Muutaman kerran on nyt piipannut öljynpaine-hälytys. Kun lähtee pakkaselta melko kylmiltään liikkeelle. Kun sammuttaa auton ja käynnistää niin häipyy mokoma piippaus. Öljyä on lisätty ja öljypinnat tarkistettu mittatikusta, ei ongelmaa siinä.
Liikkeestä huoltoaika tilattu, vaan menee parin viikon päähän. Totesivat että ajo omalla vastuulla. En ajatellut autotta olla, tosin en uskalla maantiereissuja ajella.
Muilla vastaavia kokemuksia ja kuinka kallis korjata?
Öljynpaine piippaa pakkasella
18
9573
Vastaukset
- Golffari
Olisko anturivika? Öljynpaine jokatapauksessa.... ei siinä auta ku tutkia nuo kaksi asiaa
Se on toisaalta hyvä ku on noissa WAG jutuissa tollainen- kalle kustaa
Onko tarvikeöljynsuodatin jossa "takaiskuventtiili" ei pidä vai onko jopa tukossa .yli 30.000km ajettu?
- A4 V6 & 100Q R5
Mikäs moottori on kyseessä? B7 korisen 2,0 vapari bensan öljypumppuja ainakin on vaihdettu kulumisen johdosta n.150tkm kohdalla. Kuluu vaik luulis voitelua riittävän öljypohjassa maatessa. Vaihto vaatii mm. öljypohjan ja apurungon irroituksen.
- kohtalotoveri
Juuri meni A6 Avantin 2.0 TFSI -koneella öljysihti tukkoon, ja antoi saman painehälytyksen. Ei tosin hävinnyt kuin kerran viime perjantaina, sen jälkeen en uskaltanut autolla ajaa.
Vaatii sihdin sulatuksen ja vaihdon, pitää irrottaa öljypohjaa yms. Merkkiliikkeessä noin 400-500e remontti.- Tietäätää
Ne pitkät öljyn ja suodatinten vaihtovälit.....
- Boosterit
Jos ajaa lyhyttä ajoa, niin että kone ei lämpene kunnolla, on syytä vaihtaa öljyt vähintään kerran vuodessa, mielellään juuri ennen talvea. Tässä nähdään kun öjyt on menneet huonoksi, keränneet kosteutta -> öljysihti jäätyy.
- kohtalotoveri
Boosterit kirjoitti:
Jos ajaa lyhyttä ajoa, niin että kone ei lämpene kunnolla, on syytä vaihtaa öljyt vähintään kerran vuodessa, mielellään juuri ennen talvea. Tässä nähdään kun öjyt on menneet huonoksi, keränneet kosteutta -> öljysihti jäätyy.
Lisäksi tuossa 2.0 TFSI:ssä on sellainen iloinen "ominaisuus", että vaikka vaihdoin
öljyt joulukuussa niin se vuoteen 2007 ensiasennuksena ollut öljysihti kerää silti liikaa kosteutta lyhyellä ajolla.
Audilla on nyt parannettu versio tuosta öljysihdistä, johon on lisätty venttiili jonka kautta ylimääräinen vesi valuu pois. Asennutin sellaisen liikkeessä, eikä sekään halpaa ole, mutta poistaa tuon ongelman.
- audisti_
Siis auto on 1.8T vuosimallia 2007. Ajettu 63000 km. Keskustelin ongelmasta erään korjaamon edustajan kanssa ja totesi, että samanlaista vikaa on ollut ts. öljynsuodattimen tukkeutumisen kautta. Puhui myös muovisista huohotinputkista mutta kehdannut kysyä että eikös ne liity auton ilmanottoon.
Sanoi että jos olisi anturivika niin jäisi päälle.
Nyt kun pakkanen lauhtui ei ole piipannut kertaakaan. Pitkää reissua en ole uskaltanut ajaa.
Epäilen että kyseessä on jonkinlainen suodattimen tukkeutumisen aiheuttama tilanne.- Kalle kustaa
Pikemmin niin että jostain syystä öljynsuodatin tyhjenee yön aikana kovilla pakkasilla ja valo palaa kunnes suodin täyttyy.onko tarvikeduodatin...veikkaan minä
- audisti_
Kyseessä ei tarvikesuodatin. Juttelin kaverin kanssa joka uskoi tietävänsä aiheesta jotakin, eli jos ja kun öljyyn on tiivistynyt vettä niin se vesi sitten pakkasella menee jäähileeksi. Ja se hile tukkii sitten öljysuodattimen. Ja ratkaisu ongelmaan öljyn vaihto 15000 välein. Eli syksyllä ylimääräinen ennen kovien pakkasten tuloa.
Eli kyseessä ei vika, vaan automallin ominaisuus....!?
Kerroin tämän selityksen merkkiliikkeen huoltoneuvojalle ja hän ei siinä mitään vikaa nähnyt. Pyynnöstäni olivat kuitenkin katsoneet vikakoodit ja eivät tästä ongelmasta olleet merkkiä nähneet. Jotain muuta pienempää kyllä.
Olisiko se sitten niin, että seuraava auto on jotain muuta merkkiä.- vaisenpoikiii
Nii i.....
Jos autoon pitää luottaa niin eipä tuo luottamusta lisää. - Palle ramstetti
vaisenpoikiii kirjoitti:
Nii i.....
Jos autoon pitää luottaa niin eipä tuo luottamusta lisää.Eikös noissa jossain malleissa ollu liian tiuha sihti että vois just ajaa niitä pitkiä oljynvaihtoja.... No siellä on sitten hiesua öljypohjassa. Laitapas sinne ens öljyvaihdossa forte engine flush purkillinen nii on se halvempaa kuin sihdin vaihtö öljypohjasta.
Palle tietää konstit juu.så
- painemies
Minulla 2003 A4 1.8T:ssä (165 tkm) alkoi öljynpainevalo piippailemaan 100km moottoritieajon jälkeen, pakkasta 15 astetta. Minuutin piippasi, hetkeksi sammui taas päälle jne). Sammutin auton 15km piippailun jälkeen, käynnistin uudelleen ja se sammoi. Nyt kaupunkiajossa ei ole muutamaan päivään temppuillut, lämpötila nollassa. Eli ongelmat oli lämpimällä koneella / öljyllä.
Piuhan päässä kävi auto tänään, ei ilmoittanut mitään eli ei sähkö/anturivika kaiketi. Epäilivät että öljypumppu alkaa olla väljä eivätkä uskoneet pelkän suodattimen olevan syynä koska kylmäkäynnistyksissä ei ole piipannut.
Audin mukaan pumppuja tarvitsee vaihtaa aniharvoin ja peruslääke on sihdin vaihto. Toivoisin, että menisi sihdin vahdolla.
Miltä kuulostaa, mitä arvelette? - Mielen Rauha
Kuullostaa siltä että Avensistani en ainakaan Audiin vaihda.
- ainaaudi
Termostaatin vaihdolla selviää tai kylmähermosimmat kattelee punasta öljynpainevaloa hetken.
Vag koneissa on ( varmaan muissakin ) öljynpaineentarkkailujärjestelmä joka antaa hälytyksen mikäli öljynpaine on liian matala verrattuna moottorin ( veden/ nesteen ) lämpötilaan.
Näinhän tapahtuu silloin kun termostaatti on väsynyt ja öljyn lämpötila nousee nopeammin kuin moottorin jäähdytysnesteen lämpötila. Kesällä tätä ei esiinny, pakkasilla kylläkin ja ilmiö poistuu kun moottorin jäähdytysneste lämpenee lähelle normaalia.
Vanha viestiketju, mutta ajattelin postata kun on yleinen ongelma. Turhia remontteja tehty ja ihmetelty.
Öljyt muuten KANNATTAA vaihtaa 10000km välein.- tg5y6u7i8o
Höpöhöpö
- Toyota_Hybrid1
kansihan siitä on halki, tyyppivika muuten vw konsernin röttelöissä.
- Anonyymi
Minulla Audi A6 2.o TFSI 2006 Avant hehkutti öljyvaloa summerin kera joka kerta kun sammutin ja käynnistin ei enään palannut lamppu .Audi teki sitä silloin tällöin. Kun ilma on nyt lämmennyt VIKA ILMOITUS ON HÄVINNYT. Mutta ennen sitä löin enemmän öljyä koneeseen mikä on suositus ei vähäinen liika öljy ole pahaksi koneelle . Pakkasella se teki sitä.
Ota öljykorkki irti ja katso onko valkoista töhnää yhtää tippa kyseisessä mustassa aukossa jos on se on veden ja öljyn sekoitusta. sinne on kondensoitunnut vettä joka pakkasella jäätyy.
Tietenki anturi tai sihti on korjauksen tarpeessa.
MUTTA KANNATTA TARKISTAA MISSÄ VIKA PIILEE SAMALLA MYÖS VAIHDELAATIKON ÖLJYT. HUOM
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851