HIIHDETYN MATKAN MITTAUS

Onko laitetta (gps), joka mittaa tarkasti hiihdetyn matkan. Merkki/malli

17

5868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metering

      Tuolla on ainakin muutamia malleja:https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=141&fKeys=FILTER_SERIES_FORERUNNER&locale=fi_FI
      Nuo ovat sellaisia malleja jotka eivät tarvitse erillistä gps -modulia
      Suunnolla ja Polarilla on sitten sellaisia malleja joissa on erillinen. lähetin.
      Noiden em. mittareiden tarkkuuksista minulla ei ole tietoa.

      Tuolla sivuilla on paljon tietoa erilaisista mittareista, ehkäpä sieltä löytyy vastauksia siihen tarkkuuteenkin: http://www.juoksufoorumi.fi/vb/forumdisplay.php?15-Mittarit

    • Riippuu maastosta se GPS:n tarkkuus. Kännyköiden välillä on eroja, mutta ei ne ole yhtä hyviä kuin mun useamman vuoden vanha pelkkä GPS-loggeri (käytin sitä aikaisemmin kännykän kanssa, bluetoothilla paikka kännykälle).

      Omilla hiihtolenkeillä kahden kännykän välillä on isoja eroja matkassa toinen näyttää 8km, kun toinen 10km matkaksi. Loggerin kanssa olisi tullut 9,5km... Tämä silloin kun latu kulkee metsässä eikä millään avoimella paikalla. Puut haittaa sateliittisignaalin kulkua (ja molemmin puolin olevat kerrostalot). Riippuu softasta miten matka lasketaan heikolle signaalille. Toiset yliarvioi matkan ja toiset ottaa vain hyvän signaalin paikat talteen -> tulee todellista lyhempi matka.

      Pellolla hiihtäessä molemmat kännykät antaa varsin hyvää jälkeä reitissä ja matkassa.

      Mun hyvä palikka on Royaltek RBT-2300, mutta sen valmistus on jo lopetettu (saattaa löytyä Ebaystä tai sitten ei enään sieltäkään).

    • EK:

      Garmin on hyvä ja kestävä ilman vikoja,ollut jo itsellä monia vuosia.

    • on helppo ja hyvä

      Sport tracker jonka lataat kännykkääsi näyttää ihan riittävän tarkan matkan, ajan, keskinopeuden ym ja piirtää reitin muistiin .

    • Matkarane

      Jees, Nokia Sports Tracker on myös vuosikausia käytössäni ollut ja on muuten aivan mahtava mutta ei näytä nousumetrejä.

      • Telepoonilla

        Ja voi matkanaikana katsoa keskinopeutta ja muita toimintoja tai ottaa valokuvia tilanteeista !


    • Kännykkä.

      Ihan peruskännyköissä alkaa olla kartta/gps toiminnot joilla matkan saa riittävän tarkasti. Itselläni vanha Nokia E53 jolla saan matkan mitattua. Tosin sillä saa pelkän matkan, ei muita hiitämisen kannalta ehdottoman oleellisia tietoja kuten nousumetrejä, sykettä, kulutettuja kaloreita ja sen sellaista.

      Minä kun tykkään vaan hiihtää ja mielenkiinnosta tarkistaa paljonko tulikaan sivakoitua

      • inssi'

        Minä en kyllä saa Nokia N95 8GB:llä tarkkoja matkoja tuolla Sport Trackerilla. Kun reitin siirtää tietsikalla Google Earthiin, niin reitti pomppii todellisen reitin molemmin puolin. Johtunee peitteisestä maastosta ja hitaasta vauhdista. Nimittäin kävellessä maantien laidassa toistuu sama ilmiö. Mutta kun ajaa fillarilla, niin ST:n taltioima reitti pysyy aika hyvin tien päällä. Tie on avonaisempi ja toisaalta pyöräillessä on vauhtia enemmän.

        Minäkin tykkään hiihdellä joskus muuallakin kuin valmiilla uralla (tietä käyden tien on vanki). Kyllähän sillä saa selville, missä tuli käytyä, mutta matkaa se ei mittaa oikein.


    • Hiihtelijä

      Mulla on Suunto t3d sykemittari ja suunto gps pod ja hyvin pelittää!
      Saat tietoosi keskisykkeen, maksimi sykkeen,kalorit, harjoitus tehon, keskinopeuden, maksimi nopeuden ja kuljetun matkan.
      Tässä olisi sellainen paketti jonka löysin pikaselauksella: http://www.koruverkko.fi/product_details.php?p=3349

      • inssi'

        Oletko pystynyt jostain tarkistamaan kuinka hyvin mitattu matka vastaa todellista matkaa? Absoluuttisen tarkka se tuskin on.


    • geepeessss

      Kun en viitsi puhelinta raahata mukana, on käytössä G.730 VENTUS GPS-logger.

    • Mittarit myyntiin

      Ihan mielenkiinnosta, mihin tarvitset tarkkaa hiihtomatkatietoa? Tai vastaavasti sekkarin tarkkaa aikaa samaten..

      Ainoo mittari mistä mä olisin kiinnostuinut olisi sellainen joka mittaisi hiihtämisen nautintoa. Eli voisi esittää mitattua tietoa siitä oliko hauskempaa hiihdellä Rukalla vai Levillä... !

      • Sekava päivä

        Käykö niissä kummassakaan hiihtäjiä?


    • inssi'

      Meitä ihmisiä kiinnostavat erilaiset asiat.

      Minä esim:
      - pidän kirjaa säätiloista
      - tarkkailen lintuja
      - kirjaan autoilun kaikki kulut ylös
      - laitan sähkömittarin lukeman ylös joka kuukauden eka päivä
      - pidän polkupyörässä mittaria matkaa varten
      - pidän joskus sykemittaria hiihtäessä

      Mitään noista en tarvitse. En tarvitse televisiotakaan, mutta tuolla nurkassa se vaan kyhjöttää.

    • Maunoaho

      Miulla on sellainen mylogger. Reilu kahden sokeripalan kokoinen palikka joka on helppo heittää vaikkapa pipon alle, päälaelle. Taskuun laitettuna saattaa joku mutka jäädä tallentumatta. Tekee todella tarkkaa jälkeä. Tiedot siis ladataan koneelle ja reitti esitetään karttapohjalla. Meno- ja paluureitti erottuu vaikka ladut olisivat 2 m:n etäisyydellä toisistaan. Kätevä laite. Mittaa matkan, korkeuden ja vauhdin. Ja parasta on se kun saa hyvän reitin tehtyä niin sen voi lähettää s-postilla kaverille. Eikä makasnut kuin jotain 59€.

      • Muita loggereita löytää hakusanoilla GPS logger bluetooth. Jokunen hintaseurannasta http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/10091

        GlobalSat ja Bluemax ainakin on pidempään käytettyjä merkkejä. Varmaan myös se Mylogger on ihan toimiva.

        Kännykän akku ei välttämättä kestä koko hiihtolenkkiä ja tuollainen 1000mAh akku pelkälle GPS:lle riittää pitkään (omassa 700mAh ja toimii 9h, ainakin uutena). Mulla niin Android kuin Symbian (päivitettynä Belleen) hyytyy pakkasessa tavallista nopeammin -- sinänsä -20C alentaa jo yksistään akun jännitettä kummasti.

        Metsässä kulkiessa se pipoon laitto tarkentaa jälkeä. Myös maastopyöräillessä saman olen huomannut. Siinä taskussa oleva kännykkä piirtää omiaan ja kypärässä oleva loggeri seuraa vanhaa jälkeä ja polkua melko tarkasti. Kuusikkoisessa metsässä meno tuo suuremman eron (myös talvella). Useamman kerran kun menee saman reitin, niin mielikuva tarkkuudesta paranee.


    • Kuusirinne

      Pidän ihan huvin vuoksi jonkinmoista hiihtopäiväkirjaa, johon kirjaan tietoja säästä ja kelistä. Myös hiihdetyn matkan merkitsen, mutta luotan ladunpitäjän antamiin tietoihin, joita olen tarkistanut myös kartan avulla. Korkeuserot eivät näin tule tosin huomioiduksi.

      Kuten "Inssiä", niin minuakin kiinnostavat linnut ja niistä ilmoitan esimerkiksi Tiiraan. Luonto sinänsä on minulle mielenkiintoinen harrastus ja hiihto on mukava lisä luonnossa liikkumiseen.

      Mutta kuten sanottu, ihmisiä kiinnostavat erilaiset asiat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe