Kummaa "kivistysta" munasarjoissa...

Minulla on pillereiden lopettamisen jalkeen (maaliskuu) asti ollut vasempien munasarjojen kohdalla lahes jatkuvaa mutta epasaannollista kummaa tunnetta, hyvin epamiellyttavaa. Laakari sanoi ettei se mitaan merkitse, kuulemma pillereiden pois jattaminen saattaa aiheuttaa moista, muttei sitten osaa sen enempaa selittaa. Kavin ultrassa eika siella nay mitaan epatavallista. Nytkin se tuntuu, ei kuvailisi sita kivuksi mutta enemman kivistykseksi.... Laakari ei edes laheta gynelle viela ainakaan kuukauteen, ei kuulemma vakavaa...
Onko kellaan tallaisesta mitaan kokemusta, se helpottaisi huomattavasti... Kiitos teille!
51303
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Moi. Itse olen jättänyt pillerit pois 1,5 vuotta sitten. Joulukuussa kävin ultrassa ja silloin oli munasarjoissa kaikki hyvin. Tosin kipuja oli silloinkin, mutta kuittasin ne ovulaatiokivuilla. Nyt kun lapsettomuutta lähdettiin tutkimaan, niin vasemmasta munasarjasta löytyi kysta, halkaisijaltaan yli 5 cm eli oli kasvanut aika nopeasti. Vatsa on ollut kipeenä ja välillä tosi turvonnut. Nyt onneksi mollukka on pienentynyt ja toivottavasti kohta poissa kokonaan.
Käsittääkseni kivistystä voi aiheuttaa myös kasvava munarakkula, keltarauhanen yms?! Ja sehän on ihan normaalia...
Hyvää kesän jatkoa!

Äänestä
  • itse olen marraskuusta asti ollut käyttämättä pillereitä ja pääsiäisen jälkeen alkoi outo tunne molemmissa mnasarjoissa. Välillä nipistelee tai "puristaa". Ei joka päivä. Lääkärit ei ole vielä ottautuneet asiaan vaan sanoivat että on normaalia, mutta seurattava muutaman kuukauden ajan ja sitten uudestaan tutkittavaks. Kyllä asia rupeaa pikku hiljaa minuakin huolettamaan koska vauvaa ei vaan kuulu.
    Tsemppiä teille!

    Äänestä

Sama vika täälläkin päin!
pari vuotta sitten jätin pillerit pois (käytin 6v.) Joskus tuntuu oikeen kunnolla polttelevan ja sillon tällön kivistystä!
lekuri ei ota oikeen tätä mun "vaivaa" kovinkaan vakavasti koska se kuulemma kuuluu asiaan.
saattaa olla kuulemma "haamukipuja" koska mulla on todella pahat menkkakivut! mutta epäilen tuota syytä vahvasti.
ensi viikolla varaamaan aikaa lapsettomuus tutkimuksiin ja toivottavasti siellä selviää mistä ne "kivut" johtuu!

Äänestä
  • Kavin gynella eilen ja se selvisi, ei olekkaan kyse munasarjakivuista vaan jonkinlaisesta arpikudoksesta mika pitaa leikata.... kuulemma kun lopettaa pillerit JATKUVAA kipua ei pida olla, hyvin harvakseltaan vaan. Ei munkaan kivut ja kivistykset mitaan jokahetkisia/paivaisia ole, mutta liian tiuhaa....joten leikkaus odottaa, pienimuortoinen kuitenkin vaan onneksi.
    Sain myos pillereita jotka tasoittaa ovulaation joten toivottavasti pian tarppaa :)
    Menkaapas ihmeessa myos tutkimuksiin kaiken varalta, hyvat jatkot!

    Äänestä

  • Pelottaa kirjoitti:

    Kavin gynella eilen ja se selvisi, ei olekkaan kyse munasarjakivuista vaan jonkinlaisesta arpikudoksesta mika pitaa leikata.... kuulemma kun lopettaa pillerit JATKUVAA kipua ei pida olla, hyvin harvakseltaan vaan. Ei munkaan kivut ja kivistykset mitaan jokahetkisia/paivaisia ole, mutta liian tiuhaa....joten leikkaus odottaa, pienimuortoinen kuitenkin vaan onneksi.
    Sain myos pillereita jotka tasoittaa ovulaation joten toivottavasti pian tarppaa :)
    Menkaapas ihmeessa myos tutkimuksiin kaiken varalta, hyvat jatkot!

    kun selvisi asia! Ei vaan tunnu olevan ihan helppo saada aikaa tutkimuksiin. Aina vaan pitää odottaa ja seurata. Toivottavasti onnistuu nyt kun asia selvisi!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Pelottaa kirjoitti:

Minulla on pillereiden lopettamisen jalkeen (maaliskuu) asti ollut vasempien munasarjojen kohdalla lahes jatkuvaa mutta epasaannollista kummaa tunnetta, hyvin epamiellyttavaa. Laakari sanoi ettei se mitaan merkitse, kuulemma pillereiden pois jattaminen saattaa aiheuttaa moista, muttei sitten osaa sen enempaa selittaa. Kavin ultrassa eika siella nay mitaan epatavallista. Nytkin se tuntuu, ei kuvailisi sita kivuksi mutta enemman kivistykseksi.... Laakari ei edes laheta gynelle viela ainakaan kuukauteen, ei kuulemma vakavaa...
Onko kellaan tallaisesta mitaan kokemusta, se helpottaisi huomattavasti... Kiitos teille!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu