Moro,
Kysyisin mitä eroa on kad42 ja kad43 jos tehotkin ovat samat 230hv? molemmissa on kompura ja turbo. mitä eroa näillä kahdella on?
Kad42-Kad43
2
267
Vastaukset
- ex-KAD43 owner
Olen itse jostain englantilaiselta keskustelupalstalta lukenut, että ero olisi mäntien muotoilussa. Eli KAD42:ssa olisi jonkilainen tyyppivika, että saattaa polttaa männän, jos joutuu jatkuvasti työskentelemään kovalla kuormalla ja on liian iso potkurivalinta. 43:seen tämä mäntävika korjattiin ja muistaakseni varaosakuvastoissakin 42:sen männiksi myydään samanlaiset kuin 43:seen.
- VP
Joo KAD / KAMD 42 oli Volvon eka kompressori turbo kone, ja se tuppaa sulattamaan mäntiä jos sitä kuormitetaan liikaa (esim liian iso potkuri). 43 oli sitten parannettu versio josta vielä viritettiin 44 ja 300 koneet tuplaamalla venttilien määrän, parantamalla jäähdytystä ja kireämmällä turbolla. Niissä oli 260 ja muistaakseni 280 Hv täysteholla. Sinällään mielenkiintoista että marssivauhdilla 44 antaa enemmän tehoa kuin 300 joka on viritetty vain huipputeholle markkinoinnin vuoksi.
Olen nähnyt 42 moottorin jota ajettiin joka päivä sulavedenaikana noin 4 h yli 3200 kierroksella melko painavassa veneessä ainakin viiden vuoden ajan, joten kyllä se voi kestääkkin. Nämä koneet ovat mielestäni vähän turhan monimutkaisia, ne syö hihnoja vaikka on se uudempi vesipumppuhinakiristin ja alumiiniosat hapettu ja tulee rumiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483