opiskelu kauppatieteellisessä

?

Kuinka pitkiä päiviä opiskelette? Monta tuntia yliopisolla ja monta tuntia itsenäisesti kotona?

Yliopistojen lukukaudet ovat aika lyhyitä verrattuna esim. lukioon, joten onko opiskelumäärä/vk kuinka paljon suurempi?

Millaisia luennot ovat? Onko pääasiassa opettajajohtoista vai pidetäänkö paljon esitelmiä tai muita vastaavia?

7

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylteri222

Vaikea yleistää, mutta työtä on ainakin ollut selkeästi enemmän kuin lukiossa. Kielissä on esimerkiksi paljon esitelmiä / vastaavia kun taas peruskurssit ovat opettajajohtoisia. Massaluennoillakin on syntynyt hyvää keskustelua ja keskustelu se vain kiihtyy matkan varrella.

• ?

Onko kaikki esitelmät (etenkin kielissä) pakollisia? Mulla noi kielet on vähän heikkoja (6.5 -7-tasoa lukiossa), joten en tykkää pitää esitelmiä niissä suuren porukan edessä... :D mut pakkohan se sit on jos ne on pakollisia pitää..
      esim. matikka (pitkä) sujuukin vähän paremmin..

• valitettavasti pakko

Kyllä ne esitelmät on pakollisia ja tuntuu hirveältä, mutta kerran se vain kirpaisee ja jälkikäteen voi jo nauraakin. Ainakin minä olen nauranut kaverin kanssa monesti näin jälkeenpäin, vaikka kursseilla oli hymy kaukana. Itsellä oli hirveää tuskaa ruotsin ja saksan esitelmien kanssa kun tuntui, että kaikki muut osaavat moninverroin paremmin. Enkä muutenkaan pitänyt esittämisestä porukan edessä. Toisaalta eihän kouluun mennä suoriutumaan vaan oppimaan ja siihen kuuluu myös epäonnistumiset. Sitä paitsi on hyvää oppia joutua tekemään pakon edessä itselle epämiellyttäviä asioita. Ei työelämässäkään voi sanoa pomolle annetun tehtävän kanssa, että voisko jättää väliin kun en pidä siitä. Työelämässä tulee kuitenkin eteen vaikka minkälaisia paskanakkeja. Parempi opetella selviämään epämiellyttävistä tehtävistä jo koulussa, eikä sitten vasta työelämässä kantapään kautta.

• Tosi on

No niitä kielikursseja on ehkä 8 viiden vuoen aikana, turha niistä stressata...

• kylteri2

Kandina 30 opintopistettä kieliä. Kanditaatin tukinto kokonaisuudessaan 180op. Esitelmät on pakollisia, esimerkiksi aallossa ensimmäisellä englannin kurssilla (6op) videoidaan oma esitys pitää tehdä analyysi kirjallisesta omasta esityksestä videon perusteella.

• kylteri3

Meillä ei toiminut se videointi-kameran muisti täyttyi :). Niitä esitelmiä on jonkun verran muillakin kursseilla, myös enkunkielisiä, mutta se riippuu ihan siitä, minkä pääaineen valitset.

• ?

Juu :) eniten tällä hetkellä kiinnostaa rahoitus ja yritysjuridiikka.. lukiota on vielä vuosi jäljellä, joten aikaa on miettiä :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      121
      7475
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      658
      4857
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3184
    4. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1327
    5. 50
      1325
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      93
      1204
    7. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      144
      1132
    8. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      55
      983
    9. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      27
      873
    10. Mitä olisitte sanonut hänelle?

Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään
      Ikävä
      50
      864
    Aihe