Elikkä mulla on nyt jo aika kauan ollu tosi pahaa närästystä johon ei mitkään lääkkeet (edes reseptillä saadut) auta. Lisäksi on pahoinvointikohtauksia, etenkin aina ruokailun yhteydessä. Ylävatsa on lähes jatkuvasti kipeä, pahimmillaan syömisen jälkeen ja aamulla herätessä, jolloin kipu säteilee myös selkään O.o Ylävatsa on myös välillä tosi turvoksissa ja tuntuu ihan laudankovalta ja se on kosketusarka. Sain jo lähetteen mahatähystykseen, MUTTA se on vasta joskus huhtikuun alkupuolella ja luin juuri netistä, että jos on mahasyöpä, niin se leviää aika nopeasti, joten, jos mulla on se ni se pääsee sitten leviämään aikas pahaksi >_<
Lisäksi huomasin tänään, että ulosteen värikin oli muuttunut tummahkoksi, ja sekin oli nettiselailuitteni perusteella yksi merkki mahasyövästä. Olen myös paljon kalpeampi nykyään. Sairastan kyllä anemiaa, mutta nykyään sen hemoglobiinin pitäis olla kohtuuhyvä, eli ei pitäisi kalpeuden raudanpuutteesta johtuvan.
Voiko tää olla sitä mitä eniten pelkään, eli mahasyöpä? Olen 20-vuotias ja syön nykyään terveellisesti mutta olen sairastanut 3 vuotta bulimiaa, ja ollut nyt puoli vuotta "kuivilla" siitä. Pelkään bulimia on voinut edesauttaa syövän puhkeamista, mutta toivon, että tää kaikki johtuis vaan jostakin refluksitaudista! Kurkkuni on myös aika usein, etenkin aamuisin tosi kipeä, nieleminen sattuu ihan järkyttävästi ja suussa välillä outo maku. Ylävatsakipu on kuitenkin juuri vatsalaukun kohdalla ja säteilee selkään ja välillä kipu tuntuu myös oikealla kyljellä.
Uskon, ettei lääkärille soitto auta, joka lähetteen antoi, koska ei meinannut tuohonkaan tähystykseen lähetettä laittaa, koska ei usko, että oireeni ovat aika pahat. Ja nyt se tähystys sitten menikin noin pitkälle.
Kysyisin myös, että onko mahdollista, että 20-vuotiaalla voisi olla mahasyöpä?
mahasyöpääkö?? Paniikki!
11
596
Vastaukset
- syystuuli..
Tuo kuulostaa siltä, että jotain "vikaa" kyllä on,
(mahasyöpähän siinä mieleen kauhukuvissa ensin tulee.)
Mutta monia muita mahdollisuuksia on enemmän.
Koeta kysyä, jos olisi peruutusaikoja sinne tutkimukseen,
ja ylävatsan ultraan voisit pyytää lähetteen.
Jokin krooninen tulehdustila saattaa olla kyseessä myös,
joten älähän jää miettimään sitä "pahinta" vaan koeta
saada aikaistettua tutkimusta.
Tsemppiä, ja valoa ja voimaa sinulle tänäaikana!- Ap
enpä usko että pystyvät antamaan yhtään aiemmin sitä aikaa kun läheteeseenki oli laitettu kiireellisyys 2. luokkaa. Kiitos!:)
- älä lyö
tuskinpa syöpää olet niin nuori. maha vaivoja on monenlaisia ja niin myös sairauksia. itselläni refluxi tauti ja antaa vaikka minkä näköistä oiretta ympäri rintakehää, nielua ja vatsaa.
voi vain olla että sinulla on suolisto tai vatsa ärsyyntynyt, kun on vatsasta kyse niin oireet on monet.
elä pelkää että se on syöpää.
jos etsii sairauksia netiltä niin useasti oireet sopii...- Ap
Juu, refluksitautia toivonkin että olis (ei sekään varmasti kiva tauti ole), mutta ei mulla ole kyl rintakehäs ollut mitään kipuja ollut :0 kiitos kuitenkin vastauksesta!
- Ap
Ap kirjoitti:
Juu, refluksitautia toivonkin että olis (ei sekään varmasti kiva tauti ole), mutta ei mulla ole kyl rintakehäs ollut mitään kipuja ollut :0 kiitos kuitenkin vastauksesta!
Antibiootteja olen muuten syönyt tässä parin kuukauden aikana ainakin 7 eri kuuria, ni tietääkö kukaan rasittaako se mahaa?
- syystuuli...
Ap kirjoitti:
Antibiootteja olen muuten syönyt tässä parin kuukauden aikana ainakin 7 eri kuuria, ni tietääkö kukaan rasittaako se mahaa?
Kyllä 7 kuuria antibiottia noin lyhyessä ajassa
saattaa tehdä jo vaikka mitä muutakin oiretta!
Eikö kukaan apteekissa neuvonut, että pitää
ottaa lisäksi probiootteja eli maitohappobakteereja.
Ja ihan joka päivä nyt jälkikäteen.
Itselläni aikoinaan oli n vuoden tulehduskierre, antibiotteineen,
ja olin niin huonossa kunnossa, että luulin jo paljon pahempaa tapahtuvan.
Farmaseutti kauhistui: Eikö kukaan ole sanonut (lääkäri)
että pitää ottaa probiootteja?
Tästä on jo kauan,
mutta paranemiseni alkoi siitä
Jospa lääkekuurit ovatkin tehneet sinut sairaaksi
ärsyttäneet suoliston ja limakalvot..... - Ap
syystuuli... kirjoitti:
Kyllä 7 kuuria antibiottia noin lyhyessä ajassa
saattaa tehdä jo vaikka mitä muutakin oiretta!
Eikö kukaan apteekissa neuvonut, että pitää
ottaa lisäksi probiootteja eli maitohappobakteereja.
Ja ihan joka päivä nyt jälkikäteen.
Itselläni aikoinaan oli n vuoden tulehduskierre, antibiotteineen,
ja olin niin huonossa kunnossa, että luulin jo paljon pahempaa tapahtuvan.
Farmaseutti kauhistui: Eikö kukaan ole sanonut (lääkäri)
että pitää ottaa probiootteja?
Tästä on jo kauan,
mutta paranemiseni alkoi siitä
Jospa lääkekuurit ovatkin tehneet sinut sairaaksi
ärsyttäneet suoliston ja limakalvot.....Oon kyllä syönyt niitä maitohappobakteereja lähes joka päivä, mutta ei niillä mitään vaikutusta oo tuntunut olevan. Sanoivat kyllä apteekissa silloin, että niitä kannattaa ottaa, kun antibiootit voi sekoittaa suoliston bakteeritasapainon D:
- qwerty
luulin että olet 50ppinen mies, sitten voisin kuvitella syöpää oireittesi perusteella, mutta olet niin nuori että en usko että kyse olisi syövästä, mahahaava kenties, pohjukkaisuolihaava? Onko sinulta testattu helikobakteeria? Ja tuommoinen antibioottimäärä varmasti edesauttaa vatsaongelmien syntymisessä. Ulosteen tummaksi voi värjätä esim rautatabletit ja lakritsi joten syitä on monia. Bulimia on voinnut ärsyttää ruokatorveasi, mutta tuskin kyse syövästä on, olet niin nuori.
- ap
kiitos, tää vastaus helpotti pelkoani hieman :) ei olla testattu helikobakteeria, kun eivät ole voineet ottaa sitä testiä, koska antibiootit kuulemma ei antaisi luotettavaa tulosta O.o Joten tähystystä odotellessa..
- qwerty
No niin eli lääkäritkin ovat sitten ilmeisesti pohtineet sitä helikobaketeeria, siihen on olemassa lääkkeet joten älä huoli:) Odottele tähystystä rauhassa, on olemassa monia EI vaarallisia tauteja joka oireesi voi aiheuttaa, olet niin nuori että älä pelkää:)
- gtfr
No ei sulla mahasyöpää kyllä ole. Itse veikkaisin jonkinlaista mahahaavaa ja tai ruokatorven haavaumaa. Koska sulla on anemiaa, se viittaa jonkinlaiseen tihkutteluvuotoon joka voi olla seuraus tuosta sun bulimiasta. Raju oksentelu edesauttaa pienien haavaumien syntyä. Mutta se selviää siellä gastroskopiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584