http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2012/02/08/yle-sas-lopettaa-lentonsa-suomeen--siirtyvat-blue1lle/201222692/12
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/02/sas_siirtaa_suomen-lentonsa_blue1n_hoidettavaksi_3240154.html
SAS lopettaa suomen lennot?
12
369
Vastaukset
- Tarkka Ilija
Blue1:ssa on pitkään toivottu, että saataisiin Tukholman- ja Kööpenhaminan reitit SAS:ltä kokonaan Blue1:n hoidettaviksi, sen sijaan että samalla reitillä lentää sekaisin molempien vuoroja. Ei vain taidettu haluta ihan tällä tavalla. SAS luopuu reiteistä kannattamattomuuden takia. Tuskin Blue1 saa niitä kannattaviksi, kun vielä kilpailu koko ajan kovenee, ja:
"Blue1:n taru alkaa olemaan lopussa. Liikevoittoprosentti - 40,9 % ja tappiot 3 kuukaudessa 176 miljoonaa ruotsin kruunua. Todella synkkiä lukuja. Norwegian ottanee Blue1:n paikan Suomen markkinoilla."
Nimimerkki "Traveller" keskustelussa
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2012/02/08/blue1n-rapikointi-painoi-sasn-tulosta/201222739/12 - tähtisilmä,ei niin k
Nyt ei ymmarra!
SAS lentää myös Turkuun, mutta uutisessa ei ollut mitään mainintaa. Tänäänkin kaksi SK:n lentoa köpikseen.
ModeS: 45ACC9
Reg: OY-KFI
Typecode: CRJ9
Type: Canadair CRJ900 Regional Jet
Serial number: 15242
Airline: SAS
Uutinen taas sanoo:
"Pohjoismainen lentoyhtiö SAS lopettaa lennot Suomeen. Yhtiön lennot päättyvät helmikuun lopussa, jolloin ne siirtyvät samaan ryhmään kuuluvan Blue1:n hoidettavaksi. SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan."- Lukija
Ei jutussa kaikkea mainita. Eikä uutinen ole ristiriidassa sen kanssa mitä kirjoitat. SAS lopettaa lennot Suomeen. Lause "SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan" vain ei kerro kaikkea.
Eli epäilemättä Turku - Kööpenhamina siirtyy myös Blue1:lle. Käytännössä se taitaa olla joltakin pikkulentoyhtiöltä ostettua kapasiteettia (wet lease), joten muutos on vain se, että kapasiteetin ostaa ja lentoa myy tulevaisuudessa Blue1 eikä SAS. Sikäli kuin muutos toteutuu ilmoitettuna. Viime aikoina asioilla on ollut tapana muuttua ilmoitetusta. - CRJ900
Lukija kirjoitti:
Ei jutussa kaikkea mainita. Eikä uutinen ole ristiriidassa sen kanssa mitä kirjoitat. SAS lopettaa lennot Suomeen. Lause "SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan" vain ei kerro kaikkea.
Eli epäilemättä Turku - Kööpenhamina siirtyy myös Blue1:lle. Käytännössä se taitaa olla joltakin pikkulentoyhtiöltä ostettua kapasiteettia (wet lease), joten muutos on vain se, että kapasiteetin ostaa ja lentoa myy tulevaisuudessa Blue1 eikä SAS. Sikäli kuin muutos toteutuu ilmoitettuna. Viime aikoina asioilla on ollut tapana muuttua ilmoitetusta.On tuo Turku-Köpis väliä lentänyt CRJ900 SAS:n omissa väreissä oleva kone. Se on pienempi kuin Blue1:n 717, joten saattaa olla että tulevaisuudessa mennään jollain alihankkijalla jos koko reittiä lennetään edes.
- 717
CRJ900 kirjoitti:
On tuo Turku-Köpis väliä lentänyt CRJ900 SAS:n omissa väreissä oleva kone. Se on pienempi kuin Blue1:n 717, joten saattaa olla että tulevaisuudessa mennään jollain alihankkijalla jos koko reittiä lennetään edes.
Tosin Blue1 kertoo avaavansa Vaasa-Kööpenhamina-reitin, 717:llä:
http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Uutiset/Vaasa-Koopenhamina-lennot-myynnissa-/
Joten kai sitten Turustakin..
Vaikea uskoa, että saadaan kannattavaksi. - sinebg
Lukija kirjoitti:
Ei jutussa kaikkea mainita. Eikä uutinen ole ristiriidassa sen kanssa mitä kirjoitat. SAS lopettaa lennot Suomeen. Lause "SAS on lentänyt Helsingistä Tukholmaan ja Kööpenhaminaan" vain ei kerro kaikkea.
Eli epäilemättä Turku - Kööpenhamina siirtyy myös Blue1:lle. Käytännössä se taitaa olla joltakin pikkulentoyhtiöltä ostettua kapasiteettia (wet lease), joten muutos on vain se, että kapasiteetin ostaa ja lentoa myy tulevaisuudessa Blue1 eikä SAS. Sikäli kuin muutos toteutuu ilmoitettuna. Viime aikoina asioilla on ollut tapana muuttua ilmoitetusta.Tietääkseni SAS:n reittiä ei lopeta Turusta, vaan se säilyy Blue1:n rinnalla. Ne jotka epäilevät kannattavuuksia, niin muistuttaisin että Turusta on lennetty koko sen ajan Köpikseen kun Tampereelta ei lennetty.
- 615T
Tämä on vain alkua. Blue1 häviää pikkuhiljaa ja sulautuu Sas:iin. Ei mene kauaakaan kun Bluen koneiden pyrstössä lukee Sas.Se siitä itsenäisestä, suomalaisesta lentoyhtiöstä.
- Epäiilijä
Mielenkiintoinen visio. Miksi Blue1 sulautuisi pikkuhiljaa sen sijaan, että se sulautetaan kerralla? Miksi se aloitettaisiin tasan päinvastaisella toimenpiteellä eli SASin lentojen siirtämisellä Blue1:lle? Ja miksi SAS sulauttaisi itseensä mitään, kun SASin itsensä loppu ei enää häämötä vaan alkaa olla ihan silmien edessä?
- sk717
Epäiilijä kirjoitti:
Mielenkiintoinen visio. Miksi Blue1 sulautuisi pikkuhiljaa sen sijaan, että se sulautetaan kerralla? Miksi se aloitettaisiin tasan päinvastaisella toimenpiteellä eli SASin lentojen siirtämisellä Blue1:lle? Ja miksi SAS sulauttaisi itseensä mitään, kun SASin itsensä loppu ei enää häämötä vaan alkaa olla ihan silmien edessä?
Blue1 on konkurssin partaalla. Sas kuitenkin pitää Bluen hengissä koska se haluaa vielä kilpailla Finnairia ja Norwegania vastaan pohjoismaiden markkinoilla.Parhaillaan useita toimistotöitä lakkautetaan Bluella ja siirrtetään Ruotsiin, päätoimistoon. Bluen Premium-luokka muutetaan takaisin Sas:n Economy extraksi. Muutama esimerkki siitä että sulauttaminen on jo aloitettu.
- Sillä lailla
sk717 kirjoitti:
Blue1 on konkurssin partaalla. Sas kuitenkin pitää Bluen hengissä koska se haluaa vielä kilpailla Finnairia ja Norwegania vastaan pohjoismaiden markkinoilla.Parhaillaan useita toimistotöitä lakkautetaan Bluella ja siirrtetään Ruotsiin, päätoimistoon. Bluen Premium-luokka muutetaan takaisin Sas:n Economy extraksi. Muutama esimerkki siitä että sulauttaminen on jo aloitettu.
Kuulostaa johdonmukaiselta, sillä Premiumilla, tuolla Blue1:n niin kovasti korostamalla ”uudella” luokalla, on kovin vähän merkitystä syöttöliikenteessä. Ketä kiinnostaa ”laadukas” ruokatarjoilu tunnin mittaisella lennolla tai FastTrack ja lounge siellä missä niitä ei ole, eli useimmilla Suomen kentillä?
Mitähän tarkoitat päätoimistolla? SAS:n yksi ongelmahan on aina ollut, että sillä ei ole päätoimistoa, vaan keskitetyt resurssit on jaettu STO:n ja CPH:n välillä. Mutta jos ”toimistotyötä”, siis network planningiä, revenue managementiä, myyntiä, markkinointia, kirjanpitoa jne. siirretään SAS:lle, niin Blue1 alkaa olla erillinen yhtiö vain nimellisesti. Sellaiseksi tilanne ehkä vakiintuukin, eli on taas SAS Finland mutta nimellä Blue1.
- oiskohan näin
Yx turku sinne tänne...ei katsoneet tarpeelliseksi mainita kaikkia tuppukyliä uutisessa?
- turtlesit tikulla pe
Turkuhan kuuluu Ruotsiin oikeesti... siitä ei vaan ole puhuttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115317Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493412Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle923272Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku403166- 811857
450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271605Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311566Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1381264- 161169