Vierumäki liikunnanohjaaja (AMK)

Tuleva ohjaajako...

Kokemuksia liikunnanohjaajan pääsykokeista Vierumäelle? Onko hakijat teräskuntoisia, vai onko mukana ns."normi"kuntoisiakin? Entä olisiko sattumoisin kokemusta opiskelusta Vierumäellä? Kaikki tieto ko.paikasta olisi enemmän kuin tervetullutta! Kiitos jo etukäteen -->! :)

83

20051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • been there done that

      olin viime vuonna pääsykokeissa ja voin kertoa, että normaalikuntosilla ihmisillä ei ole mahdollisuuksia. Pääsykokeissa oli uintia, telinevoikkaa, cooper, pallottelua ja ohjaamistaitoja mittaava testi.
      Sisäänpääsy vaatii siis erittäin laajaa lajituntemusta ja todella kovaa fyysistä kuntoa. Telinevoikassa oli mm. kieppi rekilä, permannolla käsillä seisonta ja takaperinkuperkeikka. Palloilussa koripalloa, pingistä ja jalkapallolla kikkailua. uinnissa, pääedellähyppy altaaseen ja pitkä sukellus. Cooperissa on juostava vähintään 3000-3500 m, jos meinaat sisälle päästä.
      Ohjaamisessa sulle annetaan random urheiluväline josta 3 minuutissa keksit 3 minuutin reenin, jonka sitten pidät muille pienryhmän hakijoille. Arvioinnissa äänenkäyttö, tsemmaus, lajituntemus ja sosiaalisuus.
      Hakijoista 3 % pääsee sisään. eli 500 hakee, 200 pääsykokeisiin ja 30 sisään. Onnea pääsykokeisiin!! :)

      • Tipsuuuuuu

        Itse vierulle sisään menneenä ihan normi tallaaja ja cooper 2350m. Ei siis mitään ihmeihmisiä siellä etsitä. 😊


    • huh!

      Huh kuulostaa aika kovalta....mut onnea yritykseen, mieti hei muitakin vaihtoehtoja :D :D

      • opiskelija

        Hei nuo pääsykokeet oli LPTn eli amiksen puolelle! Mä opiskelen tällä hetkellä Vierulla ammattikorkeen puolella ja tänne pääsykokeissa testattiin cooper, vauhditon pituus, telinevoimistelussa kärrynpyörä, kuperkeikka, vaaka, sitte rytmiikassa harjoteltiin lyhyt taknssipätkä. Palloilussa oli ultimatea pallon kanssa. Sitte oli luetun ymmärtäminen ja ryhmäkeskustelu. Sitten oli vielä ohjaus, jossa sulle annettiin lappu jossa luki esim "pallo" ja sitte oli 3 minuuttia aikaa keksiä siitä joku harjoitus ja sen jälkeen vetää 3 minuuttia sitä hommaa.noi kaikki tais olla ekana päivänä, minkä jälkeen karsittiin puolet porukasta pois ja sitte puolet porukasta jatko seuraavalle päivälle. Seuraavana päivänä oli psykologin haastattelu, kirjallisia testejä ja kateltiin kaikki paperi asiat eli harrastuneisuus ja työkokemus hommat. Mun mielestä pääsykokeet oli huippukivat vaikkaki päivät oli rankkoja. Ei tarvii olla missään ammattiurheilija kunnossa, vaan tärkeempää on et pärjää jotenki noissa kaikissa osa-alueissa. Jos on lajitaustaa esim jostain palloilusta ja vaikka tanssista nii on jo tosi hyvät mahollisuudet! Kaikki työ- ja harrastuneisuus pisteet nostaa mahollisuuksia ja kannattaa pistää ykköseks kun hakee, koska siitä saa 5 pistettä ja se on jo paljon! Hurjasti tsemppiä, tänne kantsii hakea koska tää on ihan huippu mesta!!


    • Nuori ajattelija

      Vierumäelle en usko että on mahdollisuuksia jos ei ole huippu kunto, mutta esim. Rovanniemelle pääsee kunhan on hemmetin hyvä asenne, ja edes jotenkin osaa jokaista testiä.. Esim. Uida edes jotenkin!

      Eihän sinun tarvitse käytänössä coopperiinkaan tehdä muuta kun käydä hölkillä :)

      Käväse juoksemmassa 3-4 kertaa viikossa, muiden (jos on muita) liikuntojen ohella!

      Asennetta vaan peliin!!

      • lpt ohjaajaksi

        Onko todella niin, että pääsykokeissa testataan cooper ja siinä täytyy pärjätä kilpaurheilijan tasoisesti? (tulos yli 3000) Sisään ei liene mitään mahdollisuuksia jos coopperin reputtaa?


      • lottilainen
        lpt ohjaajaksi kirjoitti:

        Onko todella niin, että pääsykokeissa testataan cooper ja siinä täytyy pärjätä kilpaurheilijan tasoisesti? (tulos yli 3000) Sisään ei liene mitään mahdollisuuksia jos coopperin reputtaa?

        Cooper on vaa yksi osa-alue muiden joukossa, LPT en tiedä kuinka paljon siitä voi saada max. pisteitä mutta LOT (amk) puolelle muistaakseni max on 3p, ja kokonaispistemäärä on lähemmäs 90, korjatkaa jos muistan väärin! Viime vuonna rajat oli jotain 50p. päälle.

        Eli siis todella vähän saat pisteitä cooperista muihin osa-alueisiin nähden. Cooper ja vauhditon pituus tehdään iltapäivällä ja itse juoksin (tyttö) n. 2800m ja hyppäsin taas hädintuskin vauhdittomassa tämän jälkeen arviointiasteikolle :D Kun taas yksi tyttö ei pystynyt polvivamman takia juoksemaan ollenkaan eli 0p. mutta hyppäsi pituutta törkeenä ja sai pelkän hypyn ansiosta enemmän pisteitä kuin minä cooperista hypystä yhteensä :D silti täällä ollaan = eli yksi osa-alue vaikuttaa todella vähän jos muissa pärjäät.

        Faktoina kuitenkin se, a) että 1/4p voi ratkaista sisäänpääsemisen tai varasijalle jäämisen, joten kannattaa puristaa kaikissa liikuntatesteissä, joissa suoritus mitataan ihan loppuun saakka! b) hakijoita karsitaan hakupisteiden perusteella (eli todistus), eipä paljon matematiikan numerot sun muut kerro lajitaidoista eli hakijoiden joukossa on monenkirjavaa sakkia!


      • hjumph
        lottilainen kirjoitti:

        Cooper on vaa yksi osa-alue muiden joukossa, LPT en tiedä kuinka paljon siitä voi saada max. pisteitä mutta LOT (amk) puolelle muistaakseni max on 3p, ja kokonaispistemäärä on lähemmäs 90, korjatkaa jos muistan väärin! Viime vuonna rajat oli jotain 50p. päälle.

        Eli siis todella vähän saat pisteitä cooperista muihin osa-alueisiin nähden. Cooper ja vauhditon pituus tehdään iltapäivällä ja itse juoksin (tyttö) n. 2800m ja hyppäsin taas hädintuskin vauhdittomassa tämän jälkeen arviointiasteikolle :D Kun taas yksi tyttö ei pystynyt polvivamman takia juoksemaan ollenkaan eli 0p. mutta hyppäsi pituutta törkeenä ja sai pelkän hypyn ansiosta enemmän pisteitä kuin minä cooperista hypystä yhteensä :D silti täällä ollaan = eli yksi osa-alue vaikuttaa todella vähän jos muissa pärjäät.

        Faktoina kuitenkin se, a) että 1/4p voi ratkaista sisäänpääsemisen tai varasijalle jäämisen, joten kannattaa puristaa kaikissa liikuntatesteissä, joissa suoritus mitataan ihan loppuun saakka! b) hakijoita karsitaan hakupisteiden perusteella (eli todistus), eipä paljon matematiikan numerot sun muut kerro lajitaidoista eli hakijoiden joukossa on monenkirjavaa sakkia!

        Kiitos vastauksestasi :) Melkein jo meinasin jäädä pois koko pääsykokeista!


    • alokasLärvälä

      Nostaisin ketjun: Miten ootte treenanneet Vierumäkeä varten? Pääsykokeet ne jo häämöttää...Jaiks! ;D

    • Jo valmistunut

      Hei, ei noista pääsykokeista panikoida tarvitse. Itsehän keskeytin mm. keskeytin coopperin kovan polvikivun vuoksi, kaaduin luistelussa, mokailin palloilussa ja pääsin selkeästi sisään. Ei todellakaan tarvitse olla huippukunnossa, riittää että on liikunnallisesti lahjakas.

    • youcandoit

      Jees kaikessa kun tekee parhaansa ja on sellanen perushyvä kaikissa lajeissa, ni voi päästä sisään; Älä höllää yhtään, tee parhaas ja usko ittees jos oot treenannu kyllä sä sisään meet. Et ehkä heittämälle mut meet!!! Tsemii....Nyt ei kyllä tullu treenivinkkejä, ku sänky voittaa :S

    • swimmarit

      Millainen toi uinti on? Hyppy? Sukellus? Vai matkatesti....Oisko tietoa jengillä täällä :)

    • hakijjaa

      voisko joku vielä kertoo tarkemmin noista pääsykokeista ? eli mitäs kaikkee ne nytte sitte oikee sisältää ?

    • Jumppabarbi

      Siis onko teille tullu pääsykoekutsut jo? Haaga-Helian sivuilla kun sanotaan että kutsukirjeet ja hylkykirjeet postitetaan vasta 29.5.?

      Oonko mä jääny rannalle ruikuttaan vai tsemppaanko viel pari viikkoo tuloksia ootellessa? :o

    • JÄnnittää!

      Mulle tuli tänään toi kutsu haaga-heliaan pääsykokeisiin ! Aika myöhään tulee kyllä tieto joten nyt täytyy alkaa heti treenaileen. Onko kellään tietoa että täytyykö pääsykokeisiin lukea joku materiaali(kirja tms) ?

    • ääks!

      Mullekin tuli tänään heti aamusta kutsu pääsykokeisiin!!:) Tuskin täytyy mitään lukea, siitä olis mainittu tossa kirjeessä. Mä oon koko kevään treenaillu tätä varten, nyt vaan kevyemmällä reeniohjelmalla loppuviikko että jaksaa sitten testeissä puristaa!

    • Jumppabarbi

      Samma här, joten siellä nähdään :)

      Mun ymmärtääkseni ei tartte lukee mitään ennakkomatskuu.

    • oho ?

      Eikö tänä vuonna ole uintia ja luistelua ? Pääsykoekutsussa ei käsketty ottamaan luistimia tai uikkareita ?

    • aapuuva

      Mä otan ainakin uikkarit varulta mukaan: voi olla, että "sisäliikuntavarusteisiin" kuuluu uikkarit, vai? Luistimia en kyllä raahaa.. Jospa Vierumäeltä on jokaiselle luistimet? :D Onko täällä sellasia, jotka on jo aiemmin ollu testeissä niin osais neuvoa..?

    • Jumppabarbi

      Mä meinasin kans ottaa uikkarit, varmuuden vuoks, mutta luistimet saa jäädä himaan. Jos ne luettais ulkoliikuntavarusteisiin, pitäs varmaan roudaa mukana myös sukset, erillinen satsi mailoja ja surffilauta.... ;)

    • qaz11

      ^ Haha niimpä, maalaisjärjellä mennään! :D Jännittää !!

    • liikkuja1234

      Ei siellä ole uintia taikka luistelua, olis mainuttu kirjeessä etukäteen. Olin viime vuonna testeissä, hyvin meni , mut ei sillon napannu joten nyt lähen yrittää uudestaan.

    • esmeray

      Nii jos tarvii joitain "erikoisvälineitä" such as luistimia, uikkareita tai suksia niin siitä kyllä ilimotetaan..

      Minulle tuli kutsu kans liikunnanohjauksen pääsykokkeisiin Kajjaaniin, mutta olipas lyhyt varoaika!! Ihan vaan kuus päivää. Ei millää pääse :(

    • Jumppabarbi

      Kymysys; Milloin saan tietää lopullisen pääsykoepäivän, kun pääsykokeisiin ilmoittautuessahan piti merkata päivä joka oli itelle paras, mutta nekin täytettiin ilmottautumisjärjestyksessä..... Eli siis millon saan tietää menenkö keskiviikkona pääsykokeisiin vai pitäskö jostain syystä ollakkin sielä jo huomenna...?

      Reenit meni sitten tällä likalla penkin alle, torstaina todettiin et molemmat nilkat on tulehtunu ja juoksukyky pyöree nolla.... Voltarenii ja tulehduskipulääkkeitä vedelty, omat reenit passataan ja toivotaan parasta pääsykokeissa... Sormet ristissä loppuun asti.

    • sinne vaan

      Ne kyllä ilmoittaa jos et mahdu valitsemallesi päivälle .

    • yks kysymys

      Cooper juostaan ilmeisesti ulkoradalla?

      • Jumppabarbi

        Näin mä veikkaisin, ymmärtääkseni aikasempina vuosina on juostu.


    • kokeista

      Tänävuonna kokeissa ekana päivänä cooper ulkona, palloilussa ultimate tyylinen peli, rytmiikka osiossa tanssi sarja, kuperkeikka, vaaka ja kärrynpyörä, ohjaustuokio 5 min , ryhmäkeskustelu , luetunymmärtäminen teksti englanniksi ja suomeksi. seuraavan päivänä haastattelu.

      • Jumppabarbi

        Jeb jeb. Tuli käytyä ja valitettavasti ovet ei mulle tänä vuonna auennu. Mut hieno kokemus ja ens vuonna todellakkin uudestaan! Nilkat on varmaan aivan tulessa huomen mutta aivan mahtavaa jengiä pyrkimässä! Tsemppiä jengi


    • lalli5

      Hep! aattelin nostaa tätä vähän ylös kun tosiaan itse hain tuonne vierumäelle AMK liikunnanohjaajaksi ja itellä harrastuksia on ollut skeittausta,lumilautailua ( niitä ei enään niin paljon) ja nykyään parkouraan pääsääntösesti, juoksen, kuntosali ja yleisurheilua aina kesäsin käyny kokeilee yms. cooper ollut aina 2600-2700m vaikken ei oo tullu treenattua juoksua 2kk. Itseä vaan eniten mietiyttää, että pääsenkö pääsykokeisiin kun laskin et jotain 25p saisin. ois tosi jees päästä kokeisiin, koska tiiän että ainakin liikunnallisesti noi kaikki pitäs luonnistua aika hyvin, niin tietääkö kukaan mitkä on ollut pääsykoe rajat viimevuosina? jos en pääse ni varmaan pistän sitten syyshakuu vielä ja amikseen jos ei muuten ,koska ala kiinnostaa todella ja itekkin urheilullinen tyyppi :) en sit tiiä miksen aiemmin oo keksiny koko alalle hakea...

    • Kova Taso

      En muista mitkä on pääsykokeeseen kutsumisen rajat, mutta itselläni jäi ainakin noin 10 pisteen verran sisäänpääsystä Amk puolelle viime vuonna. Sm-mitaleita on kahdesta eri palloilulajista ja cooperissa juoksin 2960m. Soitin opintotoimistoon ja pyysin sähköpostiin valintakoepisteet, jotka oli tälläiset:

      Ohjaustuokio: 6,3/9
      Luetun ymmärtäminen: 3,5/6
      Kehon hallinta& rytmisyys: 2,75/6
      Tiimityö: 3,25/6
      Palloilu: 3,9/6
      Suorituskyky= cooperin testi: 4,25/6
      Ensimmäinen päivä yhteensä: 23,95/39p

      Pääsin jatkoon ekalta päivältä varmaan aika viimesten joukossa, koska toinen päivä meni tosi hyvin ja silti jäi niin paljon kuitenkin sisäänpääsystä.

      Toinen päivä:
      Työkokemus: 2/4
      Alasuuntautuneisuus: 2,5/4
      Soveltuvuus: 15,5/18

      Yhteensä: 43,95p

      Näillä jäin siis ainakin sen 10pisteen verran sisäänpääsystä vuonna 2012. Toivottavasti autto jotakin tulevia hakijoita kevään koitoksissa!

      • vierumäelle hakeva

        mites sun koulumenestyspisteet?


    • I´m in

      Syyshakua ei ole AMK:n eikä taida olla LPT:n puolellekaan. Jollei nappaa nyt niin ens vuonna sit!

      Luistelua ei ole ollut AMK:n pääsykokeissa, mutta sekin varmaan selviää jos/kun hakijat saa sen tämän vuoden kutsun. Uikkarit kannattaa ottaa mukaan, pitkän pääsykoepäivän päätteeksi on kiva mennä käymään uimassa, niin me ainakin porukalla tehtiin :)

    • arghh

      voi että ottaa päähän, kun jalkaan tuli murtuma nyt keväällä, ja kipsi oli käpälässä viisi viikkoa. puoltoista kuukautta taukoa reenaamisesta, nyt vasta pääsen kokeilemaan hölkkää ja puhettakaan mistään cooperista. juoksu on vahvuuteni, ja uskon, että ilman tuota murtumaa, olisin saanut kuusi pojoa kestävyydestä (syksyllä coopertulos 3200 m).

    • when?

      milloin tulee mahdollinen kutsu pääsykokeisiin??

    • kovataso

      Koulumenestyspisteet nollataan eli kaikki lähtee samalta viivalta pääsykoepäivänä. Koulumenestyksellä karsitaan vaan ne jotka saavat kutsun pääsykokeisiin. Itse hain hierojan ammattitutkinnolla, jolla pääsee suoraan pääsykokeisiin.

      • juoksua

        Ainiin ja cooperissa täydet 6 pistettä saa jos juoksee 3500m. Tämä siis jos olet mies. Naisille rajat on alhaisemmat ja täydet pisteet cooperista saa varmaan jollain 3200m.


    • Anniiiiiii

      Onko tänä keväänä kutsut jo lähetetty?
      Oottelen edelleen.......

    • odotus4

      ei oo tullu vielkään kutsuu!? onko muille tullut?

    • liikkaohjaajaksi

      Ei oo tännekkään tullut kutsua!:/

    • opiskelijaaaa

      millonkas pääsykokeet on? Tuun vakoilee :D t.liikunnanohjaajaopiskelija vierulta

      PS. tänä vuonna pääsykokeet on sitten erilaiset ku edellisinä vuosina, kuulema urheiluosioilla ei ole enää niin suurta painoarvoa. Lisäks teidän opetussuunnittelma on ihan uusi (projektipainotteinen :S )

    • mieeeeeeeeee

      Ei miullekkaa oo tullu vielä kutsua.. ):

      • Liikkaohjaajaksi

        Tänään tuli ainakin tänne kutsu kokeeseen.


      • tuohtunut abi
        Liikkaohjaajaksi kirjoitti:

        Tänään tuli ainakin tänne kutsu kokeeseen.

        Mullekin tuli. Noi laput tosin vei jo suurimmat halut lähteä edes yrittämään. Enää puuttuu neito, joka mittaisi etäisyyden rektaalireiästä munan kärkeen. Hakutietokortilla pisteitä annetaan ihan epäolennaisista tekijöistä ja epäoikeudenmukaisin perustein. Pitäkää tunkkinne, saatana.


    • mieeeeeeeeee

      wuhuu tännekki tuli kutsu!

    • opiskelija vierulta

      Heii kertokaa ihmeessä mitä pääsykoekutsussa sanotaa? Mitä testataan pääsykokeissa?
      Voin sitte antaa vinkkejä ;D

    • liikkaohjaajaksi

      Ei siinä kutsussa sanottu liikuntatesteistäkään mitään...eikä edes vaatetuksesta muuta kun sisäliikkavaatteet..

    • testeistä tietoa?

      Pääsykoekutsu tuli tännekin tänään. Hieman ihmetyttää että lajeista ei sen kummemmin kerrottu mitään, ilmoitettiin vain ensimmäisenä päivänä testattavan liikunnallisuutta?
      Olisi todella mielenkiintoista kuulla aikaisempien vuosien kokeiden sisällöstä joltain vähän tarkemmin, että osaisi edes jotenkin valmistautua! Varustuksesta ei mainittu muuta kuin alkutilaisuuteen päälle sisäliikuntavarustus.
      Kaikki vinkit ja kokemukset testeihin liittyen enemmän kun tervetulleita!

    • kkaisaa1

      Testataan varmasti ohjaustaitoa ja hieman liikunnallisuutta, mutta kokeista selviää kyllä hyvällä asenteella ja itseluottamuksella! Hakutietokorttia ei kannata panikoida etukäteen - haastattelu ja oma asenne ratkaisevat kaikista eniten! Niistä niitä pisteitä satelee.

    • 1+15

      tulihan se kutsu vihdoin alkuviikosta, pelkäsin jo että en pääse pääsykokeisiinkaan...
      miulle kyllä passaisi se, että suurin painoarvo olisi liikuntatesteillä, koska miulla ei ole kilpaurheilutaustaa, työkokemusta, muita vastaavan alan opintoja tmv. vähän masensi hakukortti, koska siitä saan vaan jotain 2 pistettä :c

    • erhgn

      heiii kaikki, miten kävi?? :)

    • masi8

      Joku täällä mainitsi, että pääsykokeet olisivat erilaiset tänä vuonna kuin aikaisempina, pitääkö paikkansa? Mitä kaikkea tämän vuoden (2013) pääsykokeet sisälsivät?

    • AntskuBantsku

      Muakin kiinnostaa millaiset kokeet oli 2013, eli mitä tolta liikunnalliselta testaukselta voi odottaa? Joku kiltti kertokaa!

    • Kiinnostasvähä

      Kiinnostaisi myös, minkälaisia aikaisemmat pääsykokeet vierumäelle on ollut? Millaista opiskelu muuten siellä on??

    • emmu1

      Onko pääsykoekutsut tulleet jo ihmisille :o

    • odotteleva

      Ei ole vielä tullut...

    • minätäällä

      moikka ! mulle tuli tänään pääsykoekutsut, onkos täällä muita sinne menijöitä? onko kellään tarkempia tietoja tän vuoden "Liikunnallisuus" osiosta noissa pääsykokeissa, osais varautua ! Kiitos jo etukäteen :)

    • Aimis23

      Tänä vuonna Vierumäen opiskelijat järjestävät valmennuskurssin LOT-linjalle hakeville! Kannattaa tutustua kurssin sisältöön sivulla liikunnanohjaajaksi.net, sieltä löytyy lisää infoa aiheesta. Pääsykokeisiin valitaan n. 500 hakijaa ja kurssin avulla on paremmat mahdollisuudet päästä sisään tästä porukasta :)

      • Jumppapimu

        Moikka!
        Onko joku menossa huomenna Vierumäelle kokeeseen?
        Miten olette valmistautuneet?


      • Jumppapimu

        Moikka!
        Onko joku menossa huomenna Vierumäelle kokeeseen?
        Miten olette valmistautuneet?


    • Jumppapimu

      Moikka!
      Onko joku menossa huomenna Vierumäelle kokeeseen?
      Miten olette valmistautuneet siihen?

    • Jumppapimu

      Moikka!
      Onko joku menossa huomenna Vierumäelle kokeeseen?
      Miten olette valmistautuneet siihen?

    • Jumppapimu

      Moikka!
      Onko joku menossa huomenna Vierumäelle kokeeseen?
      Miten olette valmistautuneet siihen?

    • Jumppapimu

      Moikka!
      Onko joku menossa huomenna Vierumäelle kokeeseen?
      Miten olette valmistautuneet?

      • malluna

        Mä oon menossa huomenna. En ole isommin valmistautunut, perus treenailua mitä aiemminkin. Tosin nyt rasitusmurtuma päkiässä ni sen takia viimeinen viikko ollut lepoa. Miten oot itse valmistautunut? :)


    • Ananas1234677

      Mäkin oon menossa jännittää kamalasti!
      Mun on pitänyt jo pitkään opetella kärrynpyörä kun en sitä oo koskaan koulussa oppinu enkä vieläkään sitä osaa! Pelottaa et jääköhän sisälle pääsy siitä kiinni kun se on kuitenkin aika perusjuttu mikä pitäis varmaan osata..voieii!

    • Ananas1234677

      Mäkin oon menossa jännittää kamalasti!
      Mun on pitänyt jo pitkään opetella kärrynpyörä kun en sitä oo koskaan koulussa oppinu enkä vieläkään sitä osaa! Pelottaa et jääköhän sisälle pääsy siitä kiinni kun se on kuitenkin aika perusjuttu mikä pitäis varmaan osata..voieii!

    • Ananas1234677

      Mäkin oon menossa jännittää kamalasti!
      Mun on pitänyt jo pitkään opetella kärrynpyörä kun en sitä oo koskaan koulussa oppinu enkä vieläkään sitä osaa! Pelottaa et jääköhän sisälle pääsy siitä kiinni kun se on kuitenkin aika perusjuttu mikä pitäis varmaan osata..voieii!

    • Ananas1234677

      Mäkin oon menossa jännittää kamalasti!
      Mun on pitänyt jo pitkään opetella kärrynpyörä kun en sitä oo koskaan koulussa oppinu enkä vieläkään sitä osaa! Pelottaa et jääköhän sisälle pääsy siitä kiinni kun se on kuitenkin aika perusjuttu mikä pitäis varmaan osata..voieii!

      • malluna

        En usko että jää kärrynpyörästä kiinni, se on pieni osa kokonaisuudesta. Ja eihän sitä edes tiedä varmaksi et onko osana testiä tänä vuonna. 12h enää!


      • vierumäelle

        Loppuviikosta menossa. Mihinköhän kutsukirjeessä ollut Aineistoihin pohjautuva testi pohjautuu? Ilmeisesti aineisto jaetaan itse kokeessa, kun ei sitä ole minulle erikseenkään tullut. Vähän heikko muutenkin tuo kutsukirje, kun ei kauhean tarkasti kerrota esim. ruokailu aikoja tai miten kannattaa yöpyä yms.
        Täytyypä huomenna soittaa sinne ja kysellä vähän aikatauluja.


    • Vierumäelle

      Loppuviikosta menossa. Mihinköhän kutsukirjeessä ollut Aineistoihin pohjautuva testi pohjautuu? Ilmeisesti aineisto jaetaan itse kokeessa, kun ei sitä ole minulle erikseenkään tullut. Vähän heikko muutenkin tuo kutsukirje, kun ei kauhean tarkasti kerrota esim. ruokailu aikoja tai miten kannattaa yöpyä yms.
      Täytyypä huomenna soittaa sinne ja kysellä vähän aikatauluja.

    • Vierumäelle

      Loppuviikosta menossa. Mihinköhän kutsukirjeessä ollut Aineistoihin pohjautuva testi pohjautuu? Ilmeisesti aineisto jaetaan itse kokeessa, kun ei sitä ole minulle erikseenkään tullut. Vähän heikko muutenkin tuo kutsukirje, kun ei kauhean tarkasti kerrota esim. ruokailu aikoja tai miten kannattaa yöpyä yms.
      Täytyypä huomenna soittaa sinne ja kysellä vähän aikatauluja.

    • hämilläänolevahakija

      Hei! Herätän taas tämän keskustelun henkiin, voiko entiset hakijat antaa hieman osviittaa mitä odottaa valintakokeissa? Miten paljon oikeasti vaikuttaa omassa harrastuksessa menestyminen, työkokemus yms?

      • Voimanainen97

        Itsekin olen Vierumäelle tänä keväänä ekaa kertaa hakemassa ja nyt ois hyvin aikaa treenata nii ois tosi kiva tietää, mitä viime pääsykokeissa oli! :D ja jos jollain on kokemusta Kamkin Liikunnanohjaajan pääsykokeista nii niistäkin otan tietoa ilo mielin vastaan!


      • Minnnnnn

        ite mietin hakemista tänä vuonna, voisko joku kertoo millaset testit oli viime vuonna?


    • Kookkos

      Olen myös hakenut tänä vuonna 2018 olis kiva tietää pääsykokeista, jos nyt esivalinta menee hyvin ja pisteet riittää... 😁 Viime vuonna tais olla 35 pistettä esivalinta minimi että pääs varsinaiseen pääsykokeeseen. Onko kukaan päässyt sisään ammattikoulu pohjalla?

    • Vierumäkihieraikom

      Itekkin kaipaisin kokemuksia vaikkapa viimevuodelta! Hakemus vierumäelle ja kajaaniin laitettu ja nyt esivalintakokeen materiaalin kimppuun.. huh! Itsekkin haen ammattikoulupohjalta ja ainoastaan sali taustaa😬

    • Tpt

      Hop hop, mitä pääsykokeissa tulossa?

    • Anonyymi

      Heippa! Millanen oli pääsykoe?

    • Anonyymi

      Up!

      • Anonyymi

        Hei! Mä tässä kanssa pohdin tulevia pääsykokeita ja mitä liikunnallisia testejä mahtaa sisältää? Mietin myös sitä kun valintakoekutsussa ei käsketty ottamaan uintikamoja niin uintia ei varmaan sitten tänä vuonna ole?


    • Anonyymi

      Pienikin info lähivuosien pääsykokeista auttais ni vähän osais varautua!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe