Minulla on pahenemisvaihe päällä. Oireina näköhäiriöt, kuten kahtena näkeminen ja näön ajoittainen sumentuminen niin huonoksi, ettei tahdo nähdä mitään. Lisäksi minua on huimannut. Mutta kiusallisin oire on kuitenkin se, että vasen puoli kasvoista on aivan turtana. Ihan kuin se olisi halvaantunut. Suupieli vetää vasemmalle sekä poski ja vasemmassa silmässä on elohiiren tapaista voimakasta nykimistä.. Samalla vasen poski, ikenet ja vasen puoli kielestä lähes tunnottomana..ja sen myötä makuaistikin todella heikko. Kieli tuntuu lähinnä läskinpalalta suussa... Onko muilla ollut tämänkaltaisia halvausoireita kasvoissa ms-taudin takia??? Toivoisin niin vertaistukea tähän...kun pelottaa, että paraneeko tämä naama enää ikinä ennalleen... Söin jo viiden päivän kortisonikuurin tabletteina (16tabl./vrk) eilen söin viimeiset tabletit... Näkö on jo paljon parempi ja huimauskin helpottanut, mutta tämä kasvojen tunnottomuus tuntuu vain pahentuneen.... :/ Tuntuu etten kehtaa mennä enää töihin (olen vielä sairaslomalla) tai kauppaan tms tämännäköisenä... Eli kaipaisin muiden ms-potilaiden kokemuksia vastaavasta...? Onko ollut tällaista pahenemisvaihetta ja kauanko toipuminen on kestänyt...?
ms-taudin pahenemisvaihe ja kasvojen halvausoireet
ms
1
584
Vastaukset
- Erkkisen pappa
Riippuu yksilöstä voi olla pysyviä tai pois meneviä spatisiin kasvolihaksiin kysyisin neurolta botoxia jota käytetään juuri spatisiteetin hoitoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell392218Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.511802Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1291696Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041356Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,541080Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.761018- 60932
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54837Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd102821Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.267809