Uusiokäyttöä PC:lle?

Egoego

Voiko sammahtaneita tietokoneita käyttää johonkin muuhun, esim. Tv:n kanssa käytettävän DVD- soittimen näyttönä ja miten?

5

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkkatåti

      Otat siitä NÅppaIMviÄlLLisestÖ AXerisTa TöpcEl9n Ja TyPPÅÅT swen Hanuriis! LuoNNOn Uståvåt uliståvät teköasi!!!

    • parsekin päässä

      Sammahtaneita ei oikein voi käyttää kun nehän on rikki. Jos tarkoitat vanhentuneita niin kyllä niille löytyy HTPC-käyttö tai vaikka kodin sisäisenä palvelimena.

    • Egoego

      Ilmeisesti täällä on lukijapiiri vaihtunut parin vuoden sisällä. Asinatuntijat ja osaavat harrastajat eivät enää jaksa vaihtaa mielipiteitä. Esimerkiksi ainakin tallentavaksi digipoksiksi tietokone on mahdollista asentaa., alan ammttilehtien mukaan.Tietokone voi olla "sammahtanut" monella eri tavalla. Enkä tietääkseni vielä edes kertonut miten.

      • parsekin päässä

        Mitä vittua? Tallentavaksi digipoksiksi? Niinhän tuossa kerroin että HTPC-käyttö, heh. Ja tosiaan et kertonut sammahtamisesta mitään, joten arveluiden pohjalta on vaikea kertoa yhtään mitään :D ja sitä, mitä sun mielestä sana "sammahtanut" tarkoittaa, en viitsi edes alkaa miettimään.
        Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi kerron, että olen muutaman vanhan koneen valmistellut kavereille HTPC-koneeksi ja hyvin toimii vanhat rupukoneet.


      • Egoego

        Ymmärrän hyvin tietokonekorjaajien haluttomuuden opettaa omatoimisiksi, mutta pari toimimatonta nurkissa ja näyttö alkaa olla liikaa, molemmissa eri vika eikä kummassakaan cd asema toimi kunnolla, toisessa paha virus ja toisessa joko näytönohjain, emolevy, virtalähde tai kovalevy viallinen.Omaan yhden toimivan kannettavan, joka on niin moderni että ei huoli vanhoja ohjelmiani. Melkonen "rumpa", kun aina ostetaan uusi tietokone, kamera ja tulostinkin, kun eivät enää sovi yhteen.Toivoin niiden korjaantumista, mutta aika ei riitä tällä hetkellä ainakaan vielä. Ostin dvd soittimen, mutta sekin toimii vain TV:n kanssa yhdessä. Siinä olisi nyt toimiva cd asema, mutta ei sen avulla ajeta uusia käytöjärjestelmiä tietokoneelle? Olen ollut vuodesta 2001 lähtien kotimikro-lehden ajoittainen tilaaja ja hallitsen perussähköopin, ehkä juri siksi olen varovainen tee se itse ihminen.Korjauttaa ei kannata syystä että myös cd asema pitäisi korjata ja nta muutenkin epäselvä ja ensimmäinen muuten hyvin toimiva kone on jo vanhentunut korppuasemineen ja yhdellä ainoalla usb-portilla ja windows 98 - varustettuna. Voisikohan raakit yhdistää?Tarkoitin kysessäni sitä, että eihän muussa uudessa käytössä ihan kaikkien osien tarvitse toimia vai tarvitseeko?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe