tensiopäänsärky (ja migreeni)

kipumies29v

minuun iski tensiopäänsärky kymmenenvuotiaana.
ikää tullessa lisää, päänsärkyni ovat pahentuneet.
ennen ne parani lyhyillä 30 minuutin torkuilla. nykyään nukkuminen vain pahentaa tilannetta.

koen voimakasta viiltävää ja puristavaa kipua 5-6 kertaa viikossa. kesto yleensä sellaiset 8h päivässä. tunnen päänsärkyä aina pään takaosassa ja niskassa. (en koskaan otsassa tai ohimoilla.)
minulla myös niska ja hartiat jumissa.
migreeni on sitten erikseen. ehkäpä kerran kuukaudessa.

kipuun olen 'tottunut'. jos tavallinen ihminen yht'äkkiä saisi tämän säryn, hän lyhistyisi pian lattialle kyvyttömänä liikkumaan kivusta.

päänsärkyyn popsin ibuprofeenia. välillä auttaa, välillä taas ei.
olen yrittänyt myös luontaistuotteilla saada helpotusta, mutta enpä oikein tiedä..

äitini suvussa kulkenut tämä vaiva.

mietinpä tässä vain, että mikä voisi olla tämän kivun ja tuskan taustalla.
lihaksisto? kaularanka? stressi? mitä?
lääkärit tyrkyttää vain pilleretä..
onko kenelläkään vastaavaa? oletko saanut helpotusta mistään?

olisi mahtava päästä eroon tästä tuskasta ja nauttia vihdoinkin elämästä.
ehkäpä masennuskin kaikkoaisi minusta pois!!

kiitos

2

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsintä jatkuu

      Vaikea arvata näkemättä, mikä se syy on. Selvittely voi olla pitkällistäkin. Tietysti siellä voi kaula- tai selkärangassa olla joku synnynnäinen vika, joka altistaa kivulle. Lihaksistosi kunto voi olla heikko. Lihaksia pitää jumpalla treenata ja toisaalta pitää opetella niiden oikea käyttö ja niiden rentoutus. Joku pilates tai jooga voisi olla sellainen, jossa oppisit hahmottamaan kehosi oikean asennon.
      Hieronnasta saa vain tilapäistä apua, jos lihaksiaan ei pidä kunnossa. Erilaisia vaihtoehtohoitoja hieronnallekin on monia, ne voivat opettaa rentoutumista. Kalevalainen jäsenkorjaus voisi antaa nopeata apua, mutta ajoittain sekin on uusittava. Joku saa apua akupunktiosta tai vyöhyketerapiasta ja joku aromaterapiasta.
      Stressinhallinta on aina hyväksi, samoin terveellinen ravinto ja sopivat yöunet.
      Särkylääkkeetkin voivat aiheuttaa päänsärkyä. Oletko varma, ettet ole sellaisessa kierteessä?
      Onko sinulla masennukseen terapiaa? Siellä voisi käsitellä tätä kipuakin, jos siihen löytyy jokin syy mielensopukoista.
      Lisäksi voin kysyä, kumpi oli kampi. Eli minulla migreeniin liittyy voimakas lihasten jännittyminen. Kun kohtaus on ohi, lihakset ovat normaalit.

    • hieronta auttaa

      Minulla yksipuolinen toimistotyö aiheuttaa tensiopäänsärkyä. Niska ja hartiat jumittuvat. Hieronta sekä itse että ammattilaisella on auttanut, samoin aerobic sopivin liikkein. Migreeni esiintyy vain 1-2 kertaa vuodessa keväällä, kun päivät kirkastuvat.

      Minullakin ibuprofeeni on auttanut sekä migreeniin että tensioon. Luontaistuotteet ovat olleet tuloksettomia. Ergonominen työasento on tärkeä, neurologi sanoi, samoin venyttely vaikka kesken työpäivän. Stressi saattaa lisätä, samoin kiire.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe