Ajattelin kysellä miten teillä muilla on paino lähteny putoomaan synnytyksen jälkeen? mulla nyt 3kk synnytyksestä, ja ekan 2 viikon aikana lähti 10kg pois. ja kokonaisuudessaan painoo ehti tulla raskauden aikana n.16kg. Eli 6kg vielä uupuu.. ja kaikkein rasittavinta on se, et mun vatsa on edelleen kun oisin 5kk raskaana :( ei paljon huvita ostella uusii vaatteitakaan ku mikään ei istu päälle. itsetunto on nollissa ku tää pömppis ei vaan lähe.
Vatsa synnytyksen jälkeen
13
2673
Vastaukset
- .........
en halua peloitella, mutta mulla vasta oli alussa melko litteä, mutta roikkuva ehkä noin parin kk ajan synnytyksen jälkeen. Sitten sisuskalut löysivät "omille" paikoillee, ja vatsa pärähti ulospäin ja näytin tosiaan siltä, että toinen saattaisi syntyä samantien. Painoa ei mulla tullut kuin 15 kg ja sain ne pian pois, mutta tuo vatsa on edelleen KAHDEN VUODEN jälkeen todella valtavan kokoinen, johtuen tuhoutuneista vatsanpeitteistä. Kaikki pullistelee ulospäin ja pullotus lähtee heti rintojen alta. Siksi moni onkin onnitellut uudesta raskaudesta, jota ei siis ole ikä tule. Näinkin voi käydä.
- :)
Hei.
Ei kannata vielä hermoilla tuon asian suhteen, vaikka tiedän kyllä, että ahdistaa silti..
Mulle tuli 18kg ekassa raskaudessa ja noin 5kg oli tosi tiukassa että karisi pois..
Vatsa oli kuin pullataikinaa melkosen kauan.. Mutta puolen vuoden kuluttua olin jo hoikempi kuin ennen raskautta.. Ja vatsa oli litteä.. Ei enää pullottanut mistään.. =)
Varmaan 6kk täysimetys auttoi asiaa.. Liikuntaa kun en mitenkään hirveen paljoa harrastanut edes.. Mitä nyt silloin tällöin pienelle vaunulenkillä kävin :) - fjmm
Hei!
Itse synnyttänyt 4,5kk sitten, imetin n. 3viikkoa.
Painoa tuli raksuden aikana 11kg joista 9kg lähti 3viikossa ja sitte 2kk jälkeen oli jo -1kg ja siis en oo tehny yhtään mitään muuta ku käyny pieniä vaunulenkkejä ja puuhaillu vauvan kanssa kotona :) Mulla sama ku ekalla vastaajalla eli maha näyttää siltä ku uus vois olla tulossa mutta onneks sen näkösesti et ois aika alussa eli ei oo niin kauhee kolahdus itsetunnolle.. Itteeni enemmän häiritsee noi ihan pari raskausarpee jenkkakahvojen kohalla ja navan ympärillä (mulla napa levis eikä pullahtanu ulos) ja reisissä :/ - hjg
Sama juttu, lähti 10 kg melkein saman tien. 6 kg jäi jäljelle. Toki en ole mitenkään yrittänyt enää laihduttaa. Mutta vatsa on löysä pullataikina, pitäisi varmaan vatsalihaksia alkaa tekemään :) Synnytyksestä melkein 5kk.
- mk
100-200 vatsalihasliiketta joka päivä 20-50 kpl sarjoissa mutta ei samaa liiketta vain vaihdelleen niin muutaman kuukauden jälkeen vatsa on poissa. 1-8 km uintia päisässä jos kerkiää niin auttaa. Kyllä ne liiat lähtte synnytyksen jälkeen mutta liikuntaa 2h päivässä eli vaikka lapsi ratteisiin ja 2h lenkille niin tkee hyvää.
- Urhoska
Miksi ensikään antaa itsensä lihoa niin paljon? Mielestäni maksimissaan 5 kg on sopiva määrä lihoa raskauden aikana.
- :)
Aika harvalla kyllä tulee vain 5kg raskauskiloja..
Ja ainakin omalla kohdallani kiloja vaan tuli, vaikka söin terveellisesti. (18kg)
Ei se aina ole siitä kiinni, että mässää koko ajan jotain herkkuja ym. Hormonitkin vaikuttaa asiaan.
Itse en siis edes puhuisi lihoamisesta.. Omalla kohdalla kukaan ei päälle päin edes uskonut, että kiloja oli tullut niin paljon..
- niinkerta
Urhoskalle tiedoksi että normaali määrä painonnousua raskausaikana on 10-12kg.
- 55
Painoa tuli konaisuudessaan vain 7kg, vauva painoi kuitenkin 3kg. Muissa raskauksissa painoni on noussut max 11 kg. Normaali liikunta ja kevyt kotiruoka on loputkin poistanut.
- ...
Kyllä se painonnousu on ihan normaalia ja terveellistä ja äärimmäisen suotavaa raskaus aikana. Vauva, kohdun kasvu, istukka, lisääntynyt veren määrä, lapsivesi, nesteen kertyminen kehoon jne. tekevät sen noin 10 kiloa, ja jos sitä ei lisäpainona kerry, tarkoittaa se äidin laihtuneen odotusaikana, mikä ei ole hyvä asia, ei vaikka äidillä olisi ollut ylipainoa ennen raskautta. Kuulemma ne liikkumattomat ylipainorasvavarastot kerää kaikkea epäterveellistä itseensä, ympäristösaasteita, raskasmetalleja, ja kun äiti laihtuu ja rasvat sulaa, pääsee nuo myrkyt liikkeelle ja kaikki ne kiertävät istukan ja vauvan kautta.
Itse tästä saanut kuulla a lot! neuvolassa, koska äärimmäisen järkyttävän närästyksen ja pahoinvoinnin takia olin pahimmillani 9 kiloa miinuksella. Nyt menossa viikko 31 ja raskauskilotilanne on "enää" -5 kg. Kovasti minuakin mietityttää se vatsanahan palautuminen, vaikka ehkä ei ole syytä huoleen, ainakin toistaiseksi maha on hirmu pieni, kukaan ei usko että oisin näinkin pitkällä raskaana, onhan tämä eka raskauskin, mutta silti... - =============
Mulla on 6 kk "kakkosen" synnytyksestä, ja maha on kans edelleen tosi löllö. En ole ehtinyt liikkumaan niin paljon kun haluaisin (esikoisen kanssa hankala lenkkeillä, on sen ikäinen ettei istu enää rattaissa, mutta eipä talvella pyöräilekään... Pulkkaa olen vetänyt ja vaunuja työntänyt, mutta ei esikoinen kahta tuntia kyllä pulkassa voi istua...) Kiloja on jäljellä vielä n. 5, yhteensä tuli 20 kg raskauden aikana... Nyt alkaa kroppa tuntumaan silti jo muuten ihan ok:lta, mutta tuo maha, apua! Mulla on yksi kaveri, jolla on kans kaksi lasta, ja on hoikka ihminen, mut hänellekin on jäänyt pieni pömppis, vaikka harrastaa liikuntaa, lenkkeilee/käy salilla säännöllisesti. Mua ei pieni pömppis silti edes haittaa, mut sais tuo pullataikina tuosta vielä vähän kiinteytyä... :/
- etruy7tiy78io7
Ekan kanssa tuli 16 kiloa ja lähti 40 kg. "Römppä" tallella, muuten sutjakassa kunnossa.
- maha kyllä lähtee
Minulla on kolme lasta. Raskaudet olleet aika rankkoja. Painoa tullut korkeintaan 5 kiloa. Eli joka kerta kun olen laitokselta lähtenyt, niin painoa on olllut noin 7 kiloa vähemmän kuin alkuraskaudessa. Muutaman viikon sisällä paino on laskenut vielä 3-5 kiloa.
Maha on lähtenyt yllättävän nopeaa pois ja samoin "löysä nahka" on kuukaudessa yleensä kadonnut. Nuorin tyttö on nyt 3 kk ja olen mitoissa 160 cm 56 kg. Ihan tyytyväinen olen tähän.
Kyllä se maha siitä lähtee häviämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234881
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623051
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187