Tärkeintä elämässä.

ei raukkamaisuus

On RAKKAUS JA ANTEEKSIANTO.

11

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      Samaa mieltä :)

    • Minkäs teet

      Kannattais vähän tarkemmin miettiä mitä tänne kirjoittelee .Anteeksi annossahan ei sinänänsä mitään pahaa. Ajattelehan että antaisit rakkaallesi anteeksi hänen sivusuhteensa siis pettämiset kuinka pystyisit hänen kanssa jatkamaan elämääsi kun luottamus on mennyt .Ei sitä unohda ja vaikea sellaisen asjan kanssa elää. Ei tarvitse kuin tulla joku yllättävä tapaamisen peruutus tai joku puhelin soitto johon hän ei vastaisi niin jo silloin miettisit joko sillä on taas jotain meneillään. Se siitä anteeksi annosta tämäkö raukkamaista luottamus kun on mennyt niin paha sitä on enää saada takaisin ei kuitenkaan mahdoton . Ja ne pettämiset heijastuu kyllä tuleviin suhteisiin myös sitä on niinkuin varpaisillaan tarkkailee lähimmäisensä touhuja mitä ei aiemmin ole tehnyt . Näin mulle on käynnyt

    • Mikä on

      hullusti kun tommonen pitää tänne kirjottaa ? Mitä sulle pitäs antaa anteeks ?

      • näillä eväillä

        Anteeksantohan ei ole sama asia kuin halu jatkaa suhteessa. Anteeksanto on anteeksantamista. Eikä se edellytä mihinkään :). Anteeks voi antaa ja jatkaa reippaana eteenpäin, jos sellasen valinnan on rohkee tekemään. Anteeksannossahan vain ja ainoastaan antaa toiselle anteeksi,toisen aiheuttaman mielipahan. Jatkaa ei tarvii :). Anteeksanto ei luo luottamusta jatkossa. Ja tietoisena siitä mitä antaa anteeks, onnistunut ja työstetty anteeksanto tarkoittaa jatkossa kyseisestä asiasta EI jälkipuinteja taikka pelkoa tai vaateita hyvityksistä yms sontaa enää. Ei muistutuksia,edes omassa mielessä. Anteeks voi ja kannattaa antaa oman hyvinvoinnin takia mut ei ole pakko jatkaa :).


      • anteeksi nkiji nh n
        näillä eväillä kirjoitti:

        Anteeksantohan ei ole sama asia kuin halu jatkaa suhteessa. Anteeksanto on anteeksantamista. Eikä se edellytä mihinkään :). Anteeks voi antaa ja jatkaa reippaana eteenpäin, jos sellasen valinnan on rohkee tekemään. Anteeksannossahan vain ja ainoastaan antaa toiselle anteeksi,toisen aiheuttaman mielipahan. Jatkaa ei tarvii :). Anteeksanto ei luo luottamusta jatkossa. Ja tietoisena siitä mitä antaa anteeks, onnistunut ja työstetty anteeksanto tarkoittaa jatkossa kyseisestä asiasta EI jälkipuinteja taikka pelkoa tai vaateita hyvityksistä yms sontaa enää. Ei muistutuksia,edes omassa mielessä. Anteeks voi ja kannattaa antaa oman hyvinvoinnin takia mut ei ole pakko jatkaa :).

        nii just!


      • Anteeks taas
        näillä eväillä kirjoitti:

        Anteeksantohan ei ole sama asia kuin halu jatkaa suhteessa. Anteeksanto on anteeksantamista. Eikä se edellytä mihinkään :). Anteeks voi antaa ja jatkaa reippaana eteenpäin, jos sellasen valinnan on rohkee tekemään. Anteeksannossahan vain ja ainoastaan antaa toiselle anteeksi,toisen aiheuttaman mielipahan. Jatkaa ei tarvii :). Anteeksanto ei luo luottamusta jatkossa. Ja tietoisena siitä mitä antaa anteeks, onnistunut ja työstetty anteeksanto tarkoittaa jatkossa kyseisestä asiasta EI jälkipuinteja taikka pelkoa tai vaateita hyvityksistä yms sontaa enää. Ei muistutuksia,edes omassa mielessä. Anteeks voi ja kannattaa antaa oman hyvinvoinnin takia mut ei ole pakko jatkaa :).

        Ja itselleen täytyy pystyä myös antamaan anteeksi. Esim. tieto siitä että ei olisi enää kykenevä/halukas jatkamaan. Huomannut vaan että monille käynyt niin että vetävät "marttyyriviitan" päällensä ja katkeroituvat sitten siihen kietoutuneena. Käynyt joskus tuolla eropalstalla ja järkyttynyt siitä miten ihmiset rakentavat itselleen "petetyn ihmisen" identiteetin.


    • Rakkaus ja anteeksianto. Lyhyt lause ja niin paljon täynnä merkitystä. Rakkaus itseensä ja toisiin. Anteeksianto itselle, että ei tarvitse näytellä sitä mitä ei ole. Anteeksi anto muille, että ei vaadi heiltä sitä, mitä he eivät voi antaa.

      • ihan aina

        Sulla on todella hienot kommentit


      • ihan aina kirjoitti:

        Sulla on todella hienot kommentit

        Kiitos :)

        Hyviä öitä.


      • nimimerkitön nimi
        marjalanporo kirjoitti:

        Kiitos :)

        Hyviä öitä.

        Jostain syystä mäkin tykkään sun kommenteista, yleensä. :) Vai onkohan ne olleet sun kommentteja, ainakin samantapainen nikki.


    • ....................

      Rakkautta mun elämään ei ikinä tullut. Ei multa kukaan mitään tule ikinä anteeks pyytämään, joten ihan se ja sama mun anteeks annolle, ei sillä ole mitään merkitystä kellekään. Korkeintaan voisin pyytää anteeks sitä että olen edes olemassa ja sitä että jotkut ovat joutuneet pakosta olemaan munlaisen kuvatuksen kans missään tekemisissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe