Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Entinen anorektikko- ja bulimikko

Ex-syömihäiriöinen

Luin noita teidän tarinoita ja alkoi itkettää kauheasti... tuli mieleen omat syömishäiriövuodet.. vuorotellen anoreksiaa ja bulimiaa yli 10 vuotta.. tiedän todellakin miten helvettiä se on..
nyt olen ollut terveenä yli kaksi vuotta (tai no voiko noin kauan syömishäiriötä sairastanut olla ikinä täysin terve.. mutta olen ainakin ollut ilman syömishäiriökäyttäytymistä- ja ajatuksia, olen onnellinen ja koen syömishäiriön olevan taaksejäänyttä elämää!) En usko että palaisin siihen elämään enää.

Toivon niin paljon hyvää teille kaikille ja haluaisin niin voida auttaa! Jos joku haluaa kirjoitella minulle tms niin yrittäisin auttaa tosi mielelläni. Olen ikuisesti kiitollnen ihmiselle joka pelasti minut omasta helvetistäni.vAnteeksi jos oli turha viesti, tuli niin paha olo että oli pakko kirjoittaa :/ Tsemppiä teille kaikille ja muistakaa että aina on toivoa! Minäkin paranin yli 10 jälkeen!

2

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistästäplease

      Ei ollut turha viestisi, vaan motivoiva!

      Kuka sinut sitten pelasti?
      Itse sairastan vaihtelevasti anoreksiaa ja bulimiaa nyt neljättä vuotta, kohta viidettä... x( Ja haluaisin itsekin pelastua. Onko se mahdollista yksin? Hoidot on aina keskeytyneet, kun niin hidasta ja turhauttavaa meininkiä ollut, ja olen tuntenut itseni siellä aina niin typeräksi.

    • HaLi81

      Ei todellakaan ollut turha viesti! Ei todellakaan... tämä antaa vaan toivoa, sillä kuten hyvin tiedät, ei usko itseensä ja parantumiseen ole kauhean korkealla, kun sh on päällä. Mutta itse yksi päivä on jo voittoa! päätin edellispäivänä (haha.. tiedän.. yksi päivä.. eipä tunnu paljolta, mutta ymmärrät kuinka hienoa sekin jo on kun aina kun on yksin kotona, niin oksentaminen on niin helppoa) että nyt yritän oikeasti. Syön sitten vaikka vähän enemmän, niin ehkä se ruokahalua ja safka määrä jossain vaiheessa normalisoituu.. oppii ns. syömään kunnon kokoisia annoksi ja vaikka hieman ähkyynkin, mutta vessaan en tahdo enää mennä. Eilen aamulla söin jopa nälkääni proteiini suklaapatukan ja vaikka tuli huono omatunto (yleensä paastoan päivällä ja illalla treenien jälkeen kaikki lähtee käsistä..) niin omatunto lähti pois, kun vakuutin itselleni, että mulla oli kauhea nälkä ja hei, muutkin tekevät joskus näin. Ei tarvi olla super terveellistä kehonrakentaja ym. laihduttaja ruokavaliota päivästä ja hetkestä toiseen. Ja vielä pääsin senkin takia nousevista aamudemoneista eroon.. kun kuin sattumalta sen edellisillan bulimia lopettamis päätöksen jälkeen näin eilen aamulla luurangon rautatientorilla. Enkä valehtele.. olen nähny anorektikkoja ennen.. mutta nähdessäni tämän tytön takaapäin olo tuli niiiiiiin surulliseksi.. tiesin heti mitä hänen kääntyessään näkisin.. ensinnäkin luulin varautuneeni kasvoihin.. mutta en ollut koskaan nähnyt ihmistä joka näytti suoraan kuin keskitysleiriltä tulleelta. Huomasin sen ahdistuksen kun hän oli menossa rayhin pelaamaan rahapelejä ja koska siellä oli paljon ihmisiä, kääntyi hän kannoillaan pois. KAtseet ahdisti... se näkyi niin kauas. Ja nämä tunteet tiedän niin hyvin, koska isosiskoni on sairastanut anoreksiaa.. Mutta niin. Tämä tuntui kohtalon iskulta naamaani vasten: tuoltako tahdot siis näyttää? Tahdotko että koko elämä ja ihmissuhteet lipuu ohitse vain sen takia että tahdot olla jotain mitä et tule luultavasti koskaan saavuttamaan? JA vaikka tässä painitaan huonon omantunnon kanssa kun eilen yölläkin heräsin syömään loput lihapullista.. (yösyöpöttely kuuluu omaan sairauteeni myös suurena osana.. herään yöllä mässäämään..) niin tässä nyt aamulla mietit, että ihan sama! Ainakaan en oksentanut eilen! ja se on tärkeintä!

      Voisitko kertoa vielä miten sinä pääsit voiton puolelle? Itse varaan nyt hammaslääkärin ja pelosta huolimatta käyn tsekkaamassa purukaluston kuntoon. Ja koitan aloittaa puhtaalta pöydältä.. ja onneksi olen pystynyt myöntämään sairaudestani jo aika usealle läheiselleni. Kaipa tähän auttaa .. siis siihen myöntämiseen pystymiseen tämä 30-vuoden ikä.. ja kyllästyminen tähän elämäntyyliin. Puhuminen auttaa.

      Kiitos viestistäsi ja hitto, aivan mahtavaa että olet parantunut. Tätä ei toivoisi pahimmalle vihollisellekaan.! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe