SAS lopettaa suomen lennot?

Blue1 jatkaa

12

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkka Ilija

      Blue1:ssa on pitkään toivottu, että saataisiin Tukholman- ja Kööpenhaminan reitit SAS:ltä kokonaan Blue1:n hoidettaviksi, sen sijaan että samalla reitillä lentää sekaisin molempien vuoroja. Ei vain taidettu haluta ihan tällä tavalla. SAS luopuu reiteistä kannattamattomuuden takia. Tuskin Blue1 saa niitä kannattaviksi, kun vielä kilpailu koko ajan kovenee, ja:

      "Blue1:n taru alkaa olemaan lopussa. Liikevoittoprosentti - 40,9 % ja tappiot 3 kuukaudessa 176 miljoonaa ruotsin kruunua. Todella synkkiä lukuja. Norwegian ottanee Blue1:n paikan Suomen markkinoilla."
      Nimimerkki "Traveller" keskustelussa
      http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2012/02/08/blue1n-rapikointi-painoi-sasn-tulosta/201222739/12

    • tähtisilmä,ei niin k

      Nyt ei ymmarra!

      SAS lentää myös Turkuun, mutta uutisessa ei ollut mitään mainintaa. Tänäänkin kaksi SK:n lentoa köpikseen.

      ModeS: 45ACC9
      Reg: OY-KFI
      Typecode: CRJ9
      Type: Canadair CRJ900 Regional Jet
      Serial number: 15242
      Airline: SAS


      Uutinen taas sanoo:
      "Pohjoismainen lentoyhtiö SAS lopettaa lennot Suomeen. Yhtiön lennot päättyvät helmikuun lopussa, jolloin ne siirtyvät samaan ryhmään kuuluvan Blue1:n hoidettavaksi. SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan."

      • Lukija

        Ei jutussa kaikkea mainita. Eikä uutinen ole ristiriidassa sen kanssa mitä kirjoitat. SAS lopettaa lennot Suomeen. Lause "SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan" vain ei kerro kaikkea.

        Eli epäilemättä Turku - Kööpenhamina siirtyy myös Blue1:lle. Käytännössä se taitaa olla joltakin pikkulentoyhtiöltä ostettua kapasiteettia (wet lease), joten muutos on vain se, että kapasiteetin ostaa ja lentoa myy tulevaisuudessa Blue1 eikä SAS. Sikäli kuin muutos toteutuu ilmoitettuna. Viime aikoina asioilla on ollut tapana muuttua ilmoitetusta.


      • CRJ900
        Lukija kirjoitti:

        Ei jutussa kaikkea mainita. Eikä uutinen ole ristiriidassa sen kanssa mitä kirjoitat. SAS lopettaa lennot Suomeen. Lause "SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan" vain ei kerro kaikkea.

        Eli epäilemättä Turku - Kööpenhamina siirtyy myös Blue1:lle. Käytännössä se taitaa olla joltakin pikkulentoyhtiöltä ostettua kapasiteettia (wet lease), joten muutos on vain se, että kapasiteetin ostaa ja lentoa myy tulevaisuudessa Blue1 eikä SAS. Sikäli kuin muutos toteutuu ilmoitettuna. Viime aikoina asioilla on ollut tapana muuttua ilmoitetusta.

        On tuo Turku-Köpis väliä lentänyt CRJ900 SAS:n omissa väreissä oleva kone. Se on pienempi kuin Blue1:n 717, joten saattaa olla että tulevaisuudessa mennään jollain alihankkijalla jos koko reittiä lennetään edes.


      • 717
        CRJ900 kirjoitti:

        On tuo Turku-Köpis väliä lentänyt CRJ900 SAS:n omissa väreissä oleva kone. Se on pienempi kuin Blue1:n 717, joten saattaa olla että tulevaisuudessa mennään jollain alihankkijalla jos koko reittiä lennetään edes.

        Tosin Blue1 kertoo avaavansa Vaasa-Kööpenhamina-reitin, 717:llä:
        http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Uutiset/Vaasa-Koopenhamina-lennot-myynnissa-/
        Joten kai sitten Turustakin..
        Vaikea uskoa, että saadaan kannattavaksi.


      • sinebg
        Lukija kirjoitti:

        Ei jutussa kaikkea mainita. Eikä uutinen ole ristiriidassa sen kanssa mitä kirjoitat. SAS lopettaa lennot Suomeen. Lause "SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan" vain ei kerro kaikkea.

        Eli epäilemättä Turku - Kööpenhamina siirtyy myös Blue1:lle. Käytännössä se taitaa olla joltakin pikkulentoyhtiöltä ostettua kapasiteettia (wet lease), joten muutos on vain se, että kapasiteetin ostaa ja lentoa myy tulevaisuudessa Blue1 eikä SAS. Sikäli kuin muutos toteutuu ilmoitettuna. Viime aikoina asioilla on ollut tapana muuttua ilmoitetusta.

        Tietääkseni SAS:n reittiä ei lopeta Turusta, vaan se säilyy Blue1:n rinnalla. Ne jotka epäilevät kannattavuuksia, niin muistuttaisin että Turusta on lennetty koko sen ajan Köpikseen kun Tampereelta ei lennetty.


    • 615T

      Tämä on vain alkua. Blue1 häviää pikkuhiljaa ja sulautuu Sas:iin. Ei mene kauaakaan kun Bluen koneiden pyrstössä lukee Sas.Se siitä itsenäisestä, suomalaisesta lentoyhtiöstä.

      • Epäiilijä

        Mielenkiintoinen visio. Miksi Blue1 sulautuisi pikkuhiljaa sen sijaan, että se sulautetaan kerralla? Miksi se aloitettaisiin tasan päinvastaisella toimenpiteellä eli SASin lentojen siirtämisellä Blue1:lle? Ja miksi SAS sulauttaisi itseensä mitään, kun SASin itsensä loppu ei enää häämötä vaan alkaa olla ihan silmien edessä?


      • sk717
        Epäiilijä kirjoitti:

        Mielenkiintoinen visio. Miksi Blue1 sulautuisi pikkuhiljaa sen sijaan, että se sulautetaan kerralla? Miksi se aloitettaisiin tasan päinvastaisella toimenpiteellä eli SASin lentojen siirtämisellä Blue1:lle? Ja miksi SAS sulauttaisi itseensä mitään, kun SASin itsensä loppu ei enää häämötä vaan alkaa olla ihan silmien edessä?

        Blue1 on konkurssin partaalla. Sas kuitenkin pitää Bluen hengissä koska se haluaa vielä kilpailla Finnairia ja Norwegania vastaan pohjoismaiden markkinoilla.Parhaillaan useita toimistotöitä lakkautetaan Bluella ja siirrtetään Ruotsiin, päätoimistoon. Bluen Premium-luokka muutetaan takaisin Sas:n Economy extraksi. Muutama esimerkki siitä että sulauttaminen on jo aloitettu.


      • Sillä lailla
        sk717 kirjoitti:

        Blue1 on konkurssin partaalla. Sas kuitenkin pitää Bluen hengissä koska se haluaa vielä kilpailla Finnairia ja Norwegania vastaan pohjoismaiden markkinoilla.Parhaillaan useita toimistotöitä lakkautetaan Bluella ja siirrtetään Ruotsiin, päätoimistoon. Bluen Premium-luokka muutetaan takaisin Sas:n Economy extraksi. Muutama esimerkki siitä että sulauttaminen on jo aloitettu.

        Kuulostaa johdonmukaiselta, sillä Premiumilla, tuolla Blue1:n niin kovasti korostamalla ”uudella” luokalla, on kovin vähän merkitystä syöttöliikenteessä. Ketä kiinnostaa ”laadukas” ruokatarjoilu tunnin mittaisella lennolla tai FastTrack ja lounge siellä missä niitä ei ole, eli useimmilla Suomen kentillä?

        Mitähän tarkoitat päätoimistolla? SAS:n yksi ongelmahan on aina ollut, että sillä ei ole päätoimistoa, vaan keskitetyt resurssit on jaettu STO:n ja CPH:n välillä. Mutta jos ”toimistotyötä”, siis network planningiä, revenue managementiä, myyntiä, markkinointia, kirjanpitoa jne. siirretään SAS:lle, niin Blue1 alkaa olla erillinen yhtiö vain nimellisesti. Sellaiseksi tilanne ehkä vakiintuukin, eli on taas SAS Finland mutta nimellä Blue1.


    • oiskohan näin

      Yx turku sinne tänne...ei katsoneet tarpeelliseksi mainita kaikkia tuppukyliä uutisessa?

      • turtlesit tikulla pe

        Turkuhan kuuluu Ruotsiin oikeesti... siitä ei vaan ole puhuttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      91
      11844
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      98
      8976
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

      Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      100
      4839
    4. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

      Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      36
      4115
    5. Tänään torille

      Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      100
      4074
    6. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

      Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      6
      3896
    7. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

      Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      11
      3689
    8. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

      , ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      26
      3519
    9. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

      Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      0
      3460
    10. Perussuomalaisiin minä luotan

      Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      43
      3309
    Aihe