On se vaan kumma, miten Toyota on kaikessa aina paras.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla
Toyotoissa hyvä ruostesuojaus
49
5792
Vastaukset
- toyota toimii
Jos tosiaan Toyota ruostuisi kaikkien nettifoorumien kirjoitusten ja lehtikirjoitusten mukan sitä ei ostaisi kukaan missään päin maailman kolkkaa. Valitettavasti vain Toyota oli maailman eniten ostetuin v. 2008-2010 kolmena vunnna peräkkäin, ennen kuin tsunami katkaisi v. 2011 tuotannon ja myynti tipahti ratkaisevasti.
Toyota on ainut automerkki jota voidaan viedä hyväkuntoisena kehitysmaihin ja Afrikan sarveen yli 15 v, muiden merkkien jo ollessa paalaamolla ruosteisena ja teknisesti epäkuntoisena n. 12 v. Afrikassakin tiedetään Toyotan laatu, eikä sinne huolita muita automerkkejä. Sitäpaitsi se ei olekaan mahdollista koska muut merkit on jo 12 v paalaamolla ruosteisina ja Toyotan keski-ikä on maailmalla yli 18 v. Afrikassakin Toyotalla ajetaan vielä yli 20 v
Afrikka onkin hyvä autojen todellinen testipaikka huonojen teiden johdosta, jossa ainoastaa Toynta selviää- Lada toimii
Venäjälläkin tiedettiin Ladojen laatu. Takavuosina sinne upposi Suomen vanhat laatikot. Kyllä siellä laatu tiedettiin....Venäjä on todellinen autojen testipaikka, jossa ainoastaan Lada selviää...
- paljonko on paljon
Euroopassa viime vuonna markkinaosuus 3,6%.
- ....................
Kaikea Paskaa saa kirjoitella
- Anonyymi
Tekniikka on luotettavaa yleensä. Alustaan ja koteloihin kannattaa teettää ruosteenestokäsittely. Koskee kaikkia autoja yhtälailla.
- parasta terästä
Auriksen kotelot tehty kai rosterista, siitä paras arvosana eli 1.
- ette tainneet tietää
toyotissa kaikki on jaloterästä, ainakin haluan uskoa niin!
- Ei hyvä juttu
Toyotahan näytti tämän testin valossa olevan heikoiten ruostesuojattu merkki, ei hyvä juttu. Osta uusi kallis Toyota ja autosi on tämän artikkelin mukaan alkavassa ruosteessa jo vuoden jälkeen. Audissa tilanne toinen.
- ǻpohfpoiu
Auton ei tarvitse kestää ruostumatta yli 20v. Ei vaan kannata, koska edes meillä Suomessa on autojen keski-ikä vain 19v.
Keski euroopassa autojen keski-ikä on varmasti lähempänä 10v. Mutta onhan se kiva ihailla sitä Audin pintaruosteetonta pohjaa auton seisoessa korjaamon nosturilla.
Summasummarum, ennen kuin Toyotassa ruosteesta tulee mikään ongelma, on saksanseisojaa korjattu jo muun tekniikan osalta useaaan kertaan. Minä ainakin haluan auton jonka tekniikka toimii luotettavasti sen 20v ajan, ei haittaa vaikka siinä vaiheessa 20v iässä jo hiukan helma kukkii.
- voi hyvät ihmiset!
Ruostuu tai ei.. aina ne voi ruostesuojata :)
- juutake
just, pisteet ykköstä ja kakkosta :) Tuttua T-laatua.
- Kiala Viulu
Toki uuteen kannattaa täydellinen ruostesuojaus tehdä, jos aikoo sen hyvänä pitää vuosia. Teetin uuteen vm. 2002 Toyota Corolla farmariin täydellisen suojaksen silloiseen 500 € hintaan. Uskoisin hinnan olevan nytkin samalla tasolla, ellei jopa laskenut hiukan paremman tekniikan ja aineiden ansiosta. Toyota on nyt n.10 v vanha, eikä missään näy ruosteen piskoakaan. Ei pohjassa eikä pelleissä. Vahaan autoni pari kertaa vuodessa ja aikaa se vie 3-4 h/vuodesta. Samalla hoituu aina ovien tiivisteisiin silicoonin laittaminen puikosta. Ei tämä työ tule olleenkaan kalliiksi ja auto on kuin uusi. Ei ole aikomustakaan vaihtaa, kuin uutta autoa pois!
Jos uusi auto maksaa
20 000-35 000 ja et tiedä kauanko sitä aiot pitää, niin voi vaan ihmetellä jos
500 € on liikaa ruotesuojakseta? Vaikka et pitäisikään kuin muutaman vuoden, niin auton arvoa nostaa huimasti tehty suojaus ja saat siitä paremman hinnan. - -.-
"Avensiksen alustan suojaus on minimitasoa, joka perustuu muovituksien ohella pitkälti sinkitykseen ja pohjamaaliin. Aiemmin suojaus oli parempi. Sekä ulkopuolisissa että sisäpuolisissa pinnoissa oli näkyvissä jo alkavaa pintaruostetta".
Aivan perseestä kuten tavallista! - kokemus opettaa...
Ei ne silti ruostu koska vahva ja hyvä sinkitys/pohjamaali pitää siitä huolen. Korkeintaan pientä pintaruostetta tulee joka ei pääse etenemään syvemmälle.
Sen ole vain huomioinut muiden merkkisten autojen olevan huomattavasti enemmän ruosteessa, verratessa samanikäiseen Toyotaan- -.-
Siitä pintaruosteesta se laajempi ruostuminen alkaa...myös Toyotassa, pintaruoste ei koskaan jää pintaruosteeksi, ensin se pintaruoste kuorii maalit pois ja sen jälkeen auto on mennyttä. Aika perseelleen tehty tuo sinkitys jos on siitä huolimatta ruostetta! Tietyillä muilla merkeillä sinkitys toimii oikein, esim. Ranskalaiset ovat ymmärtäneet että sitä pitää olla tietyn paksuinen kerros metallin päällä, että se hapettuu eli toimii uhrimetallina sen sijaan että kori alkaisi ruostua. Jos sitä on liian ohut kerros niinkuin Toyotassa (koska on säästetty kustannuksissa) sen sinkin voisi aivan yhtähyvin jättää pois kokonaan.
- Paskamikäpaska.
Ai.....pieni pintaruoste ei pääse syvemmälle. Kyllä se aivan varmasti siitä alkaa. Katsoppa vaikka maalipinnassa olevaa pientä "pintaruosteen" alkua, niin eipä aikaakaan kun pelti on puhki. Jaa.... että Tojota paras merkki..........Ei ole kauaa siitä kun esim. televisiossa tuli dokumentti, jossa tehtaan johto joutui myöntämään että merkillä on vakavia luotettavuus ongelmia. Alihankkijat ne ison osan osista valmistaa, ja siellä kun ote lipsuu, niin merkki on ongelmissa. Niin olihan se Tojota hetken maailman suurin autonvalmistaja, mutta kun heikko laatu tuli esille, niin johan sijoitus putosi. Kyllä se oli laatu tsunami joka merkin pudotti. Tämä Tojo palsta on aivan älytön, kun jotkut merkin kannattajat vain kehuvat autojaan ilman mitään todellista tietoa. Ei noita niiden juttuja kukaan jaksa lukea...........Ja vaarallisia liikenteessä.......siellä ajavat aina Tojotillaan 80 alueella jotain 65. Kun kovempaa ei kai uskalla ajaa....
- kokemus opettaa...
Voi kuules...niihin syvempiin ruosteisiin menee yli 10 v ja sinä aikana on jo VAG tuotteita vaihdettu parit-kolmet ropaleet ruostumisen ja muiden tekniikka ongelmien vuoksi. Toyota silti ruostuu vähiten elinkaarensa aikana ja mitä minä olen katsellut muita merkkejä ne ova enemmän ruorteessa. Ei kannata uskoa kaikkia kirjoituksia ja tutkimuksia. Oma kokemus kaiken opettaa kun näkee omin silmin
- mitähän opettaa
kokemus opettaa... kirjoitti:
Voi kuules...niihin syvempiin ruosteisiin menee yli 10 v ja sinä aikana on jo VAG tuotteita vaihdettu parit-kolmet ropaleet ruostumisen ja muiden tekniikka ongelmien vuoksi. Toyota silti ruostuu vähiten elinkaarensa aikana ja mitä minä olen katsellut muita merkkejä ne ova enemmän ruorteessa. Ei kannata uskoa kaikkia kirjoituksia ja tutkimuksia. Oma kokemus kaiken opettaa kun näkee omin silmin
sinulle varmaankin olla näkemättä totuutta. Vai ruostuu Toyota vähiten, salli minun oikeasti nauraa....
- surkean lehden lukij
Huvitti tämä testi aikanaan tuulilasissa,tehty yhden auton otannalla,ennätys lajissaan.
Mikä vahvisti Hymy lehden tasoa olevan testin oli se että kun sitten aikanaan tuli aven kestotestin loppuarvostelu niin erikseen oikein mainittiin ettei missään ollut ruostepilkkuakaan-taidettiin Huulilasin poikia vähän tukistaa kuin moisen testin olivat menneet tekemään.- -.-
Vastahan se Tuulilasi oli viimeviikolla maailman paras lehti ! Silloin tosin Toyota taisi saada edes jonkinlaista nostetta ja sen takia lehteä hehkutettiin, vaikka kaikkihan sen tietää että se on Autobildin tasoinen viihdepläjäys vailla mitään tieteellistä pohjaa, mututuntumalta kirjoitettu koko läpyskä!
- Avek 2010
-.- kirjoitti:
Vastahan se Tuulilasi oli viimeviikolla maailman paras lehti ! Silloin tosin Toyota taisi saada edes jonkinlaista nostetta ja sen takia lehteä hehkutettiin, vaikka kaikkihan sen tietää että se on Autobildin tasoinen viihdepläjäys vailla mitään tieteellistä pohjaa, mututuntumalta kirjoitettu koko läpyskä!
Jos nyt ostaisin uuden Aven, niin ruostesuojaisin alustan ehdottomasti. Nykyisessä takatukivarret (takaakseli) on pintaruosteessa
- miksi omistaja
Avek 2010 kirjoitti:
Jos nyt ostaisin uuden Aven, niin ruostesuojaisin alustan ehdottomasti. Nykyisessä takatukivarret (takaakseli) on pintaruosteessa
Miksei tehdas tee sitä ruostesuojausta ja valitse sellaisia kestäviä korirakenteita kuten muilla merkeillä? Olisi kiva tietää selitys.
- -.-
miksi omistaja kirjoitti:
Miksei tehdas tee sitä ruostesuojausta ja valitse sellaisia kestäviä korirakenteita kuten muilla merkeillä? Olisi kiva tietää selitys.
Siksi että Toyotaa ei kiinnosta kestääkö se auto kauemmin kun takuu-ajan. Siksi kaikki tehdään mahdollisimman halvalla ja jätetään kaikki kustannuksia lisäävä suunnittelu tekemättä. Tämä on se Toyotan tie auton valmistukseen. Premiumia Toyota tekee pistämällä sisään nahkapintaisen ratin ja muuttamalla auton nimeä...jokainen sen ymärtää että eihän siitä tule lasta eikä paskaa, eikä ainakaan premiumia.
- ruostuu,ei ruostu,ru
-.- kirjoitti:
Vastahan se Tuulilasi oli viimeviikolla maailman paras lehti ! Silloin tosin Toyota taisi saada edes jonkinlaista nostetta ja sen takia lehteä hehkutettiin, vaikka kaikkihan sen tietää että se on Autobildin tasoinen viihdepläjäys vailla mitään tieteellistä pohjaa, mututuntumalta kirjoitettu koko läpyskä!
en tiedä mitä tarkoitit,mutta jos auton ruostumisesta tehdään ns. "virallista" tietoa niin otanta pitää olla enemmän kuin yhdestä autosta,sen varmasti tiedät jopa sinäkin.
Mutta ainahan Toyotaa on jollain tapaa yritetty mollata(johtuu varmaan loistavista luotettavuus testeistä),milloin auto on vaan ruma,milloin kova ruostumaan,jos katselee tästä 15v taaksepäin eipä sieltä Toyota pomppaa mitenkään ruostumisen takia ylitse muiden,taitaa olla ihan päinvastoin.
- pekku222
Noilla takatukivarsien ruosteella ei ole mitään merkistystä onhan ratakiskotkin ruosteessa,
- ei itku miten luettu
Minun mielestäni niin Tuulilasin kuin TM:n ruostesuojatesteissä Toyota on ollut huonosti suojattu. Toki tällä Toyotan palstalla kaikki tulokset tulkitaan menestykseksi. Samaa tulkintakykyä jota Toyotan valitsevat käyttävät myös autojensa valinnassa.
- 20
mullakin on vetokoukku ruosteessa, kestääköhän se 100 v tai enemmän tai vähemmän...
- vag ruostemikko
vokkelot ruostuu paljon pahemmin samanikäisinä kun toyottimet. ruostuminen on jo alkanut useimmiten vokkeloissa tehtaalla kokoamisen aikana. huomaa jo tehtaan linjalla olevan kokoajan ruskeista käsistä
- -.-
Joo, siksihän ne VW:n tuotteet saivatkin niin paljon paremmat arvosanat tuossakin ruostetutkimuksessa...Helvetti! Jos se Toyota ei pärjää niin älkää nyt muita merkkejä siitä syyttäkö, Toyotahan se paskaa on tehnyt!
- Audi kompleksi ?
Mikähän kumma siinä on, että Toyotan omistajat täällä jatkuen vertaavat autojaan VAG:n tuotteisiin ? Onko tämän asian suhteen teillä jokin kompleksi ? Perheessämme on kaksi autoa joista toinen on Audi A4 Q vm. 2001 ja voin sanoa, että hienompaa ja parempaa autoa saa etsiä niin koriltaan kuin tekniikaltaan. Viikko sitten auto katsastettiin ja katsastusmies ei muuta tehnyt kuin kehu autoa. Audin ja samanikäisen Corollan / Avensiksen vertaaminen on kuin vertailisi vuosikertaviiniä ja piimää, autoissa on eroja niin laadussa kuin erityisesti ominaisuuksissa.
- Toyota kompleksiko?
Ja mikähän siinäkin on että sun täytyy täällä omaa mielipidettäsi toitottaa. Autot ovat yksilöitä.Omaa avensistani on aina kehuttu katsastuksessa ja sanottu että eikun kovaa ajoa vaan ja vuodenpäästä nähdään.
Ja toyotan moottori myös kestää..toisin kun eräitten muitten merkkien.. - eräs saabisti
Hyvin sanottu ja varsinkin viimeinen lause on todellakin täyttä totta. Niin Audin, Bemun, Mesen kuin Saabin kanssa vertailtaessa.
- Eikaisentään
Höpöhöpö, ero ei ole suuren suuri kuitenkaan. Toisesta vaan näkee enemmän sitä rakennetta kuin toisesta. Kyllähän ne muovit näyttää hyvältä, mutta kurkkaappa niiden alle ja etenkin sitten puhtaana.
Mutta saahan sitä uskoa vaikka joulupukkiin....
- poiåhj
Siis viestin kirjoittaja on ymmmärtänyt pisteet väärinpäin .Tojota oli ylivoimaisesti huonoin ei paras.
- toyota ykkönen
Toyotat ei ruostu läheskään yhtäpaljon kuin muut samanikäiset automerkit. Jos ruostuisikin kuvittelemalla tavoilla ei kauppa kävisi. Toyotan keski-ikäkin on muita kotteroja korkeampi ja siksi ainoana merkkinä viedään kehitysmaihin. Muut on jo ruosteisina ja teknisesti epäkuntoisina paalaamolla sulattoa odottamassa. Ei siis kerkiä Afrikkaan vietäväksi, kylläkin sulattoon
- Bell Hoo Seat
parkuvan provo petterin tuska yltyy äärimmilleen
www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/toyotan tulos ylitti ennusteet/a772420- halvalla tehty
kalliilla myyty.
- vok_ kelo
Toyota taas nayttää närhen mukavuudet muille ja katkerat pikku-rakit ulvoo keterat tystyssä
Kyllä kaikki autot ruostuu , myöskin tämä nykyinen Toyotakin se on varma, käytetäänhän tässkin "kinnerissä" samoja rakennusaineita kuin muissakin autoissa .
Minulla on näinä yli kolmena autoilun vuosikymmenenä ollut lukuisia pelejä, on ollut Foordii, Folkkareita ,Mersuja ja Ooppeleit unohtamatta Fiatteja sekä Relluja, piruvie
kaikkiin se ruoste tarttuu,myöskin Toyotan pelteihin. Kunnollinen ruostesuojau ja säännöllinen pesu sekä vahaus edesauttaa et sun "rakkaimpasi"pysymään parempana
( eihän naisetkaan aivan turhanpäite vedä lilaa luomiin ja punaa poskiin ) kyllä sitä meikillä saa pienet juonteet häivytettyä...
Kun lukee noita ihmeellisiä ylisanoja niin ei voi kuin ihmetellä kuinka Toyota autoilijan
täytyy pönkittää heikkoa "egoaan" // eräiden- testaajayllätyt
Kyllä se on valitettavan totta,että Tojotan ja Lexuksen kuskit on aivopesty jo nuorena.Ihan sama mitä lukevat ja kuulevat mistä instanssista tahansa,niin uskovat vain sen mitä haluavat.En ole pitkän ikäni aikana tavannut ketään niin fanaattista autonsa "puolustajaa" kuin edellä mainitut.Usein on myös niin,että muistoja on sieltä -70 luvulta alkaen.Totuushan on se,että 2000 luvulla tehdyt autot ovat kestävyydeltään ja ruostumattomuudellaan ihan eri vuosituhannelta.Ei ne autot enää hajoile ja ruostu kuin ennen.Oli sitten kyseessä mikä merkki hyvänsä.......tai no Avensis on poikkeus uusista autoista.....se ruostuu.....mutta kestää kaiketi?
ps. käykääpäs testaamassa muitakin merkkejä...... vaihtelu virkistää ja varsinkin aventaa tietämystä ja ennakkoluuloja ja varmaan se merkkikin vaihtuu samalla miellyttävämmäksi...... - rostoppi
Kunpa olisi pellitkin hyvät, eikä pelkkä suojaus...
- Jurppiska
Hassua, kuinka tiukasti porukka on poteroissa omien automerkkiensä puolesta. Menkää kotionne siitä uhoomasta, tää mitään sotaa oo...
- Milloin ruostunee.
Ajelin vuodesta 1968- alkaen eurooppalaisilla autoilla, uutena ja käytettyinäkin ostetuilla. Oli Ford Taunus, Opeleita kaksi, Volsuja kaksi, Ford Scorpion, Saab ja Mersu.
Vuonna 2002 olin saanut tarpeekseni ainaisista vioista ja korjaustarpeesta, kun Ford Scprpionin takalokasuoja kukki ja osoittautui kaksikerrospelliksi huopaa välissä!
P- kele, nyt kokeilen riisikuppia - tuumin.
Ostin Japanissa valmistetun Toyota Corolla Verson.
Syksyllä tulee auton iäksi 10 vuotta. Yksi jarrusylinterin tiiviste vuoti. Muuta korjattavaa ei ole ollut. Auto toimii joka päivä luotettavasti ja laadun vaikutelma on koko ajan läsnä. Toisin kuin yhdessäkään eurooppalaisessa oli.
Vielä en ole Toyotan ostamista katunut. - Ei juma!
Kuulkaas kaikkitietävät. Ne TUKIVARRETkin ovat usein vain kantattua peltiä, eikä todellakaan välttämättä edes kovin vahvaa. Eli ei siitä mielellään yhtään pois ottaisi, eli en mielellään ruosteen antaisi sitä syödä.
Ja sitten näistä "ei ruostu"- jutuista. Menkää ja käykää ruosteenestoliikkeessä katsomassa minkälaista kalustoa siellä on, kun ovat ne purkaneet ja pesseet puhtaaksi.
Ei yksikään käytössä ollut auto ole ruosteista vapaa. EI EDES SE AUDI!
Ja se sinkki, se olemattoman ohut sähkösinkkikerros kun ei pysty edes sen kiveniskun kohtaa korjaamaan, eli se siitä änkytyksestä sitten.
Ja pistehitsikohdat oirehtivat ensimmäiseksi kaikissa, sillä pistehitsauskohta syö oman osansa juuri siitä sinkistä siltä kohtaa ja homma jatkuu sitten sieltä saumasta, jos siellä ei ole mitään ainetta estämässä suolaveden ja muun pääsyä sinne.
Ja uskotella voi mitä vaan, jos ei mene itse katsomaan. Mutta pesemätöntä ja purkamatonta autoa katselemalla, kaikki (lähes) näyttävät hyvältä. - Toyota ei ruostu
On se jännä että tämä ketju saa olla herra sheriffiltä AE111 rauhassa. Otsikko ketjulla on Toyotaa kehuva, vaikka kommentit myös arvostelevia. Siinäkö syy.
Herra sheriffi osas kyllä poistaa sen toisen ruostumis-ketjun missä otsikkokin oli arvosteleva.
Laitan nyt tähän taas linkin 4 vuotiaan Avensiksen alustakuviin. Ehkä herra sheriffi nyt toimii??
http://aijaa.com/v.php?i=002907907965.jpg - Asentaja-Sami
Ajetaan 2v hiekkatietä 2v etelän suolakylvyssä ruostetta löytyy tukivarsista yms lähes kaikista tuon hintaluokan autoista
T:Työkseni autojen alla pyörin ja en omista Toyotaa..- Mätä Kukko
Uskallatko mennä väittämään että Toyotankin alla on ruostetta?
Sinut on heti suljettava palstalta terroristina.
SHERIFFI APUAAA! Sulje heti tämäkin ketju.
- toyota lyönnissä
Eipä ole 9 v vanha Toyotani ruosteessa kun on heti uutenena suojatttu asiallisesti. Pohjan ja kotelojen suojaus maksoi aikoinaan 430 €. Tosin muilla köyhillä autoilijoilla ei ole varaa sellaiseen kun tulivat ajattelemattomuuttaan ja myyjän ylipuhumana sekaannuttua kalliisiin esim. Bemareihin, Audeihin ja Mersuihin
- Kuka mättö ?
Mikähän siinä on, että katsastuksessa ruosteongelmat aiheuttaa hylkäyksiä Toyotalla yleensä vasta kun autolla on ikää lähemmäs 20 v, hyvinhoidetut menee yli 20 vuottakin ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809