Hallusinaatiosta..
        Kuuluu koulutukseen.
        Ikä, oli varmaan 1-päivä.
        Näkö oli siirtynyt Setaan. (kts. paikka, nuo luokittelut)
        Koko oli ihan sama, kun kuolema vain odotti, kun oli niin heikoilla.
        Sisin oli ihan sekaisin, kun siihen tuli se hallusinaatio, jostain naapurista.
        -"Hakemaan apua."
        Pelkän pään kanssa.
        Ja kuolema oli paha asia.


        Mä olen ollut jo siinä hallusinogeenissä, mä olen ollut jo siinä hallusinaatiossa, jo vasta 3-vuotiaana.


    • Sinde vm-82

      Mutta ei sille saa sanoa mitää sille psykologille.
      Jotkut tytöt on koulussa sellaisia.
      Niin, se on väärin, mutta siitä pitää sanoa monta kertaa. X?
      Niin, se on väärin, sanoa sitä psykologia.

      • Ihmiskunta Sinde

        Sen hahmoterapeutin pitää pystyä tuntemaan tästä psykologina.
        Niin, niitä vauvoja.
        Se ei mun asia.
        "He ovat kuin vartija."


    • Ihmiskunta Sinde

      Näyttää vähän heikolta.
      ' Tähän tulee jotakin, mutta en nyt löydä hakasulkeita, että mikä se lause oli.

      "Keltaiset seinät peittivät häkkisängyn melkein alleen. Seisoin siellä valkoisessa nutussa. Kuinkahan typerä mä olin? Pieni ja nuori nainen, vain alistetussa asemassa.
      - Mä en ole sitten mikään sukupuoli-määrittelijä. Mä en ole mikään sukupuoli-määrääjä. Nyt mä onnistuin....
      Mulla oli sellainen ja sellainen, aukoton ja koteloitunut sekava tila. Olihan kauhea helle... Sukupuoli-määräämä. Koskeekohan jotkut kansainväliset lait? Näin mä sain mun Ötökkä-LSD:n
      Mä en halunnut olla typerä. Ikkunakin oli ja kaikkea, se oli kaikille yhteinen, sukupuolille ja ihmisille. Ikkunan takana oli tie. Pihatie, joskus siellä oli ihmisiä, joskus ei. Havainnoin ympäristöä, näin jo hyvin. Myös nainen voi ikkunalla olla jotakin. Mä en meinannut ensin onnistua, niissä sanojen labyrinteissa, jotka *aivoni muodostivat. En ollut niitä ennen ajatellutkaan.
      Pihatien peittivät *havut, ei pihatien reinustivat koivut. Mulla oli olo, leukakirurginen, ja turvoksissa. Oliko siihen kaunis ilma? Oliko ulkona auringonpaiste, ei nyt oli taas sadepäivä. Silmät oli viiruina, kuin kissalla. AIvot muodostivat muotoa, kuin ongelmia. Ne eivät näkyneet, ne vain olivat. Ne olivat *onteloita, kuin koteloituneita onteloita. Ne olivat "

      • Ihmiskunta Sinde-82

        Perseellä taapertaminen:

        " Oli tosi pilvinen päivä. Harmaat pilvet roikkuivat syksyn taivaalla, matalalla. Opiskeilijat, nuoret kävelivät terveydenhuolto-oppilaitoksen edessä. Voi, että mä vihasin heitä.
        - Kai heilläkin oli oikeus tutustua sukupuolen repimiseen alakautta? kysyivät heidän opettajansa. Vitsit, mikä työmäärä. He kävelivät, vanhempiensa ja lain määräämissä rajoissa, hitaasti, kuin kolli-kissat autonrenkaiden päällä lämmitellen ja tapellen, melkein hyöryävän kuumassa ilmassa.
        Mä olin tuonut juuri höyryävän kuuman kasvostoni heidän edelleen, heidän jälkeensä. Tulin juuri psykiatrian kautta. Hekin pettyivät tulokseen.
        -Joo, frustraation aiheuttamaa, puhuivat heidän mustat olkalaukkunsa. Paidat olivat niin raidalliset. Mä olin heitä vain muutaman vuoden vanhempi, jo niin paljon elämää nähnyt, etten edes naissseuraa jaksanut.
        - Kahtoppa; sanoivat hekin. Se ei mene sinne enää ikäpäivänä sekoilemaan ja osoittamaan.
        - Hän yrittää osoittaa näitä vasta nyt itselleen, hyrränä.
        Auto punainen leiskautti näyttävästi kulmasta, u-kulmasta, joka sekin oli erittäin kiireisessä ja hektisessä lähiössä muodostettu väärin. Pidätysmääräys samantien kouluttajastakin. Mikä nuorissa nyt niin erityisesti vihastutti, ja kiinnitti huomiota? Mun aikana oli ollut puheet keski-ajan keski-ikäisistä tädistä ja mummoista. Jokaikinen opiskelija muistaa mainita tämän, joka vuosi.
        - Miksei tästä saa mennä mihinkään töihin?
        - Ei oo sitä työtä, vastasin.
        Nyt tuli joku pidätysmääräys, he puhuivat keskenään. En tiedä, mutta arjen ja stressin muodostama yhtälö oli kertakaikkiaan täydellinen.
        - En tiedä, mitä ajattelisin.
        - Onkohan tämä minunkaan koulutukseni turvallinen? En tiedä tosiaan miten jaksaisin, entä jos vain jatkaisin. Koulu meni hyvin....
        - Tää tulos surkea tähän...
        En minä voi vaarantaa perhettäni, en edes kiusalla, totesi tuttavani.
        - Ei, en voi vaarantaa ja häiritä veljeni lapsia. En halua toimia siten, irrallaan. '
        - Sun on pakko, vastasin. Joku laki asemakaavasta ja asukas-sijoittelusta säätelee niin. Ei nyt saat olla ilman minua siellä.
        Ei sellaista asemakaavaa voikaan säätää, on varmasti vanha juttu. Meillä se on ainakin niin tuttu.
        Teologi: Ei v*****u, näihin on hekto-painotteet.
        Minä: Ehkä se tässä kaupungissa onnistuu.... Ei v****u, en saa esiintyä Merkurius-kuun omaisesti.
        - Heidän aivonsa ja ajattelunsa sanelivat jo valmiiksi. Tulin aivan hulluksi, niin sääliksi minun kävi heitä.
        - "Et voi perehdyttää S**** enää, hänet on perehdytetty jo! Tulos ja ilma oli tosi säälittävä, kuin höyrä, vailla vastenmielisyyttä ja todellisuutta. Kuinka kauan tätä oli jo jatkunut? Virheellisen lain ja lainsäädännön piiristä, tai parista?
        - Ei varmasti ole tuollainen asemakaava-virhe. Mikähän oli heille, kuin virike? Ajattelin näin: Ja ajatus oli kuin mummoni. Toivottavasti, en jäisi tällaiseksi.
        Ei kyllä mä nyt taidan vaihtaa tässä sukupuoltakin....
        -Joo, kiitti v****sti, sanoivat he ja lähtivät hoitoon. Hitaus ja oikein-väärin ajattelu.
        Fiaskolla on painovoima, ajatteli kyyditsijäni.
        -Koska te taaperratte perseellä, te ette saa koskaan kohtottaa, tuomitsin huvittuneena. Miten otat kantaa omistajana? Missä se ja se asianajaja olikaan?
        Ei ylä-asteellataso tippuu näin pysyvästi. Jos joku eduskunnasta lukisi...."


      • Sinde vm-82
        Ihmiskunta Sinde-82 kirjoitti:

        Perseellä taapertaminen:

        " Oli tosi pilvinen päivä. Harmaat pilvet roikkuivat syksyn taivaalla, matalalla. Opiskeilijat, nuoret kävelivät terveydenhuolto-oppilaitoksen edessä. Voi, että mä vihasin heitä.
        - Kai heilläkin oli oikeus tutustua sukupuolen repimiseen alakautta? kysyivät heidän opettajansa. Vitsit, mikä työmäärä. He kävelivät, vanhempiensa ja lain määräämissä rajoissa, hitaasti, kuin kolli-kissat autonrenkaiden päällä lämmitellen ja tapellen, melkein hyöryävän kuumassa ilmassa.
        Mä olin tuonut juuri höyryävän kuuman kasvostoni heidän edelleen, heidän jälkeensä. Tulin juuri psykiatrian kautta. Hekin pettyivät tulokseen.
        -Joo, frustraation aiheuttamaa, puhuivat heidän mustat olkalaukkunsa. Paidat olivat niin raidalliset. Mä olin heitä vain muutaman vuoden vanhempi, jo niin paljon elämää nähnyt, etten edes naissseuraa jaksanut.
        - Kahtoppa; sanoivat hekin. Se ei mene sinne enää ikäpäivänä sekoilemaan ja osoittamaan.
        - Hän yrittää osoittaa näitä vasta nyt itselleen, hyrränä.
        Auto punainen leiskautti näyttävästi kulmasta, u-kulmasta, joka sekin oli erittäin kiireisessä ja hektisessä lähiössä muodostettu väärin. Pidätysmääräys samantien kouluttajastakin. Mikä nuorissa nyt niin erityisesti vihastutti, ja kiinnitti huomiota? Mun aikana oli ollut puheet keski-ajan keski-ikäisistä tädistä ja mummoista. Jokaikinen opiskelija muistaa mainita tämän, joka vuosi.
        - Miksei tästä saa mennä mihinkään töihin?
        - Ei oo sitä työtä, vastasin.
        Nyt tuli joku pidätysmääräys, he puhuivat keskenään. En tiedä, mutta arjen ja stressin muodostama yhtälö oli kertakaikkiaan täydellinen.
        - En tiedä, mitä ajattelisin.
        - Onkohan tämä minunkaan koulutukseni turvallinen? En tiedä tosiaan miten jaksaisin, entä jos vain jatkaisin. Koulu meni hyvin....
        - Tää tulos surkea tähän...
        En minä voi vaarantaa perhettäni, en edes kiusalla, totesi tuttavani.
        - Ei, en voi vaarantaa ja häiritä veljeni lapsia. En halua toimia siten, irrallaan. '
        - Sun on pakko, vastasin. Joku laki asemakaavasta ja asukas-sijoittelusta säätelee niin. Ei nyt saat olla ilman minua siellä.
        Ei sellaista asemakaavaa voikaan säätää, on varmasti vanha juttu. Meillä se on ainakin niin tuttu.
        Teologi: Ei v*****u, näihin on hekto-painotteet.
        Minä: Ehkä se tässä kaupungissa onnistuu.... Ei v****u, en saa esiintyä Merkurius-kuun omaisesti.
        - Heidän aivonsa ja ajattelunsa sanelivat jo valmiiksi. Tulin aivan hulluksi, niin sääliksi minun kävi heitä.
        - "Et voi perehdyttää S**** enää, hänet on perehdytetty jo! Tulos ja ilma oli tosi säälittävä, kuin höyrä, vailla vastenmielisyyttä ja todellisuutta. Kuinka kauan tätä oli jo jatkunut? Virheellisen lain ja lainsäädännön piiristä, tai parista?
        - Ei varmasti ole tuollainen asemakaava-virhe. Mikähän oli heille, kuin virike? Ajattelin näin: Ja ajatus oli kuin mummoni. Toivottavasti, en jäisi tällaiseksi.
        Ei kyllä mä nyt taidan vaihtaa tässä sukupuoltakin....
        -Joo, kiitti v****sti, sanoivat he ja lähtivät hoitoon. Hitaus ja oikein-väärin ajattelu.
        Fiaskolla on painovoima, ajatteli kyyditsijäni.
        -Koska te taaperratte perseellä, te ette saa koskaan kohtottaa, tuomitsin huvittuneena. Miten otat kantaa omistajana? Missä se ja se asianajaja olikaan?
        Ei ylä-asteellataso tippuu näin pysyvästi. Jos joku eduskunnasta lukisi...."

        - Onko tässä jotkut vapaudenriisto-syytteet?
        On kauheat ja törkeät.
        Ei ainakaan sitä vapaudenriistoa....
        - Ei, ne ei tuu sieltä mihinkään. Se ei ole heidän syynsä....
        -Mitä mieltä sä olet niistä maalaisista?
        On hirvittävän tärkeää, että pystyt säilyttämään psykiatrisella luennan. Tämä ei koske ammatti-henkilöstä.
        Saan varmasti vahingoittaa maalaisasianajajaani.
        - Ja juuri sitä pidettäisiin perheeseen hyökkäämisen perusteena ja kimppuun käymisen perusteluna. Perustuva ajatus rasismille on kauhean huono
        -Niiin, tätäkin muistin kysyä.

        Ootko sä nyt sulkemassa sitä taas vapaudenriisto-tiloihin, kun et saanut sitä asianajajaa ulos sieltä?
        - Joo, testosteroni-tasoista pitää huolehtia, eikä osoittaa. Esim ryhmättömiin vapaudenriisto-tiloihin ilman tunnetaustoja, tai tunnetasoja.
        - Miten tämä laivaston kanssa? kysyi Yhdysvaltalainen isäni, leikistä nimeltä love is-hypnoosi ja psykiatria Doremifasollasido: eri iskät.
        Olethan tehnyt tätä kadulla liikkuessasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe