Acer ei käynnisty

Kukkonen57

Pöytäkoneeni ei käynnisty lainkaan. Tai puhallin alkaa pyöriä sisällä, mutta näyttöön ei tule mitään. Näyttö toimii toisessa vanhassa koneessa. Kone ei myöskään piippaa. Vihreä merkkivalo palaa, mutta viimeksi kun se käynnistyi useamman turhan yrityksen jälkeen paloi punainen merkkivalo. Onko syyllinen virtalähde vai jokin muu. Paljonko virtalähe maksaa.

4

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älykästä ja kilttiä?

      Avasin toisen seinän ohjeiden mukaisesti ja tarkastelin liitoksia, virtalähteen tuuletin ei pyöri, ainoastaan koneen sisällä oleva. Kone käynnistyi pitkään siten ,että sai levätä välillä useita päiviä. Tarvitsisin muutaman tärkeän tiedoston. Voiko koneen käynnistää jollakin ulkpuolisella virtalähteellä edes tilapäisesti. Kone on vain 6 vuotta vanha. Ollut jo 2 vuotta osa-aikaisena ja nyt loppui kokonaan. Tarvitsen todella vielä joitain sen tiedostoja ja käyttäisin ohjelmia, jotka ovat jo uusissa koneissa vanhentuneet. mm. vanhaa wordiä, jonka opettelin hyvin. Valokuvia ulkomailla asuvista sukulaisista jne.
      Löytyykö älykästä ja kilttia neuvojaa.

    • Sinulla ei ole näemmä tärkeitä tiedostoja tietokoneella.... Jos nimittäin olisi niin ne olisi vähintään kahdessa paikassa tallessa... .1. koneen levyllä 2. ulkoisella kovalevyllä......

      • Haloo viisaat???

        Outo vastaus ongelmaan. Ostin heti toisen koneen, niin tärkeitä siellä oli, mutta vanha kone on edelleen täynnä tärkeitä tiedostoja, ei koko koneen tiedostoja voi kopioida uuteenkaan. Kun kone on tärkeässä käytössä, ei kaikkia tiedostoja voi edes muistaa nimillä, vaan etsimällä . Myös sellaisia tiedostoja kuten kerroin, jotka toimivat vanhoilla ohjelmilla, jotka eivät ole yhteensopivia uuden tietokoneen kanssa. Siis tärkeimmät ovat uudella koneella tikuilla ja cd-levyillä. mm. eri kameroilla ja eri kuvankäsittelyohjelmat, samoin vanha word . win 7 ei huoli word 97, vaikka omistaa ko.cd:n. Kiitos nyt vaan.


    • Vapuselle tiedoksi

      Niin tuliko selväksi, että haluaisin itse korjata vian, jos mahdollista. varani ei todellakaan riitä ostamaan tietokonetta muutaman vuoden välein eikä ole mielekästä vaikka rahaa olisi tukuttain.. Koneella olisi käyttöä juuri siksi, että vanhat hyvät tärkeät ohjelmat toimivat sillä, windows 7:llä eivät. Toisaalta korjauttaakaan ei kannata, tuntematon vika arvaamaton hinta ja cd asemakaan ei toiminut enää hyvin,vain silloin tällöin tönimällä. Tietokone on kyllä vähän liian kallis kertakäyttötuotteena Ei asia ole nyt vaan ihan sillä selvä että omaa varmuuskopiot. Tietokone tekee ne automaattisesti.Mitäs niilläkään teet ilman konetta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe