Eli varasin matkan Helsingistä, Konyaan ja välilasku Istanbulissa. Paluumatkalla mennään Konyasta Istanbuliin ensin, jossa on 1 tunti vaihtoaika kone Helsinkiin. Eli mitä mieltä olette, ehtiikö yhdessä tunnissa Istanbuliin laskeutumisen jälkeen Helsinki lennolle? Onko paljon passitarkastuksia? Ja mitä käy, jos kone lähtee myöhässä Istanbuliin jolloin tulee kiire ja ei ehdikään Helsinki lennolle, eli koko matka on THY yhtiön.
Istanbulissa koneenvaihto aika riittävä?
10
1963
Vastaukset
- E-li
Eli jos matka, ne kaksi lentoa on varattu samalla kertaa, hoitaa THY teidät perille tavalla tai toisella.
joo se on varattu samalla kertaa, ebookersilta, mutta varmaan vastuu silti on THY:llä, niiden pitäisi hoitaa meidät perille?
- THY paras yhtiö
THY ei tee Helsingistä lähdettäessä välilaskua Istanbulissa. Siellä on koneenvaihto ja se on täysin eri asia kuin välilasku.
MIkä on paljon tai vähän passintarkastuksia? Yksi yleensä riittää. Tietysti Suomeen saapuessa on toinen.
Tunnissa ehtii hyvin.
THY hoitaa teidät perille, jos tuee myöhästymisiä. - Hiki hatussa
Tunti ei riitä koneen vaihtoon! Saatte juosta hiki hatussa ulkomaan terminaalista kotimaan terminaaliin! Jos kone lähtee Hgistä myöhässä ja passintarkastuksessa on paljon jonoja niin ette ehdi Konyan koneeseen!
Passintarkastuksen jälkeen on vielä matkaa kotimaan terminaaliin. Jos todella juoksette matkan, niin matka taittuu 15 minuutissa, mutta sitten on vielä turvatarkastus kotimaan puolella. Siellä välillä jonot tosi pitkiä.
Jos lennätte sellaisella aikaa että teillä on talvisaappaat tai muut korolliset kengät ne joudutaan myös riisumaan.
Huomioinet sen että koneen lähtöaika ja porttien sulkeutumisen välillä aikaa vähintään 15min.
Olen itse kokenut useamman kerran portin sulkeutumisen kun olen päässyt kotimaan lähtöportille!- THY paras yhtiö
Miten hitaasti sä juokset? Mä kävelen ton matkan 8-10 minuutissa. Turvatarkastuspisteitä on useita, eikä niiseä ole juuri koskaan jonoja ja portit on heti turvan jälkeen muutamien metrien päässä. Joten jos aikataulu pitää, ehtii tunnissa erinomaisesti. Matkatoimistot ei muuten myy lippuja, jollei vaihtoaika ole realistinen.
- Lue tarkkaan...
THY paras yhtiö kirjoitti:
Miten hitaasti sä juokset? Mä kävelen ton matkan 8-10 minuutissa. Turvatarkastuspisteitä on useita, eikä niiseä ole juuri koskaan jonoja ja portit on heti turvan jälkeen muutamien metrien päässä. Joten jos aikataulu pitää, ehtii tunnissa erinomaisesti. Matkatoimistot ei muuten myy lippuja, jollei vaihtoaika ole realistinen.
Monet matkatoimistot myy lippuja, joiden vaihtoaika ei ole realistinen tai edes ohjeistuksen mukainen.
Itse ostin vuosi sitten e-bookersilta liput (en Turkkiin) joissa vaihtoaika oli 65 minuuttia. Helsinki-Vantaalla lipun pikkuprinttiä lukiessa huomasin että lentoyhtiö ei ole velvollinen korvaamaan mitään ellei vaihtoaika ole vähintään 90 minuuttia.
- Hiki hatussa
Oletko niin nuori, että selviät tuon välin tuossa ajassa? Itse olen jaloistani huono enkä pysty juoksemaan koko matkaa kovaa vauhtia polvieni vuoksi.
Jos on talvivaatteet ja talvilenkkarit, niin ne joutuu riisumaan ja laittamaan tarkastuspöydälle erikseen. Samoin kenkien laitto ei tapahdu sekunnissa kiinni tarkastuspisteen takana. Sama tietokoneelle, jonka joutuu aukaisemaan.
Jos on niin hyvä onni ettei passintarkastuksessa ole kovaa jonoa niin todella ehtii. hienosti.
Kaikkea on koettu useiden vuosien aikana. Eikä se ole yhdenkäden sormilla laskettavissa monestiko on myöhästynyt Istanbulissa kotimaan lennolta koneen myöhästymisen takia, passintarkastusjonojen vuoksi.- THY paras yhtiö
Kuten sanottu, mikään matkatoimisto (ei edes nettimatkatoimisto) myy lentolippuja, mikäli vaihtoaika ei ole realistinen. Ja jos itsestään riippumattomista syistä myöhästyy koneesta, THY on velvollinen hoitamaan sut perille.
Jos sulla on niin pahoja jalkaongelmia ja niin paljon ikää, että ne hidastavat kulkuasi, siitä ei voida lentoyhtiötä syyttää. Luulisi aikuisen ja viisaan ihmisen sitten kerrasta oppivan, kun myöhästyy hitauttaan koneesta, että seuraavalla kerralla varaa enemmän vaihtoaikaa....
P.S. Istanbulissa, kuten muuallakin on mahdollisuus "etuilla" passintarkastuksessa, mikäli kone on lähdössä. Usein saapuessasi myöhässä edellisestä koneesta henkilökunta on vastassa ja juoksuttaa sut passintarkastuksen läpi toiselle postille. - menoksija nyt
THY paras yhtiö kirjoitti:
Kuten sanottu, mikään matkatoimisto (ei edes nettimatkatoimisto) myy lentolippuja, mikäli vaihtoaika ei ole realistinen. Ja jos itsestään riippumattomista syistä myöhästyy koneesta, THY on velvollinen hoitamaan sut perille.
Jos sulla on niin pahoja jalkaongelmia ja niin paljon ikää, että ne hidastavat kulkuasi, siitä ei voida lentoyhtiötä syyttää. Luulisi aikuisen ja viisaan ihmisen sitten kerrasta oppivan, kun myöhästyy hitauttaan koneesta, että seuraavalla kerralla varaa enemmän vaihtoaikaa....
P.S. Istanbulissa, kuten muuallakin on mahdollisuus "etuilla" passintarkastuksessa, mikäli kone on lähdössä. Usein saapuessasi myöhässä edellisestä koneesta henkilökunta on vastassa ja juoksuttaa sut passintarkastuksen läpi toiselle postille.Suositeltu vaihtoväli on muistaakseni 1.5t. Lentoyhtiö vastaa perillepääsystä, mutta jos vaikkapa sinä päivänä ei ole enää lentoja tai paikkoja, matka jatkuu sitten kun paikkoja on. Eli ennemmin kannattaa varata pidempi vaihtoväli. Joskus olemme ehtineet jo edelliseenkin koneeseen ja saaneet liput vaihdettua, joskus taas on raskaasti myöhästytty johtuen koneen myöhäisestä lähdöstä Helsingistä tai muista syistä. Koettu on myös tuo hikinen juoksu terminaalista toiseen, mikä kyllä on sen verran ikävä kokemus etten suosittele. Ennemmin varaa aikaa ja katselee maailman menoa.
- Thy hoitaa asian
Kyllä 1.5 tuntia tarvitaan tuohon kotimaan ja ulkomaan terminaalien väliin. Kone lähtenyt kummastakin päästä myöhässä sekä Antalyasta että Helsingistä ja kun vain tuo ko aika lentojen välissä on siinä ja siinä kerkeääkö toiselle lennolle. Kummassakin on passintarkastus välissä ja jos kaikki kopit ovat jo täynnä tarkastajia ja silti isot ruuhkat niin ei siellä jonoissa pääse etuilemaan. On se vaan niin monet kerrat kuljettu matka. Turvatarkastukset on myös kotimaan terminaalissa tehtävä uudelleen Istanbulissa ja taas tullessa heti passintarkastuksen jälkeen Helsingistä tullessa.
Viime maanantaina levähti koko kone ja jouduimme odottamaan Helsingissä seuraavaa lentoa. Eli kaikki meni uusiksi. THY hoiti asian mallikkaasti kuntoon. Turkkiin jäävät matkustajat pääsivät yölennolla kohteisiinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579