Olen varmasti erittäin ylireagoiva ja muutenkin ötökkäfobiani on ihan naurettavaa, mutta kysynpä nyt kuitenkin. Muutin uuteen asuntoon muutama kuukausi sitten ja muuttaessani löysin tyhjästä asunnosta kovakuoriaisen, joka oli ehkä puoli senttiä (en tosin jäänyt sen suuremmin ihmettelemään) pitkä, tumma ja jolla oli juova poikittain selässä. Sain kuulla, että on aika varmasti eräänlainen turkiskuoriainen. Niitä ei sitten näkynyt sen enempää ja pari kuukautta menikin ihan mukavasti. Nyt tänään löysin sängystäni (mikäs sen parempi paikka ötökkä kammosta kärsivälle!!) yhden elävänä. Ja vain yhden sillä käänsin samantien koko sängyn ylös alas ja imuroin. Mahtaakohan olla vain yksittäistapaus mistä ei kannata huolestua? Ja muutenkin kuinka usein noita saa esiintyä ilman tuholaisongelmaa? Vai pitääkö mun nyt tosissaan huolestua ja myrkyttää koko asunto ja käsitellä kaikki vaatteet? En ole kuitenkaan toistaiseksi mitään toukkia nähnyt (ja toivottavasti en törmääkään) enkä ole reikiä huomannut vaatteissani.
Tuholaisongelma?
3
146
Vastaukset
- apuva
Niin ja lisätäkseni vielä... Talo jossa asun ei ole kovin vanha vaan 2000 luvun alussa rakennettu kivitalo.
- apuva
Tuossa netistä tutkiskeltuani muistuttaa ehkä sittenkin vyöihrakuoriaista. Tai mistä minä tiedän. Pikaisia vastauksia kiitos :)
- Hepokatti
No se pitäisi tietää mitä elukoita ne on. Suurin osa on aivan harmittomia, mutta jos se on turkiskuoriainen niin myrkytykseen menee (koko talo). Syövät siis vaatteita.
Jos niitä on yksi, niin yleensä on sitten enemmänkin, et vain ole löytänyt. Voit etsiä esim listojen alta, uunin takaa yms. lämpimistä ja piiloisista paikoista.
Vie nyt ainakin kaikki vaatteet useammaksi tunniksi pakkaseen ja sitten ennen komeroon panemista ainakin arvokkaimmat ja villavaatteet pussiin ettei ötökät pääse niihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473