Kokemusta Tendea-palvelusta?

oulunalue

Hain netistä lastenhoitajavälitystä ja osuin Tendean sivulle, josta ainakin vaikuttaisin ehdokkaita löytyvän meidänkin alueelta. Toiminta on kuitenkin uutta, ilmeisesti viime vuoden marraskuussa alkanut. Onko kenelläkään tästä todellista kokemusta, oletko saanut hoitajan tai työllistynyt sivuston kautta? onko rekisteröitymisen jälkeen ollut mitään ongelmia palveluntarjoajan, käytön, maksujen tai muun kanssa?

43

5590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lastenhoitaja

      Oma kokemus:
      Olen siis lastenhoitaja, ja haen sitä kautta töitä. Tampereen alueella ei ainakaan perheitä ole vielä montaa rekisteröitynyt, mutta luulen, että palvelu nostaa suosiotaan pikkuhiljaa. Rekisteröidyin sen vuoksi, että tulevaisuudessa kun perheitä alkaa lisää palveluun tulla, on minulla jo siellä tili valmiina.

      Lähetin myös ylläpidolle viestiä ongelmista, joita minulla tuli palvelun kautta vastaan ja sain ylläpidolta heti seuraavana päivänä vastauksen.

      Itse palveluhan on maksuton, ellei halua mitään extrajuttuja :)

    • lastenhoitaja Oulu

      Hei! Mikäli teillä, tai jollain muulla, on lastenhoitajalle tarvetta Oulussa, täällä olisi 26-vuotias oululainen perhepäivähoitajaopiskelija innokas löytämään alaa vastaavia töitä. Olen näitä opintoja aiemmin opiskellut hetken aikaa myös lähihoitajaksi. Lisäksi minulta löytyy mm. hygieniapassi sekä ensiapukoulutukseni on voimassa (tulen muutenkin uusimaan tämän vielä tänä vuonna). Lastenhoitokokemusta löytyy jo melko mukavasti mm. eri harjoittelujen muodossa päiväkodeista, kerhoista ja kouluista. Lisäksi olen tehnyt satunnaisia lastenhoitotöitä myös perheissä. Vaipan vaihdot, ulkoilu, unille laittamiset, syöttämiset ym. ovat siis tuttua puuhaa. Viihdyn aidosti lasten parissa ja haluan ehdottomasti jatkossakin työskennellä tällä alalla.

      Mikäli etsitte siis lastenhoitajaa Oulussa, minuun voi olla yhteydessä:

      [email protected]

    • Riikka

      Yritin tehdä sivustolle käyttäjätunnusta, mutta sivu on uusiutunut ja alle 18-vuotiaat eivät voi rekisteröityä. Kaverini teki käyttäjätunnuksen noin vuosi sitten, jolloin uudistusta ei ollut vielä tehty ja hän on saanut monta työpaikkaa sieltä. Harmi, että sellainen uudistus tehtiin, jos siellä kerran oli työtä tarjolla ):

    • oulunalue

      Kiitos kommenteista!:)

      • Lastenhoitaja

        Mä löysin kesätöitä tuolta http://www.tendea.fi osoitteesta. Joten suosittelen omasta puolestani. :)


    • reffexx

      Kui se on nykyää k18?:((

    • pettynyt..

      palvelu ei ole molemmin puolin ilmainen ja siksi työnantajat eivät yleensä vastaa viesteihin. he eivät saa viestejään auki ellei ole prerium-asiakas ja tämä maksaa.

      • toinen pettynyt...

        Onko se ilmaista hoitajalle? Olen laittanut ilmoituksen, ja ketään ei vastaa. En ole ottanut mitään maksullisia palveluja, enkä aio ottaa, kun pelkään et niitä ei sit saa edes poikki. Jossain ohjeessa luki jotain jopa sakoista, epäilyttää.

        Jos siis ei-prerium hoitaja vastaa prerium perheelle, niin voiko se prerium perhe silloin lukea viestin? Tuntuu jotenkin vaikeatajuselta. Olen lähettänyt kahdelle perheelle viestiä, muttei ole vastattu. Olen siis hoitaja ja en ole prerium jäsen, kun en ymmärrä pitäiskö hoitajienkin maksaa jotta heidän ilmoituksiin voidaan vastata. Huonosti toimii ainaskin, jos perhe pääsee laittaan ilmoituksia muttei pääse lukemaan niitä. Harhaanjohtavaa.

        Ja siis miten lastenhoitaja voi tarkastaa, kannattaako ilmoitukseen vastata, miten se näkyy et perhe on prerium?


    • Palveluun tyytyväine

      Eli jos oon ymmärtänyt oikein, palvelu on ilmanen hoitajille mut ei ihmisille, jotka hakee apua. Eli et palvelua etsivät voi nähdä hoitajien ilmotukset niiden pitää ostaa jäsenyys. Tää lafka on Suomes melko uus eli niil varmaan menee aikaa siihen et ne saa enemmän asiakkaita. Mul kävi hyvä flaksi ja sain syksyks osa-aikasen lastenhoitajan duunin. Asun tosin pk-seudulla, joten ehkä asiakkaitakin on enemmän kuin jollain pikkupaikkakunnalla. Kandee myös olla aktiivine ja ottaa itse yhteyttä lapsenvahtia etsiviin. Hyvällä hakemuksella on myös varmasti merkitystä kun kyseessä on niinkin vastuullinen tehtävä kun toisen lapsen vahtiminen.

    • pettynyt...

      Ei näy mitenkään onko perhe prerium vai ei. Perheet saavat ilmoituksen että on tullut viesti, mutteivat saa sitä auki, eivätkä voi laittaa ilmoitukseen sähköpostiaan. itse etsi koiralleni hoitajaa ja sain vinonpinon hakemuksia mutten pystynyt avaamaan niitä koska en ole prerium-jäsen. Yritin lisätä ilmoitukseeni s-postia mutta se poistettiin seuraavana päivänä.

    • Ankku899

      Eihän se mikään hyväntekeväisyyspalvelu tietenkään ole, jostainhan niiden täytyy rahat sen pyörittämiseen saada. Se on ilmainen töitä etsiville, mutta työntekijää etsivät joutuvat maksamaan kuukausimaksun voidakseen lukea viestit. Tämän takia kaikkiin lähetettyihin hakuilmoituksiin ei välttämättä vastata, jos etsijällä ei (vielä) ole premium-jäsenyyttä. Puhelinnumeroita ja sähköposteja eivät salli varmaankaan sen takia, että sillähän voisi kiertää koko maksullisuusjärjestelmän.

      Itse olen Oulun alueelta saanut tuota kautta paristakin perheestä vakituisen koiranhoitajan paikan ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Itsekin olen alle 18-vuotias, mutta otin yhteyttä suoraan noiden asiakaspalveluun, josta sanottiin että alle 18-vuotiaskin voi rekisteröityä vanhempien luvalla ja ne sitten neuvoi sieltä, miten sen ikävaatimuksen voi kiertää.

      Kaikinpuolin tyytyväinen siis olen ollut!

    • huijattu

      Jäin huijauksen maku mulle ainakin!
      Rekisteröidyin, koska mainostettiin että ilmaista olisi palvelut. Etsin koiranhoitajaa ja yhteydenottoja tulikin, mutta viestejä ei saanut auki ellei ostanut premium-jäsenyyttä joka maksaa 35 euroa kuukaudessa! No, maksoin sen kun pakko oli hoitaja löytää nopsaan. En vaan huomannut pientä pränttiä sopimusehdoissa, että sitouduin samantien JATKUVAAN jäsenyyteen... Jälkeenpäin tajusin, että luottokorttiani oli veloitettu jo 4 kk ajan... Eli 105 eura meni kankkulan kaivoon ennen kuin tajusin :(
      Jäsenyys pitää siis itse lopettaa erillisellä s-postilla tai muuten laskuttavat maailman tappiin!
      En ollut muutenkaan palveluun tyytyväinen, ainuttakaan uuiskirjettä tai muutakaan infoa ei sivustolta tullut vaikka niin luvataan, siksi varmaan jäsenyyskin jatkui huomaamattani kun pysyivät niin hiljaa... Sivuston omistaakin joku saksalainen firma, eikä mitään asiakaspalvelunumeroa ole, ainoastaan sähköpostia voi laittaa...epämääräistä touhua.

    • Kuluttajan vastuu

      Hmmm...siis kai jokainen kuluttaja on tietoinen siitä, että se on meidän vastuullamme lukea se pikkupräntti ennen maksamista. Jos sitä ei lue ja hyväksyy käyttöhedot niin se on sitten oma moka.

      • hmmm3

        Hmm joopa joo kuluttajan vastuu.Jos tuo firma vietäisiin kuluttaja virastoon toiminnasta niin veikkaan että toiminta loppuisi koska ihan huijausta.Itse laitoin ilmoituksen ja kyseinen taho päivittää itse hakuilmoituksia ilman lupaa.Ja suomalaiset tahot värvää liittyjiä kaikilta mahdollisilta palstoilta mainostaen Tendea hyväksi ja luotettavaksi.Toivottavasti ihmiset ymmärtävät karttaa kyseistä firmaa jolla ulkopuoliset tahot rikastuvat ilman luvattuja sitoumuksia.


    • Sariis

      Löysin tuon tendean eilen ja kokemuksia ko. palvelusta etsiessäni luin tämän ketjun alkupään jossa kaikki vaikutti vielä hyvältä, ja sitten näpyttelin tietoni sinne. Eli etsin hoitajaa kahdelle lapselle ja koiralle Oulusta. Tänään sitten katsoin, että oli kolme "tarjousta" tullut, mutta en pääse lukemaan niitä ellen osta sitä premiumjäsenyyttä! Sitten vasta luin tämän ketjun loppuun, eli kusetusta koko homma. Kylläpä korpeaa.

    • milja

      Sariis! Taidat olla sama henkilö, jolle olen lähettänyt viestin Tendeassa. Kopioin sen sisällön tähän:
      Hei! Olen 20-vuotias oululainen opiskelija, ja kiinnostuin mainitsemastasi työstä. Pidän lapsista ja olen hoitanut tuttujen lapsia. Pidän myös paljon eläimistä ja olen hoitanut paljon tuttujen eläimiä koirista liskoihin.
      Asun tilavassa kaksiossa, voin tänne ottaa hoitoon melkein milloin vain, jos kyyti koiralle ja lapsille järjestyy (minulla ei ole autoa).
      Ota yhteyttä [email protected]

    • ärtynyt

      Täyttä kusetusta tuo Premium jäsenyys. Älkää ihmiset ihmeessä liittykö. Itse liityin siihen kun oli hoitajalle tarvetta, ajattelin että 35 euroa satsaan ja toivotaan että saadaan hoitaja. Nyt huomasin että oli veloitettu taas luottokortilta sama summa ja ilmeni että se lähteekin jatkuvasti veloitettavaksi. Ei missään käynyt ainakaan selvästi ilmi että tilaus on jatkuva. Ihan kusetusta!

    • mll1

      Jos lastenhoitajaa tarvitsee, suosittelen lämpimästi kääntymään Mannerheimin lastensuojeluliiton puoleen. Siitä on vaan positiivista kokemusta

    • gjhfhgt

      Onko kukaan teistä Tendean kautta hoitajaa etsineistä laittanut itse viestiä hoitajille?Eli tehnyt siis aloitteen laittamalla viestiä sopivalta vaikuttavalle hoitajalle?

      Tiedän,että palvelu on maksullinen työn tarjoajille,enkä varmaan siksi ole saanut ainoatakaan vastausta näiltä lastenhoitajaa etsiviltä,vaikka hakemuksia olen lähettänyt tässä vajaan vuoden aikana ainakin 5-6..En varmaan jatkossa viitsi enää edes lähettää mitään hakemuksia,kun vastuausta on aina turha odottaa..

      Olen kuitenkin saanut kyseinen palvelun kautta pari työkeikkaa siten,että nämä lastenhoitajaa etsivät ovat itse laittaneet minulle viestiä,joista toinen laittoi jo heti ensimmäiseen viestiin numeronsa niin,ettei yhteydenpitoa tarvinut sen enempää tämän palvelun kautta edes jatkaa.Minulta on jäänyt kuitenkin kysymättä,että joutuivatko he maksamaan jo ihan tästä ensimmäisestä lähettämästään viestistä?Vai vasta siitä,jos vastaan heille,ja he haluavat lukea vastaukseni?

    • S&S

      Hei!

      Viestit eivät myöskään lähde hoitoa "tarjoavalle" jos hoitoa "tarvitseva", ei ole Premiun jäsen..huijauksen makua..=(..petyin kovin, enkä aio jatkossa palvelua käyttääkään.

      Ps. Etsin kahdelle koiralleni Kuopiossa(Särkilahti)ulkoiluttajaa, n. 2xvko oleppa yhteyksissä jos kiinnostuit, kertoilen sitten tarkemmin lisää!=0)
      Toivon, että sinulla on jo entuudestaan kokemusta eläimistä, varsinkin koirista.
      Terkuin. [email protected]

    • Alice90

      Varmaankin, jos viestejä lähettää, niin kannattaa heti pistää s-posti tai puhnro, jotta voivat ottaa takaisin yhteyttä. Mutta tuota mietin minäkin, että joutuvatko lastenhoitajaa etsivät maksamaan lastenhoitajalle lähettämästään viestistä?

    • Sini Nieminen

      Hoitajia etsivät joutuu maksamaan sen Premium-jäsenyyden, jos ne haluaa lähettää hoitajille viestejä tai avata viestejä, joita ne on hoitajilta saanut. Hoitajat voi lähettää ja lukea viestejä ihan ilmaiseksi, mutta tietenkin siinä on aina se homma, että jos lähettää hakemuksen jäsenelle, jolla ei ole Premium-jäsenyyttä, niin se toinen osapuoli ei voi sitä hakemusta lukea.
      Itse en oikein ymmärrä, että mikä siinä on niin vaikeaa irtisanoa se jäsenyys. Se lukee kuitenkin siinä maksamisen yhteydessä aivan selvällä suomenkielellä, että jäsenyys jatkuu, ellei sitä irtisanota. Se on kuitenkin vaan yks sähköposti tai viesti asiakaspalveluun suoraan Tendean kautta, joten ei pitäis olla kenellekkään liian suuri vaiva.
      Jos jollain on lastenhoitajalle tarvetta, nii mun profiili löytyy tuolta! :)
      https://www.tendea.fi/lapsenvahti/oulu/sini_3

    • marketta2

      Kirjauduin myös Tendeaan, koska olen tällä hetkellä työtön. Hain lastenhoitotyötä tai koiranulkoiluttajaksi, koska itsellänikin on koira. Asun Turussa ja sähköpostiini tulee viikotttain ilmoituksia ko. paikoista. Olen vastannut lähes kaikkiin, mutta mitään vastausta en ole keneltäkään saanut, vaikka olen ilmoittanut puhelinnumeroni, sähköpostiosoitteeni, ym. yhteystietoni. Ihmetyttää koko Tendea.

      Tietääkö kukaan, onko Tendea ns. pimeä, eli ilman verokorttia, vai "virallinen". Kuulin huhua että pimeä, mutta itsellä ei kokemusta.

      • samiras

        Tendeasta ei pääse millään eroon eikä viestit kulje perille kunnolla suuntaan tai toiseen !!!


      • tyhmä
        samiras kirjoitti:

        Tendeasta ei pääse millään eroon eikä viestit kulje perille kunnolla suuntaan tai toiseen !!!

        juu huomasin saman...löysin ns. työtä mutta en saa heihin(työnant. yht.) siksi poistin tilini kun niin petyin etten saa työtä ees tämän kautta.


      • tyhmä

        aika outo työnhaku paikka...ei sen parempi kuin työv.tstokaan -juu työtön olen minäkin halusin tekemistä...älkää luottako tendea.fi vilunkifirma on.


    • millakoo

      Itse liityin facebookissa lastenhoitopalveluun:

      https://www.facebook.com/pages/Lastenhoitopalvelu/174351904645?ref=hl


      Ja olen saanut hoidokkeja tosi paljon.
      Nyt perustivat uudet kotisivut jossa jäsenmaksu 20 euroa vuosi.
      Eikä minkäänlaista sitoutumista ja rahoja tililtä lähde
      lähetin [email protected]
      sähköpostiin viestin jonka haluan esille kuvalla ja kun tuli
      tilinumero mihin maksaa niin kun olen sen hoitanut pankissa
      tietoni tulevat esiin. Siellä kaksi naista hoitaa palvelua ja vastaavat ystävällisesti kyselyihin.
      Tässä niiden uudet kotisivut. Aijon olla ensimmäisten joukossa :)

      http://lastenhoitopalvelu.palvelee.fi/?logout

    • Tuleva hoitaja

      Itse mietin rekisteröityä lastenhoitajaksi Tendealle, mutta näiden kommenttien perusteella, toiminta tuntuu hieman epäilyttävältä. Onko kukaan lastenhoitajaa etsivä, joka ei Tendean suoraveloituksesta ole päässyt eroon, ottanut kuluttajavirastoon yhteyttä?

    • Lastenvahtia Porvoo

      Hei,
      onnistuisikohan tätä kautta! Etsimme lastenhoitajaa kahdelle lapsellemme 3,5v tyttö ja 2 v poika. Etsimme apua pidemmäksi aikaa.

      Asumme Porvoon Peippolassa ja apua tarvitsemme lähinnä iltapäivästä iltaan, yleensä arkisin. Tehtävänä olisi lähinnä hakea lapset tarhasta (n 300m kodistamme), antaa lapsille ruokaa ja olla heidän kanssaan kunnes jompi kumpi meistä vanhemmista tulisi kotiin.

      Vastaukset osoitteeseen [email protected]

    • Itse olen Tendea palvelusta suh'koht tyytyväinen, harvalla tuntuu tämä premium palvelu olevan. Kumminkin pari lupaavaa yhteyden ottoa on tullut lastenhoidon merkeissä.

      Helsingistä kotosin olevat lapsi-perheet, ottakaahan yhteyttä :) http://www.tendea.fi/lapsenvahti/helsinki/teemu_2

      ps. Tendealla jokin kampanja, Kun tykkää niiden facebook sivusta saa kuukauden premium jäsenyyden ilmaiseksi, Ei tule automaattisesti pitää lähettää tendean facebook profiilille viesti missä kertoo tykäneensä sivusta ja linkittää vielä oma profiili.

    • Pettynyt3

      Tein rikosilmoituksen poliisin Tendean toiminnosta: maksoin 35 eg etsiessä englannin kielen yksittyiopettajan, mulle tullut yhteydenottoja, vastasin niihin, mutta ei kukaan vastanut takaisin vaikka näkyi, että ns "registroittuneitä henkilöjä" käyneet sivustollansa lähes päivittäin. Todenakkoisesti kyseessä feikkiaccountteja.
      Onneksi maksoin PayPalin kautta niin, että kun meni toiset 35 eg PayPal palautti niitä mulle. Mutta nyt Tendea vaadi minulta rahat (nämä 35 eg) ns "palveluista". Tämän vuoksi tein rikosilmoituksen nettipetoksesta poliisiin.

    • helia2

      Meilläkin oli ilmoitus tendea.fi sivustolla.

      Pettynyt olo tuli kun huomasin että palvelusta täytyykin maksaa, jotta hakemuksia pääsee lukemaan. Tässäpä sama ilmoitus, jos joku etsiskelee OULUN alueella töitä!

      Etsimme luotettavaa hoitajaa työsuhteen alkaessa (kesäkuu) 9kk ikäiselle pojallemme. Hoitotarve olisi kesällä 2-4x kuussa, pääosin maanantaisin 9-16 välillä. Jatkaisimme mahdollisesti työsuhdetta syksyllä jolloin hoitotarve olisi maanantaista perjantaihin klo 8-16 välillä, työaikojen suhteen pitäisi löytyä joustavuutta.

      Hakijalta edellytämme

      -savuttomuutta
      -mieluusti yli 20v ikää
      -kokemusta, mahdollisia suosittelijoita
      -eläinten kanssa täytyy tulla toimeen, taloudesta löytyy koira

      Haemme elämäniloista, positiivista ja rempseää hoitajaa joka aidosti pitää lapsista ja jaksaa touhuta.

      Päivänrutiinehin kuuluisi perustarpeista huolehtimista, ulkoilua ja ruuanlaittoa.

      Tuntipalkka neuvoteltavissa.

      Jos sinä mielestäsi sopisit hoitajaksi meidän pojallemme, pistähän hakemusta s-postiini!

      [email protected]

    • huijaus3

      en ottaisi tuiki tuntematonta kadun tallaajaa kotiini ja luovuttaisin avaimeni tuiki tuntemattomalle ja onko lastenhoitajilla edes suomen laissa perustuvaa lastenkanssa työnskentelevän todistusta ?? onneksi sain peruttua jäsenyyteni hyvinkin pian!!

    • heidi_6

      Minä olen saanut Tendean kautta yhdeksän eri eläintenhoitokeikkaa, joista osa on jäänyt vakituisiksi työsuhteiksi :] Minulla on siis palvelusta vain hyvää sanottavaa, ja aion käyttää sitä jatkossakin.

      http://www.tendea.fi/elaintenhoitaja/helsinki/heidi_6

    • Liian kallis

      Tarvitsen hoitajaa noin kaksi kertaa vuodessa, joten on aika kova tuo kuukausihinta. Ja se ärsyttää, että tuota palvelua MAINOSTETTIIN ILMAISEKSI, mutta sitä se ei ole ja hintakin on tosi kova. Eli hieman jäi kusetuksen maku, vaikka käyttöehdot, hinnat yms on kyllä selkeästi luettavissa.

      Tuohon palveluun voisi kehittää kertamaksun niille, jotka tarvitsevat palvelua tosi satunnaisesti. Pitää olla aika varakas, että maksaisi useita satoja euroja jos tarvitsee palvelua vain pari kertaa vuodessa kuten minä.

    • yna1

      Muuten hyvä idea tää tendea mutta tosiaan liian kallis, harmi työn hakijoita kohtaaan. Mutta jos tätä kautta löytyis hoitaja Tampereeelta ja vielä lukonmän alueelta niin hyvä. Etsin luotettavaa ja huolellista \"lapsenlikkaa\". 3-vuotiaalle pojalle. Viikonloppuisin ja viikollakin, muutamaksi tunniksi. Itse kävisin urheilemassa. Jos olet etsimäni henkilö, lähetä minulle s-postia [email protected],

    • Huijausta minusta

      Ei taida olla Suomen lainsäädännön alainen firma, vaan käsittääkseni saksalainen. Koiran hoitoa olisi tarvittu, mutta jäsenyysmaksu (vielä yllätyksenä) on liian kallis.

    • huijausta

      Ihan selkeää huijausta. Jätin ilmoituksen (hain lastenhoitajaa) ja sainkin vastauksia. Mutta lukeakseni ne mun olis pitänyt pulittaa 35 eur premium-palvelusta.

      Eli saan siis ilmaiseksi ilmoittaa mutta en saa vastauksia. Poistin tilin. Inhottavaa

      • Pauliin-

        Kannattaa lukea käyttöehdot eka. Itsellä ei ole ollut ongelmia koska tiesin että se maksaa. Otin kk perium jäsenyyden ja irtisanoin samantien, lastenhoitaja löytyi tokana päivänä. 35e meni mutta loisto lapsenvahti löytyi.


    • Viippu

      Itseäkin mietityttänyt josko tuo olisi sopiva tapa hakea kertaluontoista duunia. Näköjään ovat vastanneet tuolla blogissaan osaan näistä kyssäreistä täällä? http://tendeablog.fi/2014-03-14-tendea-kysymyksiae-2455/

      Täytyy vielä harkita jos en nyt saa kesätöitä hankittua pian...

      • antero Mustonen

        Palvelu on arveluttava, edelleen 14 - tarjoavat palveluitaan lemmikkien hoidossa. Maksoin yhteyspalveluista 34€/kk (kokeillaakseni). Panin jo viranomaisille ilmoituksen että kyse on laittomasta työnvälityksestä, samoin veroviranomaisille. Kuka vastaa palkanmaksusta, kuka vakuutuksista, kuka sotuista. Mistään näistä ei ole kunnon mainintaa sivuilla. Olin myös Tendeaan yhteydessä näissä asioissa ja yrittivät kiemurrella irti vastuusta.

        Antero Mustonen
        [email protected]


    • katride

      Onko kellään vinkata mitään Tendean tapaista palvelua? Etsin kissanhoitajaa Helsingissä.

    • powell

      LIITTYKÄÄ Illuminati Organisaatio ja rikastua, kuuluisa, menestys, "PROSPEROUS, ENLIGHTENMENT JOKA elämäsi alueella. IT LUPAUKSEN jos voit todella saat itse osalliseksi Tämä organisaatio YOU ​​WE ensimmäisten joukossa sanassa joten jos olet kiinnostunut tai sähköpostitse [email protected] Lisätietoja ja APU.

      Myös tietää TÄMÄN Kun olet sinulle annetaan VAURAUTTA ja myös AGE elää, ja olla onnellinen, ja saat taikavoimia politiikalle ja komento yksilöiden tehdä mitä kysyä niistä

          Tervetuloa veljeys Illuminati okkultismin jossa voi rikastua tunnetuimmista ja suosituimmista ja elämäntarinan me voidaan vaihtaa kokonaan
         "Se on tässä salainen luonne, jos tämä yhteiskunta suurin vahvuus löytyy," katkeamattomaan säilyttäminen salaisen osoittaa, että organisaatio muodostuu kiinteä, uskollinen henkilöitä, ja sikäli kuin niiden toiminta ovat huolissaan, on olemassa monia asioita, jotka tapahtuvat maailmassa, jonka ulompi vaikutukset ovat näkyvissä, mutta eivät peruskannustimia. "

      Illuminati on salainen järjestö tehokkain ja vaikutusvaltainen eliitti maailmassa.

      alkaen Illuminati yhteiskunta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe