Vaikka kesään on vielä aikaa, mieleeni juolahti viime vuotinen "löytö" lupiinipuskasta tien varrella :D Kuvaa en ottanut, eikä silloin ruusu ollut kukassaan. Lehdet ovat sinertävänharmaat..ehkä pikkuisen hopeaan/punertavaan vivahtava?
Niin, ja muistelen ettei tässä puskassa pahemmin ollut piikkejä, tai ei ainakaan ollut kovin piikikäs. Löytäessäni se oli n.40cm korkea. Tämä oli siis ainoa yksilö jonka löysin, sivuversojakaan ei ollut.
Netistä olen yrittänyt etsiä, mutten löydä..
Toivottavasti joku tunnistaa! Harmittaa kun en ottanut kuvaa silloin :(
Mikähän ruusu kysymyksessä?
4
140
Vastaukset
- kasvattaja
Voiskohan se olla tämä, punalehtiruusu, yksinkertaisen kaunis.
Katsoppa kuvaa tuosta linkistä.
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/puut/punalehtiruusu - Weird Rose
Todennäköisesti tuo ruusu on kyseessä, lehdet ja ruusun kuvaus ainakin näyttää samalle, KIITOS sinulle!
Löysin tämän IV/V vyöhykkeeltä, en ole ennen tavannut! - kasvattaja
Ole hyvä vaan.
Se on todella kaunis, niin lehdet kuin yksinkertainen kukkakin :)
Leviää siemenistä, seuraa ympäristöä, niin saat monta uutta alkua. - .,.,.,.,
Ei mikään ihme tavata V-vyöhykkeellä kun punalehtiruusu menestyy jopa VII-vyöhykkeellä.Kerrottukukkainen kanta ei niin hyvin kestä,menestyy Oulun alueelle asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5827580Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3342876Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3892075- 1281283
- 311243
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41179Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1041047- 911035
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h641023- 44882