SAS lopettaa suomen lennot?

Blue1 jatkaa

12

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkka Ilija

      Blue1:ssa on pitkään toivottu, että saataisiin Tukholman- ja Kööpenhaminan reitit SAS:ltä kokonaan Blue1:n hoidettaviksi, sen sijaan että samalla reitillä lentää sekaisin molempien vuoroja. Ei vain taidettu haluta ihan tällä tavalla. SAS luopuu reiteistä kannattamattomuuden takia. Tuskin Blue1 saa niitä kannattaviksi, kun vielä kilpailu koko ajan kovenee, ja:

      "Blue1:n taru alkaa olemaan lopussa. Liikevoittoprosentti - 40,9 % ja tappiot 3 kuukaudessa 176 miljoonaa ruotsin kruunua. Todella synkkiä lukuja. Norwegian ottanee Blue1:n paikan Suomen markkinoilla."
      Nimimerkki "Traveller" keskustelussa
      http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2012/02/08/blue1n-rapikointi-painoi-sasn-tulosta/201222739/12

    • tähtisilmä,ei niin k

      Nyt ei ymmarra!

      SAS lentää myös Turkuun, mutta uutisessa ei ollut mitään mainintaa. Tänäänkin kaksi SK:n lentoa köpikseen.

      ModeS: 45ACC9
      Reg: OY-KFI
      Typecode: CRJ9
      Type: Canadair CRJ900 Regional Jet
      Serial number: 15242
      Airline: SAS


      Uutinen taas sanoo:
      "Pohjoismainen lentoyhtiö SAS lopettaa lennot Suomeen. Yhtiön lennot päättyvät helmikuun lopussa, jolloin ne siirtyvät samaan ryhmään kuuluvan Blue1:n hoidettavaksi. SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan."

      • Lukija

        Ei jutussa kaikkea mainita. Eikä uutinen ole ristiriidassa sen kanssa mitä kirjoitat. SAS lopettaa lennot Suomeen. Lause "SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan" vain ei kerro kaikkea.

        Eli epäilemättä Turku - Kööpenhamina siirtyy myös Blue1:lle. Käytännössä se taitaa olla joltakin pikkulentoyhtiöltä ostettua kapasiteettia (wet lease), joten muutos on vain se, että kapasiteetin ostaa ja lentoa myy tulevaisuudessa Blue1 eikä SAS. Sikäli kuin muutos toteutuu ilmoitettuna. Viime aikoina asioilla on ollut tapana muuttua ilmoitetusta.


      • CRJ900
        Lukija kirjoitti:

        Ei jutussa kaikkea mainita. Eikä uutinen ole ristiriidassa sen kanssa mitä kirjoitat. SAS lopettaa lennot Suomeen. Lause "SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan" vain ei kerro kaikkea.

        Eli epäilemättä Turku - Kööpenhamina siirtyy myös Blue1:lle. Käytännössä se taitaa olla joltakin pikkulentoyhtiöltä ostettua kapasiteettia (wet lease), joten muutos on vain se, että kapasiteetin ostaa ja lentoa myy tulevaisuudessa Blue1 eikä SAS. Sikäli kuin muutos toteutuu ilmoitettuna. Viime aikoina asioilla on ollut tapana muuttua ilmoitetusta.

        On tuo Turku-Köpis väliä lentänyt CRJ900 SAS:n omissa väreissä oleva kone. Se on pienempi kuin Blue1:n 717, joten saattaa olla että tulevaisuudessa mennään jollain alihankkijalla jos koko reittiä lennetään edes.


      • 717
        CRJ900 kirjoitti:

        On tuo Turku-Köpis väliä lentänyt CRJ900 SAS:n omissa väreissä oleva kone. Se on pienempi kuin Blue1:n 717, joten saattaa olla että tulevaisuudessa mennään jollain alihankkijalla jos koko reittiä lennetään edes.

        Tosin Blue1 kertoo avaavansa Vaasa-Kööpenhamina-reitin, 717:llä:
        http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Uutiset/Vaasa-Koopenhamina-lennot-myynnissa-/
        Joten kai sitten Turustakin..
        Vaikea uskoa, että saadaan kannattavaksi.


      • sinebg
        Lukija kirjoitti:

        Ei jutussa kaikkea mainita. Eikä uutinen ole ristiriidassa sen kanssa mitä kirjoitat. SAS lopettaa lennot Suomeen. Lause "SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan" vain ei kerro kaikkea.

        Eli epäilemättä Turku - Kööpenhamina siirtyy myös Blue1:lle. Käytännössä se taitaa olla joltakin pikkulentoyhtiöltä ostettua kapasiteettia (wet lease), joten muutos on vain se, että kapasiteetin ostaa ja lentoa myy tulevaisuudessa Blue1 eikä SAS. Sikäli kuin muutos toteutuu ilmoitettuna. Viime aikoina asioilla on ollut tapana muuttua ilmoitetusta.

        Tietääkseni SAS:n reittiä ei lopeta Turusta, vaan se säilyy Blue1:n rinnalla. Ne jotka epäilevät kannattavuuksia, niin muistuttaisin että Turusta on lennetty koko sen ajan Köpikseen kun Tampereelta ei lennetty.


    • 615T

      Tämä on vain alkua. Blue1 häviää pikkuhiljaa ja sulautuu Sas:iin. Ei mene kauaakaan kun Bluen koneiden pyrstössä lukee Sas.Se siitä itsenäisestä, suomalaisesta lentoyhtiöstä.

      • Epäiilijä

        Mielenkiintoinen visio. Miksi Blue1 sulautuisi pikkuhiljaa sen sijaan, että se sulautetaan kerralla? Miksi se aloitettaisiin tasan päinvastaisella toimenpiteellä eli SASin lentojen siirtämisellä Blue1:lle? Ja miksi SAS sulauttaisi itseensä mitään, kun SASin itsensä loppu ei enää häämötä vaan alkaa olla ihan silmien edessä?


      • sk717
        Epäiilijä kirjoitti:

        Mielenkiintoinen visio. Miksi Blue1 sulautuisi pikkuhiljaa sen sijaan, että se sulautetaan kerralla? Miksi se aloitettaisiin tasan päinvastaisella toimenpiteellä eli SASin lentojen siirtämisellä Blue1:lle? Ja miksi SAS sulauttaisi itseensä mitään, kun SASin itsensä loppu ei enää häämötä vaan alkaa olla ihan silmien edessä?

        Blue1 on konkurssin partaalla. Sas kuitenkin pitää Bluen hengissä koska se haluaa vielä kilpailla Finnairia ja Norwegania vastaan pohjoismaiden markkinoilla.Parhaillaan useita toimistotöitä lakkautetaan Bluella ja siirrtetään Ruotsiin, päätoimistoon. Bluen Premium-luokka muutetaan takaisin Sas:n Economy extraksi. Muutama esimerkki siitä että sulauttaminen on jo aloitettu.


      • Sillä lailla
        sk717 kirjoitti:

        Blue1 on konkurssin partaalla. Sas kuitenkin pitää Bluen hengissä koska se haluaa vielä kilpailla Finnairia ja Norwegania vastaan pohjoismaiden markkinoilla.Parhaillaan useita toimistotöitä lakkautetaan Bluella ja siirrtetään Ruotsiin, päätoimistoon. Bluen Premium-luokka muutetaan takaisin Sas:n Economy extraksi. Muutama esimerkki siitä että sulauttaminen on jo aloitettu.

        Kuulostaa johdonmukaiselta, sillä Premiumilla, tuolla Blue1:n niin kovasti korostamalla ”uudella” luokalla, on kovin vähän merkitystä syöttöliikenteessä. Ketä kiinnostaa ”laadukas” ruokatarjoilu tunnin mittaisella lennolla tai FastTrack ja lounge siellä missä niitä ei ole, eli useimmilla Suomen kentillä?

        Mitähän tarkoitat päätoimistolla? SAS:n yksi ongelmahan on aina ollut, että sillä ei ole päätoimistoa, vaan keskitetyt resurssit on jaettu STO:n ja CPH:n välillä. Mutta jos ”toimistotyötä”, siis network planningiä, revenue managementiä, myyntiä, markkinointia, kirjanpitoa jne. siirretään SAS:lle, niin Blue1 alkaa olla erillinen yhtiö vain nimellisesti. Sellaiseksi tilanne ehkä vakiintuukin, eli on taas SAS Finland mutta nimellä Blue1.


    • oiskohan näin

      Yx turku sinne tänne...ei katsoneet tarpeelliseksi mainita kaikkia tuppukyliä uutisessa?

      • turtlesit tikulla pe

        Turkuhan kuuluu Ruotsiin oikeesti... siitä ei vaan ole puhuttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5317
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3412
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      92
      3272
    4. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3166
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1857
    6. 450 000 ulosotossa

      Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1605
    7. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    8. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1566
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

      Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      138
      1264
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

      Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1169
    Aihe